တည္းခိုခန္းေတြ ဘာျပဳလို႔ မရွိတာတုန္း။
အျမန္လမ္းမႀကီးက ဘာျပဳလို႔ မျဖတ္တာတုန္း။
ဘူတာ႐ံုကေလးက ဘာျပဳလို႔ စုတ္ျပတ္ေနတာတုန္း။
ဘာျပဳေနတာတုန္း၊ ဘာကို ျပဳေနတာတုန္း၊ ဘာေတြကို ျပဳေနၾကတာတုန္း၊
ျပဳျခင္းဟာ မရွင္းမလင္း ... ... ။
သဲေခ်ာင္းႀကီးကေန ကုန္း႐ုန္းတက္၊ ခ်ဳံေတြၾကားမွာ ဆိုင္းဘုတ္ကေလး ေတြ႔မယ္။
ေျပာခ်င္တာက ...
ခ်ဳံေတြကြယ္ထားတယ္ ဆိုင္းဘုတ္ကို
မကြယ္ႏိုင္ဘူး သမိုင္းကို ... အဲ့လို။
ဒါဟာ လူထူးလူဆန္း တစ္ေယာက္ကို ငံုထားတဲ့ ၿမိဳ႕ေပါ့။
မေကာင္းတာလုပ္သူေတြ ေစာင့္ေရွာက္ခံရၿပီး
ေကာင္းတာလုပ္သူေတြ ေစာင့္ၾကည့္ခံရတဲ့ ေခတ္မွာ စနစ္မွာ
အမွန္တရားကို သူ႔ဆီက အေမြရတယ္။
“ေမာင္ဖာ ... မင့္သားဟာ ဆူဆူပူပူနဲ႔ အက်ဳိးေပးမယ့္ သားပဲ” တဲ့ ...
လူႀကီးသူမေတြ မွန္းတာ မမွားခဲ့ဘူး။
အသက္ ၂၀ မွာ စာမူေတြကို ဒိုင္ခံဖတ္၊ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္အတြက္ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့တဲ့ သူ႔ကို
အခုေတာ့ ညလံုးေပါက္ အရက္ဆိုင္ေတြ၊ ဂိမ္းဆိုင္ေတြက ခနဲ႔တဲ့တဲ့ ျပံဳးတယ္။
ရည္းစားစကား မေျပာရဲလို႔ ေဆး႐ံုေပၚက ဆင္းေျပးတဲ့ သူ႔ကို
‘အခ်ိန္ပိုင္း တည္းခိုႏိုင္သည္’ ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္က လက္ညိႇဳးထိုးၿပီး ရယ္တယ္။
သမီးကေလး ခမည္းေပးဖို႔ ေရႊကေလး တစ္ပဲ၊ တစ္မူးအတြက္
နယ္ၿမိဳ႕ေလးဆီ ျပန္တက္၊ အေမြေတာင္းတဲ့သူ႔ကို
လက္မွတ္တစ္ခ်က္ထိုး သိန္းငါးေထာင္ဆိုသူေတြက မ်က္စိတစ္ဖက္မွိတ္ ေျပာင္ျပတယ္။
ေရႊဘိုက အၿငိမ့္မင္းသမီး ညိဳညိဳစိန္နဲ႔ အေတြ႔၊ စာရိတၱသတိၱကို လွစ္ခနဲအျပ
“က်ဳပ္မွာ ကာမပိုင္နဲ႔ ဗ်” တဲ့။
ဒါကို ေကာင္မေလးတစ္သုိက္ ရင္ဘတ္ထဲ ေဒၚလာေတြ ထိုးညႇပ္ထည့္ေပးေနသူက
လက္ခုပ္လက္ဝါးတီးၿပီး ေလွာင္တယ္။
သူက ႐ံုးသြားရင္း ကားေပၚကဆင္း လမ္းေဘးမွာ အေၾကာ္စားေတာ့
အထူးယာဥ္တန္းနဲ႔ တိုက္ပစ္လိုက္သူက ေသသြားတဲ့ ဆိုက္ကားသမား မိသားစုကို တရားစြဲတယ္။
သူက ႏိုင္ငံအေၾကာင္းစဥ္းစားရင္း ဆံပင္ညႇပ္မၿပီးခင္ ထထြက္သြားေတာ့
“ညီမေလး … ေရစံုမီးစံုျပဳစုေပးကြာ၊ မုန္႔ဖိုးေပးမယ္” ဆိုသူက
မ်က္လံုးမွိတ္ရင္း မထီမဲ့ျမင္လုပ္တယ္။
တစ္ဆင့္ခံနဲ႔ေျပာတဲ့ ရည္းစားစကားက
“က်ဳပ္မွာ အခ်ိန္မရွိဘူး ၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းရဦးမယ္၊ က်ဳပ္ေမတၱာကို ျမန္ျမန္တံု႔ျပန္ဗ်ာ” တဲ့။ ပထမေတာ့
ရယ္ခ်င္စရာႀကီး/ ျပံဳးခ်င္စရာႀကီး/ သေဘာက်ခ်င္စရာႀကီး/ အားနာခ်င္စရာႀကီး/ အူယားခ်င္စရာႀကီး။
ေနာက္ေတာ့
မဲ့ခ်င္စရာႀကီး/ ေလးစားခ်င္စရာႀကီး/ ငိုခ်င္စရာႀကီး/ ၾကည္ညိဳခ်င္စရာႀကီး/ ရင္ထဲ ဆို႔ခ်င္စရာႀကီး။
၃၂ ႏွစ္သားကေလးဟာ ... ႏႈတ္ခမ္းေမြႊး ေပါက္မသြားဘူး၊
က်ည္ဆန္ ၁၃ ေတာင့္ရသြားတယ္။
အဝတ္အစားေကာင္းေကာင္း မရွိဘူး၊ ေသြးအိုင္ထဲ လဲေနတယ္။
ဗိုက္မရႊဲသြားဘူး၊ ဗိုက္ရႊဲႀကီးေတြက မနာလိုတယ္။
ခဏခဏ အသတ္ခံရတယ္/ ဘယ္ေတာ့မွ မေသဘူး။
သတ္ကြင္းေနရာ (ေငြစကၠဴ၊ နံရံေပၚ၊ သီခ်င္းထဲ၊ စာအုပ္ထဲ၊ ပန္းခ်ီထဲ၊ ႏွလံုးသားထဲ)။
“က်ဳပ္နဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရားခ်င္း ယွဥ္ခ်င္တဲ့လူ လာဗ်ာ” တဲ့ ...
၉၇ ႏွစ္ႏွစ္ ရွိၿပီ …။ ေခတ္ ၄ ေခတ္ေလာက္ရွိၿပီ ...။
ဘယ္သူမွ တုပ္တုပ္မလႈပ္ရဲေသးဘူး။
မလႈပ္ရဲေသးဘူး၊ ျမဳပ္ေနတုန္း
မလႈပ္ဝံ့ေသးဘူး၊ ျမဳပ္ေနတုန္း
မလႈပ္ၾကေသးဘူး၊ ျမဳပ္ေနတုန္း
လႈပ္ဖို႔ မႀကိဳးစားဘူး၊ ျမဳပ္ေနတုန္း
လႈပ္ေလ ျမဳပ္ေလ မဟုတ္
ငါတို႔ဟာ မလႈပ္ေလ ေအာက္ဆံုးထိ စံုးစံုးျမဳပ္ေလေပါ့။
က်ဳပ္တို႔ဟာ ရာဇဝင္မွာ အဆဲခံရမယ့္ လူစားေတြလား
ရာဇဝင္မွာ အေရးခံရမယ့္ လူစားေတြလား
မ်က္ရည္ေတြေတြက်ရင္း ျပန္စဥ္းစား ...
အပၸမာေဒန ဘိကၡေဝ သမၸာေဒထ
တိုင္းရင္းသားအေပါင္းတို႔ မေမ့မေလ်ာ့ၾကကုန္ႏွင့္
သတိတရားနဲ႔ ျပည့္စံုၾကကုန္။ ။
ဟိန္း (၁၇၊ ၇၊ ၂၀၁၂)
ခရမ္းရိပ္ မဂၢဇင္း၊ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၂
သ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီ - မင္းေက်ာ္ခိုင္
No comments:
Post a Comment