Wednesday, March 19, 2014

အဂၤလိပ္စာနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး (ေဇာ္မင္း)

ဘာသာစကားေတြဟာ အသံုးဝင္လွသလို လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း အေရးႀကီးတဲ့က႑မွာ တည္ရိွေနပါတယ္။ လူတဦးတေယာက္ဟာ ပထမဆံုးအေနနဲ႔ မိမိရဲ႕မိခင္ဘာသာစကားကို လည္လည္ပတ္ပတ္ ေျပာတတ္ဆိုတတ္ ေရးသား ဖတ္မွတ္ႏုိင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲတာကေန တဆင့္တက္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ မိမိရဲ႕ မိခင္ဘာသာစကားမဟုတ္တဲ့ ေနာက္ထပ္ ဘာသာစကားတခုခုကို တတ္ကၽြမ္းရင္ ပိုၿပီးအက်ဳိးရိွတယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ဘာသာစကားတခုလို႔ ေျပာလုိက္တဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုဘာသာစကားမ်ဳိးကို ေလ့လာသင္ယူဖို႔လိုမလဲဆိုတာကလည္း စဥ္းစားဖို႔ လိုလာျပန္ပါတယ္။ 

ေယဘုယ်တင္ျပရမယ္ဆိုရင္ ကေန႔ကမၻာႀကီးမွာ မိခင္ဘာသာစကားအျပင္ ေနာက္ထပ္ေလ့လာေနၾကတဲ့ သင္ယူေနၾကတဲ့ ဘာသာစကားကေတာ့ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အဂၤလိပ္စကား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုလည္း အမ်ားသိထားၿပီးသားပါ။ တျခားေသာ ဘာသာစကားေတြကို သင္ယူေလ့လာတာမ်ဳိးရိွေပမယ့္ ရာခုိင္ႏႈန္းအမ်ားစုအေနနဲ႔ေျပာရရင္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကို သင္ယူၾကတာက မ်ားတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ အဂၤလိပ္စကားဟာ အခုဆိုရင္ ကမၻာသံုး ဘာသာစကားတရပ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတုိင္းလိုလိုက ေက်ာင္းေတြမွာ အဂၤလိပ္ဘာသာရပ္ကို မိခင္ဘာသာစကားၿပီးရင္ ဒုတိယဘာသာစကားအျဖစ္ သင္ၾကားေနၾကပါတယ္။ 


ဘာသာစကားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အလြန္မာနႀကီးခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံတခု တခါတုန္းက ရိွခဲ့ပါတယ္။ အဲတာကေတာ့ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံပါ။ ငါတို႔ ျပင္သစ္ဘာသာနဲ႔ ျပင္သစ္စကားဟာ အဆင့္အတန္းအျမင့္ဆံုး၊ အလွပဆံုး၊ ေဝါဟာရလည္း အႂကြယ္ဝဆံုးဆိုၿပီး မာနႀကီးခဲ့တာေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ ႏုိင္ငံျခားဘာသာစကားတခုခုကို ထပ္မံသင္ယူေလ့လာဖို႔ ဝန္ေလးခဲ့သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ငါတို႔ ျပင္သစ္စကားကလြဲလို႔ ဘယ္ေနာက္ထပ္ ဘာသာစကားကိုမွ ေျပာစရာမလိုဘူးလို႔ ထင္ခဲ့သူေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးအၿပီးေနာက္ပုိင္း ဒီဘက္ေခတ္ေတြေရာက္လာေတာ့ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အဂၤလိပ္စကားကို လစ္လွ်ဴ႐ႈလို႔ မရေတာ့ဘူးဆိုတာ သတိထားမိလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ေက်ာင္းေတြမွာ အဂၤလိပ္စာကို ေနာက္ထပ္သင္ၾကားရမယ့္ အပိုေဆာင္း ႏုိင္ငံျခားဘာသာအျဖစ္ သင္ၾကားေပးတာမ်ဳိး ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ျပင္သစ္ေတြ အခုအထိ သူတို႔ မိခင္ဘာသာစကားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ စိတ္ထဲမွာ မာနႀကီးေကာင္း ႀကီးေနႏုိင္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အဂၤလိပ္စကားကို ကေန႔ေခတ္ ျပင္သစ္ေက်ာင္းသားတုိင္း သင္ယူေနရတာကေတာ့ လက္ေတြ႔ပါပဲ။ 

အေနာက္ႏုိင္ငံေတြမွာ စက္မႈထြန္းကားလာတဲ့ေနာက္ပုိင္းကစလို႔ ဘာသာရပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ပတ္သက္ဆက္စပ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို စာအုပ္စာတန္းမ်ား ထုတ္ေဝရာမွာ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ ထုတ္ေဝတာက အမ်ားစုလို ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ႏုိင္ငံတုိင္း ႏုိင္ငံတုိင္းဟာ ဘာသာရပ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေလ့လာၾကတဲ့ေနရာမွာ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ ကင္းလို႔မရေတာ့တာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ လိုရင္းတိုရွင္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဝိဇၨာသိပၸံ ဘာသာရပ္ အမ်ားစုဟာ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ ေရးသားထားတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အဆင့္ျမင့္ ဘာသာရပ္ေတြကို ေလ့လာေတာ့မယ္ဆိုရင္ အဂၤလိပ္စာ မတတ္ကၽြမ္းဘဲ ေလ့လာလို႔ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဂၤလိပ္စာဟာ ပညာသင္ၾကားေနတဲ့ဘဝမွာေရာ ေန႔စဥ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာပါ ပစ္ပယ္လို႔မရတဲ့ အေျခအေနကို ေရာက္လာပါတယ္။ 

အဂၤလိပ္စာ အေရးႀကီးပံုကို ဥပမာတခုေလာက္နဲ႔ တင္ျပပါရေစ။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ကမၻာမွာ လူဦးေရအႀကီးမားဆံုးျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံနဲ႔ အိႏိၵယႏုိင္ငံ ႏွစ္ခုအၾကားမွာ တည္ရိွပါတယ္။ အဲဒီႏုိင္ငံႀကီး ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကားမွာ တည္ရိွေနေပမယ့္ ျမန္မာႏုိင္ငံက ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႔ ေက်ာင္းေတြမွာ ဒုတိယဘာသာစကားအေနနဲ႔ ထပ္မံသင္ယူေနရတာကေတာ့ အဂၤလိပ္စာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္စာနဲ႔ တ႐ုတ္စကားမဟုတ္သလို ဟိႏိၵဴစာေပနဲ႔ စကားလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ဝမ္းနည္းဖို႔ေကာင္းတာက ျမန္မာႏုိင္ငံက ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အဂၤလိပ္စာ အရည္အေသြးဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ က်ဆင္းလာတယ္လို႔ ေလ့လာသူမ်ားက ဆိုပါတယ္။ ပညာေရးစနစ္ ျမင့္မားလာဖို႔ဆိုတဲ့ကိစၥမွာ အဂၤလိပ္စာ အဆင့္အတန္း ျမင့္လာဖို႔ကလည္း လိုအပ္ခ်က္မ်ားထဲက တခုျဖစ္တယ္ဆိုတာ ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ 

ဟိုးတႏွစ္တုန္းက ဆြစ္ဇာလန္ႏုိင္ငံမွာ အေျခစုိက္တဲ့ Education First ပညာေရးသည္ပထမလို႔ ေခၚတဲ့ သုေတသနအဖြဲ႔က ထုတ္ေဝလုိက္တဲ့ စာတမ္းတေစာင္မွာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးနဲ႔ အဂၤလိပ္စာ ကၽြမ္းက်င္မႈ ဘယ္လိုဆက္စပ္ေနသလဲဆိုတာကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆင္ေျခေပးစရာေတြ ရိွလာပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ဂ်ပန္လူမ်ဳိး၊ ကိုရီးယားလူမ်ဳိးေတြ အဂၤလိပ္စာ မေကာင္းေပမယ့္ တိုးတက္ခ်မ္းသာေနတာပဲဆိုၿပီး ေထာက္ျပလာတာမ်ဳိး ေတြ႔ရပါတယ္။ ခၽြင္းခ်က္အေနနဲ႔ေျပာရရင္ ဒီလို ႏုိင္ငံမ်ဳိးက ရွားလွပါတယ္။ လက္ခ်ဳိးေရလုိ႔လည္း ရပါတယ္။ ဒါေတာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ တုိးတက္လာတဲ့ေနရာမွာ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ မကင္းခဲ့ပါဘူး။ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးတဦးခ်င္းအေနနဲ႔ အဂၤလိပ္စာ မေကာင္းဘူး၊ မေတာ္ဘူးဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ တံခါးဖြင့္ခဲ့တဲ့ မီဂ်ီေခတ္ကစၿပီး ေခတ္မီပညာရပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို အဂၤလိပ္စာကေနတဆင့္ ဂ်ပန္လို ဘာသာျပန္ထားၿပီးသား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အခုလည္း ေခတ္ကိုလုိက္ၿပီး ပညာရပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ဂ်ပန္လိုဘာသာျပန္ဆိုထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ အမ်ားအျပားရိွေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ 

ပညာေရးသည္ ပထမလို႔ ေခၚတဲ့ အဆိုပါ သုေတသနအဖြဲ႔ႀကီးရဲ႕ ေလ့လာခ်က္ေတြထဲက အခ်က္တခုကို တင္ျပပါရေစ။ ရာခုိင္ႏႈန္းအရေျပာရရင္ အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္မႈ အဆင့္နိမ့္တဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရိွေနပါတယ္တဲ့။ ဘာေတြလဲဆိုတာ ေထာက္ျပရရင္ ကုန္သြယ္ေရးနဲ႔ တီထြင္ဖန္တီးမႈေတြမွာ သူမ်ားနဲ႔ယွဥ္ရင္ အားနည္းတာကို ေတြ႔ရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲတာအျပင္ အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္မႈနိမ့္ေနတဲ့အတြက္ ျပည္သူမ်ားအၾကား ဝင္ေငြအဆင့္အတန္း နိမ့္ဆင္းေနတာမ်ဳိးလည္းရိွေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီသုေတသနစာတမ္းဟာ မူလအဂၤလိပ္စကားေျပာမဟုတ္တဲ့ ႏုိင္ငံေပါင္း ၅၄ ႏုိင္ငံအေပၚမွာ စစ္တမ္းေကာက္ယူ ေလ့လာထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အေနာက္ဥေရာပအတြင္းမွာရိွတဲ့ ခ်မ္းသာဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြအတြင္းမွာေတာင္ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ အဂၤလိပ္စာ ပုိကၽြမ္းက်င္တဲ့ႏုိင္ငံေတြက ပိုၿပီး ထိပ္မွာေရာက္ေနတာကို ေတြ႔ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႔ရဲ႕ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ သုေတသန အစီရင္ခံစာက အခုလို ဆိုထားပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ ကၽြမ္းက်င္မႈအရ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ႏုိင္ငံေတြထဲမွာ ဆီြဒင္ႏုိင္ငံဟာ ပထမဆံုးေနရာမွာရိွေနၿပီး၊ ဒိန္းမတ္ႏုိင္ငံက ဒုတိယေနရာမွာ ရိွပါတယ္။ နယ္သာလန္ႏုိင္ငံကေတာ့ တတိယျဖစ္ၿပီး ဖင္လန္ႏုိင္ငံက စတုတၳေနရာမွာ လုိက္ပါတယ္။ ေနာ္ေဝႏုိင္ငံက ပဥၥမအဆင့္မွာ ရိွပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တဲ အိႏိၵယႏုိင္ငံကေတာ့ အဆိုပါ ၅၄ ႏုိင္ငံအတြင္း နံပါတ္ ၁၄ ေနရမွာ ခ်ိတ္ပါတယ္။ တီထြင္မႈေတြ၊ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈေတြအတြက္ အဂၤလိပ္စာဟာ အဓိကက်ၿပီး အဂၤလိပ္စာ အဆင့္အတန္းနိမ့္က်ျခင္းဟာ ႏုိင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အတားအဆီးသဖြယ္ျဖစ္ေနတယ္လို႔ အဲဒီအဖြဲ႔ႀကီးရဲ႕ ဒုတိယဥကၠ႒ျဖစ္သူ မုိက္ကယ္လူးက ေထာက္ျပပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ဒီသုေတသန အစီရင္ခံစာရဲ႕အဆိုအရ အဂၤလိပ္စာ ကၽြမ္းက်င္မႈမွာ အမ်ဳိးသမီးေတြက အမ်ဳိးသားေတြထက္ ပိုၿပီးကၽြမ္းက်င္မႈရိွတာကိုလည္း ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ 

က်ေနာ္တုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ အခုအခါမွာ အေျပာင္းအလဲေတြနဲ႔ စတင္ထိေတြ႔ေနတဲ့ တုိင္းျပည္တခု ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ပညာေရးစနစ္အတြင္းမွာ အဂၤလိပ္စာ ကၽြမ္းက်င္မႈရိွလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အပူတျပင္းလိုအပ္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါရေစ။ ႏုိင္ငံတကာ အသုိင္းအဝန္းနဲ႔ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ နည္းပညာ စတာေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ထိေတြ႔ ဆက္ဆံလာရတဲ့ေနရာမွာ အဂၤလိပ္စာ ကၽြမ္းက်င္မႈရိွမွသာ တန္းတူရည္တူ ဆက္ဆံႏုိင္မွာျဖစ္သလို မိမိရဲ႕တိုးတက္မႈကိုလည္း ရွာေဖြႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ စီးပြားေရးနဲ႔ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ အခ်က္တခ်က္ေလာက္ တင္ျပလိုပါတယ္။ ဘာတုန္းဆိုေတာ့ အခုဆိုရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံကို လာေရာက္လည္ပတ္တဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားဦးေရ တႏွစ္ထက္တႏွစ္ မ်ားျပားလာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ခရီးသြားနဲ႔ ဧည့္ႀကိဳလုပ္ငန္း၊ ေဟာ္တယ္နဲ႔ တည္းခိုခန္းလုပ္ငန္းေတြ စနစ္တက် ႀကီးထြားလာဖို႔၊ ဒီလုပ္ငန္းကေန စီးပြားေရးအရ ထင္သာျမင္သာ အျမတ္အစြန္းရလာဖို႔အတြက္ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အဂၤလိပ္စကား ကၽြမ္းက်င္သူေတြ အမ်ားအျပား လိုအပ္ေနပါတယ္။ တခ်ိန္က ျမန္မာႏုိင္ငံက ေက်ာင္းသားေတြဟာ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ႏုိင္ငံတကာမွာ ယွဥ္ေဘာင္တန္းႏုိင္သူေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေအာက္မက်ခဲ့ပါဘူး။ ဒီလိုအေျခအေန ဒီလိုအဆင့္အတန္းမ်ဳိးကို ျပန္လည္ေရာက္ရိွဖို႔ အစိုးရမွာ တာဝန္ရိွသလို မိဘမ်ားဘက္မွာလည္း တာဝန္ရိွပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ အဂၤလိပ္စကား တိုးတက္လာဖို႔ လိုအပ္ေနၿပီဆိုတာ ေထာက္ျပလိုပါေၾကာင္း။ ။ 

ေဇာ္မင္း 
၆ ရက္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ၊ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ 

ရြက္မြန္ဘေလာ့ဂ္မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။ 

 

No comments: