ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္အလြန္ အင္တာနက္ သတင္းမီဒီယာေတြကတဆင့္ ျမန္မာစစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံကို မိသားစုဝင္တခ်ဳိ႕ လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့တဲ့ပံု ျမင္လိုက္ရတယ္။ လာေရာက္ကန္ေတာ့သူေတြဟာ ေဆြမ်ဳိးမိသားစုဝင္ေတြလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ တပည့္တပန္းလည္း ပါခ်င္ပါမယ္၊ စီးပြားေရးသမား မိတ္ေဆြေတြလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ျမန္မာ့လူ႔အဖဲြ႔အစည္းထဲ ဒီလို ဂါရဝတရားေတြက သိပ္ေတာ့မထူးဆန္းပါ။
ထူးျခားတာက ကိုယ့္မိသားစုလည္း မဟုတ္၊ အက်ဳိးတူစီးပြားဘက္လည္း မဟုတ္၊ တပည့္တပန္းလည္းမျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဝန္ထမ္းေတြ၊ ေက်ာင္းဆရာဆရာမေတြ၊ သံအမႈထမ္းေတြကပါ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အထက္အရာရိွေတြကို လက္အုပ္ခ်ီ ကန္ေတာ့ရတာပဲျဖစ္တယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ လႊမ္းမိုးစဥ္တခ်ိန္က ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ျမန္မာသံ႐ံုးဝန္ထမ္းမိသားစုေတြ အခုလို ထိုင္ကန္ေတာ့တာ၊ မတ္တပ္ရပ္ လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့တာေတြကို သတင္းစာေတြမွာ မ်က္ႏွာဖံုးအျဖစ္ျမင္ရ႐ံုမက ဝန္ႀကီးဌာန ပညာတတ္ အႀကီးအကဲဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ အႏၱေနာအနႏၱငါးပါးဂိုဏ္းဝင္ ဆရာ ဆရာမေတြ၊ တကၠသိုလ္ေကာလိပ္က ကထိက၊ ပါေမာကၡဆရာႀကီးေတြအဆံုး လက္အုပ္ခ်ီ အ႐ိုအေသေပးေနေလေတာ့ စိတ္ပါလက္ပါမွ ဟုတ္ပါေလစ။ ဘယာ၊ နာဘ၊ ကုလ တရားဆိုတဲ့ ေၾကာက္ျခင္း၊ အမ်ဳိးျမတ္ျခင္း၊ လဘ္လာဘေမွ်ာ္ကိုးျခင္းကို အေျခခံၿပီး လက္အုပ္ခ်ီရသလားဆိုတာ မကဲြျပားေတာ့ပါဘူး။
က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဗုဒၵဘာသာဝင္အမ်ားဟာ ဂုဏဝုတၱိ သီလနဲ႔ ႀကီးျမတ္တဲ့ဂုဏ္ရိွသူ နဲ႔ ေဝယဝုတၱိ အသက္အရြယ္နဲ႔ ဝါအားျဖင့္ ႀကီးေသာသူတို႔ကို အ႐ိုအေသေပး လက္အုပ္ခ်ီ ကန္ေတာ့ေလ့ရိွပါတယ္။ ဒီလိုလက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့တဲ့ဓေလ့ဟာ ထိုင္း၊ အိႏိၵယ ကေမၻာဒီးယား၊ လာအိုႏိုင္ငံမွာလည္း ရိွၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တဖက္နဲ႔တဖက္ အျပန္အလွန္ ေလးစားဂါရဝျပဳမႈနဲ႔ လက္အုပ္ခ်ီၾကတာပါ။ ျမန္မာမွာေတာ့ အႀကီးအကဲကို တဖက္သပ္ လက္အုပ္ခ်ီဂါရဝျပဳတဲ့ကာလက ေရွးယခင္က မျမင္ဖူး၊ မၾကားခဲ့ဖူးပါ။ အာဏာရွင္ေခတ္ထဲက်မွ ေပၚေပၚထင္ထင္ ျမင္လာရတာပါ။ တျခားအာရွႏိုင္ငံေတြလို ႏွစ္ေယာက္စလံုး လက္အုပ္ခ်ီ အျပန္အလွန္ ဂါရဝျပဳရင္ ၾကည့္ေကာင္းပါေသးတယ္။ အခုေတာ့ လူမျမင္ရခင္ ႀကိဳတင္လက္အုပ္ခ်ီ တန္းစီေစာင့္စားေနတဲ့ သတင္းစာ၊ တီဗြီထဲက ျမင္ကြင္းေတြဟာ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ထဲ ျပန္လည္ထိုးဆင္းေနသလို ခံစားရပါတယ္။
ပေဒသရာဇ္ေခတ္တုန္းက ဘုရင္ဧကရာဇ္ေတြကို ဖူးေျမာ္ခစားရာမွာ က်ဳံ႕က်ဳံ႕ထိုင္ ကန္ေတာ့ေလ့ရိွပါတယ္။ နီးရာဓား ေၾကာက္ရၿပီး မိမိရဲ႕သက္ဦးဆံပိုင္ ေရေျမ့သခင္ေခတ္္မို႔ ေရွ႕ေတာ္မွာ ေမွာက္ရက္ဝပ္တြားခစားရတာ အထူးေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါ။ တခုရိွတယ္၊ ဟိုတုန္းက ရွင္ဘုရင္ေတြဆိုတာက အမ်ဳိးအႏြယ္အရ ျမတ္ေသာမ်ဳိး႐ိုးလို႔ခံယူတာမို႔ သာမန္ျပည္သူထက္မ်ဳိး႐ိုးႀကီးျမတ္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ေစာင့္ထိန္းတဲ့ သီလအရာမွာလည္း အနိမ့္ဆံုး ငါးပါးသီလကေန ၉ ပါးသီလ၊ မင္းက်င့္တရား ၁၀ ပါးအညီ ေစာင့္ထိန္းတတ္တယ္လို႔ အဆိုရိွတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာမန္မင္းမႈထမ္းေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခံျပည္သူေတြေတြထက္ သာလြန္ၾကပါတယ္။ ဒီကေန႔ ၂၁ ရာစုထဲအထိ သက္ဦးဆံပိုင္ ပေဒသရာဇ္ဆန္ဆန္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သူေတြက မ်ဳိးႏြယ္အရျဖစ္ေစ၊ ပညာအရျဖစ္ေစ၊ က်င့္ဝတ္သီလအရျဖစ္ေစ သာမန္ျပည္သူေတြထက္ ထူးျခားသာလြန္ေနသလား၊ နိမ့္က်ေနသလားဆိုတာေတာ့ ေတြးေတာဆင္ျခင္စရာပါပဲ။
ယခင္အာဏာရွင္ေခတ္က တိုင္းျပည္ဂုဏ္သိကၡာညႇိဳးက်ေစၿပီး ျပည္သူေတြကို ဆင္းရဲတဲ့တြင္းနက္ႀကီးထဲ တြန္းခ်ခဲ့သူေတြကို ပညာတတ္လူတန္းစား ဆရာ ဆရာမေတြက ေၾကာက္ရံြစိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ ကန္ေတာ့ေနရတဲ့ျမင္ကြင္းဟာ အေတာ့္ကို စိတ္မခ်မ္းသာစရာပါ။ အဂၤလိပ္ ကၽြန္ေခတ္တုန္းက ကန္ေတာ့တယ္ဆိုတာ ဗိုလ္က်ဖိနွိပ္ေရးရဲ႕လကၡဏာသက္သက္သာျဖစ္တယ္။ ေက်းကၽြန္နဲ႔ အရွင္သခင္ဆိုတဲ့ အတန္းအစား ၂ ခု သီးသီးသန္႔သန္႔ ခဲြျခားလိုက္တာျဖစ္တယ္။ ၁၉၂၀ မတိုင္ခင္ ကိုလိုနီပညာေရးစနစ္မွာ ဆရာဝင္လာရင္ ေက်ာင္းသားေတြ လက္အုပ္ခ်ီရပါတယ္။ ဗမာဘုရင္ေတြေခတ္ ျပည္သူဟာ အရွင္သခင္ကို လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့ရမယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆအတိုင္း က်င့္သံုးခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒါေတြကို ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ မိဘေတြ မေက်နပ္ၾကပါ။ ဂ်ဴဗလီခန္းမမွာ အစည္းအေဝးေခၚၿပီး ေကာ္မရွင္ကို စာေရးတင္ ပယ္ဖ်က္ခိုင္းလို႔ ေနာက္ဆံုး ပယ္ဖ်က္ေပးရပါတယ္။ ျမန္မာေတြက ကၽြန္ျပဳသူကို မကန္ေတာ့နိုင္တဲ့ အယူအဆပါ။
ေခတ္သစ္ ျမန္မာ့အာဏာရွင္ေတြဟာ သက္ဦးဆံပိုင္ ပေဒသရာဇ္ကို အသက္သြင္းၿပီး အရွင္သခင္္နဲ႔ ေက်းကၽြန္ဆိုတဲ့ အတန္းအစားခဲြျခားတဲ့ ေရွးေဟာင္း ဟိႏၵဴလူ႔အဖဲြ႔အစည္းထဲက ဇာတ္စနစ္ကို ေကာ္ပီကူးလာပါတယ္။ စာေရးသူ အိႏိၵယမွာ အနွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ေနထိုင္္သြားလာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဇာတ္စနစ္ဟာ ဒီကေန႔အထိ ေတာနယ္ ေက်းလက္တခ်ဳိ႕မွာ အေျခခိုင္ေနဆဲပါ။ ဖိုဝါဒလႊမ္းမိုးတဲ့စနစ္၊ ဇာတ္စနစ္ႀကီးစိုးတဲ့စနစ္ကို ဗုဒၶေခတ္ကတည္းက ေတာ္လွန္တိုက္ဖ်က္ေနတာ ယေန႔ထိတိုင္ပါ။ တခ်ဳိ႕လူ႔အဖဲြ႔အစည္းထဲမွာ ဇာတ္အနိမ့္အျမင့္ဆိုတာထက္ ဥစၥာစီးပြားေတာင့္တင္းသူေတြက အရွင္သခင္လိုျဖစ္လာၿပီး မူလနိမ့္က်တဲ့ အမ်ဳိးအႏြယ္ကိုေတာင္ ဖံုးကြယ္ထားနိုင္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ပညာတတ္ အသိုင္းအဝိုင္းေတြက ဝိုင္းဝန္းပညာေပးဖယ္ရွားမႈေတြ တဖက္မွာရိွေနသလို ဖိုဝါဒ လႊမ္းမိုးမႈက အေျခခံတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြအေပၚ ဗိုလ္က်လႊမ္းမိုးမႈ၊ မထီေလးစားမႈနဲ႔ အဓမၼျပဳက်င့္မႈေတြပါ အိႏိၵယလူ႔အဖဲြ႔အစည္းကို ၿခိမ္းေျခာက္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔နိုင္ငံမွာလည္း ရာထူးဂုဏ္ရိွန္၊ ဓနပိုင္ဆိုင္မႈအေပၚတည္မွီၿပီး လူ႔အတန္းအစားခဲြျခားမႈေတြကို ျမင္ေနရသလို ဖိုဝါဒႀကီးစိုးလိုတဲ့ အေတြးအေခၚတခ်ဳိ႕နဲ႔ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက႑အေပၚ ခဲြျခားဆက္ဆံလိုတဲ့ သေဘာထားေတြ ျမင္ေနရတုန္းပါ။ တဖက္မွာလည္း အာဏာရွင္ စိတ္အႂကြင္းအက်န္ကို ဆက္လက္ပံုေဖာ္ၿပီး ႀကီးထြားေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေနတဲ့ အေတြးအေခၚေတြကိုလည္း ျမင္ေနရပါတယ္။
ရွိခိုးကန္ေတာ့တယ္ဆိုတာ... အေစာကတင္ျပခဲ့သလို ဘယ၊ နာဘ၊ ကုလ ၾကဥ္ေရွာင္ဆိုတဲ့ ေၾကာက္ျခင္း၊ အမ်ဳိးျမတ္ျခင္း၊ လာဘ္လာဘေမွ်ာ္ကိုးျခင္းက ကင္းေဝးရပါမယ္၊ ေက်းဇူးတရားမွာလည္း ဂုဏ္အင္ေတြရိွပါတယ္။ ဗုဒၵဘာသာဝင္ေတြက ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ ၆ ပါး၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါး ဆိုၿပီး အ႐ိုအေသျပဳ ရွိခိုးတာကေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာမႈရနိုင္တယ္၊ အပယ္ေဘး မက်နိုင္ဘူးဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈသက္သက္နဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ေက်းဇူး၊ ေမြးေက်းဇူး၊ ေကၽြးေက်းဇူးေတြနဲ႔ အသိ၊ အတတ္ပညာ ေပးေဝတဲ့ အေျခခံေက်းဇူးေတြဟာ မိမိအေပၚ တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ သြယ္ဝိုက္ၿပီးျဖစ္ေစက်ေရာက္တဲ့ ေက်းဇူးတရားေတြအေပၚ တု႔ံလွယ္မႈရိွၾကတာေတာ့ မဂၤလာရိွပါတယ္။ တာဝန္နဲ႔ က်င့္ဝတ္ကလာတဲ့ မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ရမယ့္အလုပ္နဲ႔ သီးျခားေက်းဇူးတရားကိုလည္း ခဲြျခားျမင္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ အားေပးကူညီမႈေတြကို ကိုယ့္ရင္ထဲက လိႈက္လိႈက္လဲွလဲွနဲ႔ “ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ” ဆိုတဲ့ စကားခ်ဳိခ်ဳိတလံုးနဲ႔တင္ လံုေလာက္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ျမန္မာ့လူမႈနယ္ပယ္မွာ “တလုတ္စားဖူး သူ႔ေက်းဇူး” တို႔၊ “ဆရာကာျပန္၊ အာေခါင္လွံစူး” တို႔ “ေက်းဇူးရွင္ ေက်းစြပ္” ဆိုတဲ့စကားေတြက မဂၤလာတရားကို မဆန္႔က်င္ဖို႔ သတိျပဳမိေစဖို႔ျဖစ္သလို၊ ေက်းဇူးရိွတာကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ေက်းဇူးလက္သီးနဲ႔ အလဲထိုးၿပီးမွ တသက္လံုး ေက်းဇူးဟဲဗီးဝိတ္သရဖူေဆာင္းခ်င္တဲ့သေဘာ တခ်ဳိ႕လည္းျမင္ရတတ္ပါတယ္။ အာဏာရွင္ေတြဟာ မိမိရာထူးဂုဏ္ရိွန္ကိုအသံုးျပဳၿပီး မိမိလက္ေအာက္ အရာရိွအရာခံေတြကို ေက်းဇူးလက္သီးနဲ႔ ခ်ိန္ရြယ္ေလ့ရိွပါတယ္။ ေက်းဇူးတရားရိွလို႔ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္းမေျပာရဲ မဆိုရဲ မလုပ္ရဲတဲ့အခါ ဘယ္သူေတြ နစ္နာနိုင္သလဲဆိုတာကိုေတာ့ ဆင္ျခင္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္။
ေလာကပါလတရားအရ လူပုဂၢိဳလ္ကို ေလးစားခ်င္ရင္ ေလးစားနိုင္တယ္ဆိုတာ သတ္မွတ္ခ်က္တခုသာ ျဖစ္တယ္။ ေလးစားထိုက္သူကို ေလးစားမယ့္သူ ရိွနိုင္သလို ေလးစားထိုက္သူအျဖစ္မျမင္နိုင္လို႔ သူမ်ားတကာလို မေလးစားလိုက္လို႔လည္း ဘာမွမျဖစ္သြားပါဘူး။ ကိုယ့္အျပဳအမူက ကိုယ့္လူ႔အဖဲြ႔အစည္း ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ သူ႔အေပၚမထိခိုက္္ဖို႔သာ အေျခခံက်ပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ား ဒီအတိုင္းပဲ က်င့္သံုးေနတာျဖစ္ပါတယ္။
တခါက သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ေနာ္ေဝနိုင္ငံ ေအာ္စလို ေရာက္လာၿပီး ျမန္မာ အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ေတြ႔ဖို႔ စီစဥ္ပါတယ္။ သမၼတ မလာခင္ အစီအစဥ္မွဴးလုပ္သူက သမၼတလာရင္ အားလံုးက မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ဂါရဝျပဳဖို႔ ႀကိဳတင္ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ အမ်ားစုက ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြမို႔ အရပ္ဝတ္ အာဏာရွင္ေဟာင္းအေပၚ အယံုအၾကည္မရိွ၊ ေလ့လာအကဲခတ္ေနဆဲသာျဖစ္တယ္။ သမၼတ ခန္းမထဲဝင္လာေတာ့ မတ္တပ္ရပ္ေပးသူေတြရိွသလို မရပ္သူေတြလည္း ရိွပါတယ္။ မိမိေလးစားထိုက္သူလို႔ မယူဆေသာ္လည္း မေကာင္းတတ္လို႔ အမ်ားနဲ႔အတူေရာေယာင္ မတ္တပ္ရပ္သူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ ဒါဟာ မိမိသေဘာမိမိေဆာင္ၾကတာပဲျဖစ္တယ္။ အက်ဳိးလိုလို႔ ေညာင္ေရေလာင္းတဲ့ ဂါရဝေတြ၊ လွဴဒါန္းကန္ေတာ့တာေတြကလည္း ဟန္ေဆာင္ေကာင္းၿပီး ဒုနဲ႔ေဒးနဲ႔ ရိွေနတုန္းပါ။
က်ေနာ္တို႔နိုင္ငံမွာ ဆရာေတြဟာ အာစရိယဂုဏ္ေျမာက္လို႔ မိမိဆရာေတြအေပၚ ေလးစား႐ိုေသၿပီးသြားေရာက္ ကန္႔ေတာ့တာ၊ လက္ေဆာင္ေပးတာ ရိွတတ္ပါတယ္။ ေကာင္းေသာ ၾကည္ႏူးစရာ အမူအက်င့္ပါ။ ဥေရာပ လူေနမႈစနစ္ထဲက ဆရာကို တပည့္က အ႐ိုအေသေပးတဲ့ပံုစံနဲ႔ အေတာ္ေလးကြာဟမႈရိွတာ သတိထားမိပါတယ္။ ဥေရာပမွာက ျမန္မာျပည္မွာလို ခ်စ္၊ ေၾကာက္၊ ႐ိုေသ ဆိုတဲ့ ဂါရဝတရားကပ္ပါေနသလိုမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။ အေနာက္မွာက ေလးစားခင္မင္မႈဆိုတဲ့ ဂါရဝတရားကလဲြလို႔ ဘာမွမရိွတာကို ျမင္ရတယ္။ ဆရာသမားကို ပန္းစည္း၊ ပန္းျခင္း ေပးတာနဲ႔ လံုေလာက္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေကာ္ဖီတခြက္နဲ႔လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေဆာင္ျခင္းႀကီးေတြ၊ အဝတ္အထည္ေတြ၊ လက္ဝတ္ရတနာေတြ မလိုအပ္ပါ။
က်ေနာ္ ေနာ္ေဝးေရာက္စက စာသင္ခန္းမွာ နိုင္ငံတကာက လူမ်ဳိးစံု ရိွပါတယ္။ အာရွသားက်ေနာ္တို႔ (ထိုင္း၊ ဗီယက္နမ္၊ ဖိလစ္ပိုင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား) ဟာ ဆရာ၊ ဆရာမကို အင္မတန္ ဂါရဝထားပါတယ္။ က်ဳိးက်ဳိးႏြံႏြံရိွတတ္တယ္။ အာဖရိကနဲ႔ တျခားဥေရာပေဒသ ေက်ာင္းသားေတြက (က်ေနာ္တို႔ အျမင္) ဆရာအေပၚ သိပ္ဂါရဝမထားဘဲ ရင့္ရင့္သီးသီး ဆက္ဆံေနသလိုပါပဲ။ ဥပမာ ကိုယ္ဟန္အမူအရာေတြ၊ ဆရာကို ခပ္မာမာျပန္ခံေျပာတာေတြ၊ ဆရာခိုင္းတဲ့ သင္ခန္းစာကို မလုပ္တာေတြ၊ စည္းကမ္းမလိုက္နာတတ္တာေတြကိုျမင္ၿပီး ဆရာကေတာ့ ကိုယ့္အေပၚ သူတို႔ထက္ပိုၿပီး ခင္မင္မယ္၊ သူတို႔ကို ၾကည့္မရျဖစ္မယ္၊ မုန္းလိမ့္မယ္လို႔ ျမင္ေနတာပါ။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔က်ေတာ့ ဆရာက သူတို႔နဲ႔ ကိုယ့္ကို ဘယ္လိုမွ ခဲြျခားမျမင္ပါဘူး၊ သူတို႔ကိုလည္း ေသခ်ာစိတ္ရွည္ရွည္ထား သင္ၾကားေပးတယ္။ ဒါက ဆရာ့ဝတၱရားအတိုင္း ဆရာက လုပ္ေနတာပါ။ ဆရာ့က်င့္ဝတ္အတိုင္း ဘယ္သူ႔မွ မ်က္ႏွာမလိုက္ဘဲ တန္းတူညီတူဆက္ဆံတာပါ။ ကိုယ့္စိတ္ကသာ သူက တမ်ဳိး၊ ကိုယ္က တမ်ိဳးနဲ႔ ခဲြျခားျမင္ေနတာျဖစ္တယ္။
က်ေနာ္တို႔နိုင္ငံမွာ ေက်းဇူးတရားနဲ႔ ဂါရဝျပဳမႈေတြရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ အဂတိလိုက္စားမႈနဲ႔ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈတို႔က တြယ္ကပ္ညိေနတာလည္း ရိွပါတယ္။ ေဂါက္သီးကြင္း၊ ဘီယာဘားကစၿပီး မဂၤလာေဆာင္နဲ႔ အလွဴပဲြအထိ အေပးအယူေတြ ရိွေနပါတယ္။ လြန္ခဲ႔တဲ့ ၁၅ နွစ္ေလာက္က က်ေနာ္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံက လက္ေဆာင္ျခင္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈေတြအေၾကာင္း သတင္းေဆာင္းပါးေရးၿပီး အာအက္ဖ္ေအ ေရဒီယိုကတဆင့္ အသံလႊင့္ဖူးပါတယ္။ စာေပစိစစ္ေရးကို ထုတ္ေဝသူက လက္ေဆာင္ျခင္းေတြေပးရပံု၊ တိုင္းမွဴးကို စီးပြားေရးသမားက လုပ္ငန္းပါမစ္ရေအာင္ လက္ေဆာင္ျခင္း ေပးရပံု၊ ဌာနဆိုင္ရာအရာရိွကို ဝန္ထမ္းက ရာထူးတက္ဖို႔ လက္ေဆာင္ျခင္း အသံုးျပဳရပံု၊ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမကို ေက်ာင္းသားမိဘက လက္ေဆာင္ျခင္းေပးရပံုအထိ ျပည္သူေတြရဲ႕ ရင္ဖြင့္ေျပာၾကားခ်က္ေတြနဲ႔အတူ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီလက္ေဆာင္ျခင္းေတြကို မူရင္း ထုတ္ပိုးမႈမပ်က္ ဆိုင္မွာ ျပန္သြင္းရင္ က်ပ္သိန္းခ်ီရပါတယ္။ ဒီကေန႔အထိလည္း အဆိုပါ လက္ေဆာင္ျခင္းေတြ ေခတ္စားဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ဧရာဝတီ သတင္းတပုဒ္မွာေတာ့ လက္ေဆာင္ျခင္းတျခင္းကို က်ပ္ ၅ သိန္းကေန ၆ သိန္းအထိရိွတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တပ္မေတာ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကအစ ဝန္ႀကီးမ်ားနဲ႔ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြအဆံုး လက္ေဆာင္ျခင္းနဲ႔ကန္ေတာ့ၿပီး ရင္းနွီးမႈရွာ အေပးအယူေတြလုပ္ေနတာက မၾကားခ်င္အဆံုးျဖစ္ေနပါၿပီ။
က်ေနာ္တို႔ လူမႈေလာကထဲမွာ ႐ိုးသားမႈကင္းစင္တဲ့ ဂါရဝျပဳမႈေတြ ေပ်ာက္ကင္းေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါဟာ က်ေနာ္တို႔လူ႔အဖဲြ႔အစည္းတခုလံုးကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ညႇဥ္းသတ္သြားမယ့္ အဆိပ္ျဖစ္တယ္။ ေက်းကၽြန္နဲ႔ အရွင္သခင္အျဖစ္ စည္းတားမယ့္ တဖက္သတ္ လက္အုပ္ခ်ီဓေလ့မ်ဳိး မလိုအပ္ပါ။ မိမိအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ဝါကၽြတ္ပဲြအေၾကာင္းျပ လက္ေဆာင္ျခင္းနဲ႔ လာဘ္ေပးကန္ေတာ့တဲ့ ဓေလ့စ႐ိုက္ေတြလည္း ပေပ်ာက္သင့္ပါၿပီ။ လွပျဖဴစင္တဲ့ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈထဲမွာ ညစ္ႏြမ္းတဲ့စိတ္နဲ႔ ေလာဘတရားေတြ မကပ္ညိေစခ်င္ပါ။ ႐ိုးရာအလွကို မပ်က္ဆီးေစခ်င္ပါ။ ဂါရဝတရားေတြရဲ႕ေနာက္ကြယ္က အဆိပ္ေတြကို ေရွာင္ရွားေစခ်င္ပါတယ္။ ။
ကိုညိဳ (ေအာ္စလို)
၂၃ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၃
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
2 months ago
No comments:
Post a Comment