ငယ္ငယ္ကေတာ့ ႏွာရည္ယို႐ြဲ တပို႔တြဲဟု ေအာ္ဟစ္သီဆိုခဲ့ရ၏။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ထ-ထမနဲ၊ တပို႔တြဲ ဟု သင္အံခဲ့ရေသးသည္။ ဟုတ္သည္။ တပို႔တြဲလက ေအးျမေနသည္။ ႏွင္းတို႔တဖြဲဖြဲက်၏။ မနက္ေစာေစာ ဖလန္နယ္အေႏြးထည္ အထပ္ထပ္ဝတ္ၿပီး၊ လက္ကေလးႏွစ္ဖက္ပိုက္၍ တုန္ခိုက္ကာ ခ်မ္းလိုက္တာဟု ေျပာလွ်င္ ဦးႀကီးက ခ်မ္းတာမဟုတ္ဘူး၊ ေအးတာကြဟု ဆိုလွ်င္ ဦးႀကီးႏွယ္ ကပ္သီးကပ္သပ္ႏိုင္ရန္ေကာ ခ်မ္းတာနဲ႔ ေအးတာ အတူတူပဲ မဟုတ္ဘူးလားဟု ေစာဒကတက္မိသည္။ အခုမွပဲ ခ်မ္းတာႏွင့္ ေအးတာကြဲျပားသည္ကို သိရေတာ့၏။ ခ်မ္းတာက ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ၊ ေအးတာက ဥတုရာသီဆိုင္ရာ။ သည္လိုပဲ အၾကမ္းသေဘာ မွတ္ထားပါ၏။
မည္သို႔ဆိုေစ ... တပို႔တြဲလက ေအးျမလွခ်ည့္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခိုက္ခိုက္တုန္မွ် ခ်မ္းသည္။ နတ္ေတာ္၊ ျပာသို၊ တပို႔တြဲဟူေသာ ေဆာင္းရာသီ၏ ဇာတ္လိုက္သံုးလထဲတြင္ တပို႔တြဲကိုျဖင့္ စြဲၿမဲမွတ္ထင္ သတိရေနသည္။ သို႔မဟုတ္ လြမ္းဆြတ္ေနသည္။
တပို႔တြဲ လျပည့္နားနီးလွ်င္ အေမက ေကာက္ညႇင္းဆန္ သန္႔သန္႔ေလးကို ျပည္ခ်င္ျဖင့္ ေသခ်ာဝယ္ထားသည္။ ထို႔ေနာက္ နယ္ရွိ ႐ြာေဆြ႐ြာမ်ိဳးေတြက ေပးေသာ ေျမပဲဆန္ေတြ၊ ႏွမ္းေတြကို ေ႐ြးတန္ေ႐ြး၊ ျပာတန္ျပာ၊ ေနျပတန္ျပ ထားသည္။ အုန္းသီးကိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကစြန္႔ထားလို႔ ေရအိုးစင္ေဘးမွာ အဆင္သင့္ရွိေန၏။ “ဟဲ့ ... နင္အားရင္ အုန္းသီးေလး အခြံႏြာၿပီး ထားလိုက္ဦး... ” ဟု အေမက ဦးေလးကို ေလာေဆာ္ေနၿပီ။ ဆီကေတာ့ ကိစၥမရွိ။ နယ္ကပို႔လိုက္ေသာ ေျမပဲဆံုဆီစစ္စစ္ေလးကို ပိႆာဝင္စဥ့္အိုးေလးထဲ ထည့္ၿပီး အဖံုးကို ႏြားေခ်းမံ၊ သ႐ြတ္က်ံထား၏။ အေဖကေတာ့ သေဘၤာဝါးက်ပ္ခိုးစင္ေပၚ မႏွစ္တပို႔တြဲကတည္းက သိမ္းဆည္းထားေသာ သစ္သားေယာင္းမႀကီးေတြကို ေအာက္ခ်ကာ ေဆးေၾကာသန္႔စင္ေနၿပီ။ “ညေနေစာင္းရင္ နင့္ေမာင္ေတြ အျပင္မထြက္ခင္ ဓမၼာ႐ံုက မိုးၿဗဲဒယ္ႀကီး သြားသယ္ခိုင္းထားဦး” ဟုလည္း အေမ့ကို မွာေန၏။
တပို႔တြဲလဆန္း ၁၄ ရက္၊ အဖိတ္ေန႔ေရာက္ေတာ့ အိမ္ေရွ႕ကြက္လပ္တလင္းမွာ မီးဖိုက်င္းတူးၿပီး အုတ္ခဲေတြျဖင့္ ဖိုခေနာက္ဆိုင္သည္။ အစ္မေတြက အုန္းသီးျခစ္၏။ ခ်င္းေထာင္း၏။ ဦးေလးေတြက မီးေမႊးၿပီ။ အေမက ေကာက္ညႇင္းဆန္၊ ေျမပဲဆန္ ႏွင့္ ႏွမ္းေတြကို ဇလံုေတြထဲထည့္ၿပီး အသင့္ျပင္ထားၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ကျဖင့္ ထင္းသယ္ရတာ ဖတ္ဖတ္ေမာ။ အိမ္နီးခ်င္းေတြကလည္း သည္ဒယ္၊ သည္မီးဖိုမွာပဲ လာၿပီး ထမနဲထိုးၾကမည္။ ညေန ေနဝင္ရီကတည္း က ျပင္ဆင္ကာ ထမနဲထိုးၾကတာက ညရွစ္နာရီဝန္းက်င္ ေရဒီယိုက သတင္းမလာမီမွာပဲ ၿပီးစီး၏။ တပို႔တြဲ၏ အေအးဓာတ္က ခါးေတာင္းေျမာင္ေအာင္က်ိဳက္ၿပီး သစ္သားေယာင္းမ ကိုယ္စီျဖင့္ အားက်ိဳးခနဲ “ေယာက်္ားဘသား က်ိတ္လိုက္စမ္း” ဟူေသာ ထမနဲ ဝိုင္းေတာ္သားေတြထံမွာ အ႐ႈံးေပး အလံျဖဴတင္သြား၏။ ထင္းမီးဖိုႀကီးရဲရဲမွာ အေဖလည္း ေခြၽးတလံုးလံုး၊ အေမလည္း ေခြၽးတလံုးလံုး၊ ဦးေလးေတြ၊ အစ္မေတြလည္း ေခြၽးတလံုးလံုး။ အရာမေရာက္သည့္ ရွစ္ႏွစ္သားအ႐ြယ္ ကြၽန္ေတာ္သည္ပင္ ေျပးလႊားရလို႔ ေခြၽးတလံုးလံုး။
ဒယ္ေပၚမွခ်ၿပီးစ ေကာက္ညႇင္းရနံ႔၊ ေျမပဲရနံ႔၊ ခ်င္းရနံ႔၊ အုန္းသီးစိပ္ေဖြးေဖြးရနံ႔ တို႔ျဖင့္ သင္းျမေနေသာ ထမနဲေတြကို အေမက ဘုရားဆြမ္းေတာ္တင္ဖို႔၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပို႔ဖို႔၊ ဆြမ္းေလာင္းဖို႔ အသီးသီးခြဲေဝသည္။ ၿပီးေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းေတြႏွင့္လည္း အခ်င္းခ်င္း လဲလွယ္ေပးကမ္းဖို႔တဲ့။ ပန္းကန္အသီးသီးႏွင့္ ခြဲသည္။ ကြၽန္ေတာ္က အနားမွာ ထိုင္ၿပီး တံေတြးေတြၿမံဳ႕ခ်ေနရ၏။ ထမနဲရနံ႔က ေမႊးလွခ်ည့္။ အေဖက ေယာက္မႀကီးေတြမွာ ကပ္ေနေသာ ထမနဲေတြကို သံေယာင္းမႏွင့္ ျခစ္ခ်ၿပီး ဇလံုေလးထဲထည့္ကာ ကြၽန္ေတာ့ကို ေပးသည္။ ကြၽန္ေတာ္က အေမမသိေအာင္ဖြက္ၿပီး အိမ္ေထာင့္ ပိေတာက္ပင္ေအာက္မွာ ပုန္းၿပီးစားသည္။ အေၾကာင္းသိေသာ အစ္မက လိုက္လာကာ ဟိတ္ ... ငါ့ဖို႔ခ်န္ဦး တဲ့။ ေနာက္ရက္ေတြမွာျဖင့္ ထမင္းပင္ မစားျဖစ္ေတာ့။ အိမ္မွာ ထမနဲေတြ အလွ်ံပယ္။ အေမက ေနာက္ရက္ေတြအတြက္ ထမနဲေတြကို ကြၽတ္ေနေအာင္ ေၾကာ္ေပးျပန္ေသးသည္။ တပို႔တြဲတစ္လလံုး ထမနဲခ်ည္းပဲေလ။
အသက္ႀကီးလာလို႔ စာေတြေပေတြထဲ ဖတ္ရတာကေတာ့ ထမနဲက စည္းလံုးညီၫြတ္ျခင္းရဲ႕ ျပယုဂ္တဲ့။ ေကာက္ညႇင္း၊ ဆီ၊ ေျမပဲ၊ ႏွမ္း၊ ခ်င္း၊ ဆား၊ အုန္းသီးကအစ သူ႔အရသာ၊ သူ႔ေကာင္းကြက္၊ အသုံးက်မႈေတြ ရွိၿပီးသားတဲ့။ ေကာက္ညႇင္းက ဟိုး ေတာင္ေပၚေဒသက၊ ဆီက ေျမျပန္႔ေျမလတ္၊ ဆားက ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚက၊ အုန္းသီးကလည္း ကမ္းေျခကမ္းစပ္က တဲ့။ အဲလို ျမန္မာ တစ္ျပည္လံုး ေနရာအႏွံ႔ကေန စုစည္းညီၫြတ္ၿပီး လံုးတစ္စည္းထဲ ေပါင္းစည္းမိတဲ့ ထမနဲ တဲ့။ ညီၫြတ္ေအးခ်မ္းမွ်တျခင္းရဲ႕ လကၡဏာတဲ့။
ကိုင္း... တပို႔တြဲလျပည့္၊ အလုပ္ေတြ႐ႈပ္ၿပီး ေမ့ေနမိရဲ႕။
ဘုရားတင္၊ ဆြမ္းေလာင္း၊ အေပါင္းအသင္းေတြဆီ ေဝငွဖို႔ (အခုေတာ့) ထမနဲ အစိပ္သားေလာက္ အေျပးအလႊား သြားဝယ္လိုက္ၾကရေအာင္။
ဆူးငွက္
သူရဲ႕ေဖ့ဘုတ္စာမ်က္ႏွာက ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။
No comments:
Post a Comment