ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ျခမ္းကေနၿပီး သံလြင္ျမစ္ႀကီးထဲကို တသြင္သြင္စီးဆင္းေနတဲ့ အူဝဲေခ်ာင္း႐ိုးေလးအတိုင္း
မိနစ္ ၂၀ ေက်ာ္ၾကာ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီးရင္ေတာ့ ကရင္ဒုကၡသည္ ၂၅၀ ေက်ာ္ ခိုလႈံေနၾကတဲ့ အူဝဲထာ ဆိုတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းေလးကို ေရာက္ပါၿပီ။
ဒီစခန္းေလးဟာ ၂၀၀၇ ခု၊ ဇြန္လလယ္ေလာက္ကမွ စတင္ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တာပါ။ မိုးထဲေလထဲမွာ က်ဳိးတိုးက်ဲတဲ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့၊ ေဆာက္လုပ္ေနဆဲျဖစ္တဲ့ အသစ္စက္စက္ တဲအိမ္ေလးေတြကေတာ့ မိုးမိထားတဲ့ ႏွံၿပီစုတ္ငွက္ကေလးေတြလို ကုပ္ကုပ္ခ်ိခ်ိ။ ခရီးပမ္းလာတဲ့ မ်က္ႏွာေတြ၊ ျဖဴဖတ္ျဖဴေရာ္ အသားအေရေတြ၊ ခ်ိနဲ႔ေနတဲ့ ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ ကေလး၊ လူႀကီး၊ သက္ႀကီးရြယ္အို အားလံုးလိုလိုဟာ မႈန္စုပ္စုပ္၊ ညစ္ေၾကေၾက အဝတ္အထည္ေတြကို ဝတ္ဆင္ထားၾကၿပီး တိတ္ဆိတ္စြာ လႈပ္ရွားသြားလာေနၾကပါတယ္။
တဲအိမ္ေလးေတြကို မိုးထား၊ ကာထား၊ ခင္းထားတဲ့ ဝါးေတြ၊ ဖက္ေတြနဲ႔ ေလာေလာလတ္လတ္ ခုတ္ထားတဲ့ ထင္းပံုေတြကေတာ့ သူတို႔အားလံုးနဲ႔ ဆန္႔က်င္စြာ စိမ္းစိုလတ္ဆတ္လို႔။ မိုးစိုထင္းေတြကေတာ့ တဲအိမ္ေလးေတြထဲက မီးခိုးေငြ႔ေတြ အူထြက္ေနေအာင္ အစြမ္းကုန္ တန္ခုိးျပေနပါတယ္။ ‘တဒုတ္ဒုတ္’ နဲ႔ အဆက္မျပတ္ ၾကားရတာကေတာ့ စခန္းေလးရဲ႕ ဘယ္ညာတဝိုက္က သစ္ခုတ္၊ ဝါးခုတ္သံေတြပါ။
စခန္းရဲ႕ညာဘက္ ေတာစပ္ကေန အူဝဲေခ်ာင္းကိုျဖတ္ၿပီး ဝါးပိုးဝါးႀကီး ၂ လံုးကို မႏိုင္တႏိုင္သယ္ပိုးလာတဲ့ သားအမိ ၃ ဦးကို ျမင္ရတာက ဂၽြမ္းဘားျပကြက္တခုကို ၾကည့္ေနရသလိုလို အသဲတထိတ္ထိတ္၊ ရင္တဖိုဖို။ ၆ ႏွစ္အရြယ္ ေကာင္ေလးက ဝါးပိုးဝါးႀကီးတလံုးကို အေရွ႕ဘက္က ထမ္း၊ မိခင္ျဖစ္သူက အေနာက္ဘက္ကေန လက္တဖက္နဲ႔ ထိန္း။ အဲ့ဒီမိခင္ရဲ႕ ပုခံုးေပၚမွာလည္း ရြယ္တူ ဝါးပိုးဝါးႀကီးတလံုးကို ထမ္းပိုးထားပါေသးတယ္။ သူမရဲ႕ ေနာက္ေက်ာဘက္မွာေတာ့ အဝတ္ေဟာင္းတစနဲ႔ လြယ္ပိုးထားတဲ့ ႏို႔စို႔အရြယ္ကေလးငယ္တဦး။ အိပ္ေမာက်ေနတဲ့ ႏို႔စို႔ကေလးရဲ႕ ဦးေခါင္းကလည္း ေဘးကိုေစာင္းက်လို႔။ မညီညာတဲ့ ေက်ာက္တံုး ေက်ာက္ခဲေတြကို ေရွ႕ကသြားတဲ့သားက နင္းလိုက္တိုင္း အေနာက္က မိခင္က အထမ္းတဖက္၊ အလြယ္တဖက္နဲ႔ လိုက္လိုက္ထိန္းေနတာကို ျမင္ရတာကလည္း ရင္တမမ။ အဲဒီသားအမိ သူတို႔ တဲအိမ္ေလးနားေရာက္လို႔ ဝါးပိုးဝါးႀကီး ၂ လံုးကို တဘုံးဘံုးနဲ႔ ပစ္ခ်ေတာ့မွ က်မ စိတ္ဒံုးဒံုး ခ်ႏိုင္ပါေတာ့တယ္။
စခန္းထဲကိုဝင္လာတဲ့ မ်က္ႏွာစိမ္းေတြကိုေတာ့ လူႀကီးေတြက မ်က္လံုးေသေတြနဲ႔ လွမ္းလွမ္းၾကည့္ၾကၿပီး ကေလးေတြကေတာ့ ဝါးကပ္အေပါက္ကေလးေတြကေန ျပဴတစ္ျပဴတစ္နဲ႔ ေခ်ာင္းၾကည့္ၾကပါတယ္။ ဝါးကပ္ အေပါက္ကေလးေတြကေန ေခ်ာင္းၾကည့္ေနတဲ့ ကေလးတေယာက္ကို လက္ျပႏႈတ္ဆက္ေတာ့ ဝါးကပ္အေပါက္ကေလးေတြကေန ေဝးရာကို သူ႔မ်က္ႏွာေလး တျဖည္းျဖည္းေရြ႕သြားၿပီး တအင့္အင့္နဲ႔ ငိုပါေတာ့တယ္။
ကေလးငိုသံၾကားေတာ့ အနီးတဝိုက္က တဲအိမ္ေလးေတြေပၚမွာရွိေနၾကတဲ့ ေယာက်္ား၊ မိန္းမနဲ႔ ကေလးေတြက ကေလးငိုသံထြက္ေပၚရာကို စူးစမ္းတဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ လွမ္းၾကည့္ၾကပါတယ္။ သူတို႔အားလံုးရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြက စိုးရိမ္စိတ္ေတြ အထင္သား။
“က်မတို႔လာတဲ့လမ္းမွာ ကေလးငိုရင္ အဲဒီကေလးနဲ႔ အေမနားကို ဘယ္သူမွ မကပ္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔နဲ႔ ေဝးရာကို ထြက္ထြက္ေျပးၾကတယ္။ ကေလးေတြ ငိုသံၾကားရင္ နအဖ တပ္ေတြက လက္နက္ႀကီးေတြနဲ႔ လွမ္းလွမ္းထုတတ္ေတာ့ က်မတို႔ ေၾကာက္တာေပါ့”။ သူတို႔လာရာလမ္းမွာ ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တခုကို ဒုကၡသည္အမ်ဳိးသမီးတဦးက ျပန္ေျပာျပတယ္။
နအဖ တပ္စခန္းေတြနဲ႔ နီးတဲ့လမ္းေတြကို ျဖတ္ကူးရတိုင္း ကေလးေတြမငိုေအာင္ မုန္႔ကေလးေတြနဲ႔ ေခ်ာ့သူကေခ်ာ့၊ မုန္႔ပဲသေရစာ မရွိတဲ့လူေတြကေတာ့ ဘာမီတြန္ ေဆးျပားကိုတိုက္ၿပီး လမ္းျဖတ္ကူးၾကရတယ္လို႔ ဒုကၡသည္ေတြက ေျပာျပပါတယ္။
“၅ ႏွစ္အထက္ ကေလးအားလံုးလိုလို လမ္းေလွ်ာက္ရတယ္။ အေဖေတြ အေမေတြက ငယ္ရြယ္တဲ့ ကေလးေတြ၊ အိုးခြက္၊ အဝတ္အထည္နဲ႔ စားစရာတခ်ဳိ႕ကို ထမ္းပိုးရတာကိုး။ အေဖေတြ အေမေတြ လြယ္ပိုးထားတဲ့ ကေလးေတြက ငယ္လည္းငယ္ေတာ့ အေျခအေနကို မသိဘူးေပါ့ေနာ္။ အစာလည္း ေကာင္းေကာင္းမစားရ၊ ရက္ေတြကလည္း ၾကာေတာ့ ေညာင္းခ်ိၿပီး ငိုတာေပါ့။ ကေလးေတြငိုမွာစိုးလို႔ လမ္းျဖတ္ကူးရင္ မုန္႔ေလးေတြေႂကြးၿပီး ေခ်ာ့တဲ့သူကေခ်ာ့ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဘာမီတြန္ေတြတိုက္ၿပီး ကေလးေတြ အိပ္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ကားလမ္းျဖတ္ကူးၾကရတယ္” လို႔ အူဝဲထာ့စခန္းကို ေရာက္ရွိလာတဲ့ ေနာ္ရွယ္ေလက ေျပာပါတယ္။
ကေလးလူႀကီး ၂၀၀ ေက်ာ္ပါတဲ့ ေနာ္ရွယ္ေလတို႔အဖြဲ႔ဟာ ေတာင္ငူခ႐ိုင္၊ ထန္းတပင္နဲ႔ သံေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ထဲက ထြက္ေျပးလာၾကတာပါ။ သူတို႔ ေျပးေနရတာကေတာ့ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းထဲက ေကအဲန္ယူထိန္းခ်ဳပ္ရာ
ေတာင္ငူခ႐ိုင္အတြင္းကို နအဖ တပ္ေတြ ထိုးစစ္ဆင္ကတည္းကပါ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ထိုးစစ္ေတြၿပီးသြားရင္ နအဖ တပ္ေတြ ျပန္ဆုတ္သြားမယ္။ သူတို႔လည္း သူတို႔ရြာမွာ ျပန္လည္ေနထိုင္လို႔ရမယ္ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ေတာေတြ ေတာင္ေတြထဲမွာပဲ လွည့္ပတ္ေရွာင္တိမ္းေနခဲ့ၾကတာပါ။
“က်ေနာ္တို႔က ကိုယ့္ရြာကိုယ့္ေဒသကို မစြန္႔ခြာခ်င္ဘူး။ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ သူမ်ားေပးမွ စားရေသာက္ရတဲ့ ဘဝကိုလည္း မေရာက္ခ်င္ေတာ့ ကိုယ့္ေဒသတဝိုက္မွာပဲ ကုပ္ကုပ္ကပ္ကပ္နဲ႔ လိုက္ပုန္းေနခဲ့တာ တႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ ၾကာတယ္။ စစ္ဆင္ေရးၿပီးသြားေပမယ့္ တပ္ေတြကို ျပန္မဆုတ္ဘဲ ရြာေတြမွာ စခန္းအသစ္ေတြ ထပ္ၿပီးခ်လာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရြာကို ဘယ္လိုမွ ျပန္ကပ္လို႔မရေတာ့ဘူး”လို႔ ေစာကေပၚရွီးက ေျပာပါတယ္။
“ဒါလည္း က်ေနာ္တို႔ ဇြဲမေလ်ာ့ေသးဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ပုန္းေနတဲ့ေနရာေတြကေနၿပီး က်ေနာ္တို႔ ျခံေတြ၊ ေတာင္ယာေတြထဲ ခိုးခိုးျပန္ၿပီး အသီးအႏွံေတြ ျပန္ခူးတယ္။ အစားအစာေတြ ျပန္ရွာစားတယ္။ ဒါကိုသိေတာ့ သူတို႔က ေတာင္ယာေတြ၊ ဥယ်ာဥ္ျခံေတြအႏွံ႔မွာ မိုင္းေတြ ေထာင္ေတာ့တာပဲ။ ျပတ္တဲ့လူလည္းျပတ္ ေသတဲ့လူလည္းေသ။ က်ေနာ္တို႔ သူတို႔ကို အေတြ႔လည္း မခံရဲဘူး။ ေတြ႔တာနဲ႔ သူတို႔က ပစ္တာပဲ”လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။
ဒုကၡသည္အျဖစ္ မခံလိုတဲ့စိတ္၊ ဇာတိရပ္ရြာကို မက္ေမာတြယ္တာတဲ့ စိတ္ေတြက ေစာကေပၚရွီးရဲ႕ရင္ထဲမွာ အျပည့္ပါ။ ဒီစိတ္ေၾကာင့္ပဲ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္က သူတို႔ရြာကေန အီတိုးထာ့ ဒုကၡသည္စခန္းကို ထြက္ေျပးလာတဲ့ ရြာသားေတြနဲ႔ခြဲၿပီး ေတာေတြ ေတာင္ေတြထဲမွာပဲ သူတို႔မိသားစု ေနရစ္ခဲ့တာပါ။
“အေျခအေနေတြက ေတာ္ေတာ္ဆုိးတယ္။ ေနရာ ၂ ခု၊ ၃ ခုကို က်ေနာ္တို႔ လွည့္ပတ္ေရွာင္တိမ္းေနတာ စားဝတ္ေနေရးက အရမ္းခက္ခဲလာတယ္။ ၾကာရင္ ေခ်ာင္ပိတ္မိၿပီး ေသရင္ေသ၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း အစာေရစာငတ္ျပတ္ၿပီး ေသကုန္မွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ေဖာက္ထြက္ၿပီး ေျပးလာၾကတာ၊ မိုးတြင္းခရီးဆိုေတာ့ ရက္ ၂၀ ေက်ာ္ေလာက္ ၾကာတယ္။ ႐ိုး႐ိုးလမ္းလည္း မသြားရဲဘူး။ သတင္းေပါက္ၿပီး စစ္တပ္က ျဖတ္ပိုင္းမွာစိုးလို႔ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေဖာက္ၿပီး လာၾကတာ” လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။
နအဖ တပ္ေတြက က်န္းမာေရးမေကာင္းလို႔ အိပ္ယာထဲလဲေနတဲ့ ေယာက်္ားျဖစ္သူကိုသတ္ၿပီး အိမ္နဲ႔ တပါတည္း မီး႐ႈိ႕လိုက္တဲ့အျဖစ္ကိုေတာ့ ဇနီးျဖစ္သူ ေနာ္ခူးမုက အားေပ်ာ့ေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ျပန္လည္ေျပာျပပါတယ္။ အဲဒီေန႔က ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔ပါ။ ေနာခူးမု ေတာင္ယာကအျပန္မွာ နအဖ တပ္ေတြရြာထဲဝင္ေနၿပီဆိုတာကို ရြာသားေတြက သတင္းေပးလို႔ ကေလးေတြနဲ႔အတူ ေျခဦးတည့္ရာေျပးခဲ့လို႔သာ သူတို႔သားအမိေတြ အသက္ေပးက
လႊတ္ေျမာက္ခဲ့ေပမယ့္ အိပ္ယာထဲလဲေနတဲ့ ေယာက်္ားကိုေတာ့ မကယ္ႏိုင္ခဲ့ပါ။
“က်မမွာ ကေလး ၅ ေယာက္ရွိတယ္။ သူတုိ႔အေဖဆုံးသြားတုန္းက အခု အငယ္ဆံုးေလး ကိုယ္ဝန္နဲ႔။ က်မလည္း မလုပ္ႏိုင္မကိုင္ႏိုင္ အစားအစာေတြလည္း စားမေလာက္၊ ကေလးေတြလည္း တေယာက္မွ ေက်ာင္းမေနရဘူး။ အခက္အခဲအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ဒီကိုေရာက္လာတာပါ” လို႔ ေနာ္ခူးမုက ေျပာပါတယ္။
ေရေခ်ာင္းႀကီးေတြ၊ ျမင့္မားမတ္ေဆာက္တဲ့ ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္းႀကီးေတြကိုျဖတ္။ ေရာက္တဲ့ေနရာမွာ ျဖစ္သလိုအိပ္။ လမ္းမွာေတြ႔တဲ့ အသီးအရြက္ေတြကို မက်က္တက်က္ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၿပီး ေန႔ေရာညပါ ခရီးျပင္းႏွင္ခဲ့ရတဲ့ သူတို႔အားလံုးဟာ အခုအခ်ိန္ထိ အေမာေျပေသးဟန္ မတူပါ။ သူတို႔အေၾကာင္းကို ျပန္လည္ေျပာျပေနတဲ့ သူတို႔ ရင္ခုန္သံေတြက နိမ့္တုန္ျမင့္တုန္နဲ႔ အရွိန္ျပင္းစြာ ခုန္ေနဆဲပါ။
သူတို႔ ၾကားသာၾကားဖူးၿပီး မျမင္ဖူးတဲ့ သံလြင္ျမစ္ႀကီးကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ရေတြ႔ရေတာ့လည္း သူတို႔ ရင္တုန္ပမ္းတုန္ျဖစ္ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သံလြင္ျမစ္ႀကီးထဲ ေကာ္ဖီေရာင္ထေနတဲ့ေရေတြ ေခါင္းတေထာင္ေထာင္နဲ႔ အရွိန္အဟုန္ျပင္းျပင္း စီးဆင္းေနတာကိုျမင္ေတာ့ ငါတို႔ဆက္ၿပီး ေျပးလို႔မရေအာင္ ဒီျမစ္ႀကီးက စည္းျခားထားလိုက္ၿပီဆိုတဲ့အေတြးနဲ႔ သူတို႔ရင္ေလးခဲ့ရတယ္လို႔လည္း ဒုကၡသည္တခ်ဳိ႕က ေျပာပါတယ္။
ရွန္သားအျပာေရာင္ အပြင့္ႏႈတ္ႏႈတ္ကေလးေတြပါတဲ့ အမ်ဳိးသမီးဝတ္အက်ႌကို ေကာက္စြပ္ထားတဲ့ အူဝဲထာ့ စခန္းတာဝန္ခံကို ေတြ႔လိုက္ေတာ့ ငိုရမလို ရီ(ရယ္)ရမလို။ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္အရြယ္ အူဝဲထာ့ စခန္းတာဝန္ခံ ေစာဆာ့ေမာကဲက မႈန္ရီေဝဝါးေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ စခန္းေလးရဲ႕အေျခအေနကို ေျဖးေျဖးမွန္မွန္ ေျပာျပပါတယ္။
“တခ်ဳိ႕အိမ္ေတြကေတာ့ ေဆာက္တုန္းပဲ။ ၾသဂုတ္လထဲမွာေရာက္လာတဲ့ မိသားစု ၆ စုလည္း ရွိတယ္။ ဆန္၊ ဆီ၊ ငါးပိ၊ ဆားတို႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ေထာက္ပံ့တယ္။ ဘယ္လုိပဲေျပာေျပာ ေျပးလႊားေနရတာထက္ေတာ့ အမ်ားႀကီးေတာ္တာေပါ့။ ဒီမွာ ကေလးေတြလည္း စာသင္ရတယ္။ ဟိုမွာဆို တခ်ိန္လံုးေျပးလႊားေနရေတာ့ စာသင္မယ့္ ကေလးလည္း မရွိ၊ သင္ေပးမယ့္ဆရာလည္း မရွိ” လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။
စခန္းေလးရဲ႕အေရွ႕ဘက္မွာ ဝါးကပ္ေတြကာရံၿပီး ခပ္အုပ္အုပ္ကေလးေဆာက္ထားတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းေလးထဲမွာေတာ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားနဲ႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြဟာ ၾကက္ျခင္းေသးေသးေလးထဲ စုထည့္ခံထားရသလိုပဲ ၾကပ္ၾကပ္ညႇပ္ညႇပ္။ တဖြဲဖြဲရြာေနတဲ့ မိုးေန႔စာသင္ခန္းထဲကိုဝင္သြားေတာ့ ေသးနံ႔၊ ေခၽြးနံ႔၊ ခံတြင္းနံ႔၊ ငါးပိနံ႔၊ ဓညႇင္းသီးဆားေရစိမ္နံ႔အျပင္ တခ်က္တခ်က္ ေလေဝတဲ့အခါ ခ်ီး(ေခ်း)နံ႔စူးစူးေလးကိုပါ အဆစ္႐ူ႐ိႈက္ရပါေသးတယ္။
ကေလးအားလံုးရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြကေတာ့ အျပံဳးအရယ္(ရီ)ကင္းမဲ့စြာ ေအးတိေအးစက္။ ေက်ာင္းေလးကိုေရာက္လာတဲ့ က်မတို ့ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္တဲ့ သူငယ္တန္းေက်ာင္းသားေလးတဦးရဲ႕ မ်က္ႏွာေလးကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ပစ္မထားၾကပါနဲ႔လို႔ ေျပာေနသလိုလို။ ေတာင္ငူၿမိဳ႕မွာ ၉ တန္းေအာင္ခဲ့တဲ့ ဆရာမေလးကေတာ့ သူတတ္ထားတဲ့ ပညာေလးနဲ႔ ကေလးေတြကို ေစတနာထား အခမဲ့ သင္ၾကားေပးေနတာလို႔ ေျပာပါတယ္။
မူလတန္းလြန္ကေလးေတြကေတာ့ အထက္တန္းေက်ာင္းရွိတဲ့ အီတိုးထာ့ဒုကၡသည္စခန္းက အသိေတြ၊ ေဆြမ်ဳိးေတြအိမ္မွာေနၿပီး ပညာသင္ၾကားၾကသလို ေရာဂါေဝဒနာခံစားရတဲ့သူေတြကလည္း အီတိုးတာ့စခန္းကိုပဲ သြားေရာက္ကုသၾကပါတယ္။ အဲဒီစခန္း ၂ ခုဟာ စက္ေလွစီးရင္ တနာရီေက်ာ္ၾကာၿပီး ၾကားမွာ နအဖ တပ္ဖြဲ႔တဖြဲ႔ စခန္းခ်ထားတာမို႔ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ လူမႈေရးအရ ကူးလူးသြားလာရာမွာ သူတို႔ သတိႀကီးစြာ ထားေနရတယ္လို႔လည္း ဒုကၡသည္ေတြက ေျပာပါတယ္။
စခန္းေလးရဲ႕ လံုျခံဳေရးအတြက္ ကရင္စစ္သားေတြက တာဝန္ယူေပးတယ္ဆိုေပမယ့္လို႔ ကရင္ျပည္နယ္ သံလြင္ျမစ္ကမ္းတေလွ်ာက္မွာ နအဖ တပ္ေတြနဲ႔ ကရင္တပ္ေတြဟာ ဘတျပန္ က်ားတျပန္ ေနရာယူထားၾကတာပါ။ သံလြင္ျမစ္ကမ္းေဘးက ဟိုေက၊ ေပၚကားဒဲ၊ အူးဒါး၊ မယ္ႏူထာ့ဆိုတဲ့ ရြာပုန္းရြာေရွာင္ေတြေနထိုင္ရာ ေနရာေတြကိုလည္း အဲဒီ နအဖ တပ္ေတြက မၾကာခဏ မီးဝင္႐ႈိ႔တာေတြ ရွိပါတယ္။
ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း ထိုင္းနဲ႔ ျမန္မာတို႔ ပူးေပါင္းၿပီးေဆာက္လုပ္ၾကမယ့္ သံလြင္ေရကာတာ စီမံကိန္းဟာလည္း အခုဒုကၡသည္ေတြ ယာယီခိုလႈံေနၾကရတဲ့ စခန္းေတြနဲ႔ အလြန္နီးကပ္တာမို႔ ဒီစခန္း ၂ ခုရဲ႕ ေရွ႕ေရးကလည္း ရင္ေလးစရာပါ။ ေနရပ္ေဒသေတြကေန ေျပးၿပီးရင္းေျပးေနရတဲ့ သူတို႔ကေတာ့ အခုေရာက္ရွိေနတဲ့ ေနရာေလးကို သူတို႔ရဲ႕ ခိုလံႈရာေနရာေလးတခုလို သေဘာထားၿပီး ၿငိမ္သက္စြာနဲ႔ မ်က္စိဖြင့္နားစြင့္လို႔။
အားျပတ္ေနတဲ့ မိခင္တဦးက ေမြးထုတ္လိုက္တဲ့ မီးတြင္းထဲက ေမြးကင္းစ ကေလးေလးတေယာက္နဲ႔တူတဲ့ အူဝဲထာ့ စခန္းေလးရဲ႕ကံၾကမၼာဟာ မေသခ်ာ မေရရာပါ။ သံလြင္ျမစ္ထဲ ေနလံုးႀကီး ဝင္ေရာက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာနဲ႔ တၿပိဳက္နက္တည္း ေမွာင္မဲသြားတဲ့ စခန္းေလးထဲက ဒုကၡသည္ေတြကေတာ့ အူဝဲေခ်ာင္းေရစီးသံကို နားစြင့္ရင္း မနက္ျဖန္မ်ားစြာကို ေမွ်ာ္လင့္လို႔ေနပါတယ္။ ။
ခိုင္မာေက်ာ္ေဇာ
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
2 months ago
No comments:
Post a Comment