ကိုကိုးကြၽန္း
ရန္ကုန္နဲ႔ဆို မိုင္ ၃ဝဝ ေက်ာ္ ေဝးသတဲ့၊ ျပည္ေတာ္ၫြန္႔သေဘၤာနဲ႔ဆိုရင္ ၃၆ နာရီၾကာေအာင္ ခုတ္ေမာင္းရတယ္ ဆိုပဲ။ အလ်ားက ၇ မိုင္ အနံက ၃ မိုင္ က်ယ္တယ္ တဲ့၊ သေဘၤာေပၚမွာတင္ရရွိလိုက္တဲ့ ဗဟုသုတေတြပါ။
ေနာက္တေန႔ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၃ ရက္ နံနက္စာကိုေတာ့ အထက္ထပ္ တက္ၿပီး အသုတ္လိုက္ စားရပါတယ္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ေရဒီယိုက ေဒၚလွေရႊရဲ႕ စႏၵကိႏၷရီ သီခ်င္းသံကို ၾကားရတယ္။ မႈိင္တဲ့သူေတြ မႈိင္ကုန္ၾကတာေပါ့။
၁၄ ရက္ ညေနေစာင္းအခ်ိန္ေလာက္မွာ ကြၽန္းကို ကပ္မိေနပါၿပီ။ တည ဒီမွာတင္အိပ္ၿပီး ၁၅ ရက္ နံနက္ေရာက္မွ Landing craft ေခၚတဲ့ ကမ္းတက္ေရယာဥ္တစီး သေဘၤာနား ကပ္လာပါတယ္။
ေနထြက္တာကိုၾကည့္ၿပီး သေဘၤာေရာက္တဲ့ေနရာကို ခန္႔မွန္းလို႔ရလိုက္ပါၿပီ။ ကြၽန္းရဲ႕ အေနာက္ေတာင္ဘက္မွာပါ။
ကမ္းတက္ေရယာဥ္နဲ႔ ထိန္းသိမ္းခံအက်ဥ္းသားေတြကို အသုတ္ခြဲၿပီး ပို႔ေပးပါတယ္။ အရာရွိ အရာခံနဲ႔ အမႈထမ္းတခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေနဗီ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ကေလးနဲ႔ ကူးၾကပါတယ္။ ကမ္းတက္ေရယာဥ္က ကုန္းေပၚအထိ တင္ေပးတာမဟုတ္၊ မလွမ္းမကမ္းမွာ ရပ္ပါတယ္။
ေလက ၿငိမ္ၿငိမ္၊ ေရက ၾကည္ၾကည္ဆိုေတာ့ ေအာက္ေျခၾကမ္းျပင္ကိုေတာင္ ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္ေနရတယ္။ ခပ္တိမ္တိမ္ထင္ၿပီး အထုပ္ေတြ ဆြဲဆင္းလိုက္တာနဲ႔ ‘ဟိုက္’ကနဲ ျဖစ္သြားမိတယ္။ ေရက ခါးလယ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ နက္ေနတာကိုး။ ဒီေရအတက္ လႈိင္းအိအိကလည္း ရွိေနေလေတာ့ တကိုယ္လံုး ရႊဲနစ္သြားပါေတာ့တယ္။
ကိုကိုးကြၽန္းကမ္းေျခတေနရာ
လူစံုတာနဲ႔ ကမ္းစပ္သဲေသာင္ေပၚမွာ ထိန္းသိမ္း (စုစု ေပါင္း ၂၃၃ ေယာက္)ေတြ တန္းစီေပးရၿပီး စစ္ေရးျပသလို ဘယ္ညာ ညိႇၾကရပါ တယ္။ အုပ္စိုးသူနဲ႔ အုပ္စိုးခံ၊ ဖိႏွိပ္သူနဲ႔ အဖိႏွိပ္ခံ အျပန္အလွန္ တေယာက္အကဲကိုတေယာက္ ၾကည့္ၾကတဲ့အခ်ိန္ပါ။ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ အတြက္ ပံုစံသြင္းတဲ့သေဘာလည္း ေဆာင္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ေရွ႕မွာေတာ့ တာဝန္ယူလိုက္ပို႔တဲ့ မဆလ ဗိုလ္မႉးႀကီး ထြန္းရင္ေလာ ေထာင္ပိုင္၊ ေထာင္မႉးႀကီး နဲ႔ ေထာင္အရာရွိတခ်ဳိ႕ ရပ္လ်က္သား ရွိေနပါတယ္။ ပအိုဝ့္ လူမ်ဳိး ဗိုလ္မႉးႀကီးက မလွမ္းမကမ္းမွာ စိုက္ထူထားတဲ့ ‘ကြၽန္းဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စခန္း ’ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ကို လက္ညႇိဳးထိုးျပၿပီး စကားသံဝဲဝဲနဲ႔ မိန္႔ခြန္းေႁခြပါတယ္။ မွတ္မိသေလာက္ …
- ေျပးရဲရင္ေျပးၾက ပတ္လည္မွာ ငါးမန္းေတြ ရွိတယ္။
- ကိုယ္ထူကိုယ္ထ အလုပ္လုပ္ၾကရမယ္။
- ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေနမယ္ဆိုရင္ မိသားစုေတြေခၚေပးၿပီး အတူေနခြင့့္ျပဳမယ္ ဆိုတာပါပဲ။
ဒါၿပီးေတာ့မွ ကိုယ့္အထုပ္ကိုယ္ဆြဲၿပီး သဲေသာင္ပူပူေပၚကေန စခန္းရွိရာကို ခပ္ျဖည္းျဖည္း ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့ၾကရတယ္။ ေဘးနား မနီးမေဝးမွာ ဝါဒါေတြျဖန္႔လုိက္ေနေပမယ့္ ေအးေအးေဆးေဆး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လမ္းေလွ်ာက္ၾကရတာပါ။
စခန္းက အေရွ႕ဘက္ကမ္းမွာ ရွိပါတယ္။ လူႀကီးေတြက ေအးေအးေဆးေဆး၊ လူငယ္ေတြက စခန္းဆီ စိတ္ေရာက္ေနၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ထြန္းရင္ေလာရဲ႕ မိန္႔ခြန္းေကာက္ႏုတ္ခ်က္ေတြကို မၾကားႏိုးနား ေရရြတ္ရင္း အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေျပာင္လာၾကတယ္။
က်ေနာ္တို႔နားမွာ ဦးျမသန္းတင့္နဲ႔ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္း ေထာင္ပိုင္ ဦးအုန္းေက်ာ္တို႔ ေရွးျဖစ္ေဟာင္း ေအာက္ေမ့ဘြယ္ေတြ ေျပာလာၾကတယ္။ ထြန္းရင္ေလာတို႔က ေနဗီကားနဲ႔ ထြက္သြားႏွင့္ၾကပါၿပီ။
သိပ္မေဝးတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ ပိန္ပိန္ရွည္ရွည္ ေလထီး ဗိုလ္အုန္းေမာင္က ဒဏ္ရာေဟာင္းေၾကာင့္ အနည္းငယ္ ေထာ့နဲေထာ့နဲ႔ျဖစ္ေန ေပမယ့္ ခပ္သြက္သြက္။ တပင္မက်န္ ေငြေရာင္ေတာက္ေနတဲ့ ဆံပင္တိုတို ျဖဴျဖဴမ်ားပိုင္ရွင္၊ အေဖြးသားသြားေတြေပၚေအာင္ စကားေျပာ ရင္း ဟိုလူ ႏႈတ္ဆက္ ဒီလူ ႏႈတ္ဆက္လုပ္လာတဲ့ ခပ္ဖိုင့္ဖိုင့္ ဆရာ ရာဂ်န္။
ပိန္သေလာက္ မာန္ပါပါ သြက္သြက္လက္လက္ရွိလွတဲ့ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္။ ျဖဴျဖဴသန္႔သန္႔၊ လူခန္႔ေခ်ာ သေဘာအင္မတန္ေကာင္းလွတဲ့ အန္ကယ္ႀကီး သခင္ ခင္ေအာင္၊ ေနပူဒဏ္ေၾကာင့္ သူ႔မ်က္ႏွာဟာ ေခြၽးေတြသန္းၿပီး နီျမန္းေနပါတယ္။ ဒီၾကားက အန္ဂ်လာ အေရးအခင္း အေမရိကန္သံ႐ံုးေရွ႕မွာ ဆႏၵျပစဥ္အ႐ိုက္ခံရလို႔ ခါး႐ိုးက်ဳိးသြားတဲ့ ခရမ္း ကိုစိန္ဝင္းႀကီးကလည္း ျဗက္က်ယ္လွတဲ့ ခါးပတ္ႀကီးပတ္ထားလို႔ အျမင္ဆန္းေနပါတယ္။
တျခားအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက နံမည္ႀကီးပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာလည္း သိသူေရာ မသိသူပါ ပါလာၾကေပမယ့္ စိတ္မဝင္စားအား။ က်ေနာ္တို႔ စြဲလန္းခဲ့တဲ့ ဇာတ္ေကာင္မ်ားရဲ႕ ဖန္တီးရွင္၊ ႏွစ္လိုဖြယ္ အမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ားရဲ႕ ခ်စ္သူ၊ အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ လင္းယုန္ႀကီး ဘယ္လိုမ်ား လႈပ္ရွားလိုက္ပါေနပါလိမ့္။ သူ႔အဓိက ဇာတ္ေကာင္ေတြထဲက ဘယ္သူ နဲ႔မ်ား တူပါလိမ့္။ ဒါကိုပဲ ပို စိတ္ဝင္စားေနမိပါတယ္။
က်ေနာ္ရဲ႕ ေရစိုအထုပ္ကေလးေတြကိုလည္း ကိုေအာင္ေဘာ္တို႔ ကိုၫြန္႔ေခါင္တို႔ ကူဆြဲသြားၿပီမို႔ လြယ္အိတ္ကေလးတလံုးေလာက္နဲ႔ မ်က္ေစ့ကစားရင္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါး လိုက္လာမိပါတယ္။ လင္းယုန္ႀကီးအေပၚမွာ အထူး အာ႐ံုစိုက္ ၾကည့္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ သူဘယ္လို လႈပ္ရွားေန သလဲေပါ့။ လူငယ္တဦးရဲ႕ သူရဲေကာင္းကိုးကြယ္ခ်င္စိတ္ အရင္းခံေၾကာင့္ပဲထင္ပါရဲ႕။
ကမ္းတက္ယာဥ္ေပၚက ဆင္းစ … ကမ္းစပ္ေပၚ အေရာက္၊ သူက ပတ္ဝန္းက်င္ကို လွည့္ပတ္ၾကည့္လိုက္တယ္။ တခါ ပင္လယ္ဘက္ လွည့္လိုက္ကာ ေလညႇင္းသန္႔သန္႔ကို ရင္အံုႀကီး ေမာက္လာေအာင္ ႐ွဴသြင္း၊ ျပန္ထုတ္ လုပ္ေနပါပေကာ။ အက်ဥ္းစခန္းလား၊ ေလညႇင္းခံစခန္းလား သူ ခြဲျခားသိပံုမရေတာ့။
သူ႔ဇာတ္ေကာင္ကေတာ့ ဇာတ္ေကာင္ပဲ။ ဘယ္ဇာတ္ေကာင္မ်ားပါလိမ့္။ သူ႔အထုပ္ေလး သူဆြဲၿပီး ေအးေအးေဆးေဆး စကားေျပာရင္း လူအုပ္ထဲစီးေမ်ာေနတဲ့ သူ႔ကို မနီးမေဝးကေန က်ေနာ္က သူ႔နဲ႔ သူ႔ဇာတ္ေကာင္ေတြကို ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ေနမိတယ္။
ေကာ္ဖီခါးခါးေသာက္ရင္း သုေတသန လုပ္ငန္းထဲျမႇဳတ္ေနတဲ့ ေဒါက္တာ ေရခ်မ္းလား။ လယ္သမားသူပုန္ႀကီး ငၾသေလလား။ ေရေျမဆံုးေစေတာ့မွ ပါေမာကၡ ထြန္းလင္းလား။ ဘဝကို ေရစံုေမ်ာၿပီး တခါတရံ ေယာင္ယမ္းၿပီး ခ်စ္သူကို တမ္းတတတ္တဲ့ ပါေမာကၡ အုန္းေက်ာ္မ်ားလား။ ျပည္ေတာ္သာ ခင္ခင္ဦးထဲက ဘယ္သူ … ထားပါ။ ‘သူ’ ပဲ လား။
ဒီ မိန္းမအတြက္ ညီငယ္လည္း ေသရ၊ စက္ပိုင္ရွင္ဘဝမွ ကိုယ္ရံေတာ္ လူမိုက္ျဖစ္ရ၊ ေငြေတြကုန္ ဂုဏ္သေရေတြ ပြန္းပဲ့ကုန္ေပမယ့္ စိတ္မကုန္ႏိုင္။ ဒီ မိန္းမကသာ “ေမာင္ေရ လူတေယာက္နဲ႔ အိပ္ခ်င္လို႔ အိပ္ယာ ျပင္ေပးပါလား” ခိုင္းရင္ေတာင္ အိပ္ယာခင္းေပးပါ့မယ့္လို႔ ေျပာခဲ့တဲ့ ‘ေမာင့္ေမတၱာ’ထဲက အခ်စ္ရဲ႕ ေက်းကြၽန္ ျမဂီဝါ ဦးေက်ာ္တင့္လား?။
OBE ေမဂ်ာဘိုးမင္းရဲ႕သမီး ကရင္မေလးနဲ႔ အင္းစိန္တိုက္ပြဲကာလအတြင္း အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ ေတြ႔ၾကၿပီး သံေယာဇဥ္တြယ္သြားတဲ့ ေခ်ာ့ကလက္ ဗိုလ္ႀကီးေပပဲလား။ စစ္ႀကီးအတြင္း သူ က်ဆံုးသြားတာ မသိရွာၾကလို႔ စစ္ႀကီးအၿပီးမွာ သူျပန္လာေစဖို႔ ဆိုင္ရာ ဘုရားသခင္ အသီးသီးထံ ဆုေတာင္းေနၾကတဲ့ ၿဗိတိန္ကြၽန္းေပၚက ကျပားမေလး မာရီရယ္၊ ျမန္မာျပည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚက မခင္စီ ရယ္တို႔ရဲ႕ ခ်စ္သူ။ ‘လြမ္းရစ္ေတာ့ သက္လယ္ဝတၳဳ’ ထဲက ျပည္ခ်စ္စစ္သားႀကီးလား?။ တေယာေလး တလက္နဲ႔ လြမ္းေနရွာတဲ့ ‘ဘုန္းေမာင္ တေယာက္ထဲ ရယ္’ ထဲက ကိုဘုန္းႏိုင္လား?။
ဂ်ပန္တက္လာတ့ဲအခ်ိန္ တ႐ုတ္-ျမန္မာလမ္းမႀကီးအတိုင္း တ႐ုတ္ျပည္ထဲဝင္ ထင္ခ်ဳန္းၿမိဳ႕အေရာက္ တ႐ုတ္မေလး ဝမ္ေမနဲ႔ေတြ႔ သံေရာဇဥ္ျဖစ္ၾကရာက ခ်စ္ေရးထက္ စစ္ေရးခက္လို႔ ျပန္ရေတာ့မယ့္ကာလ ေငြႏွင္းမႈံမႈံေတြကသြန္းၾကဲလို႔ ဒီအခ်ိန္မွာခြဲခြာၿပီး ျမန္မာျပည္ ထဲျပန္လာခဲ့ရတဲ့ လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္သားႀကီးလား?။
ဇာတ္လမ္းေတြ၊ ဇာတ္ေကာင္ေတြ မ်ားျပားလြန္းေတာ့ ေရာယွက္ ႐ႈပ္ေထြးေနပါတယ္။ ဟိုလူနဲ႔တူႏိုးႏိုး ဒီလူနဲ႔တူသလိုလို ယတိျပတ္ အေျဖမေပးႏိုင္ ျဖစ္ေနမိပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ စခန္းထဲမဝင္မီ ေက်နပ္ေလာက္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေရြးခ်ယ္မႈ ၿပီးျပတ္သြားခဲ့တယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ သူဟာ ‘ၿမိဳင္’ ရဲ႕ခ်စ္သူ သတင္းစာဆရာ ‘ကိုတင္ဦး’ ရယ္ပါ။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment