ဆိုေတာ့ကာ … ဇာတ္လမ္းကို ေျမေၾကာ ေလေၾကာ႐ႈံ႔လိုက္ၾကစို႔ရဲ႕ …။ ဒုတိယကမၻာစစ္ ျဖစ္ကေရာဆိုပါေတာ့။ က်ဳပ္တုိ႔ကို ကၽြန္ျပဳထားတဲ့ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံအစိုးရက အေနာက္ဘက္ အိႏိၵယဆုတ္ေျပးၿပီေလ။ ‘အာရွ သာတူညီမွ်ေရး’ ‘နိပြန္-ဘိ႐ုမာ ဘန္ဇိုင္း’ ဆိုတဲ့ ေႂကြးေၾကာ္သံလွလွေလးေတြနဲ႔ ဂ်ပန္ေတြတက္လာၿပီေလ၊ ဘာပဲေျပာေျပာ၊ ‘မင္းေျပာင္းမင္းလြဲ’ ကာလ ‘စစ္ဦးဘီလူး’ နဲ႔လဲ ရင္မဆိုင္ရဲေတာ့ က်ဳပ္တို႔လဲ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္မွာ ဘယ္အတင့္ရဲေနလို႔ ရေတာ့မလဲ။
ၿပီး ‘မဟာမိတ္’ ဆိုတဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံႀကီးေတြကလဲ က်ဳပ္တို႔ေခါင္းေပၚမွာ ေန႔စဥ္ရက္ျခားဆိုသလို ငရဲမီးဗုန္းေတြ လာၾကဲခ် စက္ေသနတ္ေတြနဲ႔ပစ္ လူေတြကို သတ္ျဖတ္ႏွိပ္စက္ေနတာကို ...။ အေရွ႕ေတာ ေျပာင္းေျပးၾကရတာေပါ့။ သိတယ္ေနာ္ …။ စစ္ကာလက စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေလ၊ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားေတြ အကုန္ရပ္။ ႐ံုးေတြ ေက်ာင္းေတြ စက္႐ံု အလုပ္႐ံုေတြ ေငြတိုက္ဘဏ္ေတြ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႀကီးေတြနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေတြလဲ အကုန္ပိတ္၊ သည္ေတာ့ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြလဲ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ေပါ့၊ လစာဝင္ေငြလဲ ျခဴးတျပားမွ မရၾကေတာ့ဘူးေပါ့။ ဩ … ေျပာဖို႔တခု က်န္သြားတယ္။ ခုနက ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္း႐ံုးလိုက္တဲ့အထဲမွာ ပါသြားလို႔၊ ဒုတိယကမၻာစစ္ မျဖစ္ခင္တႏွစ္မွာ က်ဳပ္တို႔အဖိုး ဆံုးသြားတယ္။ ကုသိုလ္ကံေကာင္းတယ္လို႔ပဲ ေအာက္ေမ့ရေတာ့မွာေပါ့။ စစ္ရဲ႕ အနိဌာ႐ံုေတြနဲ႔ မၾကံဳရ မေတြ႔ရေတာ့ဘူးေပါ့။ ေနာ့မို႔ဆို ဒုကၡ။
ဒါေပမယ့္ ေဘာင္းဘီတိုက ထိုးကြင္းေတြကို လံုေအာင္မဖံုးႏိုင္ထားႏိုင္တဲ့အျပင္ ေခါင္းေပၚမွာကလဲ ဦးထုပ္မေဆာင္းထားဘူး။ ‘ေရာင္’ နဲ႔ဆိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္ေပါင္းရတဲ့ ပန္းေရာင္ ပိုးပုဝါေခါင္းေပါင္းနဲ႔။ ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္တို႔အဖိုးကို ေပါ့ေသးေသးမထင္နဲ႔။ အစိုးရကခ်ီးျမႇင့္ထားတဲ့ နာမည္ေကာင္းလက္မွတ္နဲ႔ လက္ကိုင္ဒင္မွာ နာမည္ေရးထိုးထားတဲ့ ၄၅ ဗို႔ ေျခာက္လံုးျပဴး တလက္လဲရွိတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဘယ္အလိုေတာ္ရိက လက္ေထာက္ခ်လိုက္လို႔လဲ မသိဘူး။ ဂ်ပန္ေခတ္ေရာက္လာလို႔ မၾကာခင္မွာပဲ ဗမာလူမ်ဳိးစကားျပန္နဲ႔ပါလာတဲ့ ဂ်ပန္ စစ္ဗိုလ္တေကာင္က လက္နက္အပ္ပါဆုိလို႔ … ေျမႀကီးထဲျမဳပ္ဝွက္ထားတာကို ေဖာ္အပ္လိုက္ရတာပဲ။
အဖြားကေတာ့ ေယာက္်ားနာမည္ပါတဲ့ တခုတည္းေသာ အေမြပစၥည္းအေနနဲ႔ တတ္ႏိုင္ရင္ ေသတပန္ သက္တဆံုး သိမ္းထားခ်င္မွာေပါ့၊ မ်က္ရည္က်ေသးတယ္။ အဲသည္တုန္းက အဖိုးလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ အခုလည္း အဖိုးမရွိေတာ့၊ ေသနတ္လည္း မရွိေတာ့ေပမယ့္ အဖြားနဲ႔ က်ဳပ္တို႔မိသားစုအားလံုး မ်က္ႏွာမငယ္ရပါဘူး။ အေရွ႕ေတာဆိုတာက အဖြားရဲ႕ဇာတိ ခ်က္ျမႇဳပ္ေလ …။ ေဆြေတြမ်ဳိးေတြဆိုတာက လက္ညိႇဳးထိုးမလြဲပဲ ဥစၥာ။ အခုလို စစ္ေဘးဒုကၡေရာက္ရလို႔ မင္းေျပာင္းမင္းလြဲ ျဖစ္လို႔သာ ၿမိဳ႕ေပၚက အထည္ႀကီးကိုဖ်က္ၿပီး ေခတၱယာယီ ဇာတိရပ္ရြာမွာ ျပန္လာခိုလံႈတာကို … ဘယ္အေဆြအမ်ဳိးက မသိုင္းဝိုင္း မပံ့ပိုး မကူညီ မျဖည့္စြမ္းပဲေနပါ့မလဲ။ ၿပီးေတာ့လဲ ျပန္ေျပာင္းေအာက္ေမ့ဘြယ္ … အဲသည္ေခတ္တုန္းက လယ္ပိုင္ရွင္ဆိုတာသူ ရင္းငွားသားခ်င္း လယ္သမားေတြရဲ႕အျမင္မွာက ေက်းဇူးရွင္ရယ္လို႔ သတ္မွတ္ ယူဆထားတတ္ၾကတာ မဟုတ္လား။
ဆိုေတာ့ကာ အဖြားဇာတိ ပုသိမ္ႀကီး အပါအဝင္ ဇီးခ်ဳိကုန္း၊ သစ္ခ်ဳိကုန္း၊ ေညာင္ပင္သာ၊ ေခ်ာင္းပန္း၊ ႏွမ္းၾကဲ အစရွိတဲ့ ရြာအားလံုးက သူတို႔ရြာမွာလာေနၾကဖို႔ အလုအယက္ ေနရာေတြေပး ဖိတ္ေခၚႀကိဳဆိုၾကတာေပါ့၊ ရြာစံုက လွည္း ၁၆ စီးနဲ႔ ညေမွာင္ခိုက္မွာ ၿမိဳ႕ကအိမ္ရွိပစၥည္းေတြ တိုက္လာၾကေတာ့ တခ်ဳိ႕က သူတို႔ရြာမွာ လာေနေစခ်င္တဲ့ဆႏၵနဲ႔ မေျပာမဆို ကိုယ့္ရြာကိုယ္ ေမာင္းသြားလိုက္ၾကတာ လူေတြလဲ ကဲြ၊ ပစၥည္းေတြလဲ ျပန္႔ကုန္။ ေနာက္တေန႔ မိုးလင္းမွ မနည္းလိုက္ျပန္စုယူရတယ္။
အဖြားကေတာ့ သူ႔ဇာတိရြာ ပုသိမ္ႀကီးက အိမ္ေျခလဲမ်ား စစ္ေျပး သူစိမ္းေတြကလဲမ်ားလို႔ ၾကပ္ေနၿပီး၊ ၿမိဳ႕နဲ႔လဲ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းေပါက္ေနတဲ့အတြက္ ေၾကာက္သတဲ့။ ဒါေပမယ့္ ပုသိမ္ႀကီးနဲ႔လဲ တတိုင္ေလာက္ပဲေဝး၊ နည္းနည္း အတြင္းဘက္က်ၿပီး ရြာနံေဘးမွာလဲ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီ ေရမျပတ္တဲ့ ဆည္ေျမာင္းေခ်ာင္းကေလးရွိတဲ့ ဇီးခ်ဳိကုန္းရြာကို ေရြးလိုက္တယ္။ ဘာမွမဟုတ္ဘူး။ မသိရင္ ခက္မယ္။ ဇီးခ်ဳိကုန္း ရြာသူႀကီး ဦးေမာင္ခ်ဳိဆိုတာက သူ႔ႏိုင္ဖက္။ သူ႔ကိုသာဆိုရင္ ျပားျပားေမွာက္ေၾကာက္ရတဲ့ ငယ္ေၾကာက္။ ၿပီး ဇီးခ်ဳိကုန္းမွာ အခ်မ္းသာဆံုး လယ္ပိုင္ရွင္ႀကီးေတြျဖစ္ေနၾကတဲ့ အဖြားေဒၚမမတို႔ ဘႀကီးဦးစံပင္တို႔ဆိုတာကလဲ အဖြားရဲ႕ငယ္ေပါင္း၊ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ့္ေက်ာင္းမွာ စာအံဖက္ေတြလို႔ ေျပာတယ္။
ၿပီး ေရကန္အသင့္ ၾကာအသင့္ျဖစ္ခ်င္ေတာ့၊ အဲသည္ႏွစ္ေယာက္ေနၾကတာကလဲ ရြာ့ေတာင္ဖ်ားမွာ ျခံစည္း႐ိုးခ်င္းကပ္ရက္ ဘာခဲယဥ္းေတာ့သလဲ။ ႏွစ္ျခံခြၿပီး ေျမလြတ္ ႏွစ္ဧကေလာက္ရေအာင္ စည္း႐ိုးဖ်က္ ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းလိုက္ၾကတယ္။ ၿပီး ေလာင္းရိပ္လြတ္တဲ့ ကြက္လပ္အလယ္မွာ ေျခာက္ပင္ သံုးခန္း သက္ငယ္မိုး ဝါးထရံကာ ဝါးပိုးၾကမ္းခင္းတဲ့ တန္းလ်ားရွည္ႀကီးထိုးတာပဲ။ ဗမာ့ေတာရြာဓေလ့ သတင္းေမးလာသမွ် လက္ေပါင္းစံုအင္အားနဲ႔ ဝိုင္းဝန္းေဆာက္လုပ္လိုက္ၾကတာ ေန႔ခ်င္းၿပီး အိမ္ယာေပါ့။ ခုိင္မွခိုင္ ခန္႔မွခန္႔။
အဲ … စစ္အတြင္းမွာ အလိုအပ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ဗုံးခိုက်င္းကိုေတာ့ ၿမိဳ႕နဲ႔လဲေဝးၿပီး ေလယာဥ္ပ်ံမဲမဲႀကီးေတြလဲ ေခါင္းေပၚ အဝဲက်ဲလာၿပီဆိုၿပီး၊ ေန႔ေရႊ႕ ညေရႊ႕နဲ႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မတူးခိုင္းဘူး။ တူးျပန္ေတာ့လဲ တဲႀကီးရဲ႕မ်က္ႏွာစာ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ေန႔ခင္းဘက္ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကရာ ခန္းမေဆာင္လို႔ဆိုရမယ့္ မန္က်ည္းပင္အုပ္အရိပ္ေအာက္မွာ တေတာင္သာသာေလာက္ပဲနက္တဲ့ က်င္းတိမ္ကေလးပဲ ကေရာ္ကမယ္ တူးတယ္။ က်င္းက လူဆင္းထိုင္ရင္ ေခါင္းေျမျပင္ေပၚမွာေလ။ ခက္တာက သည့္ထက္နက္ေအာင္ တထြာတမိုက္ ထပ္တူးလိုက္မယ္ဆိုရင္ကိုပဲ ေရထြက္လာေတာ့တယ္တဲ့။ သည္ေတာ့ ေအာက္မႏိႈက္နဲ႔။ က်င္းပတ္ပတ္လည္မွာ ေတာင္ဆုပ္ေလာက္ တိုင္ေတြ အျပည့္စိုက္။ ၿပီး အျပင္ဘက္ကေန ထန္းလံုးေတြ ဆင့္ကာ။ အမိုးလဲ ထန္းလံုး ထက္ျခမ္းခဲြေတြနဲ႔ အျခင္ပစ္။ ၿပီး အေပၚကမွ လွည္းၾကမ္းခင္းေတြနဲ႔ တထပ္၊ ဝါးေၾကာဖ်ာၾကမ္းေတြနဲ႔ တထပ္၊ ႏွစ္ထပ္ ထပ္ခင္းသည့္အေပၚကမွ ေျမေတြဖို႔။ က်င္းပတ္ပတ္လည္လဲ ေျမဆိုင္ခဲေတြနဲ႔ ရံ၊ တေန႔တခါ ေျမသိပ္ေအာင္ေရ ဖ်န္းေပး။ အဲဒါပဲ။
ခုေန က်င္းထဲဝင္ထိုင္ရင္ ေခါင္းေတာ့ ေကာင္းေကာင္း လြတ္ပါတယ္။ သာမန္ၾကည့္လိုက္လို႔ကေတာ့ ထန္းပင္ျမစ္ စိုက္ေရာင္းဖို႔ ေျမဖို႔ထားတာ ေအာက္ေမ့ရမယ္။ သိတယ္ေနာ္…။ ထန္းပင္ျမစ္ဆိုတာ ေႂကြက်တဲ့ ထန္းသီးမွည့္ေတြထဲက ထန္းသီးေစ့ေတြကို ဖို႔ေျမပြေပၚမွာ ေမွာက္စိုက္တာေပါ့။ ေျမထပ္ဖံုးစရာ မလိုဘူး။ ဒါေပမယ့္ စိုက္ခါစမွာေတာ့ မိုးတၿပိဳက္ႏွစ္ၿပိဳက္ ႀကိဳက္တတ္တယ္။ ၿပီး တမိုးတြင္းလံုးပစ္ထားလိုက္႐ံုပဲ။ အဲ…ေဆာင္းတြင္းေရာက္ၿပီဆိုေတာ့မွ ဖို႔ေျမေတာင္ပို႔ကို ေဘးကေန တျဖည္းျဖည္းခ်င္းဖဲ့ၿပီး လိုသေလာက္ၿဖိဳယူ႐ံုပဲ။
မွတ္မိၾကပါတယ္ေနာ္။ ေဆာင္းခ်မ္းခိုက္မွာ မီးဖိုေဘးက မီးလံႈၾကရင္း ဖုတ္စားၾကတာေလ။ ဆီကေလး ဆားကေလးနဲ႔ တို႔စားရင္ အရသာရွိမွရွိ။ အဲ … ၾကံဳႀကိဳက္ခ်င္ေတာ့ က်ဳပ္တို႔ ဖို႔ေျမေတာင္ပို႔ ဗံုးခိုက်င္းလဲတူးၿပီးပါေလေရာ။ မိုးကလဲ အံု႔မိႈင္းထစ္ခ်ဳန္း ရြာခ်ပါေလေရာ။ ရယ္ရတယ္။ က်ဳပ္တို႔ ဗုံးခိုက်င္းလဲ အသူရာသၾကားမင္းရဲ႕ စစ္တလင္းမွာ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ငါးေမြးကန္ ျဖစ္သြားပါေလေရာ။ က်င္းရဲ႕ေအာက္ေျခေျမက သဲေက်ာက္စရစ္ဆိုေတာ့ အေပၚကဖံုးထားတဲ့ ထန္းလံုးေတြရဲ႕ဖိအားေၾကာင့္ က်င္းနံရံေတြပါ အိက်ၿပီး ၿပိဳေတာ့တာေပါ့။ လံုးဝ သံုးမရေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေသးရဲ့။ သိတယ္ေနာ္ …။ မႏၱေလးဆိုတာ မိုးေခါင္ေရရွားရပ္ကိုး။ ပူတယ္ေလ၊ ဆယ္ေနကဲ က်ဲက်ဲေတာက္ ပူေတာ့တာေပါ့။ တပတ္ဆယ္ရက္နဲ႔ ေျခာက္သြားေတာ့ ျပန္ျပင္တူးၿပီး ပိုခိုင္ခိုင္ေတာင့္ေတာင့္ ေဆာက္ၾကတာေပါ့။ ျမတ္စြာဘုရား တန္ခိုးေတာ္နဲ႔ သမၼာေဒဝ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြက သတိေပးတာလို႔ပဲ ေအာက္ေမ့ၾကပါတယ္။ အဲသည္လို ပိုအခိုင္အခန္႔ လုပ္လိုက္လို႔သာေပါ့။ မဟုတ္ရင္ ေသကုန္ၿပီ။
ဘယ့္ႏွယ္ မႏၱေလးကို ျပန္သိမ္းေတာ့ၿမိဳ႕ကို ေျမာက္ဘက္ကေန ဂဏန္းလက္မပံုစံနဲ႔ ပတ္ညႇပ္ၿပီး ဝင္တာထင္ပါရဲ႕။ အဂၤလိပ္ေတြလား အေမရိကန္ေတြလား မသိ။ က်ဳပ္တို႔ အေရွ႕ေတာတေလွ်ာက္လံုးကိုလဲ အေျမာက္ႀကီးေတြနဲ႔ သခင္မေတာင္ဘက္က ေလးငါးနာရီေလာက္ လွမ္းထုလိုက္တာ ရစရာကိုမရွိဘူး။ က်ဳပ္တို႔ရြာေတြဝန္းက်င္မွာ ဂ်ပန္ျဖင့္ တေကာင္မွမရွိဘဲနဲ႔၊ လက္နက္ႀကီးအင္အား မတန္တဆသံုးၿပီး ၿဖိဳခြင္း ေမာင္းထုတ္လိုက္တာ ေျပာပါတယ္။ ရြာစဥ္တေလွ်ာက္မွာ ေျမာက္ပိုင္းက်တဲ့ ဆင္ရြာႀကီးတို႔ ေညာင္ပင္သာတို႔ က်ဳပ္တို႔ ဇီးခ်ဳိကုန္းတို႔ဆိုတာ စိစိညက္ညက္ေက်ေပါ့။ က်ဳပ္တို႔တဲအိမ္ႀကီးလဲ အေျမာက္က်ည္ဆံဗုံးေတြ မွန္ထားလိုက္တာ ပြစိတက္။ အိမ္တိုင္တတိုင္မွာလဲ ထင္းခဲြဓားမေလာက္ရွိတဲ့ ဗုံးဆံႀကီးတဆံက စိုက္ရက္။ ဗုံးခိုက်င္းေပၚမွာကလဲ ျပတ္သတ္က်လာတဲ့ သစ္ကိုင္းေတြ သစ္ခက္ေတြဆိုတာ ထင္းလွည္းတိုက္လာ ရပ္ထားသလိုပဲ။
အဲ … က်ဳပ္တို႔လူေတြအားလံုးလဲ တညေနနဲ႔ တညဦးလံုး ဘယ္ေခါင္းေဖာ္ရဲၾကပါ့မလဲ။ သမၺဳေဒၶေတြ အၿမီးအေမာက္မတည့္ တေယာက္တေပါက္ရြတ္ၾကၿပီး တုတ္တုတ္မွ မလႈပ္ရဲၾကဘူးေပါ့။ နားေတြလဲ အူ၊ ေဇာေခၽြးေတြလဲ ျပန္၊ လက္ဖ်ားေျခဖ်ား ေအးၾကလို႔ေပါ့။ ေခါင္းထဲ ကိုယ္ထဲမလဲ ဖုတ္သဲေတြ အလိမ္းလိမ္းနဲ႔ေပါ့။ ေရငတ္ေပမယ့္ ေရကို ဘယ္သူက ထြက္ယူရဲပါ့မလဲ။ အဲ ညမိုးခ်ဳပ္ေတာ့မွ အေျမာက္သံေတြစဲသြားၿပီး စက္ေသနတ္သံေတြ ေသနတ္သံေတြ ၾကားရတယ္။ ဘယ္သူေတြက ဘယ္သူေတြကို ပစ္ေနမွန္းလဲ မသိ။ ဘယ္လႈပ္ရဲပါ့မလဲ။ ဒါေပမယ့္ က်င္းဝမွာ လူမဲမဲႀကီးႏွစ္ေကာင္ လာရပ္ၿပီး ေသနတ္နဲ႔ခ်ိန္ အကုန္ အျပင္ထြက္ခိုင္းတယ္။ က်ဳပ္တို႔တေတြဆိုတာ ေမးခိုက္ခိုက္႐ိုက္ရက္၊ လက္အုပ္ကေလးေတြခ်ီ ေမ်ာက္ေတြလို ထြက္ၾကရတာေပါ့။ က်ဳပ္တို႔မိသားစုက အဂၤလိပ္လိုေျပာႏိုင္ေတာ့ သူတို႔ အေတာ္သေဘာက်သြားတယ္။ ဘာမွမဟုတ္ဘူး။ ဂ်ပန္သတင္း ေမးတာေပါ့။ သည္ရြာတဝိုက္မွာ ဂ်ပန္တေယာက္မွ မရွိပါဘူးေျပာေတာ့မွ ျပန္ထြက္သြားၾကတယ္။
အဲသည္ေတာ့မွပဲ က်ဳပ္တို႔အားလံုးလဲ သက္ျပင္းခ်ႏိုင္ၾကေတာ့တယ္။ အဲသည္ေတာ့မွ ေရငတ္မွန္း ဆာမွန္း သိၾကေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ထမင္းမရွိ၊ ဟင္းလဲ မရွိေတာ့ဘူး။ ထမင္းအိုးႀကီးကလည္း စေလာင္းဖံုးလြင့္သြားၿပီး ဖံုေတြ အမိႈက္ေတြ နန္းခ်င္းဖံုးလို႔။ မန္က်ည္းပင္မွာကပ္ စင္႐ိုက္ၿပီး တင္ထားတဲ့ ေသာက္ေရအိုး ႏွစ္လံုးကလဲ က်ကဲြလို႔။ သံပန္းကန္ျပားအဖံုးနဲ႔ အုန္းသီးဆံ ေရမႈတ္ေတြကိုေတာ့ လိုက္ရွာေကာက္ယူရတယ္။ ေတာ္ေသးရဲ႕။ ေသာက္ေရ ထည့္ေလွာင္ထားတဲ့စဥ့္အိုးက ေျမႀကီးထဲ အထိုင္ျမဳပ္ထားတဲ့အတြက္ မကဲြလို႔။ အင္ဒံုအဖံုးကိုလွပ္ၿပီး၊ ေရမႈတ္နဲ႔ ခပ္ေသာက္လို႔ရၾကတယ္၊ ထမင္းကေတာ့ မစားၾကရပါဘူး။ ထပ္ခ်က္ရေအာင္ ညႀကီးမင္းႀကီး မီးလဲ မေမႊးရဲပါဘူး။ အမယ္ … ၾကက္ေတြကေတာ့ မေသဘူးဟဲ့။ ဘယ္သြားပုန္းေနခဲ့ၾကတယ္ မသိဘူး။ လူသံေတြၾကားေတာ့ သူတို႔ အသံေတြလဲ ျပန္ၾကားလာရတယ္။
လူေတြလဲ ခုမွ ဖံုေတြ သဲေတြ ေခၽြးေစးေတြနဲ႔ ညစ္ပတ္ေပေရေနမွန္းသိၿပီး၊ ေရခ်ဳိးခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚလာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခ်ဳိးစရာေရ ဘယ္မွာရွိမွာလဲ။ ထံုးစံအတိုင္း ခါတိုင္းလို ရြာ့ျပင္ထြက္ၿပီး ေခ်ာင္းထဲ ခုန္ခ် ေရခ်ဳိးရေအာင္က ဘယ္ထြက္ရဲပါ့မလဲ၊ က်ဳပ္တို႔ကေလးေတြဆိုတာ နားအူလဲမေပ်ာက္၊ အေၾကာက္လဲ ေတာ္ေတာ္နဲ႔မေျပေတာ့၊ အေမေတြ အနားကပ္လို႔။ ေအးေလ … ဘာပဲေျပာေျပာ စစ္ေၾကာင္းက်လို႔ ရြာေတြ အိမ္ေတြသာ ညက္ညက္ေၾကေပမယ့္ မီးလဲ မေလာင္၊ လူလဲ အထိအခိုက္ အေသအေပ်ာက္ လံုးဝ မရွိပါဘူး။ တခုေတာ့ရွိတယ္။ ႏြားေတာ့ ေလးေကာင္ေတာင္ အေျမာက္ဆံမွန္ၿပီး ေသတယ္။ ေနာက္တေန႔ တရြာလံုး အမဲသားေပၚေတာ့တာေပါ့။ ဆိုေတာ့ကာ … အခုမွ ဆရာၾကင့္တန္ဖိုးကို သိၾကရေတာ့တယ္။
ဆရာၾကင္ကေတာ့ မရွိေတာ့ပါဘူး။ သြားၿပီပဲ။ ဒါေပမယ့္ သည္အေရွ႕ေတာဘက္ ေျပာင္းေျပးခိုလံႈၾကမယ္ဆိုတုန္းက၊ ေမေမႀကီးႀကီးကတဆင့္ ဆရာၾကင္က တြက္ခ်က္ၿပီး သတိေပးတယ္။ ၿမိဳ႕ရဲ႕အေရွ႕ေျမာက္အရပ္ တနဂၤေႏြေဒါင့္က နဂါးလွည့္မသင့္ဘူး တဲ့။ မေျပာင္းေကာင္းဘူး တဲ့။ ဒုကၡေတြ႔ႏိုင္တယ္ ေျပာသားပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာၾကင့္စကားကို ဘယ္သူကမွ အယံုအၾကည္ မရွိၾကဘူး။ ေတာကို သူ မလိုက္လာခ်င္လို႔၊ ေမေမႀကီးႀကီးတို႔ သားအမိကို ပစ္သြားခ်င္လို႔၊ သူ႔ဇာတိ ေျမလတ္ၿမိဳ႕ကေလးကို သူ ျပန္ေျပးခ်င္လို႔ သက္သက္မဲ့ ရမယ္ရွာ ကပ်က္ယပ်က္လုပ္တာလို႔ပဲ ထင္ခဲ့ၾကတယ္၊ အဖြားကေတာ့ လူႀကီးမိဘတေယာက္ေနနဲ႔ နားလည္ခြင့္လႊတ္လိုက္တယ္။ စစ္အတြင္း ဘယ္သူမွအလုပ္ မရွိၾက၊ ဝင္ေငြမရွိၾကဘူး မဟုတ္လား။ အဲေတာ့ အားနာတာလဲပါ၊ ရွက္တာလဲ ပါေကာင္းပါမယ္ေပါ့။
ၿပီး ႀကီးေကာင့္ႀကီးမားနဲ႔ ေယာကၡမ ထမီနားလဲ ခိုမစားခ်င္ဘူး ထင္ပါရဲ႕ေပါ့။ ဝင္မပါဘူး၊ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနလိုက္တယ္။ ေနာ့ … သားမက္နဲ႔ ေယာကၡမရဲ႕ အသက္ခ်င္းကလဲ ဆယ္ႏွစ္သာသာေလာက္ပဲ ကြာတာကို။ က်ဳပ္တို႔ ေမေမႀကီးႀကီးကလဲ တသက္လံုးမခဲြဖူးတဲ့ အေမကိုပစ္ၿပီး၊ လင့္မယားႀကီးရွိရာအရပ္ကို ဘယ္လိုက္ပါ့မလဲ။
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment