Thursday, February 7, 2013

သူတို႔ကေခၚေတာ့ ဒုကၡသည္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးသမား - ၁၀ (ကိုညိဳ)

“သတ္ကုန္ၿပီ သတ္ကုန္ၿပီ ဆဲြၾကပါအံုး လုပ္ၾကပါအံုး”

“ကိုအဲႀကီး ... အို႔ ... ေသေတာ့မွာပဲ၊ ေအာင္ဆန္းလင္းတို႔ ဆဲြပါအံုး”

စူးစူးဝါးဝါးေအာ္ဟစ္ေနတဲ့ ေရႊဘိုက ကိုတင္လွနဲ႔ ကေလးၿမိဳ႕က မစန္းပြီးတို႔အသံေၾကာင့္ ဘားတိုက္ထဲက က်ေနာ္တို႔အားလံုး အျပင္ေျပးထြက္လာၾကတယ္။ ျမင္ကြင္းမွာေတာ့ သန္သန္မာမာနဲ႔ မုဆိုးႀကီး ကိုအဲႀကီး ေျမေပၚမွာ ေမွာက္ရက္လဲလို႔။ ကေလးၿမိဳ႕ကလူငယ္ေတြ ဝိုင္းထုၾကတဲ့ ခဲလံုးေတြက ကိုအဲႀကီးေဘးနား ျပန္႔ၾကဲေနတယ္။ ကိုအဲႀကီးေတာ့ တုပ္တုပ္မွ်မလႈပ္။

ကေလးၿမိဳ႕အဖဲြ႔ေတြ လူခဲြလို႔ထြက္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ကိုအဲႀကီးကို ဝိုင္းထူမၾကတယ္။ နဖူးနဲ႔ ေခါင္းကဲြသြားတယ္။ ေသြးေတြ စီးက်ေနတယ္။ မၾကာခင္ မဏိပူရစစ္သားေတြ တက္လာတယ္။ လူႀကီးေတြေရာ ပါတယ္။ အေျခအေနေမးျမန္းၿပီး ကိုအဲႀကီးကို အျမန္ဆံုး ခ်န္ဒယ္ေဆး႐ုံကို ကားနဲ႔တင္သြားၾကတယ္။ စခန္းတခုလံုး ၿငိမ္သက္သြားတယ္။ ဘယ္သူမွ စိတ္မေကာင္းၾကဘူး။ တခါမွ အခုလို ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္ေအာင္ တိုက္တဲ့ခိုက္တဲ့အထိ ရန္မျဖစ္ဖူးဘူး။ မၾကာခဏေတာ့ စကားမ်ားၿပီး ထိုးေတာ့ႀကိတ္ေတာ့မလို ျဖစ္ေနက်။ စခန္းကလူေတြ အုပ္စုအုပ္စုနဲ႔ တီးတိုးေဝဖန္ေနၾကတယ္။


ဟိုအရင္ေန႔ေတြကတည္းက စခန္းအျပင္ ရြက္ဖ်င္တဲထိုးအိပ္တဲ့ ကေလးအုပ္စုေတြ အိပ္ရာနား တုတ္ေတြ၊ ခဲေတြ စုထားတာ ေတြ႔ဖူးတယ္။ ကိုအဲႀကီးကလည္း ေတာထဲကေကာက္ရထားတဲ့ ေဂၚရခါးဓားေကာက္ႀကီးကို ဓားေသြးေက်ာက္ေပၚတင္ၿပီး လူျမင္ကြင္းမွာ ထက္ေနေအာင္ ေသြးျပေနတယ္။ စခန္းမွာက ၾကာေလ ညီညြတ္မႈၿပိဳကဲြေလပဲ။ အုပ္စုေတြကဲြေနတယ္။ ကေလး အုပ္စု၊ မႏၱေလး အုပ္စု၊ မံုရြာ အုပ္စု၊ ရန္ကုန္ အုပ္စု ဆိုၿပီး။ ၿပီးေတာ့ ရိွေသးတယ္၊ ဗကသ အုပ္စု၊ မကသ အုပ္စု၊ ဒီၿငိမ္းတို႔၊ မ်ဳိးခ်စ္တို႔နဲ႔ အရင္ကမၾကားဖူးတဲ့နာမည္ေတြ ၾကားေနရတယ္။ အခုကဲြသြားတဲ့ ကိုအဲႀကီး ဆိုတာလည္း ကေလးနယ္ကပဲ တာဟန္းက မုဆိုး။ တုတ္တုတ္ခိုင္ခိုင္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ပံုစံ။ လက္႐ံုးသိပ္အားကိုးတဲ့လူ။ မာန္မဲၿခိမ္းေျခာက္ေနလို႔ ကေလးနယ္သားေတြ သိပ္မၾကည္ၾကဘူး။ ဒီလိုနဲ႔စကားမ်ားၿပီး အခ်င္းခ်င္းေဆာ္ၾကတာပဲ။

စခန္းမွာ လူကလည္း စံုေနၿပီ။ ၈၈ ႏိုဝင္ဘာ၊ ဒီဇင္ဘာလကစၿပီး ရန္ကုန္က ေက်ာင္းသားေတြ ေရာက္လာတယ္။ ဗကသ ျပန္ၾကားေရးက သူရိန္တို႔ ေဇာ္ထက္တို႔။ ေနာက္ပိုင္း ကိုေနႏြယ္ (ကဗ်ာဆရာ) ကိုျမင့္စန္း (စာေရးဆရာ ေဌးေမာင္ရဲ႕သား) ကိုဝင္းႏိုင္ဦး (ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း၊ အာအက္ဖ္ေအ ေရဒီယိုအမႈထမ္းေဟာင္း) တို႔နဲ႔ အသက္ ၁၆ ႏွစ္နဲ႔ ၁၈ ႏွစ္နဲ႔ ၁၈ ႏွစ္ေတြသာရိွေသးတဲ့ အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္းသမဂၢက ကိုေနလင္း (လူရွင္မ်ားသမိုင္း ေရးတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း) နဲ႔ အဖြဲ႔ေတြ၊ ပန္းခ်ီထိန္လင္းတို႔ စစ္ႏိုင္ဦးတို႔လို လူရႊင္ေတာ္ေတြလည္း ပါလာတယ္။

ယခင္ ႏိုင္ငံေရးသမားေဟာင္းေတြနဲ႔ ရဲေဘာ္သံုးက်ိတ္ရဲ႕ အမ်ဳိးအႏြယ္ေတြလည္း ေရာက္လာၾကတယ္။ ဒီေတာ့ စခန္း ႏိုင္ငံေရးက ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ျဖစ္လာတယ္။ ရန္ကုန္ကလာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြထဲမွာ တခ်ဳိ႕က ရန္ကုန္မွာအေျခစိုက္တဲ့ အိႏိၵယသံ႐ံုးက လမ္းစရိတ္ေပးၿပီး လႊတ္လိုက္သူေတြလည္း ပါတယ္။ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး အဖဲြ႔အစည္းေတြက ေစလႊတ္သူေတြလည္း ပါတယ္။ လက္နက္ကိုင္သင္တန္းေတြေပးေနၿပီ သတင္းၾကားလို႔ ထြက္လာသူေတြေရာ၊ လက္နက္ကိုင္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး ႏိုင္ငံေရးလုပ္ဖို႔ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ႏွလံုးရည္ဘက္ စိတ္ထက္သန္သူေတြလည္း ပါၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲလာပေစ ဒီဒုကၡသည္စခန္းထဲကို ေရာက္လာေတာ့တာပဲ။

မိုးေရးမွာရိွတဲ့ ပန္ခ်ာလွျမင့္ (ျမန္မာျပည္ေပါက္ အိႏိၵယသား၊ ကြယ္လြန္) ကိုကူးမား (မိုးေရး ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း) တို႔က အိႏိၵယဘက္ကမ္းေရာက္လာရင္ ႏိုင္ငံေရးခိုလႈံသူမွန္သမွ်ကို စခန္းထဲ သိမ္းၾကံဳးပို႔ေတာ့တာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ကသာ ကိုယ့္ဖာသာ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြ၊ ဘယ္အဖဲြ႔ကိုယ္စားျပဳၿပီး ဒီကအေျခအေနလာၿပီး ေလ့လာတာေတြ၊ အဆက္အသြယ္ လာယူတာေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ဖို႔လာတာ၊ သင္တန္းတက္ဖို႔လာတာ စသျဖင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရိွေနလိမ္႔မယ္၊ ဒီစခန္းထဲေရာက္ရင္ေတာ့ အားလံုးက ဒုကၡသည္ေတြခ်ည္းပဲ။ ပန္းခ်ီစစ္ၿငိမ္းေအးကေတာင္ အဲဒါကို ရည္ရြယ္ၿပီး အနက္ေရာင္စကၠဴခ်ပ္ႀကီးမွာ ေၾကာင္မ်က္လံုးေတြခ်ည္းဆဲြထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေလးတခုဆဲြၿပီး မွတ္တမ္းတင္ထားေသးတယ္။ ေခါင္းစဥ္က “အေမွာင္ထဲမွာေတာ့၊ ေၾကာင္တိုင္းက အနက္” တဲ့။

ခက္တာက ဒုကၡသည္ေတြအျဖစ္သာ တေျပးတညီထဲရိွခ်င္ရိွမယ္၊ အေတြးအေခၚနဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ အရည္အခ်င္းေတြ ခံယူခ်က္ေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးကဲြျပားေနတာကိုး။ ကိုေနႏြယ္တို႔ ကိုျမင့္ဆန္းတို႔က ႏိုင္ငံေရးသန္လို႔ နယူးေဒလီ သြားခ်င္တယ္၊ စခန္းမွာ ယခင္ရိွၿပီးသား ရဲေဘာ္ေတြက လက္နက္ကိုင္သင္တန္းရမယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနတယ္။ အဲလိုယံုၾကည္ေအာင္လည္း မဏိပူရ အမွတ္ (၈) ႐ိုင္ဖယ္တပ္ အႀကီးအကဲေတြနဲ႔ ေထာက္လွမ္းေရးက အယံုသြင္းၿပီး ေခၽြးသိပ္ထားတယ္။ “စည္းကမ္းတက် ေနထိုင္ၿပီး က်န္းမာေရးေကာင္းေအာင္ လုပ္ၾကပါ၊ မင္းတို႔တိုင္းျပည္ကို မင္းတို႔လက္နဲ႔ ကယ္တင္ရမွာပါ” လို႔ မိန္႔ခြန္းေတြေႁခြတာကို က်ေနာ္တို႔ ယံုမွတ္ခဲ့တယ္။

ဒါေပမယ့္ အေျခအေနက ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ျပႆနာေတြ ရိွလာၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ဖို႔ စိတ္ထက္သန္သူေတြက လက္နက္ကိုင္ေတြေစာင့္ၾကပ္ၿပီး သံဆူးႀကိဳးအျပင္ထြက္ခြင့္မရတဲ့ အက်ဥ္းသားဆန္ဆန္ ဘဝေတြကို မလိုလားဘူး။ စခန္းရဲ႕ပံုမွန္စည္းကမ္းေတြနဲ႔ သင္တန္းေတြ မတက္ဘူး။ အျပင္ထြက္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းရွာလာတယ္။ ေန႔စဥ္ စခန္းကေက်ာင္းသားေတြ သံဆူးႀကိဳးေက်ာ္ၿပီး ေတာလမ္းေတြကေန အျပင္ထြက္ ရြာထဲလမ္းဘက္ ေရသြားေသာက္တယ္။ ခ်န္ဒယ္သြားၿပီး စားစရာဝယ္တယ္။ တခ်ဳိ႕ဆို ပါလဲၿမိဳ႕၊ အင္ဖားၿမိဳ႕ထဲအထိ ထြက္လည္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း ဒီစခန္းမွာေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ မီဇိုရမ္နယ္ဘက္က ခ်န္ဖိုင္း စခန္းသြားမယ္ဆိုၿပီး ေျခလွ်င္ထြက္တယ္။ တခ်ဳိ႕ အဖမ္းခံရလို႔ အင္ဖားေထာင္ထဲ အပို႔ခံရတယ္။ ပိုးဆိုးတာက စခန္းရဲ႕က်န္းမာေရးပဲ။

အိမ္သာမေလာက္ငွေတာ့ ေတာထဲျဖစ္သလို အေလးအခင္းသြားေတာ့ ယင္ေတြ ထူေျပာလာတယ္။ ဒီေလာက္မ်ားတဲ့ ယင္ေကာင္ေတြ က်ေနာ္ အဲဒီတခါပဲ ျမင္ဖူးတယ္။ မီးဖိုေခ်ာင္လည္း မဲနက္ႁပြတ္ခဲေနတယ္။ ဘားတိုက္ထဲက နံရံနဲ႔ ျခင္ေထာင္ႀကိဳးတန္းေလးေတြမွာ ညပိုင္းဆို ယင္ေတြနဲ႔ ႁပြတ္သိပ္ေနတယ္။ အခ်ိန္တိုင္း ယင္ေတြကို လက္ဝါးနဲ႔ခတ္္ၿပီး ႏွင္ေနရတယ္။ ယင္ႏွိမ္နင္းေတြ လုပ္ရတယ္။ ေျမာင္းေဖာက္ ေဆးျဖန္းတာေတြ လုပ္တယ္။ ဒီၾကားထဲ ဝမ္းေရာဂါေတြ ျဖစ္တယ္။ ေဆး႐ံုပို႔ရတယ္။ ဒါနဲ႔ လိုအင္ကလည္း မျပည့္၊ စိတ္ထြက္ေပါက္လည္းမရနဲ႔ စိတ္က်ေဝဒနာခံစားရတာတို႔၊ စခန္းကေနခိုးထြက္ၿပီး ဗမာျပည္ထဲျပန္ေျပးတာတို႔၊ ရန္ျဖစ္တာတို႔ ျဖစ္လာတယ္။

တေန႔ေတာ့ အျပင္ထြက္တဲ့ေက်ာင္းသား ၂ ေယာက္ မိုးခ်ဳပ္မွျပန္လာေတာ့ အေစာင့္ အရာရိွစစ္သားက ႀကိမ္းေမာင္းတယ္။ ဒိုက္ထိုး အျပစ္ေပးတယ္။ ေခါင္းကို လက္ဝါးနဲ႔႐ိုက္ပုတ္တယ္။ နာနာက်င္က်င္မဟုတ္ေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔အားလံုးက မဏိပူရ စစ္သားေတြပါ စိတ္မၾကည္လင္ေတာ့ဘူး။ ဒီလူေတြ ငါတို႔ကို ခ်ဳိးႏွိမ္တယ္၊ ခ်ဳပ္ေႏွာင္တယ္လို႔ပဲ ျမင္ေနေတာ့တာ။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ထဲကတေယာက္က ကသဲစစ္ဗိုလ္ကို ျပန္ခံထိုးတယ္။ အဲဒီမွာ ကသဲစစ္သားေတြက မေက်နပ္ဘူး။ ေတာင္ကုန္းေအာက္က ကသဲေတြ တုတ္ေတြကိုင္ၿပီး တက္လာတယ္။ စခန္းက ေက်ာင္းသားေတြအားလံုးလဲ ရတဲ့ လက္နက္ တုတ္၊ ဓား၊ ခဲေတြကိုင္ၿပီး အသင့္ျပင္ထားတယ္။ လူႀကီးေတြက ဖ်န္ေျဖတယ္။ စစ္တန္းလွ်ားဘက္က ေသနတ္ တဒိုင္းဒိုင္းေဖာက္ၿပီး ေျခာက္လွန္႔တယ္။ က်ေနာ္တို႔အားလံုး အေစာပိုင္းေတာ့ စခန္းဝင္းထဲမွာ စုေဝးၿပီး ဝင္းထဲဝင္လာရင္ ျပန္ခုခံဖို႔ ျပင္ထားၾကတယ္။

ေနာက္ေတာ့ စစ္တပ္အရာရိွ ေရာက္လာတယ္။ သူ႔ရဲေဘာ္ေတြကို ျပန္ခိုင္းတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို စည္းကမ္း အသစ္ထုတ္တယ္။ အျပင္ကို အလွည့္က်၊ အသုတ္နဲ႔ တရားဝင္ တပတ္တခါ ေစ်းဝယ္ထြက္ရမယ္။ တရားဝင္ မဝင္ထြက္ရင္ အခ်ဳပ္ထဲပို႔မယ္ေပါ့။ စခန္းကလူေတြလည္း အစပိုင္းေတာ့ ဟုတ္သလိုလိုေပါ့၊ ေနာက္ပိုင္းေတာ့လည္း ခိုးထြက္ၾကေတာ့တာပဲ။ ထိန္းမရ၊ သိမ္းမရ၊ ေျပာမရပါဘူး။ ဒီၾကားထဲ ကိုရမ္ေပါင္ ဆိုတဲ့ မီဇိုခ်င္းရဲေဘာ္အဖဲြ႔နဲ႔ စာေရးဆရာ ေကာလ္ထန္ေမာရိယာယ္လ္တို႔ကလည္း အုပ္စုခဲြၿပီး က်ေနာ္တို႔စခန္းေအာက္က ဘားတိုက္မွာသြားေနတယ္။ ေနာက္ပိုင္းသူတို႔လည္း ဗမာျပည္ထဲ ျပန္ဝင္သြားတာပါပဲ။

အဲဒီကာလေတြမွာ ျမန္မာ နဝတ အာဏာပိုင္ေတြကလည္း နယ္စပ္ၿမိဳ႕အသီးသီးမွာ ေက်ာင္းသားႀကိဳဆိုေရးစခန္းေတြ ဖြင့္ထားၿပီး ျပည္ေတာ္ျပန္ေတြ ေနရပ္ျပန္ပို႔တဲ့ အစီအစဥ္ေတြ လုပ္ေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔စခန္းကလူေတြက တမူးနဲ႔ ကေလး၊ ကေလးဝ ႀကိဳဆိုေရးစခန္းေတြမွာ ဝင္ၾကတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။ ဝင္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားတခ်ဳိ႕ကို ေနာက္ေၾကာင္း စစ္ေဆးၿပီး အခ်ဳပ္ထဲထည့္ထားတာ၊ ေထာင္ထဲပို႔တာေတြလည္းရိွၾကတယ္လို႔ ၾကားတယ္။

စခန္းကလူေတြလည္း လူသစ္ဝင္လာလိုက္၊ လူေဟာင္းတခ်ဳိ႕ထြက္ေျပးသြားလိုက္နဲ႔ သံသရာလည္ေနတယ္။ ညေနတခါ မနက္တခါ တန္းစီလူစစ္ရင္ ကသဲေတြ မရိပ္မိေအာင္ လူစားထိုးတာတို႔၊ စားရင္းလိမ္တာတို႔ အေစာပိုင္းမွာလုပ္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့လည္း ဘာမွမေျပာေတာ့ဘူး။ မနက္စာရင္းလာေကာက္၊ တန္းစီလူစစ္ရင္ Run Away (ထြက္ေျပး) ဘယ္ႏွစ္ေယာက္၊ ဖ်ားနာ ဘယ္ႏွစ္ဦးဆိုၿပီး စာရင္းမွန္ပဲေပးေတာ့တာ။ ကသဲေတြကလည္း ထြက္ေျပးသူရိွရင္ အရင္ကလို လိုက္လံဖမ္းဆီးတာေတြ မလုပ္ေတာ့ဘူး။

တေန႔မွာေတာ့ … က်ေနာ္တို႔စခန္းမွာ လူေပ်ာက္မႈတခု ျဖစ္သြားတယ္။ ေပ်ာက္တာကလည္း မိန္းကေလး။ မအိ တဲ့၊ ကေလးၿမိဳ႕က။ အသားလတ္လတ္၊ ခႏၶာကိုယ္ျပည့္ျပည့္၊ မ်က္ႏွာခ်ဳိခ်ဳိ၊ ခ်စ္စရာ႐ုပ္သြင္နဲ႔ပါ။ ညေနပိုင္း စခန္းမွာ လူစစ္တုုန္းက ရိွေသးတယ္။ မိုးခ်ဳပ္ေတာ့ ေပ်ာက္သြားတာ။ အားလံုး ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ျဖစ္ကုန္တယ္။ ဆူဆဲၿပီး ဝိုင္းရွာတယ္။

အမွန္ေတာ့ မအိက ရည္းစားနဲ႔ခ်ိန္းေတြ႔တာ၊ သူ႔ရည္းစားကလည္း စခန္းထဲက ဗမာေက်ာင္းသား မႈတ္ဘူး၊ ကသဲ စစ္ဗိုလ္။ နာမည္က ‘ေခ်ာင္ဗား’ တဲ့။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဗမာသံနဲ႔လြယ္လြယ္ပဲေခၚတယ္ ‘ေၾကာင္ပါး’ ဆိုၿပီး။ မအိကို ေၾကာင္းပါးက သနားရာက စတာပဲ။ ကေလးၿမိဳ႕က ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ဘီစကစ္ေလးမုန္႔ေလး စားခ်င္ရင္ မအိကို ယူခိုင္း၊ ေၾကာင္ပါးကလည္း သနားေတာ့ေပးတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ နီးစပ္ကုန္တာ။ ေၾကာင္ပါးက တကယ္ေမတၱာရိွတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ေနာက္ပိုင္းမွ သိရတယ္။

ထားပါေတာ့ က်ေနာ္တို႔စခန္းက ရဲေဘာ္အားလံုး မအိကို ေျမလွန္ရွာတယ္။ ေတာထဲေရာ၊ စခန္းပတ္ပတ္လည္တင္မက အရာရိွရိပ္သာတန္းလ်ားက အိမ္ထဲအထိ တုတ္ေတြကိုင္ၿပီး သြားရွာတာ။ ကသဲအရာရိွေတြက ဘာမွမေျပာဘူး။ ေနာက္ဆံုး ကသဲတပ္မွဴးကို တိုင္တယ္။ အဲဒီေန႔ မအိကိစၥ ဒီအတိုင္းၿပီးသြားတယ္။ ရွာမရဘူး။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးသိလိုက္တာကေတာ့ မအိ ကသဲစစ္ဗိုလ္နဲ႔ ထြက္ေျပးသြားၿပီေပါ့။

ေနာက္ေန႔က်မွ သတင္းရတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ေၾကာင္ပါးနဲ႔ မအိ ေျပးတယ္။ ေဝးေဝးမဟုတ္ဘူး၊ က်ေနာ္တို႔ အႏၱရာယ္ စိုးရိမ္လို႔ သံုး၊ ေလးရက္ေတာ့ တျခားေနရာ ေရွာင္လိုက္တယ္။ သိပ္မၾကာခင္ မအိ စခန္းထဲျပန္ေရာက္လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကသဲကင္းစခန္းနားကပ္ရက္မွာ သီးျခား ရြက္ဖ်င္တဲထိုးၿပီး ေနတာ။

ကသဲအရာရိွေတြက မအိကို ေၾကာင္ပါးနဲ႔ လက္ထပ္ဖို႔ သေဘာမတူဘူး။ ဥပေဒကကို ခြင့္မျပဳတာ။ မအိက ႏိုင္ငံျခားသား၊ ဒုကၡသည္၊ အစၥလမ္ဘာသာဝင္၊ ေၾကာင္ပါးက ကသဲဇာတ္ျမင့္ ဘရမၼာန္အမ်ဳိးအႏြယ္၊ လူပံုက ခပ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္၊ အျမဲျပံဳးၿပီး ပါးခ်ဳိင့္နဲ႔ လူေခ်ာ။ ၿပီးေတာ့ သူက မဏိပူရ လူမ်ဳိးထဲမွာ ဧဝရက္ေတာင္ကို ပထမဆံုး တက္ႏိုင္တဲ့ပုဂိၢဳလ္တဲ့။ ဂုဏ္ရိွေနတယ္။ သူေျပာျပလို႔ ေနာက္မွသိရတာ၊ သူ႔မွာ အဲဒီအခ်ိန္က မိဘေတြက ဆရာဝန္မတေယာက္နဲ႔ ေစ႔စပ္ထားတယ္ဆိုပဲ။

ထားပါေတာ့ ဆိုခ်င္တာက ေၾကာင္ပါးဘက္က အသိုင္းအဝိုင္းေတြက လံုးဝ သေဘာမတူဘူး။ က်ေနာ္တို႔စခန္းကလူေတြကလည္း ဒါဟာ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံနဲ႔လူမ်ဳိးကို ေစာ္ကားတာ။ လက္မထပ္ဘဲ ေပါင္းသင္းတာ လက္မခံဘူး။ ကိုယ့္ဒုကၡသည္စခန္းက အမ်ဳိးသမီးကို လွည့္ျဖား ေပါင္းသင္းတယ္။ လက္ထပ္ၿပီး သီးျခားလည္းမေနဘူး။ ဒီစခန္းဝင္းထဲမွာပဲ သီးသန္႔တဲထိုးၿပီး အတူေနတယ္။ ကိုယ့္လူမ်ဳိးနဲ႔ ႏိုင္ငံကိုပါ ေစာ္ကားတာလို႔ ျမင္ေနတယ္။

သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုးကို က်ေနာ္တို႔ သိပ္မၾကည္ၾကဘူး။ မအိတို႔ျဖစ္ရပ္ကလည္း တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔စိတ္ထဲက အငုတ္ေတြ၊ ခံျပင္းစိတ္ေတြ ပိုတိုးလာတာပါပဲ။ နဂိုကမွ အဆင္မေျပတဲ့ၾကား ဒီကိစၥက ခံပ်င္းစရာျဖစ္ေနတယ္။ သူတို႔ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းက အဲဒီမွာတင္ မၿပီးသြားဘူး။ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္ေလာက္အၾကာ သူတို႔လင္မယားနဲ႔ျပန္ဆံုေတာ့ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္လံုး သူတို႔ဇာတ္လမ္းကို ျပန္ေျပာျပေတာ့လည္း တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ႐ုပ္ရွင္ေတြ၊ စိတ္ကူးယဥ္ ဝတၱဳေတြလို အေတာ္ဆန္းက်ယ္တာပဲ၊ ကံအေႂကြးေတြနဲ႔ ၾကမၼာရဟတ္ႀကီးက လည္ေနတတ္ပါလားလို႔လည္း ေတြးမိေနေတာ့တယ္။

က်ေနာ္တို႔အားလံုးဟာ အတိတ္ဘဝ ဝဋ္ေႂကြးေတြနဲ႔ ေရစက္ေတြေၾကာင့္ ဒီေနရာက်ဥ္းက်ဥ္းေလးမွာ လာဆံုၾက၊ ေပ်ာ္ရႊင္ၾက၊ ၿပီးေတာ့ ေၾကကဲြၾက၊ ဝမ္းနည္းၾက၊ ေဒါသေတြထြက္ၾက၊ နာက်ည္းၾက၊ ခြင့္လႊတ္ၾက၊ အခဲမေၾကေတြ ျဖစ္ၾကနဲ႔။ တကယ့္ကို ဘဝ႐ုပ္ရွင္ကားတကားပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္းဆက္ေျပာျပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ဘဝေတြဟာ ပိုၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ဆန္ေနဦးမလား မသိ …။

ကိုညိဳ ၇ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၀၁၃

No comments: