Thursday, May 15, 2014

ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရး ဘာေၾကာင့္ အေရးႀကီး

ဒီတပတ္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေရးရာ အစီအစဥ္မွာ ၈၈ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္း လူထုဆက္ဆံေရးတာဝန္ခံ ဦးဂ်င္မီ ကို ဗီြအုိေအဌာနမွဴး ဦးသန္းလြင္ထြန္း က ဆက္သြယ္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ေဆြးေႏြးသံုးသပ္တင္ျပထားပါတယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို အခုလာမယ့္ ေမလ ၁၇ ရက္ေန႔ နဲ႔ ၁၈ ရက္ေန႔ေတြမွာ ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ဦးမင္းကိုႏိုင္တို႔က လူထုေဟာေျပာပြဲႀကီးေတြလုပ္ၿပီး ေဟာေျပာဖို႔ရွိပါတယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း (၁၂) ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္းဆိုတဲ့အထဲက ပုဒ္မ (၄၃၆) ကို ျပင္ဆင္ႏုိင္မွပဲ တျခားလိုအပ္တဲ့ျပင္ဆင္မႈေတြ ဆက္လုပ္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္လို႔ အခုက်င္းပတဲ့ ေဟာေျပာပြဲေတြကို ဦးေဆာင္စီစဥ္ေနတဲ့ ၈၈ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ လူထုဆက္ဆံေရးတာဝန္ခံ ဦးဂ်င္မီ က ရွင္းျပပါတယ္။ 


ဦးဂ်င္မီ ။ ။ ပုဒ္မ (၄၃၆) နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူၾကားထဲမွာက က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျဖစ္ေအာင္ဆုိၿပီး လုပ္ေနတာကေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ အဲဒါက ကိုသန္းလြင္ထြန္းတုိ႔ သတိထားမိပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ မၾကာေသးခင္က ပူးတြဲ ေၾကညာခ်က္ ႏွစ္ေစာင္ထုတ္ျပန္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ စတင္လုပ္ေနတာပါ။ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ မီဒီယာကမ္ပိန္း (media campaign) ေတြ ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ တဦးခ်င္းေဟာေျပာပြဲတုိ႔၊ ေနာက္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ စာေပေဟာေျပာပြဲကအစ (၄၃၆)နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမ်ားျပည္သူ နားလည္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ ဆိုလိုခ်င္တဲ့သေဘာက (၄၃၆) ကို လိုက္ျပင္ရတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ သူတုိ႔က ဒါကိုျပင္သင္ပါလားဆိုတာကို နားလည္ၿပီးေတာ့ တကယ္လက္ခံၿပီးေတာ့ ျပင္ရတဲ့အေျခအေနမ်ဳိးကို က်ေနာ္တုိ႔ လိုခ်င္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ႀကိဳးစားေနခဲ့တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ လေလာက္ကတည္းကလို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ အခုကေတာ့ ဒါက ဒီထက္ပုိၿပီး အရွိန္ျမင့္လိုက္တဲ့သေဘာ၊ ပုိၿပီးေတာ့ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္လာေအာင္ ေရွ႕ကိုဆက္သြားေတာ့မယ္ သေဘာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ျပည္သူလူထုကေနၿပီး ဒီပုဒ္မ (၄၃၆) ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ကိုမင္းကိုႏိုင္တို႔ ေဟာေျပာမႈေတြရွိမယ္။ ေနာက္ထပ္ ဒီလို ေဟာေျပာမႈေတြလည္း ရွိလာႏိုင္တယ္။ အဲဒီကေန သူတုိ႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိလာႏိုင္မယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ဒီေနရာမွာ (၄၃၆) ဆုိတဲ့အသံုးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဒါက ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရးဆိုတဲ့ အပိုင္း (၁၂) ထဲမွာပါတဲ့ ဥပေဒတခုကို ဆိုလိုတယ္လို႔ က်ေနာ္ သိပါတယ္။ သေဘာကေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကိစၥကို ျပဌာန္းခ်က္ကို ျပင္ဆင္ဖို႔ဆိုတဲ့အခ်က္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း အေစာပိုင္းမွာ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၊ ဒီဘက္မွာ ၈၈ ပြင့္လင္းအဖြဲ႔အစည္း၊ ဗမာျပည္မွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြကပါ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာတဲ့ေနရာေတြမွာ ဥပမာအားျဖင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ တပ္မေတာ္ကေန ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အခ်ဳိးအက်ပါေနတဲ့ကိစၥေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ (၅၉) (စ) လို မိသားစုထဲမွာ ႏိုင္ငံျခားသားဝင္ျဖစ္ေနတဲ့ လူေတြကို ႏိုင္ငံအႀကီးအကဲမျဖစ္ေစရဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ဳိးေတြ။ အဲဒါမ်ဳိးေတြကိုျပင္ဖို႔ေလာက္ကိုပဲ အာ႐ံုထားေနတာကေန ဒီဥပေဒေတြကို ျပင္ဆင္ဖုိ႔ဆုိၿပီး စည္းကမ္းသတ္မွတ္ထားတဲ့ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး စည္းကမ္းႀကီးကို ျပင္ဆင္ဖို႔အေၾကာင္းၾကေတာ့ ဘာေၾကာင့္မို႔ အခုေနာက္ပိုင္းမွ အေရးတႀကီး ျဖစ္လာရတာလဲ။ 

ဦးဂ်င္မီ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ စတင္အတည္ျပဳၿပီးကတည္းက စတင္ေလ့လာခဲ့ၿပီးၿပီ။ အဲဒီေတာ့ တကယ္လို႔ ျပင္ဆင္ေရးဆိုရင္ (၄၃၆) မွ စတင္မွရမယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တုိ႔ ေထာင္ထဲမွာထဲက စိတ္ကူးခဲ့ၾကတာ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္မယ္ဆိုၿပီး ျပင္ဆင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္ဟာျပင္သင့္သလဲဆုိတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြေပးပါဆုိၿပီး ေကာ္မတီဖြဲ႔ၿပီး ေတာင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔က ထူးထူးျခားျခား ဘယ္ဟာကို ျပင္ပါ၊ ဘယ္ပုဒ္မကို ျပင္ပါ။ ပုဒ္မတခုတည္းကို ပတ္ၿပီးေျပာခဲ့တာ မရွိဘူး။ က်ေနာ္တို႔က အရင္ကတည္းက (၄၃၆) ျပင္ဖို႔ အဓိကအခ်က္အျဖစ္ ေထာက္ျပခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်န္တဲ့ အမ်ားျပည္သူၾကားမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ပုဒ္မေတြေပါ့။ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာက ဒီအခန္း (၁၂) မွာ (၄၃၆) က ဘာေၾကာင့္ ျပင္သင့္သလဲဆုိတာ - ကမာၻေပၚမွာ အၾကမ္းမ်ဥ္းခြဲလို႔ရွိရင္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရလြယ္တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရခက္တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ 

အဲဒီေတာ့ ဗမာျပည္မွာက ဘာျဖစ္လဲဆုိေတာ့ သမုိင္းတေလွ်ာက္လံုးမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရခက္တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒေတြ ၾကံဳၾကတယ္။ ဆိုၾကပါစို႔ ၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ။ အခုေနာက္ေရးတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ။ အဲဒီေတာ့ ၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဘာနဲ႔ျပင္ရသလဲဆုိေတာ့ ေနာင္လာေနာင္သားေတြ ျပင္ခ်င္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြနဲ႔ ျပင္ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူက အလြယ္တကူ ျပင္ဖို႔မေပးထားဘူး။ အခုလည္း လာျပန္ၿပီ၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅% ရွိတယ္။ သူတုိ႔နဲ႔လည္း မၿပီးဘူးဗ်။ တပ္မေတာ္က ခန္႔ထားတဲ့ တဦးတေယာက္က သေဘာမတူဘူးဆုိရင္ အဲဒါ ဘယ္ေတာ့မွ ျပင္လုိ႔မရဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဒါကိုက ဒီမုိကေရစီ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ မဟုတ္ေသးဘူး။ 

ေနာက္တခ်က္က ဘာလဲဆုိေတာ့ ျပည္သူ႔ဆႏၵ၊ လႊတ္ေတာ္အသံ ျပည္သူ႔အသံလို႔ ေျပာေနတယ္။ တကယ္တမ္း ျပည္သူက အဲဒီ ၇၅% ကေန ျပင္ပါမယ္လို႔ ေျပာတဲ့ဟာေတြကို ဘာတခုမွ လုပ္လို႔မရဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်န္တဲ့ ပုဒ္မေတြ ဘာကိုပဲျပင္ျပင္ အဲဒီ (၄၃၆) မူအရပဲ ျပင္ရမယ္။ ပုဒ္မ (၄၃၆) က တပ္မေတာ္ သေဘာတူမွျပင္၊ တပ္မေတာ္ သေဘာတူမွျပင္ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ျဖစ္ေနတယ္။ ျဖစ္ေနေတာ့ ဘာျဖစ္ေနလဲဆုိေတာ့ အဲဒီမွာ ရင္ဆုိင္ရတာ တစ္အခ်က္ လူထုက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံထားရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း ေမွးမိွန္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာ အာဏာဟာ ဘယ္သူရွိမွာရွိရမလဲဆိုရင္ ျပည္သူလူထုက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕လက္ထဲမွာပဲ ရွိရမယ္။ အဲဒါကို ဝိုင္းၿပီးေစာင့္ေရွာက္ရမယ့္တာဝန္သည္ ျပည္သူရဲ႕တာဝန္၊ တပ္မေတာ္ရဲ႕တာဝန္ျဖစ္တယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဒီေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ေတာ့ ျပည္သူေတြကို ဒီ ဥပေဒပုဒ္မ (၄၃၆) ကို ျပင္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ပိုၿပီးေတာ့ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိႏိုင္ဖို႔ ေဟာေျပာပြဲေတြ လုပ္ေနၿပီ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ၾကားေနရတဲ့အခ်က္က လူထုရဲ႕ဆႏၵသေဘာထား ေကာက္ယူမႈေတြ၊ လက္မွတ္ေတြ စုေဆာင္းမႈေတြ လုပ္မယ္လို႔လည္း ၾကားရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီလုိ လူထုရဲ႕သေဘာထားလက္မွတ္ေတြ ရယူၿပီးလုိ႔ရွိရင္ ဘာ ဆက္လုပ္မလဲ။ ဒါကို လႊတ္ေတာ္ကိုပဲ ျပန္ၿပီးတင္ျပမလား။ လူထုက ပိုၿပီး သေဘာေပါက္လာၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ျပင္ဖို႔တခဲနက္ သေဘာတူညီၾကတယ္ ဆုိပါစို႔။ ဘာ ဆက္လုပ္မလဲဆိုတာကို တခ်က္ေလာက္ ေျပာျပပါလား။ 

ဦးဂ်င္မီ ။ ။ အဲဒါက သက္ဆိုင္ရာေတြရဲ႕ အခန္းက႑ အေရးႀကီးလာၿပီေပါ့။ သက္ဆုိင္ရာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကလည္း ျပည္သူ႔ဆႏၵနဲ႔အညီ ျပည္သူ႔အသံကို လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပဖို႔ လိုလာတယ္။ အဲဒီေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ဒီပုဒ္မ (၄၃၆) ဟာ ဒီမုိကေရစီဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ မညီညႊတ္လို႔ ျပင္ဆင္ရပါမယ္လို႔ အဲဒီလိုေျပာဆိုလာၿပီဆုိရင္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ေမတၱာရပ္ခံဖို႔ လိုလာၿပီေပါ့။ ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵကေတာ့ ဒီလိုရွိေနပါၿပီ။ ဒီကိစၥကို တပ္မေတာ္သားမ်ားကလည္း ကူညီေပးပါ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အကူအညီေပးပါဆိုတဲ့ကိစၥကို ေျပာရေတာ့မွေပါ့။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ အဲဒါကို မျပင္ႏုိင္ဘူးဆုိရင္ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို မျပင္ႏုိင္ဘူးဆိုရင္ ဘယ္လုိမွ မတိုးတက္ႏုိင္ပါဘူး။ အဖက္ဖက္က ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတဲ့ တုိင္းရင္းသား အခြင့္အေရး၊ ဒီမုိကေရစီ အခြင့္အေရး၊ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈတို႔ စသျဖင့္ အဲဒါေတြဟာ တခုမွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ရွင္းျပရေတာ့မွာပါ။ 

အဲဒီေတာ့ ဒီေနရာမွာ ေျပာစရာေတာ့ တခုရွိတယ္။ သူတုိ႔က လက္မခံဘူးဆိုရင္ ဘာျဖစ္မလဲဆိုရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္ၿပီးႀကိဳးစားၾကရအံုးမွာေပါ့။ တိုင္းျပည္ကလည္း ဒီထက္ ဒုကၡေရာက္ၾကရအံုးမွာေပါ့။ ဒါကို ျပည္သူလူထုကလည္း ရင္ဆုိင္ၾကရအံုးမွာေပါ့။ ေနာင့္ေနာင္ျဖစ္လာမယ့္ကိစၥရပ္ေတြက က်ေနာ္တုိ႔ တာဝန္မဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ဒီမွာ ၄၃၆ ဟာ ျပင္ရမယ္ဆုိတဲ့ကိစၥကို ျပည္သူလူထုရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕ဆႏၵရွိေနၿပီဆိုရင္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႔ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟာ ျပည္သူရဲ႕ဆႏၵနဲ႔အညီ လိုက္လုပ္ေပးဖို႔ပဲ က်ေနာ္တုိ႔က တုိက္တြန္းၾကရမွာပါ။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဒီေတာ့ ဒီေနရာမွာ အေရးႀကီးဆံုး ေနာက္တခ်က္ေမးခ်င္တာက ဒီပုဒ္မ (၄၃၆) ကို ျပင္မယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ပုဒ္မ (၄၃၆) ရဲ႕ သေဘာသဘာဝက အထဲထဲမွာရွိတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒထဲမွာရွိတဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ဥပေဒေတြကို ျပင္မယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာရွိတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ ႔ ၇၅% ေက်ာ္က ေထာက္ခံရမယ္။ အဲဒါၿပီးမွ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဆႏၵခံယူပြဲလုပ္ၿပီးေတာ့ ဒီဆႏၵခံယူပြဲရဲ႕ အမ်ားစုရဲ႕ မဲနဲ႔ဆံုးျဖတ္ရမယ္ဆိုၿပီး အဆင့္ဆင့္ လုပ္ထားတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီအခ်က္ေတြကို ျပင္မယ္ဆိုရင္ အေစာကေျပာခဲ့တဲ့ ၇၅% ဆိုတာကို ဘယ္လိုျပင္ခ်င္တာလဲ။ 

ဦးဂ်င္မီ ။ ။ ျပင္ဖုိ႔ရာ စဥ္းစားခ်က္ေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ျပင္ဖို႔စဥ္းစားခ်က္ေတြ ရွိတယ္ဆိုတာက က်ေနာ္တုိ႔ ဒါလည္း ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့။ အဲဒီလိုဆိုရင္ က်ေနာ္တုိ႔က ႏုိင္ငံတကာ ထံုးတမ္းစဥ္လာနဲ႔အညီ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံထားရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ႕က႑က အေရးႀကီးတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ခံထားရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္နဲ႔ ဥပမာဆိုၾကပါစို႔၊ ႏိုင္ငံတကာလႊတ္ေတာ္ေတြမွာလည္း ရွိပါတယ္။ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံထားရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ႕ သံုးပံုတပံုနဲ႔အညီ သေဘာတူညီခ်က္ရခဲ့ၿပီဆိုရင္ ဒီ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ၾကတာေပါ့။ ဒါမ်ဳိးေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ နည္းလမ္းေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီး ရွိတာေပါ့။ ဗမာျပည္နဲ႔ -နည္းလမ္းတခုကိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေရြးခ်ယ္ၿပီး တင္ၾကရမွာေပါ့။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ကိုဂ်င္မီရဲ႕သေဘာအရဆိုလုိ႔ရွိရင္ ျပင္ဆင္ဖို႔လြယ္တဲ့ ျပင္သာျပဳသာရွိတဲ့ ဥပေဒဆိုတာဟာ ဘယ္ႏွရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ဆိုရင္ သေဘာတူညီခ်က္ရမွ ျပင္လို႔ရမယ္ဆိုတဲ့ ဥပေဒမ်ဳိးဟာ ျပင္ဖို႔လြယ္တယ္ဆိုတဲ့ ဥပေဒလုိ႔ သတ္မွတ္ႏိုင္မလဲ။ 

ဦးဂ်င္မီ ။ ။ က်ေနာ္တို႔က simple majority လိုဟာမ်ဳိး ၅၀ အထက္ဆိုရင္ ျပင္ဆိုတယ္ဆိုရင္ သိပ္ၿပီးေတာ့ ေလ်ာ့ရဲလြန္းတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ သံုးပံုႏွစ္ပံုကေန ေထာက္ခံတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ျပဳလို႔ျပင္လို႔ရတဲ့ကိစၥမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံကိုယ္စားလွယ္ေတြကလည္း role တက္လာမွာေပါ့။ ဒါက က်ေနာ့္ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္အျမင္ပါ။ ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းစံညႊန္းေတြနဲ႔ က်ေနာ္ ေျပာတာပါ။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အခုဒီကိစၥက်ေတာ့ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔ ၈၈ ပြင့္လင္းနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးလုပ္ေနတဲ့ကိစၥဆိုေတာ့ ေစာေစာက ကိုဂ်င္မီေျပာတဲ့သေဘာအတိုင္းကို အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဘက္ အထူးသျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဘက္က သေဘာတူထားတာရွိလား။ သူတုိ႔ဘက္က ဘယ္လိုရာခိုင္ႏႈန္းမ်ဳိး စဥ္းစားထားတာရွိတယ္လို႔ ၾကားသိရလဲ။ 

ဦးဂ်င္မီ ။ ။ အဲဒါကေတာ့ ဒီလုိရွိတယ္၊ က်ေနာ္တို႔က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အျမဲတမ္း အားျဖည့္ ဝိုင္းရံေပးၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္။ ၿပီးေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ ဒီမုိကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဆိုတာကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အႀကီးဆံုး ပါတီျဖစ္တယ္။ က်န္တဲ့အပိုင္းကေတာ့ ေဆြးေႏြးရမယ္၊ စကားေျပာရမယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ တိုက္႐ိုက္သြားေလမယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ဒါဆိုလို႔ရွိရင္ အခုဒီကိစၥေတြက ကိုဂ်င္မီတုိ႔လုပ္ေနတဲ့ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကိစၥေတြက လာမယ့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲအမီ ျဖစ္လာႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆရဲ႕လား။ 

ဦးဂ်င္မီ ။ ။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သိထားတာကေတာ့ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္ခင္ ၆ လအလုိမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကိုလုပ္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သိထားရတယ္။ ဒါကေတာ့ ၾကားထားရတဲ့သတင္းေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ေျပာခ်င္တဲ့အဓိပၸာယ္က ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္ခင္က ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကေတာ့ ျဖစ္လာမွာပဲ။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ တကယ္လိုမ်ား ျဖစ္မလာခဲ့ဘူးဆိုရင္ေရာ။ 

ဦးဂ်င္မီ ။ ။ ျဖစ္လာရမွာေပါ့။ မျဖစ္လာဘူးဆုိရင္ေတာ့ ဘာျဖစ္မလဲေမးလို႔ရွိရင္ ျပည္တြင္း အကူအညီေတြလည္း က်သြားမွာေပါ့။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကေတာ့ ဆုတ္ယုတ္သြားမွာေပါ့။ ယံုၾကည္မႈေတြ ေလ်ာ့သြားမွာေပါ့။ အဲဒီလုိ ယံုၾကည္မႈေတြ ေလ်ာ့သြားရင္ ဘာျဖစ္မလဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး၊ ရင္းႏီွးျမႇဳပ္ႏံွမႈေတြကအစ အကုန္လံုး ေနာက္ကိုဆုတ္သြားမွာေပါ့။ ေနာက္ကိုဆုတ္သြားရင္ ဘာျဖစ္မလဲ ျပည္သူက ဒီထက္ပိုၿပီး ဆင္းရဲမွာေပါ့။ ဒီထက္ပိုၿပီး ဒုကၡေရာက္မွာေပါ့။ အေျဖကေတာ့ ဒါပဲ ထြက္လာမွာေပါ့။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ၈၈ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ လူထုဆက္ဆံေရးတာဝန္ခံ ဦးဂ်င္မီကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္း ေဆြးေႏြးတင္ျပခဲ့တာပါ။ ။ 

ဗြီအိုေအ (ျမန္မာပိုင္း) အစီအစဥ္က ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။ 

No comments: