Friday, April 23, 2010

ေက်ာင္းသား ေထာင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (၄၅)

ဦးတင္ၫြန္႔ကို သူတို႔ကေခၚေတြ႔ၿပီးတဲ့ ေနာက္တေန႔ ေန႔လည္မွာပဲ က်ေနာ္ကိုလည္း ေခၚေတြ႔တယ္။ ေထာင္ထဲကလို႔ပဲထင္ရတဲ့ ႐ံုးခန္းတခန္းဆီကို ေစာင္အုပ္ၿပီးေခၚသြားတာေပါ့။ အခန္းေလးက တခန္းတည္းပါ။ တထပ္အေဆာက္အဦေလးထဲက အခန္းေလးတခန္းလို႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။

အထဲေရာက္ေတာ့ အတြင္းဘက္ရွိတဲ့ အခန္းတခန္းထဲကို တြန္းပို႔လိုက္တယ္။ အဲ့ဒီမွာ စားပြဲတလံုး ခ်ထားတယ္။ စားပြဲက ေလးေထာင့္ရွည္ရွည္ေပါ့။ စားပြဲထိပ္မွာက ေထာက္လွမ္းေရးက ဗိုလ္မႉးတေယာက္ ထိုင္ေနတယ္။ (သူ႔နာမည္က ဗိုလ္မႉးစိုးျမင့္လို႔ ေနာက္မွ သူ႔ကိုယ္သူေျပာျပလို႔ သိရတယ္။)

တံခါးေပါက္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အတြင္းဘက္မွာက ‘သခင္သန္းထြန္း ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ား’ စတဲ့ ေထာက္လွမ္းေရးရဲ႕ ဝါဒျဖန္႔ စာအုပ္ေတြကို နာမည္ခံေရးထုတ္ေနတဲ့ ျမရာပင္စာေပဆိုတာက (သူတို႔ေခၚတဲ့) ရဲေဘာ္ျမ၊ ရဲေဘာ္ဘခက္၊ ရဲေဘာ္ တင္ရွိန္ဆိုတဲ့ လူ ၃ ေယာက္ ထိုင္ေနၾကတယ္။ ကြၽန္းကတည္းက က်ေနာ္တို႔က အင္မတန္ မုန္းတဲ့သူေတြေပါ့။ သူတို႔နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာ က်ေနာ္တေယာက္တည္း ကုလားထိုင္တလံုးမွာ ထိုင္ရတယ္။

ေထာက္လွမ္းေရးဗိုလ္မႉးက သူ႔ကိုယ္သူ ဘယ္္သူဆိုတာ ေျပာျပတယ္။ ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က ရွိတဲ့သူေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးတယ္။ သူတို႔ က်ေနာ္ကို စီးကရက္ တည္တယ္။ က်ေနာ္က (နဂိုကတည္းက ေဆးလိပ္မေသာက္တဲ့ သူဆိုေတာ့) ျငင္းလိုက္တယ္။

အဲ့ေတာ့ သူက အင္မတန္ေအးေဆးတဲ့ ေလသံနဲ႔ ...

“ခင္ဗ်ားတို႔က ေထာင္ထဲမွာေနတာ ၾကာသြားေတာ့ကာ အျပင္မွာကိစၥေတြ ဘာမွမသိဘူး။ အထူးသျဖင့္ ဗကပ ဗဟိုမွာ ဘာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားက မသိဘူး။ ေဟာဒီ ခင္ဗ်ားေရွ႕က ထိုင္ေနတဲ့ လူ ၃ ေယာက္ကေတာ့ အဲ့ဒီက လာတဲ့လူေတြပဲ၊ သူတို႔က အသိဆံုးပဲ၊ သူတို႔ထက္ ပိုသိတဲ့သူ မရွိဘူး။ အဲေတာ့ သူတို႔ေျပာျပတဲ့ဟာေတြကို ခင္ဗ်ား နားေထာင္ၾကည့္စမ္းပါဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ား ေရးထားတဲ့ဟာေတြကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ဖတ္ရပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ ထင္ထားတဲ့ဟာေတြနဲ႔ တူလား မတူလားဆိုတာ သူတို႔ေျပာတာကို ခင္ဗ်ား နားေထာင္ၾကည့္စမ္းပါ”

အဲ့ဒီလို ေျပာတယ္။ (သူၫႊန္းတာ က်ေနာ္တို႔ကို စာေမးပြဲစစ္တုန္းက က်ေနာ္ေရးခဲ့တဲ့ဟာေတြကို ၫႊန္းတာ။)

သူက အဲလိုေျပာလိုက္ေတာ့ က်ေနာ္က ...

“ဗိုလ္မႉးနဲ႔ကေတာ့ ေထာင္အာဏာပိုင္နဲ႔ဆိုေတာ့ က်ေနာ္က ေျပာစရာရွိတာ ေျပာရမွာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ ဒီလူ ၃ ေယာက္ကေတာ့ သစၥာေဖာက္ေတြပဲ၊ လက္နက္ခ်ေတြပဲ။ က်ေနာ့္မွာ သူတို႔နဲ႔ ေျပာစရာ ဘာစကားမွ မရွိဘူး”

လို႔ က်ေနာ္ ေျပာလိုက္တယ္။ ဒါဟာ ဦးတင္ၫြန္႔ေျပာျပတာကို က်ေနာ္ၾကားၿပီးကတည္းက စဥ္းစားထားတဲ့ စကားေတြ။

အိုး … အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဗိုလ္မႉးစုိးျမင့္ဆိုတဲ့သူက အႀကီးအက်ယ္ ေဒါပြသြားတယ္ဗ်ဳိ႕၊ မ်က္ႏွာ အႀကီးအက်ယ္ ပ်က္သြားတယ္။ အိေႁႏၵကို မဆယ္ႏိုင္ဘူး။ စကားေျပာေတာ့လည္း အစကေတာ့ ‘ခင္ဗ်ားနဲ႔ က်ေနာ္’ကေန ခ်က္ခ်င္း ‘မင္းနဲ႔ ငါ’ ျဖစ္သြားတယ္။ ဟို ၃ ကေတာ့ သိပ္မပ်က္ဘူး။ သူတို႔ ၃ ေယာက္က ဒီဘက္မွာ ဗိုလ္မႉးစိုးျမင့္ထက္ ဝါရင့္တာ သိပ္ၿပီး ေသခ်ာတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ သူတို႔နဂိုက စဥ္းစားထားတဲ့ က်ေနာ့္ကို က်ေနာ့္အကို ကိစၥေျပာျပၿပီးေတာ့ မိေခ်ာင္းမ်က္ ရည္က်ျပမယ္ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္ ပ်က္သြားတယ္။ ေနာက္ဆံုး သူတို႔အခ်င္းခ်င္းပဲ စကားေျပာၾကတယ္၊ တိုးတိုး တိုးတိုးနဲ႔။ “အင္း … ႐ုပ္ကေတာ့ သူ႔အကိုနဲ႔ ဆင္သားပဲ” ဒီေလာက္ပဲ ေျပာတယ္။ အျခားေတာ့့ သူတို႔ ဘာမွမေျပာၾကေတာ့ဘူး။ တခါတည္း ႏႈတ္ပိတ္ သြားတယ္။ က်ေနာ္ ထိပ္ကေန ပိတ္ေျပာလိုက္လို႔။

ဗိုလ္မႉးစိုးျမင့္ဆိုတဲ့လူကေတာ့ ေျပာရင္းေျပာရင္း ေဒါသထြက္ထြက္လာတယ္။ ထိန္းလို႔ မရဘူး။ သူကေျပာလည္း က်ေနာ္ကေတာ့ ဘာမွမေျပာဘူး။ နားေထာင္ေနတာပဲ။ ေျပာရင္းေျပာရင္းနဲ႔ ေနာက္က်ေတာ့ စိန္ေခၚတဲ့သေဘာေတြ၊ ၿပိဳင္တဲ့သေဘာေတြ ပါလာတယ္။ တခါက်ေတာ့သူက

“မင္းက ဘာမွမသိဘဲ ေျပာေနတာ၊ မင္းတို႔ ဗဟုိရွိတဲ့ ႐ိုးမကိုသြားရင္ မင္းလည္းေသမွာ၊ မင္းသြားရဲသလား။ သြားမယ္ဆို ငါ အခုထုတ္သြားၿပီး မင္းကို ငါတို႔ကိုယ္တိုင္ လုိက္ပို႔ေပးမယ္”

လို႔ ေျပာတယ္။ ဟာ … ဒီအထိေျပာလာတာေတာ့ လြန္လာၿပီလို႔ က်ေနာ္ စဥ္းစားမိတယ္။ (ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ေျပာတဲ့အတိုင္း လုိက္သြားလို႔ရွိရင္လည္း လမ္းမွာ သတ္ပစ္လို္က္မွာ ေသခ်ာတယ္။) အဲ့ေတာ့ က်ေနာ္က ခပ္ေအးေအးပဲ ...

“ဒါျဖင့္လည္း ခင္ဗ်ားတို႔ လႊတ္ၾကည့္ပါလား၊ လိုက္ပို႔ဖို႔ မလိုပါဘူး”

လို႔ တခြန္းပဲ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။

အဲ့ေတာ့ သူဘာမွ ဆက္မေျပာေတာ့ဘူး။ ႏႈတ္ပိတ္သြားတယ္။ အဲ့လို လႊတ္ေပးမယ္လို႔လည္း သူ အာမခံလို႔ မရဘူးေလ။ ဒါေပမယ့္ အႀကီးအက်ယ္ကို မ်က္ႏွာပ်က္သြားတယ္။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ေျပာစရာကို မရွိေလာက္ေအာင္ ႏွစ္ဖက္ျဖစ္ သြားၾကတယ္။

ေနာင္ … က်ေနာ္ ေထာင္က လြတ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ေထာက္လွမ္းေရးကေရာ၊ ခုနက ျမရာပင္အဖြဲ႔က လူေတြကပါ က်ေနာ့္ေဆြမ်ဳိးေတြ၊ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ သိတဲ့သူေတြကို ၾကံဳတိုင္းၾကံဳတိုင္း က်ေနာ္က ‘သိပ္ေခါင္းမာတာပဲ’ လို႔ ေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ေျပာၾကတယ္။ အဓိပၸာယ္က မလြတ္တာလည္း မဆန္းဘူးလို႔ ဆိုခ်င္သလား မသိပါဘူး။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ က်ေနာ္တို႔စကားဝိုင္းဟာ အရည္ရရ အဖတ္ရရ ဘာမွမရွိဘဲနဲ႔ က်ေနာ္ကို တိုက္ခန္းထဲ ျပန္ပို႔လိုက္တယ္။ တိုက္ခန္းထဲ ျပန္ေရာက္ေတာ့ အင္မတန္ စိုးရိမ္တႀကီးနဲ႔ေစာင့္ေနတဲ့ ဦးတင္ၫြန္႔ကို ေတြ႔ရတယ္။ တပ္ထားတဲ့ မ်က္မွန္ၾကားထဲက မ်က္လံုးေလးေတြ ဝိုင္းလို႔ က်ေနာ့္ကိုေမွ်ာ္ေနတာ။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္သား အဲဒီအေၾကာင္းေတြ ျပန္ၿပီး ေျပာၾက၊ စားျမံဳ႕ၾကတာေပါ့။

ေနာက္ ဘာမွမၾကာဘူး။ ရက္ပိုင္းအတြင္းပဲျဖစ္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ကို အင္းစိန္တြဲဖက္ေထာင္ကို ပို႔လိုက္တယ္။ တြဲဖက္ေထာင္ အေဆာင္ ၁ မွာ က်ေနာ္တို႔ ေနရတယ္။ (က်ေနာ္တို႔ ကြၽန္းမသြားခင္တုန္းကေတာ့ အေဆာင္ ၂ မွာ) အဲဒီတုန္းက အင္းစိန္တြဲဖက္ေထာင္ႀကီးထဲမွာ လူက နည္းနည္းေလးပဲရွိတယ္။ လႊတ္ကုန္ၿပီကိုး။ အခုက လက္က်န္ေလးပဲ က်န္ေတာ့တာ။ အဲ့ေတာ့ ေထာင္ႀကီးတခုလံုး ထားတဲ့သူေတြက ေခ်ာင္ေနတယ္။ အေဆာင္ အားလံုးေပါင္း ၆ ခုလား၊ ၇ ခု လား ရွိတာ။

အဲ … လူက ၁ဝ ေယာက္ေလာက္ပဲ ရွိတယ္ထင္တယ္။ ေနာက္ အားလံုးကလည္း ကြၽန္းက ျပန္လာၾကတဲ့ သူေတြခ်ည္းပဲ။ က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ က်ေနာ္နဲ႔ အတူေနရတာက ခုနက ဦးတင္ၫြန္႔၊ လူထုကိုစိန္ဝင္း၊ (ျမန္မာႏိုင္ငံ အလုပ္သမား ညီၫြတ္ေရးပါတီျဖစ္လာတဲ့) ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္က ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္မ်ဳိးထြဋ္၊ ေနာက္ၿပီးကေတာ့ ဗိုလ္ဟိႏၵက၊ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကို အကူအညီေပးလို႔ အဖမ္းခံရတဲ့ ဦးခ်စ္ေဆြ၊ အဲ့ဒီလူေတြေလာက္ပဲရွိတယ္။ ဒါ က်ေနာ္နဲ႔ အတူ ေနရတဲ့အေဆာင္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: