Saturday, May 4, 2013

သူတို႔ေခၚေတာ့ ဒုကၡသည္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးသမား - ၁၅ (ကိုညိဳ)

က်ေနာ္တို႔ ေတာထဲကေန မိုးေရးၿမိဳ႕ေပၚ ျပန္ေရာက္လာတယ္။ ကိုကူးမားဆိုင္ေနာက္က ေျမကြက္လပ္ႀကီးမွာ စတည္းခ်ၾကတယ္။ မိုးေရးၿမိဳ႕က ပူေတာ့ ညဆိုရင္ ဆိုင္ေနာက္က ကြက္လပ္ေျမကီးေပၚမွာပဲ ဖ်ာခင္းအိပ္ၾကတယ္။ ေန႔ခင္းလည္း ထင္ထင္ေပၚေပၚ အျပင္မထြက္ရဘူး။ ရဲဖမ္းမွာေၾကာက္လို႔။ စားလည္း အဲဒီမွာ၊ အိပ္လည္း အဲဒီမွာပဲ။ လူစိမ္းေတြလာရင္ ပန္ခ်ာလွျမင့္(ကြယ္လြန္) က လာသတိေပးတယ္။ ဆိုင္ထဲက ဂိုေဒါင္ထဲ ခဏေအာင္းေနလိုက္တယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ဟာ နွစ္ဝက္္နီးပါး ဒီလူနဲ႔ ဒီလူပဲျမင္ေနရၿပီး လူမ်ားမ်ားစားစားလည္း မေတြ႔ရေတာ့ အူေၾကာင္ေၾကာင္ေတြျဖစ္ၾကတယ္။ ေတာထဲကေန မိုးေရးၿမိဳ႕ေပၚေရာက္ေတာ့ လူေတြအမ်ားႀကီးကိုေတြ႔ရၿပီး ဟိုေငးလိုက္ ဒီေငးလိုက္နဲ႔ ေတာသားၿမိဳ႕ေရာက္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ကေလးအသံၾကားလည္း ထူးဆန္းသလိုလိုို၊ တမူးကကုန္သည္ ေဈးသည္ေတြ အမ်ဳိးသမီးႀကီးေတြ သြားလာရင္း စကားေျပာေနတာကိုလည္း မဆီမဆိုင္ လိုက္နားေထာင္ေနမိတယ္။ ဟိုလူ႔လွမ္းၾကည့္ ဒီလူ႔လွမ္းၾကည္႔နဲ႔ အိေျႏၵမရျဖစ္ေနတယ္။ ပုဆိုးေတြ ထမီေတြနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္သြားလာေနတဲ့ တမူးဘက္က ဗမာေတြကို ဗမာစကားေတြ ေဟာင္ဖြာေဟာင္ဖြာေျပာေနေတာ့ ကိုယ္လည္း သြားၿပီးနႈတ္ဆက္ခ်င္သလိုလို၊ ေရာေနွာေျပာခ်င္သလိုလို စိတ္ထဲယားက်ိက်ိကီးျဖစ္ေနတယ္။


နွစ္အေတာ္ၾကာ လူသူကင္းတဲ့ ကၽြန္းေပၚ ေသာင္တင္ေနတဲ့ ေရာ္ဘင္ဆန္ခ႐ူးဆိုးရဲ႕ဘဝကို ဘာမဆိုင္ ညာမဆိုင္သြားၿပီး စာနာေနမိေသးတယ္။ ေက်ာင္းလံုျခည္စိမ္းေလးဝတ္ထားၿပီး ေရခဲေခ်ာင္းပံုး ကိုယ္စီလြယ္ရင္း မင္း ဘယ္ေလာက္ေရာင္းရတယ္၊ ငါ ဘယ္ေလာက္ေရာင္းေကာင္းတယ္နဲ႔ ျငင္းခံုစကားေျပာေနတဲ့ ၁၀ ႏွစ္အရြယ္ ကေလးေတြကိုျမင္ေတာ့ သူတို႔နဲ႔ စကားအရမ္းေျပာခ်င္တယ္။ သူတို႔ကိုၾကည့္ၿပီး အားရပါးရျပံဳးျပမိတယ္။ ရင္ထဲမွာ အရမ္းသနားေနတယ္။ သူတို႔ကို စာသင္ခန္းနဲ႔ ကစားကြင္းေတြကလဲြလို႔ ေရခဲပံုးေတြ၊ ေတာင္းပလံုးေတြ၊ လင္ဗန္းေတြနဲ႔ မပတ္သက္ေစခ်င္ဘူး

က်ေနာ္တို႔ ေတာထဲကေန မိုးေရးၿမိဳ႕ကိုေရာက္ေတာ့ ဒန္အိုး ဒန္ခြက္နဲ႔ အိႏိၵယေစာင္ေတြ၊ ပုဆိုးေတြရာင္းတဲကိုကူးမားဆိုင္ခန္းတဖက္က အခန္းက်ဥ္းေလးထဲ ခဏခိုေနခဲ့ဖူးတယ္။ အခန္းနံရံ အေပါက္ကေလးကေန လမ္းမေပၚမွာ ျဖတ္သြားျဖတ္လာနဲ႔ ကိုယ္႔နိုင္ငံသား ဈးသည္ေတြကို ေခ်ာင္းၾကည့္ေနမိတယ္။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ေျပာသြားတဲ ဗမာစကားသံေတြကို စိတ္ပါလက္ပါ ခိုးနားေထာင္ေနမိတယ္။ 

အဲဒီအခ်ိန္က က်ေနာ္တို႔ဟာ တက္ႏိုင္ငံမွာ တရားမင္တဲ၊ အိမ္ရွင္နိုင္ငံက လက္မခံလို႔ ေမာင္းႏွင္ထုတ္ခံထားရတဲလူေတြဖစ္ေနတယ္။ ခိုးေၾကာင္ခိုးဝက္ေနရသလို၊ ဘယ္သူမွနဲ႔ နႈတ္မဆက္ရဲဘူး၊ ဗမာလိုလည္း မေျပာရဲဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ကိုယ္ဗမာလူမ်ဳိးေတြအခ်င္းခ်င္းကို နံရံအေပါက္ေသးေသးေလးက ေခ်ာင္းၾကည့္ၿပီး ခ်စ္ေနၾကတယ္။ ကိုယ္ဗမာအခ်င္းခ်င္း ရဲရဲအေတြ႔မခံရဲဘူး။ မျမင္ကြယ္ရာက ခိုးၾကည့္ၿပီး ငါတိုပည္သူေတြပါလားဆိုတဲ့ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္နဲ႔ အခ်စ္ကီး ခ်စ္ေနမိတယ္။ သူမ်ားနိုင္ငံမွာ လအတန္ၾကာေနလိုက္ရေတာ့ ကိုယ္လူမ်ဳိးအေပၚ သိ္ၿပီးေမတၱာထားေနမိတာမ်ဳိး။ အဲဒီခံစားမႈမ်ဳိး အဲဒီတုန္းက ပထမဆံုးရလိုက္တာပဲ။ 

အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔အျဖစ္ဟာ အင္မတန္မွ သဘာမက်တဲဟာသကီးလိုပါပဲ။ မလြတ္မလပ္ေနထိုင္ေနတဲလူေတြက မဆိုစေလာက္ေလး လြတ္လပ္ေနၾကတဲကိုယ့္ျပည္သူေတြကို ကယ္တင္ပီး လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လႈပ္ရွားေနၾကတဲပါ။ ခါးမသန္ေပမယ့္ မာန္ကီးတဲ့ ခါခ်ဥ္ေကာင္ေတြပါ။ 

က်ေနာ္တို႔အားလံုး ေတာထဲကေန အရင္ဆံုး မိုးေရး ရဲစခန္းင္ၾကတယ္။ မိုးေရးက ဆရာမန္းတို႔ကို ကူးမားတို႔က ရဲစခန္းကို ဘာေျပာထားလဲေတာ့ မသိဘူး။ အမွန္ေတာ့ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔ဟာ ဗမာျပည္က အခုမွထြက္လာတဲ ျပည္ေျပးေက်ာင္းသားေတြပံုစံနဲ႔ တေက်ာ့ျပန္ပီး ရဲစခန္းကိုင္တာျဖစ္တယ္။ ပံုမွား႐ိုက္ဝင္တာျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က မဏိပူရ အာဏာပိုင္ေတြကလည္း ျမန္မာဒုကၡသည္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ပီး အၾကပ္ိုက္ေနတယ္။ တကယ္တန္းဆို အိႏိၵယအာဏာပိုင္ေတြက ျမန္မာျပည္က ဒုကၡသည္ေတြကို တရားင္ ဒုကၡသည္စခန္းဖြင့္ၿပီး လက္ခံေနပါပီလို႔ ကမၻာသိၾကျငာထားတာျဖစ္တယ္။ ၆ လေလာက္မွာ စခန္းကလူေတြ မေကမနပ္ ဆႏၵျပလို႔ ေနာက္ဆံုး စခန္းကေနမာင္းနွင္ထုတ္လိုက္ရတဲအထိျဖစ္ကုန္ေတာ့ မဏိပူရအာဏာပိုင္ေတြဟာ အၾကံအိုက္ခဲရတယ္။ ဒုကၡသည္ေတြကို လက္ခံရတာလည္း ဘာမွကိဳတင္ျပင္ဆင္လုပ္ေဆာင္တာမ်ဳိး မရိွဘူး

တျခား အိမ္နီးခ်င္းနိုင္ငံေတြက (ဥပမာ ဘဂၤလားဒခ်္႕၊ နီေပါ၊ သီရိလကၤာက ဒုကၡသည္ဆိုတာက သဘာဝေဘးဒဏ္ေတြ၊ စစ္ပဲြနဲ႔ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး ႏိုင္ငံေရးပဋိပကၡေတြရဲအက်ဳိးဆက္ေၾကာင္ ကေလးသူငယ္နဲ႔ အမ်ဳိးသမီးေတြ၊ မိသားစုေတြ အလံုးအရင္းနဲ႔ ခိုလံႈၾကတာမ်ဳိး။ စားနပ္ရိကၡာနဲ႔ အတ္အထည္၊ ခိုစရာနဲ႔ အႏၱရာယ္ကင္းရင္ လံုေလာက္တယ္။ အခုက်ေနာ္တို႔လို ဒုကၡသည္က သာမန္စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြလို မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ထြက္လာသူေတြ။ လာတဲ လူေတြကလည္း ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြက မ်ားမ်ား။ ငတ္လို႔လာတာ၊ ေသမွာေၾကာက္လို႔လာတာ မဟုတ္ၾက။ ဓား ဓားခ်င္း၊သနတ္ သနတ္ခ်င္း ယွဥ္ပိဳင္တိုက္ဖို႔ အကူအညီလာေတာင္းတာျဖစ္တယ္။ နယ္ခ်ဲအဂၤလိပ္ကိုတိုက္ဖို႔ ဂ်ပန္ကိုသြားပီး စစ္ပညာသင္ဖို႔ထြက္သြားၾကတဲရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္လို ဒုတိယကမၻာစစ္ကသမိုင္းကို ျပန္ပီးအိပ္မက္မက္ၾကတာဖစ္တယ္။ ေတာင္တၾကတာဖစ္တယ္။

ဒါေပမယ့္ နိုင္ငံေရးအသိ မရိွ၊ ျပည္ပနိုင္ငံေရး ဗဟုသုတလည္းမရိွတဲက်ေနာ္တို႔ဟာ စစ္ေအးေခတ္ထဲက နိုင္ငံေရး ေရစီးေၾကာင္း အေျပာင္းအလဲေတြကို သတိမမူမိခဲ့ဘူး။ ဟိုတုန္းက ေျခရာအတိုင္း တထပ္တည္းျဖစ္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကတယ္။ အိမ္နီးခ်င္းလည္းျဖစ္၊ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံကီးလည္းျဖစ္၊ လြတ္လပ္ေရးရပီးစ ေရာင္စံုသူပံုထကြစဥ္မွာန္ကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုအစိုးရကိုု လက္နက္ေတြထာက္ပံခဲတာ စိတ္ကူးယဥ္ပီး အိႏိၵယကို အထင္ႀကီးခဲ့ၾကတယ္။ သမိုင္းျဖစ္ရပ္ဟာ ခပ္ဆင္ဆင္တူေပမယ့္ တထပ္တည္းမက်ဘူးဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ မတြက္ခ်က္နိုင္ခဲ့ဘူး။ 

မိုးေရး ရဲအရာရိွေတြကို က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္ကအသစ္ေရာက္လာတဲ ေက်ာင္းသားေတြအသြင္ ပံုမွား႐ိုက္နိုင္ခဲပါတယ္။ အရြယ္တူ၊ ပံုစံတူ အေသြးအေရာင္တူေတြမို႔သူတို႔လည္း ဘယ္မွတ္မိနိုင္မလဲ။ ပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔လူေဟာင္းေတြခ်ည္း မဟုတ္ဘူး။ အေစာကတည္းကေရာက္ေနတဲလူသစ္တေယာက္စ နွစ္ေယာက္စလည္း ညပ္ပါလာေသးတယ္။ 

ဒီလိုနဲ႔ ဗမာျပည္ထဲလည္း မင္ခ်င္၊ တျခားေနရာလည္းသြားဖို႔မရိွတဲ က်ေနာ္တိုအုပ္စု အေယာက္ ၂၀ ေလာက္ မူလဒုကၡသည္စခန္းထဲကိုပဲပန္ေအာင္းဖို႔လမ္းေၾကာင္းပဲ ေရြးလိုက္ရတယ္။ ဒီလိုေရြးျဖစ္ေအာင္လည္း ဆရာမန္း (ေဒါက္တာမန္းျမင္ဆိုင္)က အားေပးတယ္။ သူခါင္းေဆာင္မယ္။ စခန္းကို စိတ္သစ္လူသစ္ပန္တည္ေဆာက္မယ္။ သူ႔ေခါင္းေဆာင္မႈေအာက္ မေနလိုသူေတြ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ခြင္ရိွတယ္။ အိႏိၵယက ႐ပ္တၱဳပိုင္း အေထာက္အပံရေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္။မန္မာျပည္ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ ျပည္ပကေန ဆက္လုပ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ 

ဒီလိုနဲ႔ မဏိပူရစခန္းမွာ မေနလိုတဲကိုျမင္ဆန္း၊ ကိုေက်ာ္သန္းနဲ႔ ကိုျမင့္ေအးတို႔အဖဲြ႔ေတြကေတာ့ မီဇိုရမ္နယ္စပ္ဘက္ ခရီးဆက္သြားပါတယ္။ မီဇိုရမ္နယ္ဘက္မွာလည္း ျမန္မာေက်ာင္းသားစခန္းရိွပီး စားတ္ေနေရးျပႆနာေတာ့ မရိွဘူး၊ အဲဒီဘက္မွာ ပိုပီးလြတ္လပ္သလို ျပင္ပအဖဲြ႔အစည္းနဲ႔ အိႏိၵယအာဏာပိုင္ေတြကို ဆက္သြယ္နိုင္တဲ့ အခြင္အလမ္း ပိုရနိုင္တယ္လိုတြက္ခ်က္ခဲသူေတြလည္းဖစ္တယ္။ တကယ္လည္း မီဇိုရမ္နယ္ က်န္ဖိုင္းမိဳ႕မွာ အိႏိၵယအာဏာပိုင္ေတြက ဒုကၡသည္စခန္းတခုဖြင္ထားပီး မဏိပူရထက္ အေတာ္ေလး လြတ္လပ္တယ္။ က်န္ဖိုင္းစခန္းကဆာက္လက္စ အက်ဥ္းေထာင္ အသစ္ကီးကို (အက်ဥ္းသား မရိွ) ဒုကၡသည္စခန္းအျဖစ္ ေနထိုင္ခြင့္ေပးထားတာပါ။

ရန္ကုန္၊ မံုရြာ ကေလးၿမိဳ႕နယ္က ေက်ာင္းသားလူငယ္တြအျပင္ ခ်င္းျပည္နယ္က ခ်င္းတိုင္းရင္းသားေတြ အမ်ားအျပားလည္း ပူးေပါင္းေနထိုင္တယ္။ စခန္းက အက်ဥ္းေထာင္ျဖစ္ပီး နံရံျမင့္ႀကီးေတြနဲ႔ လံုျခံဳေပမယ့္ မဏိပူရလို ၂၄ နာရီ ေသနတ္ကိုင္အေစာင္နဲ႔ အက်ဥ္းသားေတြလိုုေနရတာ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္တယ္။ အျပင္ထြက္လို႔ ရတယ္။ အျပင္ထြက္ အလုပ္လုပ္ေနသူေတြလည္း ရိွတယ္။ 

ခ်င္းအမ်ဳိးသားတပ္ဦး (CNF) ဆိုတာ အဲဒီ က်န္ဖိုင္းစခန္းကေန သေႏတည္သြားတာပဲ။ အျပင္ထြက္ အလုပ္လုပ္ၾက၊ ရန္ပံုေငြရွာေဖြစုေဆာင္းၾကနဲ႔နာက္ပိုင္း ကခ်င္ျပည္နယ္ ေကအိုင္ေအဆီက စစ္သင္တန္းေတြတက္ပီး ခ်င္းလက္နက္ကိုင္တပ္ေထာင္ခဲတာပဲ။ သူတိုထဲက တပ္မဴးတေယာက္ ျပန္ေျပာျပတာကေတာ့ သူတို႔လည္း စားတ္ေနေရး ဒုကၡေတြနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ၿပီး ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႔ KIA ကခ်င္တပ္ကေန ေလ့က်င္သင္ၾကားခဲရတယ္လို႔ ေျပာတယ္။

အဲဒီခ်င္းတပ္ဗိုလ္ကီး ဆလိုင္းမန္လွ်ာန္း ေျပာတာက “က်ေနာ္တိုဘဂၤလားနယ္စပ္မွာ စခန္းတခု စေထာင္တယ္။ ၁၉၈၉ မွာ CNA ခ်င္းအမ်ဳိးသားတပ္မေတာ္ထာင္တယ္။ ေသနတ္ မလံုေလာက္ဘူးဝါးခၽြန္ကိုင္ပီး တညလံုး ကင္းေစာင္ရတယ္။ ၁၉၉၃ က်မွ ခ်င္းျပည္နယ္ထဲပန္ေျခခ်ႏိုင္တာ၊ ျပည္သူေတြဆီက ေထာက္ပံ့ေငြနဲ႔ စားေသာက္ရတယ္။ ကုန္သည္ေတြဆီက ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အခြန္ေကာက္ပီး ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ခဲရတယ္။ ေခတ္မလက္နက္ဆိုတာလည္း မရိွပါဘူး၊ ရန္သူ႔လက္နက္ ကိုယ္လက္နက္မူနဲ႔ နယ္စပ္က ရဲစခန္းေတြ၊ တပ္စခန္းေတြကို ေျပာက္က်ားတိုက္ပီး လက္နက္စုရတာပါ” လို႔ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ 

တကယ္တမ္းဆို က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ တိုင္းရင္းသားေတြေလာက္တာ္လွန္ေရးလုပ္တာ လက္ေတြ႔မက်ဘူးလို သံုးသပ္ရင္ မမွားပါဘူး။ က်န္ဖိုင္းဒုကၡသည္စခန္းလည္းနာက္ပိုင္းမွာ ဖိုဖရဲေတြျဖစ္ကုန္တာပဲ။ တခ်ဳိ႕လည္း စခန္းထဲင္လိုက္၊ ျပည္တြင္းျပန္င္လိုက္၊ပန္ထြက္လာလိုက္၊ တခ်ဳိ႕လည္း အျပင္ထြက္ အလုပ္ကေလးဘာေလး ရွာလုပ္ရင္း ရပ္တည္ၾကတယ္။ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွာကမန္မာႏိုင္ငံသား ခ်င္းလူမ်ဳိးေတြ၊ လူ႐ႈိင္းလူမ်ဳိးေတြ အမ်ားကီးရိွတယ္။ ၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပိုပီးမ်ားလာတယ္။ ပ္ေရွာ႔လုပ္ငန္း၊ ေဈးေရာင္း၊ ကုန္သည္၊ ဓာတ္ပံုဆိုင္၊ တီးဝိုင္းနဲ႔တးသံသြင္း၊ စတူဒီယိုလုပ္ငန္းအျပင္ န္ထမ္းေတြ၊ အားကစားသမားေတြ၊ စီးပြားေရးသမားေတြ အမ်ားကီး ေနၾကတယ္။  

မ္းနည္းစရာတခုက ၁၉၈၉လာက္မွာ က်န္ဖိုင္းစခန္းမွာ ျမန္မာေက်ာင္းသား ကိုျမေသာင္း(ကေလး)နဲ႔ ကိုၾကည္ေအာင္တို႔ လုပ္ၾကံခံခဲရတယ္။ စခန္းလံုျခံဳေရးတာန္ယူတဲ ခ်င္းအဖဲြ႔ေတြက လုပ္ၾကံတာလို႔ ၾကားတယ္။ ကိုယ္ဗမာအခ်င္းခ်င္းကလည္း ေထာက္လွမ္းေရးေၾကာက္တဲ့ ေရာဂါေတြကရိွေနေတာ့ မသကၤာလို႔ အတိုအေထာင္လုပ္တာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး လုပ္ၾကံခံရတာပဲ။ မညီညြတ္မႈနဲ႔ မယံုၾကည္မႈေတြဟာတာ္လွန္ေရးကို ေႏွာင့္ေႏွးစတဲ့၊ ပ်က္စီးေစတဲ့၊ စိတ္ဓာတ္ယိုယြင္းေစတဲ ဂုဏ္ျဒပ္ေတြနဲ႔ ျပည္စံုေစတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔တေတြလည္း စိတ္ဓာတ္ကျပင္းထန္ၾကေပမယ့္ ကိုယ္ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ ေရခံေျမခံမ်ဳိး မဟုတ္ေလေတာ့ သစ္ရြက္ေတြလို ဟိုလြင္ဒီလြင္နဲ႔ေပါ့။နာက္ဆံုးေတာ့ ေလထန္ကုန္း ဒုကၡသည္ဘူတာကိုပဲ ျပန္ေရာက္လာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေရာက္ေတာ့ စခန္းမွာ မ်က္နွာစိမ္းတခ်ဳိ႕ကိုတြ႔ရတယ္။ ကိုသံဒုတ္(မဲေဆာက္-အလုပ္သမားေသြးစည္းညီညြတ္ေရး)နဲ႔ ကိုသံခဲ(ABSDF)တို႔ ညီအကိုရယ္ သံလွ်င္လူ႔ေဘာင္သစ္အဖဲြ႔က ကိုမ်ဳိးႀကီးတိုအဖဲြ႔ေတြကိုတြ႔ရတယ္။ 

စခန္းကလူေတြျပန္ေျပာလို႔ က်ေနာ္တိုကို နယ္စပ္ပို႔ေနစဥ္ သူတို႔အေျခအေနတခ်ဳိ႕ ျပန္သိရတယ္။ စခန္းမွာ က်န္ရစ္သူေတြက ျပန္ပို႔ခံရသူေတြနဲ႔လည္း အဆက္ျပတ္ေနပီးနာက္ပိုင္းမွ အေျခအေနမေကာင္းမွန္း သိရတယ္။ သူတို႔လည္း သပိတ္ေမွာက္တဲအေနနဲ႔ ဘားတိုက္ထဲျပန္မင္ဘူး။ မီးဖိုေခ်ာင္က သြပ္ျပားေတြကာပီး မိုးထဲေလထဲ အျပင္မွာပဲ ေနၾကတယ္။လျပင္းေတြတိုက္တဲတေန႔ သြပ္ျပားေတြလြင္စင္ပီး ကိုေက်ာ္ကီး(ေက်ာက္မဲ) ေနာက္ေစကို သြပ္ျပားမွန္ပီး ဒဏ္ရာအကီးအက်ယ္ရခဲတယ္။ ေနာက္ေတာ့ လူသစ္ေတြလည္းင္လာေတာ့ သပိတ္လွန္ပီး ဘားတိုက္ထဲျပန္ေနတယ္။ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ လူ ၄၀-၅၀ေလာက္ပဲရိွေတာ့တယ္။ အစားအေသာက္ပႆနာေတြမရိွေပမယ့္ ဝိဉဥ္ေပ်ာက္ေနသလိုပဲ၊ ေျခာက္ကပ္ကပ္နဲ႔။ 

ဆရာမန္းကေတာ့ မိုးေရးကေန စာပံုမွန္ေရးပို႔ပီး အားေပးေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေရာက္ပီး သိပ္မၾကာခင္ ကိုမ်ဳိးႀကီးတို႔ သံလွ်င္အဖဲြ႔ေတြပည္ေတာ္ျပန္င္သြားတယ္။ သူတို႔ေမွ်ာ္လင္တဲလိုခ်င္တဲအရာလည္း ဒီေနရာမွာ မရိွဘူးေလ။ ထူးျခားတာတခုက က်ေနာ္တို႔ေရာက္ပီး တလေလာက္အၾကာ မူလဘားတိုက္ရဲ အေနာက္က္ ေတာင္ကုန္းမွာ စခန္းအသစ္တခုျပန္ေဆာက္တယ္။ ေန႔စဥ္ ေျမညႇိ၊ သစ္ျမစ္ခုတ္ပီး မဏိပူရ စစ္သားေတြနဲ႔အတူ စခန္းေနရာသစ္ကို ျပန္ေဆာက္တယ္။ မၾကာခင္မွာ က်ေနာ္တို႔ကို အဲဒီသြပ္မိုး ထရံကာ ဘားတိုက္ကီးကိုရႊလိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီဘားတိုက္မေရႊခင္ မိုးေရးကလူၾကံနဲ႔ ဆရာထူးဆီက စာတေစာင္ က်ေနာ့္ဆီေရာက္လာတယ္။ ဆရာထူးက က်ေနာ္တို႔ ေတာထဲမွာေနစဥ္တုန္းက မိုးေရးကေန ညီညီလြင္(မႏၱေလး)နဲ႔အတူ ေတာထဲလာပီး အတူေနၾကေသးတယ္။ ဆရာက်န္းမာေရးက သိပ္မေကာင္းဘူး၊ အဆစ္အျမစ္ေတြ ကိုက္ခဲတတ္တယ္။ ဆရာဦးေရႊထူးေရးလိုက္တဲစာထဲမွာ 

မာင္ညိဳ ... ငါေတာ့ ဒီမွာ ေျခကုန္ပီလို႔ ယူဆတယ္။ မၾကာခင္ အထဲျပန္င္မယ္။ မင္း ကိုယ္ဖာသာ ဆံုးျဖတ္ပီး ငါနဲ႔ျပန္လိုက္ခ်င္ရင္ မိုးေရးကို လိုက္လာခဲ့။ ငါစာင္မယ္။ အေၾကာင္းျပန္ပါ” လို႔ရးထားတယ္။ တပည့္ရင္းတေယာက္ျဖစ္သလို အတူလာခဲသူမို႔ ဆရာက က်ေနာ့္ကို ခ်န္မထားခ်င္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ကလည္း ျပည္ေတာ္မျပန္ခ်င္ဘူး။ တခုခုေတာ့ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ခ်င္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆႏၵပဲရိွတာ၊ လက္ေတြ႔က်က် ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္တာက မရိွဘူး။ ဆရာထူးကို က်ေနာ္ ျပန္မလိုက္ခ်င္ဘူး လို႔ စာေရးအေၾကာင္းၾကားလိုက္တယ္။ 

ဆရာထူး က်ေနာ့္ကိုေရးပို႔တဲစာေလးမွာ ကဗ်ာတိုေလးတခုပါ ေရးထည့္ေပးေသးတယ္။ ေခါင္းစဥ္ေတာ့ တပ္မထားဖူး။ ကဗ်ာေလးကေတာ့ …။ 

“ရဲေခါင္ေျမာက္ဟု၊ ဟိန္းေဟာက္သံပ 
ေႂကြးေၾကာ္ျပၿပီး၊ 
ဓားသြားလွံဖ်ား၊ ေဝးရံရွား၍၊ 
ေတာၾကားၿမိဳင္ေဂ်ာက္၊ ေျပးကြယ္ေပ်ာက္သည္၊ 
ဘယ္ေလာက္ေဈးလဲ၊ ေတာ္လွန္ေရး” 

ဆရာထူးရဲကဗ်ာဟာ က်ေနာ္တို႔အားလံုးရဲ႕နားရြက္ တံေတြးဆြတ္ေလွာင္ေျပာင္လိုက္သလိုပဲ။ ရင္းနွီးသူတခ်ဳိ႕ကို ဆရာ့ကဗ်ာ ေပးဖတ္တယ္။ ႀကိဳက္သူေတြရိွသလို၊ ေအာက္သက္သက္ခံစားရသူေတြလည္း ရိွတယ္။ ကဗ်ာကတာ္လွန္ေရးဟာ ေဘးရန္ကင္းတဲ့ ေတာထဲမွာ မရိွဘူး၊ အႏၱရာယ္နဲ႔နီးတဲ့ ၿမိဳ႕ေပၚမွာလည္း ေတာ္လွန္ရဲသူအတြက္ တိုက္ပဲြရိွတယ္ဆိုတဲ အဓိပၸယ္သက္ေရာက္ေနတယ္။ ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရးကိုလုပ္ဖို႔ ျပည္ေတာ္င္ရမယ္ဆိုတဲအယူအဆရိွတဲဆရာထူးဟာ သူယံုၾကည္တဲအတိုင္း မႏၱေလး မစိုးရိမ္တိုက္ထဲခိုပီး ေက်ာင္းသားေတြကို ကခ်င္ေျမာက္ပိုင္းဘက္ ဆက္သြယ္ပို႔ေပးတယ္။

ေျမာက္ပိုင္းမွာ လုပ္ၾကံခံလို႔က်ဆံုးသြားတဲ့ မႏၱေလးက ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ အပါအဝင္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြဟာ ဆရာထူးနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး အလုပ္အတူလုပ္ခဲ့သူေတြျဖစ္တယ္။ ဆရာထူးရဲ႕ ေျမေအာက္လႈပ္ရွားမႈဟာ ထိေရာက္တယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ ေထာက္လွမ္းေရး အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ရဲ႕ ေရဒီယိုမိန္႔ခြန္းေတြမွာ ဆရာထူးနဲ႔အဖဲြ႔ေတြ မႏၱေလး သံဃာေတာ္ေတြ စစ္အစိုးရကို သပိတ္ေမွာက္ကံေဆာင္လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ အမ်ဳိးသားညီလာခံ ဆန္႔က်င္ေရးကိစၥေတြလုပ္ေနတဲ့အေၾကာင္း ပါလာတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ က်ေနာ့္ဆရာ ဦးေရႊထူးလည္း အဖမ္းခံလိုက္ရတယ္လို႔ သတင္းျပန္ၾကားတယ္။ က်ေနာ့္ဆရာအတြက္ သိပ္ကိုစိတ္ပူခဲ့ရတယ္။ 

ကိုညိဳ


 

No comments: