Wednesday, October 2, 2013

မုဆိုး က်င့္ဝတ္ (ကိုညိဳ)

××× ၿမိဳ႕ျပလို႔ေျပာၾကလဲ အမွန္တကယ္တမ္းတို႔ ××× 
ေတာနက္ႀကီးတခုလိုပါပဲ ××× 
ငါကိုယ္တိုင္ မေသခ်ာတယ္၊ 
ဘယ္လိုမွန္းတို႔ ××× မုဆိုးျဖစ္လိုက္သားေကာင္ျဖစ္လိုက္ ××× 
ဆင္လိုလို၊ သမင္လိုလို ××× လူေတြၾကားထဲ ×××
က်ားရဲျဖစ္မွ ရွင္သန္မယ္ ×××
ခြာရာေတြ နာက်င္ပေစ ××× ခံႏိုင္ရည္ေမြးထား ××× အတုံ႔အလွည့္မ်ားတဲ့ ဒီၿမိဳ႕ထဲ ×××။ 

(အဆိုေတာ္ ေလးျဖဴ၏ အမဲလိုက္အက သီခ်င္းမွ) 

ၿမိဳ႕ျပလူေနမႈဘဝထဲက အၿမီးက်က္၊ အၿမီးစား ေခါင္းက်က္ေခါင္းစားနဲ႔ က်င့္ဝတ္သီလတရား ပ်က္ျပားေနပံုကို ေတာတြင္းသား႐ိုင္းတိရိစၦာန္ေတြနဲ႔ တင္စားထားတဲ့ အဆိုေတာ္ေလးျဖဴရဲ႕ အမဲလိုက္အက သီခ်င္းေလးကို ဒီကေန႔ လူငယ္ လူလတ္ပိုင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ေတးေရး ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ရဲ႕ ေတးစာသားေတြက က်င့္ဝတ္ေတြ ေရာ့ရဲၿပီး ဘီလူးစည္း လူ႔စည္းမေစာင့္ထိန္းတဲ့ ေလာကသားေတြအေၾကာင္း သေရာ္ထားေလသလားလို႔ ဆင္ျခင္မိတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔လူ႔အဖဲြ႔အစည္းထဲက စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး ေလာကထဲမွာတင္မက အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ အလႊာေတြၾကားမွာေရာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ ၾကံရြယ္ေနသူေတြထဲမွာပါ မက်န္၊ သိလို႔ျဖစ္ေစ မသိလိုက္ မသိဖာသာျဖစ္ေစ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္က်င့္ဝတ္ေတြ ေလွ်ာ့့ရဲလာတာေၾကာင့္ စာရိတၱမ႑ိဳင္တခုလံုးၿပိဳက်ၿပီး ဟန္ခ်က္ေတြပ်က္ေနရတဲ့ အေျခအေနေတြကို စာဖတ္သူတို႔ အနီးဝန္းက်င္မွာ နိစၥဓူဝ ျမင္ေတြ႔ ၾကားသိေနမွာပါ။ 


လူ႔အဖဲြ႔အစည္း နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာက်င့္ဝတ္ေတြ ရိွပါတယ္။ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ က်င့္ဝတ္သီလဆိုတာ ေလ့လာသင္ယူရတာေတြရိွသလို၊ စိတ္ေစတနာေကာင္း၊ ၾကင္နာမႈ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈ၊ ေရရွည္အက်ဳိးကို ေမွ်ာ္ေတြးတတ္မႈကေန ေမြးထုတ္ရတဲ့အရာေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ က်င့္ဝတ္ပ်က္ၿပီဆို သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ဝန္းက်င္တခုလံုးမွာ ဟန္ခ်က္ေတြပါပ်က္ျပားၿပီး ကစဥ့္ကလ်ားနဲ႔ ယိုယြင္းသြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးတဲ့ႏိုင္ငံတိုင္း က်င့္ဝတ္နဲ႔ ဥပေဒ စည္းကမ္းကို အေသအခ်ာ အေလးထားၾကတယ္။ 

က်င့္ဝတ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းတဲ့ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းနဲ႔ ေနရာဌာနဟာ စည္ပင္ဖံြ႔ၿဖိဳးတတ္တာကို ေတြ႔ရတတ္တယ္။ စာေရးသူေနထိုင္ရာ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံမွာ လူတိုင္းဟာ က်င့္ဝတ္ စည္းကမ္းေတြနဲ႔ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အသားက်ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္ေပမယ့္ ဥပေဒနဲ႔ မေလွ်ာ္ညီတာေတြ႔ရင္၊ သူတပါးဒုကၡေရာက္တာေတြ႔ရင္ မိမိအေရးအရာလို သေဘာထား ေဆာင္ရြက္တတ္တာလည္း ေတြဖူးပါတယ္။ အမ်ားသတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းကိုဖ်က္သူဟာ လူစဥ္မမွီသလို ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ လူလူခ်င္း မဆိုထားနဲ႔ လူနဲ႔ တိရိစၦာန္အၾကားမွာေတာင္ကိုင္စဲြရတဲ့ က်င့္ဝတ္ေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အေနာက္ ဥေရာပႏိုင္ငံေတြက အေပ်ာ္ထမ္းမုဆိုးေတြရဲ႕ က်င့္ဝတ္ေတြကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ 

သဘာဝေတာေတာင္နဲ ့ေတာ႐ိုင္းတိရိစၦာန္ေတြကို စနစ္တက်ထိမ္းသိမ္းတတ္တဲ့ ဥေရာပႏိုင္ငံေတြမွာ မုဆိုးလိုင္စင္ရဖို႔ဆိုတာ လက္နက္အေၾကာင္းေတြ၊ ေတာေတာင္ေရေျမသဘာဝနဲ ့သတၱဝါေတြရဲ ့အေလ့အထေတြကို သိ႐ံုနဲ ့မလံုေလာက္ဘဲ ဥပေဒနဲ ့က်င့္ဝတ္စည္းကမ္းအမ်ားအျပားကို သိနားလည္ရၿပီး တိရိစၦာန္ေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ဖဲြ႔စည္းပံုကအစ စာေတြ႔ လက္ေတြ႔ သင္တန္းတက္ၿပီး ေလ့လာဆည္းပူးရပါတယ္။ ဘယ္အေကာင္ကို ဘယ္အခ်ိန္မပစ္ရ၊ ဘယ္အေကာင္ဆို ဘယ္လမွာ ဘယ္အကြာအေဝးကေန ဘယ္က်ည္ဆံအမ်ဳိးအစားနဲ႔ ဘယ္အသက္အရြယ္ ဘယ္အရြယ္အစားကိုသာ ပစ္ရမယ္၊ ဘယ္သတၱဝါဆိုရင္ အထီးပဲ ပစ္ရမယ္၊ အမဆို မပစ္ရဘူးဆိုတာမ်ဳိးေတြအထိ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ပါတယ္၊ မလိုက္နာရင္ မုဆိုးလိုင္စင္ သိမ္းပါတယ္။ မုဆိုးေတြရဲ႕ အဓိကေဆာင္ပုဒ္က လူသားဆန္ဆန္သတ္ျဖတ္ပါ ဆိုတာပါပဲ။ 

မုဆိုးတေယာက္ရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ သင္ခန္းစာေတြထဲက အေျခခံအက်ဆံုးသင္ခန္းစာက သတၱဝါေတြကို လူသားဆန္ဆန္ သတ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ပစ္လိုက္တဲ့အေကာင္ဟာ တခ်က္ထဲ ခ်က္ေကာင္းထိ ေသရမယ္၊ နာက်င္မႈေဝဒနာကို မခံစားေစရဘူး၊ အဲဒါေၾကာင့္ မွန္ေအာင္ ပစ္ပါ၊ တခ်က္ထဲနဲ႔ အသက္ထြက္ပါေစ၊ သတ္ေတာ့ သတ္ပါ၊ လူသားဆန္ဆန္သတ္ပါ ဆိုတာပါပဲ။ သားေကာင္ကို တခ်က္ထဲနဲ ့တံုးခနဲေသသြားေအာင္ ပစ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မုဆိုးတိုင္းကို ဘယ္ေလာက္ပဲနာမည္ႀကီးေနပါေစ၊ ေတာလိုက္ရာသီစတာနဲ ့ခ်က္ခ်င္းေတာပစ္တာမ်ဳိး ခြင့္မျပဳပါဘူး၊ ေတာမဝင္ခင္ ႀကိဳတင္ေသနတ္ပစ္ေလ့က်င့္ရၿပီး အရည္အခ်င္းျပန္အစစ္ခံရတယ္။ ကိုယ္ပစ္မယ့္ ေသနတ္၊ က်ည္ဆံအမ်ဳိးအစားနဲ႔ ေသနတ္ပစ္ကြင္းမွာ အရည္အခ်င္း အစစ္ခံရတယ္။ ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္နဲ ့ဂ်ီပစ္မယ္ဆို၊ မီတာ ၁၀၀ ကေန အ႐ုပ္ကေလးရဲ႕ ႏွလံုးတည့္တည့္ကို ၅ ခ်က္လံုး မွန္ရမယ္၊ အဲဒါမွ ဒီႏွစ္အတြက္ ေတာပစ္လိုင္စင္ခ်ေပးတာပါ။ 

အမဲလိုက္ဖို႔အတြက္ လူတင္ အရည္အခ်င္းစစ္ခံရတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ မိမိရဲ႕အမဲလိုက္ေခြးကိုလည္း အရည္အခ်င္းျပည့္မီွမွ ေတာထဲဝင္ခြင့္ေပးတာပါ။ အမဲလိုက္ေခြးဟာ သခင္ရဲ႕အမိန္႔ကို တိတိက်က် လိုက္နာသလား၊ သခင္နဲ ့ေခြးအၾကား အျပန္အလွန္နားလည္မႈ၊ ဆက္သြယ္မႈ၊ အကင္းပါးမႈရိွရမယ့္အျပင္ က်ည္ဆံထိမွန္သြားတဲ့သားေကာင္ေနာက္ကို မ်က္ေျခမျပတ္ ဇဲြနဘဲနဲ႔ လိုက္ႏိုင္မလားဆိုတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ေရာစစ္ပါတယ္။ သားေကာင္တေကာင္ကို လိုက္ရွာမယ္ဆို အဲဒီသားေကာင္ဟာ အရင္ဆံုး အမဲလိုက္ေခြးနဲ႔ ေတြ႔တာျဖစ္တယ္၊ ေခြးက သားေကာင္ေတြကို ျမင္လိုက္လို႔ သမင္ကိုေတြ႔လို႔ ေဟာင္တဲ့ပံုစံနဲ႔ ေတာယံုကိုေတြ႔လို႔ ေဟာင္ပံုခ်င္းပံုစံ မတူတတ္ဘူး။ 

သခင္ကလည္း ဘာေကာင္ေတြ႔လို႔ ေဟာင္တာလဲဆိုတာ သိထားရပါတယ္္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ မုဆိုးတေယာက္ ေတာလိုက္လို႔ ဂ်ီပစ္မယ္ဆို ဂ်ီပဲပစ္ရပါတယ္။ တျခားအေကာင္ေတြေတြ႔လည္း မပစ္ရပါဘူး။ ကိုယ့္ရည္မွန္းခ်က္မဟုတ္တဲ့ သတၱဝါကို ေခါင္းထဲထည့္မထားရဘူး။ ၾကံဳႀကိဳက္သြားလို႔၊ သမင္မရတာမို႔ ယံုပစ္ခဲ့တာမ်ဳိး မျဖစ္ေစရဘူး။ ေတာစလိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဘာအေကာင္ကိုလိုက္မွာလဲဆိုၿပီး ႀကိဳတင္ဆံုးျဖတ္ထားၿပီးျဖစ္ရပါ့မယ္၊ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ေတာမရိွရင္ ကိုယ္ပစ္လိုတဲ့အေကာင္ ခိုေအာင္းတတ္တဲ့ေတာကို ငွားရပါတယ္။ 

ကိုယ့္ေခြးက ဂ်ီမေတြ႔ဘဲ တျခားအေကာင္ေတြ႔လို႔ေဟာင္ေနရင္ ကိုယ့္ေခြးကိုျပန္ေခၚႏိုင္ရမယ္။ ကိုယ္ပိုင္ေခြးမရိွရင္ ေနာက္လိုက္ေခြးအဖဲြ႔ကို ဆက္သြယ္ထားရပါတယ္။ တကယ္လို႔မ်ား ကံအေၾကာင္းမလွလို ့ကိုယ္ပစ္လိုက္တဲ့သတၱဝါက ခ်က္ေကာင္းမမွန္ဘဲ ဒဏ္ရာနဲ႔ထြက္ေျပးသြားရင္ ၂၄ နာရီအတြင္း ရေအာင္ရွာရပါ့မယ္၊ မေတြ႔လို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ကိုယ္ရွာမရႏိုင္ေတာ့ဘူးလို ့လက္ေလ်ာ့ျပီဆိုရင္ အေသအခ်ာေလ့က်င့္ထားတဲ့ ေနာက္လိုက္ေခြးအဖြဲ႔က ရွာေပးပါလိမ့္မယ္။ ဒဏ္ရာရထားတဲ့ သတၱဝါကို နာက်င္မႈေတြနဲ ့ျပစ္ပယ္မထားဘဲ လူသားဆန္မႈကိုျပသရပါတယ္။ 

ေတာေကာင္ပစ္ဖို႔ ခြင့္ျပဳတဲ့ရာသီက ၾသဂုတ္လလယ္ကေန ဒီဇင္ဘာလ အထိျဖစ္ပါတယ္၊ က်န္တဲ့အခ်ိန္ ေတာမျပစ္ရေတာ့ လက္ပ်က္မွာဆိုးလို႔ ေတာထဲမဝင္ခင္ ျပန္ေလ့က်င့္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မုဆိုးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေတာပစ္ရာသီ နီးၿပီဆို ေသနတ္ပစ္ကြင္းမွာ သြားေလ့က်င့္တတ္ၾကတယ္။ ေႏြရာသီဟာ ရာသီဥတုလည္းေကာင္း၊ အားလပ္ရက္လည္းျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္ဟာ ေတာေကာင္ေတြလည္း မိတ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္၊ အစာေကာင္းေကာင္းရွာတဲ့အခ်ိန္၊ သားေပါက္တဲ့အခ်ိန္ေတြျဖစ္သလို၊ သတၱဝါေတြ အဖို အမျဖစ္ေစ၊ သားငယ္ေလးေတြနဲ႔ျဖစ္ေစ ၾကည္ႏူးေနတဲ့ကာလမို ့ ေႏြရာသီမွာ ေတာတြင္းတိရိစၦာန္ေတြရဲ႕အခြင့္အေရးကို ေလးစားတဲ့အေနနဲ႔ ပစ္ခတ္ခြင့္မေပးဘူး။ ဆိုင္ရာက ေတာပစ္ဖို႔ ကန္႔သတ္တဲ့အခ်ိန္ ေတာထဲေသနတ္ကိုင္ၿပီးေတာင္ ဝင္ခြင့္မရိွပါဘူး။ မုဆိုးေတြ ေတာပစ္ရတဲ့အခ်ိန္ဟာ သားေကာင္ကို စားလို႔ရတဲ့အရြယ္ေကာင္းျဖစ္ေနရပါ့မယ္။ “မုဆိုးဟာ သားေကာင္ရတာ မရတာထက္ အမဲလိုက္ေနရရင္ ေက်နပ္ေနတာပဲ” ဆိုတဲ့စကားအတိုင္း ေတာေကာင္မရလည္း ေတာသဘာဝအလွအပေတြနဲ႔ ဆိတ္ၿငိမ္မႈေတြခံစားရတာ၊ ေတာေကာင္နဲ ့ဉာဏ္ခ်င္းၿပိဳင္ရတာ၊ ေတာအလွ ႐ႈခင္းေတြ ဓာတ္ပံုဗီြဒီယိုနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ရတာကလည္း မုဆိုးေတြအဖို႔ သီးျခား တန္ဖိုးနဲ႔ အခြင့္အေရးတခုလိုပါပဲ။ 

တကယ္ေတာ့ မုဆိုးတေယာက္ရဲ႕က်င့္ဝတ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ဝါသနာနဲ႔ သီလကို သဟဇာတက်ေအာင္ တိတိက်က်ပံုေဖာ္ေပးတာျဖစ္သလို သဘာဝဝန္းက်င္နဲ႔ ေတာ႐ိုင္းသတၱဝါေတြကို ဟန္ခ်က္ညီညီ ေစာင့္ေရွာက္ေနတာမ်ဳိးပါ။ ေတာထဲမွာ လူသူမသိဘဲ စည္းကမ္းေဖာက္ ပစ္ခတ္ႏိုင္ေပမယ့္ မိမိ သီလကို မိမိဖာသာလံုေအာင္ထိမ္းရတဲ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာက်င့္ဝတ္တခုနဲ႔ စီးခ်င္းထိုး ရင္ဆိုင္ရသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘယ္သူမွမသိလည္း ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အသိဆံုး၊ ကိုယ္က စည္းေဖာက္ရင္ စိတ္လံုျခံဳမႈမရိွဘဲ မသန္ ့ရွင္းတဲ့ မုဆိုးႀကီးျဖစ္ေနပါေရာ့လားဆိုတဲ့အသိေတြက မိမိရဲ႕စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို လာေရာက္ထိပါးတတ္ပါတယ္။ 

လူ႔အဖဲြ႔အစည္းနယ္ပယ္အသီးသီးမွာ မျဖစ္မေနက်င့္သံုးရမယ့္ က်င့္ဝတ္သီလေတြရိွၾကေပမယ့္ ဒါေတြကို ဥေပကၡာျပဳလိုက္ရင္ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ မိမိလူ႔အဖဲြ႔အစည္းနယ္ပယ္မွာေရာ၊ မိမိကိုယ္တိုင္ေရာ တန္ျပန္ပဲ့တင္ခတ္တဲ့ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကို ရင္ဆိုင္ရတတ္ပါတယ္။ က်င့္ဝတ္ေတြပ်က္ေနတဲ့ ဒီကေန႔ကမၻာႀကီးမွာ က်ေနာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ေတြရဲ႕ အနာဂတ္ကိုေမ့လိုက္ၿပီး ခါးသီးလြန္းတဲ့ မိုးခါးေရကို ေသာက္သင့္မေသာက္သင့္ဆိုတာေတာ့ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ပဲ ဆံုးျဖတ္ၾကရမယ့္ကိစၥေတြပါ။ ။ 

ကိုညိဳ (ေအာ္စလို) 
၀၁ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၃။ 

(၂၀၁၁ အာအက္ဖ္ေအ သတင္းဌာနမွ အသံလႊင့္ခဲ့သည့္ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈမွတ္စုမ်ားေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္ မြမ္းမံျဖည့္စြက္ ေရးသားသည္)


 

No comments: