Wednesday, March 4, 2015

ေဒါက္တာေဇာ္မင္းနဲ႔ က်ေနာ္ - ၁ (ေအာင္သူၿငိမ္း)

(၁)

ေဆး-၂ စာေပအုပ္စု

ေဒါက္တာေဇာ္မင္းနဲ႔ က်ေနာ့္အေၾကာင္းေျပာရရင္ သူတို႔မိသားစုအေၾကာင္းလည္း ေနာက္ပိုင္း ပတ္သက္လာလိမ့္မယ္။ အေၾကာင္းက သူ႔ညီ ကိုေဇာ္ထြန္း၊ ကိုေဇာ္ခိုင္ပါ က်ေနာ္နဲ႔ တစ္နည္းတစ္ဖံု ပတ္သက္ခဲ့ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ေခတ္ဆိုးႀကီးမွာ သူတို႔မိသားစုေတြ ဘယ္ေလာက္အထိ နစ္နာဆံုး႐ံႈးခဲ့ရတယ္ဆိုတာ ေျပာျပသင့္တယ္ေတာ့ ထင္တယ္။ သူရဲေကာင္း ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ၾကသူခ်ည္း၊ နစ္နာခဲ့ၾကသူခ်ည္း၊ ေခတ္တစ္ေခတ္ လိႈင္းႀကီးေလထန္ ခေလာက္ဆန္ခဲ့တဲ့ ကာလဆိုးႀကီးမွာ အမ်ားထက္ပိုၿပီး နစ္နာခံစားခဲ့ၾကရသူမ်ားပါ။ 

က်ေနာ္နဲ႔ ကိုေဇာ္မင္း စတင္ရင္းႏွီးပံုအေၾကာင္းေျပာရင္ ေဆးတကၠသိုလ္-၂ မဂၢဇင္းအေၾကာင္းက စရလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေဆး-၂ က မဂၢဇင္းေတြက နာမည္ရတယ္။ စာေပေလာကထဲမွာ ၾသဇာရွိတယ္။ ေဆး-၂ မဂၢဇင္းထြက္လာရင္ ေစာင့္လို႔ ဖတ္ၾကရတယ္။ က်ေနာ္တို႔အရင္ႏွစ္ေတြတုန္းက အစ္ကိုေတြရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခ်က္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္မွာ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ မဂၢဇင္းထြက္လာခဲ့တယ္။ စိန္ပန္းပံု အဖံုးနဲ႔ ထင္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အျဖဴေနာက္ခံမွာ နားက်ပ္ပံုေလးနဲ႔ ထင္တယ္။ က်ေနာ္ေသခ်ာေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ 


ဒီမဂၢဇင္းေတြမွာ စာမူေကာင္းေတြပါတယ္။ ရသစာေပေတြလည္း လက္စြမ္းျပထားႏိုင္တယ္။ ေမာင္သာႏိုးလို နာမည္ေက်ာ္ ဘာသာျပန္ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕ "ကာလီမယ္ေတာ္ တမ္းခ်င္း" ကဗ်ာလိုမ်ဳိးလည္း ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းမွာ စာေပစိတ္ဝင္စားသူ၊ ကဗ်ာ-စာ စိတ္ဝင္စားသူက လူနည္းစုပဲ။ လူမ်ားစုက စာဂ်ပိုးေတြ။ သူတို႔ေတြက ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းၾကတယ္။ က်ေနာ္လည္း တစ္ႏွစ္ႏွစ္မွာေတာ့ ေက်ာင္းမဂၢဇင္းမွာ လက္စြမ္းျပဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိထားတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္လည္း ဝိုင္းကူညီ လုပ္ေပးခ်င္ေသးတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ စာေပဝါသနာပါသူ လူနည္းစုေလးၾကားမွာ ရင္းႏွီးလာတယ္။ ညီညြတ္မႈေတြ ရွိလာၾကတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္း အရင္မဂၢဇင္းေတြမွာ တာဝန္ယူဖူးတဲ့ ကိုသန္းဝင္း ရွိတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေဒါက္တာေဇာ္မင္း (ေဇာ္နတ္ေဇာ္ အမည္နဲ႔ စာေတြဘာေတြ ေရးတယ္။) ကိုသိန္းဝင္း (ခ်မ္းၿငိမ္းဝင္း) အမည္နဲ႔ ကဗ်ာေရးတယ္။ ကိုသက္ဦး (သူ႔ကေလာင္နာမည္ေတာ့ မမွတ္မိဘူး၊ သူ မိတ္ဆက္ေပးလို႔ အဲသည္ကတည္းက အံ့ဘြယ္ေက်ာ္နဲ႔ ေက်ာင္းကိုလာလည္တုန္း ရင္းႏွီးဖူးတယ္။) ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္၊ ကိုမင္းလြင္ (နရီမင္း) တို႔၊ ေတာင္ငူသား ကိုလြမ္းေဆြ၊ ကိုသန္႔ဇင္… (နာမည္ အခ်ဳိ႕မမွတ္မိတာလည္း ခြင့္လႊတ္ပါ) တို႔ ရွိၾကတယ္။ 

ကိုသန္းဝင္း (ေဒါက္တာသန္းဝင္း) ကို ေနာက္ပိုင္း ျပန္ေတြ႔တယ္။ သူက ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ၿပီးေတာ့ ေထာင္က်တယ္လို႔ ထင္တယ္။ NLD (ထားဝယ္) မွာ လႈပ္ရွားျဖစ္တာ။ သိပ္မေသခ်ာဘူး။ သူနဲ႔ တစ္ခါ ရန္ကုန္မွာျပန္ေတြ႔တယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ သူက ထားဝယ္မွာ NLD ေရာ၊ NLD က ခြဲထြက္ထူေထာင္တဲ့ NDF နဲ႔ေရာ အတူလုပ္ကိုင္ေပးေနတယ္။ ပါတီစြဲ မရွိဘူး။ ေကာင္းေစခ်င္တာ တစ္ခုနဲ႔ ႏွစ္ပါတီလံုးနဲ႔ လုပ္ေပးေနတယ္လို႔ က်ေနာ့္ကို ေျပာျပတယ္။ 

ကိုေဇာ္မင္းက က်ေနာ္တို႔ ပထမႏွစ္ (First M.B) ေရာက္ေတာ့ သူက ေနာက္ဆံုးႏွစ္လား၊ ေဟာက္ဆာဂ်င္လား မသိဘူး။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ အင္းစိန္၊ ေဖာ့ကန္မွာလား မသိဘူး။ ေဆးခန္းေလး ဖြင့္ထားတယ္။ သူနဲ႔ က်ေနာ္ စာအေၾကာင္း ေပအေၾကာင္းေျပာဖို႔ တြဲျဖစ္တယ္။ က်ေနာ့္အိမ္ (အင္းစိန္)လည္း သူ ေရာက္လာတတ္သလို၊ သူ႔အိမ္လည္း က်ေနာ္ သြားတတ္တယ္။ က်ေနာ့္အိမ္က အေဖ၊ အေမေတြက ေဒါက္တာေဇာ္မင္းနဲ႔ အျပင္သြားမယ္၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္မယ္ဆိုရင္ စိတ္ခ်တယ္။ လူႀကီး၊ ၿပီးေတာ့ ဆရာဝန္ျဖစ္ေနၿပီ။ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ရွိပံုလည္း ရလို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ေတာခိုၿပီး၊ ေဒါက္တာေဇာ္မင္းကိုလည္း ကြန္ျမဴနစ္ယူဂ်ီဆိုၿပီး ဖမ္းအၿပီး (စာအုပ္နီ-သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ) မွာ က်ေနာ့္အေမ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ခ်င္မိတယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေၾကာက္ေနမလဲ မသိဘူး။ 

ေနာက္တစ္ဦးက ကိုသိန္းဝင္း၊ သူက က်ေနာ့္ထက္ ၂-တန္းေလာက္ ႀကီးတယ္။ သူ႔အေဖက RIT (စက္မႈတကၠသိုလ္) က ေမာ္ကြန္းထိန္းလို႔ ထင္တာပဲ။ သူ႔အစ္ကိုတေယာက္လည္း ေဆး-၂ မွာ အတန္းႀကီးထဲမွာ ရွိတယ္။ သူနဲ႔ က်ေနာ္လည္း လိုင္းမတူေပမယ့္ တြဲမိတယ္။ လိုင္းမတူဆို သူက ေပတယ္။ ေဆးေျခာက္ ႀကိဳက္တယ္။ ေဘာလံုး ကန္တယ္ (အားကစား ေဘာလံုးပါ)။ ႐ုရွား ကဗ်ာဆရာ ယက္ဗ္တူရွင္ကိုလည္း ေဘာ္လံုးကန္တယ္။ ေဆးေျခာက္ခ်တယ္လို႔ သူက ဆင္ေျခေပးေလ့ရွိတယ္။ က်ေနာ္က ေဆးလိပ္ေတာင္ မေသာက္ဘူး။ အေဆာင္က သူ႔အခန္းသြားလို႔ စာ-ကဗ်ာအေၾကာင္းေျပာရင္ ေဆးေျခာက္နံ႔ တမႊန္မႊန္နဲ႔ သည္းညည္းေတာ့ ခံရတယ္။ 

သူက ေဂၚကီႀကိဳက္တယ္။ ႐ုရွား ဆိုရွယ္လစ္ စာေရးဆရာေတြအေၾကာင္း က်ေနာ့္ကို မိတ္ဆက္ေပးတာ။ ႀကိဳက္႐ံုတင္မဟုတ္။ အထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြကိုပါ သေဘာက်ေသး။ ဘဝနာတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြေပါ့။ အဲဒီေတာ့ သူက မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕စြန္ သားသတ္႐ံုက လူေတြနဲ႔ ေပါင္းတယ္။ ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြနဲ႔ ေပါင္းတယ္။ ဘဝမွန္တယ္ေပါ့ေလ။ ဂ်ဴတီကုတ္က ညစ္ပတ္ေနတယ္။ ကားတိုင္ယာကိုျဖတ္ၿပီး လုပ္ထားတဲ့ ေစ်းေပါလြန္းတဲ့ ဖိနပ္ကို စီးတယ္။ ဒီဒဏ္ေတြေၾကာင့္ ထင္တယ္။ အဲဒီကတည္းက ေခၽြးထြက္လာရင္ သူ႔ကိုယ္ထဲ သံေကာင္ေတြ သြားေနတာ၊ ယားတာျဖစ္တယ္လို႔ သူက ေျပာတယ္။ 

ထူးထူးဆန္းဆန္း လူတန္းစားဇာတ္လမ္းေတြလည္း သူ႔ဆီက ၾကားရတယ္။ ဥပမာ-ေျပာရရင္ အသားခုတ္သမားေတြက ရႊံ႕ဗြက္ ဒူးေလာက္ထဲမွာ ခုတ္ၾကရေၾကာင္း၊ ခုတ္ရင္း လူအလစ္မွာ အသားခိုးဖို႔ ရႊြံ႕ဗြက္ထဲကို ႏွစ္ခ်လိုက္။ ၿပီးေတာ့ အလုပ္သိမ္းေတာ့မွ ျပန္ထုတ္၊ ေရေဆး၊ ျပန္ေရာင္းၾကဆိုတာမ်ဳိးပါ။ 

ကိုသက္ဦးကတည္း အတန္းႀကီးတယ္။ သူ႔ကဗ်ာေတြက နည္းနည္းေရွးဆန္သလို ထင္တယ္။ သိပ္မတြဲျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္နဲ႔တြဲျဖစ္တာ အတန္းတူ ေဇာ္ေအာင္ (သူ႔ ကေလာင္အမည္ ေမ့ေနၿပီ)။ ကိုမင္းလြင္ (နရီမင္း)၊ သူက အတန္းငယ္တယ္။ ကိုမင္းလြင္က တ႐ုတ္ကျပား။ ဖိနပ္ကို ရွပ္တိုက္ေလွ်ာက္တယ္။ ေဆးပညာထက္၊ အဲသည္အခ်ိန္က စာေပကို ပိုစိတ္ပါေနပံုပဲ။ ေလာကကို အရြဲ႕တိုက္ခ်င္ပံုလည္း ရတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ စကားေျပာရင္ သူ႔အျမင္တစ္ခုခုကို ေျပာေပမယ့္ မွားသြားမလားဆိုၿပီး ရွက္ကိုးရွက္ကန္းကလည္း ျဖစ္ေသးတယ္။ 

တခါတေလ သူမ်ားကို ေျပာခ်လိုက္ရင္လည္း ရစရာမရွိေအာင္ ပိႆာေလးေဘးပစ္ ေျပာတတ္တယ္။ ေဇာ္ေအာင္ကေတာ့ ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္ အဆက္အသြယ္ ျပန္မရဘူး။ စာလည္း ဆက္ေရးျဖစ္တယ္ မထင္ဘူး။ ေက်ာင္းတုန္းက အတန္းထဲမွာပဲ အျခား စာေပဝါသနာပါသူေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ ကိုခင္ေအာင္ထြန္း (အခုေတာ့ ေဆးတပ္မွာ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ျဖစ္ေနၿပီ)၊ ကိုသက္ဦး (သူက စာဖတ္တယ္၊ စာမေရးဘူး၊ အခု အဂၤလန္မွာ)။ ကိုေအးႏိုင္ (အခုေတာ့ ေဆးတကၠသိုလ္တစ္ခုမွာ ဆရာျပန္လုပ္ေနတယ္)။ ဒီလူေတြနဲ႔ လက္ေရးမွင္ကူး ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ လုပ္ၾက။ ကိုယ့္ဘာသာ ေက်နပ္ေနၾကတယ္။ 

ေဆး-၂ မဂၢဇင္းအေၾကာင္း ျပန္ေကာက္ရရင္၊ ကံဆိုးတာလား မသိဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းေရာက္တဲ့ႏွစ္မွာပဲ လမ္းစဥ္လူငယ္က သိမ္းပိုက္လိုက္တယ္။ (ႏိုင္ငံေရးသိပၸံဌာနကလား... သိပ္မေသခ်ာဘူး)။ မူဝါဒေတြ မထိပါးဖို႔ ဆိုပါစို႔။ အဲဒီအခ်ိန္က ႏိုင္ငံေရးသိပၸံဌာနမွဴးက ဦးေအးျမင့္၊ ျမန္မာစာဌာနမွာ ေရာက္လာတဲ့ ဆရာတစ္ဦး ဆရာဦးစန္းဝင္း လို႔ ထင္တယ္ (ခ်မ္းၿငိမ္းေအာင္ ကေလာင္နဲ႔ ကဗ်ာေတြ၊ ဘာေတြေရးတယ္)။ သူတို႔ဦးေဆာင္ သိမ္းပိုက္တာ၊ က်ေနာ္တို႔က လံုးဝ မေက်နပ္ဘူး။ ဒါနဲ႔ ေက်ာင္းမဂၢဇင္းမွာ စာမူမပို႔ဘူး ဆိုၿပီး ျဖစ္ၾကတယ္။ တကယ္လည္း က်ေနာ္ တစ္ပုဒ္မွ မပို႔ျဖစ္ခဲ့ဘူး။ 

ေနာက္ခံအေနနဲ႔ေျပာရရင္ အဲသည္အခ်ိန္က ဝတၳဳတိုေရႊေခတ္လို႔ ေျပာၾကတဲ့ေခတ္၊ ဆရာဝန္ ေဆးေက်ာင္းသား စာေရးဆရာေတြ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္း ထြက္တဲ့ေခတ္၊ တင္ေမာင္သန္း (ေဒါက္တာတင္ေမာင္သန္း- သင့္ဘဝ)၊ ေက်ာ္စြာထက္၊ ဂ်ဴး၊ ေျပ (ေဆး-၂)၊ ႏိုင္ေဇာ္၊ မသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း)၊ ဂ်ဳိေဇာ္၊ လူမ်ဳိးေနာ္၊ … အမ်ားႀကီးပဲ။ အဲသည္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္း သူတို႔ကို အားက်တယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း ထင္တစ္လံုးနဲ႔ေပါ့။ 

ဆက္ေရးပါမယ္။ 

 

No comments: