Tuesday, August 20, 2013

က်ေနာ္ႏွင့္ ကိုဝင္းေမာ္(ေ႐ႊသံစဥ္) - ကိုမာကီ (၈၈ မ်ဳိးဆက္)

ကိုဝင္းေမာ္ကို စတင္ျမင္ဖူးတာကေတာ့ ၁၉၉၃/၉၄ ခုႏွစ္ေလာက္က TV ဖန္သားျပင္ေပၚမွာ "ေ႐ႊသံစဥ္တီးဝိုင္း" ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္၊ Lead ဂစ္တာသမားအေနနဲ႔ပါ။ ျမန္မာ့႐ုပ္သံမွာ ေဖ်ာ္ေျဖရတာမို႔လားမသိ။ သူ႔ဆံပင္က တိုတို၊ အရပ္က ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း၊ ကိုယ္ဟန္က သြယ္လ်က်စ္လ်စ္။ က်ေနာ့္မ်က္ေစ့ထဲမွာေတာ့ သူဟာ ဂစ္တာသမား၊ အႏုပညာသမားထက္ အားကစားသမားတစ္ေယာက္နဲ႔ ပိုတူေနပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အမွန္တိုင္းဆိုရရင္ လူငယ္သဘာဝ၊ က်ေနာ္တို႔ အထင္ႀကီးအားက်ရမယ့္ ဂစ္တာသမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ပံုစံမ်ဳိးလည္း သူ႔မွာ မရွိပါဘူး။ ေတာဂိုက္ႀကီးပါဗ်ာ။ 

တကယ္တန္းသူ႔ကို စတင္သတိထားမိတာက ႏိုင္ငံေရးသီခ်င္းေခြတစ္ခုကို သူတို႔တေတြ လွ်ဳိ႕ဝွက္စီစဥ္ေနၾကစဥ္အခ်ိန္။ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ေလာက္မွာပါ။ စီစဥ္သူက NLD က အန္ကယ္ဦးလွမင္း။ သီဆိုသူေတြက (ေဒၚ)ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္းရဲ႕သားနဲ႔သမီးေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ အဆိုေတာ္မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ သံသာဝင္း။ ရည္႐ြယ္တာကေတာ့ ဒီသီခ်င္းေခြဟာ နယ္စပ္ကေန တရားမဝင္ ဝင္ေရာက္လာတယ္ ဆိုတဲ့ပံုစံမ်ဳိးေပါ့။ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ၾကားရတဲ့ အဲဒီ့သတင္းမွန္၊ မမွန္ မသိရေသးေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔မွာေတာ့ က်ိတ္ၿပီး အားရေက်နပ္လိုက္ၾကရတာ။ ေလးစားလိုက္ရတာ။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ၊ ဒီလိုသတၱိရွိရွိနဲ႔ ကူညီရပ္တည္ရဲတဲ့သူေတြ ရွိေသးတယ္ေပါ့။ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း လြတ္ေျမာက္ခါစ။ ကာလတာရွည္ ကိုယ္တစ္ပိုင္းေသေနတဲ့ႏိုင္ငံေရး ျပန္လည္လူးလြန္႔လာစ ဆိုပါေတာ့။ 


ဒီမိုကရက္တစ္အင္အားစုေတြဘက္က ႏိုင္ငံေရးအရွိန္အဟုန္ ျမႇင့္တင္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသလို၊ နဝတ စစ္အစိုးရဘက္ကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံု ဖိႏွိပ္ၿဖိဳခြဲဖို႔ ၾကံစည္ေနတဲ့အခ်ိန္။ ဒီလိုနဲ႔ ၁၉၉၆ ႏွစ္လည္ေလာက္ကစၿပီး က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားေတြ ေထာင္ထဲကို တဖြဲဖြဲေရာက္။ ဒီမိုကရက္တစ္အင္အားစုေတြ တစ္စစအၿဖိဳဖြဲခံရ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ NLD ရဲ႕လႈပ္ရွားမႈေတြ အတားဆီး၊ အပိတ္ပင္ခံလာရ။ မၾကာပါဘူး။ ကိုဝင္းေမာ္တို႔ရဲ႕ေ႐ႊသံစဥ္တစ္ဝိုင္းလံုး ေထာင္ထဲေရာက္လာၾကတယ္လို႔ ၾကားသိရတယ္။ သတင္းေပါက္ၾကားတာကလည္း သူတို႔အခ်င္းခ်င္းထဲကေနပဲ မေတာ္တဆေပါက္ၾကားခဲ့ရတာဆိုေတာ့ ပိုၿပီးစိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ အဆိုေတာ္မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ သံသာဝင္းတို႔ကိုေတာ့ စစ္ေၾကာေရးကေနပဲ ျပန္လႊတ္ေပးလိုက္ေၾကာင္းလည္း ၾကားသိရတယ္။ 

၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္းမွာ သူတို႔တေတြ အလုပ္နဲ႔ေထာင္ဒဏ္ ၇ ႏွစ္စီအသီးသီး က်ခံခဲ့ရတယ္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို ေထာင္ေတြေျပာင္းေ႐ႊ႕ၾကတဲ့အခါ ကိုဝင္းေမာ္တို႔အဖြဲ႔လည္း တစ္ေယာက္တစ္ေထာင္စီ ေရာက္သြားၾကတယ္။ က်ေနာ္က ျမစ္ႀကီးနားေထာင္၊ ကိုဝင္းေမာ္က ေတာင္ငူေထာင္၊ သူ႔ညီ ကိုဝင္းေဇာ္က သရက္ေထာင္၊ ကိုဒဲဒီက သာယာဝတီေထာင္ …။ တစ္ေထာင္စီေနခဲ့ရတဲ့ကာလတစ္ေလ်ာက္မွာ ကိုဝင္းေမာ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပထမဆံုးၾကားသိခဲ့ရတာကေတာ့ စိုးရိမ္စရာပါ။ 

သူတို႔ေတာင္ငူ ေထာင္မွာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားခ်င္း ေထာင္တြင္း႐ိုက္ပြဲ(ေထာင္တြင္းတိုက္ပြဲ မဟုတ္ပါ) ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းပါ။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ေထာင္က်ေနတဲ့သူဆိုေတာ့ ၾကားသိရတဲ့သတင္းကို အတည္ျပဳဖို႔၊ အေသးစိတ္အမွန္ အတိုင္းသိရဖို႔ မလြယ္ခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီ့ပဋိပကၡထဲမွာ ပါဝင္ပတ္သက္တဲ့သူေတြကို အျခားေထာင္ေတြ ထပ္ေျပာင္းပို႔တဲ့အခါ ကိုဝင္းေမာ္ မပါဝင္ခဲ့ဘူးဆိုတာေလာက္ သိရတာနဲ႔ပဲ စိတ္ေအးခဲ့ရပါတယ္။ 

၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ကုန္ေလာက္မွာေတာ့ ကိုဝင္းေမာ္တို႔အမႈတြဲေတြ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ျပန္လြတ္သြားၾကေၾကာင္း ၾကားသိရပါတယ္။ ကိုဝင္းေမာ္နဲ႔ လူခ်င္းဆံုေတြ႔၊ သိကၽြမ္းခြင့္ရတာကေတာ့ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္၊ က်ေနာ္ ျမစ္ႀကီးနားေထာင္က ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္ၿပီး၊ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ႔မွာ ပါဝင္လႈပ္ရွားေနခ်ိန္မွပါ။ တစ္ရက္မွာ ကိုကိုႀကီးက လိပ္စာတစ္ခုေပးၿပီး လူၾကံဳပစၥည္းတစ္ခု သြားယူခိုင္းတယ္။ လိပ္စာက ေက်ာက္ေျမာင္း၊ အင္းဝလမ္းထဲမွာ။ ဘယ္သူလဲဆိုေတာ့ "ေ႐ႊသံစဥ္ ကိုဝင္းေမာ္" တဲ့။ 

တကယ္ေတာ့ ေ႐ႊသံစဥ္တီးဝိုင္းနာမည္ကို ျပန္သံုးခြင့္ေတာ့ မရေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ "အလကၤာ"ဆိုၿပီး တီးဝိုင္းသစ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေအာင္ျမင္မႈလည္း ရေနပါၿပီ။ ကိုကိုႀကီးနဲ႔ ကိုဝင္းေမာ္တို႔က ၁၉၈၈ မတိုင္ခင္ကတည္းက သိကၽြမ္းခဲ့ၾကသူေတြ။ ကိုယ္ေလးစားရတဲ့ တီးဝိုင္းေခါင္းေဆာင္၊ ဂစ္တာသမားတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္ အရမ္းဝမ္းသာသြားတယ္။ ရင္ေတြေတာင္မွ တလွပ္လွပ္ခုန္လို႔ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သိေနတယ္ေလ၊ ဒါ အေရးႀကီးတဲ့ ဆက္သြယ္မႈပဲဆိုတာကို။ ဒါေပမယ့္ ေတာဂိုက္ႀကီးက အထာေတြ၊ ဘာေတြမ်ား ကိုင္ေနဦးမလား။ ဆရာႀကီးစတိုင္နဲ႔ အေၾကာႀကီးနဲ႔မ်ားဆက္ဆံေလမလားလို႔ေတာ့ စိုးရိမ္ေနမိတယ္။ အဲလိုသာဆိုရင္ေတာ့ အေဝးကလြမ္းေနရတာကပဲ ပိုေကာင္းေသးတယ္ မဟုတ္လား။ 

ဒီလိုနဲ႔ပဲ ကိုဝင္းေမာ္ေနထိုင္ရာ ေက်ာက္ေျမာင္းထဲကအိမ္ကို က်ေနာ္ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေတြ႔ရေတာ့လည္း ေတာဂိုက္ႀကီး မဟုတ္ပါဘူး။ ဂ်င္းေဘာင္းဘီရွည္၊ တီရွပ္နဲ႔။ လက္မွာ ေဂၚကြင္း၊ နားမွာ နားကြင္းက ဆြဲထားေသး။ ႐ႊင္လန္းၿပီး တက္ၾကြဖ်ပ္ လပ္တဲ့ဟန္ပန္က အျပည့္။ ၿပီးေတာ့ စေတြ႔ေတြ႔ခ်င္းမွာကိုပဲ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲနဲ႔ အလြန္ေဖာ္ေ႐ြစြာဆက္ဆံတယ္။ ထူးျခားတာကေတာ့၊ လူတိုင္းကို လႈိက္လွဲေဖာ္ေ႐ြစြာ ဆက္ဆံတတ္တာနဲ႔၊ အဲဒီ့ဆက္ဆံမႈကို အျမဲတမ္း ထိမ္းသိမ္းထားႏိုင္တာပါပဲ။ အဲဒီ့ေန႔ကစၿပီး က်ေနာ္နဲ႔ ကိုဝင္းေမာ္တို႔ အလုပ္ေတြအမ်ားႀကီး တြဲလုပ္ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေက်ာက္ေျမာင္း၊ အင္းဝလမ္းက သူ႔ရဲ႕အခန္းကိုလည္း မၾကာခဏ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေရာက္ဆို ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္းလိုလိုကို ေရာက္ျဖစ္ရတာပါ။

ဘာ့ေၾကာင့္ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ရသလဲဆိုေတာ့ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ ကိုဝင္းေမာ္က DVB သတင္းဌာနအတြက္ လွ်ဳိ႕ဝွက္အလုပ္လုပ္ေပးေနသလို က်ေနာ္က ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ျပန္ၾကားေရးအေနနဲ႔ တာဝန္ယူေနရတာဆိုေတာ့ အျမဲလိုလိုထိေတြ႔ဆက္ဆံခဲ့ရတာပါ။ အဲဒီ့အခ်ိန္က DVB တီဗီ ဖြင့္ၾကည့္ရင္ေတာင္ အႏၱရာယ္ရွိပါတယ္။ ေထာင္ႏႈတ္ခမ္းနင္းၿပီး တီဗီၾကည့္ၾကရတာေလ။ DVB အတြက္ သတင္းေထာက္အလုပ္ လုပ္ေပးဖို႔ဆိုတာကတင္ တကယ့္ကိုအရဲစြန္႔ရတဲ့အလုပ္ႀကီး။ ဒါကို ကိုဝင္းေမာ္က သတင္းေထာက္တင္မဟုတ္ ျပည္တြင္းတာဝန္ခံသေဘာမ်ဳိး လွ်ဳိ႕ဝွက္လုပ္ေပးေနတာပါ။ 

အဲဒီ့ကာလက DVB ကထုတ္လႊင့္သမွ် ျပည္တြင္းသတင္းေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုဝင္းေမာ္ဆီကေနတစ္ဆင့္ ေရာက္ရတာပါ။ က်ေနာ္ကလည္း ကိုယ့္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ားလႈပ္ရွားမႈေတြသာမက ျပည္တြင္းက ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမွန္သမွ်ကို တိုင္းသိ၊ ျပည္သိ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ သင္းအသတ္ခံေနရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးကို ျပည္သူေတြသတိထားမိေစခ်င္တယ္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္ဝင္စားလာေစခ်င္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြကို ၾကားသိေစျခင္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ယဥ္ပါးလာေစခ်င္တယ္။ 

ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္က ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြကို အရဲစြန္႔ၿပီး သတင္းမွတ္တမ္းယူတယ္။ ကိုဝင္းေမာ္ကလည္း က်ေနာ္႐ိုက္ကူးသမွ် video tape ေတြကို DVB သတင္းမွာပါလာေအာင္ အရဲ႕စြန္႔ၿပီးအေရာက္ပို႔ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူကိုယ္တိုင္လည္း ကင္မရာတစ္လံုးနဲ႔ သတင္းမွတ္တမ္း လိုက္႐ိုက္ေလ့ရွိပါတယ္။ သူ႔အတြက္ ပိုၿပီး အရဲစြန္႔ရာေရာက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔႐ိုက္ခ်က္ေတြကေတာ့ အေတာ္ကိုညံ့လွပါသဗ်ာ။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္သာမဟုတ္၊ သတင္းတည္းျဖတ္သူ ပညာရွင္အားလံုးနီးပါးရဲ႕ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ မွတ္ခ်က္ပါပဲ။ 

ဒါဆိုရင္ ကိုဝင္းေမာ္က ဘာ့ေၾကာင့္ DVB ရဲ႕ျပည္တြင္းသတင္းရယူေရးမွာ အေရးအႀကီးဆံုး ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနရပါသလဲ။ အဲဒါဟာ သူ႔ရဲ႕လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္၊ သူ႔ရဲ႕ပါရမီနဲ႔ သူ႔ရဲ႕အဓိကအရည္အခ်င္းလို႔ပဲ က်ေနာ္ေတာ့ ထင္ပါတယ္။ DVB ရဲ႕လွ်ဳိ႕ဝွက္သတင္းေထာက္ လုပ္ေပးေနၾကသူ မတစ္ေထာင္သား၊ ဘယ္သူ႔မွဗိုလ္မထားသူ လူစြာေတြကို ကန္႔သတ္မထားတဲ့စည္းမ်ဥ္းေတြထဲမွာ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူကိုမွ အႏၱရာယ္မက်ေရာက္ေစဘဲ၊ စည္းစံနစ္တက် ညင္သာစြာစုစည္းကိုင္တြယ္ သြားႏိုင္တာ။ သူတို႔ရဲ႕မတူညီတဲ့ လိုအင္ဆႏၵေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ျဖည့္ဆီးေပးႏိုင္တာ …. ၿပီးေတာ့ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားဝ့ံတဲ့ သူ႔ရဲ႕သတၱိ …. ဘယ္ႏိုင္ငံတကာတကၠသိုလ္ကမွ ေပးအပ္ႏိုင္ျခင္းမရွိတဲ့ အရည္အခ်င္းပါ။ 

ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ မတိုင္မီကာလေတြအထိ DVB သတင္းေထာက္ လုပ္ဖူးတဲ့သူမွန္သမွ်၊ ကိုဝင္းေမာ္ကို အထင္ႀကီးခ်င္မွ ႀကီးၾကပါလိမ့္မယ္။ သူ႔ရဲ႕Clip ေတြကို ႀကိဳက္ခ်င္မွ ႀကိဳက္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုဝင္းေမာ္ကို မေလးစားပါဘူးဆိုတဲ့သူ၊ မခင္မင္ပါဘူးလို႔ ဆိုတဲ့သူေတာ့ မရွိေလာက္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ 

၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ။ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔အတူ က်ေနာ္အဖမ္းခံရတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္ အဓိက ကာကြယ္ဖံုးဖိခဲ့ရသူဟာ ကိုဝင္းေမာ္ပါ။ သူ႔ရဲ႕လွ်ဳိ႕ဝွက္နာမည္က "ကိုဂ်ပန္"။ က်ေနာ့္ကြန္ပ်ဴတာထဲကေန ေဒတာေတြ ေပါက္သြားေတာ့ ကိုဂ်ပန္ဆိုတဲ့နာမည္က သူတို႔အတြက္ အလြန္စိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္လာတယ္။ ကိုဝင္းေမာ္ကို အဖမ္းမခံႏိုင္ပါဘူး။ သူသာ အဖမ္းခံရရင္ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြအားလံုးအတြက္ မ်က္ေစ့ကြယ္သလို ျဖစ္သြားရမွာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္အတတ္ႏိုင္ဆံုး သူ႔အတြက္ ကာကြယ္ဖံုးဖိခဲ့ရပါတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔အဖမ္းခံရၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ႏိုင္ငံေရး မတည္ၿငိမ္မႈေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ ဆက္တိုက္ျဖစ္ေပၚလာၿပီး အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း အဖမ္းဆီးခံခဲ့ၾကရပါတယ္။ အႏၱရာယ္ေတြ မ်ားမ်ားလာတဲ့ၾကားထဲကပဲ ကိုဝင္းေမာ္လည္း အလုပ္ေတြမျပတ္လုပ္ေနေၾကာင္း၊ အတတ္ႏိုင္ဆံုးေတာ့ သိုသိုသိပ္သိပ္ ေနေနရေၾကာင္း၊ တစ္ေယာက္တည္းလြတ္ၿပီးက်န္ေနရစ္ေသးတဲ့ မစုစုေႏြးနဲ႔ အလုပ္ေတြတြဲလုပ္ေနေၾကာင္း စတာေတြလည္း ၾကားသိေနရပါတယ္။ 

ဖမ္းဆီးတာကလည္း က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္မက်န္ဆိုသလို ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ အနည္းငယ္မွ်ပတ္သက္တဲ့သူေတြပါ အဖမ္းခံေနရတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ၈၈ ေတြနဲ႔ပတ္သက္မိရင္ေတာ့ ပိုဆိုးပါတယ္။ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္၊ တစ္သုတ္ၿပီးတစ္သုတ္ ေထာင္ထဲဝင္လာၾကတဲ့သူေတြကိုၾကည့္ၿပီး အျပင္မွာ က်န္ေနရစ္တဲ့သူေတြအတြက္ က်ေနာ္တို႔မွာ စိတ္ပူေနၾကရပါတယ္။ 

"ဘယ္သူေတြေတာ့ ပါလာၾကျပန္ၿပီေဟ့။ ဘယ္သူေတြေတာ့ ေရွာင္ေနၾကၿပီတဲ့။ ဒါဆိုရင္ ဘယ္သူေတြေတာ့ လြတ္ေနတုန္းပဲေပါ့။ ဘယ္သူေတြေတာ့ လြတ္ပါ့မလား …" 

၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလဆန္း၊ တစ္ညေန အင္းစိန္သီးသန္႔ေထာင္ တိုင္ခန္းေတြေရွ႕။ က်ေနာ္ရယ္၊ ကိုကိုႀကီးရယ္ အျပင္ထြက္ရတဲ့အလွည့္မွာ စကားတေေျပာေျပာနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾကတုန္း ဗူးဝဘက္ကိုလွည့္ၾကည့္မိတဲ့ ကိုကိုႀကီးက "ဟာ ေဟ့ ဟိုဟာဘယ္သူေတြလဲဟ၊ ၾကည့္စမ္းပါဦး"။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အရပ္ေတြ ဂလံဂလား မားမားမားမားနဲ႔ႏွစ္ေယာက္က ကိုဝင္းေမာ္နဲ႔ကိုျမတ္စံ။ ပုပုေသးေသးႏွစ္ေယာက္က ကိုေအာင္ႀကီး(အီးေၾကာင္)နဲ႔ကိုတင့္ဆန္း။ 

"သြားပါၿပီဗ်ာ၊ အျပင္မွာေတာ့ လူကုန္ၿပီထင္တယ္"။ အေရွ႕မထြက္ဘဲ ေနာက္ကြယ္ကလႈပ္ရွားေနတဲ့ ကိုဝင္းေမာ္ေတာင္ အဖမ္းခံရၿပီဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔အေတာ္ပဲ စိတ္ပ်က္မိၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ က်ေနာ္တို႔ထဲကတခ်ဳိ႕ အင္းစိန္ေထာင္မႀကီးဘက္ေျပာင္းရ။ က်ေနာ္က ျပႆနာတစ္ခုနဲ႔ စစ္ေခြးတိုက္ထဲေရာက္ၿပီး တစ္လအပိတ္ခံရ။ က်ေနာ္ စစ္ေခြးတိုက္ျပစ္ဒဏ္ကလြတ္တဲ့ေန႔မွာပဲ ကိုဝင္းေမာ္လည္း ေထာင္မႀကီးထဲေရာက္ေနေၾကာင္း ၾကားသိရတယ္။ 

က်ေနာ္ တိုက္ဝင္းထဲဝင္လာေတာ့ ကိုဝင္းေမာ္ ေထာင္ဝင္စာထြက္တာနဲ႔ ဆံုတယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြ အသီးသီး တရား႐ံုးထြက္ရေတာ့ ကိုဝင္းေမာ္လည္း ကိုျမတ္စံတို႔နဲ႔အတူ ႐ံုးထြက္ရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အလုပ္နဲ႔ေထာင္ဒဏ္ ၁၇ ႏွစ္စီက်သြားေၾကာင္းၾကား သိရတယ္။ ေထာင္ေတြေျပာင္းေ႐ႊ႕ရတဲ့အခါက်ေတာ့ ထူးထူးျခားျခားပဲ၊ သူအရင္ေနခဲ့ရတဲ့ ေတာင္ငူေထာင္ကိုပဲ အေျပာင္းေ႐ႊ႕ခံခဲ့ရတယ္။ 

သူ ေထာင္က်ေနစဥ္အတြင္းမွာပဲ ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံ၊ ကိတ္ေတာင္းတကၠသိုလ္ကေပးအပ္တဲ့ ဆုတစ္ဆုသူရရွိေၾကာင္း ၾကားသိရပါတယ္။ အခက္အခဲေတြ အႏၱရာယ္ေတြၾကားထဲ ႏိုင္ငံေရးကို သူတကာေတြ ေရွာင္ဖယ္ေနၾကခ်ိန္မွာ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔အနစ္နာခံၿပီး အမ်ားအတြက္ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ကိုဝင္းေမာ္အတြက္ က်ေနာ္တို႔တေတြ ဂုဏ္ယူခဲ့ရပါတယ္။ 

၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ေျပာင္းလဲလာတဲ့ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ေတြေၾကာင့္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔အတူ ကိုဝင္းေမာ္လည္း ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ သူ႔ရဲ႕ခ်စ္ဦးသူျဖစ္တဲ့ ဂီတအႏုပညာနဲ႔ပဲ သူယံုၾကည္တဲ့ႏိုင္ငံေရးကို ဆက္လက္ပံုေဖာ္ထုဆစ္ေနပါတယ္။       ။ 

ကိုမာကီ (၈၈ မ်ဳိးဆက္)

(၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၂၂ ရက္ေန႔ထုတ္ “အာရွအလင္းဂ်ာနယ္” မွ)


  

No comments: