ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ ႏွစ္ပတ္လည္ကို အခုလိုႏွစ္မ်ဳိးမွာ ပိုလို႔ေတာင္ အထူးသျဖင့္ သေဘာထားၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ ရာစုႏွစ္ဝက္က ျဖစ္ရပ္ဆိုးအေပၚ သမိုင္းနီတိထုက္ ျပန္ေျပာင္းဆင္ျခင္ ႏွလံုးသြင္းသင့္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ အႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္ ဘာရတု ညာရတုမို႔လို႔လား။ မဟုတ္ဘူး။ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ရဲ႕ အႏွစ္သာရကိုက ေက်ာင္းသားေတြ အသတ္ခံရ တကသ အေဆာက္အဦ မိုင္းခြဲအၿဖိဳခံရျခင္းဆိုတဲ့ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ ေသြးစြန္းေသာ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔တခုအျဖစ္ထက္ မ်ားစြာပိုတယ္။
စစ္အာဏာရွင္စံနစ္ကို ဘယ္လိုအသြင္ေျပာင္း ပံုေဖာ္သည္ျဖစ္ေစ၊ စစ္တပ္ရဲ႕ ပံု႔ပံု႔ပြပြ ေဆးသၾကား ခ်ဳိရဲရဲ ႏိုင္ငံေရး အာတာပူစီ ဘယ္လိုဟစ္ေႂကြးသံေတြ ျခံဳလႊမ္းဝါဒ ျဖန္႔ထားသည္ျဖစ္ေစ၊ စစ္တပ္က အာဏာ ၃ ရပ္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ အပိုင္သိမ္းၿပီး စစ္ကြၽန္လက္ေအာက္ အသြပ္သြင္းခံရျခင္း ျပည္သူ႔ဒီမိုကေရစီ ဆိတ္သုဥ္းရျခင္းအေပၚ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ျဖစ္ရပ္နဲ႔ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ ေနာက္ခံျဖစ္ရပ္ေတြဟာ အလြန္ျပတ္သားခိုင္မာစြာ အႂကြင္းမဲ့ ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ေသာ ႏိုင္ငံေရးအဘိဓမၼာကို သယ္ေဆာင္ထားတဲ့ အထိမ္းအမွတ္ ျဖစ္တယ္။ ဗမာျပည္ ေက်ာင္းသားႏိုင္ငံေရး အစဥ္အဆက္ လႈပ္ရွားမႈရဲ႕ မေသြဖီ မေဖာက္ျပန္ မယိမ္းယိုင္ျခင္း ႏိုင္ငံေရးအယူ ပီျပင္ၾကည္လင္ ခိုင္မာမႈရဲ႕သာဓကလည္း ျဖစ္တယ္။
၆၂ မတ္လ စစ္တပ္ရဲ႕ အာဏာသိမ္းပြဲဟာ အဟန္႔အတား ခုခံအံတုမႈ မၾကံဳရတဲ့ ေသြးမဲ့နီးပါး စစ္အာဏာသိမ္းမႈ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ စစ္တပ္ဟာ ဗမာႏိုင္ငံေရးရဲ႕ ပင္မေရစီး လက္ဝဲႏိုင္ငံေရး အေရျခံဳကာ ဆိုရွယ္လစ္ေတာ္လွန္ေရးအသြင္ ယူထားသမို႔၊ ဖဆဆိုရွယ္တည္ျမဲက တပ္တြင္းဆိုရွယ္လစ္ေတြအားကိုးနဲ႔ သူတို႔လက္ထဲပဲ တပ္က အာဏာလႊဲေပးမယ့္သေယာင္၊ ပမညတ တပ္ေပါင္းစုဆိုလည္း အစကတည္းက ေနဝင္းကို အာဏာသိမ္းဖို႔ ကပ္တြန္းခဲ့တဲ့ အေခ်ာင္သမားေတြ… သေဘာတရားေရး ဆရာႀကီးလုပ္ၿပီး ေနဝင္း အာဏာသိမ္းျခင္းကေန အျမတ္ထုတ္ ဆိုရွယ္လစ္ ဆင္စြယ္နန္းေပၚ အခန္႔သားတက္လို႔ရမယ္ မွတ္တဲ့သူေတြ...၊ ေျမေပၚႏိုင္ငံေရးသမားတို႔ ကိုယ္စီ ႏိုင္ငံေရးေဖာက္ျပန္ၿပီး ေလထဲတိုက္အိမ္ ေဆာက္မိၾကတာခ်ည္းပဲ။ အဓိကအမွားက စစ္တပ္ကအာဏာသိမ္းတာကို စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းတာလို႔ တည့္တည့္မျမင္၊ ႏိုင္ငံေရးအေခ်ာင္လိုင္းလိုက္ ေဖာက္ျပန္ၾကတာပဲ။
စစ္အာဏာသိမ္းျခင္းဆိုတဲ့ ဒီေလာက္အေျခခံကစ လြဲမွားတဲ့ျဖစ္ရပ္အေပၚ ေပၚထင္စြာ မဆန္႔က်င္၊ ကိုယ္စီ ေနရာဝင္ယူမယ့္ အေခ်ာင္သမား အေတြးအေခၚျဖစ္ထြန္းကာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံေရးအေပၚ ကိုယ္သစၥာမဲ့ရျခင္းအေပၚ အေထာက္အမတ္ျပဳဖို႔ရာ ဘယ္ပံု ႏိုင္ငံေရးအျမင္ အၾကံအယူေတြ တည္ေဆာက္ျပျပ၊ တကယ္တမ္းၾက စစ္တပ္ကို ဒူးညႊတ္ဦးက်ဳိး ျပန္မလွန္ရဲတဲ့ စိတ္အခံကို ဖုန္းကြယ္ျခင္းကလြဲၿပီး တျခားအရာ မဟုတ္ဘူး။ ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ စစ္တပ္ကို ေၾကာက္လို႔ပဲ။
၆၂ အာဏာသိမ္းတာကို ေထာက္ခံပါတယ္ စာထုတ္တဲ့ ဗကသ ဥကၠ႒ ခင္ေမာင္အုန္းကို ခ်က္ျခင္းဖယ္ရွား၊ ဗကသ ဥကၠ႒ ကိုသက္၊ တကသ ဥကၠ႒ ဗေဆြေလးတို႔ ဦးေဆာင္မႈနဲ႔ စစ္တပ္အာဏာသိမ္းျခင္းကို ေပၚထင္စြာ ဆန္႔က်င္ျပျခင္းဟာ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢရဲ႕ ပါဝင္ပတ္သက္ ရပ္တည္မႈရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို မွတ္ေက်ာက္တင္လိုက္တာပဲ။
ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ဟာ ဒီလို ေက်ာင္းသားသမဂၢ ႏိုင္ငံေရးရပ္တည္မႈရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္ရပ္တခုတင္မက၊ စစ္တပ္ရဲ႕ ဗမာျပည္ ပညာေရးကို တိုက္႐ိုက္စြက္ဖက္ ဖ်က္ဆီးျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဳိးဆက္လည္း ျဖစ္တယ္။ တကၠသိုလ္ အက္ဥပေဒမ်ား အာဏာသိမ္း စစ္ဦးဘီလူးရဲ႕ အဖ်က္ခံရ၊ တကၠသိုလ္ရဲ႕ လြတ္လပ္ေသာ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ကို အဖ်က္ခံရ၊ ေက်ာင္းသား အခြင့္အေရးကို တိုက္႐ိုက္အထိပါးခံရသမို႔ ဗမာျပည္ပညာေရး ပ်က္စီးျခင္းအစကို ေသြးနဲ႔ရင္း ဆန္႔က်င္ျပရခဲ့တာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ဆိုတာ စစ္တပ္က တကသ အေဆာက္အဦႀကီးထဲ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပညာေရးကို ထည့္သြင္းၿပီး ၿဖိဳခ်ျပစ္လိုက္တာမ်ဳိးလို႔ေျပာရင္ မမွားဘူး။၊ အခုထိ နလံမထူႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ျပင္ပ ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္းကိုသာ ဖ်က္ဆီးလို႔ရမယ္ စိတ္ဓာတ္ကိုေတာ့ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာသံဆိုသံေတြေၾကာင့္ ဒီစာကို အဓိက ေရးရတယ္။ စစ္တပ္က မဖ်က္ဆီးႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ဆိုတာကို ၾကားေကာင္း႐ံု၊ ၾကားတုန္းခဏေတာ့ စိတ္ထဲတက္ႂကြသလိုလို ဖိန္းတိန္းတိန္း ႐ိွန္းတိန္းတိန္းျဖစ္သလိုလို ျဒပ္မဲ့အေျခအေန ဒီအတိုင္း ပစ္ထားလို႔ မရဘူး။ အဓိပၸာယ္အတိအက် ဖြင့္ရလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ရဲ႕ အႏွစ္သာရကို တစ္ခြန္းတည္း အရွင္းဆံုးေျပာရရင္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းတာကို စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းတာလို႔ တိတိက်က် မေသြမဖီ မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းမ်ဳိးနဲ႔ ေခြးကတက္ ႏိုင္ငံေရးဘဝ မသက္ဆင္းျခင္းပဲ။ ဒီအႏွစ္သာရကို အခုႏွစ္ ပိုႏွလံုးသြင္းရမယ္ဆိုတာ စစ္အာဏာရွင္စံနစ္ဟာ ေႁမြမ်ားအေရခြံအသစ္လဲသည့္ႏွယ္ ဒီမိုကေရစီဝတ္႐ံုက်ပ္ခြၽတ္နဲ႔မို႔ ျဖစ္တယ္။
၆၂ ကာလတုန္းကလိုပဲ ေျမေပၚႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား ေယာင္ေတာင္ကန္းတန္း လုပ္ေနၾကျပန္ၿပီ၊ ဆင္စြယ္နန္း ႏိုင္ငံေရး အိပ္မက္ မက္ေနၾကျပန္ၿပီ။ မ်က္ေမွာက္ကာလဟာ ၆၂ ႏိုင္ငံေရးအဆင့္အတန္း၊ ၇၄ ႏိုင္ငံေရးအဆင့္အတန္းနဲ႔ ဘာမွမထူးဘူး။ စစ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုတာ လူေတြရဲ႕ဘဝေတြကို ခ်နင္းစေတးၿပီး ဇြတ္တင္းအဓမၼ ေဖာ္ေဆာင္ရတာမို႔ စစ္ဖြဲ႔စည္းပံု အသက္ဝင္ခ်ိန္မွာ ေက်ာမြဲေတြ အၾကပ္အတည္း အဆင္းရဲဆံုးကာလနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ကာ လယ္သမား၊ အလုပ္သမား၊ ေက်ာင္းသားတို႔ ထႂကြၾကတာနဲ႔ ၾကံဳရတာပဲ။
၆ဝ ေက်ာ္ကာလ ၇ဝ ေက်ာ္ကာလနဲ႔ အခု ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္ပံုအသက္ဝင္တဲ့ အခ်ိန္အခါသမယ စစ္တပ္က ႏိုင္ငံေရးကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္သေယာင္ကာလမွာ တိုင္းျပည္ေနရာအႏံွ႔ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ကိုယ္စီနဲ႔ ပြက္ပြက္ဆူၾကတာ ဘယ္ဆန္းမလဲ။ ပြက္ပြက္ဆူမႈ လမ္းပၚေရာက္လို႔ ႏိုင္ငံေရးေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္မွာလား၊ လူေတြရဲ႕ အေျခခံလုိအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည္းစည္းေပးဖို႔ ဦးတည္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအာမခံခ်က္မ်ဳိး ကင္းမဲ့ေနသမို႔သာ ပြက္ပြက္ဆူမႈ လမ္းပၚေရာက္ရတာလားဆိုတာ ၾကပ္ၾကပ္ ဆင္ျခင္ၾကည့္ၾကေစခ်င္တယ္။ ဗမာႏိုင္ငံေရးကို သံုးသပ္တိုင္း စစ္အာဏာအသိမ္းခံရမႈကို ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ မ်ဳိးဆက္ေတြ ရွင္းရွင္းသေဘာေပါက္ မ်က္ေမွာက္ျပဳသည့္သဖြယ္ ကိုယ္စီမ်က္ေမွာက္ျပဳၾကၿပီး၊ အႏွစ္ငါးဆယ္ ကိုယ္ေတြ႔ ေက်ာနဲ႔ရင္း ခံခဲ့ရတဲ့ စစ္အရင္းရွင္စံနစ္ လက္သည္ကို မ်က္ေျခမျပတ္ဖို႔ အေရးႀကီးဆံုးပဲ။
ဒီမိုကေရစီအေရခြံလဲ စစ္အရင္းရွင္စံနစ္ကို အသိအမွတ္ျပဳ တရားဝင္မႈေပးျခင္း လမ္းေၾကာင္းကသာ အသင့္အေလ်ာ္ဆံုး သူမနာ ကိုယ္မနာအျဖစ္ဆံုး တိုင္းျပည္တိုးတက္ဖို႔ရာ အျဖစ္ဆံုးဆိုတဲ့ လက္ေတြ႔အလုပ္ျဖစ္ဝါဒ အစစ္အမွန္ တကယ္တမ္းေရာ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ဒိဌဓမၼျဖစ္ရပ္အမွန္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ွဴျခင္း စစ္တပ္ေၾကာက္ေရာဂါ၊ ဒူးေထာက္ျခင္း သြင္ျပင္လကၡဏာသာျဖစ္ၿပီး စိတ္ကူးအယဥ္ဆံုး အေဖာက္ျပန္ဆံုးပဲ။ စစ္အရင္းရွင္ယႏၲယားအတြက္သာ လက္ေတြ႔အလုပ္ျဖစ္၊ အႏွစ္ငါးဆယ္ စစ္တရားခံဘဝကေန ျပဳျပင္ေျပာင္လဲေရး မိုးက်ေရႊကိုယ္ေတြျဖစ္ကုန္တယ္ မဟုတ္လား။
စစ္အာဏာသိမ္းတိုင္း ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရးနဲ႔ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဆိုတာ စစ္တပ္ရဲ႕လက္သံုးအေၾကာင္းျပခ်က္ တည္ေဆာက္ျပရာ စကားလံုးေတြပဲ၊ အဆန္းမဟုတ္။ ဒါကို ႐ူးလ္ေအာ့ဖ္ေလာလို႔ အဂၤလိပ္လို ေျပာင္းသံုး႐ံုနဲ႔ အႏွစ္သာရက တပါတည္း ယွဥ္တြဲျဖစ္ထြန္းလာ႐ိုးလား။ ကိုယ္စားျပဳႏိုင္ငံေရး မဖြံ႔ၿဖိဳး မရင့္မွည့္ခင္ကာလမွာ၊ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ စီရင္ခြင့္ရိွလာေအာင္ ႏိုင္ငံသားမ်ား ႏိုင္ငံေရးမွာ တိုက္႐ိုက္ပါဝင္ စြက္ဖက္ျခင္းမ်ဳိးနဲ႔ အႏွစ္သာရရိွတဲ့ အေျပာင္းအလဲ ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ ကိုယ့္အခြင့္အေရးကို ကိုယ္တိုင္ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲဝင္ထိုက္တယ္ မဟုတ္လား။
စစ္လႊတ္ေတာ္အတြင္းက ႏိုင္ငံေရးကိုသာ အထိအခိုက္မခံ ပိုးေမြးသလို ေမြးပါမွ အေျပာင္းအလဲဆီ ဦးတည္ႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအျမင္ဟာ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ျပဒါးတလမ္း သံတလမ္းပဲ။ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္မယ္ဆိုသူေတြ အေျခခံဥပေဒႀကိဳးနဲ႔ အခ်ည္ခံၿပီး ႏိုင္ငံေရးေသခ်ိန္မွာ စစ္တပ္သတ္လို႔မရတာ လူထုႏိုင္ငံေရးပဲဆိုတာ ျမဲျမဲမွတ္ၾကေစခ်င္တယ္။ ဒီမိုပ်ားရည္စမ္းကာလအလြန္ က်ားဥပုသ္ေစာင္တဲ့ရာသီကုန္ခ်ိန္မွာေတာ့ အာဏာကိုထိပါးၿပီဆို သည္းညည္းမခံတဲ့ စစ္ဗီဇကို ႏိုင္ငံေရးသမားထက္ ကဗ်ာေရးတဲ့ေက်ာင္းသားကို ပိုအၿငိဳးႀကီးတဲ့ စစ္သ႐ုပ္သကန္ ႐ုပ္အမွန္ကို ၂ဝ၁၂ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္မွာ စတင္ေတြ႔ေနရၿပီပဲ။
႐ူးခ်င္ေယာင္ အေဆာင္လြန္ေနတဲ့ အတိတ္ေမ့ သမိုင္းေမ့ လႊတ္ေတာ္တက္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအတြက္ မဟုတ္၊ ကိုယ့္အခြင့္အေရးအတြက္ ကိုယ္ရည္မွန္းၿပီးသာ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးမရိွ၊ လယ္ကြင္းထဲ၊ စက္႐ံုထဲ၊ ေက်ာင္းဝင္းထဲ၊ လူၾကားထဲနဲ႔ လမ္းေပၚမွာသာ ႏိုင္ငံေရးရိွေၾကာင္းကို ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ အႏွစ္သာရအေပၚ ဆင္ျခင္ရင္း ႏိုင္ငံေရးမ်က္ေစ့မလည္ ေတာမေမွာက္ျခင္း ဂုဏ္ေရာင္ေျမာက္ၾကပါစို႔။ ။
လင္းထင္
facebook: Lin Htin (Notes) on Saturday, 7 July 2012
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
2 months ago
No comments:
Post a Comment