Sunday, November 9, 2008

ေမာင္လွ၀င္း (ျမင္းျခံ) ကာ၀ိုင္းဟာ ႏွင္းခါးသင္တိုင္းနဲ႔ (၂)

ခုခ်ိန္ဆို ကာဝိုင္း ဟာ ႏွင္းခါးသင္တိုင္းနဲ႔ ျပာမႈိင္းေနေရာ့မယ္ ႏိုင္ဝင္းေဆြေရ … (၂)


ေမာင္လွ၀င္း (ျမင္းျခံ)


လူထုကို အလုပ္အေႂကြးျပဳဖုိ႔ေရာက္လာတဲ့ ကိုေက်ာ္ဆုိင္ကုိ ကာဝိုင္းရြာကေလးက လူထုက ပဲြက်င္းပၿပီး ႀကိဳဆုိ ခဲ့ပါတယ္။ သူတုိ႔က ကိုေက်ာ္ဆုိင္ကို ႏုိင္ဝင္းေဆြအျဖစ္ မသိၾကပါ။ ေႏြတညကိုလည္း သူတုိ႔ မဖတ္ဘူးပါ။ မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ တုိ႔၊ မဟူရာေမတၱာတုိ႔ကိုလည္း မဖတ္ဖူူးၾကပါ။ သူတုိ႔က ကိုေက်ာ္ဆုိင္ကို ကိုေက်ာ္ဆုိင္ အျဖစ္သာ သိပါတယ္။


လူထုကပဲြဆုိတာ ဝ ေတာင္ (ေတာင္ပိုင္း ဝ နယ္) ပန္ဆန္းၿမိဳ႕နယ္ နမ္ဖတ္ဒိုင္နယ္မွာ က်င္းပတတ္တဲ့ ကပဲြမ်ဳိးပါ။ နမ္ဖတ္ဒိုင္နယ္႐ုုံးက ကာဝိုင္းရြာကေလးမွာတည္ၿပီး ကာဝိုင္းသား ပီဆန္ေမာင္က ဒိုင္နယ္မႉး တာဝန္ယူထားပါ တယ္။ ဒိုင္နယ္မႉးက အခါအားေလွ်ာ္စြာ စီစဥ္က်င္းပေပးတဲ့ လူထုကပဲြတခုမွာ ကာဝိုင္းရြာနဲ႔ နာရီဝက္ခရီးေတာင္ မေဝးတဲ့ ပန္မာလမ္းရြာ‘ပိႏၷဲပင္ရြာ’က ‘မက်ဳံ’လည္း လာေရာက္ပါဝင္ပါတယ္။


ညအခါ လသာသာမွာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ လက္ခ်င္းတဲြၿပီး ဝ သီခ်င္းေတြဆုိကာ တဲြကၾကပါတယ္။ မကတတ္စရာ မရွိပါ။ လူတုိင္း ဝင္ကလုိ႔ ရပါတယ္။ ဝ သီခ်င္းဆုိတဲ့အခါ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ လက္ခ်င္းတဲြ တဲြထားတဲ့လက္ေတြကို အေပၚေျမႇာက္လိုက္ ေအာက္ျပန္ခ်လုိက္ ကိုယ္ကလက္ခ်င္းတဲြဖို႔ ကိုယ္လက္ကိုသာ ေပးလုိက္ သူ႔ အလိုအေလွ်ာက္ ကပဲြထဲမွာ ပါဝင္ၿပီးသားျဖစ္သြားပါၿပီ။ (လက္ခ်င္းတဲြၿပီး ဝုိင္းႀကီးပတ္လည္လုိ လူထုအဝိုင္းႀကီး လႈပ္ရွားကၾကရပါတယ္) သီခ်င္းေတြက လက္တန္းသီခ်င္းေတြပါ တခ်ဳိ႕သီခ်င္းေတြက အဓိပၸာယ္ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။ စာသား သိပ္လွပါတယ္။


“ေက်ာ္ဆုိင္ေရး … ဝိုး ဝိုး …”


လူထုက ကိုေက်ာ္ဆုိင္ကို လက္တန္းသီခ်င္းနဲ႔ သီဆိုဂုဏ္ျပဳပါတယ္။ ဒီပြဲမွာ ကိုေက်ာ္ဆိုင္က ‘ဟီး႐ိုး’ပါ။ သူဟာ အဖိုးႀကီးေတြနဲ႔ လက္ခ်င္းတြဲတဲ့အခါ တြဲ၊ အဖြားႀကီးေတြနဲ႔ လက္ခ်င္းတြဲတဲ့အခါ တြဲ။ တခါတေလေတာ့လည္း ‘မက်ံဳ’ နဲ႔ လက္ခ်င္းတြဲဆက္မိတာလည္း ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ မက်ံဳနဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး မရွိၾကေသးပါ။ မခ်စ္၊ မႀကိဳက္ၾကေသးပါ။


အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက သူႀကိဳက္ေနတာ တျခားတေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္ဆန္းက ဗမာ အမ်ဳိးသမီး ရဲေဘာ္မေလး တဦးကို သူႀကိဳက္ခဲ့ပါတယ္။ ေကာင္မေလးက သူ႔ကို ျပန္မႀကိဳက္ပါ။ ကာဝိုင္းမွာ က်ေနာ္နဲ႔အတူေနၿပီး ႀကိတ္ဆံု လုပ္ေနၾကစဥ္အတြင္း ပန္ဆန္းက သူႀကိဳက္တဲ့ ဗမာရဲေဘာ္မေလးနဲ႔ အေတာ္တူတဲ့ ဝ မေလးတေယာက္ကို သူျမင္မိၿပီး သူ ေရာဂါသည္းပါေတာ့တယ္။ တန္းတန္းစြဲ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။


“မႀကိဳက္ပါနဲ႔ ကိုေက်ာ္ဆိုင္ရာ၊ ေကာင္မေလးက အသက္ အေတာ္ငယ္တယ္။ ၁၅ ႏွစ္ ၁၆ ႏွစ္ေလာက္ပဲရွိဦး မယ္။ မသင့္ေတာ္ပါဘူး”ဆိုၿပီး ဖ်က္ေတာ့ သူက နဝေဒးတို႔ ရွင္ေႏွာင္းတို႔ကို ကိုးကားပါေတာ့တယ္။ ေမတၱာဘြဲ႔ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးရြတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ဖ်က္ေပမယ့္ သူက မဖ်က္ေတာ့ ဧည့္သည္အျဖစ္နဲ႔ သူ႔အလိုကို လိုက္ရပါတယ္။


ဒီ ‘ဝ’မကေလးေနတဲ့ရြာက ကာဝိုင္းရြာကေန မိနစ္ေလးဆယ္ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္သြားရတယ္။ ရြာက ခ်ဳိင့္ထဲမွာဆိုေတာ့ ရြာကိုသြားရင္ ခ်ဳိင့္ထဲ ဆင္း၊ အျပန္က်ေတာ့ ခ်ဳိင့္ထဲက ျပန္တက္လာရ၊ ဝက္ဝံေတြ က်ားသစ္ေတြရွိတဲ့ ေတာအုပ္ထဲကျဖတ္ၿပီး ေနဝင္မိုးခ်ဳပ္ျပန္လာၾကရ။ သူကေတာ့ အခ်စ္အတြက္ အသက္ပင္ေသေသေပါ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ ညေနတိုင္း ဒီေလာက္ေဝးတဲ့ခရီး သူ႔ကုိေန႔တိုင္းေလာက္နီးနီး လိုက္ပို႔ရတဲ့ ဒုကၡက မေသးလွ။


“တခုေတာ့ရွိတယ္ ခင္ဗ်ားကို ႐ိုး႐ိုးသားသား ျပန္ႀကိဳက္ရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားသေဘာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ အာဏာတို႔၊ ေသနတ္တို႔နဲ႔ အရွိန္ၾသဇာသံုးၿပီးေတာ့ ယူတာမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္ေစနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ” က်ေနာ္ ဒါေလာက္ေတာ့ သတိေပးရတယ္။


အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္နဲ႔သူနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္သား ဒိုင္နယ္႐ံံုးမွာေနၾကတယ္။ ကိုယ့္ဖာသာ ခ်က္စားၾကတယ္။ ဒိုင္နယ္မႉးက သူ႔အိမ္မွာ လာစားဖို႔ေခၚေပမယ့္ ကိုေက်ာ္ဆိုင္က မစားခ်င္။ ဒိုင္နယ္မႉးက အခ်က္အျပဳတ္္လည္း ေကာင္း၊ သားစို ငါးစိုနဲ႔ အရံရိကၡာ အစံုအလင္လည္း ရွိ၊ ေစတနာလည္းေကာင္းေပမယ့္ သူက ဒိုင္နယ္မႉးကို လူတန္းစား မမွန္သူ၊ ေသြးစုပ္သူ ေျမရွင္လို႔ ျမင္ေနတယ္။


“မဟုတ္ပါဘူးဗ်၊ အဲသလိုေသခ်ာရင္ သူ႔ကုိ ဒိုင္နယ္မႉးတာဝန္က ျဖဳတ္ခ်လိုုက္မွာေပါ့ဗ်” ဆိုၿပီး ရွင္းျပေပမယ့္ လည္း သူ နားမဝင္။ သူက တခါတေလ တင္းမာတယ္။ သူ မွန္တယ္ထင္တဲ့အယူအဆကို တင္းတင္းမာမာ ကာကြယ္တတ္တယ္။ လူတန္းစားခြဲျခားၾကည့္ေရးကိုလည္း သူ အလြန္စိတ္အားထက္သန္တယ္။


သူဟာ ‘ထက္ျမက္’ နဲ႔အတူတြဲၿပီး ‘အိုယန္းဟိုင္ရဲ႕ေတးသံ’ ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့သူေပကိုး။ (ၿမိဳ႕ေပၚမွာေနတုန္းက အျဖစ္အပ်က္တခုကို ျပန္ၿပီး သတိရမိေသးရဲ႕။ တခါတုန္းက သူ က်ေနာ္တို႔ ၿမိဳ႕ကိုလာၿပီး ‘မိုးႀကိဳမုန္တိုင္း’ စာအုပ္အတြက္ (ဒါမွမဟုတ္) အဲဒီလိုမ်ဳိး စာေပအယူအဆအတြက္ လာေဆြးေႏြးတာပဲ။ စာေပနယ္ရဲ႕ ညီၫြတ္ေရးၿပိဳကြဲေစမယ့္ သူ႔အယူအဆဟာ မမွန္ဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔က ျပန္လည္ေဆြးေႏြးတယ္။ သူကလည္း ေခါင္းမာ၊ က်ေနာ္တို႔ကလည္း အဲဒီကိစၥမွာ နည္းနည္းမွမေလ်ာ့ ဒီလိုနဲ႔ သူလည္း တပ္ေခါက္ၿပီး ရန္ကုန္ကိုျပန္သြား တယ္)။


ဒိုယ္နယ္႐ံံုးဆိုတဲ့ သက္ကယ္မိုး၊ ထရံကာ အိမ္ခန္းေလးထဲမွာ ႂကြက္ကလည္း ေပါလိုက္တာမ်ားလိုက္တာ လြန္ေရာ။ ႂကြက္သတ္ေဆးခ်ၿပီး ႂကြက္ေတြကိုႏွိမ္ႏွင္းတာ ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း ႂကြက္ေသ ၁ဝ ေကာင္ ပတ္ဝန္းက်င္ ခန္႔ ရတတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ႂကြက္တပ္မဟာရဲ႕အင္အားက သိသိသာသာ ေလ်ာ့သြားတယ္ရယ္လို႔ မရွိ။ ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္က ႂကြက္ေသကို ႏိုင္ႏွင္းေအာင္မရွင္းႏိုင္လို႔ အခန္းမွာ ႂကြက္ပုပ္နံ႔ေတြ တေထာင္းေထာင္း လႈိင္ေနတယ္။ ႂကြက္ပုပ္နံ႔မခံႏိုင္တာန႔ဲ ႂကြက္ႏွိမ္ႏွင္းေရးတိုက္ပြဲကို လက္ေလ်ာ့ အေလွ်ာ့ေပး လိုက္ရေတာ့တယ္။


ကိုေက်ာ္ဆိုင္ ႀကိတ္ဆံုလုပ္တာက အခ်ိန္လည္းၾကာတယ္။ လက္လည္း ဝင္တယ္။ သူ႔အေဖလုပ္တာ သူေတြ႔ဖူး၊ ျမင္ဖူးခဲ့ေပမယ့္ သူကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႔လုပ္ဖူးတာမဟုတ္ေတာ့ စမ္းတဝါးဝါး။ ေျမႀကိတ္ဆံုးလုပ္မယ့္ေျမႀကီးက ေျမဝါ။ ဒီေျမဝါမ်ဳိးရေအာင္ရွာေပးပါဆိုလို႔ ရွာရတယ္။ ေနာက္ဆံုး မိနစ္ ၄ဝ ခရီးေဝးတဲ့ ရြာတရြာက ေျမဝါကုိ သူသေဘာက်လို႔ အဲဒီေျမႀကီးကို လူထုေတြက ေတာင္းႀကီး ေတာင္းငယ္နဲ႔ ထမ္းလာၿပီး ဒိုင္နယ္႐ံံုးထဲ လာပို႔ၾကတယ္။


ေျမႀကိတ္ဆံုလုပ္တဲ့အခါမွာ ႀကိတ္ဆံုရဲ႕ႀကိတ္သြားအတြက္ ဝါးငုတ္ေတြကို အသားေသေအာင္ ပံု႐ိိုက္ထားတဲ့ ႀကိတ္ဆံုေျမသားထဲမွာ စီၿပီးစိုက္ထည့္ရတယ္။ ဝါးငုတ္ေတြဟာ ႀကိတ္သြားအျဖစ္ တခုနဲ႔တခုပြတ္တိုက္ကာ စပါးကိုဝါးရမွာဆိုေတာ့ ဝါးငုတ္လုပ္မယ့္ ဝါးအမ်ဳိးအစားဟာ ေရရွည္ခံဖို႔ လိုတယ္။ မာဖို႔ လိုတယ္။ ဒါအတြက္ ကိုေက်ာ္ဆိုင္ ေတာင္းဆိုထားတဲ့ သံုးႏွစ္ က်ပ္တင္ထားတဲ့ဝါး တဲ့။ သူ လိုအပ္သမွ်ရွာေဖြေပးေနရတဲ့ က်ေနာ္နဲ႔ ဒိုယ္နယ္မႉးတို႔ အၾကပ္႐ိိုက္ေတာ့တာပဲ။ သံုးႏွစ္ က်ပ္တင္ထားတဲ့ဝါးဆိုေတာ့ ရွာဖို႔ဘယ္လြယ္ပါ့မလဲ ခုခ်က္ခ်င္း က်ပ္တင္လို႔ရတာ မဟုတ္ဘူးေလ။


တရက္ခရီးသြားရတဲ့ ဗဟို႐ံံုးစိုက္ရာ ‘ပန္ဆန္း’ကိုလူလြတ္ၿပီး ဆိုင္းကုန္းက ဆုိင္းဆရာႀကီး ‘ဘသက္ရွည္’ထံ ပတၱလားလုပ္ရာမွာသံုးတဲ့ က်ပ္တင္ဝါး ရွိ မရွိ လွမ္းေမးရတယ္။ ဘသက္ရွည္ထံကလည္း မရွိဆိုတဲ့ အေျဖရတယ္။ ဒိုင္နယ္အသီးသီးကိုလည္း သံုးႏွစ္ က်ပ္တင္ဝါးရွာေပးႏုိင္ မလားဆိုၿပီး စာေရးေမးျမန္းတယ္။ ဘယ္မွာမွ မရ။


တေန႔ ကိုေက်ာ္ဆိုင္၊ ဒိုင္နယ္မႉးပီဆန္ေမာင္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ဒိုင္နယ္မႉးရဲ႕အိမ္ေပၚကေန မီးဖိုေဘးမွာထိုင္ေနၾကတုန္း (ဝ နယ္ကအိမ္ေတြရဲ႕ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ေလးေထာင့္ ကြက္မီးဖိုခံု အိမ္တိုင္းမွာ ရွိတယ္။ အဲဒီမီးဖိုေဘးမွာ ဧည့္သည္နဲ႔အိမ္ရွင္ထိုင္စကားေျပာရင္ ဒီေနရာဟာ ဧည့္ခန္းပဲ။ အဲဒီမီးဖိုေဘးမွာ လူေတြထိုင္ၿပီး အစည္းအေဝး လုပ္ရ၍ ဒါ အစည္းအေဝးခန္းပဲ) မီးဖိုရဲ႕အထက္က ဆင့္ေပၚမွာ အစီအရီတင္ထားတဲ့ ‘ဝါးပိုးဝါး’ အႀကီးႀကီးေတြကို လက္ညႇိဳးထိုးၿပီး ဒိုင္နယ္မႉးကို ေမးရတယ္။


“ဒါေတြက ဘာ လုပ္တဲ့ဝါးေတြလဲ”


“စပါးထည့္တဲ့ ဝါးက်ည္ေတာက္ေတြေလ”


စပါးကို ဝါးပိုးဝါးအႀကီးႀကီး ထဲထည့္ၿပီး အျမဲေျခာက္ ေသြ႔ေနေအာင္ မီးဖိုအထက္က ဆင့္မွာတင္ထားတာေလ။


“ဒီဝါးက်ဥ္ေတာင့္ေတြ မီးဖိုေပၚမွာဒီလိုတင္ထားတာ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ရွိၿပီလဲ”


“ငါးႏွစ္” တဲ့။


ရၿပီေပါ့၊ သံုးႏွစ္ က်ပ္တင္ထားတဲ့ဝါး။ ဒိုင္နယ္မႉးကလည္း ဒါမ်ဳိးဆိုရင္ သံုးႏွစ္ ငါးႏွစ္ေတာင္ မကဘူး အႏွစ္ႏွစ္ ဆယ္ မီးဖိုေပၚမွာတင္ ထားတဲ့ဝါးေတြရွိသတဲ့။ ကိုေက်ာ္ဆိုင္ဟာ အိမ္တိုင္းအိမ္ တိုင္းမွာရွိတဲ့ ဝါးက်ည္ေတာက္ႀကီးေတြထဲက သူ အႀကိဳက္ဆံုး၊ အေကာင္းဆံုး ဝါးေတြကို ေရြးယူခဲ့ပါတယ္။ လူထုကလည္း ႏွေမ်ာတြန္႔တိုျခင္းမရွိဘဲ ေပးလႉၾကပါတယ္။


လူထုအကူအညီနဲ႔ ကုိေက်ာ္ဆိုင္ဟာ သူႀကိဳက္တဲ့ အဝါေရာင္ေျမသားနဲ႔ ႏွစ္ရွည္က်ပ္တင္ဝါးေတြကို ရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူႀကိဳက္တဲ့ ဝ မကေလးကိုေတာ့ မရပါ။ ေယာက္်ားယူသြားလို႔ မဂၤလာေဆာင္ကို က်ေနာ္တို႔အား ဖိတ္ပါေသးတယ္။ “ဝ မဂၤလာေဆာင္ေလ့လာရတာေပါ့၊ သြားရေအာင္”ဆိုၿပီး က်ေနာ္ကေခၚေပမယ့္ သူ မလိုက္ ပါ။ “ခင္ဗ်ားေျပာေတာ့ ငယ္ေသးတယ္ဆို” လို႔ က်ေနာ့္ကိုသာ အျပစ္တင္ပါတယ္။


ကိုေက်ာ္ဆိုင္အတြက္သာ ငယ္တယ္လို႔ေျပာတာပါ။ ေတာင္ေပၚေန လူမ်ဳိးစုမ်ားဟာ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းကေတာ့ အသက္ ၁၄ ႏွစ္၊ ၁၅ ႏွစ္ စသျဖင့္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္အခ်ိန္မွာ အိမ္ေထာင္ျပဳသူ အမ်ားအျပား ရွိတတ္ပါတယ္။ သည္အသက္အရြယ္နဲ႔ အေတြ႔အၾကံဳ အေတာ္မ်ားမ်ားရွိခဲ့ၿပီးသားမို႔ ကိုေက်ာ္ဆိုင္ ထူးထူးျခားျခား အသည္း မကြဲပါ။ ႀကိတ္ဆံုလုပ္ျခင္း ကိုသာ သူ အာ႐ံံုစိုက္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။


က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ အျမဲလိုလိုစားေလ့ရွိတဲ့ဟင္းကေတာ့ ပဲပုပ္ရည္ေဖ်ာ္ဟင္း။ ဒိုင္နယ္႐ံံုးမွာ က်ေနာ္တို႔ အတြက္ တလစာပဲပုပ္ခ်ပ္ေတြ ပံုေပးထားပါတယ္။ ကိုေက်ာ္ဆိုင္ခ်က္တဲ့ ပဲပုပ္ရည္ေဖ်ာ္ဟင္းကို ကိုေက်ာ္ဆိုင္ ခူးလာတဲ့ ပိႏၷဲရြက္ႏုႏု၊ ပိႏၷဲသီးႏုႏု ကေလးနဲ႔တို႔စားရတဲ့ အရသာကို က်ေနာ္ မၾကာခဏ တမ္းတမိတတ္ပါတယ္။


ဒိုင္နယ္႐ံံုးမွာ က်ေနာ္တို႔အတူေနစဥ္ကာလအတြင္း ကိုေက်ာ္ဆိုင္တလွည့္ က်ေနာ္တလွည့္ ငွက္ဖ်ားထပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔အတြက္ ငွက္ဖ်ားဟာ အဆန္းမဟုတ္ေတာ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕အဖ်ားကို ‘ငွက္ဖ်ားအို’လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒိုင္နယ္မႉးက ေဆးဝါးအေၾကာင္း နည္းနည္းပါးပါး နားလည္ေတာ့၊ သူပဲ ေဆးလာထိုး၊ စားေဆးေတြေပးနဲ႔ ဂ႐ုုတစိုက္ျပဳစုပါတယ္။


နမ္ဖတ္ ဒိုင္နယ္႐ံံုးဟာ ကာဝိုင္းရဲ႕ နတ္ေညာင္ပင္ႀကီးနဲ႔ ကပ္ေနတာပါ။ အဲဒီနားတဝိုက္ သစ္ပင္ႀကီးေတြ အေတာ္ မ်ားမ်ားရွိၿပီး ေတာအုပ္ကေလးတခုလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီသစ္ပင္ေတြ ေအာက္ေရာက္ရင္ ေအးစိမ့္သြားပါတယ္။ တည ငွက္ဖ်ားေၾကာင့္ အိပ္ေပ်ာ္သြားရာကေန ေခြၽးေစးေတြထြက္ၿပီး က်ေနာ္ လန္႔ႏိုးလာတယ္။ ဒိုင္နယ္႐ံံုးတံခါးကိုဖြင့္ၿပီး အျပင္ကိုလွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ သစ္ေတာအုက္ကေလးတဝိုက္ ႏွင္းခါးေတြ မိုးရြာသလို ရြာခ်ေနတယ္။ ေလကလည္း တဝွီးဝွီးတိုက္ေနတယ္။ ပိန္းပိန္းပိတ္ေနတဲ့ အမဲေရာင္ညထဲမွာ အေဝးဆီက ေအာ္သံလိုလို ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုေနသံလိုလို အသံတခုကို ခပ္သဲ့သဲ့ ေလးၾကားရတယ္။


ကုတင္ေပၚျပန္ေရာက္ေပမယ့္ အိပ္မေပ်ာ္ေတာ့ပါ။ ဘာေၾကာင့္ ဝမ္းပန္းတနည္း ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုေနရတာလဲ။ ဘယ္သူ ငိုေနတာလဲ။ ဒီအသံ ဘယ္ကလာတာလဲ။ ေအာ္ေခၚသံ ဘယ္ကလာ သလဲ။ စဥ္းစားရင္း ငွက္ဖ်ားေၾကာင့္ မူးေဝေဝျဖစ္ေနရာက ေအာက္ဗမာျပည္အေၾကာင္း သတိရလာတယ္။ စဥ္းစားလာမိတယ္။ ေခၚသံ … ေခၚသံ ငိုညည္းသံေတြ၊ ဒီအသံေတြ ဘယ္ကလာသလဲ။ ဗမာျပည္က မ်ားလား။ ေခၚသံ၊ သားတို႔ရဲ႕ ေခၚသံမ်ားလား၊ ဗဟိန္းဝင္း၊ ဗထူးဝင္းတို႔ရဲ႕ ေခၚသံလား။


က်ေနာ္ ျပတင္းေပါက္ဖြင့္လိုက္တယ္။ ႏွင္းခါးမိုးေတြ သဲသဲမဲမဲရြာေနတုန္းပဲ။ က်ေနာ့္ ရင္ထဲအလြမ္းေတြ ျပည့္လာ တယ္။ ‘သားတို႔ေရ’လို႔ စူးစူးတစ္တစ္ က်ေနာ္ေအာ္ဟစ္ၿပီး ႏွင္းေတာထဲမွာ သားတို႔ကို လိုက္ရွာခ်င္တယ္။ က်ေနာ္ဟာ အလုပ္ တာဝန္ေတြဆက္တိုက္ ေလ့လာေရးဆက္တိုက္၊ လူထုၾကားထဲသြားလာေနတာ ဆက္တိုက္ျဖစ္ေတာ့ ေအာက္ရပ္ေအာက္ရြာက ဇနီးသည္နဲ႔ သားတို႔အေၾကာင္း စဥ္းစားခ်ိန္ မရပါ။ စဥ္းလည္းမစဥ္းစားမိပါ။ လြမ္းဆြတ္တမ္းတတဲ့ စကားမ်ဳိးလည္း တခြန္းမွ မဟဖူးပါ။ ေတာ္လွန္ေရးအတြင္းမွာ လူထုအတြင္းမွာ ကိုယ့္ဘဝ ကိုေရာ ကိုယ့္အတၱကိုပါ ႏွစ္ျမႇဳပ္ထားတာပါ။


အခု ငွက္ဖ်ားတေရးႏိုးကာလမွာမွ အားနည္းခ်က္ အေျမႇးပါးေလးေတြေပါက္ထြက္ၿပီး အလြမ္းစိတ္ေတြ ပြင့္အံက်လာတာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါနဲ႔ ဒီခံစားခ်က္နဲ႔ က်ေနာ္ ကဗ်ာ ထေရးပါတယ္။ ေရးရင္း ေရးရင္း လက္ေတြ႔လာလို႔ ကဗ်ာဟာ မဆံုးႏိုင္ေတာ့ပါ။ ဘယ္ႏွစ္ရက္ ဆက္ေရးရသလဲ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ မဆံုးႏုိင္တဲ့ ကဗ်ာရွည္ႀကီးျဖစ္လာပါတယ္။


ဒီကဗ်ာကို ကိုေက်ာ္ဆိုင္ဖတ္ၾကည့္ၿပီး သူ႔ရင္ထဲ ထိသြားပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ဒီလိုပါ။ ဒီကဗ်ာအေၾကာင္း သူ႔ရဲ႕ အႏုပညာအေၾကာင္း တဖြဖြေျပာပါတယ္။ အရွည္ႀကီးေရးထားတဲ့ အဲဒီကဗ်ာစာအုပ္ကေလးကို သူခဏခဏ ေတာင္းဖတ္ပါတယ္။ အရင္တုန္းက သူ ကဗ်ာေရးတယ္လို႔ က်ေနာ္မသိဖူးပါ။ အခုေတာ့ “ကဗ်ာအႏုပညာရဲ႕ စူးရွမႈရွိပံုကုိ သူခံစားရၿပီ” တဲ့။ အဲဒီကစလို႔ သူ ကဗ်ာေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ေရးလာေတာ့တာပါပဲ။


ကိုေက်ာ္ဆိုင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကေလးဟာလည္း အမွတ္တရရွိေနလို႔ တင္ျပလိုက္တာပါ။

ကိုေက်ာ္ဆိုင္ ေျမႀကိတ္ဆံုးလုပ္တာ ေနာက္ဆံုးမွာ နမူနာအျဖစ္ ေျမႀကိတ္ဆံု ေလးငါးလံုး ၿပီးသြားပါတယ္။ စပါးကို စမ္းသပ္ႀကိတ္ ၾကည့္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆန္ျဖဴထြက္ႏႈန္း သိပ္မေကာင္းပါ။ ႀကိတ္ဆံုက တခါတေလ ထစ္ေနပါတယ္။ အတင္းဖိႀကိတ္ရင္လည္း ဆန္ေတြ က်ဳိးေက်ကုန္ပါတယ္။ လူထုက သူတို႔ရဲ႕ လက္ေထာင္းဆံုေလာက္ မႀကိဳက္ၾကပါ။


ဒါနဲ႔ေနာက္ဆံုးမွာ က်ေနာ္ တ႐ုုတ္ျပည္ဘက္သြားၿပီး ဆန္ႀကိတ္စက္၊ စပါးေလွ႔စက္ေတြ သြားဝယ္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အရင္ထမင္းငတ္ခဲ့တဲ့ေတာင္ေပၚမွာ စပါးႀကိတ္စက္ေတြ၊ လွ်ပ္စစ္မီးေတြ ေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။


ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။


No comments: