Thursday, November 12, 2009

အိုဘယ့္ တို႔မီဒီယာ (နိဂံုးပိုင္း)


အျခားေခါင္းေဆာင္ႀကီးတဦးက က်ေနာ့္ကို ေျပာျပဖူးပါသည္။ သူ႔ကို နယ္ေျမခံသတင္းေထာက္တဦးက အင္တာဗ်ဴး လုပ္သည့္အေၾကာင္း၊ သူ႔ကို မေလးမစား အလုပ္ခံရသည္ဟု ခံစားလိုက္ရသည့္အေၾကာင္း ရင္ဖြင့္ပါသည္။ ထုိသတင္းေထာက္က သူ သတင္းပို႔ရန္ အခ်ိန္ကပ္ ေနသျဖင့္၊ ေျပာခ်င္တာတခုခု ျမန္ျမန္ ေျပာေပးရန္ ေတာင္းဆိုသည္ဟု ဆုိပါသည္။

ေခါင္းေဆာင္ႀကီးက “ခင္ဗ်ား တခုခုေတာ့ေမးေလ … က်ေနာ္က ဘာေျပာရမွန္း မသိဘူးဗ်” ဟု ျပန္ေျပာပါသည္။ “ရပါတယ္ ကိစၥမရွိဘူး … ဆရာ့အသံပါရင္ၿပီးေရာ၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျပာသာေျပာခ်လိုက္၊ သင့္ေတာ္တ့ဲအပိုင္းကို က်ေနာ္ၾကည့္ၿပီး ထည့္လိုက္မယ္”ဟု ေျပာေၾကာင္း ဆိုပါသည္။ “အေတာ္ခြက်တ့ဲလူဗ်ာ အသံပါရင္ၿပီးေရာ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္ လက္ေခါက္မႈတ္ၿပီး ထည့္ေပးလိုက္ရင္ ေကာင္းမလား ဆုိၿပီး စဥ္းစားမိေသးတယ္” ဟု က်ေနာ့္ကို ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေျပာျပခ့ဲဖူးပါသည္။

ဒီပဲယင္းကိစၥျဖစ္ေသာအခါ သတင္းေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးထြက္လာခဲ့ပါသည္။ ျဖစ္ရပ္ႀကီးက်ယ္ခဲ့တာကိုေတာ့ အားလုံး သိၿပီးျဖစ္၍ အက်ယ္ မေရးလုိပါ၊ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ပူပန္စိတ္ႏွင့္မုိ႔ အျဖစ္မွန္ေတြလူထုသိဖုိ႔ Media ေတြကုိ အားကုိးတႀကီး ခ်ဥ္းကပ္ရပါသည္။ သတင္းအမ်ားစု မွန္ကန္ေၾကာင္း ေနာက္ပုိင္းတြင္ အတည္ျပဳ၍ ရေသာ္လည္း၊ အခ်ဳိ႕သတင္းမ်ားမွာ ခုထိအတည္မျပဳႏုိင္ေသးပါ၊ အခ်ဳိ႕မွာ မွားယြင္းပါသည္။

က်ေနာ္တုိ႔တင္ျပသည့္ သတင္းအခ်ဳိ႕ မွားယြင္းေသာအခါ အတုိက္အခံ ေတြဟာ ဒီလုိပဲဆုိၿပီး အျပစ္ပုံခ်ပါသည္။ နအဖ က မဟုတ္ပါ၊ က်ေနာ္တုိ႔၏ ၾကားလူမ်ားက အျပစ္တင္တာ ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ ကလည္း အေျခအေနကုိ ရွင္းျပရပါသည္။ “ျမန္မာျပည္မွာ စစ္အုပ္စုတက္လာကတည္းက ဘယ္သူကမ်ား ရာႏႈန္းျပည့္ အမွန္အတုိင္း သိခြင့္ရလုိ႔လဲ၊ ဘာမွအတည္ျပဳလုိ႔ မရတာ၊ အတည္ျပဳဖုိ႔ ခက္ခဲတာကုိက ျမန္မာျပည္ရဲ႕အေျခအေနမွန္ပဲ။ အမွန္အတုိင္း သိခြင့္မရလုိ႔ မွားတာဟာ အျပစ္မဟုတ္ဘူး”လုိ႔ ျပန္ေျပာ ခဲ့ရပါသည္။ မီဒီယာသမားအခ်ဳိ႕က က်ေနာ္တုိ႔ကုိ မ်က္မာန္ေတာ္ ရွသြားခဲ့ပါသည္။

အတုိက္အခံ (အဖိႏွိပ္ခံ) ဘက္က ရပ္တည္သည္ဟုအထင္ခံရသျဖင့္ နဝတ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးကို အင္တာဗ်ဴး ေတာင္းလုိ႔မရဘူးဆိုကာ ဝမ္းနည္းပက္လက္ျဖစ္ေနပုံရေသာ က်ေနာ္တို႔လူမ်ားကို ျမင္ခ့ဲရ ဖူးပါသည္။ ျပည္သူ႔ သစၥာေဖာက္ေတြက ရန္သူလို႔ သတ္မွတ္ခံ ရတာကို ဂုဏ္ယူပုံမရသည့္အျပင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အားငယ္ေနပုံပင္ ေပါက္ေနပါသည္။

က်ေနာ္တုိ႔ အင္အားစုေတြအေနႏွင့္ တေလွ်ာက္လုံးတြင္ တတ္ႏုိင္သမွ် လူထုဘက္ကရပ္တည္ၿပီး စြမ္းသေလာက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဒီကေန႔ မီဒီယာရဲ႕အေရးပါမႈကုိလည္း က်ေနာ္တုိ႔က အေလးထား ပါသည္။ သတိျပဳမိၾကပါသည္။ Media Ethic အရ ေဆာင္ရြက္ၾကရတာေတြ ကုိလည္း နားလည္မႈရွိပါသည္။ Media သမားေတြထဲမွာ၊ ကုိယ္ယုံတဲ့အတုိင္း မွန္မွန္ကန္ကန္ ရပ္တည္ လုပ္ကုိင္ေနၾကသူအခ်ဳိ႕ ကုိလည္း က်ေနာ္တုိ႔ေတြ႔ပါသည္၊၊ အခ်ဳိ႕ဆုိလွ်င္ က်ေနာ္ တေလးတစား ရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္ ယခု တင္ျပခဲ့သည္ မ်ားမွာ ဝါးလုံးရွည္ႏွင့္ ရမ္းလုိ၍မဟုတ္ပါ၊ အခ်ဳိ႕ေသာ ငါးခုံးမမ်ားေၾကာင့္ တေလွလုံး မပုပ္ေစလုိ၍ ျဖစ္ပါသည္။

က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔တပ္မွဴးေတြကုိ ဒုိင္လူႀကီး မျဖစ္ေစခ်င္ပါ၊ အဖိႏွိပ္ခံဘက္က ရပ္ရတာကုိ၊ ဂုဏ္ငယ္ တယ္လုိ႔ မခံစားေစလုိပါ။ လူထု ဦးစိန္ဝင္းတုိ႔၊ အုိးေဝ ဦးညိဳျမတုိ႔၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္တုိ႔၊ အေမ ေဒၚအမာ တုိ႔လုိ လူထုဘက္က ျပတ္ျပတ္ရပ္ခဲ့တဲ့၊ မီဒီယာသမားေတြ ျဖစ္ေစခ်င္ခ့ဲသူျဖစ္ပါသည္။ ဦးခ်စ္ေမာင္ဆုိလွ်င္ ဘယ္ ႏုိင္ငံေရး ပါတီအဖြဲ႔အစည္းကုိမွ တရားဝင္မဝင္ခဲ့ေပမင့္ လူထုဘက္ကရပ္ခဲ့ေသာ သတင္းစာဆရာ တေယာက္ ဆုိသည့္ဂုဏ္ကုိမူ ေတာင့္တခဲ့တဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ အေထာက္အပ့ံ ျဖစ္ေစလုိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕က ေငြေၾကး အရ၊ ႐ုပ္ဝထၱဳအရ အကူအညီအခ်ဳိ႕ေပးပါသည္။ ထိုေခါင္းစဥ္ေအာက္ ထိုရည္ရြယ္ခ်က္ ေအာက္တြင္ရွိေနသူမ်ားမွာ က်ေနာ္တို႔ႏွင့္ တေလွထဲစီး တခရီးထဲသြားၾကသူမ်ားဟု က်ေနာ္တုိ႔က ႐ိုး႐ိုးသားသား ယုံၾကည္ပါ သည္။ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားဟုလည္း သုံးစြဲလိုပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ အခ်ဳိ႕အင္အားစုမ်ားကို က်ေနာ္တို႔ မီဒီယာဟု ဆိုလိုရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သည္အဆိုကို သီအိုရီအရ သုံးစြဲတင္ျပျခင္းမဟုတ္ပါ။ လတ္တေလာ အေျခအေနေအာက္မွ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူလူထု အက်ဳိးစီးပြားကို ခ်ဥ္းကပ္သုံးစြဲျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အားလုံးကုိယ္စီမွာ မိမိႏွစ္သက္ရာ သင့္ေတာ္ေသာ နည္းလမ္းေပါင္းစုံ၊ နည္းနာေပါင္းစုံကုိ က်င့္သုံးႏိုင္ခြင့္ရွိၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္နည္းနာကမွ် ေသနဂၤဗ်ဴဟာကို သစၥာ မေဖာက္သင့္ပါ။

တတ္ႏိုင္သေလာက္ ခ်ဳပ္၍ေဖာ္ျပပါမည္။ ရန္သူက မီဒီယာတင္းပုတ္ႀကီး ႏွင့္ လူထုကို မညႇာမတာ ထုပါသည္။ က်ေနာ္တုိ႔က မဆိုစေလာက္ေသာ မီဒီယာသြားၾကားထုိးတံကေလးျဖင့္ ျပန္တြန္းလွန္ ေနရေသာ အေျခအေန ျဖစ္ပါသည္။ သြားၾကားထုိးတံေလးမွာမွ ယုိင္နဲ႔နဲ႔ျဖစ္ေနရလွ်င္ က်ေနာ္တုိ႔ ဘယ္ေတာ့မွ နာလံထူၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ပါ။ က်ေနာ့္အေနျဖင့္ ဘယ္သူဘယ္ဝါ ပုဂၢိဳလ္ေရးရာေျပာဆုိရန္ ဆႏၵလုံးဝမရွိပါ။ မူသေဘာမ်ားကိုသာ အဓိက ေျပာလုိပါသည္။

က်ေနာ္တုိ႔ အယူအဆက ဒီမုိကေရစီေတာ္လွန္ေရး ခရီးစဥ္ေအာက္မွာ မီဒီယာသမားတုိင္းက အဖိႏွိပ္ခံ လူထု ဘက္ကသာ ျပတ္ျပတ္သားသား ရပ္ေစခ်င္ပါသည္။ ဒီမုိကေရစီဆန္႔က်င္သူႏွင့္ ဒီမိုကေရစီလုိလားသူတုိ႔၏ ပဋိပကၡ ပိုမ်ားလာေလေလ မီဒီယာ၏ အေရးပါမႈက ပိုလာေလေလျဖစ္မွာ ေသခ်ာပါသည္။

သည္ေဆာင္းပါးကို ေရးသားရသည္မွာလည္း က်ေနာ္တုိ႔လူေတြကို ပိုမိုဦးတည္၍ ေမတၱာရပ္ခံသည့္သေဘာ ျဖစ္ပါသည္။ မကေသာ အ႐ုပ္မ်ား ႀကိဳး႐ႈပ္ေနသည္ကိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ တားႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ၊ မီဒီယာသည္ ျပည္သူ႔အတြက္ ျဖစ္ေစလုိေသာ ေစတနာျဖင့္ ဤစာကို ေရးပါသည္။ ။

လူ႔ေဘာင္သစ္ ဂ်ာနယ္

အတြဲ ၈ အမွတ္ ၁

ေအာက္တိုဘာလ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္


1 comment:

Moe Cho Thinn said...

ကိုယ္႔အခ်င္းခ်င္း နင္ပဲငဆ ေျပာၾကတဲ႔အထဲမွာ အခုလို ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေမတၱာစာကို ဖတ္ရတာ မဂၤလာတပါးပါပဲရွင္။ ေက်းဇူး အမ်ားၾကီး တင္ပါတယ္။ စာေတြဆက္ဖတ္ခ်င္ပါေသးတယ္။