Sunday, September 26, 2010

မုန္တိုင္းကိုဆန္၍ ပင္လယ္ကိုျဖတ္ေသာအခါ (၅၂)

ဆက္တိုက္ရမယ္

ဦးေအာင္ေငြက ေခါင္းၿငိမ့္ၿပီး “ဆက္တိုက္မယ္” ျပန္ေျပာသည္။ မေန႔ညက လာသည့္ စစ္ဗိုလ္အေၾကာင္း ဦးေအာင္ေငြအား ျပန္ေျပာျပရာ …

“ဒါ က်ေနာ့္တူ ဗိုလ္ၾကည္ဝင္းပဲ၊ သူက မုန္းကပဲ၊ ကိုသက္ဝင္းတို႔အိမ္မွာ လာေနၿပီး ေက်ာင္းတက္တယ္၊ သူ အရင္က တကသမွာ လုပ္ခဲ့ေသးတယ္”

ေနာက္တေန႔မနက္ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ ၃ ရက္ေန႔ မနက္ ၇ နာရီ ေလာက္ရွိမည္။ ေရး ပုလိပ္အခ်ဳပ္သို႔ စစ္သား ၂ ေယာက္ေရာက္လာသည္။ တာဝန္က်ပုလိပ္က က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္နာမည္ေခၚထုတ္ၿပီး စစ္သားလက္သို႔ အပ္ပါသည္။ စစ္သား ၂ ေယာက္က က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ကို ေမးသည္။ ဦးေအာင္ေငြကို …

“ခင္ဗ်ားက ဘာအလုပ္လုပ္လဲ”

ဦးေအာင္ေငြက …

“က်ေနာ္ ေက်ာင္းဆရာပါ”

က်ေနာ့္ကို ဆက္ေမးျပန္သည္။

“မင္းကေရာ ဘာလုပ္သလဲ”

“က်ေနာ္က ေက်ာင္းသားပါ”

စစ္သားက …

“ခင္ဗ်ားတို႔ကို ႀကိဳးနဲ႔မတုပ္ဘူး၊ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ လိုက္ခဲ့ပါ”

ဦးေအာင္ေငြက …

“စိတ္ခ်ပါ၊ က်ေနာ္တို႔လမ္းမွာ ထမင္းငတ္လာေတာ့ အားျပတ္ေနတာပါ”

က်ေနာ္တို႔ကို ဂါတ္တဲေပၚမွေခၚခ်လာၿပီး ေရး ဘူတာ႐ံုသို႔ ေရာက္လာပါသည္။ မၾကာမီ ရထားေပၚ တက္ၾကပါသည္။ တြဲမွာ အေစာင့္တြဲျဖစ္သည္။ အေစာင့္ပုလိပ္ ၅ ေယာက္ပါသည္။ ဦးေအာင္ေငြကို က်ေနာ္က ေျပာသည္။

“အေျခအေနေပးရင္ အလုပ္လုပ္မယ္”

သူက “လုပ္မယ္၊ စိတ္ခ်” ျပန္ေျပာသည္။

ခဏအၾကာတြင္ ရထားသည္ ေရးမွ ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ စတင္ထြက္ခြာလာပါသည္။ ရထားေပၚေရာက္ေသာအခါ က်ေနာ္တို႔က အေစာင့္စစ္သားထံ ထမင္းေတာင္း စားသည္။ လမ္းက်မွ ျပန္ဝယ္ေပးမည္ ေျပာသည္။ အေစာင့္ စစ္သားေတြက ဟန္းေကာႏွင့္ထည့္လာေသာ ထမင္းကို ေကၽြးသည္။

သူတို႔ထမင္းကို က်ေနာ္တို႔စားပစ္လိုက္သည္။ က်ေနာ္တို႔က ဗိုက္ျပည့္ဖို႔ လိုသည္။ ရထားသည္ဆက္လက္၍ တဘူတာၿပီး တဘူတာ ဝင္ရပ္လိုက္၊ ဆက္ထြက္လိုက္ ေမာင္းႏွင္ေနသည္။ လမိုင္းဘူတာသို႔ေရာက္လွ်င္ ဦးေအာင္ေငြက ထမင္းျပန္ ဝယ္ေကၽြးသည္။ က်ေနာ္က စတင္၍ အေျခအေနကို ဖန္တီးယူသည္။

“အကိုႀကီး ခင္ဗ်ားေသနတ္က ေဘးကအေပါက္ေတြက မ်ားလွခ်ည္လား၊ အဲဒီအေပါက္ေတြထဲက က်ည္ဆံထြက္သလား”

“မင္းကလည္းကြာ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ေသနတ္ေျပာင္းမပူေအာင္၊ ေအးေအာင္ အေပါက္ေဖာက္ထားတာ”

“အကိုႀကီးေသနတ္က ဘယ္လိုေခၚလဲ”

“ဒီေသနတ္ဟာ ဂ်ီသရီးလို႔ေခၚတယ္ကြ၊ ဂ်ာမဏီကေန စက္႐ံုလာတည္ၿပီး ဒီမွာလုပ္တာ၊ ေျမာက္ပိုင္းမွာ ဗကပေတြနဲ႔ တိုက္တာ ပစ္ရလြန္းလို႔ ေသနတ္ေျပာင္းေတာင္ ျပတ္ထြက္တယ္။ ဒီေသနတ္က ေပါ့ေပါ့ကေလး ကိုင္ၾကည့္ပါလား”

“ဟာ ေနပါေစ၊ က်ေနာ္မကိုင္ရဲဘူး၊ က်ေနာ္က ေသနတ္ဆိုရင္ သိပ္ေၾကာက္တတ္တယ္၊ ငယ္ငယ္ကေလးထဲကပဲ”

ဦးေအာင္ေငြက ေျပာျပန္သည္။

“ဒီတြဲက ျမင့္လြန္းအားႀကီးတယ္ဗ်ာ၊ တြဲေဆာင့္ေတာ့ ေခါင္းသိပ္မူးတာပဲ၊ ေနာက္တြဲကို ေျပာင္းစီးရေအာင္”

ရထားသည္ ေရွ႕ဘူတာတြင္ ရပ္သည္။ ေနာက္ဆံုးတြဲ ဂါတ္ဗိုလ္တြဲသို႔ ေျပာင္းစီးပါသည္။ ဂါတ္ဗိုလ္တြဲသည္ ေနာက္ဆံုးတြဲ ျဖစ္သည္။ ကုန္တြဲရထားမ်ားတြင္လိုက္ပါသည့္ ဂါတ္ဗိုလ္တဲမ်ဳိးျဖစ္သည္။ တြဲ၏ေရွ႕တြင္ ကြက္လပ္၊ ေနာက္တြင္ ကြက္လပ္၊ အလယ္တြင္ အိမ္သာတြဲႏွင့္တူေသာ တဲကေလးတလံုး၊ ထိုတြဲထဲတြင္ က်ေနာ္ႏွင့္ အေစာင့္စစ္သားတေယာက္၊ ေရွ႕ ကြက္လပ္တြင္ ဦးေအာင္ေငြႏွင့္ အေစာင့္စစ္သားတေယာက္။

က်ေနာ္ႏွင့္အတူ တြဲကေလးထဲတြင္ ထိုင္ေနေသာ စစ္သားသည္ သူ႔ဂ်ီသရီး ေသနတ္ကို ေဘးတြင္ေထာင္ထားၿပီး ေအးေအးလူလူ လိုက္ပါလာသည္။ သူေထာင္ထားေသာ ေသနတ္သည္ သူႏွင့္က်ေနာ္ ၂ ေယာက္ၾကားတြင္ ရွိသည္။ ဦးေအာင္ေငြကိုေစာင့္ေသာ စစ္သားသည္ သူ႔ဂ်ီသရီးကို ၾကမ္းျပင္တြင္ ခ်ထားၿပီး ေပါင္တဖက္ႏွင့္ ဖိထားသည္။ သူတို႔ ၂ ေယာက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထုိင္ၿပီး ေျခေထာက္ တေယာက္ တဖက္စီ ေအာက္သို႔ တြဲေလာင္းခ်ထားသည္။

ဤစစ္သား ၂ ေယာက္သည္ က်ေနာ္တို႔ကို ယံုေနပါၿပီ။ သူတို႔ေစာင့္ၿပီးေခၚလာ ရသည့္ အခ်ဳပ္သား ၂ ေယာက္သည္ ပင္လယ္ထဲတြင္ ငတ္ျပတ္ၿပီး အားျပတ္ေနၾကသူ ၿပီးေတာ့ တေယာက္က ေက်ာင္းဆရာ၊ တေယာက္က ေက်ာင္းသား၊ သူတို႔ အေတာ္ေလွ်ာ့တြက္ထားပံုရပါသည္။

က်ေနာ့္၏ ငယ္႐ုပ္မေပ်ာက္ေသးေသာ ပံုဟန္သည္ သူတို႔အတြက္ မႈေလာက္စရာ မဟုတ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ မသိလိုက္တာတခုကေတာ့ ဤေက်ာင္းသားသည္ ေတာခိုေက်ာင္းသား၊ ေသနတ္တလက္ကို ကၽြမ္းက်င္ သြက္လက္စြာ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္တတ္ေသာ ေက်ာင္းသားတေယာက္မွန္း သူတို႔ မသိလိုက္ပါ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

No comments: