Tuesday, August 27, 2013

က်ေနာ္နဲ႔ ဂီတသူရဲေကာင္းမ်ား (၃) - မင္းေက်ာ္ခိုင္

မြန္းေအာင္က အႏုပညာဝါသနာႀကီးလြန္းလို႔ ကခ်င္ျပည္ ျမစ္ႀကီးနားကေန ရန္ကုန္ကိုဆင္းလာတာ။ သူနဲ႔အတူ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ဂစ္တာသမားေတြလည္း ပါလာတယ္။ က်ေနာ္မွတ္မိတာ ေနာ္ဂ်ာ၊ ဂြတို (ဂြတိုက ေဘ့စ္ဂစ္တာ တီးတယ္၊ ခု သူက ကခ်င္ျပည္နယ္ လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္ရဲ႕ အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဂြမ္ေမာ္)၊ ကိုရဲတို႔အုပ္စုက သူ႔အေပၚ အမ်ားႀကီးအကူအညီေပးခဲ့တယ္။ အဓိက ကိုရဲ၊ သူ႔အေပၚေစတနာအျပည့္နဲ႔ ဆိုပံုဆိုနည္းအစစ ညီလို သူငယ္ခ်င္းလို သင္ျပေပးခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ မွတ္မိတယ္။ ကိုရဲ မြန္းေအာင္ကို ေတာ္ေတာ္ေမာင္းခဲ့တာ။ ေတာ္႐ံုလူဆို စိတ္ဓာတ္ေတာ္ေတာ္က်သြားႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ မြန္းေအာင္က ဇြဲေကာင္းတယ္၊ သူ႔အတြက္ ေကာင္းေစခ်င္တဲ့ေစတနာနဲ႔ ေမာင္းတာမွန္းသိလို႔ သူ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္း မိုးေက်ာ္နဲ႔ မြန္းေအာင္ အရမ္းတြဲျဖစ္ၾကတယ္၊ မြန္းေအာင္ငွားေနတဲ့ ၆ မိုင္ခြဲကအိမ္မွာ မိုးေက်ာ္ သူ ကြယ္လြန္ခါနီးအထိ ေနသြားတယ္။ 

ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေဒသေကာလိပ္က ပထမႏွစ္စာေမးပြဲ အတြက္ေျဖၾကရၿပီ။ မိုးေက်ာ္နဲ႔ က်ေနာ္က ဘာစာမွ မရဘူး၊ ေက်ာင္းမွ မွန္ေအာင္မတက္ခဲ့ၾကတာ။ ဒါေပမယ့္ ေမးခြန္းေတြက သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ဆီက ရထားတယ္။ ဒါနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္သား စာခိုးခ်ဖို႔ Field Jacket တထည္စီဝတ္ၿပီး ဂ်ာကင္အိပ္အမ်ားႀကီးထဲ စာေတြျဖဲထည့္ၿပီး ခိုးခ်ဖို႔လုပ္ၾကတယ္။ ေျဖရတာက သူနဲ႔ က်ေနာ္က ေရွ႕ခံု ေနာက္ခံု။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ စာေမးပြဲခန္းထဲ ေႏြေခါင္ေခါင္ Field Jacket ႀကီးေတြနဲ႔ ေခၽြးေတြျပန္ၿပီး ဘယ္ေမးခြန္းရဲ႕အေျဖက ဘယ္အိပ္ထဲ ထည့္ထားမွန္းမသိနဲ႔ ႏွစ္ေရာက္သား ေအာင္ျမင္စြာ စာေမးပြဲက်ၾကေလသတည္းေပါ့ဗ်ာ...။ က်န္တဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြ ညီညီတို႔ ေမာင္နီတို႔က ေက်ာင္းတက္မွန္ၿပီး ေအာင္သြားၾကတယ္။ 


အဥၨလီအတြက္ ဂီတဥၨလီသီခ်င္းေခြထြက္ေတာ့ ေခြက ထင္သေလာက္မေပါက္ခဲ့ဘူး။ အေခြက လိႈင္ေတးသံသြင္းကေနျဖန္႔တာ။ ေခြထြက္ၿပီး မၾကာခင္ ကိုအုန္းျမင့္(ရီေဇာ္) က ေခြ ၂ ဒါဇင္ ယူလာတယ္။ မင္းေက်ာ္ခိုင္ေရ၊ ကိုတိုးအေခြေတြ ဒို႔ ဝိုင္းျဖန္႔ရေအာင္ဆိုၿပီး လာေပးတယ္။ ဒါနဲ႔ ကိုရဲရယ္ က်ေနာ္ရယ္ ေခြေတြယူၿပီး ဘယ္သူ႔ကို စ ေရာင္းမလဲေပါ့၊ က်ေနာ္က အင္ၾကင္းေဆာင္က ဂ်ီဂ်ီး (ကိုေမာင့္ညီမကိုပဲ စ ေရာင္းတာေပါ့) ဆိုၿပီး ဂ်ီဂ်ီးဆီ သြားေရာင္းတယ္။ ဂ်ီဂ်ီးက ၂ ေခြကို တေခြ ၂၅ က်ပ္နဲ႔ ဝယ္လိုက္တယ္။ အဲဒီအရင္းနဲ႔ တျခားေနရာေတြ ခရီးဆက္ၾကတာေပါ့၊ ရန္ကုန္ ဆူးေလ ဟိုင္းလက္ကားေတြ တေယာက္တက်ပ္ဆြဲတဲ့အခ်ိန္ ကက္ဆက္ပါတဲ့ကားေရြးၿပီး ေရွ႕တန္းမွာထိုင္ ဒ႐ိုင္ဘာကို ကိုတိုးအေခြေပးၿပီး ေၾကာ္ျငာအေနနဲ႔ ဖြင့္ခိုင္း... အဲလိုစ ျဖန္႔ၾကတယ္။ ေတာင္ဥကၠလာဘက္ဆို ေခြငွားဆိုင္ေတြက ေဈးမေပးဘူး၊ အဆိုေတာ္အသစ္ဆိုၿပီး ထားခဲ့ေလ ေနာက္တပါတ္လာၾကည့္ေပါ့။ ဒါမ်ဳိးေတြ တခ်ဳိ႕ဆိုင္ေတြကို ၁၅ က်ပ္နဲ႔ ေရာင္းခဲ့ရတာေတြ ရွိတယ္။ နာမည္မႀကီးေသးရင္ ဒီလိုပဲ မ်က္ႏွာငယ္ရတယ္။ (မြန္းေအာင္ကိုယ္တိုင္ သူ႔အေခြအတြက္ အဲလိုအျဖစ္ သူကိုယ္တိုင္ၾကံဳခဲ့ရတယ္)။

ေခြေရာင္းရတဲ့ ပိုက္ဆံေတြကလည္း လမ္းစရိတ္၊ စားတာေသာက္တာနဲ႔ ေငြေခါင္းကြဲေတာ့တာေပါ့။ ဝန္ခံရရင္ ေငြစာရင္းမရွင္းႏိုင္ျဖစ္ကုန္တယ္။ ကံေကာင္းတယ္ပဲေျပာရမလားပဲ ေခြေတြကို တာဝန္ခံယူလာတဲ့ ကိုအုန္းျမင့္က စိတ္တခါတခါ ေဖာက္တတ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္သူ စိတ္ထေဖာက္ေတာ့ ေတးသံသြင္းဆိုင္ကလည္း ဘာမွလုပ္လို႔ မရဘူးျဖစ္ေရာ။ ေတးသံသြင္းဆိုင္က ပိုင္ရွင္ရဲ႕သား (နာမည္ေမ့ေနတယ္) တာဝန္ခံၿပီး ကိုအုန္းျမင့္ကိုထုတ္ေပးခဲ့တာဆိုေတာ့ သူ႔အေဖက သူ႔သားကို အိမ္ေပၚကႏွင္ခ်လိုက္တယ္ ၾကားတယ္။ ဒါလည္း ခဏပါပဲ၊ သားအဖကိုး။ သူ႔သားက ကိုတိုးတို႔ ကိုရဲတို႔အေပၚ သံေယာဇဥ္ႀကီးတယ္၊ ေအာင္ျမင္ေစခ်င္တယ္ေလ။ အဲဒီ အဥၨလီအတြက္ ဂီတဥၨလီ သီခ်င္းေခြကာဗာက ပန္းခ်ီေက်ာ္ေက်ာ္ဝင္း(ကြယ္လြန္) ေရးခဲ့တာ။ က်ေနာ္က ဒီဇိုင္းတခုေရးၿပီး ေရာင္စံုစာကူးစက္နဲ႔ (Electronic Wax နဲ႔ေရးတဲ့ဒီဇိုင္း) A4 ဆိုဒ္ထုတ္ၿပီး ရန္ကုန္ အင္းစိန္ ဘတ္စ္ကားေတြေရာ၊ ဟိုင္းလက္ကားေတြေရာ ေဘးမွာကပ္ ကပ္ေပးလိုက္တာ။ ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ အသုဘပို႔တဲ့ ဘတ္စ္ကားေတြေဘးမွာ ဦးဘယ္သူ၊ ေဒၚဘယ္သူ အသက္ဘယ္ႏွႏွစ္ ဆိုၿပီး ကပ္တဲ့စာေတြလို ျဖစ္သြားတာ။ 

အေခြထြက္ၿပီး နည္းနည္းၾကာတဲ့အခ်ိန္ က်ေနာ္တို႔ ဘားလမ္းထဲက မုတ္ဆိတ္လၻက္ရည္ဆိုင္မွာထိုင္ၾကရင္း ကိုေမာင္က စကားစလာတယ္။ တိုးႀကီး ဒီလိုသာဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ေအာင္ျမင္တဲ့အဆိုေတာ္ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး... လို႔လည္းေျပာေရာ ကိုရဲက ေမာင္ေမာင္ အဲလိုမေျပာသင့္ဘူး၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တိုးႀကီး ေအာင္ျမင္ဖို႔ ဒို႔သူငယ္ခ်င္းေတြမွာ တာဝန္ရွိတယ္၊ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ဝိုင္းလုပ္ရမယ္ဆိုၿပီး ေျပာတယ္။ က်ေနာ္ သိတယ္၊ ကိုေမာင္ကလည္း ကိုတိုးကို ေအာင္ျမင္ေစခ်င္တယ္၊ ဂ႐ုဏာေဒါေသာနဲ႔ ေျပာခဲ့တာပါ။ တကယ္တန္းက် သူတို႔သူငယ္ခ်င္းခ်င္း သိပ္ခ်စ္ၾကတာ။ သူတို႔သီခ်င္းေတြကို ကိုတိုးအတြက္ပဲ ေရးစပ္ခဲ့ၾကတာ၊ ကိုရဲက ကိုတိုးအေပၚ ဘယ္ေလာက္သံေယာဇဥ္ႀကီးတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ သိတယ္။ ကိုရဲနဲ႔ က်ေနာ္ႏွစ္ေယာက္ထဲ အရက္ေသာက္ၾကတဲ့အခ်ိန္ဆို ကိုရဲ အျမဲေျပာတယ္၊ တိုးႀကီး တေန႔ လံုးဝ ေအာင္ျမင္ရမယ္၊ ကိုယ္တို႔ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားေပးရမယ္...။ ဒါ သူအျမဲႏွလံုးသြင္းထားတဲ့ စကားေတြ။ ဒီၾကားထဲ မဆီမဆိုင္ က်ေနာ့္ကိုပါလာၿပီး မင္းေက်ာ္ခိုင္နာမည္ကိုလည္း တိုး ပါတဲ့နာမည္တခုေျပာင္းပါလား တဲ့။ ဟာ... ဘာဆိုင္လို႔လဲ ကိုရဲရာဆိုေတာ့ ကိုယ္က တိုး ဆိုရင္ ခ်စ္တယ္ကြာတဲ့၊ ခ်စ္မွာေပါ့ သူ႔ငယ္ခ်စ္နာမည္က တိုးတိုး ေလ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔သီခ်င္းေတြမွာ တိုး ဆိုတဲ့စကားလံုး အျမဲပါတာ...။

၁၉၇၉ ေလာက္ကေန ၁၉၈၃ ေလာက္ကာလေတြတုန္းက ရန္ကုန္တကၠလိုလ္ထဲမွာ ကဗ်ာ႐ူး စာ႐ူးေတြ ေတာ္ေတာ္ေပါတာ၊ တကယ့္ကဗ်ာဆရာျဖစ္သြားတဲ့သူေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ပုဆိုးတိုတိုဝတ္၊ ေဆးေပါ့လိပ္ကိုခဲ၊ လၻက္ရည္ဆိုင္ထိုင္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘဝသမား၊ ဘဝကဗ်ာဆရာ၊ ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္ စာေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာေတြေပါ့ေလ... အဲလိုပံုစံေတြ ေခတ္ထခဲ့တယ္။ 

က်ေနာ္က အရက္ပဲေသာက္တတ္တာ၊ ေဆးလိပ္မေသာက္တတ္ေသးဘူး။ ကိုတိုး၊ ကိုရဲ၊ ကိုေမာင္၊ ကိုေနဝင္း၊ ဘိုတင့္(ရာျပည့္)၊ မိုးေက်ာ္တို႔က အဲဒီကာလ ေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ဆင္ႀကိဳက္တယ္၊ ဆင္စီးတယ္ေပါ့။ ေဆးေပါ့လိပ္က ႏွင္းဆီ၊ ေနာက္ သဇင္ႀကိဳက္ၾကတယ္။ သဇင္ဆိုတာက သိတယ္မဟုတ္လား... လိပ္ျပာေတာင္ေဆးဆိုင္ေတြမွာ ရတယ္။ အဲဒီသဇင္နဲ႔ လ်က္ဆားထုတ္ေလးနဲ႔ ေရေႏြးၾကမ္းေလးနဲ႔ ေဆးေပါ့လိပ္ေလးနဲ႔ဆို ကိုထီးဆိုသလို ဘာနဲ႔မွမလဲႏိုင္တဲ့ စည္းစိမ္ေလးေပါ့ဗ်ာ...။ ေမာင့္အသည္းေလး ေဆးတံတိုေပါ့...။ မိုးေက်ာ္က အရက္နဲ႔မတည့္ဘူး၊ ကိုရဲက်ေတာ့ အရက္ကို ေရမေရာပဲ ေသာက္တတ္တာ... ဒါေပမယ့္ ေသာက္ခဲတယ္။ သူတို႔က အၿငိမ္ႀကိဳက္ၾကတဲ့သူေတြ။ 

သူတို႔ကိုၾကည့္ၿပီး အားက်ေလးစားၾကတဲ့လူငယ္ေတြ အတုယူမွားၾကတာက အဲဒီ ရီေဝတဲ့စတိုင္ဖမ္းၿပီး အႏုပညာသမားႀကီးေတြလို လၻက္ရည္ဆိုင္ေတြမွာ ေရေႏြးတအိုးၿပီးတအိုး မွာေသာက္ၾကရင္း စတိုင္ထုတ္ၾကတာပဲ။ ကိုရဲတို႔အုပ္စုက အဲလိုမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ေကာင္းေနၿပီဆိုရင္ ဂစ္တာကိုကိုင္ ကီး(Key)ေတြ စမ္း၊ သံစဥ္ေတြ ရွာ၊ စကားလံုးေတြနဲ႔ သီခ်င္းေရးတတ္ၾကတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာၾကားရတဲ့ ေက်းငွက္သံေတြ၊ သစ္ရြက္ေလတိုးသံေတြဟာ သူတို႔အတြက္က သံစဥ္ေတြပဲေလ။ တခါတေလ သမိုင္းဝင္းထဲက မိန္းကေလးအေဆာင္ေတြ မသြားျဖစ္တဲ့ညေတြ အင္းလ်ားကန္ေဘာင္ေပၚ ဂစ္တာတီးၾကရင္း အင္းလ်ားေရျပင္ရဲ႕ လိႈင္းပုတ္သံေတြဟာလည္း သူတို႔အတြက္ လွပတဲ့သံစဥ္ေတြပဲေလ...။ 

ေနာက္ သဇင္ေခတ္ကုန္ေတာ့ ကုလားမေခတ္ ေရာက္လာတယ္။ ကုလားမဆိုတာ ေနာက္လူေတြက ငါးလို႔ ေခၚၾကတယ္။ လွည္းတန္းမီးပိြဳင့္က အိမေက်ာက္ေက်ာဆိုင္မွာ ရတယ္။ ကိုေနဝင္းကေတာ့ ပင္တိုင္ေဖာက္သည္ႀကီးေပါ့။ RIT ေရွ႕ႀကိဳ႕ကုန္းဝင္းထဲက ႏွင္းဆီလၻက္ရည္ဆိုင္မွာလည္း ရတယ္။ လ်က္ဆားထုတ္နဲ႔ ေရးေႏြးၾကမ္းတခြက္ကေတာ့ ဖရီးေပါ့ဗ်ာ...။ တညသား သမိုင္းဝင္းထဲက သဇင္ေဆာင္ေရွ႕ ဂစ္တာတီးေနၾကရင္း ကိုရဲေဘးမွာခ်ထားတဲ့ ႏွင္းဆီေဆးေပါ့လိပ္ေတြထဲက တလိပ္ယူေသာက္မိတာ အရက္ေသာက္ထားတဲ့အခံနဲ႔ ခ်ာလပတ္ကို ရမ္းေတာ့တာပဲ။ ကိုရဲ က်ေနာ့္ကိုမနဲတြဲၿပီး သူ႔အေဆာင္အထိ တြဲျပန္ခဲ့ရဘူးတယ္။ သူ႔ေဆးေပါ့လိပ္ေတြက ဆင္ထည့္ထားတဲ့ ေဆးလိပ္ေတြကိုး။ အဲဒီကတည္းက ဆင္ဆို ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္သြားခဲ့တာ ခုထိပါပဲ။ 

တရက္က်ေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ကိုေမာင္ လွည္းတန္းသြားၾကတယ္။ အိမဆီဝင္ၿပီးေတာ့မွ ပန္းကမၻာအေအးဆိုင္မွာ ႏွစ္ေယာက္ထိုင္ၾကရင္း (အဲဒီတုန္းက အဥၨလီေမာင္ေမာင္ဆိုတာ နာမည္သာသိၾကေပမယ့္ လူနဲ႔မတြဲမိၾကေသးဘူး) ကိုေမာင္က ကုလားမပုလင္းထုတ္ၿပီး မင္းေက်ာ္ခိုင္ နည္းနည္းခ်ၾကည့္ဆိုၿပီး အတင္းစည္း႐ံုးတာ။ က်ေနာ္လည္း ကိုေမာင္ တစိတ္ပဲေနာ္ဆိုၿပီး တစိတ္ခ်လိုက္တာ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ေကာင္းခဲ့တာပါပဲ။ ကိုေမာင့္ညီမ ဂ်ီဂ်ီးက သူ႔ကိုအေၾကာင္းသိေတာ့ က်ေနာ့္ကို မင္းေက်ာ္ခိုင္ နင္ ငါ့အကို ဘဲျဖဴႀကီးနဲ႔ေပါင္းၿပီး ဘာေတြလုပ္ေနလဲဆိုၿပီး သူငယ္ခ်င္းပီပီ ဆူခဲ့ဖူးတယ္။ ဂ်ီဂ်ီးက သူ႔အကိုကို ဘဲျဖဴႀကီးလို႔ ေခၚတာကိုး။ 

သူတို႔အုပ္စုထဲ ကိုတိုးက အျမဲတမ္း Ray Bin မ်က္မွန္တပ္ၿပီး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ရွိတယ္။ ကိုေနဝင္းက်ေတာ့ ဟန္ေဆာင္လို႔ မရဘူး။ သူေကာင္းလာၿပီဆိုရင္ သူေျပာခ်င္တာေျပာေတာ့မယ္၊ ကိုေမာင္က်ေတာ့ စကားသိပ္မေျပာဘူး စိတ္ပါမွေျပာတာ။ စာဖတ္ခ်င္ဖတ္၊ မဖတ္ရင္ ဂစ္တာကိုင္ၿပီး သံစဥ္စမ္းေနေတာ့တာပဲ။ ကိုရဲက်ေတာ့ စကားေတြအထာနဲ႔ ေျပာၿပီ...။ 

ဆက္ပါဦးမည္။

မင္းေက်ာ္ခိုင္


  

No comments: