Thursday, March 20, 2014

ဆရာတုိ႔နဲ႔ေတာ့ ... ... ခက္ပါၿပီ (ေရႊအိမ္စည္)

(က) 

ဆရာျမသန္းတင့္က ဆရာဂ်ဳိေဇာ္၏ ဝတၳဳတိုစာအုပ္တြင္ အမွာစာေရးေပး၏။ ဝတၳဳတိုစု၏ ေခါင္းစီးအမည္ကိုပင္ မမွတ္မိေတာ့ ... ...။ သို႔ေသာ္ ... ဆရာျမသန္းတင့္၏ အမွာစာကိုမူ အမွတ္ရေနဆဲ...။ ဆရာျမသန္းတင့္က ဆရာဂ်ဳိေဇာ္၏ ဝတၳဳတိုစုတြင္ပါသည့္ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္အား အမွာစာတြင္ ေကာက္ႏုတ္၍ေဖာ္ျပ၏။ “ေခ်ာင္းဟန္႔သံ” ... ဝတၳဳတုိျဖစ္သည္။ “ေခ်ာင္းဟန္႔” တတ္သည့္ စာေရးႀကီးတစ္ဦး၏ အခက္ၾကံဳရပံုမ်ားအား ဆရာဂ်ဳိေဇာ္က ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာျမသန္းတင့္က ဆရာဂ်ဳိေဇာ္၏ “ေခ်ာင္းဟန္႔သံ” အားဖတ္ရင္း သူလည္း “ေခ်ာင္းဟန္႔” ခ်င္လာသည္ဟု ဆုိသည္။ ထိမ္း၍မရ ...။ “ဆရာျမ” အားပါးတရပင္ ေခ်ာင္းဟန္႔လုိက္ရသည္။ ဤကား ဆရာဂ်ဳိေဇာ္၏ “ေခ်ာင္းဟန္႔သံ” ဝတၳဳတုိေၾကာင့္ ဆရာျမသန္းတင့္ဖတ္ရင္း အခက္ၾကံဳရမႈ...။ က်ေနာ္ကမူ ... ...။ 

(ခ) 

ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း ဝတၳဳတိုႏွစ္ပုဒ္အား အႀကိမ္ႀကိမ္ဖတ္ျဖစ္၏။ မဖတ္ဘဲလည္း မေနႏိုင္။ ဖတ္ျပန္ေတာ့လည္း အခက္ၾကံဳရသည္ဟု ဆုိရမည္။ ဆရာတုိ႔၏ ဝတၳဳတုိအႏုပညာက ႀကီးမားစြာ လႊမ္းမိုး႐ုိက္ခတ္လြန္းလွသည္။ ပထမတစ္ပုဒ္က ဆရာေဖျမင့္ေရးသည့္ “မရဏာ ႏုသတိ” ျဖစ္သည္။ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လထုတ္ ျမတ္ေလး မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ဝတၱဳတုိျဖစ္သည္။ ဒုတိယတစ္ပုဒ္က ဆရာထြန္းထြန္း(ေဆးသိပၸံ) ၏ “ဂုဏ္ျပဳစာတမ္း” ျဖစ္၏။ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လထုတ္ ႐ႈမဝမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ဝတၳဳတုိျဖစ္သည္။ 

(ဂ) 

“မရဏာ ႏုသတိ” တြင္ တစ္ဦးတည္းေသာ ဇာတ္ေကာင္သာပါ၏။ အျခားဇာတ္ရံမ်ား မပါ။ ဇာတ္ေကာင္က ေဒါက္တာေငြရ ... ...။ အသက္ ၂၆ ႏွစ္ရွိ ဆရာဝန္တစ္ဦးျဖစ္သည္။ အသည္းကင္ဆာေရာဂါအား စတင္ရရွိၿပီးဟူသည္အား သိရွိသည့္အခ်ိန္မွစ၍ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္ကုန္ခ်ိန္အထိ ေဒါက္တာေငြရ၏ စိတ္အာ႐ုံ၌ ခံစားရမႈ ေထြျပားမႈမ်ားအား ဇာတ္ေကာင္အား ျပန္၍ေျပာေနသည့္ပံုစံႏွင့္ ေရးထား၏။ 


ခႏၶာေဗဒဆုိင္ရာ သုတမပါေသာ္လည္း ... ... ဇာတ္ေကာင္အား ေက်ာင္းၿပီးစ ဆရာဝန္တစ္ဦးအား ထား၏။ ေဆးပညာဗဟုသုတရွိသူတစ္ဦး ျဖစ္ေစလို၍ျဖစ္မည္။ တေန႔ ... ... ေဒါက္တာေငြရ၏ လက္ယာဘက္နံေဘးမွ နာသလုိ ေအာင့္သလိုျဖစ္သည္။ လက္သီးဆုပ္ႏွင့္ ထုၾကည့္၏။ နာသလုိ ေအာင့္သလိုက တုိး၍လည္း မနာလာ၊ ေပ်ာက္၍လည္း မသြား... ...။ ဤေနရာတြင္ ဘာရွိလဲ။ ဆရာဝန္ျဖစ္သည့္ ေဒါက္တာေငြရက သိသည္။ အသည္း ... ...။ ဘာျဖစ္ႏုိင္လဲ ... ...။ အသည္းေရာင္ အသားဝါလား ... ...။ ဝမ္းကိုက္ပိုးတမ်ဳိးမ်ဳိး အသည္းတြင္ဝင္ၿပီး အနာျဖစ္လို႔လား ... ...။ ဒါမွမဟုတ္ ... ... အသည္းကင္ဆာလား ... ...။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခက အမ်ဳိးမ်ဳိး။ အသည္းေရာင္အသားဝါဆုိရင္ ျပႆနာမရွိ။ အေနအစားဆင္ျခင္ၿပီး ေဆးဝါးမွီဝဲလွ်င္ ေပ်ာက္ႏုိင္၏။ မေသႏိုင္ေသး။ အသည္းကင္ဆာဆုိလွ်င္ ... ...။ ေျခာက္လလား ... တစ္ႏွစ္လား။ မတတ္ႏိုင္... ...။ နာသည္ကလည္း မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္မလာ။ သို႔ႏွင့္ ေဆးဝါးစစ္ေဆးမႈ မျပဳလုပ္။ 

တေန႔ ... ...။ “အတန္ၾကာေသာတေန႔ က်ေနာ္နံေဘးကို အက်င့္ပါေနသည့္အေလ်ာက္ စမ္းၾကည့္မိစဥ္ လက္ယာဘက္ နံ႐ုိးေစာင္းေအာက္မွေန၍ ခပ္မာမာ အစိုင္အခဲတစ္ခု ဝမ္းဗိုက္ပိုင္းသို႔ ထြက္ျပဴ၍ေနသည္ကို စမ္းသပ္ေတြ႔ရွိလိုက္ရသည္။ ေခါင္းနပန္း ႀကီးသြားသည္။ ၾကက္သီးေမြးညႇင္း ထသြားသည္။ အသည္းႀကီးပါလား၊ နံ႐ုိးထိပ္ဖ်ားကို စမ္းမိေနတာ ျဖစ္ပါေစ။ ဟင့္အင္း၊ အသည္း၊ အသည္းပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ဟုတ္သည္၊ က်ေနာ့္အသည္းသည္ ေအာက္ဘက္သို႔ ႀကီးထြား ထိုးထြက္ေနေခ်သည္တကား။ ႀကီးေနသည့္အစိတ္အပိုင္းက ခပ္မာမာ၊ နည္းနည္းဖိၾကည့္ေတာ့ နာလည္း သိပ္မနာ။ တစ္ကိုယ္လံုး ထူပူသြားသည္။ ကင္ဆာနဲ႔ တူတယ္။ အသည္းကင္ဆာ၊ ဒါဆုိရင္ သြားၿပီ၊ ေလးငါးေျခာက္လ ... အႀကိမ္ႀကိမ္ဖတ္သည္။ 

ဖတ္သည့္အခါတုိင္း ဤေနရာေရာက္လွ်င္ က်ေနာ္ ဝတၳဳတုိအား ဆက္၍ မဖတ္ျဖစ္ေတာ့။ စာအုပ္အား ေဘးတြင္ခ်ၿပီး က်ေနာ့္လက္က က်ေနာ္၏လက္ယာဘက္ နံေဘးဆီသို႔ စမ္းၾကည့္မိ၏။ နံ႐ိုးေအာက္နားက၊ နာသလို၊ ေအာင့္သလို။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း က်ေနာ္၏ လက္ဝဲဘက္လက္အား လက္ယာဖက္နံ႐ိုးေအာက္နားဆီသို႔ ေနရာေရြ႕မိ၏။ ပထမ ... ... ... ဖိ၍မစမ္းရဲ။ ၿပီးမွ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဖိ၍စမ္းၾကည့္မိသည္။ ႀကီးထြားထိုးထြက္ေနေသာ က်ေနာ့္အသည္းအား စမ္းမိမည္လား ...။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕ ...။ သက္ျပင္းခ်မိ၏။ ၿပီးလွ်င္ နာသလို၊ ေအာင့္သလို ျဖစ္ေနသလား... ...။ မကြဲျပား... ...။ 

“မရဏာ ႏုသတိ” အား ဖတ္မိတုိင္း က်ေနာ္ျပဳေနက် ျဖစ္ေနက်။ ခံစားရေနက်။ ခက္ၿပီ။ ဆရာေဖျမင့္က ေဒါက္တာ ေဖျမင့္ျဖစ္သည္။ ဆရာဝန္စာေရးဆရာတစ္ဦး ... ...။ “ရဏာ ႏုသတိ” အား ဆရာဝန္တစ္ဦးမွ ေရးျခင္းမဟုတ္ဘဲ စစ္ဗိုလ္စာေရးဆရာတစ္ဦးက ေရးေသာ္ ဤမွ် ၾသဇာလႊမ္းလိမ့္မည္မဟုတ္... ...။ ၿပီးလွ်င္ ... က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္ကလည္း သူရာေမရယ ကံအား မေစာင့္ထိန္းခဲ့သည္မွာ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔ရွိခဲ့ၿပီ... ...။ 

(ဃ) 

ေဒါက္တာ ျမင့္သိန္းထြန္းက စာေရးဆရာ ထြန္းထြန္း (ေဆးသိပၸံ)ျဖစ္သည္။ ေဒါက္တာ ျမင့္သိန္းထြန္း ကြယ္လြန္သည့္အခ်ိန္၌ အသက္က (၄၂)ႏွစ္... ...။ ဆရာထြန္းထြန္း (ေဆးသိပၸံ) “ဂုဏ္ျပဳစာတမ္း” ဝတၱဳတိုအား ေရးသည့္အခ်ိန္သည္ အသည္းကင္ဆာေရာဂါႏွင့္ ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီး၏ ကင္ဆာအေဆာင္တြင္ တတ္ေရာက္ေနသည့္ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ... ...။ 

အေၾကာင္းအရာက စာေရးဆရာက ေမာင္ေမာင္ထြန္းအား ဇာတ္ေကာင္ထားသည္။ သူ၏ဇာတ္ေကာင္ ေမာင္ေမာင္ထြန္းသည္ စာေရးသူကိုယ္တုိင္ျဖစ္ၿပီး သူ ေသဆံုးၿပီးေနာက္ က်င္းပမည့္ စ်ာပနအခမ္းအနားအား ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာထြန္းထြန္း (ေဆးသိပၸံ) က သူ မကြယ္လြန္မီ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္၌ သူကြယ္လြန္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း အေျခအေနအား ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္ ဇြန္လထုတ္ ႐ႈမဝမဂၢဇင္းတြင္ပါရွိခဲ့သည့္ “ဂုဏ္ျပဳစာတမ္း” အား ဆရာထြန္းထြန္း (ေဆးသိပၸံ)သည္ ေဆး႐ံုေပၚ၌ပင္ ဖတ္ခဲ့ရသည္။ 

ကင္ဆာအေဆာင္သို႔မေရာက္မီ ေဒါက္တာျမင့္သိန္းထြန္းသည္လည္း ေဒါက္တာေငြရကဲ့သို႔ပင္ လက္ယာဘက္နံေဘးမွ ေအာင့္သလိုလို၊ နာသလိုလို ျဖစ္ခဲ့မည္ပင္။ လက္ႏွင့္စမ္းၾကည့္မည္...။ လက္သီးဆုတ္ႏွင့္ ဖြဖြထုၾကည့္မည္ ... ...။ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်အား ေတြးၾကည့္မိမည္။ ထိုေနာက္ ... ...။ ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီး ကင္ဆာအေဆာင္သို႔ ေရာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္မည္။ 

“ဂုဏ္ျပဳစာတမ္း” ၏ ပထမဦးဆံုးအဖြင့္ဝါက်အား အလြတ္ရ၍ေနေလၿပီ ... ...။ “ေမာင္ေမာင္ထြန္း တစ္ေယာက္ေသၿပီ။ သူ၏ဝမ္းဗိုက္အား ေဖာင္း၍ေန၏။ ေျခေထာက္မ်ားက ေဖာေရာင္၍ေနသည္။ ေမာင္ေမာင္ထြန္း မေသမီအခ်ိန္အတြင္း အရက္အား မွ်တစြာ မွီဝဲခဲ့ရဟန္ မတူ ... ...” အလြတ္နီးပါးရေနေသာ စာေၾကာင္းမ်ားအားဖတ္မိရင္း က်ေနာ့္၏ဝမ္းဗိုက္အား ၾကည့္မိ၏။ စူေနတာလား ... ...။ ရြဲေနတာလား ... ...။ ၿပီးလွ်င္ ... လက္က အလိုလိုစမ္းမိျပန္၏။ လက္ယာဘက္နံေဘးက ေအာင့္သလိုလို ၊ နာသလိုလို ... ...။ 

ဆရာတုိ႔နဲ႔ေတာ့ ... ... ခက္ပါၿပီ။ 

No comments: