စာေပစိစစ္ေရးက ပယ္ခ် ဖယ္ထုတ္ခံရတဲ့ တျခား ဝတၳဳတို႔ေတြ ရွိ မရွိ၊ အခု ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပထားတဲ့ ဝတၳဳတိုေတြထဲကလည္း မူလ မဂၢဇင္းေတြမွာ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခဲ့စဥ္က ျဖတ္ေတာက္ ပယ္ဖ်က္ခံခဲ့ရတာေတြ ရွိ မရွိေတာ့ မသိလဘူးေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ အခုစာအုပ္ထဲက ဝတၳဳတိုကေလးေတြ ၂၉ ပုဒ္ကို ဖတ္ရ႐ံုမွ်နဲ႔ပဲ … က်ဳပ္ကေတာ့ အား ျပန္ရွိလာပါတယ္။
စာအုပ္ရဲ႕အဖံုးေနာက္ ဒုတိယစာမ်က္ႏွာမွာ ကမၻာ့စာအုပ္အစဥ္အလာမွာ မရွိတဲ့ က်က္သေရယုတ္တဲ့၊ မေဖာ္ျပမေနရတဲ့ စာေတြကလြဲၿပီး က်န္အားလံုးကို ႀကိဳက္ပါတယ္။ လက္ပန္းေပါင္းခတ္ၿပီးေတာ့လည္း ႀကိဳဆိုလိုက္ပါတယ္။
ဘယ့္ႏွယ္ … က်ဳပ္ ျပည္ပကို ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ သတင္းေတြက ၾကားရၿပီ။ စစ္အစိုးရနဲ႔ သူ႔မယားပါသား ကေလာင္ေတြက လႊင့္ထုတ္ထားတဲ့ သတင္းေတြေနမွာေပါ့။ ဗမာစာေပ၊ ဗမာဝတၳဳတို၊ ဝတၳဳရွည္ေတြ ေရစီးေၾကာင္း ေျပာင္းလဲသြားၿပီတဲ့။ ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္ဆိုတဲ့ သ႐ုပ္မွန္စာေပေခတ္ မရွိေတာ့ဘူး တဲ့။ အႏုပညာသည္ အႏုပညာအတြက္၊ စာေရးတယ္ဆိုတာ ေရးခ်င္လို႔ေရးတာ … ဘယ္သူ႔အတြက္မွလည္း မဟုတ္ဘူး … ဘယ္အယူအဆကိုမွလည္း ကိုယ္စားမျပဳဘူး … ဆိုတဲ့ ေမာ္ဒန္ေတြ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ေတြပဲ စာဖတ္ျပည္သူေတြက ႀကိဳက္လာၾကေတာ့သတဲ့ ေလ …။
ဒါေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သည္ဝါဒျဖန႔္သတင္းေတြ မမွန္ကန္ဘူးဆိုတာ ဘီဘီစီက ကိုေက်ာ္ဇံသာေမးတဲ့ အင္တာဗ်ဴးမွာ က်ဳပ္ ေျဖခဲ့ဖူးပါတယ္။ သတၱိရွိရင္ ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္ သ႐ုပ္မွန္စာေပေတြကို မဖိႏွိပ္ မခ်ဳပ္ခ်ယ္ဘဲ ခြင့္ျပဳၾကည့္ပါ။ သူတို႔ေျပာတဲ့ စာေပမ်ဳိးနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ေရးသားပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခြင့္ ျပဳၾကည့္ပါ။ က်ဳပ္တို႔ သ႐ုပ္မွန္စာေပ ဘက္က မသာဘူး၊ စာဖတ္ပရိသတ္ ျပည္သူက က်ဳပ္တို႔ဘက္မွာ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ … က်ဳပ္ ေရးခဲ့သမွ်ေတြကို အကုန္ မီး႐ိႈ႕ဖ်က္ဆီးပစ္ၿပီး၊ က်ဳပ္လည္း ေနာက္ထပ္ စာ လံုးဝ မေရးေတာ့ဘူးလို႔ ခ်ဲလင့္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ခုေတာ့ ဘာေျပာစရာ လိုပါေတာ့သလဲ။ ဝတၳဳတို အသားေပး ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပေနတဲ့ ေရႊအျမဳေတ၊ မေဟသီ၊ ေပဖူးလႊာ၊ ပန္းအလကၤာ၊ ကလ်ာ၊ ေတးကဗ်ာ … အစရွိတဲ့ မဂၢဇင္းႀကီးေတြကိုၾကည့္။ ဘယ္မွာ သ႐ုပ္မွန္စာေပ ေမွးမွိန္တိမ္ေကာ သြားလို႔တုန္း။ သည္လို သ႐ုပ္မွန္စာေပေတြခ်ည့္ ေရြးခ်ယ္စုစည္းထုတ္တဲ့ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္မ်ဳိး ေစ်းကြက္တင္ႏိုင္တာကို ေထာက္ၾကည့္ရင္ပဲ … သ႐ုပ္မွန္ႀကိဳက္ အမွန္တရားႀကိဳက္ စာဖတ္ပရိသတ္ အင္အားေကာင္းတယ္ဆိုတာ သိသာပါတယ္။
သည္လို အင္အားေကာင္းလာေအာင္ ဘယ္သူေတြက ဝိုင္းဝန္းအားေပးခ်ီးျမႇင့္ေျမႇာက္စားေနၾကသလဲ။ အဲသည္ “မိုးမာန္စိတ္ႀကိဳက္ ဝတၳဳတိုမ်ား” စာအုပ္ထဲမွာပဲ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ ဗမာျပည္မွာ က်ဳပ္တို႔ရွိေနစဥ္တုန္းကလိုမွ မဟုတ္ဘဲ။ က်ဳပ္တို႔ေခတ္တုန္းက အစုိးရကေပးတဲ့ အမ်ဳိးသားစာေပဆုရယ္၊ စာေပဗိမာန္ဆုရယ္၊ ႐ႈမဝ (၁၀၀၀) ဆုရယ္၊ … ရင္ခုန္ပြင့္ ဆုရယ္။ သာရ မဂၢဇင္းရဲ႕ စာတည္းႀကိဳက္ဆုနဲ႔ ပရိတ္သတ္ႀကိဳက္ဆုရယ္နဲ႔ ေနာက္ မီးရထားဝန္ႀကီးဌာနက ေပးတဲ့ စာေပဆုရယ္ေလာက္ ရွိတာပဲ။
ဒါေတာင္ တခ်ဳိ႕စာေပဆုေတြက အသက္မရွည္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဆိုလိုတာက ဗမာ ဝတၳဳတို၊ ဝတၳဳရွည္ေတြကို စင္တင္ေျမႇာက္စားအားေပးၾကတာ နည္းတယ္။ ေဟာ … အခုေတာ့ … Mandalay reader ဆု တဲ့၊ အမ်ဳိးသားစာေပဆု တဲ့၊ စာေပဗိမာန္ဆုတဲ့၊ ေရႊအျမဴေတစာေပဆု တဲ့၊ သုတစြယ္စံုဆု တဲ့၊ မင္းသစ္စာေပဆု တဲ့၊ ျဖဴးမိတ္ေဆြမ်ား စာေပဆုတဲ့၊ က်ပ္ျပင္ၿမိဳ႕မ သဟာယစာၾကည့္တိုက္ဆုတဲ့၊ ျမဝတီမဂၢဇင္းၿပိဳင္ပြဲ ဆုတဲ့၊ ေရနည္းငါးေလးမ်ား ေရႊဆုတဲ့၊ ရင္ခုန္ပြင့္ စာေပဆုတဲ့၊ ထန္းရိပ္ညိဳစာေပဆုတဲ့၊ ျမန္မာ့မီးရထား စာေပဆုတဲ့၊ ျမတ္မိခင္ စာေပဆုတဲ့၊ ပရိတ္သတ္အႀကိဳက္ဆံုး ေရႊအသစ္ဆုတဲ့၊ မိုးမိုးအင္းလ်ား စာေပဆုတဲ့၊ ဥကၠာေက်ာ္ ဝတၳဳတို စာေပဆု၊ မ်ဳိးဆက္သစ္ စာေပဆု တဲ့၊ ေငြတာရီဝတၳဳတိုဆုတဲ့၊ ထြန္းေဖာင္ေဒးရွင္း စာေပဆုတဲ့၊ ဆရာဝန္တင္ေရႊ စာေပဆုတဲ့။ … ကဲ နည္းေရာ့လား။
သည္အထဲမွာ တခ်ဳိ႕တေလက သမိုင္းဘာသာရပ္နဲ႔ ပတ္သက္ေကာင္း ပတ္သက္မယ္၊ တအုပ္တေလက အတၳဳပၸတၱိစာေပ ဆန္ေကာင္းဆန္မယ္ေပါ့ေနာ္၊ ဒါေပမယ့္ အမ်ားစုႀကီးကေတာ့ ဝတၳဳတိုေတြခ်ည့္ပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္ သ႐ုပ္မွန္ေတြခ်ည့္ပါပဲ။
နိဂံုးအေနနဲ႔ က်ဳပ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ‘စာေပဆိုတာ ေခတ္ရဲ႕ေၾကးမံု’ ဆိုတာပါပဲ။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ စာေရးဆရာ ျဖတ္သန္းေတြ႔ၾကံဳေနရတဲ့ကာလက … လူေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးဘဝေတြကို အမွန္အတိုင္း အႏုပညာေျမာက္စြာ ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပတာဟာ တာဝန္ေက်တဲ့ စာေပပါပဲ။
သ႐ုပ္မွန္စာေပ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ပါေစသတည္း။
ေမာင္သာရ
သ႐ုပ္ေဖာ္ - ေအာင္ထက္
No comments:
Post a Comment