ျဖစ္ခ်င္တာေတြ မျဖစ္ေပမယ့္ မျဖစ္ခ်င္တာေတြလည္း ၾကံဳေတြ႔ရသည့္ဘဝ။ အိမ္ေထာင္က်ခါစ က်ေနာ္တုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံနဲ႔ ထြန္းထြန္းလင္းတုိ႔ကုိ ေဒါလယ္ခူရြာသုိ႔ ပုိ႔ေပးၾကျပန္သည္။ က်ေနာ္တုိ႔ေရာက္ရွိသြားသည့္အဖဲြ႔မွာ အမွတ္(၃) ခ႐ုိင္တပ္ဖဲြ႔ ျဖစ္သည္။ တာဝန္ထမ္းေဆာင္သူအမ်ားစုမွာ ကေယာလူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ကရင္နီ(သို႔) ကယားျပည္နယ္တြင္ အဓိက မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားမွာ ကယား၊ ကေယာ၊ ကယန္း၊ ေဂခုိ၊ ေဂဘား၊ မႏူး၊ မေနာ စသည့္မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား စုေပါင္းေနထုိင္ၾကသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေဒါလယ္ခူ သူႀကီး ဦးရယ္ တာဝန္ေပးအပ္ကာ နယ္စပ္ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ေစခဲ့သည္။ လမ္းခရီးတြင္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစရန္အတြက္ ေထာက္ခံစာတေစာင္လည္း ထည့္ေပးလုိက္သည္။ အခက္အခဲရွိက ထုိစာကုိျပၿပီး ခရီးဆက္နုိင္ရန္ျဖစ္သည္။
ေနာက္တေန႔မနက္ ေဒါလယ္ခူမွ ခရီးစတင္ထြက္ခြာခဲ့ၾကသည္။ ေဒါတမႀကီးရြာသုိ႔ ညေန ေနမေစာင္းမီ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည္။ အိမ္ေျခအေတာ္မ်ားမ်ားတည္ရွိၿပီး ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာေသာ ရြာေဟာင္းႀကီးလည္း ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ရြာထိပ္တြင္ေတြ႔ျမင္ရေသာ တံခြန္တုိင္မ်ားကုိ ၾကည့္ရင္း ခန္႔မွန္းရျခင္းျဖစ္သည္။ ကယားလူမ်ဳိ္းမ်ားက တံခြန္တုိင္ကုိ တႏွစ္ တႀကိမ္ စုိက္ထူေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ေဒါတမႀကီးနွင့္ မနီးမေဝးတြင္း ေဒါေညးခူရြာ တည္ရွိေလသည္။ တရြာႏွင့္တရြာ မေဝးလွေသာ္လည္း ဘာသာစကားေျပာရာတြင္ ကြာျခားၾကသည္။ ေဒါေညးခူစကားမွာ ျမန္ေသာေၾကာင့္ လူမ်ဳိး ဘာသာတူေသာ္လည္း ေတာ္႐ံုႏွင့္ နားလည္ရခက္ခဲသည္။ သံလြင္ျမစ္အေနာက္ဘက္ကမ္းရွိ ကယားလူမ်ဳိးအမ်ားစုမွာ မိ႐ိုးဖလာ နတ္ ဗုဒၶဘာသာမ်ားျဖစ္သည္။ ေဒါတမႀကီးတြင္ အဓိက အခက္အခဲဆံုးမွာ ေရ ျပႆနာပင္ျဖစ္သည္။
ရြာအေရွ႕ရွိ ေရကန္ႀကီးကုိသာ အားကုိးအားထားျပဳရသည္။ ေရ၏ အေရာင္အဆင္းမွာ ၾကက္ဥႏွစ္သဖြယ္ ျဖစ္သည္။ လူႏွင့္တိရစာၦန္အေပါင္း ေသာက္သံုး ေလွ်ာ္ဖြပ္ခ်က္ျပဳတ္သည့္ တခုတည္းေသာ ေရကန္ႀကီး ျဖစ္ေလသည္။ မိန္းမသားအမ်ားစုမွာလည္း လည္ပင္းႀကီးေဝဒနာကုိ ခံစားေနၾကရတာ ေတြ႔ျမင္ရသည္။
ေနာက္တေန႔မနက္ ေဒါတမႀကီးမွစတင္ကာ ေတာင္ေတြကုိ တလံုးၿပီးတလံုး ျဖတ္ေက်ာ္ရသည္။ တေန႔တာခရီး ၿပီးဆံုးေသာအခါ ပြန္ေခ်ာင္းသုိ႔ေရာက္ရွိသည္။ ပြန္ေခ်ာင္းေရမွာ ၾကည္လင္ေအးျမၿပီး ငါးမ်ား ဥဒဟုိ ကူးလူးသြားလာေနသည္ကုိပင္ ျမင္ေတြ႔ေနရသည္။ ပြန္ေခ်ာင္းကုိလည္း ခက္ခဲစြာေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရသည္။ ပြန္ေခ်ာင္းေက်ာ္ေသာအခါ အဓိက အတားအဆီးမွာ သခြတ္ေတာင္ပင္ ျဖစ္သည္။ ကယားျပည္နယ္ရွိ အျမင့္ဆံုးေတာင္ပင္ ျဖစ္မည္ထင္သည္။ အတက္အဆင္း အလြန္ခက္ခဲသည္။ သခြတ္ေတာင္ေအာက္ေရာက္သည္ႏွင့္ သံလြင္ျမစ္ႀကီးက ဆီးႀကိဳႏွင့္ေနေတာ့သည္။ ျမစ္ကမ္းနံေဘးတြင္ ကရင္နီတပ္စခန္းမ်ားလည္း ရွိသည္။ ထုိတပ္စခန္းကုိေရာက္ေတာ့ ေတာပစ္ရာတြင္ရရွိလာေသာ ဂ်ီသားျဖင့္ ခ်က္၍ ေကၽြးေမြးၾကသည္။ ဆာဆာႏွင့္ အားပါးတရစားလုိက္ၾကသည္။ စားၿပီးေနာက္ ပါးစပ္ႏွင့္လွ်ာတုိ႔မွာ တလွပ္လွပ္ႏွင့္ တုန္ခါေနေတာ့သည္။ ဘာလုပ္၍ ဘာကုိင္ရမွန္းမသိ။ အဆိပ္မိသလားဟု ထင္လုိက္မိသည္။ ေနာက္မွ သိရသည္က ပန္းခါးႏွင့္ မက္ခါသီး ေရာခ်က္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ႐ိုးရာ အစားအစာ တခုပင္။
သံလြင္ျမစ္ေဘးတေလွ်ာက္ ခုတ္လွဲထားေသာ ကၽြန္းသစ္မ်ားကုိလည္း ေတြ႔ရွိရသည္။ အခ်ဳိ႕သစ္တံုးႀကီးမ်ားကုိ ဆင္မ်ားျဖင့္ဆဲြ၍ စုပံုေနၾကသည္။ သစ္မ်ားမွာ ေျဖာင့္တန္းၿပီး လွပေသာ သစ္လံုးႀကီးမ်ားျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ သစ္ခဲြစက္မ်ားေဘး ပစ္ထုတ္ထားေသာသစ္မ်ားကုိၾကည့္ရင္း ႏွေျမာတသ ျဖစ္ရျပန္သည္။ သံလြင္ျမစ္ကုိ ေလွျဖင့္ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ခရီးဆက္ခဲ့ၾကသည္။ လမ္းေဘး ဝဲယာတေလွ်ာက္ မဆံုးနုိင္ေသာ ကၽြန္းေတာႀကီးက ေနရာယူထားသည္။ ဂ်ီ၊ ဆတ္၊ ေမ်ာက္ စသည့္ သားေကာင္မ်ားကုိ မၾကာခဏ ေတြ႔ရသည္။ သံုးရက္ခန္႔ ခရီးဆက္မိေသာအခါ ေရာင္းဝယ္ေရး စခန္းသုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာျပည္ဘက္မွ ထြက္ေသာ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ကၽြန္းသစ္ ေက်ာက္ႏွင့္ အျခား ပစၥည္းမ်ားကုိ ထုိေနရာတြင္ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားၾကေသာေၾကာင့္ ေရာင္းဝယ္ေရး စခန္းဟု ေခၚတြင္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အိမ္ေျခ တရာဝန္းက်င္ရွိသည္။ ေစ်းဆုိင္တန္းမ်ားတြင္ အရက္၊ ဘီယာႏွင့္ စားေသာက္ဖြယ္အစံု ေရာင္းခ်သည္။ အဓိက လက္ဝါးႀကီးအုပ္ စီးပြားျဖစ္ေနသူမ်ားမွာ ထုိင္းႏိုင္ငံသားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ေနရာတကာတြင္ သူတုိ႔ကုိ ေတြ႔ျမင္ရသည္။ ထုိည ေရာင္းဝယ္ေရး စခန္းတြင္ အိပ္စက္ျဖစ္ၾကသည္။ ထမင္းခ်က္ျပန္ေတာ့ အခက္အခဲ ေတြ႔ရျပန္သည္။ က်ေနာ္တုိ႔က ဆန္ႏွင့္ေရ ေရာ၍သာ ခ်က္ၾကသည္။ သူတုိ႔စားေသာဆန္မွာ ထုိသုိ႔မဟုတ္။ ေရေႏြးဆူမွ ဆန္ေဆးထည့္ရသည္။ မနားတမ္းေမႊေပးရသည္။ ေရခမ္းသြားလွ်င္ အဆင္ေျပသြားသည္။ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ေပးေသာဆန္မ်ားဟု သိလုိက္ရသည္။
မနက္မုိးလင္းေတာ့ နယ္စပ္သုိ႔ ခရီးဆက္ရျပန္သည္။ ေရာင္းဝယ္ေရးစခန္းမွ သံုးနာရီခန္႔သြားေသာအခါ အဓိက ခံစစ္ကုန္းျဖစ္ေသာ ခ်က္ပြိဳင့္သုိ႔ ေရာက္ၾကသည္။ ထုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ေတာင္ေၾကာႀကီးပင္ျဖစ္သည္။ အဲဒီေနရာမွာ ပထမဦးဆံုး ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးတဦးႏွင့္ တုိးေတာ့သည္။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ျမင္သည္ႏွင့္ ‘ေတာခုိလာတဲ့ ေကာင္ေတြကလည္း ေခြးပစ္တဲ့ တုတ္ေလာက္ပဲရွိတယ္... ဘာလုပ္ရမွာလဲ... ဒုကၡသည္စခန္းကုိသာ ပုိ႔လုိက္’ ဟု ေျပာေတာ့ … မခံခ်ိမခံသာ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္သြားသည္။ အသားတုိ႔ပင္ တုန္ယင္စျပဳသြားမိသည္။ လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္သူ သူႀကီး ဦးရယ္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ကုိ မလႊဲသာမေရွာင္သာ ဒုကၡသည္စခန္းရွိရာ နန္းဆြယ္ရြာသုိ႔ ေခၚေဆာင္သြားျပန္သည္။
ဒုကၡသည္စခန္းအဝင္ ပေဒါင္ရြာ (သုိ႔) ပေဒါင္ကုန္းကုိ ျဖတ္ၾကရသည္။ ဘဝတြင္ ပထမဦးဆံုး ျမင္ဖူးေသာ လူမ်ဳိးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေငးေမာၾကည့္ေနမိသည္။ ဥဒဟုိသြားလာေနေသာ မ်က္ႏွာစိမ္းမ်ား အသားအေရမ်ဳိးစံု၊ ဘာသာစကားမ်ဳိးစံု လူမ်ားကုိ ေတြ႔ျမင္ရသည္။ သူတုိ႔အား ျပပဲြသဖြယ္ ႐ံုသြင္းျပသထားျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ားမွာ ဓာတ္ပံုတဖ်တ္ဖ်တ္ ႐ိုက္ယူေနၾကသည္။ လည္တြင္စြပ္ထားေသာ ေၾကးကြင္း အထပ္ႀကီး၊ လက္ေျခတုိ႔တြင္လည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္း။ သူတုိ႔ကိုရပ္ၾကည့္ေနရင္းပင္ က်ေနာ္ အသက္႐ွဴက်ပ္လာသလုိ ခံစားရသည္။ ပေဒါင္ရြာမွ ၁၀ မိနစ္ခန္႔ေလွ်ာက္လုိက္ေတာ့ ဒုကၡသည္စခန္းကုိ စတင္ေတြ႔ျမင္လုိက္ရသည္။ တဲအိမ္အမ်ားစု ျဖစ္သည္။
ရြာအတြင္း ေလွ်ာက္လွမ္းလာေသာ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ မ်က္လံုးစိမ္းမ်ားျဖင့္ အထူးအဆန္းသဖြယ္ ဝုိင္းၾကည့္ေနၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ကေလးေတြ အိမ္ထဲဝင္ပုန္းတာကုိလည္း သတိထားလုိက္မိသည္။ ရြာထိပ္ရွိ စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးအိမ္သုိ႔ ပုိ႔ေပးၾကသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက ျမန္မာစကားကုိ ေကာင္းမြန္စြာ ေျပာဆုိဆက္ဆံတတ္သည္။ သူ႔အိမ္တြင္သာ တည္းခုိေစခဲ့သည္။ အိမ္အလုပ္ဟူသမွ်ကုိလည္း က်ေနာ္တုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံမွ ဝုိင္းဝန္းကူညီေပးေသာေၾကာင့္ ယုံၾကည္မႈရလာခဲ့သည္။ သနားဂ႐ုဏာသက္ကာ အခ်စ္ပုိလာခဲ့သည္ဟု ဆုိရမည္။ မည္သုိ႔ေန၊ မည္သုိ႔ေျပာ၊ မည္သုိ႔မလုပ္ႏွင့္ စသျဖင့္ သြန္သင္ဆံုးမကာ ရပ္တည္နုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေပးခဲ့ေသာ ေက်းဇူးရွင္မ်ားလည္း ျဖစ္သည္။
က်ေနာ္တုိ႔ေရာက္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္ ကရင္နီတပ္မေတာ္ႏွင့္ နဝတ အစုိးရတုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လက္မွတ္ထုိးၾကသည္။ ထုိင္းနုိင္ငံပုိင္နက္ထဲရွိ ဒုကၡသည္စခန္းကိုလည္း ကယားျပည္နယ္အတြင္းသုိ႔ ျပန္လည္ေျပာင္းေရႊ႕ေစခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးအိမ္တြင္ ေန၍မရေတာ့ေသာေၾကာင့္ တနီးလဲရြာသုိ႔ သြားေရာက္အေျခခ်ရန္ ျပင္ဆင္လုိက္သည္။ အိမ္ေဆာက္ရန္ လုိအပ္ေသာ သစ္ဝါးမ်ားကုိ ဇနီးသည္က ဦးေဆာင္ၿပီး ခုတ္သည္။ က်ေနာ္တုိ႔ ၂ ေယာက္က ဝါးကုိ ေကာင္းစြာမခုတ္တတ္။ ဝါးမ်ားစည္းေႏွာင္ရန္ ႏွီးပင္မထုိးတတ္။ မနီးမေဝး ဝါးခုတ္ေနေသာ သူတေယာက္ထံသြားၿပီး ႏွီးထုိးေပးရန္ ျမန္မာလုိ ေျပာေသာအခါ ထြက္ေျပးသြားေတာ့သည္။
သူတို႔က ျမန္မာစကားကုိပင္ ေၾကာက္ေနပံုရသည္။ ဝါးပုိးဝါးမ်ားကုိ အေပါက္ေဖာက္ကာ ျဖစ္သလုိ အိမ္ေလးတလံုး ေဆာက္ျဖစ္လုိက္ၾကသည္။ ရိကၡာအတြက္ ဆန္ႏွင့္ဆားကုိ ဂုိေဒါင္က ထုတ္ေပးေသာေၾကာင့္ မပူပင္ရ။ ခက္ေနသည္က ခ်က္စားရန္အတြက္ အုိးခြက္ပန္းကန္ မရွိ။ ၃ ေယာက္ေပါင္း ဟန္းေကာေလးတလံုးသာ ပုိင္ဆုိင္ၾကသည္။ ထုိဟန္းေကာျဖင့္ ထမင္းခ်က္ၿပီးေသာအခါ ငွက္ေပ်ာရြက္ထဲသုိ႔ ေလာင္းထည့္ၿပီး ဟင္းအတြက္ ခ်က္ရျပန္သည္။ ဟင္းမွာ အေထြအထူးေတာ့ မဟုတ္။ ေရဆူဆူထဲ င႐ုတ္ရြက္ထည့္ ဆားခပ္၊ င႐ုတ္သီးခပ္႐ံုသာ ျဖစ္သည္။ ဆီ၊ အခ်ဳိမႈန္႔ကား ေဝးစြ။ ၾကာေတာ့ အဟာရျပတ္သလုိ ျဖစ္လာသည္။ ခင္းစရာ ဖ်ာမရိွ။ ဇနီးသည္က ဝါးခုတ္ ႏွီးဖ်ာၿပီး ဝါးဖ်ာယက္သည္။ ဘဝတြင္ ပထမဦးဆံုး ဝါးဖ်ာအခင္းသက္သက္ျဖင့္ အိပ္ခဲ့ရေသာအျဖစ္ကုိ ယေန႔တုိင္ အမွတ္တရရွိေနဆဲ ျဖစ္သည္။
ေနာက္ရက္မ်ားတြင္ ထြန္းထြန္းလင္းကုိ မေတြ႔ရေတာ့။ ေျခဦးတည့္ရာ ထြက္သြားၿပီဟု ထင္လုိက္မိသည္။ က်ေနာ္လည္း ေတာထဲဝင္ကာ ထင္း႐ွဴးဆီ အျမစ္မ်ားကုိ လုိက္လံခုတ္ယူရသည္။ ရရွိလာေသာ ထင္း႐ွဴးဆီမ်ားကုိ စည္းေႏွာင္ကာ ရြာအတြင္း လွည့္လည္ေရာင္းခ်ရသည္။ ကယားဘာသာစကား မတတ္ေလေတာ့ တဘတ္ေပးလည္း ယူရသည္။ ၅ ဘတ္ေပးလည္း ယူရသည္။ တေန႔ဝင္ေငြ ၂၅ ဘတ္ ၃၀ ရလာေတာ့ အနည္းငယ္ အသက္႐ွဴခ်ာင္လာသည္။ လုိအပ္ေသာ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ား နည္းနည္းခ်င္း ဝယ္ယူ စုေဆာင္းရသည္။
က်ေနာ္တုိ႔အေျခအေနအရပ္ရပ္ကုိ ေစာင့္ၾကည့္ေနသည့္သူတဦးရွိသည္ကုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ လံုးဝ မရိပ္မိ။ မသိ။
(ဆက္ပါဦးမည္)
အုပ္ႀကီးေဖ
၂၉- ၇- ၂၀၁၃
No comments:
Post a Comment