Tuesday, December 13, 2011

အိုင္ဒီေယာ္ေလာ္ဂ်ီ မရွိဘူး ရွိတယ္ (ေမာင္ဝံသ)



ျမန္မာျပည္က ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု အိုင္ဒီေယာ္ေလာ္ဂ်ီ ဘယ္လို ကြဲျပားသလဲ၊ ဘယ္ အိုင္ဒီေယာ္ေလာ္ဂ်ီကို လက္ခံတာ မ်ားသလဲ စတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ႏိုင္ငံျခားသားမိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕က ေမးလာတဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ္ အေတာ္ေျဖရက်ပ္တယ္ဗ်။

ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြထဲမွာ ဘယ္ သေဘာတရားကို ခံယူက်င့္သုံးပါတယ္လို႔ ဂဃနဏ ေၾကညာတဲ့ ပါတီ အေတာ္နည္းပါတယ္။ ဟိုးအရင္ကေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္၊ ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္၊ ေဖဘီယန္၊ လစ္ဘရယ္၊ လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကရက္၊ ဖက္ဆစ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒ စသျဖင့္ အယူဝါဒ သေဘာတရားေတြကို သန္ရာသန္ရာ လက္ခံခဲ့ၾကတယ္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း အာဏာသိမ္းၿပီးတဲ့ေနာက္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီတည္ေထာင္တဲ့အခါ အျခားဆိုရွယ္လစ္မ်ားနဲ႔ တစ္မူကြဲျပားေစဖို႔ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္လို႔ ေၾကညာတယ္။ သေဘာတရားခံယူခ်က္အျဖစ္ လူႏွင့္ပတ္ဝန္းက်င္တို႔၏ အညမည သေဘာတရားဆိုတာကို စီမံေဖာ္စပ္ၿပီး ပါတီရဲ႕ လမ္းညႊန္သေဘာတရားအျဖစ္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပထမဆုံးအာဏာရ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းႀကီးျဖစ္တဲ့ ဖဆပလ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအယူဝါဒဟာ ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒ ဂိုဏ္းဂဏမ်ားစြာအနက္ ဒီမိုကရက္တစ္ ဆိုရွယ္လစ္ (ဝါ) ဆိုရွယ္ ဒီမိုကရက္ဝါဒကို ဦးဗေဆြ၊ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းတို႔က ႏွစ္သက္ လက္ခံတယ္။ ကမၻာမွာ ဘယ္သူေတြနဲ႔နီးစပ္သလဲဆိုရင္ ဂ်ာမနီက ဝီလီဘရန္႔တို႔နဲ႔ နီးစပ္တယ္။ သေဘာကေတာ့ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းေတြကို ႏိုင္ငံပိုင္မသိမ္းဘဲ ပုဂၢလိကမ်ားကို အစိုးရ ထိန္းခ်ဳပ္မႈနဲ႔ လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကေတာ့ မာ့ခ္စ္ လီနင္ဝါဒကိုပဲ လက္ခံတယ္။ ယခင္ ဆိုဗီယက္အုပ္စုဝင္ႏိုင္ငံမ်ား၊ က်ဴးဘား၊ ဗီယက္နမ္နဲ႔ ေျမာက္ကိုရီးယားတို႔လို ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈနဲ႔ ဦးေဆာင္သြားရတဲ့ စနစ္ပါ။

ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကို ဖဆပလ က ထုတ္ပယ္လိုက္ၿပီးေနာက္ ဖဆပလရဲ႕ အဓိက ႀကိဳးကိုင္ပါတီဟာ ဆိုရွယ္လစ္ပါတီ ျဖစ္သြားတယ္။ သူတို႔ကို လက္ယာဆိုရွယ္လစ္ေတြလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဆိုရွယ္လစ္ပါတီမွာ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း၊ ဦးဗေဆြတို႔လို လက္ယာဆိုရွယ္လစ္ေတြက ႀကီးစိုးေနခ်ိန္မွာ ဒုတိယတန္း ေခါင္းေဆာင္စုထဲက လက္ဝဲဆိုရွယ္လစ္ေတြျဖစ္တဲ့ သခင္ခ်စ္ေမာင္၊ သခင္လြင္၊ သခင္လွေကြၽတို႔က ခြဲထြက္ၿပီး အလုပ္သမား လယ္သမားပါတီ တည္ေထာင္တယ္။ ေနာင္အခါ သူတို႔ကို ဆိုရွယ္နီေတြလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဆိုရွယ္လစ္ အနီေတြဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုေပၚေအာင္ သတင္းစာေတြက ေပးခဲ့တဲ့ နာမည္ပါ။

ဖဆပလ ထဲမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ အင္အားစုေတြအနက္ လက္ယာဆိုရွယ္လစ္ေတြနဲ႔ ဦးႏုေခါင္းေဆာင္တဲ့ အေပ်ာ့စား ဆိုရွယ္လစ္ေတြနဲ႔ ကြဲၾကျပန္တယ္။ (ဦးႏုဟာ စစ္ႀကိဳေခတ္က ေဖဘီယန္ဆိုရွယ္လစ္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ထိုစဥ္က ႏု-တင္အျဖစ္ ဦးႏုနဲ႔ တစ္တြဲတည္းရွိခဲ့တဲ့ သခင္တင္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း အာဏာသိမ္းထားတဲ့ေခတ္မွာ “တိုးတက္ေသာ ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒ” ဆိုတဲ့ သူ႔ကိုယ္ပိုင္ ဆိုရွယ္လစ္ သေဘာတရား အဖြင့္က်မ္းတစ္ေစာင္ ေရးခဲ့ေသးတယ္။)

ဖဆပလ အဖြဲ႔တြင္းအကြဲကို ပါလီမန္မွာ မဲခြဲၿပီး အဆုံးအျဖတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေဆြ-ၿငိမ္းက ႏု-တင္ကို အယုံအၾကည္မရွိ အဆိုတင္ၿပီး မဲခြဲတဲ့အခါ ပမညတ ေခၚ ဆိုရွယ္နီေတြက အေပ်ာ့စားဆိုရွယ္လစ္၊ ဦးႏုကို ေထာက္ခံမဲေပးခဲ့ၾကတယ္။ သူတို႔ဟာ သေဘာတရားေရးခံယူခ်က္နဲ႔ ဦးႏုကို ေထာက္ခံမဲေပးတာထက္ သူတို႔အေပၚ ဗိုလ္က်ခဲ့တဲ့ ေဆြ-ၿငိမ္းကို လက္စားေခ်ခ်င္တာနဲ႔ ဦးႏုဘက္က ရပ္ခဲ့ၾကတာလို႔ ႐ႈျမင္သူေတြ ရွိပါတယ္။

အဲဒီျဖစ္ရပ္မွာ ဦးႏုဟာ ကြန္ျမဴနစ္ေတြရဲ႕ ေထာက္ခံမဲနဲ႔ အႏိုင္ယူသြားတယ္ဆိုၿပီး ေဆြ-ၿငိမ္းက စြပ္စြဲတယ္။ (သူတို႔က ဆိုရွယ္နီေတြကို ကြန္ျမဴနစ္ေတြလို႔ စြပ္စြဲတတ္တယ္။) အဲဒီေနာက္ ေဆြ-ၿငိမ္းေတြ ႐ႈံးနိမ့္တာကို မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္တဲ့ စစ္တပ္က ဝင္လာေတာ့တယ္။ ဦးႏုကို အက်ပ္ကိုင္ၿပီး အာဏာလႊဲခိုင္းတယ္။ သည္လိုနဲ႔ အိမ္ေစာင့္အစိုးရအသြင္နဲ႔ အာဏာသိမ္းစစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားက တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေတာ့တာပါပဲ။ သူတို႔မွာ အဲဒီတုန္းက သေဘာတရား မရွိဘူး။ ငါးပြက္ရာ ငါးစာခ်ၿပီး ျပဳျပင္ေရးေတြခ်ည္း လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၁၉၆၂ ဒုတိယအႀကိမ္ အာဏာယူေတာ့မွ အညမည သေဘာတရားနဲ႔ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ ေပၚလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဘက္ေခတ္မွာ သေဘာတရားဆိုတာ အေရးမပါေတာ့တာေတာ့ အမွန္ပါ။ ဖရန္႔စစ္ဖူကူးယာမတို႔လို ပုဂိၢဳလ္ေတြကေတာင္ အိုင္ဒီေယာ္ေလာ္ဂ်ီေခတ္ ကုန္ၿပီလို႔ ေျပာခဲ့တယ္မဟုတ္လား။ ဒီေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ အိုင္ဒီေယာ္ေလာ္ဂ်ီေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ အသစ္အသစ္ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈေတြကို မ်က္ျခည္မျပတ္ ေလ့လာအမီလိုက္ၿပီး ေနသြားၾကရမတဲ့။ ဟိုေကြ႔ေရာက္ ဟိုတက္နဲ႔ေလွာ္၊ ဒီေကြ႔ေရာက္ ဒီတက္နဲ႔ေလွာ္ဆိုတဲ့ လက္ေတြ႔အက်ဳိးေမွ်ာ္ ဝါဒ (pragmatism) ကို အားေပးလာၾကတယ္။ လက္ေတြ႔ႏိုင္ငံေရး (real politics) သေဘာတရားကို သေဘာတရားမွန္း မသိနားမလည္ လက္မခံဘဲ ႐ႈပ္ေထြးေနသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။

အိုစမာဘင္လာဒင္ရဲ႕ ေနာက္လိုက္တပည့္ေတြဟာ အဲသလိုပဲ သူတို႔ကို သေဘာတရားေတြ သြတ္သြင္းေပးေနမွန္းမသိဘဲ လက္ခံခဲ့ၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ အဲသလိုလူေတြဟာ အၾကမ္းဖက္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြအျဖစ္ ရွင္သန္ေနၾကတာပဲ။ 

အၾကမ္းဖက္မႈေတြကို တားဆီးဖို႔ အေမရိကန္ အပါအဝင္ အင္အားႀကီး ႏိုင္ငံေတြက လံုျခံဳေရးအစီအစဥ္ေတြ တင္းက်ပ္သထက္ တင္းက်ပ္ၿပီး ကာကြယ္ေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အိုစမာဘင္လာဒင္ကိုေတာင္ ၁၀ ႏွစ္ၾကာမွ အေသမိခဲ့တယ္။ အေမရိကန္ေတြက အၾကမ္းဖက္သမားေတြကို ေခ်မႈန္းပစ္ရမယ္လို႔သာ ေျပာေနတာ၊ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ မေခ်မႈန္းႏိုင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အၾကမ္းဖက္သမားေတြက သေဘာတရား တပ္ဆင္ထားတာ ျဖစ္တယ္။ သေဘာတရားကို သေဘာတရားနဲ႔ပဲ ေခ်ဖ်က္ရမွာ။ တစ္ပြဲထိုး ေခ်မႈန္းေရးလုပ္႐ံုနဲ႔ အျမစ္မျဖတ္ႏိုင္ပါဘူး။

ကမၻာေက်ာ္ပညာရွင္ေတြက အိုင္ဒီေယာ္ေလာ္ဂ်ီေခတ္ ကုန္ၿပီလို႔ ေျပာတယ္ဆိုတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခါင္းညိတ္ရမွာလား။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေနရာတကာမွာ အိုင္ဒီေယာ္ေလာ္ဂ်ီမပါဘဲ လုပ္လို႔မရဘူးလို႔ ယံုၾကည္တယ္။ အခုပဲ ၾကည့္ပါ။ အိုစမာဘင္လာဒင္ စတင္လႈပ္ရွားစဥ္က သူတို႔ေနာက္လိုက္ေတြကို တာလီဘန္ေတြလက္ထက္ အာဖဂန္နစၥတန္မွာ သင္တန္းေတြ ေပးခဲ့တယ္။ ဘေဘာတရားလက္နက္ တပ္ဆင္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာ သေဘာတရားလဲဆိုေတာ့ ျမင့္ျမတ္ေသာေသျခင္းျဖင့္ အသက္စြန္႔ဝံ့တယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္ကို ရင္ထဲ အသည္းထဲက ယုံၾကည္လာေအာင္ သြတ္သြင္းေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔သြတ္သြင္းထားတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ အေသခံ လႈပ္ရွားခိုင္းတာပါ။ တယူသန္ဘာသာေရး မိႈင္းတိုက္တာဟာ သေဘာတရား တပ္ဆင္ေပးတာပဲဗ်။

အဲဒီေတာ့ ဒီသေဘာတရားကို ဘယ္ သေဘာတရားမ်ဳိးနဲ႔ ေခ်ဖ်က္မလဲဆိုတာကို မႀကိဳးစားခင္ သူတို႔သြတ္သြင္းခံရတဲ့ သေဘာတရားဟာ မွားယြင္းေနတယ္ဆိုတာကို အေသခံဖို႔ အသင့္ျဖစ္ေနတဲ့ စစ္ေသြးႂကြေလးေတြ အျမင္မွန္ရေအာင္ လုပ္ေပးရပါတယ္။

ဗံုးခြဲၿပီး လူေတြေသေအာင္လုပ္တာဟာ ျပႆနာေျဖရွင္းတဲ့ နည္းလမ္းမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို သူတို႔ ကိုးကြယ္တဲ့ အယူဝါဒဆိုင္ရာ ေခါင္းေဆာင္ေတြကိုယ္တိုင္က က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေျပာျပၾကတယ္။ အျပစ္မဲ့တဲ့လူေတြကို သတ္႐ံုနဲ႔လည္း သူတို႔မုန္းတီးတဲ့ နယ္ခ်ဲ႕ႏိုင္ငံႀကီးေတြ ဘာမွလႈပ္လာမွာမဟုတ္ဘူး ဆိုတာ အသိတရား ဝင္လာေအာင္ လုပ္ရပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ကေတာ့ မိႈင္းတိုက္ခံထားရတဲ့ အယူဝါဒမွားေၾကာင္း ေျပာတာကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ မွန္တဲ့ အိုင္ဒီေယာ္ေလာ္ဂ်ီ ဘာလဲဆိုတာကိုျပဖို႔လည္း လိုဦးမယ္။

မွန္တဲ့ အိုင္ဒီေယာ္ေလာ္ဂ်ီကေတာ့ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးခြင့္ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံဖြဲ႔စည္းမႈစနစ္ေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ေတြ ရွိေနတဲ့အေၾကာင္း၊ အရည္အခ်င္းျပည့္ဝတဲ့လူျဖစ္လာရင္ အရည္အခ်င္းအေလ်ာက္ တိုးတက္ႏိုင္တဲ့ လူမႈေရးစနစ္ေတြရွိတဲ့အေၾကာင္း သူတို႔သိေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္။ ဗဟုဝါဒဟာ အၾကမ္းဖက္ဝါဒ အပါအဝင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ ၾကံရြယ္ေနတဲ့ အျခားဝါဒေတြကို သေဘာတရားအရ ေကာင္းေကာင္းေခ်ခြၽတ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

၇၊ ၁၂၊ ၂၀၁၁
maungwuntha@gmail.com

ေျပာခ်င္လြန္းလို႔ (ယခုအပတ္ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပၿပီးေဆာင္းပါး။)


 

No comments: