ထိန္လင္း
ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးတဲ့အခ်ိန္ကေန ဒီကေန႔အထိ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ အရွိဆံုးေခတ္ကို ေျပာပါဆိုရင္ ဖဆပလ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ေခတ္ကိုပဲ ေျပာရမွာပါ။ အဲဒီလို လြတ္လပ္တဲ့ေခတ္မွာ စာေပေရးသားမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပထမဆံုး အဖမ္းခံရတဲ့ စာေရးဆရာကို ျပပါဆိုရင္ေတာ့ ဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးဆရာ၊ သတင္းစာဆရာ အျဖစ္ ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ဟာ စာေပသက္ ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ အတြင္း အက်ဥ္းေထာင္နဲ႔ ကြၽန္းမွာ ၁၃ ႏွစ္ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။ သူ ေရးသားခဲ့တဲ့စာေပေတြဟာ ေခတ္ကိုထင္ဟပ္ေစသလို သူ႔အျမင္ကိုလည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေရးသားဝံ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းက်ေနစဥ္မွာေတာင္ စာေပေရးသားခြင့္ရွိတဲ့ ေခတ္မို႔လို႔ ေရးရဲတာဆိုေပမယ့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖမ္းအဆီးခံ အက်ဥ္းက်ခံရတဲ့ၾကားက ေရးသားခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ဟာ ၁၉၂ဝ ျပည့္ႏွစ္မွာ ေမြးဖြားခဲ့ၿပီး ၁၉၇၈ ခုႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္။ သူ ကြယ္လြန္ခဲ့တာက ေအာက္တိုဘာလ ၂၃ ရက္ေန႔ဆိုေတာ့့ အခုဆိုရင္ ဆရာ ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ေက်ာ္သြားပါၿပီ။ အသက္ ၁၈ အရြယ္က စလို႔ စာေပေရးသားခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္ကို ၁၉၄၅ ခုႏွစ္မွာ စတင္ သံုးစြဲခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ့ကို ပဲခူးၿမိဳ႕မွာ ေမြးဖြားခဲ့ၿပီး ကေလာင္နာမည္ေရွ႕မွာ ‘ဗန္းေမာ္’ ကို တပ္တာက ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕မွာ ပညာသင္ယူခဲ့တာကို အမွတ္ရတဲ့အေနနဲ႔ မွည့္ေခၚခဲ့တာလို႔ ရာျပည့္တိုက္က ထုတ္ေဝတဲ့ ‘၂ဝ ရာစု ျမန္မာစာေရးဆရာ ၁ဝဝ’ စာအုပ္ထဲက အတၳဳပၸတၱိအက်ဥ္းမွာ အတိအက် ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ဦးစီးဌာနက ထုတ္ေဝတဲ့ ‘ႏွစ္ဆယ္ရာစု ျမန္မာစာေရးဆရာမ်ားႏွင့္ စာစုစာရင္း’ စာအုပ္မွာေတာ့ ေမြးဖြားရာၿမိဳ႕ကို ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕လို႔ မွားယြင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အတၳဳပၸတၱိဆိုတာ သမိုင္းအခ်က္အလက္အေနနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္တာလည္း ျဖစ္တာမို႔ အမွားအယြင္းေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ ဒီလိုစာအုပ္ေတြက ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးၿပီးမွ ထုတ္ေဝသင့္တဲ့ စာအုပ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာက ျပည္သူေတြရဲ႕ ပကတိဘဝေတြကို ထင္ဟပ္တဲ့ စာေပေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေန သံုးသပ္ခ်က္ေတြအျပင္ သမိုင္းစာအုပ္ေတြ၊ သိပၸံဆိုင္ရာစာအုပ္ေတြကိုလည္း ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ဆရာဒဂုန္တာရာ ထုတ္ေဝတဲ့ တာရာမဂၢဇင္းမွာ တြဲဖက္အယ္ဒီတာအျဖစ္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္မွာ တာဝန္ယူခဲ့သလို ေနာက္ပိုင္းမွာ လင္းယုန္ဂ်ာနယ္၊ လင္းယုန္သတင္းစာ၊ ျမန္မာစာေပမဂၢဇင္း တို႔ကို ကိုယ္တိုင္ထုတ္ေဝၿပီး အယ္ဒီတာအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။
ပထမအႀကိမ္ အက်ဥ္းက်စဥ္ ‘ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သမိုင္း’ စာအုပ္ကို ေရးသားခဲ့ၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္ အက်ဥ္းက်စဥ္ ‘ကိုလိုနီေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္း’ စာအုပ္ကို ျပဳစုခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို စာေပတာဝန္ကို ေရာက္ရာေနရာမွာ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေပမယ့္ အမ်ဳိးသားစာေပဆုလို႔ အခုေခၚဆိုတဲ့ အရင္က ‘စာေပဗိမာန္ဆု’ ကို အိမ္ေစာင့္အစိုးရလက္ထက္မွာ ေရြးခ်ယ္ေပးအပ္ေတာ့ လက္မခံခဲ့ပါဘူး။
ဆရာ့ရဲ႕ အေရးအသားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ‘မိုးလိုက္လို႔ရြာ’ ဆိုတဲ့ ဝတၳဳမွာ ေရးသားထားတာကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီဝတၳဳရဲ႕ အဖြင့္မွာတင္ ဆရာက အခုလို ေရးသားခဲ့ပါတယ္။
“လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ဆယ္ႏွစ္ဆယ္မိုးမွ် ျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ တိုင္းျပည္ႀကီးတြင္ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားေရးႏွင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို ျပန္လည္ထူေထာင္၍ တရားမွ်တေသာ သန္႔ရွင္းေသာ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးကို က်င္းပေပးရန္အတြက္ ၁၈ လမွ်ေလာက္သာ အုပ္ခ်ဳပ္သြားခဲ့ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္း အစိုးရ လက္ထက္အတြင္း ‘တရားဥပေဒ၏ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ညီမွ်ျခင္းရွိေစရမည္’ ဟူ၍ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒႀကီးက အတိအလင္း ရည္ညႊန္းထားေသာ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္ ကံေကာင္းသူမ်ားႏွင့္ ကံဆိုးသူမ်ား ဟူ၍ ၂ မ်ဳိး ၂ စား ရွိခဲ့ၾကေလသည္။ အဆိုးႏွင့္အေကာင္း ဒြန္တြဲေနေသာ သဘာဝႀကီးအတြင္း၌ ယင္းကဲ့သို႔ ကံဆိုးသူႏွင့္ ကံေကာင္းသူဟူ၍ ၂ မ်ဳိး ၂ စား ရွိေနျခင္းမွာ သဘာဝႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ တရားဓမၼကား မဟုတ္ေခ်။ ကံဆိုး၍ လူေပါင္းမွားသြားေသာ အဇာတသတ္ကဲ့သို႔ ပါရမီရင့္သန္ၿပီး ပုဂၢဳိလ္ႀကီးတစ္ဦးကိုပင္ သံသရာမွေရြးႏုတ္၍ ၎ႏွင့္အတူ နိဗၺာန္သို႔တပါတည္း ေခၚေဆာင္သြားလိုေသာ ဗုဒၶသည္ မည္သို႔မွ် မတတ္ႏိုင္သျဖင့္ လက္လႊတ္ထားခဲ့ရသည့္အျဖစ္ကို ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ ေဒသနာႏွင့္ က်မ္းဂန္မ်ား၌ အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားေလသည္။
ယင္းသို႔ ကံေကာင္းသူမ်ားႏွင့္ ကံဆိုးသူမ်ား၏အေၾကာင္းကို ဘက္မလိုက္ေသာ စာေရးဆရာတစ္ဦးအေနႏွင့္ မွတ္တမ္းတင္ေရးသားေဖာ္ျပႏိုင္ရန္အတြက္ က်ေနာ္သည္ ထိုအခြင့္အေရးကို မရရွိခဲ့ေပ။ သို႔ရာတြင္ ကံဆိုးရွာၾကသူမ်ား၏ အေၾကာင္းကိုကား ထိုက္သင့္သေလာက္ ေရးသားေဖာ္ျပျခင္းျပဳရန္အတြက္ က်ေနာ္သည္ အခြင့္အေရးေကာင္းစြာ ရရွိခဲ့ေလသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း၏ လက္ထက္အတြင္း ရန္ကုန္ ဗဟို စံျပေထာင္ႀကီးသို႔ က်ေနာ္သည္ ဒုတိယအႀကိမ္ ဝင္ေရာက္ေနထိုင္ျခင္း ျပဳခဲ့ရျပန္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားေရးႏွင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကိုလည္းေကာင္း၊ သန္႔ရွင္း၍ တရားမွ်တေသာ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီး က်င္းပေရးကိုလည္းေကာင္း တနည္းမဟုတ္ တနည္းနည္းျဖင့္ ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးျခင္းျပဳလိမ့္မည္ဟု သတ္မွတ္ျခင္းကို ခံရသျဖင့္ ရန္ကုန္ ဗဟိုေထာင္ႀကီးအတြင္း၌ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္း ခံေနရသူမ်ားထဲတြင္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၊ စီးပြားေရးသမားမ်ား၊ အစိုးရအမႈထမ္း အရာထမ္းမ်ား၊ စာေရးဆရာ သတင္းစာဆရာမ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာမ်ား၊ အလုပ္သမားႏွင့္ ခါးပိုက္ႏႈိက္မွအစ မိန္းမထိန္းမ်ားမက်န္ လူတန္းစားေပါင္းစံု ပါဝင္လ်က္ ရွိေလသည္။”
အဲဒီဝတၳဳထဲမွာ အက်ဥ္းက်ေနတုန္းေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အက်ဥ္းေထာင္ရဲ႕ ဆိုးဝါးတဲ့ သ႐ုပ္ေတြကို ေရးျပခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ့ရဲ႕စာထဲက အေျခအေနေတြဟာ အခုျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လက္ရွိအေနအထားနဲ႔ မကြာလွပါဘူး။ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္လိုပဲ လက္ရွိအက်ဥ္းအက်ပ္ထဲမွာ စာေပတာဝန္ေက်ပြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ စာေပပညာရွင္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဒီလို ျပည္သူဘက္က ရပ္တည္တဲ့ စာေပပညာရွင္ေတြ ေခတ္အဆက္ဆက္ ရွိေနတာဟာ တုိင္းျပည္အတြက္ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီလိုပညာရွင္ေတြကို ဖိႏွိပ္ေနတဲ့ အုပ္စိုးသူ အဆက္ဆက္ တည္ရွိေနတာကေတာ့ စိတ္မေကာင္းစရာပါပဲ။ ။
၂၊ ၁၁၊ ၂ဝဝ၈
No comments:
Post a Comment