Friday, November 13, 2009

ေက်ာင္းသား ေထာင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (၁၄)

က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ တုိက္ကထြက္သြားတာ။ အဲဒီေတာ့ ေထာင္ထဲမွာျဖတ္သြားေတာ့ ေထာင္က်ေတြက ေငးေနတာေပါ့။ ေငးေနေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကို လႊတ္ၿပီ လြတ္ၿပီမွတ္လို႔ သူတုိ႔က ဝမ္းသာလို႔၊ ျပံဳးလို႔ ႏႈတ္ဆက္ေနၾကတာ။ “ကြၽတ္ၿပီ … လြတ္ၿပီ” လို႔ တခ်ဳိ႕လည္း တုိးတုိးေလး လွမ္းေျပာတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္သိေနေတာ့ လႊတ္တာေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ဘာျဖစ္မလဲ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမယ္ဆုိတာေတာ့ ေအာင့္ေမ့တယ္။

အဲလိုနဲ႔ ေထာင္ထဲက ဒီလိုထြက္လုိက္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဘယ္ပို႔လိုက္လဲဆိုေတာ့ မႏၱေလး နန္းတြင္းထဲမွာရွိတဲ့ စစ္ေထာင္ထဲကို ပို႔လိုက္တယ္။ နဂုိကတည္းကလည္း စစ္ေထာင္မွာ ရွိေနၿပီးသား။ ဘယ္သူေတြရွိလဲဆုိေတာ့ ေစာေစာက ေျပာတဲ့ ၆၇ ခုႏွစ္ ဒုတိယသပိတ္ ဆႏၵျပပဲြ ျဖစ္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီမွာ တက္ႂကြတဲ့လူေတြကို စစ္ေထာင္ကို ပို႔ပစ္လိုက္တယ္။ အေဆာင္ေပၚက လူေတြကို။ တုိက္ထဲကလူေတြကေတာ့ ပို႔ဖုိ႔ မလိုဘူး၊ နဂုိကတည္းကတုိက္ထဲကမို႔လို႔။ စစ္ေထာင္ ခဲြပို႔လိုက္တယ္။ အဲဒီမွာလည္း အမ်ားစုက ေက်ာင္းသားေတြပဲ။ အဲဒီေတာ့ စစ္ေထာင္မွာ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံး သြားၿပီး ဆုံေနၾကတယ္။ အားလုံးေပါင္း လူ ၃ဝ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိမယ္ထင္တယ္။

အဲဒီလိုနဲ႔ စစ္ေထာင္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ တညအိပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္အိပ္လို႔မွ ဘာမွမၾကာေသးဘူး “ထ … ထ … ထ … ထ” ဆုိၿပီးေခၚတာကို မနက္အေစာႀကီး ၄ နာရီေလာက္ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ထလိုက္သြားေတာ့ လက္ထိပ္ေတြ ခတ္၊ ကိုယ့္ပစၥည္းကုိယ္ဆြဲ ကားေပၚတင္ေခၚသြားေတာ့ ခဏေလးပဲ ေရာက္သြားတယ္။ မႏၱေလးသားပဲ မႏၱေလးနန္းတြင္းအေၾကာင္းေတာ့ သိေနတာေပါ့။ အဲဒီ မႏၱေလးနန္းတြင္းထဲက မတၱရာ မီးရထား လမ္းေဘးမွာ ကားေတြကို ရပ္လိုက္တယ္။ အဲဒီမွာက မီးရထားတဲြေလးတတဲြ ငုတ္တုတ္ကေလး၊ အေမွာင္ေလး ထဲမွာ ရွိေနတယ္။ “ရထားေပၚတက္၊ ရထားေပၚတက္” ဆုိေတာ့ အားလုံး ရထားေပၚတက္လိုက္ၾကတာ။

အဲဒီေတာ့ အဲဒီ အေမွာင္ထဲမွာပဲ တဲြေလးငုတ္တုတ္နဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔တေတြ ငုတ္တုတ္ကေလးထုိင္ၿပီး ေစာင့္ေနၾက တာ။ ခဏေနေတာ့မွ ေခါင္းတဲြတတဲြလာၿပီး ‘ဂ်ိမ္း’ ဆုိၿပီး က်ေနာ္တို႔တဲြကို ဆက္တယ္။ ဆက္ၿပီးေတာ့ ခုတ္ၿပီး ေခၚသြားတာ။ ေခၚသြားၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို မႏၱေလးဘူတာႀကီးထဲျဖတ္၊ ျဖတ္ၿပီးေတာ့ ဟိုဘက္ ဘူတာႀကီး ဟို နံပါတ္ ၁ ပလက္ေဖာင္းေက်ာ္ၿပီးေတာ့ ဟိုဘက္တေနရာမွာသြားၿပီး ရပ္ထားတာ။ အကုန္လုံး ျပတင္းေပါက္ေတြ ေရာ၊ တံခါးေတြေရာ အကုန္လုံး ပိတ္ထားတာ။ က်ေနာ္တုိ႔အတဲြထဲမွာေတာ့ တံခါးေပါက္ ၂ ေပါက္ေနရာမွာေရာ၊ အထဲမွာေရာ (SB ကလူေတြလို႔ ထင္ရတယ္) အကုန္လုံး ေစာင့္ေနတာ ပါလာတယ္။ သူတုိ႔ကလည္း ေျခာက္လုံးျပဴး အတုိေလးေတြ ပါၾကတယ္။

အဲ …သူတုိ႔က ဒီမွာေစာင့္ေနတယ္။ ခဏေနေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔တဲြကို ေနာက္ကက်န္တဲ့ ခရီးသည္တဲြေတြနဲ႔ ဆက္လုိက္ တယ္။ ဆက္လိုက္ၿပီးေတာ့ မနက္အေစာႀကီးမွာ မႏၱေလးကထြက္လာတာ။ မႏၱေလး-ရန္ကုန္ ‘ေရႊဂံုေမ’ ေန႔ခ်င္းေပါက္ ရထားႀကီးနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ကို ေခၚသြားတာ။ အဲဒါ လမ္းမွာက်ေတာ့ သူတုိ႔ မီးရထားရပ္မယ့္ ဘူတာေရာက္လို႔ရွိရင္ ျပတင္းေပါက္ေတြ ပိတ္တယ္၊ တံခါးေတြပိတ္တယ္။ ႏုိ႔မို႔လို႔ရွိရင္ေတာ့ ဖြင့္ထားတာ၊ လက္ထိပ္ကေတာ့ ျဖဳတ္မေပးဘူး။ ထမင္းစားရင္ေတာင္ ျဖဳတ္မေပးဘူး။


အဲဒါနဲ႔ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးက်ေတာ့ ေမွာင္ေနၿပီ။ ဝင္သြားေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လာတုန္းက အျမန္ပဲ။ ဘူတာႀကီး ဝင္တုန္းရွိေသး၊ ရပ္ခါစရွိေသး၊ အျမန္ ေနာက္တဲြေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ကိုျဖဳတ္ၿပီး ေခါင္းတဲြက က်ေနာ္တုိ႔ကို ေမာင္းေခၚသြားတာ။ ေမာင္းေခၚသြားတာ ဟိုး … ေခ်ာင္ထဲမွာ သြားရပ္ထားတာ။ သမၼတ႐ုံေတာင္ လွမ္းျမင္ေနရ တယ္။ သမၼတ႐ုံနဲ႔ မေဝးေတာ့ဘူး။ အဲဒီမွာ ဘယ္သူမွလည္း မရွိဘူး။ အဲဒီ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ အတူပါလာတဲ့ အဲဒီ SB ကလူေတြ သူတို႔ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ သူတုိ႔ ေစာင့္ေနၾကတယ္။ အဲဒီမွာ တနာရီေက်ာ္ေလာက္ ၾကာမယ္ ထင္တယ္။

ခဏေနေတာ့မွ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးကို ဆင္းခုိင္းတယ္၊ ေထာင္ကားတစင္းေပၚ တက္ခုိင္းတယ္။ ေထာင္ကားက တစင္းတည္းရယ္၊ အဲ လူက ၃ဝ ေက်ာ္။ အုိ … မြန္းသိပ္ေနတာ။ ဗုိက္ကလည္းဆာၿပီ။ အဲဒီကားနဲ႔ ေခၚသြားတဲ့ အခါမွာ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ခုနက လူငယ့္တပ္ဦးက ရဲနီဝင္းျမင့္ (မႏၱေလးက ဒုတိယႏွစ္၊ စႏၵယားသင္တန္း၊ ပန္တ်ာ ေက်ာင္းသား) ကိုဝင္းျမင့္က ‘တက္’ ပါေလေရာဗ်ာ။ ဟာ … တက္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ဘာလုပ္ရ မွန္း မသိဘူး။ ဂစ္ ဂစ္ … ဂစ္ ဂစ္နဲ႔ တက္တာ။ သူက ခရီးပင္ပန္းတာလည္းပါ သူ႔နဂုိကလည္း က်န္းမာေရးက မေကာင္းရွာဘူး။ အဲဒီမွာ ဒီ မြန္းၾကပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ တက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အားလုံး ေအာ္ၾကတာေပါ့။

“ကားရပ္ေပးစမ္း” ဆုိေတာ့ ဒီေကာင္ေတြ ရပ္မေပးဘူး။ တခါတည္း အတင္းေမာင္းေခၚသြားတာ။ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ အတူတူ ပါလာတဲ့အထဲမွာက ဟို ေဒါက္တာကူးမားဆုိတာ ရွိတယ္။ မႏၱေလးက ဆရာဝန္။ သူက ဟိႏၵဴ ထင္ပါ တယ္။ ဆရာ ကူးမားကေတာ့ သူက ဆရာဝန္ဆုိေတာ့ ကုေပးခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာဝန္ဟာ ေဆးမရွိရင္ အလကားပဲေလ။ ေနာက္ သူက “ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဇြန္း မရွိၾကဘူးလား၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဇြန္းမပါၾကဘူးလား။ အဲဒီ ဇြန္းတေခ်ာင္းနဲ႔ ပါးစပ္ကို ကန္႔လန္႔ထား။ ဟို … သူ႔ရဲ႕သလိပ္က ျပန္ၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕အသက္႐ွဴတဲ့လမ္းေၾကာင္းမွာ မပိတ္မိေအာင္ ကန္႔လန္႔ထား။ ေခါင္းကို ေစာင္းထား” အဲဒီေလာက္ပဲ သူ ေျပာႏုိင္တာ။ ဟာ … အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ တထိတ္ထိတ္နဲ႔ ကိုဝင္းျမင့္ အဲဒီ တက္လွ်က္တန္းလန္းႀကီးနဲ႔ ေခၚလာတာ၊ အဲဒီ အင္းစိန္တဲြဖက္ေထာင္အထိပဲ။

အဲဒါနဲ႔ အင္းစိန္တဲြဖက္ေထာင္ကို က်ေနာ္တုိ႔ေရာက္လာေရာ။ အဲဒီ တဲြဖက္ေထာင္ထဲကို သူတုိ႔ ထည့္လိုက္တယ္။ ၂ ေဆာင္။ ညႀကီး ေရာက္တာ၊ ဗူးဝမွာတင္ နာမည္ေတြ ဘာေတြေမး၊ နည္းနည္းပါးပါး ဆူဆဲဟိန္းေဟာက္၊ တခ်ဳိ႕က်လည္း နည္းနည္းပါးပါး ႐ုိက္လိုက္ ကန္လိုက္ဆုိတာေလး ျပဳထင္ပါရဲ႕။ တဲြဖက္ေထာင္ထဲ ေရာက္သြား ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔အရင္ ေရာက္ေနၾကတဲ့လူေတြ ရွိတယ္။ အားလုံးဟာ အထက္ဘက္ကလာတဲ့ ေထာင္အသီးသီး လာတဲ့လူေတြခ်ည္းပဲ။ မွတ္မိသေလာက္ဆုိ … ကသာေထာင္က ပါတယ္ဗ်ာ၊ သရက္ေထာင္က ပါတယ္၊ ျမင္းျခံေထာင္က ပါတယ္။ တျခားလည္း ပါေသးတယ္ထင္တယ္။ အားလုံးေပါင္း ၁ဝဝ နီးပါးေလာက္ရွိမယ္ ထင္တယ္။

အဲဒီေတာ့ အဲဒီေထာင္ထဲမွာ ေနရတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔ဘက္က အျပတ္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ၿပီးသားျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒီက်ေတာ့ နည္းနည္းေလးမွကို လူလိုမဆက္ဆံေတာ့ဘူး။ အျမဲတမ္း ဟိန္းေဟာက္ ေငါက္ငမ္း။ နာမည္ ေခၚတာကအစ ေစာ္ကား ေမာ္ကားေခၚ။ ေနာက္ က်ေနာ္တုိ႔ကို အမ်ဳိးမ်ဳိးသေရာ္၊ ႏွိမ္။ အဲလိုပဲ ေျပာဆုိ ဆက္ဆံ ၿပီးေတာ့ အဲဒီထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ တပတ္ေက်ာ္ေလာက္ေနရတယ္ ထင္တယ္။

အဲ … အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွာပဲ က်ေနာ္တုိ႔ကို ေနာက္တခါ ထပ္ၿပီးေတာ့ စာေမးပဲြစစ္ပါေလေရာ။ စာေမးပဲြ စစ္တယ္ ဆုိတာ ေစာေစာကေျပာသလိုပဲ သူတုိ႔ ေမးခြန္းပုံစံေတြေပးၿပီး ေျဖခိုင္းတာ။ ေျဖခုိင္းတာ အရင္ဟာနဲ႔ တထပ္တည္းပဲ။ အဲဒါေတြ က်ေနာ္တုိ႔ ေရးေပးရတယ္။ ေရးေပးၿပီးေတာ့ ဘာမွမၾကာပါဘူး၊ ေနာက္ထပ္ ၂ ရက္ ေလာက္ၾကာတယ္ ထင္တယ္။ အဲဒီညႀကီးမွာ သူက ည ၁၁ နာရီေလာက္ ထင္တယ္။ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁ဝ ရက္လား၊ ၁၁ ရက္လား မသိဘူး။ ညႀကီးမွာ လာေခၚတာပဲ။ အဲ … ေထာင္ရဲ႕ဥပေဒဆုိတာက ညေန ၆ နာရီ လူစစ္၊ ေထာင္ပိတ္ၿပီးရင္ လူအထုတ္အသြင္း လုံးလုံး မလုပ္ရေတာ့ဘူး။ ဘာမွမလုပ္ရဘူး။ အျပင္အခ်ဳပ္ေတြမွာပဲ ထားပဲ။ ဒါတေလွ်ာက္လုံးလိုက္နာတဲ့ ဥပေဒ။

ဒါေပမယ့္ဗ်ဳိ႕ … အဲဒီညကေတာ့ ေျပာမေနနဲ႔။ ည ၁၁ နာရီ ၁၂ နာရီေလာက္ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးကို ေခၚထုတ္တာ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ၂ ေဆာင္။ ၁ ေဆာင္က လူေတြလည္း ပါတယ္ဗ်ဳိ႕။ ေနာင္မွ ျပန္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ သိရတာ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ အေဆာင္ကထြက္လာတယ္ဆုိတာ ည။ ၾကယ္ေတြကတေဖြးေဖြးနဲ႔။ အဲ … ညရဲ႕ ေလေလးက အင္မတန္မွကို သာယာတာကိုးဗ်။ က်ေနာ္တုိ႔က တေလွ်ာက္လုံး တုိက္ခန္းႀကီးပဲေနလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီလို ေလျပည္ေလညင္းရေတာ့ အမယ္ … လန္းဆန္းလိုက္တာ ေအာက္ေမ့တယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: