Wednesday, September 19, 2012

မင္းတို႔ဉာဏ္အျမင္ တစ္မုိက္တစ္ထြာမွ်ရယ္နဲ႔ ျငင္းဖို႔သန္လွ်င္ မုိက္ရာက်ပါလိမ့္ . . . (ေမာင္ေသြးခၽြန္)

သူတို႔ ျပန္လာၾကေလၿပီ။ သူတို႔ဆိုတာ ‘ေက်ာင္းသားတပ္ဖြဲ႔’ လို႔ ေျပာႏုိင္တဲ့ ABSDF အဖြဲ႔ႀကီးရဲ႕ ဥကၠ႒ေဟာင္းမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္၊ ကိုမိုးသီးဇြန္နဲ႔ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္တို႔ အပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ လူတစ္စုပါပဲ။ သူတုိ႔ဟာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလဆန္းမွာ ျပည္ေတာ္ျပန္လာၾကတယ္။ သူတို႔ကို ခရီးဦးႀကိဳျပဳလုိက္တာကေတာ့ ‘၉၂ ပါေဂ်ာင္ ရွင္းတမ္း’ ျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၃၁ ရက္မွာ ေအဘီေျမာက္ပုိင္းျပန္ ရဲေဘာ္မ်ားက ၁၉၉၂ ျပည္ေထာင္စုေန႔ လူသတ္ပြဲႀကီးအေၾကာင္းကို ‘၉၂ ပါေဂ်ာင္ရွင္းတမ္း’ အျဖစ္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေျမာက္ပုိင္းေဒသက ABSDF အတြင္း ေက်ာင္းသားစစ္စစ္ေတြကို ‘ေထာက္လွမ္းေရး’ လို႔ စြပ္စြဲၿပီး ငရဲသားေတြက အဘေခၚရေလာက္ေအာင္ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပမ္း သတ္ျဖတ္ခဲ့ပုံေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၾကားသိခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာရရင္ ရွစ္ေလးလုံး အေရးေတာ္ပုံႀကီးအၿပီး ေက်ာင္းသားေတြ ေတာခိုသြားခဲ့ကာ ABSDF အဖြဲ႔ ေပၚလာပုံကစၿပီး ABSDF ဖ႐ိုဖရဲ ၿပိဳကြဲသြားပုံအထိ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မ်က္ျခည္မျပတ္ခဲ့ပါ။

၉၂ ပါေဂ်ာင္ရွင္းတမ္းရဲ႕ နိဒါန္းအစလို႔ဆိုႏုိင္တဲ့ ပန္းခ်ီထိန္လင္းရဲ႕ ‘ကြၽန္ေတာ္ လူကက္ဆက္’ ရင္ဖြင့္ ေဖာ္ထုတ္ခ်က္ စာတမ္းကို ၁၂ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေန႔စြဲနဲ႔ အြန္လုိင္းေပၚက ရခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ Pupular New တဂ်ာနယ္နဲ႔ Messenger ဂ်ာနယ္ေတြမႇာ တရားဝင္ေဖာ္ျပလာတာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ပန္းခ်ီထိန္လင္း ေကာက္ေၾကာင္း အပုိင္းအစမွ် ျခစ္ရာေပးလုိက္တဲ့အေပၚမႇာ စုတ္ခ်က္ၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ ေသြးေရာင္လႊမ္းတဲ့ အနိ႒ာ႐ုံ ႐ုပ္ပုံမ်ားအျဖစ္ ‘ေအာင္မိုးဝင္း ေရးတဲ့ ေျမာက္ပုိင္းေဒသမွ အ႐ိုးတြန္သံမ်ားကို’ ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့ၿပီး ရင္တလွပ္လွပ္ စုတ္တသပ္သပ္ ဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။


၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၁ ရက္ေန႔မွာ ကိုေအာင္မိုးဝင္းရဲ႕ ‘အ႐ိုးတြန္သံမ်ား’ စတင္ ပဲ့တင္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုေန႔ အႀကိဳ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၁ ရက္အထိဆိုရင္ အ႐ိုးတြန္သံမ်ား (အပုိင္း-၉) အထိ အေတာ္အသင့္ ျပည့္စုံတဲ့ သမုိင္းမွတ္တမ္းမ်ား ဆက္ဖတ္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ေျမာက္ပုိင္းမွာျဖစ္ခဲ့တာေတြကို ေတာင္ပုိင္းနဲ႔ ဆက္စပ္ၾကည့္ႏုိင္ေအာင္ ကိုထက္ေအာင္ေက်ာ္ရဲ႕ ‘သူပုန္ေက်ာင္းသားတစ္ဦးရဲ႕ မာရသြန္ခရီး’ ဆိုတဲ့ စာတမ္းရွည္ႀကီးကိုလည္း ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလဆိုတာလို ဖတ္မွတ္ခဲ့ရျပန္ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၃ ကေန ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ ဇြန္လ ၇ ရက္အထိ (အပုိင္း ၁၉ မွ ၃၃ အထိ) ေအဘီ-ေတာင္ပုိင္းရဲ႕ပုံရိပ္မ်ားကို စိတ္ဝင္တစား ဖတ္မွတ္ခဲ့ရပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ေတာ့ အားလုံးပဲ ျမည္းစမ္း ဖတ္႐ႈၿပီးျဖစ္ေလာက္တဲ့ ေမာင္ေမာင္ (ေရႊကရဝိတ္) ရဲ႕ ‘ဟသၤာ ကိုးေသာင္းပုံျပင္’ စာအုပ္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လထဲမွာ စာေပစိစစ္ေရးခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ တရားဝင္ ထုတ္ေဝလာပါတယ္။ ဒီစာအုပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ႐ႈျမင္သုံးသပ္ခ်က္ကို ၆-၇-၁၂ ထုတ္ ‘မႏၲေလးအလင္းဂ်ာနယ္’ မွာ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ ၾကားသိဖတ္မွတ္ခဲ့ရတာေတြကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေအဘီေျမာက္ပုိင္း လူသတ္ပြဲႀကီးရဲ႕ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးအျဖစ္ ‘ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္’ ရဲ႕အမည္ကို တညီတညြတ္တည္း ေဖာ္ျပထားတာ ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေတြ႔ရႇိ သိျမင္သကဲ့သို႔ပင္ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ သိျမင္ႏုိင္စြမ္းအား အဆမတန္ပို၍ ႀကီးမားေသာ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရကလည္း ဧကန္မုခ် သိေနမႇာပါပဲ။ ဒီလိုအေျခအေနမွာ ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး လက္ကမ္းခဲ့တာဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ သေဘာထားႀကီးပုံကို ျပတာလား၊ ဘာလားညာလား စိတ္ဝင္စားစရာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ေျမာက္ပုိင္းျပန္ ေက်ာင္းသား ရဲေဘာ္ေဟာင္းမ်ားကေတာ့ ‘. . . ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိေနသည့္ ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္ အပါအဝင္ လူပုဂိၢဳလ္ ၁၃ ဦးကို ညႇဥ္းပမ္းသတ္ျဖတ္မႈမ်ားအတြက္ တာဝန္ရွိသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း စြပ္စြဲထားသည္။ ယင္းျဖစ္စဥ္မ်ားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမႈဖြင့္ တရားစြဲဆိုမႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္ ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း၊ အမႈဖြင့္ရာတြင္ အျခားသူမ်ားအား စြပ္စြဲတုိင္ၾကားသည့္အမႈကို လက္ခံခဲ့ေသာ္လည္း ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္ အမည္တပ္ကာ စြဲဆိုေသာ အမႈကို ခြင့္မျပဳေသးေၾကာင္း . . .’ ၆ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၂ ထုတ္ ၇ ရက္ သတင္းဂ်ာနယ္ စာမ်က္ႏွာ ၂၇ မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

အမႈဖြင့္တာကို ခြင့္မျပဳဆိုတဲ့အေၾကာင္းအရာကို တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးလို႔ ေႂကြးေၾကာ္ေနသူမ်ား၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူမ်ားက ထူးျခားျဖစ္စဥ္အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ထားေစခ်င္ပါတယ္။ (ေအဘီ-ေျမာက္ပုိင္း လူသတ္ပြဲသမုိင္း ရွင္းတမ္းက သူ႔လမ္းသူထြင္ၿပီး ဆက္ေလွ်ာက္သြားႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။)

အခု ကြၽန္ေတာ္ ေဆြးေႏြးခ်င္တာကေတာ့ ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္နဲ႔ ကိုမိုးသီးဇြန္တို႔ရဲ႕ ဂ်ာနယ္ေတြထဲက အင္တာဗ်ဴးအေျဖစကားမ်ားအေပၚ ေျမာ္ျမင္သုံးသပ္ၾကည့္ခ်င္တာပါပဲ။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လုံးဟာ ေအဘီရဲ႕ ဥကၠ႒ေဟာင္း ႏွစ္ဦးျဖစ္ေနခဲ့တာကိုၾကည့္ရင္ ေအဘီမွာ ေနရာ (အာဏာ) လုခဲ့တာ ထင္ရွား သိသာလွပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေခါင္းေဆာင္ေတြျဖစ္ပါလ်က္ ေနာက္လုိက္ေတြကို စြန္႔ခြာခဲ့သူမ်ားအျဖစ္လည္း ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ သူတို႔ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းကို ေက်ာခုိင္းခဲ့သူမ်ားလို႔လည္း ဆုိႏုိင္ပါတယ္။

ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္မႇာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္ သူတို႔ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္မယ္လို႔ ေျပာေနပါပေကာလား။

‘သမဂၢါနံတေပါသုေခါ’ လို႔ ဘုရားေဟာခဲ့တာပဲ။ လိုရင္းအဓိပၸာယ္ကေတာ့ ‘ဦးညြတ္မႇ ခ်မ္းသာမည္’ ဒီေတာ့ ကိုယ့္သမုိင္း ကိုယ္ျပန္ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ ေက်ာင္းသားထုႀကီးရဲ႕ ညီညြတ္ေရးကို မိမိအတၱ၊ မိမိေနရာ၊ မိမိအာဏာအတြက္ ၿဖိဳခြဲခဲ့တာ ဘယ္သူေတြလဲ၊ ကုိယ့္တပ္ကိုယ္ ျပန္နင္းခဲ့တာ ဘယ္သူေတြလဲ၊ ညီညြတ္ေရး မရွိဘဲနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္၊ အခုေရာ ခင္ဗ်ားတို႔ခ်င္း ညီညြတ္ၾကလို႔လား။

ငါတို႔ မိဘျပည္သူေတြမွာျဖင့္ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ႀကီးရဲ႕ ျပည္ေတာ္ဝင္ခန္းကို သေျပပန္းနဲ႔ လက္ကမ္းႀကိဳမယ္ဆိုၿပီး ေမွ်ာ္လုိက္ရတာ ေစာင့္လုိက္ရာ မင္းတို႔ကေတာ့ ညီအစ္ကိုခ်င္း ရဲေဘာ္ခ်င္း ေသြးေခ်ာင္း စီးေအာင္သတ္ၿပီး မိဘျပည္သူေတြကို ေက်းဇူးဆပ္လုိက္တယ္ေပါ့ေလ။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္ႀကီးရဲ႕ ျပည္ေတာ္ဝင္ခန္းနဲ႔ေတာ့ တစ္လမ္းစီ၊ တျခားစီပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ ဒီေန႔ျမန္မာ့ေျမမႇာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္မယ္လို႔ လြယ္လြယ္ေလး ေျပာလုိက္တဲ့အေပၚမွာ သူတို႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအေတြးအေခၚ ဘယ္ေလာက္ ရွိ မရွိ ဆန္းစစ္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။

ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္က စလုိက္ရေအာင္။ တုိင္းရင္းသားမ်ားနဲ႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ၿပီးေတာ့ ဒီေန႔ ရခိုင္-႐ိုဟင္ဂ်ာအေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္ေျပာခဲ့တာေတြကို အစဆြဲထုတ္ၾကည့္ရေအာင္။

“အဓိကေတာ့ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ျပည္တြင္းစစ္က ႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ၿပီေလ၊ အားလုံးသိၾကတဲ့အတုိင္း နာတာရွည္ ျပႆနာေပါ့။ ၈၈ ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာထဲကိုေရာက္သြားတဲ့အခါ တုိင္းရင္းသားေတြဘဝနဲ႔ သူတို႔ ေတာင္းဆိုမႈကို ဘာလဲဆိုတာ ပိုနားလည္လာသလို တုိင္းရင္းသားေတြဘက္ကိုလည္း ဗမာဆိုတဲ့ လူမ်ဳိးေတြဟာ မဟာဆိုတဲ့စိတ္မ်ဳိး မရွိပါဘူးဆိုတာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရွင္းျပခြင့္ ၾကံဳတာေပါ့။ ၂၄ ႏွစ္အတြင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ႏုိင္တဲ့ အျမတ္အစြန္းတစ္ခုက အဲဒါေပါ့” (၁၀ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၂ ထုတ္ Messenger မွ)

ပင္လုံစာခ်ဳပ္ပါအခ်က္မ်ားကို တုိင္းရင္းသားမ်ား မခံစားရေသးေၾကာင္းနဲ႔ “နဂိုတုန္းက ကိုယ့္ႏုိင္ငံေလးေတြနဲ႔ေနခဲ့ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေတြအားလုံးဟာ ကိုလိုနီလက္ေအာင္ေရာက္မွ ျမန္မာျပည္ေျမပုံႀကီး ျဖစ္သြားတာကိုး” လို႔ ဆက္ေျပာထားပါတယ္။

ကိုလိုနီေခတ္မတုိင္ခင္က ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္စတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြေနထုိင္ရာ နယ္ေျမေဒသမ်ားဟာ ႏုိင္ငံ (state) အဆင့္ကို ေရာက္ေနၿပီလား၊ (ကြၽန္ေတာ့္မႇာ စဥ္းစဥ္းစားစားနဲ႔ သတိထားၿပီး ေျပာေနရပါတယ္။) ဒီေန႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကား ေျပာေနရာမွာ တုိင္းရင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုေနတဲ့ တန္းတူေရးနဲ႔ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္အေပၚ လုိလားေထာက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သမုိင္းအမွန္တရားကိုျပန္ၾကည့္ရင္ ကိုလိုနီေခတ္မတုိင္မီကတည္းက ဗမာဘုရင္ေတြေခတ္ကတည္းက တုိင္းရင္းသားေတြဟာ ကိုယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ရခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရင္ကို သစၥာခံ႐ုံပါပဲ။ အခြန္အေကာက္ လက္ေဆာင္ပ႑ာ ဆက္သ႐ုံပါပဲ။ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္သူအႀကီးအကဲကို ဖယ္ရွားၿပီး ဗမာေတြက သြားအုပ္ခ်ဳပ္တာမ်ဳိး မရွိခဲ့ပါဘူး။

လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပုိင္း အထူးသျဖင့္ ၁၉၆၂ ခုႏႇစ္ေနာက္ပုိင္းမွာ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ျဖစ္တဲ့အတုိင္း တုိင္းရင္းသား နယ္ေျမေတြမႇာ စစ္တပ္ေတြပို႔ထားၿပီး အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး စစ္တပ္ကပဲ ႀကိဳးကုိင္ျခယ္ လွယ္စီမံအုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ့တာ မဟုတ္ပါလား။ တန္းတူေရးကိုေျပာရင္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္လက္ေအာက္မွာ ဗမာလူမ်ဳိးဆိုတာလည္း တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ တန္းတူဖိႏွိပ္ခံရတာပဲ။ ဗမာကမွ ဗမာ၊ ဗမာခ်င္း စစ္ဗုိလ္ ျမန္မာက အရပ္သားဗမာကို အနီးကပ္ ဖိႏွိပ္တာပိုလို႔ေတာင္ ခံရပါေသးတယ္။ ေထာင္က်တာလည္း ဗမာေတြ အမ်ားစု၊ ေသေတာ့လည္း ဗမာေတြ အမ်ားစုပါပဲ။

စစ္အာဏာရွင္စနစ္လက္ေအာက္မွာ ဗမာျပည္သူေတြလည္း ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ မရခဲ့ပါဘူး။ ေစသည္ကြၽန္ ထြန္သည့္ႏြားပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း တုိင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုေတြနဲ႔အတူ စုေပါင္းၿပီး အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရး လမ္းေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီလမ္းေကာင္းေပၚ အတူတူ တုိက္ပြဲဝင္ခ်ီတက္ေနၾကတယ္ မဟုတ္လား။ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ဘာသာစကားကို ကြၽန္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္။ ဗမာေတြက ပညာသင္ၾကားေရးကစၿပီး လူေနမႈအဆင့္အတန္း ပိုျမင့္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ခံစားေနၾကတာလို႔ ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ေခတ္စနစ္အရ ကံၾကမၼာရဲ႕သားေကာင္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။ ကယားျပည္နယ္ ေလာပိတက လွ်ပ္စစ္မီးထုတ္ယူၿပီး ကယားျပည္နယ္ကိုေတာ့ ေမွာင္ႀကီးခ်ခဲ့တာေတြ၊ ရခုိင္ ေက်ာက္ျဖဴေဒသက စြမ္းအင္ေတြ တ႐ုတ္ကို ေရာင္းစားလုိက္ၿပီး ရခုိင္ေဒသ ေမွာင္ႀကီးက်ေနတာေတြ စသည္ျဖင့္ ဒါေတြကို ဗမာျပည္သူအမ်ားစုႀကီးကလည္း တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ထပ္တူ မလိုလားၾကပါဘူး။

ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္ေျပာခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္ေျမပုံႀကီးကိစၥကို ရွင္းျပဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ ကိုလိုနီလက္ေအာက္ေရာက္မွ ဒီေျမပုံႀကီး ျဖစ္ေပၚလာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ကို အနီးဆုံးထားၿပီးျပန္ၾကည့္ရင္ အေလာင္းဘုရားေခတ္ ျမန္မာျပည္ေျမပုံဟာ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ေျမပုံထက္ ပိုႀကီးပါတယ္။ ပိုၿပီးက်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ အာသံ၊ မဏိပူရ၊ အယုဒၶယ၊ ဇင္းမယ္၊ လင္းဇင္း အထိပါပဲ။ စစ္တုိက္ၿပီး နယ္ပယ္ခ်ဲ႕ထြင္ႏုိင္ခဲ့တာကို ဂုဏ္ယူေျပာဆိုေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကိုလိုနီေခတ္မတုိင္မီက ျမန္မာျပည္ေျမပုံကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သိေစခ်င္လို႔ တင္ျပလိုက္တာပါ။ (ဘုရင့္ေနာင္ေခတ္ ျမန္မာျပည္ေျမပုံက အေလာင္းဘုရားေခတ္ထက္ေတာင္ ပိုၿပီးေတာ့ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔ပါေသးတယ္)

ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္က တုိင္းရင္းသားအေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး “သူတို႔ရဲ႕ တုိင္းျပည္ျပန္ရခြင့္ ေပ်ာက္ဆုံးေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း သူတို႔က လက္နက္ကုိင္ တုိက္ပြဲဝင္ေနတာ ျဖစ္တယ္” လို႔ ဆက္ေျပာထားပါတယ္။

သူတို႔ရဲ႕တုိင္းျပည္ . . . ဆိုေတာ့ . . . သတိထားၿပီး ေျပာၾကရေအာင္ တုိင္းရင္းသားေတြက သီးျခားခြဲထြက္ၿပီး ‘တုိင္းျပည္၊ ႏုိင္ငံ’ တစ္ခုစီအျဖစ္ ထူေထာင္ဖို႔ လုပ္ေနတာလား၊ ဥပမာ ကရင္သမၼတႏုိင္ငံဆိုပါစို႔၊ ဒီေန႔ အေလာင္းဘုရားေခတ္ (ပေဒသရာဇ္ေခတ္) က အေျခအေနေတြနဲ႔ လုံးဝ မတူျခားနားတဲ့ အေျခအေနကို ေရာက္ေနပါၿပီ၊ ကိုလိုနီေခတ္ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာခန္႔၊ လြတ္လပ္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ခန္႔၊ ဒီႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀ နီးပါးကာလႀကီးမွာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား သူ႔နယ္ကိုယ့္နယ္ ေရာေႏွာေနထုိင္ရာ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ျဖစ္ေနပါၿပီ။

ကရင္နဲ႔ မြန္၊ မြန္နဲ႔ ပအို႔ဝ္၊ နယ္ေျမေတြ ထိစပ္ေန႐ုံမွ်မက မြန္ေဒသမွာ ကရင္ရွိသလို ကရင္နယ္မွာလည္း မြန္နဲ႔ ပအို႔ဝ္ကို ေတြ႔ရမွာပါပဲ။ ရွမ္း နဲ႔ ကခ်င္၊ ရွမ္းနဲ႔ဝ၊ ကိုးကန္႔ဆိုတာက ပါလာေသး။ ခ်င္းမွာလည္း ဖလမ္းခ်င္းနဲ႔ တီးတိန္ခ်င္း မတူျပန္ဘူး။ ဗမာေတြကလည္း ဝန္ထမ္းေတြေရာ စီးပြားဝမ္းစာရွာသူေတြေရာ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုဆိုသလို တုိင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ အေျခခ်ေနၿပီး ျဖစ္ေနၿပီ။ ရန္ကုန္ကို ဘယ္လိုေျပာမလဲ၊ ရန္ကုန္ဆိုတာ ေရွးတုန္းက မြန္တို႔ရဲ႕ ဒဂုန္ပဲ။ မြန္တုိင္းျပည္ မြန္ႏုိင္ငံ ထူေထာင္မယ္ဆိုၿပီး ရန္ကုန္က ဗမာေတြကို ႏွင္ထုတ္လို႔ ျဖစ္ႏုိင္ပါေတာ့မလား။

ဒီေန႔ ကရင္ျပည္နယ္တစ္ခုတည္းကိုပဲ ၾကည့္လုိက္ပါဦးေတာ့။ ဒီေကဘီေအရယ္၊ ေကအင္ယူရယ္၊ အျခားေသာ လက္နက္ကုိင္ ကရင္အဖြဲ႔ေတြရယ္ သီးျခားစီ သူ႔နယ္ကုိယ့္နယ္ျဖစ္ေနၾကတယ္ မဟုတ္လား။ တစ္ျပည္ေထာင္စီ ခြဲထုတ္လုိက္လို႔ကေတာ့ ျဖစ္လုိက္မယ့္ျပႆနာေတြ လက္နက္ကုိင္ ပဋိပကၡေတြ၊ မီးခိုးမဆုံး မိုးမဆုံး ျဖစ္လုိက္မယ့္ စစ္ပြဲေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကား ေျပာခ်ိန္ေတာင္ရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။

ဒီလို စစ္မီးေတာက္ေလာင္ျပာက်မယ့္အေရးကို တိုင္းရင္းသားေတြကလည္း မလိုလားပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ‘တန္းတူေရးနဲ႔ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္’ ကိုပဲ ေတာင္းဆိုေနၾကတာပါ။ ဒါက တရားမွ်တတဲ့ ေတာင္းဆိုမႈပါ။ ဗမာျပည္ကို အဂၤလိပ္ကလာၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္တာ မႀကိဳက္ရင္ ဗမာကလည္း ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္ စတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြအေပၚ လႊမ္းမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ မႀကိဳးစားသင့္ပါဘူး။ ရပ္ရြာထဲက အိမ္ေထာင္စု တစ္ခုခ်င္းမွာေတာင္ (ေဆြမ်ဳိးအရင္းခ်ာမွာေတာင္) သူ႔အိမ္တြင္းေရး ကိုယ္က ၾသဇာဝင္ေပးတာမ်ဳိး မသင့္ေတာ့ေပဘူး။ သူ ေက်နပ္လက္ခံသေလာက္သာ အၾကံဉာဏ္ေပး ကူညီတာမ်ဳိး ျဖစ္ရမယ္။

အခု ကြၽန္ေတာ္တင္ျပခဲ့တာေတြက တုိင္းရင္းသားအေရးနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ေရွးပေဝသဏီ ဘုရင္ေခတ္၊ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ေတြကတည္းက အတူတကြေနထုိင္လာၾကတဲ့ ျပည္ေထာင္စုသားေတြအတြက္ ေျပာခဲ့တာပါ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုဖြား တုိင္းရင္းသားေတြထဲမွာ ႐ိုဟင္ဂ်ာ မပါဘူးဆိုတာပါပဲ။ ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္ကေတာ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာအေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒီလိုေျပာဆိုထားပါတယ္။

“ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္ အတုိင္းအတာနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္သူတို႔က ျပည္နယ္ေတာင္းပုိင္ခြင့္ရွိတယ္၊ ရခုိင္၊ ကခ်င္၊ မြန္၊ ရွမ္း၊ ကရင္ ရွိသလိုေပါ့''(ေရွးကတည္းက ရွိခဲ့တယ္ဆိုရင္ ျပည္နယ္ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ရွိတယ္တဲ့)

“အဲဒီမွာ ရွင္းရမွာက ဘာလဲဆိုေတာ့ အခု ႐ိုဟင္ဂ်ာလို႔ေျပာေနတဲ့ လူမ်ဳိးေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြ၊ ရခုိင္ေတြလို အဲဒီကာလကတည္းက အေျခစုိက္ေနထုိင္ခဲ့ၾကတာမ်ဳိးဆိုရင္ သမုိင္းကိစၥ ကြၽန္ေတာ္ နားမလည္ဘူး။ အဲဒီလိုမ်ဳိးရွိတယ္ဆိုရင္ သူတုိ႔လည္း ျပည္နယ္ေတာင္းပုိင္ခြင့္ ရွိတယ္” (၁၀-၉-၁၂ ထုတ္ Messenger ဂ်ာနယ္မွ)

သမုိင္းကိစၥ နားမလည္ရင္ ႐ိုဟင္ဂ်ာအေရး ေဆြးေႏြးေတာင္းဆိုပုိင္ခြင့္ လုံးဝ မရွိပါဘူး။ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ စကားလုံး စတင္ေပၚေပါက္လာတာေတာင္ သမုိင္းေခတ္ေတြနဲ႔ေျပာရင္ ဘာမွမၾကာေသးပါဘူး။ ၁၉၅၁ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၀ ရက္ ထုတ္ ဂါဒီယန္သတင္းစာ (The Guardian) မွာ ပါလီမန္အမတ္ မစၥတာဂါဖားရ္က သူတို႔ကို ဘဂၤါလီလို႔ေခၚရင္ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံက ေျပးလာသူေတြမွန္း သိသြားမွာစိုးလို႔ ‘႐ိုဟင္ဂ်ာ’ လို႔ တီထြင္ သုံးႏႈန္းလုိက္တာပါ။ ႐ိုဟင္ဂ်ာလို႔ မေခၚမီ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ (မူဂ်ာဟစ္ = ဘာသာေရး သူရဲေကာင္း) လို႔ ေခၚဆိုခဲ့ပါတယ္။ လူမ်ဳိးေရး ဘာသာေရး အသြင္ဖန္တီးခဲ့တာ သူတို႔ဘက္ စခဲ့တာပါ။ ျပႆနာအားလုံးရဲ႕ အရာရာကို သူတို႔ဘက္ကပဲ စခဲ့တာပါ။ ဒီေန႔ ရခုိင္႐ိုဟင္ဂ်ာအေရး မေပၚေပါက္မီကပင္ ၂၁ မတ္ ၂၀၀၉ ခုႏႇစ္ ေန႔စြဲနဲ႔ သမုိင္းသုေတသန ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႇဴး ဦးျမင့္သိန္းက ‘ရခုိင္ေဒသအတြင္းသို႔ မြတ္ဆလင္မ်ား ဝင္ေရာက္လာျခင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈ အဆင့္ဆင့္’ ဆိုတဲ့ စာတမ္းကို ေရးသားတင္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ (ထိုစာတမ္းကို မိတၱဴမ်ားစြာပြား၍ လက္ဆင့္ကမ္း ဖတ္မွတ္ေလ့လာေနၾကေပၿပီ)

စာတမ္းရဲ႕အႏွစ္ခ်ဳပ္ကေတာ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ တုိင္းရင္းသား မဟုတ္၊ အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီေခတ္ဦးက ပင္လယ္ယာလုပ္ကုိင္ဖို႔ ေရာက္လာရင္း ပြားမ်ားလာကာ ၁၉၁၁ ခုမွာပင္ စစ္ေတြခ႐ုိင္ရဲ႕ လူဦးေရ ၇၇% မွာ ဘဂၤါလီ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ အဂၤလိပ္ေတြ ေသြးထိုးေပးခဲ့တဲ့အတြက္ ၁၉၄၂ ခုႏႇစ္မႇာ အႀကီးမားဆုံး အဓိက႐ုဏ္းႀကီးျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွာ ရခုိင္ရြာေတြ မီး႐ႈိ႕ခံရၿပီး ရခုိင္လူမ်ဳိးႏွစ္ေသာင္းခန္႔ ေသဆုံးခဲ့ရပါတယ္။ ႐ိုဟင္ဂ်ာတုိ႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ေမာင္ေတာ၊ ဘူးသီးေတာင္နဲ႔ ရေသ့ေတာင္ အေနာက္ဘက္ျခမ္း တစ္ခုလုံးကို Arkistan အာကစၥတန္အမည္ျဖင့္ ႏုိင္ငံတစ္ခုထူေထာင္ရန္ျဖစ္သည္ လို႔ ဆရာဦးျမင့္သိန္းက တင္ျပထားပါတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရး အမည္ခံၿပီး တုိင္းရင္းသားမဟုတ္ဘဲ ျပည္နယ္ေတာင္းျခင္း၊ ႏုိင္ငံထူေထာင္ဖို႔ ႀကိဳးစားျခင္းမ်ားဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ထိပါးေစာ္ကားလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဒါက္တာ ႏုိင္ေအာင္တို႔ မိုးသီးဇြန္တို႔က ထုိင္းမွာလည္း ဗမာေတြ ငါးသန္းေလာက္လာၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတာပဲတဲ့။ ဟုတ္ကဲ့ အဲဒီဗမာငါးသန္းက ယိုးဒယားမႇာ ျပည္နယ္ မေတာင္းပါ။ ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြက ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာကို လႊမ္းမိုးထားသလို မဲေဆာက္ကို အပုိင္ၾကံဖို႔ စိတ္နဲ႔ေတာင္ မျပစ္မွားပါ။ ယိုးဒယားရြာေတြကို မီးမ႐ႈိ႕ပါ။ ယိုးဒယားေတြကုိ မသတ္ပါ။ လုပ္ခလစာ မွန္မွန္ရဖို႔ေတာင္ ႐ုန္းကန္ေနရရွာတဲ့ ေရႊဗမာေတြပါ။ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတဲ့ စကားတစ္လုံး ေျပာတတ္႐ုံနဲ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ တုိင္းရင္းသားအေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာအေရးေတြကို ဘယ္လိုပါဝင္ေျဖရွင္းမွာလဲလို႔ ေမးလုိက္ခ်င္ပါတယ္။

Eleven Media Group မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။ 


 

No comments: