ခရီးသည္ ေစာင့္တင္ေနသည့္ အုတ္ျဖတ္ကားေပၚမွာထုိင္ေနစဥ္ သည္းထိတ္ရင္ဖုိ အေတြးမ်ားႏွင့္ ေစာင့္ရသည္မွာ တနာရီ ႏွစ္နာရီေလာက္ ၾကာမည္ထင္သည္။ ျဖဴးမွ အုတ္ျဖတ္ဘက္သုိ႔ထြက္အလာ လမ္းမွာ ဝဲႀကီးရြာ၊ ေအာက္ခုံရြာတုိ႔ ဆုိတာေတြ ေတြ႔ရသည္။ ေအာက္ခုံရြာမွာ စစ္တပ္ဂိတ္တခု ျဖတ္ရသည္။ ခဏတျဖဳတ္သာ စစ္ေဆးေမးျမန္ၿပီး ကားဆက္ထြက္၊ အုတ္ျဖတ္ ေရာက္သည္။ အုတ္ျဖတ္ၿမိဳ႕ေလးမွ စစ္ေတာင္းျမစ္ကုိ ကူးတုိ႔ေလွႏွင့္ ကူးၿပီးမွတဖန္ ကားေလး စီးရျပန္ၿပီး၊ မုန္းၿမိဳ႕သုိ႔ ေန႔ခင္းပုိင္းေလာက္ ေရာက္သြားသည္။ ၿမိဳ႕တြင္းအဝင္ အစုိးရစစ္သား ၄ ေယာက္ မိမိတုိ႔ရွိရာဘက္ ဦးတည္ လမ္းေလွ်ာက္လာ၍ ကြၽန္ေတာ္ သတိထားအကဲခတ္ေနမိသည္။ မုန္းၿမိဳ႕မွ ျမင္းလွည္းငွားစီး ပုလိပ္ဂိတ္တခုျဖတ္ေက်ာ္၍ အလယ္တန္းေက်ာင္းေဘးလမ္းမွ ျဖတ္လာခဲ့ၾကသည္။
ဒါ ဆရာ ေအာင္ေဝ ေခၚ ရဲေဘာ္ ရဲေအာင္တုိ႔ေက်ာင္းပဲ ဟု နားလည္လုိက္သည္။ ျမင္းလွည္းက မုန္းမွ ရြာကန္႔လန္႔ဆုိသည့္ရြာအထိ လုိက္ပုိ႔သည္။ အဲဒီ ရြာကန္႔လန္႔မွတဆင့္ နယ္ေျမက အစုိးရသတ္မွတ္ခ်က္ အညိဳေရာင္ေခၚလား အမည္းေရာင္ေခၚလား မသိ။ သတ္မွတ္နယ္ေျမထဲ ေရာက္လာသည္ဟုထင္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ပါလာသည့္ ေစာင္ထုပ္ေတြ ထမ္းကူဖုိ႔ ဦးရင္ေမာင္က လူငွားသည္။ ေစ်းျပန္ အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီး လူ ေလး,ငါး၊ ေျခာက္ ေယာက္ေလာက္ႏွင့္အတူ စုသြားၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေစာင္ထုပ္ အငွားကူထမ္းသူက အစုိးရတပ္ထြက္၊ ေနာက္တေယာက္ကလည္း စစ္ထြက္၊ ဦးရင္ေမာင္ကလည္း စစ္ထြက္၊ စစ္ပြဲ အဆက္မျပတ္သည့္ နယ္ေျမေတြ ျဖစ္ေန၍ေလာ မသိ၊ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စစ္ထြက္မ်ားခ်ည္းပဲ ေတြ႔ေနရ၏။ အစုိးရတပ္ႏွင့္ လမ္းမွာပက္ပင္းတုိး၍ စစ္လားေဆးလားျဖစ္ေနပါက စစ္ထြက္မ်ားေၾကာင့္ ေျပာအား ဆုိအား ရႏုိင္သည္ဟု မိမိကုိယ္ကုိ အားေပးလုိက္ရသည္။ (ေနာက္ပုိင္း KNU မွ ေတာေခါင္းတေယာက္ အစုိးရ တပ္ထြက္ဆုိတာ ေတြ႔လုိက္ရျပန္ေသးသည္)။
“ဒီရြာဘက္ကုိ ပါတီက ရဲေဘာ္ေတြ လာတတ္ သလား” လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္က ဦးရင္ေမာင္ကုိ ေမးသည္။
“တခါတရံ လာတယ္” … တဲ့။
ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္က “အစုိးရတပ္ေကာ လာတတ္သလား” ဆက္ေမးလုိက္သည္တြင္ …
“လာတာေပါ့ ေမးလားျမန္းလား လုပ္ခဲ့ရင္ အိေႁႏၵမပ်က္ ေစာင္ေရာင္းတယ္ဆုိၿပီး ေနရမွာ၊ ဒီကမွတဆင့္ ဆရာေအာင္ေဝတုိ႔အဖြဲ႔ ဘယ္မွာလဲဆုိတာ စုံစမ္းၿပီး ေတြ႔ၾကရမွာ” … လုိ႔ ဦးရင္ေမာင္က ေျပာျပေနသည္။
ေနာက္တရက္ ညေနပုိင္း ဦးရင္ေမာင္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေစာင္ေတြပုိက္ၿပီး ေအာင္ခ်မ္းသာက ထြက္၍ မုန္းေခ်ာင္းကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကသည္။ မုန္းေခ်ာင္းေရက ၾကည္လင္၍ တသြင္သြင္ စီးဆင္းလ်က္ရွိသည္။ မုန္းေခ်ာင္းကမ္းေဘးက ေျမာင္ဦးဆုိသည့္ ရြာေရာက္သည္။ ဒီရြာက ကရင္လူမ်ဳိး အမ်ားစုေနေသာရြာ ျဖစ္ပုံရသည္။ အိမ္တအိမ္ ဝင္သည္ႏွင့္ အိမ္ရွင္က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အေျခအေန ရိပ္မိေနသည့္သေဘာ ေတြ႔ရသည္။ ဦးရင္ေမာင္က ဘာမွမေျပာရေသးခင္ …
“သူတုိ႔ ဒီအနီးတဝုိက္မွာ မရွိဘူး။ ခင္ဗ်ား ေျပာရဦးမယ္” … ဦးရင္ေမာင္ဘက္ လွည့္ၿပီး … “ အုတ္ျဖတ္မွာျဖစ္တဲ့ကိစၥ ေသခ်ာတယ္ ေျပာတယ္။ အဲဒါ ခင္ဗ်ား သတိထားေန” … တဲ့။
စကားေျပာတာက ျပတ္ေတာင္းေတာင္း အထာႏွင့္ေျပာသည့္စကား။ သူတုိ႔ခ်င္းသာ နားလည္မည္။ ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္လုိမွ မဆက္စပ္တတ္၊ နားမလည္သည့္အတုိင္း ကြၽန္ေတာ္ မသိလုိက္ မသိဘာသာ ေနေနရသည္။ ျပည္တြင္းစစ္ခြင္ တုိက္ပြဲနယ္ေျမမွ ျပည္သူမ်ား၏ မိမိဘဝ ရွင္သန္ရပ္တည္ေရးဆုိင္ရာ လူမႈဆက္ဆံေရး နည္းလမ္းတမ်ဳိးဟု ဆုိရလိမ့္မည္။ ကြၽန္ေတာ့္ အတြင္းစိတ္မွာျဖင့္ ဤအထာစကားက အေမးပုစၦာတခု ျဖစ္ေနသည္။ ဟန္ေဆာင္၍ ကြၽန္ေတာ္က အိမ္ရွင္ဇနီးအား ေစာင္ေတြ ျဖန္႔ျပအေရာင္းအဝယ္စကားေလး ဘာေလး ေျပာေနရေသာ္လည္း ဘာျပႆနာလဲ ဆုိသည္ကုိ သိခ်င္ေန၏။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္ကုိမွ ဆက္မသြား၊ ေအာင္ခ်မ္းသာရြာဘက္ ျပန္လာခဲ့ၾက၏။
ဦးရင္ေမာင္ကေတာ့ ပါတီမွ ဆရာေအာင္ေဝတုိ႔အဖြဲ႔ ေတြ႔ရဖုိ႔ မလြယ္ဘူးဆုိသည္ကုိပဲ ေျပာေနေတာ့သည္။ ခက္ကၿပီ၊ လာရက်ဳိး မနပ္ပါလား။ ေအာင္ခ်မ္းသာက အိမ္ေရာက္ၿပီးမွပဲ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ပ်က္စျပဳလာသည္။
“ဟုိေန႔က ေျပာလုိက္တဲ့ အုတ္ျဖတ္ကကိစၥ ဆုိတာ ဘာလဲဗ်” … ဟု ေမးစမ္းၾကည့္မိသည္။
ဦးရင္ေမာင္သည္ ထင္ထားတာထက္ ကြၽန္ေတာ့္အေပၚပုိ ေဖာ္ေရြေနသည္။ ကြၽန္ေတာ္ေမးသည့္ေမးခြန္းကုိ ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာျပသည္။
“ဆရာေအာင္ေဝတုိ႔အဖြဲ႔မွ ရဲေဘာ္ႏွစ္ေယာက္ အုတ္ျဖတ္မွာ လက္နက္ခ်တဲ့ကိစၥ၊ သူတုိ႔ ေဖာ္လိမ့္မယ္ ေျပာတာ။ အခု ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေနတဲ့ ဒီရြာကုိလာဖူးတယ္။ ဒီလက္နက္ခ်ေတြ ဘယ္အိမ္ ဝင္သလဲ။ သူတုိ႔လူ ဘယ္သူလဲ၊ အစုိးရတပ္က စုံစမ္းစစ္ေဆးရင္ ေဖာ္ႏုိင္တယ္ ေျပာတာ။ ရဲေဘာ္ႏွစ္ေယာက္ဆုိတာ တစ္ေယာက္က အမ်ဳိးသမီး၊ သူက ေကဒါ။ သူနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တြဲ သြားေနက် အဲဒီေကာင္နဲ႔ပဲ ဒီအမ်ဳိးသမီးယူလုိက္တာ ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ လုပ္ေပးရတာ မလြယ္ဘူး၊ အႏၱရာယ္မ်ားတယ္” … ဟု ဦးရင္ေမာင္က ရွင္းျပသည္။
ကြၽန္ေတာ္ စုိးရိမ္စိတ္မ်ားေနသည္။ ႐ုပ္မပ်က္ေအာင္သတိထားေနရသည္။ ညအခ်ိန္ ဦးရင္ေမာင္ အိပ္ရာဝင္စဥ္ ဘုရားရိွခုိးသံၾကားရသည္။ ေၾသာ္ … ဘာသာေရး ကုိင္း႐ိႈင္းရွာသူပါလားလုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ အံ့ၾသရသည္။ သူသည္ ေတာ္လွန္ေရးကုိ သေဘာတရားေရးရာေတြထက္ လက္ေတြ႔ႏုိင္ငံေရးလုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးမွာ ျပည္သူတဦးအေနႏွင့္ ကူညီလုပ္ေဆာင္ေပးသူအျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္ သိျမင္သေဘာေပါက္လာသည္။ တကယ္တမ္းအားျဖင့္ ဆရာ ေအာင္ေဝ ေခၚ ရဲေဘာ္ ရဲေအာင္အေပၚ ပုဂၢဳိလ္ေရး ခင္မင္ေလးစားသူ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိေတာ့ နားလည္သိရွိရသည္။
တရက္ ႏွစ္ရက္အတြင္း ဘာမွမထူး။ ေရွ႕တုိးရမလား ေနာက္ဆုတ္ရမလား ကြၽန္ေတာ္ အၾကံအုိက္ေနသည္။ ရြာထဲက လူတခ်ဳိ႕ ဦးရင္ေမာင္ဆီ လာစကားေျပာၾကသည္တြင္ ေက်ာက္ႀကီး ေရႊက်င္နယ္ဘက္က တုိက္ပြဲအေၾကာင္းေတြ ေျပာေနသံၾကားရသည္။ အေလာင္းေတြ က်န္ခဲ့သည္ ဆုိတာမ်ဳိး စကားထဲပါလာ၍ ပါတီႏွင့္မ်ား တုိက္ပြဲျဖစ္ေနမလား အထင္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ေနမိသည္။ အဘုိးႀကီး တေယာက္ကက်န္ခဲ့သည့္အေလာင္းက ေတာကလား ၿမိဳ႕ကလားဆုိေသာ အသုံးအႏႈန္းေတြ ၾကားရသည္။ ဤေဒသတြင္ လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေနသည့္ အင္အားစုမ်ားဘက္ကုိ ေတာ၊ အစုိးရ အာဏာရ စစ္အစုိးရဘက္ကုိ ၿမိဳ႕၊ အစုိးရ ဆုိသည့္အသုံးအႏႈန္း ဒီေဒသရြာတုိင္း လူႀကီးေရာ ကေလးပါ သုံးႏႈန္းေခၚေဝၚၾကသည့္သေဘာ ၾကံဳရ ၾကားရသည္။
ဦးရင္ေမာင္သည္ တရက္မွာ ကြၽန္ေတာ္သယ္လာသည့္ေစာင္အုပ္ေတြ ပုိက္လ်က္ …
“ခင္ဗ်ား ဒီအိမ္မွာပဲ ေအးေအးေဆးေဆးေန၊ ဘယ္မွမထြက္နဲ႔၊ သူမ်ား လာေမးရင္ ေစာင္ေရာင္းလာတဲ့ ကုန္သည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ လုိက္လာသူပါလုိ႔ ေျပာျပ။ ဘာမွမစုိးရိမ္နဲ႔” … တဲ့။ မွာထားၿပီး အိမ္မွာ မနက္စာစားၿပီးကတည္းက ထြက္သြားသည္။
ခဏအၾကာ အိမ္ရွင္ ရွမ္းအဘုိးႀကီးလည္း ေဆးလြယ္အိတ္လြယ္၍ ထြက္သြားျပန္သျဖင့္ အိမ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တေယာက္တည္း က်န္ရစ္သည္။ အိပ္ရာမွာ အိပ္ေနလည္း အိပ္မေပ်ာ္၊ ပ်င္းေနသည္ႏွင့္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသုံး စာအုပ္ေတြ စားပြဲေပၚမွာေတြ႔၍တအုပ္စီ လွန္ေလွာ ဖတ္ၾကည့္ေနသည္။ ေန႔လည္ခင္းအခ်ိန္မွာလူႀကီးတေယာက္ ပုဆုိးပုိတထည္ ေခါင္းကုိစီးလ်က္ ေနာက္ကပလုိင္းတလုံး လြယ္၍ ကြၽန္ေတာ္ရွိေနသည့္ အိမ္၏ဝင္းတံခါးကုိတြန္းဖြင့္ ဝင္လာသည္။ ဘယ္ကလူပါလိမ့္ ကြၽန္ေတာ္ အံအားသင့္ေနသည္။ စုိးရိမ္စိတ္မ်ားစြာႏွင့္ ထုိသူကုိ မ်က္ျခည္မျပတ္ ၾကည့္ေနမိသည္။ ထုိပုဂၢဳိလ္က …
“ဒီအိမ္က ကုိရင္ေမာင္ ဘယ္သြားလဲ။ ခင္ဗ်ားက ဘယ္ကလဲ” … စသည့္ေမးခြန္းေတြ ေမးေန၍ ကြၽန္ေတာ္သူ႔ကုိ ဟန္မပ်က္ အကဲခတ္ၾကည့္ေနရင္းမွ …
“အိမ္ရွင္ ဦးရင္ေမာင္ ကြၽန္ေတာ္ ယူလာတဲ့ေစာင္ေတြ သြားေရာင္းေနတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္က ေစာင္လာေရာင္းတဲ့ ေစာင္သည္ပါ” … လုိ႔ သတိထား အလုိက္သင့္ ေျပာျပလုိက္သည္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment