Saturday, November 8, 2008

(ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း) အမႈိက္ပံုထဲက ၾကားစကားနားေထာင္မလား

ေနာက္ဆုံးတုိက္ပြဲကုိ ဦးတည္မလား၊ အမိႈက္ပုံးထဲက ၾကားစကား နားေထာင္မလား

ရဲေဘာ္ဖုိးသံေခ်ာင္း (၁၁-၉-၀၈)

ေလာင္စာဆီေစ်းတက္မႈကို ဆႏၵျပမႈႀကီးနဲ႔ စက္တင္ဘာသံဃာ့ အေရးအခင္းႀကီး တႏွစ္ျပည့္ေျမာက္ေတာ့မယ့္ အခ်ိန္မွာ နအဖကို ႏိုင္ငံတကာအဝန္းအဝိုင္းမွာ ေနရာေပးေစလိုတဲ့ အသံေတြ၊ နအဖ ေဖာ္ထုတ္တဲ့ အခင္း အက်င္းသစ္ကို လက္ခံခိုင္းသံေတြ ၾကားလာရတာဟာ အံ့ၾသစရာ၊ ရင္နာစရာလည္း ေကာင္းပါတယ္။

အေရးေတာ္ပံုတရပ္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္လာတဲ့အခါမွာ စိတ္ပ်က္လာသူ၊ စိတ္ဓာတ္က်သူ၊ ခြာထြက္သူ၊ လက္နက္ခ်သူ စတာေတြ ေပၚေပါက္ေလ့႐ွိတာ မဆန္းပါဘူး။ တရားခံ႐ွာၾက၊ တဦးဦးအေပၚ ပံုခ်ဖို႔ႀကိဳးစားၾက၊ စတာေတြလည္း မဆန္းပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့လည္း ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚမွာ စီးကရက္႐ိႈက္၊ ဘီယာစုတ္ရင္း ေလကန္ သံုးသပ္တာ လုပ္ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ကိုယ္၊ သမိုင္းမွာပါမယ့္ ကိုယ့္အခန္းနဲ႔ ကိုယ္အရလို႔ပဲ ဆိုၾကပါစို႔။

ဒါေပမယ့္ အေရးေတာ္ပံုကို ဆက္ခံၾကမယ့္ အေရးေတာ္ပံုရဲ႕ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ တာဝန္ေတြကို ဆက္သယ္ ေဆာင္ၾကမယ့္လူေတြကေတာ့ သံုးသပ္တာကို ဇိမ္ခံတဲ့အလုပ္လို လုပ္မေနပါဘူး။ ကိုယ့္ေသေရး႐ွင္ေရး ကိစၥလို ေဆြးေႏြး သံုးသပ္ၾကပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တာေတြထဲမွာ အမွား၊ ဒါမွမဟုတ္ သင္ခန္းစာကိုေတြ႕ရင္ တာဝန္႐ွိခဲ့သူကို အျပစ္တင္ေနတာထက္ ဒီအမွားမ်ဳိးကို ဘယ္လိုေ႐ွာင္မယ္၊ ပိုေကာင္းတာဘာရွိသလဲဆိုတာကို ႐ွာေဖြ စူးစမ္း ၾကပါတယ္။

တကယ္ေျပာရရင္ စက္တင္ဘာ အေရးအခင္းလို နအဖစစ္အစိုးရကို တုန္လႈပ္ေစခဲ့တဲ့ကိစၥမ်ဳိး တခုမွမ႐ွိခဲ့ဖူးပါဘူး။ နအဖဟာ ျပည္ပက ဘယ္ဖိအားကိုမွ ျပည္တြင္းက လူထုအားေလာက္ မေၾကာက္ဘူး။ ျပည္ပက ဘယ္ပိတ္ဆို႔မႈ (sanctions) မွ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္တာေလာက္ မထိေရာက္ဘူးဆိုတာ အားလံုးေတြ႕ ခဲ့ၾကရပါၿပီ။

၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္၊ စက္တင္ဘာ ျဖစ္စဥ္မ်ားဟာ နအဖကို ဖယ္႐ွားခ်င္ရင္ ျပည္တြင္းက အင္အားကိုသာ အားကိုးရမယ္၊ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းသာ အဓိက ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြကို အတည္ျပဳေပးခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး စစ္အာဏာ႐ွင္လက္ေအာက္ ဗမာျပည္ရဲ႕အေျခအေနမွာ လူထုအံုႂကြမႈေတြ အခ်ိန္မေ႐ြး ေပါက္ကြဲႏုိင္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း အထင္အ႐ွား ျပသခဲ့ပါတယ္။

လူထုအံုႂကြမႈဟာ ဘယ္ေနရာဘယ္ေထာင့္ကမဆို ေပၚႏိုင္တယ္။ ေက်ာင္းသားသာမက အလုပ္သမား၊ လယ္သမားနဲ႔ သံဃာေတာ္မ်ားကေတာင္မွ နအဖကို ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပခ်င္ၾကတယ္ ဆိုတာကို ထင္႐ွားေစခဲ့ ပါတယ္။

ဒီလိုဘက္ႏွစ္ဖက္ အင္မတန္ ထင္ထင္႐ွား႐ွားႀကီး ကြဲျပားေနတဲ့ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ ၾကားသမား လုပ္ခ်င္တာ၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ “နင္လည္းတန္၊ နင္လည္းတန္” ဆိုၿပီး ကိုယ့္ဖာသာခန္႔တဲ့ ပုဏၰားတုိင္လုပ္ခ်င္တာေတြ ေပၚလာတာ ေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ မေျပာနဲ႔၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ကေန ျပန္တြက္လိုက္ရင္ပဲ ဒီလိုလူမ်ဳိးးေတြ ျပည္တြင္းမွာေရာ၊ ျပည္ပမွာပါ ေတြ႕ခဲ့ၾကရတာ မနည္းေတာ့ပါဘူး။

အဆံုးက်ေတာ့ အဲဒီလူေတြကို ျပည္ပတေနရာရာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ျပည္တြင္းတေခ်ာင္ေခ်ာင္က အမိႈက္ပံုးထဲမွာ ေရာက္ေနတာပဲ ေတြ႕ၾကရတယ္ မဟုတ္ပါလား။ အဲဒီလို “ပိုေနျမဲ၊ က်ားေနျမဲ” ဆိုတာကို အာဏာရေနတဲ့ လူေတြက အင္မတန္ႀကိဳက္ပါတယ္။ လက္ခံခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဖိႏွိပ္ခံေနရသူေတြ၊ မတရားျပဳခံေနရ သူေတြကေတာ့ ‘ေန ျမဲ’ အေနအထားကို ဘယ္လိုမွ လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ အဲဒီပုဏၰားတိုင္မင္းမ်ားဟာ ေနာက္ဆံုးမွာ ဖိႏွိပ္သူနဲ႔ ေပါင္းမိ၊ ဒါမွမဟုတ္ အျပင္ကို လြင့္စင္သြားၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

႐ွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံု ေနာက္ပိုင္းမွာ နအဖရဲ႕သ႐ုပ္သကန္ကို အေပၚလြင္ဆံုးဖြင့္ျပတဲ့ သမိုင္းလကၡဏာ ေဆာင္တဲ့အျဖစ္အပ်က္ႀကီး သံုးခု႐ွိပါတယ္။ အဲဒါေတြက ဒီပဲယင္းလူသတ္ပြဲ၊ သံဃာေတာ္မ်ားအေရးအခင္းနဲ႔ နာဂစ္မုန္တိုင္းတို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ဆိုရင္ မမွားဘူးထင္ပါတယ္။ ဒီအေရးကိစၥေတြေၾကာင့္ နအဖဟာ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ႏိုင္ငံေရးတို႔မွာ ခံစစ္ဘဝေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္ခြင္မွာမွ ေခါင္းမေမာ္ႏိုင္ပါဘူး။ အခုေတာ့ သူတို႔ဟာ တဘက္က ႏိုင္ငံေရးအရ သူတို႔အတြက္ ပံုမွန္အေနအထား ျပန္ရေအာင္နဲ႔ သူတို႔ အစီအစဥ္အတိုင္း ရာသက္ပန္ အာဏာ ဆုပ္ကိုင္ေရး လမ္းျပေျမပံုကို အတင္းတြန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနပါတယ္။

ဒီလိုအခါမွာ ျပည္ပအစိုးရေတြ၊ အန္ဂ်ီအိုေတြအပါ တခ်ဳိ႕လူေတြဟာ ၂ဝ၁ဝ လြန္ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးအတြက္ ဆိုၿပီး စဥ္းစားျပင္ဆင္ေနၾကတယ္။ ဆိုလိုတာ နအဖရဲ႕ အခင္းအက်င္းကို အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံလိုက္ၾကဖို႔ပဲ။ ဒါဟာ ဗမာျပည္သားေတြရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔ လံုးဝဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္သားေတြအေနနဲ႔ မတတ္သာလို႔ ေအာင့္ၿပီး လက္ခံထားရတာ႐ွိမယ္။ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့သေဘာေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ွိဘူး။

အမွန္ပါပဲ။ ဒီေန႔အခါမွာ ဗမာျပည္ရဲ႕အေျခအေနေတြကို ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ နအဖနဲ႔ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးတဲ့နည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းရမယ္ဆိုတာဟာ နအဖမွတပါး အားလံုးလက္ခံထားတဲ့ နည္းနာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း နအဖစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြဟာ ဒီနည္းနာကို လက္မခံ႐ံုမက ျပည္သူလူထုအေပၚ လက္နက္သံုးတဲ့ နည္း၊ လူမိုက္နဲ႔ ဝိုင္း႐ိုက္တဲ့နည္းအပါ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ထိုးစစ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ဆင္ေနပါတယ္။

အတိုက္အခံအင္အားစုေတြကို ေထာင္ထဲ၊ ေတာထဲနဲ႔ ျပည္ပကို ေမာင္းပို႔တာ ဆက္လုပ္ေနပါတယ္။ သူတို႔ျဖစ္ေစ ခ်င္တာကို ႏႈတ္နဲ႔ေျပာဆိုၿပီး တဖက္သားကို လက္ခံေအာင္လုပ္တဲ့ နည္းအစား အာဏာသံုးတဲ့နည္း၊ အၾကမ္းဖက္တဲ့နည္းနဲ႔ အတင္းလက္ခံခိုင္းေနပါတယ္။ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး အေျခအေနဟာ တင္းမာသထက္ တင္းမာ၊ ဆိုးဝါးသထက္ ဆိုးဝါးလာေနတာ ကမၻာသိပါပဲ။

ဘယ္သူေတြ အသိအမွတ္ျပဳျပဳ၊ မျပဳျပဳ၊ အေျခအေနေတြ ျပသေနတာကေတာ့ ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးဟာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္နဲ႔ နအဖတို႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးစာရင္း႐ွင္းပြဲ (final show-down) တခုဆီကို ဦးတည္ေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဒါဟာ နအဖနဲ႔ ျပည္သူလူထုရဲ႕ တိုက္ပြဲလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒီတိုက္ပြဲမွာ ႐ံႈးတဲ့ဘက္ဟာ ကာလတခု၊ ဒါမွမဟုတ္ ထာဝရ နာလန္မထူ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ႐ွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးရဲ႕ တိုက္ပြဲစဥ္အဆံုးသတ္ျခင္းကိုလည္း ျဖစ္သြားေစႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေတြေၾကာင့္ ဒီတေကြ႔ဟာ ဗမာျပည္အတြက္ အလြန္တရာမွ အေရးပါေၾကာင္း ထင္႐ွားေနပါတယ္။ ဒီတိုက္ပြဲ ႀကီးကို သာမန္တပြဲတိုး စဥ္းစားနည္းနဲ႔ စဥ္းစားျပင္ဆင္လို႔ မျဖစ္ပါ။ အျမင္က်ယ္ရ၊ ေရရွည္လွမ္းျမင္ရပါမယ္။ မလိုအပ္တဲ့ အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡေတြ မေပၚေပါက္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားရပါမယ္။

ေရဒီယိုေတြကေန အတိုက္အခံေတြရဲ႕အသံေတြ ထြက္ခြင့္ရေနခ်ိန္၊ အင္တာနက္ကို ေဖာေဖာသီသီႀကီး သံုးစြဲ ေနႏိုင္ခ်ိန္မွာ အခ်င္းခ်င္းတိုက္ေနတာနဲ႔ အခ်ိန္ျဖဳန္းမေနသင့္ပါ။ ဒီအဆံုးအျဖတ္ တိုက္ပြဲႀကီးအတြက္ ဘက္ ေပါင္းစံုကေန ျပင္ဆင္ရပါမယ္။ နည္းနာေပါင္းစံုကို စဥ္းစား႐ွာၾကံရပါမယ္။ စစ္အစိုးရက လက္နက္နဲ႔ သတ္ျဖတ္ တာအပါအဝင္ နည္းနာေပါင္းစံုနဲ႔ ဖိႏွိပ္ေနခ်ိန္မွာ ျပည္သူေတြဘက္က စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္တဲ့အခါ ဘယ္လို နည္းနာေတာ့ျဖင့္ မသံုးသင့္ဘူးဆိုတာမ်ဳိး တရားမျပသင့္ပါ။

လမ္းေပၚမွာပရိတ္႐ြတ္ေနတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို ေသနတ္နဲ႔ပစ္သတ္တဲ့၊ ေလမုန္တိုင္းဒဏ္ေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနသူေတြကို မ်က္စိစံုမွိတ္ထားႏိုင္တဲ့ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြအေပၚ ဘယ္နည္းပဲ သံုးသံုး တရားပါတယ္။

အၾကမ္းဖက္သင့္လည္း ဖက္ရမွာပါ။ အၾကမ္းဖက္တယ္ဆိုရာမွာ အျပစ္မဲ့ျပည္သူေတြကို ထိခိုက္ေစတဲ့၊ ျပည္သူ႔ သမိုင္း အေမြအႏွစ္ေတြကို ပ်က္စီးေစတဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ဳိးကို မဆိုလိုပါ။ ဒါေပမယ့္ စစ္အုပ္စုဝင္ေတြ၊ သူတို႔ လက္ကိုင္ ေနာက္လိုက္ေခြးေတြ၊ ေခါင္းမာသူေတြကိုေတာ့ ထိုက္သင့္တဲ့အတိုင္း တန္ျပန္ရပါမယ္။

ျပည္သူေတြ၊ သံဃာေတြ ေသြးေခ်ာင္းစီးခဲ့တာ၊ စီးေနတာေတြကို မေမ့သင့္ပါဘူး။ ေျမေပၚ ေျမေအာက္၊ ဥပေဒတြင္း ဥပေဒပ နည္းေပါင္းစံု ဆင္ႏႊဲရပါမယ္။ နအဖဟာ ဥပေဒမဲ့ ပစ္ခတ္ သတ္ျဖတ္႐ံုမက ေခ်ာင္း႐ိုက္၊ ေခ်ာင္းသတ္ တာေတြ၊ ဥပေဒမဲ့ ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္တာေတြ၊ အထက္လမ္း၊ ေအာက္လမ္း နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ ဖိႏွိပ္ေနတာပါ။ ဒီလိုအခါမွာ သူတို႔ရဲ႕ဖိႏွိပ္မႈက လြတ္ေျမာက္လိုသူေတြဟာလည္း နည္းမ်ဳိးးေပါင္းစံု ဆင္ႏႊဲရပါမယ္။ တခုပဲ သတိျပဳရပါမယ္။ အဲဒါကေတာ့ တိုက္ပြဲတခုနဲ႔တခု ကဏၬေကာစ မျဖစ္ေစဖို႔ပါ။ တခုကိုတခုက တြန္းအားျဖစ္ဖို႔သာ အေရးႀကီးပါတယ္။ အခ်ိန္မ်ားမ်ား မက်န္ေတာ့ပါ။ ၂ ႏွစ္သာလိုပါေတာ့တယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကရက္တစ္ အင္အားစု

(အက္ဖ္ဒီဘီ) မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

1 comment:

Anonymous said...

ေကာင္းလိုက္တာ အကိုႀကီးရာ ၊ မွန္လိုက္တဲ့ အယူအဆေတြ ။
ႀကိဳက္တယ္ အကိုႀကီးရာ ၊ မဟုတ္မွလြဲေရာ ကၩန္ေတာ္ထင္တာေတာ့ ABSDF က အကိုႀကီးသံေခ်ာင္းပဲ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္ ။
ေရးထားသမ်ွ အယူအဆအားလုံးကို ႀကိဳက္ေပမယ့္ ၊ အဲဒီထဲကမွ
( နအဖဟာ ျပည္ပက ဘယ္ဖိအားကိုမွ ျပည္တြင္းက လူထုအားေလာက္ မေၾကာက္ဘူး။ ျပည္ပက ဘယ္ပိတ္ဆို႔မႈ (sanctions) မွ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္တာေလာက္ မထိေရာက္ဘူးဆိုတာ အားလံုးေတြ႕ ခဲ့ၾကရပါၿပီ။ ) ဆိုတာ
( လူထုအံုႂကြမႈဟာ ဘယ္ေနရာဘယ္ေထာင့္ကမဆို ေပၚႏိုင္တယ္။ ေက်ာင္းသားသာမက အလုပ္သမား၊ လယ္သမားနဲ႔ သံဃာေတာ္မ်ားကေတာင္မွ နအဖကို ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပခ်င္ၾကတယ္ ဆိုတာကို ထင္႐ွားေစခဲ့ ပါတယ္။ ) ဆိုတာ
( နအဖရဲ႕သ႐ုပ္သကန္ကို အေပၚလြင္ဆံုးဖြင့္ျပတဲ့ သမိုင္းလကၡဏာ ေဆာင္တဲ့အျဖစ္အပ်က္ႀကီး သံုးခု႐ွိပါတယ္။ အဲဒါေတြက ဒီပဲယင္းလူသတ္ပြဲ၊ သံဃာေတာ္မ်ားအေရးအခင္းနဲ႔ နာဂစ္မုန္တိုင္းတို႔ ျဖစ္တယ္ ။ ႏိုင္ငံေရးအရ သူတို႔အတြက္ ပံုမွန္အေနအထား ျပန္ရေအာင္နဲ႔ သူတို႔ အစီအစဥ္အတိုင္း ရာသက္ပန္ အာဏာ ဆုပ္ကိုင္ေရး လမ္းျပေျမပံုကို အတင္းတြန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနပါတယ္။ ) ဆိုတာ
( ဒါေတြဟာ ဗမာျပည္သားေတြရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔ လံုးဝဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္သားေတြအေနနဲ႔ မတတ္သာလို႔ ေအာင့္ၿပီး လက္ခံထားရတာ႐ွိမယ္။ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့သေဘာေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ွိဘူး။ ) ဆိုတာနဲ႔ ဒီေအာက္ကဟာကို အႀကိဳက္ဆုံးပဲ အကိုႀကီး ၊
( ဒါဟာ နအဖနဲ႔ ျပည္သူလူထုရဲ႕ တိုက္ပြဲလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒီတိုက္ပြဲမွာ ႐ံႈးတဲ့ဘက္ဟာ ကာလတခု၊ ဒါမွမဟုတ္ ထာဝရ နာလန္မထူ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ႐ွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးရဲ႕ တိုက္ပြဲစဥ္အဆံုးသတ္ျခင္းကိုလည္း ျဖစ္သြားေစႏိုင္ပါတယ္။ )
ေနာက္ ၂ နွစ္ မေစာင့္ရေတာ့ဘူးထင္တယ္ အကိုႀကီးေရ ၊ အခု ဒင္းတို႔က ဒင္းတို႔ရဲ႕ဇတ္သိမ္းခန္းကို စေရးေနၿပီ ။
ျပည္သူေတြအားလုံး မ်က္ေစ႔မိွတ္ သည္းခံေနရာက အေမစုကို မတရားအမႉဆင္ၿပီး အင္းစိန္ေထာင္ကိုပို႔ၿပီး တရားစြဲေနလို႔ ေနရာတိုင္းမွာ ေတာက္ေခါက္တဲ့အသံေတြ က်ယ္လာၿပီ အကိုႀကီးရ ။ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္းကေတာ့ စေတာ့မွာ အကိုႀကီးေရ ။
အကိုႀကီး ေရးတဲ့အယူအဆေတြ ၊ ခိုင္မာတဲ့ယုံၾကည္ခ်က္အတြက္ ရပ္တည္ေနပုံေတြကို ေလးစားဂုဏ္ယူတယ္ အကိုႀကီး ။