Monday, June 4, 2012

ေဒါက္တာသာလွရဲ႕ မေၾကာက္တရား (ေမာင္ဝံသ)

‘လူေတြ သိပ္မေၾကာက္တတ္ၾကေတာ့ဘူးဆိုရင္' ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ၂၀၁၁ခု ေအာက္တိုဘာလက ကြၽန္ေတာ္ ေဆာင္းပါး ေရးခဲ့ဖူးတယ္ဗ်။ ထိုစဥ္ကာလတစ္ဝိုက္ ျပည္သူအလႊာအသီးသီးမွာ ေျပာရဲ ဆိုရဲ လုပ္ရဲ ကိုင္ရဲ ရွိလာၾကတာကို ေက်နပ္ပီတိျဖစ္လ်က္ အဆိုပါေဆာင္းပါးကို ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ ေရးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ မရွက္သင့္တဲ့ေနရာမွာ ရွက္၊ ရွက္ရမယ့္ေနရာမွာ မရွက္ဘဲ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ရဲသူေတြ မ်ားျပားခဲ့တာကို ေတြ႔ေနျမင္ေနခဲ့ရတာ စိတ္မခ်မ္းသာဘူးဗ်ာ။ အဲဒီထက္ဆိုးတာက ျမင္ျမင္ကရာကို ေၾကာက္ေနခဲ့ၾကတာကို စိတ္ထဲ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနခဲ့တယ္ဗ်။

ေလာကပါလတရား ႏွစ္ပါး 

အရွက္နဲ႔ အေၾကာက္ဆိုတဲ့ ဟီရိနဲ႔ၾသတၱပၸတရားႏွစ္ပါးဟာ ေလာကႀကီး ပ်က္စီးမသြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ ေလာကပါလတရားႏွစ္ပါးျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အားလံုး သိၾကပါတယ္ဗ်ာ။


ဒါေပမယ့္ ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္တဲ့အရွက္တရားဆိုတာ မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရမွာကို ရွက္ျခင္းကို ဆိုလိုတာျဖစ္တယ္။ ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ အေၾကာက္တရားဆိုတာ မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရမွာကို ေၾကာက္ျခင္းကိုဆိုလိုတာျဖစ္တယ္ ဆိုတာေတြကိုေတာ့ လူတိုင္း တိတိက်က် ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္သေဘာေပါက္ၾကတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ မထင္ဘူးဗ်။ ဒီလိုျဖစ္ရျခင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ရာစုႏွစ္တစ္ဝက္ၾကာ လႊမ္းမိုးတြင္က်ယ္သြားခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ကလည္း အေရးႀကီးတဲ့ တစ္ခန္း တစ္က႑က ပါဝင္လႈပ္ရွားခဲ့တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ဆိုခ်င္တယ္ဗ်။

မ်က္ႏွာေျပာင္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ 

ဒါေၾကာင့္လည္း ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းတစ္ဦးက “ကြၽန္ေတာ့္လခကေတာ့ ၄၅၀ က်ပ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္ဆိုက္ကေတာ့ တစ္လတစ္ေသာင္းေလာက္ ရပါတယ္” ဆိုတဲ့စကားမ်ဳိးကို လူပံုအလယ္မွာ ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကားစြာ ေျပာရဲတဲ့၊ အဲဒီလိုေျပာတဲ့လူကို ပတ္ဝန္းက်င္က လူမ်ားစုက အထင္ႀကီးေလးစား အားက်တဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ဝိုင္းၾကည့္ၾကတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု အဲဒီကာလအတြင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံမွာ ထြန္းကားခဲ့တာ ျဖစ္တယ္ဗ်။

အမ်ားအက်ဳိးကို ရြပ္ရြပ္ခြၽံခြၽံေဆာင္ရြက္ရမယ့္ကိစၥမ်ဳိးမွာေတာ့ ေၾကာက္ရြံ႕ေနၿပီး အခြင့္အေရးယူတဲ့ေနရာ၊ အမ်ားပိုင္ပစၥည္း အလဲြသံုးစားလုပ္တဲ့ေနရာ ေတြမွာေတာ့ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ေရွ႕တန္းထြက္ မ်က္ႏွာေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ မေၾကာက္မရြံ႕ လုပ္ေဆာင္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု ထြန္းကားခဲ့တာ ျဖစ္တယ္ဗ်။ အမွန္တကယ္ ရွက္သင့္၊ ေၾကာက္သင့္တဲ့ကိစၥေတြကိုေတာ့ မရွက္မေၾကာက္လုပ္ၾကၿပီး မရွက္သင့္ မေၾကာက္သင့္တဲ့ကိစၥေတြက်ေတာ့ ရွက္ခဲ့ၾက ေၾကာက္ခဲ့ၾကတဲ့ ‘ဖုန္းဆိုးက်တ္တီး’ ကာလႀကီးတစ္ခုေပါ့ဗ်ာ။

ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္တဲ့အစဥ္အလာ 

အခုေတာ့ ေဇာက္ထိုးေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနခဲ့တဲ့ အဲဒီဟီရိနဲ႔ ၾသတၱပၸတို႔ရဲ႕ ပုံရိပ္ေတြဟာ မၾကာေသးခင္ ရက္ပိုင္း လပိုင္း အနည္းငယ္အတြင္း ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈေတြေၾကာင့္ ျပန္လည္တည့္မတ္လာၿပီလို႔ ဆိုခ်င္တယ္ဗ်။ လူေတြဟာ မိမိတို႔ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔ ေတာင္းဆိုရေကာင္းမွန္း သိလာၾကတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ျခင္း အစဥ္အလာေကာင္းေတြ ျဖစ္ေပၚလာရင္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေရွ႕ေရးအတြက္ အလားအလာေကာင္းတယ္ လို႔ ေျပာႏိုင္မယ္ဗ်။

ဒါေတာင္ ျပည္ၿမိဳ႕မွာ ဆႏၵျပသူေတြကို အင္အားသုံး ႐ိုက္ႏွက္ဖမ္းဆီး ႏွိမ္နင္းတာမ်ဳိး ျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္လို႔ လွ်ပ္တစ္ျပက္ ဂ်ာနယ္မွာ ဖတ္လိုက္ရေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။ ဒါမ်ဳိး ေနာက္ေနာင္ မျဖစ္ေအာင္ တာဝန္ႀကီးႀကီးရွိသူမ်ားက သတိေပးၾကပါလို႔ ႏိႈးေဆာ္လိုပါတယ္။ ထစ္ခနဲရွိ ႐ိုက္ဟယ္ ႏွက္ဟယ္ ပစ္ဟယ္ ခတ္ဟယ္ ဆိုတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္အစိုးရဟာ ယခင္အစိုးရမ်ားနဲ႔ မတူဘူးဆိုတာကို ေအာက္ေျခမ်ားကပါ သက္ေသျပဖို႔ လိုေနပါၿပီ။

ေဒါက္တာသာလွကို သတိရတယ္

ေၾကာက္တယ္ မေၾကာက္ဘူးဆိုတဲ့ ျပႆနာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခ်စ္ခင္ေလးစားတဲ့ ကြယ္လြန္သူ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသာလွရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳတစ္ခုကို သတိရတယ္ဗ်ာ။ ေဒါက္တာသာလွဆိုတာ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဟာင္း၊ ဘူမိေဗဒပညာရွင္ ဆရာႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေနဝင္းနဲ႔ မတည့္လို႔ တိုင္းျပည္က ထြက္သြားၿပီး ႏုိင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွာ အဆင့္ျမင့္ ရာထူးတာဝန္ေတြ ထမ္းေဆာင္ကာ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့မွ ျမန္မာျပည္ျပန္လာေနထိုင္တယ္။

၁၉၉၀ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မယ့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (အမတ္) ေလာင္းေတြကို စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေပးဖို႔ သမာသမတ္ရွိတဲ့ တိုင္းျပည္မ်က္ႏွာဖုံး လူႀကီးမ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး အကူအညီ ေတာင္းတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ေဒါက္တာသာလွဟာ ဒီခ်ဳပ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း စိစစ္ေရး ဗဟိုအဖြဲ႔မွာ ပါဝင္ခဲ့တယ္။ ၁၉၉၁ မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဘယ္လ္ဆုရၿပီး မၾကာခင္မွာ ေဒါက္တာသာလွကို သက္ဆိုင္ရာက ဖမ္းဆီးတယ္။ သိပ္ေတာ့မၾကာဘူး၊ လပိုင္းေလာက္ပဲ ၾကာၿပီး ျပန္လြတ္လာတယ္လို႔ ၾကားခဲ့ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကြၽန္ေတာ္က နရသိန္က မထြက္ရေသးလို႔ အေသးစိတ္မသိခဲ့ပါဘူး။

အမတ္ေလာင္း စိစစ္ေပးတာ အျပစ္လား 

၁၉၉၅ ခုႏွစ္ထဲမွာ ဆရာနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ဆုံမိေတာ့ အက်ဳိးအေၾကာင္း ေမးၾကည့္တဲ့အခါ ဆရာက ခုလို ေျပာျပပါတယ္။ ပထမတစ္ခ်က္ ဆရာ့ကို စစ္ေၾကာေမးျမန္းတာက အင္အယ္လ္ဒီ အမတ္ေလာင္းေတြ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေပးတဲ့အဖြဲ႔မွာ ဘာေၾကာင့္ ပါခဲ့တာလဲ တဲ့။ ဆရာက ျပန္ေျဖတယ္။ အဲသလို ပါဝင္ခဲ့တာဟာ အျပစ္ရွိသလား၊ ဘယ္ပုဒ္မနဲ႔ ၿငိစြန္းသလဲ အဲသလို ျပန္ေမးလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆက္ေျပာတယ္။ အမတ္ေလာင္း လူေကာင္းသူေကာင္းေတြရဖို႔ ေရြးေပးတာ တိုင္းျပည္ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ လုပ္ေပးခဲ့တာျဖစ္တယ္၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရးပါတီက ဆရာ့ကို အရင္လာ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး အလားတူ ေရြးေပးပါလို႔ေျပာလာရင္ ဆရာ အင္တိုက္အားတိုက္ ေရြးေပးမွာပဲ၊ ခုေတာ့ အင္အယ္လ္ဒီက လူေတြက အကူအညီေတာင္းရေကာင္းမွန္းသိလို႔ လာေျပာေတာ့ ဆရာလက္ခံလိုက္တာေပါ့လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ သူတို႔ ဘာမွ မေျပာႏိုင္ဘူး။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဘယ္လ္ဆုနဲ႔ ထိုက္တန္မႈ

ေနာက္တစ္ခ်က္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏိုဘယ္လ္ဆုရတာနဲ႔ပတ္သက္လို႕ ထိုက္တန္တယ္ ထင္သလား၊ ဘယ္လိုထင္သလဲလို႔ ေမးတယ္။ ေမးခြန္းထုတ္တဲ့အရာရွိက မထိုက္တန္ဘဲနဲ႔ရတာလို႔ ေျဖေစခ်င္တဲ့ ႏွပ္ေၾကာင္းေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာတယ္။ ဆရာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏိုဘယ္လ္ဆုနဲ႔ ထိုက္တန္တာ မထိုက္တန္တာကို ဆရာ မေျပာဘူး၊ ႏိုဘယ္လ္ဆုေရြးခ်ယ္တဲ့ ေကာ္မတီအေၾကာင္း ေျပာမယ္ဆိုၿပီး အဲဒီေကာ္မတီမွာ ဘယ္လုိ လူေတြပါတယ္ ဆိုတာ ေျပာျပတယ္။ ဒီလိုလူေတြက ေရြးတဲ့ဆုဟာ မထိုက္တန္သူဆီဘယ္လိုမွ မေရာက္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္တယ္။

နံေစာ္ေနတဲ့ ေခါင္းစြပ္ႀကီးနဲ႔ 

သည္လိုနဲ႔ ေခါင္းစြပ္ႀကီးစြပ္ၿပီး ေခၚသြားလိုက္ အခ်ဳပ္ခန္းထဲ ျပန္ထည့္ထားလိုက္နဲ႔ ရက္ေတြၾကာလာတယ္။ ေသးေပါက္ေခ်းပါ အခန္းျပင္ ထြက္ရင္လဲ မဲညစ္ နံေစာ္ေနတဲ့ ေခါင္းစြပ္ႀကီး ေခါင္းေပၚက စြပ္ခ်ၿပီး ေခၚထုတ္ ေခၚသြင္း လုပ္တယ္။ တစ္ရက္မွာ အဲသလို ေခၚထုတ္ေခၚသြင္းလုပ္ရတဲ့ အၾကပ္လား တပ္သားလားေတာ့ မသိပါဘူး၊ လူရြယ္တစ္ေယာက္က “ဆရာႀကီးရယ္၊ ဒုကၡမ်ားလိုက္တာ၊ သူတို႔ေရးေစခ်င္သလို ေရးေပးလိုက္ပါေတာ့လား။ ေတာ္ၾကာ ဆရာႀကီးအတြက္ အႏၱရာယ္ျဖစ္မယ္” လို႔ ေျပာတယ္။

မမွန္တာေျပာရတဲ့ ဒုကၡက ပိုႀကီးတယ္ 

ဆရာက ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ “မင္းက ငါ့ကို ဒုကၡမ်ားတယ္လို႔ ေျပာတယ္၊ ငါကေတာ့ ခုလိုခံရတဲ့ ဒုကၡထက္ မဟုတ္မမွန္တာကို ေျပာလိုက္ရတဲ့ ဒုကၡက ပိုႀကီးတယ္လို႔ ထင္တယ္။ အခု ငါ ေသးေပါက္ေခ်းပါ အခ်ိန္တိုင္း မင္းတို႔က ငါ့ကို ေခါင္းစြပ္ႀကီးနဲ႔ ထုတ္လိုက္ သြင္းလိုက္ လုပ္တယ္။ အဲဒါကို ငါက ဒုကၡခံေနရတယ္လို႔ ထင္လိုက္တာနဲ႔ မင္းတို႔ကို ငါေၾကာက္သြားၿပီ။ အခု ငါက ဒါေတြကို ဒုကၡလို႔မထင္ဘူးဆိုေတာ့ ငါ ဘာကိုမွ ေၾကာက္စရာမရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ မင္းတို႔ ငါ့ကို ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ဖမ္းထားမလဲေတာ့ ငါ မသိဘူး၊ ငါ ေသခ်ာသိတာကေတာ့ မင္းတို႔ ငါ့ကို သတ္မပစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ငါ့ဒုကၡၿငိမ္းေအာင္ဆိုၿပီး မဟုတ္မမွန္တာေတြကို ငါ မေရးႏိုင္ဘူး၊ မေျပာႏိုင္ဘူးကြယ္”

အထက္ပါစကားမ်ားကို စစ္ေၾကာေရးစခန္းမွာ ေျပာခဲ့ေၾကာင္း ဆရာ ေဒါက္တာသာလွက ေျပာျပပါတယ္။

ေဒါက္တာသာလွရဲ႕ အျမင္မ်ဳိးကို ယခု လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ခံယူလာေနၿပီလားလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ေတြးေနမိပါတယ္။ လူေတြဟာ ဒုကၡလို႔ ထင္ရတာေတြကို ဒုကၡလို႔မျမင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ အေၾကာက္တရားေတြ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး သတၱိေတြ ဘယ္က ေရာက္လာမွန္းမသိဘဲ ေရာက္လာေတာ့တာပဲေပါ့ဗ်ာ။

၂၉၊ ၀၅၊ ၁၂ 
maungwuntha@gmail.com 

တနဂၤေႏြေန႔ထုတ္ The Messenger ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။ 


 

No comments: