၎သစ္ျဖဴသည္ ေပ်ာ့ၫြတ္ၿပီး အသားဆတ္လြယ္ က်ဳိးလြယ္ျခင္း မရွိပါ။ ဤသစ္ျဖဴသားကို ရြက္တိုင္အျဖစ္ အသံုးျပဳဖို႔ ေရြးခ်ယ္လိုက္ပါသည္။ ေျခသလံုးအရြယ္ရွိ သစ္ျဖဴပင္ ၂ ပင္ကို ရွာၿပီး ခုတ္လိုက္ပါသည္။
ရြက္တိုင္အရွည္ကို ၁၂ ေပခန္႔ထားပါသည္။ ရြက္တိုင္ ၂ တိုင္ကို အခြံခြာၿပီး ေတာထဲမွ ထမ္းထုတ္လာခဲ့သည္။ ဗိုလ္တင့္တယ္တို႔ေတာင္ယာနားတြင္ ဝွက္ထားလုိက္ပါသည္။ ရြက္တိုင္ ၂ တိုင္မွာ က်န္တတိုင္သည္ အရံရြက္တိုင္အျဖစ္ အဆင္သင့္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ေနာက္ေန႔မ်ားတြင္ ေလွာ္တက္ကို လိုက္ရွာခုတ္ပါသည္။ ေလွာ္တက္မွာ စစ္ပင္မွ စစ္သားကို ေရြးပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚတြင္ ေလွာ္တက္လုပ္သည့္ အသားမ်ားထဲတြင္ ကၽြန္း၊ ပ်ဥ္းမႏွင့္ စစ္ပင္အသားကို ေလွာ္တက္လုပ္တာ ေတြ႔ဖူးပါသည္။ ေလွာ္တက္ကို ၃ ေခ်ာင္း ခုတ္သည္။ တေခ်ာင္းမွာ အရံအတြက္ျဖစ္သည္။ ၇ ေပေက်ာ္ေလာက္ ရွည္မည္ထင္သည္။ ရြက္တိုင္ႏွင့္ ေလွာ္တက္မ်ားကို ခုတ္ၿပီးသည့္ေနာက္ ညဘက္တြင္ ဂ်ယ္ရီကၽြန္းကေလး၏ ဆပ္သြားဖူး႐ံုထဲသို႔ ပို႔ထားလိုက္ပါသည္။
ေလွအတြက္ ပြဲညက္ (အင္တြဲ) လိုပါသည္။ ေလွပ်ဥ္အစပ္တြင္ ပြဲညက္ႏွင့္ ေထးရ ဖာရပါသည္။ ကၽြန္းေပၚတြင္ ေတာေဂြးပင္ႏွင့္ဆင္တူေသာ အပင္တမ်ဳိးရိွပါသည္။ ၎အပင္သည္ ေလမိုးဒဏ္ေၾကာင့္ အကိုင္းက်ဳိးက်သည့္ ေနရာတြင္ အေစးမ်ားထြက္ပါသည္။ ၎အေစးမ်ားသည္ လႏွင့္ခ်ီၿပီးၾကာလွ်င္ မာေျခာက္ၿပီး ခဲသြားပါသည္။ မာေျခာက္ၿပီးခဲသြားေသာ အင္တြဲတံုးကို က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ လိုက္ရွာၾကၿပီး ေကာက္ပါသည္။
အင္တြဲတံုးကို အမႈန္႔ေထာင္းရာတြင္ ေတာထဲသြားၿပီး ေထာင္းပါသည္။ ဖထီးမန္းက ျခံဳထဲဝင္ၿပီး ေထာင္း၊ က်ေနာ္က အျပင္က ကင္းေစာင့္။ အမႈန္႔ျဖစ္လာေတာ့ အင္တြဲမႈန္႔၊ တခ်ဳိ႕က ပြဲညက္မႈန္႔ဟု ေခၚပါသည္။ ၎အမႈန္႔ကို ေရနံဆီႏွင့္နယ္လွ်င္ ေပ်ာ့အိၿပီး စီးလာပါသည္။ ေလွပ်ဥ္ခ်ပ္ ၂ ခု၏ အစပ္ၾကားတြင္ ပြဲညက္ႏွင့္ ဖာရ ေထးရပါသည္။
ရြက္တိုင္လည္း ၿပီးၿပီ။ ေလွာ္တက္လည္း ၿပီးၿပီ။ ပြဲညက္လည္း ၿပီးၿပီ။ ေလွကို ေဘးကေန ဝါးလံုးညႇပ္ၿပီး တြဲထားမည္။ ေဘာအျဖစ္ႏွင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ေလွလူးျခင္း၊ တိမ္းျခင္းႏွင့္ လႈိင္းဒဏ္ခံႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအစီအစဥ္ စိတ္ကူး စိတ္သန္းမ်ား သည္လည္း ဖထီမန္းေအာင္ၾကည္၏ အစီအမံႏွင့္ စိတ္ကူးစိတ္သန္း ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္းမွာ ဝါး အေတာ္ရွားပါသည္။ စခန္းႏွင့္ ၃ မုိင္ေလာက္ေဝးေသာ ေတာနက္ထဲတြင္ ဝါး႐ံုတ႐ံု ရွိပါသည္။ လူႀကီး လက္ေကာက္ဝတ္ေလာက္ အရြယ္အစားေတြကို ခုတ္ယူပါသည္။ ေလွတဖက္တခ်က္ကို ၂၅ လံုးစီ တြဲထားမည္။ ဝါးလံုးမ်ားကို ၉ ေတာင္ခန္႔စီ အရွည္ခုတ္ပါသည္။ ၿပီးေတာ့ ဗိုလ္တင့္တယ္ ေတာင္ယာအထိ ထမ္းလာၿပီး ဝွက္ထားပါသည္။
ဝါးလံုးကိုခ်ည္ဖို႔အတြက္ သြပ္နန္းႀကိဳးကို ၁၂ လံုးတြဲ ဝင္းအသစ္တခုထဲမွ ဘားတိုက္တန္းလ်ားထဲတြင္ သြယ္ထားေသာ သြပ္နန္းႀကိဳးကို က်ေနာ္ယူၿပီး ခိုးျဖဳတ္ယူလိုက္သည္။ လွ်ပ္စစ္ဝါယာႀကိဳးေတြကိုလည္း အလားတူ ျဖဳတ္ယူပါသည္။
က်ေနာ္တို႔ အက်ဥ္းသမားမ်ားေနေသာ ၁၂ လံုး ဝင္းမ်ဳိး ၃ ခုရွိပါသည္။ ရန္သူက နဂိုမူလ အစီအစဥ္က က်ေနာ္တို႔ကို ရာဇဝတ္ေထာင္က် အက်ဥ္းသားေတြလို သေဘာထားၿပီး အုန္းျခံစိုက္ပ်ဳိးဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိထားသည္။ ရန္သူ၏အစီအစဥ္ကို က်ေနာ္တို႔အက်ဥ္းသားမ်ားသိရွိရၿပီးေနာက္ နည္းေပါင္းစံုတို႔ျဖင့္ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္မရ၊ ထိန္းသိမ္းမရသည့္ အေျခအေနမ်ား၊ ေထာင္တိုက္ပြဲမ်ား အဆက္မျပတ္ တိုက္လာခဲ့သည့္ အေျခအေနေၾကာင့္ ကၽြန္းသို႔ ေနာက္ထပ္ပို႔မည့္ က်ေနာ္တို႔ႏွင့္ ဘဝတူ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို မပို႔ျဖစ္ေတာ့ပါ။
ထိုစဥ္က မဆလ၏ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ယူသူမွာ ဗိုလ္စိန္ျမ ျဖစ္ပါသည္။ မဆလ၏ ဖိႏွိပ္ေရး ေပၚလစီကို တာဝန္ခံ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံု တိုက္ပြဲႀကီး ေပၚေပါက္လာၿပီးေနာက္ နယ္စပ္သို႔ ေရာက္ရွိလာသည္။
ဒညတ ထဲတြင္ရွိေနစဥ္ ထိုစဥ္က ဆရာဦးလွေဖသည္ ဆန္ခလတြင္ ဦးစိန္ျမတို႔ႏွင့္ အတူရွိေနသည္။ ဆရာဦးလွေဖထံ က်ေနာ္သြားခဲ့ပါသည္။ ဦးစိန္ျမကိုလည္း က်ေနာ္ ေတြ႔ပါသည္။ ဦးစိန္ျမကို ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း က်ေနာ္ ဦးဆံုးေျပာသည့္ စကားမွာ …
“ခင္ဗ်ားဟာ က်ေနာ္တို႔ရန္သူျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ခင္ဗ်ား ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဘဝမွာ က်ေနာ္တို႔ ကၽြန္းကရဲေဘာ္ေတြ ၁၂ ေယာက္ က်ခဲ့တယ္။ ခင္ဗ်ားမွာ တာဝန္အရွိဆံုးပဲ၊ ေအး … ဒါေပမယ့္ ဒီအခ်ိန္မွာ ျပည္သူေတြဘက္က ရပ္တည္ၿပီး စစ္အာဏာရွင္ကို ဆန္႔က်င္တဲ့အတြက္ ၿပီးခဲ့တဲ့ကိစၥေတြကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ပါတယ္”
က်ေနာ္ စြမ္းသမွ်လည္း ႏိုင္ငံေရးအရ ဝိုင္းရံေပးခဲ့ပါသည္။
ေလွမလူးေအာင္ ေရစူးဆိုတာ
ေလွကိုတည္ေဆာက္ရာတြင္ ေလွမလူးေအာင္ ေရစူးဆိုသည့္အရာကို ေလွေအာက္တြင္ ႐ိုက္ထားရပါသည္။ ဖထီးမန္း မျမင္ မေတြ႔ဘူးသည့္အတြက္ တကယ့္လက္ေတြ႔တြင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမည္ကို ခက္ေနပါသည္။တေန႔မနက္တြင္ ဖထီးမန္းႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ လိပ္ေသာင္ဘက္သို႔ ထြက္လာပါသည္။ လိပ္ေသာင္၏ အလယ္ ေလာက္အေရာက္တြင္ ကမ္းေျခေတာစပ္ထဲသို႔ဝင္ၿပီး ေတာင္ေၾကာေပၚသို႔ တက္ခဲ့ပါသည္။ ေတာင္ေၾကာေပၚမွ ျပန္ဆင္းခဲ့ရာ ေရမရွိေတာ့ေသာ စမ္းေျခာက္တခုကို ေတြ႔ရပါသည္။ စမ္းေျခာက္ကေလးမွာ ေက်ာက္တံုး၊ ေက်ာက္ခဲ ေသးေသးမ်ား ညီညီညာညာ ျဖန္႔ျဖဴးစြာရွိၿပီး အလြန္သာယာပါသည္။
လက္ေမာင္းခန္႔ရွိသည့္ ႏြယ္ႀကိဳးမ်ားမွာ ေပါင္ရင္းေလာက္အျမင့္တြင္ စမ္းေျခာက္ေလး၏ ဟိုဘက္ႏႈတ္ခမ္း သည္ဘက္ႏႈတ္ခမ္းထိ သြယ္တန္းေနပါသည္။ ကေလးမ်ား ဒန္းလုပ္ၿပီး စီးခ်င္စဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤႏြယ္တန္းေလးမ်ားမွာ မိုးအခါ ေတာင္က်ေရႏွင့္ဆိုလွ်င္ ပုခက္လႊဲသကဲ့သို႔ျဖစ္ၿပီး အလြန္ၾကည့္ေကာင္းပါ သည္။ က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ ၎စမ္းေျခာက္ေလးအတိုင္း အေရွ႕ဘက္ကမ္းေျခသို႔ မွန္းၿပီးလာခဲ့ပါသည္။ ေျမျပင္မွာလည္း ညီညာျပန္႔ျပဴးၿပီး ပင္ႀကီးပင္ငယ္မ်ားျဖင့္ သာသာယာယာရွိပါသည္။ က်ေနာ္တို႔လည္း အေတာ္ေလွ်ာက္လာခဲ့ၿပီျဖစ္၍ ထမင္းလည္းဆာ ေရလည္းငတ္ပါသည္။
ေရွ႕သို႔အနည္းငယ္ဆက္ေလွ်ာက္လာရာ လက္ခုပ္တေဖာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ရွိၿပီး သီးခိုင္သီးရင့္မ်ားျဖင့္ ႁပြတ္ခဲေနေသာ အုန္းပင္ပ်ဳိတစုကို ေတြ႔လိုက္ရပါသည္။
က်ေနာ္တို႔လည္း ဆာေလာင္ေမာပန္းေနသည္ျဖစ္၍ နားလိုက္ပါသည္။ က်ေနာ္ အုန္းပင္ေပၚတက္ၿပီး သားျပည့္ ရည္ျပည့္ ဇြန္းျခစ္အုန္းခိုင္တခိုင္ကို ခုတ္ခ်လိုက္ပါသည္။ အုန္းရည္ေသာက္ အုန္းသီးဇြန္းျခစ္ အသားႏုႏုကိုစား ဒီေန႔မနက္အဖို႔ေတာ့ ထမင္းလြတ္ အုန္းသီးႏုႏုအသားကို အဝစားၾကပါသည္။ အေမာအပန္းေျဖ ခဏနားၿပီး အုန္းသီးႏုႏုသားကို အပိုယူခဲ့ပါေသးသည္။
စမ္းေခ်ာင္းေလးအတိုင္း လိုက္လာရာ အေရွ႕ဘက္ကမ္းေျခကို ဘြားခနဲ ျမင္လိုက္ရပါသည္။ ကမ္းေျခအတိုင္း ေတာင္ဘက္သို႔ျပန္လာခဲ့ပါသည္။ ၁၅ မိနစ္ခန္႔ ေလွ်ာက္လာရာ ကမ္းေျခအစပ္တြင္ ေလွတစီးပ်က္ၿပီး တင္ေနသည္ကို လွမ္းျမင္ရ၍ က်ေနာ္သြားၾကည့္ပါသည္။ ေလွပ်က္သည္ ေလွဝမ္းသာက်န္ၿပီး ေလွ၏ေဘးကာ ပ်ဥ္ျပားမရွိေတာ့ပါ။ ေလွဝမ္း မွာလည္း ေမွာက္ခံုျဖစ္ေနပါသည္။
ဤမွာတင္ ေလွဝမ္းတြင္စပ္ရမည့္ ေရစူးျပႆနာသည္ ရွင္းသြားပါေတာ့သည္။ က်ေနာ္က ဝမ္းသာအားရျဖင့္...
“ဖထီးမန္း၊ ဖထီးမန္း … ဒီမွာလာၾကည့္စမ္း”
လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ ဖထီးမန္းေရာက္လာေသာအခါ ေလွဝမ္းကို က်ေနာ္လက္ညႇိဳထိုးျပလိုက္သည္။ ေလွဝမ္း၏အလယ္ေၾကာ ပ်ဥ္ခ်ပ္တြင္ ၆x၂ ပ်ဥ္တခ်ပ္ကို ေလွဝမ္းႏွင့္ကပ္လ်က္ ႐ိုက္ထားပါသည္။ ဖထီးမန္းလည္း ေရစူးပ်ဥ္႐ိုက္ထားပံုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ထားပါသည္။ ေရစူးမွာ ေလွကိုၿငိမ္ေအာင္ ေလွကိုမလူးေအာင္ ထိန္းထားပံုရပါသည္။
ဒီမနက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေတာင္တက္ ေတာတိုး ေမာရက်ဳိးနပ္ပါသည္။ ေျဖရွင္းမရသည့္ ေရစူးျပႆနာသည္ ဝိရိယအက်ဳိးေၾကာင့္ ရွင္းလင္း၍ သြားပါသည္။
ေရစူးပ်ဥ္ ေရစူးပ်ဥ္ … ဘယ္မွာရႏိုင္မလဲ စဥ္းစားပါသည္။ အိမ္ေဟာင္းမ်ားတြင္ လိုက္ရွာရာ အိမ္က ပန္းပိတ္႐ိုက္ထားသည့္ ၆x၁ခြဲ ပ်ဥ္တခ်ပ္ကိုေတြ႔ၿပီး ခြာယူလိုက္ပါသည္။ ျခံဳထဲတြင္ ဝွက္ထားၿပီးမွ ညမိုးခ်ဳပ္တြင္ ဂ်ယ္ရီးကၽြန္းကေလးက ျခံဳထဲသို႔ ပို႔ထားလိုက္ပါသည္။
ေနာက္ရက္အေရာက္တြင္ ေလွကိုေမွာက္ၿပီး ၆x၁ခြဲ ပ်ဥ္ႏွင့္ ေရစူးပ်ဥ္ကို ႐ိုက္ပါသည္။ ေရစူးျပႆနာလည္း ရွင္းလို႔ ၿပီးသြားပါသည္။
ရြက္ျပႆနာ က်န္ပါေသးသည္။ ရြက္မွာ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္တြင္ ေရွးအစဥ္အလာက အသံုးျပဳခဲ့ေသာ ေလးေထာင့္ရြက္ကို ျမင္ဖူးေတြ႔ဖူးပါသည္။ မခက္ပါ။ ခက္ေနတာက အေနာက္တိုင္းရြက္ပံုစံ။
ဖထီးမန္းစိတ္ကူးထားတာက ေလးေထာင့္ရြက္ေရာ၊ အေနာက္တိုင္းရြက္ပံုစံေရာ သံုးမည္။ ဒါမွ ေလခိုအား ေကာင္းၿပီး ရြက္တိုက္ေလွသြားႏႈန္း ျမန္မည္။ ဤျပႆနာလည္း မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေျပလည္သြားျပန္သည္။
ဝင္းထဲရွိ အမွတ္ ၂ အေဆာင္ကို ေဆးခန္းအေဆာင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္။ တာဝန္က်ဆရာဝန္သည္ ေဆးခန္းဖြင့္ခ်ိန္တြင္လာၿပီး ေဆးခန္းပိတ္ခ်ိန္တြင္ ျပန္သြားသည္။ ေဆးခန္းတြင္ အျမဲေနသူမွာ က်ေနာ္တို႔ႏွင့္ဘဝတူ မႏၱေလး ေဆးတကၠသိုလ္မွ ဟိႏၵဴအမ်ဳိးသား ဆရာဝန္ႀကီး ေဒါက္တာကူမား အျမဲေနသည္။
တာဝန္က်ဆရာဝန္က နယူးဝိစ္ မဂၢဇင္းကို ေဒါက္တာကူးမားၾကည့္ဖို႔ ထားခဲ့သည္။ တညေန ေဆးခန္းသို႔ က်ေနာ္သြားလည္ရာ နယူးဝိစ္မဂၢဇင္း၏ ေနာက္ေက်ာဖံုးတြင္ ဖူဂ်ီစတီလ္ ေၾကာ္ျပာတခုကို ေတြ႔ရသည္။
ေနဝင္ဆည္းတာ ေနာက္ခံတြင္ စံုတြဲ ၂ ဦးသည္ ရြက္ေလွကေလးေပၚတြင္ ဆည္းဆာအလွကို ၾကည္ႏူးေနသည့္ ပံုုျဖစ္သည္။ ပံုကို အနီးကပ္႐ိုက္ထားသည့္အတြက္ ရြက္ေလွကေလးေပၚတြင္ အေနာက္တိုင္းရြက္ပံုစံ ေထာင့္ခၽြန္း (က်ေနာ္တို႔ျပည္က အေခၚ စြန္ေတာင္ရြက္) ရြက္အႀကီးတခု ရြက္အေသးတခုကို အနီးကပ္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ရွင္းလင္းပီသစြာ ႐ိုက္ထားသည့္ပံုျဖစ္သည္။
က်ေနာ္ စာအုပ္ကိုယူၾကည့္ၿပီး ဟိုလွည့္ဒီလွည့္ေလွ်ာက္ၾကည့္ၿပီးမွ ရြက္ေလွပံုစံကို အေသအခ်ာၾကည့္ခဲ့ၿပီး က်ေနာ့္မ်က္ေစ့ထဲ ဓာတ္ပံု႐ိုက္၍ မွတ္သားထားလိုက္ပါသည္။ ဖထီးမန္းဆီ ကပ်ာကယာျပန္လာၿပီး သတင္းေကာင္းေလးကို ေျပာျပလိုက္ပါသည္။ ဖထီးမန္းလည္း ေဒါက္တာကူးမားဆီသြားလည္ၿပီး လိုရင္းကိစၥကို ေလ့လာခဲ့ပါသည္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
No comments:
Post a Comment