အစဥ္အဆက္ရရွိခဲ့ေသာ အထူးအခြင့္အာဏာမ်ားကို မစြန္႔လႊတ္ႏုိင္တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ဒီမုိကေရစီ၊ ဒီမုိကေရစီ ဟူ၍ ေျပာေနၾကေသာ္လည္း ၎တုိ႔ ေျပာဆုိၾကသည့္ ဒီမုိကေရစီက အမ်ားျပည္သူ လုိလားႏွစ္သက္သည့္ ဒီမုိကေရစီမ်ဳိးမဟုတ္တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ အထူးသျဖင့္ စာနယ္ဇင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္အပုိင္းတြင္ စတုတၳမ႑ိဳင္ ဟူေသာစကားကို ႏႈတ္ဖ်ားက ေျပာေနၾကေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ ႏွစ္သက္လိုလားသူ ဘယ္ႏွဦးရွိသလဲဆုိတာ တြက္ဆစရာ ျဖစ္လာသည္။
ယခုတစ္ေလာတြင္ စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင့္ဟူသည္ကုိ မႏွစ္ၿမိဳ႕စရာလိုလို၊ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ပရမ္းပတာလိုလို ေျပာဆုိခ်င္တာေတြလည္း ေတြ႔လာရသည္။ အဲဒါသည္ သူတစ္ပါး လြတ္လပ္ခြင့္ကို မိမိလက္ထဲ ဆုပ္ကိုင္ထားခ်င္သူတုိ႔၏ သေဘာျဖစ္သည္။ ဒီမုိကေရစီဆုိလွ်င္ေတာ့ လူတစ္ဦးခ်င္းတို႔၏ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို ေလးစားတန္ဖိုးထားရလိမ့္မည္။ အမ်ားျပည္သူသည္ လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ မထိုက္တန္ေသး။ မိမိထိန္းခ်ဳပ္ပဲ့ကိုင္မွရမည္ဟု မွတ္ယူျခင္းသည္ အာဏာရွင္စိတ္ဓာတ္ျဖစ္သည္။
ယခုဆုိလွ်င္ အာဏာရွင္စနစ္မွ ဒီမိုကေရစီသို႔ ေရွး႐ႈကူးေျပာင္းသည္ဆုိတာ ႏွစ္ႏွစ္ခြဲခန္႔ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ သည္အေျပာင္းအလဲသည္ အေပၚကစတင္ေသာ အေျပာင္းအလဲဟု အခ်ဳိ႕က ဆုိၾကသည္။ ဟုတ္သေလာက္လည္း ဟုတ္ပါလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ အာဏာလက္ငုတ္ပုဂ္ၢိဳလ္တုိ႔က ဘာအတြက္ အေျခာက္တုိက္ ေျပာင္းမည္လဲ။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ အဲသည္အေနအထားမွာ ထာဝရေနမည္ေပါ့။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မေျပာင္းမျဖစ္၍ ေျပာင္းသည္။ သို႔မဟုတ္ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကိုၾကည့္ကာ ေျပာင္းမွဖစ္မည္ဟု သေဘာေပါက္သျဖင့္ ေျပာင္းခဲ့သည္ဟု ဆုိခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ေျပာင္းသည့္အခါမွာ ကိုယ္ကဦးေဆာင္သည့္အေနအထားမွာပဲ ဆက္လက္တည္ရွိေနေအာင္၊ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ကုိလည္း မိမိကပင္ ဆက္လက္ ထိန္းေက်ာင္းေနႏုိင္ေအာင္ အဲသည္လို အစီအစဥ္မ်ဳိးႏွင့္ေျပာင္းတာ အမ်ားအျမင္ ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အေျပာင္းအလဲေတြ စတင္ခ်ိန္၌ ေစာင့္ၾကည့္သူေတြက ခင္ဗ်ားတို႔ဟာက ဘာေျပာင္းသလဲ၊ ဆုိင္းဘုတ္ေျပာင္းခ်ိတ္တာပဲ၊ အက်ႌလဲဝတ္တာပဲ၊ လူမလဲဘဲ ေက်ာနံပါတ္လဲၿပီး ျပန္ဝင္လာတာပဲ စသျဖင့္ ေဝဖန္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သည္လုိေဝဖန္သည့္အခါ ျပန္လည္ တုံ႔ျပန္သည့္ ဆင္ေျခစကားတစ္ခုက လူမေျပာင္းေပမယ့္ မူေျပာင္းသည္ တဲ့။ လူေျပာင္းဖို႔ထက္ မူေျပာင္းဖို႔က ပုိအေရးႀကီးသည္ မဟုတ္လား တဲ့။
ဒါကိုပဲ ပိုၿပီးစကားတတ္သူေတြက်ေတာ့ “ဒါ႐ုိက္တာ မေျပာင္း၊ မင္းသားလည္း ထုိနည္း၎၊ သုိ႔ေသာ္ ဇာတ္ညႊန္းကေတာ့ ေျပာင္းသြားၿပီဗ်” ဟု ဆုိသည္။ အရင္တုန္းက ဇာတ္ညႊန္းမေကာင္းသျဖင့္ မင္းသားသည္ လူထုခ်ဥ္ဖတ္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ယခု ဇာတ္ညႊန္း ေျပာင္းလုိက္ၿပီဆုိေတာ့ လူထုအခ်စ္ေတာ္ မင္းသားေလးျဖစ္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေတာ့မည္ဟု ဆုိခ်င္ေသာသေဘာ။
သို႔ေသာ္ တစ္သက္လုံး ဘီလူးလုပ္လာခဲ့သူကို ဒီတစ္ခါေတာ့ မင္းသားေနရာကေဟ့ဟုဆုိလွ်င္ သူ ကတတ္မည္လား။ ဘီလူးအမူအရာ အက်င့္အၾကံေတြ ေပ်ာက္မည္လား။
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ဘီလူးမ်ားကုိ မလိုခ်င္၊ မင္းသားမ်ားကိုသာ ၾကည့္ခ်င္ ျမင္ခ်င္ၾကသည္ျဖစ္ရာ၊ နဂုိမူလ ဘီလူးမ်ား မင္းသားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲၾကမည္ဆုိေသာအခါ ယုံႏုိင္ရန္ခက္ေသာ္လည္း အေကာင္းကိုေမွ်ာ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ၾကသည္။
အစပုိင္းမွာ မဆုိးဘူးဟုထင္စရာ အျပဳအမူေတြျမင္ရေတာ့ ဝမ္းသာၾကသည္။ သို႔ေသာ္၊ ဇာတိလကၡဏာ ျပန္ေပၚတာေတြ မၾကာခဏ ေတြ႔လာရေတာ့လည္း စိုးရိမ္ၾကသည္။ သူ တကယ္ ေျပာင္းႏုိင္ပါ့မလား၊ ေျပာင္းရင္ေကာ ဘယ္ေလာက္အထိ ေျပာင္းမွာလဲ။
အေနာက္တုိင္းသားတုိ႔ကေတာ့ က်ားသစ္တုိ႔မည္သည္ ခႏၶာကိုယ္ေပၚရွိ အကြက္အေျပာက္မ်ားကို မေျပာင္းလဲႏုိင္ဟု ဆုိသည္။ သည္သေဘာကိုပဲ အေရွ႕တုိင္းသားမ်ားက က်ားသည္ သူ႔ကုိယ္ေပၚက ကန္႔လန္႔စင္းမ်ားကို မေဖ်ာက္ႏုိင္ဟု ဆုိသည္။ က်ား၊ က်ားသစ္တုိ႔ကို ဥပမာထား ေျပာဆုိေနၾကေသာ္လည္း စင္စစ္ လူတုိ႔၏ အက်င့္စ႐ုိက္မ်ားအေၾကာင္း ေျပာလိုျခင္း ျဖစ္သည္။
လူတုိ႔သည္ စြဲျမဲၿပီးေသာ အက်င့္စ႐ုိက္မ်ားကို မေဖ်ာက္ဖ်က္ႏုိင္။ အထူးသျဖင့္ မေကာင္းေသာ အက်င့္စ႐ုိက္မ်ားမွာ အေနၾကာ အ႐ုိးစြဲၿပီးေနာက္တြင္ ျပင္ဆင္ဖို႔ရာ အလြန္ခက္သည္။ ဘယ္ေလာက္ ခက္သနည္းဟူမူ အထက္ကဆုိခဲ့သည့္ က်ား-က်ားသစ္ေတြ ၎တုိ႔ ကိုယ္ေပၚက အစင္းမ်ား အေျပာက္မ်ားကို ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ပယ္ဖ်က္ဖို႔ ခက္သေလာက္ပင္ ခက္ခဲသည္။ တစ္နည္းေျပာေသာ္ ျပင္ဖုိ႔ရာ မျဖစ္ႏုိင္ဟူ၍ ဆုိျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ သည္ေခတ္မွာေတာ့ ဆံပင္ဆုိးေဆးေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးေပၚေနရာ က်ား-က်ားသစ္ အေရျပားမ်ားေပၚတြင္ လိုရာအကြက္အဆင္ေတြ ျခယ္သလုိ႔ ရခ်င္ရေနလိမ့္မည္။ က်ားကုိယ္ေပၚမွာ အကြက္အေျပာက္ေတြ ေရး၊ က်ားသစ္ကို ကန္႔လန္႔စင္းေတြ ျခယ္ေပး။ အဲဒါဆုိလွ်င္ က်ားက က်ားသစ္ျဖစ္၊ က်ားသစ္က က်ားျဖစ္။ အဲသလို အေျပာင္းအလဲျဖစ္ႏုိင္သည္။ အေရးႀကီးတာက ဆုိးေဆးေကာင္းဖို႔ပဲ။ သည္လုိပဲ၊ ဘီလူးေတြေကာ မင္းသားျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ဘူးလား။
ဒႆဂီရိကုိ ယခုေခတ္ အဆင့္ျမင့္လာသည့္ ပလတ္စတစ္ဆာဂ်ရီ နည္းပညာျဖင့္ ျပဳျပင္ေပးႏုိင္လွ်င္ ေခါင္းစြပ္မပါဘဲ မင္းသားျဖစ္ႏုိင္သည္။ အဲ၊ မ်က္ႏွာခ်ည္းျပင္႐ုံႏွင့္ေတာ့ ကိစၥၿပီးမည္မဟုတ္။ အစြယ္လည္း ႏုတ္ဖို႔ လိုလိမ့္မည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ ျပံဳးလိုက္သည့္အခါတုိင္း (ရွင္ဥတၱမေက်ာ္ ေတာလားထဲကလို) ဘီလူးသြားသည္ လျဖဲတည္း ျဖစ္ေနေပမည္။ ။
ေဖျမင့္
၁၃၊ ၇၊ ၂၀၁၃
(ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၃၊ အမွတ္ ၁၅၅)
No comments:
Post a Comment