က်ေနာ္တို႔ ေတာထဲကေန မိုးေရးၿမိဳ႕ေပၚ ျပန္ေရာက္လာတယ္။ ကိုကူးမားဆိုင္ေနာက္က ေျမကြက္လပ္ႀကီးမွာ စတည္းခ်ၾကတယ္။ မိုးေရးၿမိဳ႕က ပူေတာ့ ညဆိုရင္ ဆိုင္ေနာက္က ကြက္လပ္ေျမႀကီးေပၚမွာပဲ ဖ်ာခင္းအိပ္ၾကတယ္။ ေန႔ခင္းလည္း ထင္ထင္ေပၚေပၚ အျပင္မထြက္ရဘူး။ ရဲဖမ္းမွာေၾကာက္လို႔။ စားလည္း အဲဒီမွာ၊ အိပ္လည္း အဲဒီမွာပဲ။ လူစိမ္းေတြလာရင္ ပန္ခ်ာလွျမင့္(ကြယ္လြန္) က လာသတိေပးတယ္။ ဆိုင္ထဲက ဂိုေဒါင္ထဲ ခဏေအာင္းေနလိုက္တယ္။
က်ေနာ္တို႔ဟာ နွစ္ဝက္္နီးပါး ဒီလူနဲ႔ ဒီလူပဲျမင္ေနရၿပီး လူမ်ားမ်ားစားစားလည္း မေတြ႔ရေတာ့ အူေၾကာင္ေၾကာင္ေတြျဖစ္ၾကတယ္။ ေတာထဲကေန မိုးေရးၿမိဳ႕ေပၚေရာက္ေတာ့ လူေတြအမ်ားႀကီးကိုေတြ႔ရၿပီး ဟိုေငးလိုက္ ဒီေငးလိုက္နဲ႔ ေတာသားၿမိဳ႕ေရာက္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ကေလးအသံၾကားလည္း ထူးဆန္းသလိုလိုို၊ တမူးကကုန္သည္ ေဈးသည္ေတြ အမ်ဳိးသမီးႀကီးေတြ သြားလာရင္း စကားေျပာေနတာကိုလည္း မဆီမဆိုင္ လိုက္နားေထာင္ေနမိတယ္။ ဟိုလူ႔လွမ္းၾကည့္ ဒီလူ႔လွမ္းၾကည္႔နဲ႔ အိေျႏၵမရျဖစ္ေနတယ္။ ပုဆိုးေတြ ထမီေတြနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္သြားလာေနတဲ့ တမူးဘက္က ဗမာေတြကို ဗမာစကားေတြ ေဟာင္ဖြာေဟာင္ဖြာေျပာေနေတာ့ ကိုယ္လည္း သြားၿပီးနႈတ္ဆက္ခ်င္သလိုလို၊ ေရာေနွာေျပာခ်င္သလိုလို စိတ္ထဲယားက်ိက်ိႀကီးျဖစ္ေနတယ္။
နွစ္အေတာ္ၾကာ လူသူကင္းတဲ့ ကၽြန္းေပၚ ေသာင္တင္ေနတဲ့ ေရာ္ဘင္ဆန္ခ႐ူးဆိုးရဲ႕ဘဝကို ဘာမဆိုင္ ညာမဆိုင္သြားၿပီး စာနာေနမိေသးတယ္။ ေက်ာင္းလံုျခည္စိမ္းေလးဝတ္ထားၿပီး ေရခဲေခ်ာင္းပံုး ကိုယ္စီလြယ္ရင္း မင္း ဘယ္ေလာက္ေရာင္းရတယ္၊ ငါ ဘယ္ေလာက္ေရာင္းေကာင္းတယ္နဲ႔ ျငင္းခံုစကားေျပာေနတဲ့ ၁၀ ႏွစ္အရြယ္ ကေလးေတြကိုျမင္ေတာ့ သူတို႔နဲ႔ စကားအရမ္းေျပာခ်င္တယ္။ သူတို႔ကိုၾကည့္ၿပီး အားရပါးရျပံဳးျပမိတယ္။ ရင္ထဲမွာ အရမ္းသနားေနတယ္။ သူတို႔ကို စာသင္ခန္းနဲ႔ ကစားကြင္းေတြကလဲြလို႔ ေရခဲပံုးေတြ၊ ေတာင္းပလံုးေတြ၊ လင္ဗန္းေတြနဲ႔ မပတ္သက္ေစခ်င္ဘူး။
က်ေနာ္တို႔ ေတာထဲကေန မိုးေရးၿမိဳ႕ကိုေရာက္ေတာ့ ဒန္အိုး ဒန္ခြက္နဲ႔ အိႏိၵယေစာင္ေတြ၊ ပုဆိုးေတြေရာင္းတဲ့ ကိုကူးမားဆိုင္ခန္းတဖက္က အခန္းက်ဥ္းေလးထဲ ခဏခိုေနခဲ့ဖူးတယ္။ အခန္းနံရံ အေပါက္ကေလးကေန လမ္းမေပၚမွာ ျဖတ္သြားျဖတ္လာနဲ႔ ကိုယ္႔နိုင္ငံသား ေဈးသည္ေတြကို ေခ်ာင္းၾကည့္ေနမိတယ္။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ေျပာသြားတဲ့ ဗမာစကားသံေတြကို စိတ္ပါလက္ပါ ခိုးနားေထာင္ေနမိတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္က က်ေနာ္တို႔ဟာ တဖက္ႏိုင္ငံမွာ တရားမဝင္တဲ့၊ အိမ္ရွင္နိုင္ငံက လက္မခံလို႔ ေမာင္းႏွင္ထုတ္ခံထားရတဲ့လူေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ေနရသလို၊ ဘယ္သူမွနဲ႔ နႈတ္မဆက္ရဲဘူး၊ ဗမာလိုလည္း မေျပာရဲဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ကိုယ့္ဗမာလူမ်ဳိးေတြအခ်င္းခ်င္းကို နံရံအေပါက္ေသးေသးေလးက ေခ်ာင္းၾကည့္ၿပီး ခ်စ္ေနၾကတယ္။ ကိုယ့္ဗမာအခ်င္းခ်င္း ရဲရဲအေတြ႔မခံရဲဘူး။ မျမင္ကြယ္ရာက ခိုးၾကည့္ၿပီး ငါတို႔ျပည္သူေတြပါလားဆိုတဲ့ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္နဲ႔ အခ်စ္ႀကီး ခ်စ္ေနမိတယ္။ သူမ်ားနိုင္ငံမွာ လအတန္ၾကာေနလိုက္ရေတာ့ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအေပၚ သိပ္ၿပီးေမတၱာထားေနမိတာမ်ဳိး။ အဲဒီခံစားမႈမ်ဳိး အဲဒီတုန္းက ပထမဆံုးရလိုက္တာပဲ။
အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔အျဖစ္ဟာ အင္မတန္မွ သဘာဝမက်တဲ့ ဟာသႀကီးလိုပါပဲ။ မလြတ္မလပ္ေနထိုင္ေနတဲ့လူေတြက မဆိုစေလာက္ေလး လြတ္လပ္ေနၾကတဲ့ ကိုယ့္ျပည္သူေတြကို ကယ္တင္ၿပီး လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လႈပ္ရွားေနၾကတဲ့ဘဝပါ။ ခါးမသန္ေပမယ့္ မာန္ႀကီးတဲ့ ခါခ်ဥ္ေကာင္ေတြပါ။
က်ေနာ္တို႔အားလံုး ေတာထဲကေန အရင္ဆံုး မိုးေရး ရဲစခန္း ဝင္ၾကတယ္။ မိုးေရးက ဆရာမန္းတို႔ကို ကူးမားတို႔က ရဲစခန္းကို ဘာေျပာထားလဲေတာ့ မသိဘူး။ အမွန္ေတာ့ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔ဟာ ဗမာျပည္က အခုမွထြက္လာတဲ့ ျပည္ေျပးေက်ာင္းသားေတြပံုစံနဲ႔ တေက်ာ့ျပန္ၿပီး ရဲစခန္းကိုဝင္တာျဖစ္တယ္။ ပံုမွား႐ိုက္ဝင္တာျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က မဏိပူရ အာဏာပိုင္ေတြကလည္း ျမန္မာဒုကၡသည္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အၾကပ္႐ိုက္ေနတယ္။ တကယ္တန္းဆို အိႏိၵယအာဏာပိုင္ေတြက ျမန္မာျပည္က ဒုကၡသည္ေတြကို တရားဝင္ ဒုကၡသည္စခန္းဖြင့္ၿပီး လက္ခံေနပါၿပီလို႔ ကမၻာသိ ေၾကျငာထားတာျဖစ္တယ္။ ၆ လေလာက္မွာ စခန္းကလူေတြ မေၾကမနပ္ ဆႏၵျပလို႔ ေနာက္ဆံုး စခန္းကေန ေမာင္းနွင္ထုတ္လိုက္ရတဲ့အထိျဖစ္ကုန္ေတာ့ မဏိပူရအာဏာပိုင္ေတြဟာ အၾကံအိုက္ခဲ့ရတယ္။ ဒုကၡသည္ေတြကို လက္ခံရတာလည္း ဘာမွ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္လုပ္ေဆာင္တာမ်ဳိး မရိွဘူး။
တျခား အိမ္နီးခ်င္းနိုင္ငံေတြက (ဥပမာ ဘဂၤလားေဒခ်္႕၊ နီေပါ၊ သီရိလကၤာက ဒုကၡသည္ဆိုတာက သဘာဝေဘးဒဏ္ေတြ၊ စစ္ပဲြနဲ႔ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး ႏိုင္ငံေရးပဋိပကၡေတြရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ေၾကာင့္ ကေလးသူငယ္နဲ႔ အမ်ဳိးသမီးေတြ၊ မိသားစုေတြ အလံုးအရင္းနဲ႔ ခိုလံႈၾကတာမ်ဳိး။ စားနပ္ရိကၡာနဲ႔ အဝတ္အထည္၊ ခိုစရာနဲ႔ အႏၱရာယ္ကင္းရင္ လံုေလာက္တယ္။ အခုက်ေနာ္တို႔လို ဒုကၡသည္က သာမန္စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြလို မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ထြက္လာသူေတြ။ လာတဲ့ လူေတြကလည္း ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြက မ်ားမ်ား။ ငတ္လို႔လာတာ၊ ေသမွာေၾကာက္လို႔လာတာ မဟုတ္ၾက။ ဓား ဓားခ်င္း၊ ေသနတ္ သနတ္ခ်င္း ယွဥ္ၿပိဳင္တိုက္ဖို႔ အကူအညီလာေတာင္းတာျဖစ္တယ္။ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ကိုတိုက္ဖို႔ ဂ်ပန္ကိုသြားၿပီး စစ္ပညာသင္ဖို႔ထြက္သြားၾကတဲ့ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္လို ဒုတိယကမၻာစစ္ကသမိုင္းကို ျပန္ၿပီးအိပ္မက္မက္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ေတာင့္တၾကတာ ျဖစ္တယ္။
ဒါေပမယ့္ နိုင္ငံေရးအသိ မရိွ၊ ျပည္ပနိုင္ငံေရး ဗဟုသုတလည္းမရိွတဲ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ စစ္ေအးေခတ္ထဲက နိုင္ငံေရး ေရစီးေၾကာင္း အေျပာင္းအလဲေတြကို သတိမမူမိခဲ့ဘူး။ ဟိုတုန္းက ေျခရာအတိုင္း တထပ္တည္းျဖစ္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကတယ္။ အိမ္နီးခ်င္းလည္းျဖစ္၊ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံႀကီးလည္းျဖစ္၊ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ ေရာင္စံုသူပံုထႂကြစဥ္မွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုအစိုးရကိုု လက္နက္ေတြ ေထာက္ပံ့ခဲ့တာ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး အိႏိၵယကို အထင္ႀကီးခဲ့ၾကတယ္။ သမိုင္းျဖစ္ရပ္ဟာ ခပ္ဆင္ဆင္တူေပမယ့္ တထပ္တည္းမက်ဘူးဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ မတြက္ခ်က္နိုင္ခဲ့ဘူး။
မိုးေရး ရဲအရာရိွေတြကို က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္ကအသစ္ေရာက္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြအသြင္ ပံုမွား႐ိုက္နိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အရြယ္တူ၊ ပံုစံတူ အေသြးအေရာင္တူေတြမို႔သူတို႔လည္း ဘယ္မွတ္မိနိုင္မလဲ။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔လူေဟာင္းေတြခ်ည္း မဟုတ္ဘူး။ အေစာကတည္းကေရာက္ေနတဲ့ လူသစ္တေယာက္စ နွစ္ေယာက္စလည္း ညႇပ္ပါလာေသးတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ဗမာျပည္ထဲလည္း မဝင္ခ်င္၊ တျခားေနရာလည္းသြားဖို႔မရိွတဲ့ က်ေနာ္တို႔အုပ္စု အေယာက္ ၂၀ ေလာက္ မူလဒုကၡသည္စခန္းထဲကိုပဲ ျပန္ေအာင္းဖို႔လမ္းေၾကာင္းပဲ ေရြးလိုက္ရတယ္။ ဒီလိုေရြးျဖစ္ေအာင္လည္း ဆရာမန္း (ေဒါက္တာမန္းျမင့္ဆိုင္)က အားေပးတယ္။ သူ ေခါင္းေဆာင္မယ္။ စခန္းကို စိတ္သစ္လူသစ္ ျပန္တည္ေဆာက္မယ္။ သူ႔ေခါင္းေဆာင္မႈေအာက္ မေနလိုသူေတြ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရိွတယ္။ အိႏိၵယက ႐ုပ္ဝတၱဳပိုင္း အေထာက္အပံ့ရေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္။ ျမန္မာျပည္ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ ျပည္ပကေန ဆက္လုပ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။
ဒီလိုနဲ႔ မဏိပူရစခန္းမွာ မေနလိုတဲ့ ကိုျမင့္ဆန္း၊ ကိုေက်ာ္သန္းနဲ႔ ကိုျမင့္ေအးတို႔အဖဲြ႔ေတြကေတာ့ မီဇိုရမ္နယ္စပ္ဘက္ ခရီးဆက္သြားပါတယ္။ မီဇိုရမ္နယ္ဘက္မွာလည္း ျမန္မာေက်ာင္းသားစခန္းရိွၿပီး စားဝတ္ေနေရးျပႆနာေတာ့ မရိွဘူး၊ အဲဒီဘက္မွာ ပိုၿပီးလြတ္လပ္သလို ျပင္ပအဖဲြ႔အစည္းနဲ႔ အိႏိၵယအာဏာပိုင္ေတြကို ဆက္သြယ္နိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္း ပိုရနိုင္တယ္လို႔ တြက္ခ်က္ခဲ့သူေတြလည္း ျဖစ္တယ္။
တကယ္လည္း မီဇိုရမ္နယ္ က်န္ဖိုင္းၿမိဳ႕မွာ အိႏိၵယအာဏာပိုင္ေတြက ဒုကၡသည္စခန္းတခုဖြင့္ထားၿပီး မဏိပူရထက္ အေတာ္ေလး လြတ္လပ္တယ္။ က်န္ဖိုင္းစခန္းက ေဆာက္လက္စ အက်ဥ္းေထာင္ အသစ္ႀကီးကို (အက်ဥ္းသား မရိွ) ဒုကၡသည္စခန္းအျဖစ္ ေနထိုင္ခြင့္ေပးထားတာပါ။
ရန္ကုန္၊ မံုရြာ ကေလးၿမိဳ႕နယ္က ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြအျပင္ ခ်င္းျပည္နယ္က ခ်င္းတိုင္းရင္းသားေတြ အမ်ားအျပားလည္း ပူးေပါင္းေနထိုင္တယ္။ စခန္းက အက်ဥ္းေထာင္ျဖစ္ၿပီး နံရံျမင့္ႀကီးေတြနဲ႔ လံုျခံဳေပမယ့္ မဏိပူရလို ၂၄ နာရီ ေသနတ္ကိုင္အေစာင့္နဲ႔ အက်ဥ္းသားေတြလိုုေနရတာ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္တယ္။ အျပင္ထြက္လို႔ ရတယ္။ အျပင္ထြက္ အလုပ္လုပ္ေနသူေတြလည္း ရိွတယ္။
ခ်င္းအမ်ဳိးသားတပ္ဦး (CNF) ဆိုတာ အဲဒီ က်န္ဖိုင္းစခန္းကေန သေႏၶတည္သြားတာပဲ။ အျပင္ထြက္ အလုပ္လုပ္ၾက၊ ရန္ပံုေငြရွာေဖြစုေဆာင္းၾကနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ကခ်င္ျပည္နယ္ ေကအိုင္ေအဆီက စစ္သင္တန္းေတြတက္ၿပီး ခ်င္းလက္နက္ကိုင္တပ္ေထာင္ခဲ့တာပဲ။ သူတို႔ထဲက တပ္မွဴးတေယာက္ ျပန္ေျပာျပတာကေတာ့ သူတို႔လည္း စားဝတ္ေနေရး ဒုကၡေတြနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ၿပီး ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႔ KIA ကခ်င္တပ္ကေန ေလ့က်င့္သင္ၾကားခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာတယ္။
အဲဒီခ်င္းတပ္ဗိုလ္ႀကီး ဆလိုင္းမန္လွ်ာန္း ေျပာတာက “က်ေနာ္တို႔ ဘဂၤလားနယ္စပ္မွာ စခန္းတခု စေထာင္တယ္။ ၁၉၈၉ မွာ CNA ခ်င္းအမ်ဳိးသားတပ္မေတာ္ ေထာင္တယ္။ ေသနတ္ မလံုေလာက္ဘူး၊ ဝါးခၽြန္ကိုင္ၿပီး တညလံုး ကင္းေစာင့္ရတယ္။ ၁၉၉၃ က်မွ ခ်င္းျပည္နယ္ထဲ ျပန္ေျခခ်ႏိုင္တာ၊ ျပည္သူေတြဆီက ေထာက္ပံ့ေငြနဲ႔ စားေသာက္ရတယ္။ ကုန္သည္ေတြဆီက ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အခြန္ေကာက္ၿပီး ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ခဲ့ရတယ္။ ေခတ္မီလက္နက္ဆိုတာလည္း မရိွပါဘူး၊ ရန္သူ႔လက္နက္ ကိုယ့္လက္နက္မူနဲ႔ နယ္စပ္က ရဲစခန္းေတြ၊ တပ္စခန္းေတြကို ေျပာက္က်ားတိုက္ၿပီး လက္နက္စုရတာပါ” လို႔ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။
တကယ္တမ္းဆို က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ တိုင္းရင္းသားေတြေလာက္ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္တာ လက္ေတြ႔မက်ဘူးလို႔ သံုးသပ္ရင္ မမွားပါဘူး။
က်န္ဖိုင္းဒုကၡသည္စခန္းလည္း ေနာက္ပိုင္းမွာ ဖ႐ိုဖရဲေတြျဖစ္ကုန္တာပဲ။ တခ်ဳိ႕လည္း စခန္းထဲဝင္လိုက္၊ ျပည္တြင္းျပန္ဝင္လိုက္၊ ျပန္ထြက္လာလိုက္၊ တခ်ဳိ႕လည္း အျပင္ထြက္ အလုပ္ကေလးဘာေလး ရွာလုပ္ရင္း ရပ္တည္ၾကတယ္။ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွာက ျမန္မာႏိုင္ငံသား ခ်င္းလူမ်ဳိးေတြ၊ လူ႐ႈိင္းလူမ်ဳိးေတြ အမ်ားႀကီးရိွတယ္။ ၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပိုၿပီးမ်ားလာတယ္။ ဝပ္ေရွာ႔လုပ္ငန္း၊ ေဈးေရာင္း၊ ကုန္သည္၊ ဓာတ္ပံုဆိုင္၊ တီးဝိုင္းနဲ႔ ေတးသံသြင္း၊ စတူဒီယိုလုပ္ငန္းအျပင္ ဝန္ထမ္းေတြ၊ အားကစားသမားေတြ၊ စီးပြားေရးသမားေတြ အမ်ားႀကီး ေနၾကတယ္။
ဝမ္းနည္းစရာတခုက ၁၉၈၉ ေလာက္မွာ က်န္ဖိုင္းစခန္းမွာ ျမန္မာေက်ာင္းသား ကိုျမေသာင္း(ကေလး)နဲ႔ ကိုၾကည္ေအာင္တို႔ လုပ္ၾကံခံခဲ့ရတယ္။ စခန္းလံုျခံဳေရးတာဝန္ယူတဲ့ ခ်င္းအဖဲြ႔ေတြက လုပ္ၾကံတာလို႔ ၾကားတယ္။ ကိုယ့္ဗမာအခ်င္းခ်င္းကလည္း ေထာက္လွမ္းေရးေၾကာက္တဲ့ ေရာဂါေတြကရိွေနေတာ့ မသကၤာလို႔ အတို႔အေထာင္လုပ္တာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး လုပ္ၾကံခံရတာပဲ။ မညီညြတ္မႈနဲ႔ မယံုၾကည္မႈေတြဟာ ေတာ္လွန္ေရးကို ေႏွာင့္ေႏွးေစတဲ့၊ ပ်က္စီးေစတဲ့၊ စိတ္ဓာတ္ယိုယြင္းေစတဲ့ ဂုဏ္ျဒပ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုေစတယ္။
က်ေနာ္တို႔တေတြလည္း စိတ္ဓာတ္ကျပင္းထန္ၾကေပမယ့္ ကိုယ္ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ ေရခံေျမခံမ်ဳိး မဟုတ္ေလေတာ့ သစ္ရြက္ေတြလို ဟိုလြင့္ ဒီလြင့္နဲ႔ေပါ့။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေလထန္ကုန္း ဒုကၡသည္ဘူတာကိုပဲ ျပန္ေရာက္လာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေရာက္ေတာ့ စခန္းမွာ မ်က္နွာစိမ္းတခ်ဳိ႕ကို ေတြ႔ရတယ္။ ကိုသံဒုတ္(မဲေဆာက္-အလုပ္သမားေသြးစည္းညီညြတ္ေရး)နဲ႔ ကိုသံခဲ(ABSDF)တို႔ ညီအကိုရယ္ သံလွ်င္လူ႔ေဘာင္သစ္အဖဲြ႔က ကိုမ်ဳိးႀကီးတို႔အဖဲြ႔ေတြကို ေတြ႔ရတယ္။
စခန္းကလူေတြျပန္ေျပာလို႔ က်ေနာ္တို႔ကို နယ္စပ္ပို႔ေနစဥ္ သူတို႔အေျခအေနတခ်ဳိ႕ ျပန္သိရတယ္။ စခန္းမွာ က်န္ရစ္သူေတြက ျပန္ပို႔ခံရသူေတြနဲ႔လည္း အဆက္ျပတ္ေနၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွ အေျခအေနမေကာင္းမွန္း သိရတယ္။ သူတို႔လည္း သပိတ္ေမွာက္တဲ့အေနနဲ႔ ဘားတိုက္ထဲျပန္မဝင္ဘူး။ မီးဖိုေခ်ာင္က သြပ္ျပားေတြကာၿပီး မိုးထဲေလထဲ အျပင္မွာပဲ ေနၾကတယ္။ ေလျပင္းေတြတိုက္တဲ့တေန႔ သြပ္ျပားေတြလြင့္စင္ၿပီး ကိုေက်ာ္ႀကီး(ေက်ာက္မဲ) ေနာက္ေစ့ကို သြပ္ျပားမွန္ၿပီး ဒဏ္ရာအႀကီးအက်ယ္ရခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ လူသစ္ေတြလည္းဝင္လာေတာ့ သပိတ္လွန္ၿပီး ဘားတိုက္ထဲျပန္ေနတယ္။
ဒုကၡသည္စခန္းမွာ လူ ၄၀-၅၀ေလာက္ပဲရိွေတာ့တယ္။ အစားအေသာက္ ျပႆနာေတြမရိွေပမယ့္ ဝိဉာဥ္ေပ်ာက္ေနသလိုပဲ၊ ေျခာက္ကပ္ကပ္နဲ႔။
ဆရာမန္းကေတာ့ မိုးေရးကေန စာပံုမွန္ေရးပို႔ၿပီး အားေပးေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေရာက္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္ ကိုမ်ဳိးႀကီးတို႔ သံလွ်င္အဖဲြ႔ေတြ ျပည္ေတာ္ျပန္ဝင္သြားတယ္။ သူတို႔ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ လိုခ်င္တဲ့အရာလည္း ဒီေနရာမွာ မရိွဘူးေလ။
ထူးျခားတာတခုက က်ေနာ္တို႔ေရာက္ၿပီး တလေလာက္အၾကာ မူလဘားတိုက္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ ေတာင္ကုန္းမွာ စခန္းအသစ္တခုျပန္ေဆာက္တယ္။ ေန႔စဥ္ ေျမညႇိ၊ သစ္ျမစ္ခုတ္ၿပီး မဏိပူရ စစ္သားေတြနဲ႔အတူ စခန္းေနရာသစ္ကို ျပန္ေဆာက္တယ္။ မၾကာခင္မွာ က်ေနာ္တို႔ကို အဲဒီသြပ္မိုး ထရံကာ ဘားတိုက္ႀကီးကို ေရႊ႕လိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီဘားတိုက္မေရႊ႕ခင္ မိုးေရးကလူၾကံဳနဲ႔ ဆရာထူးဆီက စာတေစာင္ က်ေနာ့္ဆီေရာက္လာတယ္။ ဆရာထူးက က်ေနာ္တို႔ ေတာထဲမွာေနစဥ္တုန္းက မိုးေရးကေန ညီညီလြင္(မႏၱေလး)နဲ႔အတူ ေတာထဲလာၿပီး အတူေနၾကေသးတယ္။ ဆရာ့က်န္းမာေရးက သိပ္မေကာင္းဘူး၊ အဆစ္အျမစ္ေတြ ကိုက္ခဲတတ္တယ္။ ဆရာဦးေရႊထူးေရးလိုက္တဲ့စာထဲမွာ
“ေမာင္ညိဳ ... ငါေတာ့ ဒီမွာ ေျခကုန္ၿပီလို႔ ယူဆတယ္။ မၾကာခင္ အထဲျပန္ဝင္မယ္။ မင္း ကိုယ့္ဖာသာ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ငါနဲ႔ျပန္လိုက္ခ်င္ရင္ မိုးေရးကို လိုက္လာခဲ့။ ငါ ေစာင့္မယ္။ အေၾကာင္းျပန္ပါ” လို႔ ေရးထားတယ္။ တပည့္ရင္းတေယာက္ျဖစ္သလို အတူလာခဲ့သူမို႔ ဆရာက က်ေနာ့္ကို ခ်န္မထားခ်င္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ကလည္း ျပည္ေတာ္မျပန္ခ်င္ဘူး။ တခုခုေတာ့ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ခ်င္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆႏၵပဲရိွတာ၊ လက္ေတြ႔က်က် ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္တာက မရိွဘူး။ ဆရာထူးကို က်ေနာ္ ျပန္မလိုက္ခ်င္ဘူး လို႔ စာေရးအေၾကာင္းၾကားလိုက္တယ္။
ဆရာထူး က်ေနာ့္ကိုေရးပို႔တဲ့စာေလးမွာ ကဗ်ာတိုေလးတခုပါ ေရးထည့္ေပးေသးတယ္။ ေခါင္းစဥ္ေတာ့ တပ္မထားဖူး။ ကဗ်ာေလးကေတာ့ …။
“ရဲေခါင္ေျမာက္ဟု၊ ဟိန္းေဟာက္သံပ
ေႂကြးေၾကာ္ျပၿပီး၊
ဓားသြားလွံဖ်ား၊ ေဝးရံရွား၍၊
ေတာၾကားၿမိဳင္ေဂ်ာက္၊ ေျပးကြယ္ေပ်ာက္သည္၊
ဘယ္ေလာက္ေဈးလဲ၊ ေတာ္လွန္ေရး”
ဆရာထူးရဲ႕ကဗ်ာဟာ က်ေနာ္တို႔အားလံုးရဲ႕နားရြက္ တံေတြးဆြတ္ေလွာင္ေျပာင္လိုက္သလိုပဲ။ ရင္းနွီးသူတခ်ဳိ႕ကို ဆရာ့ကဗ်ာ ေပးဖတ္တယ္။ ႀကိဳက္သူေတြရိွသလို၊ ေအာက္သက္သက္ခံစားရသူေတြလည္း ရိွတယ္။ ကဗ်ာက ေတာ္လွန္ေရးဟာ ေဘးရန္ကင္းတဲ့ ေတာထဲမွာ မရိွဘူး၊ အႏၱရာယ္နဲ႔နီးတဲ့ ၿမိဳ႕ေပၚမွာလည္း ေတာ္လွန္ရဲသူအတြက္ တိုက္ပဲြရိွတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္ေနတယ္။ ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရးကိုလုပ္ဖို႔ ျပည္ေတာ္ဝင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆရိွတဲ့ဆရာထူးဟာ သူယံုၾကည္တဲ့အတိုင္း မႏၱေလး မစိုးရိမ္တိုက္ထဲခိုၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို ကခ်င္ေျမာက္ပိုင္းဘက္ ဆက္သြယ္ပို႔ေပးတယ္။
ေျမာက္ပိုင္းမွာ လုပ္ၾကံခံလို႔က်ဆံုးသြားတဲ့ မႏၱေလးက ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ အပါအဝင္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြဟာ ဆရာထူးနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး အလုပ္အတူလုပ္ခဲ့သူေတြျဖစ္တယ္။ ဆရာထူးရဲ႕ ေျမေအာက္လႈပ္ရွားမႈဟာ ထိေရာက္တယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ ေထာက္လွမ္းေရး အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ရဲ႕ ေရဒီယိုမိန္႔ခြန္းေတြမွာ ဆရာထူးနဲ႔အဖဲြ႔ေတြ မႏၱေလး သံဃာေတာ္ေတြ စစ္အစိုးရကို သပိတ္ေမွာက္ကံေဆာင္လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ အမ်ဳိးသားညီလာခံ ဆန္႔က်င္ေရးကိစၥေတြလုပ္ေနတဲ့အေၾကာင္း ပါလာတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ က်ေနာ့္ဆရာ ဦးေရႊထူးလည္း အဖမ္းခံလိုက္ရတယ္လို႔ သတင္းျပန္ၾကားတယ္။ က်ေနာ့္ဆရာအတြက္ သိပ္ကိုစိတ္ပူခဲ့ရတယ္။
ကိုညိဳ
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
2 months ago
No comments:
Post a Comment