Saturday, December 24, 2011

လူငယ္ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ ေျခမကၽြံေစခ်င္လုိ႔ (လူထုစိန္ဝင္း)

ေလာကမွာ တူသလိုနဲ႔မတူတာေတြ ရွိသလို၊ မတူသလိုနဲ႔ တူေနတာမ်ဳိေတြလည္း ရွိတယ္။ သတင္းစာဆရာနဲ႔ စာေရးဆရာဟာ စာေတြေရးေနၾကတာခ်င္းတူေပမယ့္ သေဘာ သဘာဝက်ေတာ့ အေျခခံကစၿပီး မတူၾကဘူး။ အေတာ္ေလး ကြဲျပားျခားနားတယ္။

ခံစားမႈကို အေျခခံ

စာေရးဆရာက အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ျမင္ေတြ႔လိုက္ရတဲ႔အခါမွာ ႐ုတ္တရက္ သူ႔ရင္မွာ ဖ်ဳိးခနဲ ဖ်တ္ခနဲျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ခံစားမႈကိုအေျခခံၿပီး စာဖတ္သူမ်ားကို သူခံစားရသလို ခံစားေစလိုတဲ့ဆႏၵနဲ႔ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေအာင္ ေရးသားတယ္။ အဲ့ဒီလိုေရးသားရာမွာ အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအရာကို စာပန္းခ်ီ ခ်ယ္မႈန္းသလို အေရာင္အေသြး စံုေအာင္ ထည့္ရတယ္။ အလင္းအေမွာင္ ညီၫြတ္မွ်တေအာင္လည္း ဂ႐ုစိုက္ရတယ္။ အက်ယ္ခ်ဲ႕သင့္တဲ့ေနရာမွာ ခ်ဲ႕ၿပီး ခ်ဳံ႕သင့္တဲ႔ေနရာမွာ ခ်ဳံ႕ရတယ္။ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ ေကာင္းမေကာင္းဆိုတာ ဇာတ္လမ္း အျဖစ္အပ်က္ ေကာင္းမေကာင္း ဆိုတာထက္ ဝတၳဳေရးဆရာရဲ႕ခံစားမႈ စူးရွထက္ျမက္မႈ ရွိမရွိဆိုတာအေပၚ ပိုၿပီး တည္တယ္။ ဇာတ္လမ္း ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းေကာင္း စာေရးဆရာရဲ႕ ခံစားမႈ စူးရွထက္ျမက္မႈ မရွိရင္ ဝတၳဳေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္မလာႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဝတၳဳေရးဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ နက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္း ခံစားတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။

ခံစားမႈကို ခ်ဳိးႏွိမ္

သတင္းစာဆရာက်ေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္ကုိ လံုးဝ ခ်ဳိးႏွိမ္ထားရတယ္။ ျဖစ္တာကို ျဖစ္တဲ့အတိုင္း၊ ျမင္တာကို ျမင္တဲ့အတိုင္း၊ ၾကားတာကို ၾကားတဲ႔အတိုင္း အပိုအလိုမရွိ အတိုအက် ေဖာ္ျပရတယ္။ အျဖစ္အပ်က္ကို ပံုႀကီးမခ်ဲ႕ရသလို ခ်ဳံ႕ပစ္ ေဖ်ာက္ပစ္လည္း မလုပ္ရဘူး။ သတင္းေရးတဲ့အခါ ဝတၳဳေရးသလို ဖြဲ႔ကာႏြဲ႔ကာနဲ႔ စာပန္းခ်ီ ခ်ယ္မႈန္းတာမ်ဳိး မလုပ္ရဘူး။ စာမ်က္ႏွာတုိင္းမွာ စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့သတင္းေတြ မ်ားမ်ားပါေအာင္ ထည့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အေရးအသား သိပ္သည္း က်စ္လ်စ္ရမယ္၊ လုိတိုရွင္း ျဖစ္ရမယ္။ မလိုအပ္တဲ့ စကားလံုးပိုေတြ မပါေလ ဝါက်က ခြန္အားရွိေလ ျဖစ္တယ္။ သတင္းေရးတဲ႔အခါမွာ ကိုယ့္အျမင္၊ ကိုယ့္အယူအဆေတြ၊ ကိုယ့္အာေဘာ္ေတြ လံုးဝ ကင္းစင္ေစရမယ္။ ကိုယ့္အျမင္၊ ကိုယ့္အယူအဆ၊ ကိုယ့္အာေဘာ္ကို ေဖာ္ထုတ္ခ်င္ရင္ ကိုယ့္နာမည္ခံၿပီး ေဆာင္းပါးအျဖစ္ ေရးႏိုင္တယ္။ သတင္းမွာေတာ့ ကိုယ္ျမင္တာကို ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ ေရးရမယ္။

တိုက္ပြဲတိုင္း ေရွ႕ကပါ

စာေရးဆရာနဲ႔ သတင္းစာဆရာတူသလိုနဲ႔ မတူသလို၊ သတင္းစာဆရာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသမားဟာလည္း တူသလိုနဲ႔ မတူၾကဘူး။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအတြက္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြဟာ အေရးပါတဲ့ မရွိမျဖစ္ေနရာက ပါဝင္ေနသလို သတင္းစာဆရာေတြဟာလည္း စတုတၳမ႑ိဳင္ရယ္လို႔ သတ္မွတ္ရေလာက္ေအာင္ အေရးပါသူေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ဒါမွမဟုတ္ ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ေနရတဲ႔ ႏိုင္ငံေတြမွာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔တန္းတူ သတင္းစာဆရာေတြလည္း ေရွ႕တန္းက အျမဲတန္း တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကတယ္။ “ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲမွန္သမွ်မွာ သတင္းစာဆရာေတြ ေရွ႕တန္းကမပါတဲ့ တိုက္ပြဲတစ္ခုမွ မရွိခဲ့ဘူး” ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုကို ဘဝရွင္မင္းတရားႀကီး ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ေဝဖန္ၿပီး ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးရာထူးက ထြက္ခဲ့တဲ့ ေန႔စဥ္သတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဆရာဦးထြန္းေဖ ေျပာခဲ့တဲ့စကားပါ။

ရန္သူေတာ္ နံပါတ္တစ္

ဟုတ္ပါတယ္။ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး တိုက္ပြဲစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ သူရိယတို႔ ျမန္မာ့အလင္းတို႔ ဆိုတဲ့ သတင္းစာႀကီးေတြဟာ ေရွ႕တန္းက ပါခဲ့ၾကပါတယ္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးကာလမွာလည္း ပါခဲ့ပါတယ္။ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဆိုရင္ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္အစိုးရက ရန္သူေတာ္ နံပါတ္တစ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့သလို၊ ဂ်ပန္ေခတ္မွာလည္း တိမ္းေရွာင္ ပုန္းေအာင္းေနခဲ့ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးကိစၥမွန္သမွ်မွာ သတင္းစာဆရာေတြဟာ ေခတ္တိုင္းမွာေရွ႕တန္းကပါခဲ့ၾကတာမွန္ေပမယ့္ သတင္းစာဆရာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသမားဟာ သဘာဝခ်င္းျဖင့္ မတူဘူး။ အမ်ားႀကီး ျခားနားတယ္။

ဒဲ့ဒိုးေျပာရတယ္

သတင္းစာဆရာက အထက္မွာေရးခဲ့သလို ျဖစ္တာကိုျဖစ္တဲ့အတိုင္း၊ ျမင္တာကိုျမင္တဲ့အတိုင္း သနပ္ခါး လိမ္း၊ ပန္းပန္ မလုပ္ဘဲ အရင္းအတိုင္း ဒဲ့ဒိုး (တဲ့တိုး) ေျပာရတယ္။ ျပဳျပင္ဖာေထးလံုးဝ မလုပ္ရဘူး။ ႏိုင္ငံေရးသမားရဲ႕ သဘာဝက်ေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္တာကိုျဖစ္တဲ့အတုိင္း၊ ျမင္တဲ့၊ ၾကားတဲ့အတိုင္း ေျပာလို႔မျဖစ္တဲ့အခါေတြ ရွိတယ္။ လူအမ်ား လက္ခံခ်င္ေအာင္ သကာရည္ေလာင္းၿပီး ေပးရတဲ့အခါေတြ ရွိတယ္။ သနပ္ခါးလိမ္း၊ ပန္းပန္ေပးရတဲ့အခါေတြ ရွိတယ္။ မခ်စ္ေသာ္လည္း ေအာင့္ကာနမ္းလုပ္ရတာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ စိတ္ထဲက ခါးသီးေနေပမယ့္ “သံတမန္ျပံဳး” (Diplomatic Smile) ျပံဳးျပရတာေတြ ရွိတယ္။ ကတ္ၱီပါလက္အိတ္ေအာက္မွာ သံလက္သီးစြပ္ထားရတာမ်ဳိးလည္း လုပ္တတ္ရတယ္။

ပါတီဝင္ေကာင္းဆိုတာ

ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ မေကာင္းဘူးလို႔ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးရဲ႕သဘာဝကိုက အဲဒီလိုရွိတယ္ဆိုတာကို ေျပာတာပါ။ အမ်ားနဲ႔ဆက္ဆံရ၊ ႏိုင္ငံတကာန႔ဲ ဆက္ဆံရတာဆိုေတာ့ ဒစ္ပလိုေမစီဆိုတဲ့ သံတမန္ပရိယာယ္ကို မသံုးမျဖစ္ သံုးရတယ္။ စိတ္ထဲမွာရွိတဲ့အတိုင္း ေျပာလို႔ လုပ္လို႔ မျဖစ္ဘူး။ ကိုယ္က လက္မခံႏိုင္ေပမယ့္ ပါတီထဲမွာ အမ်ားစုက လက္ခံတယ္ဆိုရင္ အမ်ားစု သေဘာတူ ဆံုးျဖတ္တာကို လိုက္နာ လက္ခံရတယ္။ ကိုယ္မႀကိဳက္ေပမယ့္ အမ်ားဆံုးျဖတ္တာကို လိုက္လုပ္ရတယ္။ ဒါမွ ပါတီဝင္ေကာင္းလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။ ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ သေဘာ သဘာဝလည္းျဖစ္တယ္။

ရယ္စရာစကား

၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ အမ်ားႀကီးျမင္ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္အတြင္း မေတြ႔မျမင္ရတဲ့ အရာေတြကို ျမင္ေတြ႔လာရတယ္။ မၾကားဖူးတဲ့အရာေတြကို ၾကားလာရတယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့အသံေတြ ညံေနေအာင္ ၾကားရတယ္။ တခ်ဳိ႕က အရိပ္အေယာင္ကိုပဲ ျမင္ေတြ႔ရေသးၿပီး၊ အေကာင္အထည္ကို မေတြ႔ရေသးဘူး။ တခ်ဳိ႕က အသံသာၾကားၿပီး အရိပ္အေယာင္ကို မေတြ႔ရေသးဘူး။ တစ္ေလာက မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ေနာက္ေျပာင္ေျပာဖူးတယ္။ ခုခ်ိန္ထိေတာ့ ဒီမိုကေရစီရတာ ၃ ခုပဲ သူ ေတြ႔တယ္တဲ့။ အဲဒါကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရယ္၊ သဃၤန္းကၽြန္းအမတ္ ဦးသိန္းၫြန္႔ရယ္ဈ ဂ်ာနယ္ေတြရယ္ပဲ တဲ့။ သူက ရယ္စရာအျဖစ္ ေျပာခဲ့တာပါ။

ေဘာလံုးပြဲ အသံလႊင့္သူလို

သူေျပာသလိုပဲ ဂ်ာနယ္ေတြကေတာ့ လက္ေတြ႔ သိသိသာသာ ဒီမိုကေရစီကို ထိေတြ႔ေနရတယ္။ အရင္က ေရးလုိ႔မရတာေတြ အခု ေရးလို႔ရလာတယ္။ ျဖဳတ္တာ ျဖတ္တာ မရွိသေလာက္ နည္းသြားတယ္။ ေရးခြင့္ရလာလို႔ ေရးရင္းနဲ႔ ဂ်ာနယ္သမားေတြ ႏိုင္ငံေရးသမား ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္မသြားေအာင္ေတာ့ သတိျပဳဖို႔ လိုေနတာေတြ႔ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ ဂ်ာနယ္သမားေတြက ေဘာလံုးပြဲ တိုက္႐ိုက္အသံလႊင့္သူေတြနဲ႔ တူတူလာတာ ေတြ႔ရတယ္။ ေဘာလံုးပြဲ သတင္းလႊင့္သူရဲ႕ တာဝန္က ကြင္းထဲမွာ ကစားေနတာေတြကို ပရိသတ္မ်က္စိထဲ ရွင္းခနဲ ကြင္းခနဲျမင္လာေအာင္ ေျပာျပရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သတင္းေၾကညာသူေတြက ကစားပံုေတြကို ေျပာမယ့္အစား ကစားကြက္ နည္းဗ်ဴဟာေတြ မွားေနတဲ့အေၾကာင္း၊ နည္းျပက လူထုတ္ပံု မမွန္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္သူ႔ကိုထားသင့္တဲ့အေၾကာင္း ဝင္ဝင္ၿပီး ဆရာလုပ္ေလ့ ရွိၾကတယ္။

ေျခမကၽြံေစခ်င္လို႔

ေဘာလံုးပြဲသတင္းေထာက္ရဲ႕အလုပ္က ေဘာလံုးကစားပံုေတြကို ပရိသတ္က ကိုယ္တိုင္ ဝင္ၾကည့္ေနရသလို ခံစားရေအာင္ ေျပာျပဖို႔၊ ေရးျပဖို႔ပဲ တာဝန္ရွိတယ္။ ေဘာလံုးသင္းနည္းျပကို သြားၿပီး ဆရာလုပ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ဒါက သူ႔အလုပ္ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခ်ဳိ႕ဂ်ာနယ္ေတြက ႏိုင္ငံေရးသတင္းေတြအေၾကာင္း စာဖတ္ပရိသတ္ သိေအာင္ေရးျပ႐ံုတင္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဘယ္ကိစၥ လုပ္လိုက္တာ မွားတယ္။ ဘယ္ဟာကို ဘယ္လိုလုပ္သင့္တယ္။ ဘယ္လိုေတာ့ မလုပ္သင့္ဘူး စသျဖင့္၊ စသျဖင့္ ဝင္ၿပီး ဆရာလုပ္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ပါတီတစ္ခုအတြက္ သိသိသာသာ ေျပာင္က်က် ဝါဒျဖန္႔ေပးေနတာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။ ဒူးေနရာ ဒူး၊ ေတာ္ေနရာေတာ္ ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားအတိုင္း ဂ်ာနယ္သမားက ဂ်ာနယ္အလုပ္ လုပ္၊ ႏိုင္ငံေရးသမားက ႏိုင္ငံေရး အလုပ္လုပ္၊ သူ႔နယ္နဲ႔သူ စည္းျခားမႈရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ ဂ်ာနယ္သမား လူငယ္ေတြ ေျခမကၽြံေစခ်င္လို႔ပါ။

The Hot News အတြဲ ၂၊ အမွတ္ ၇၁ မွ …


 

No comments: