အခန္း - ၁၁
တျခားသူတို႔၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ျငင္းပယ္ေသာသူမ်ားသည္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ မထိုက္တန္ေသာသူမ်ား ျဖစ္သည္။
ေအဘရာဟင္ လင္ကင္း
၁၉၈၈ ခု ၾသဂုတ္လ။ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းေဘးရွိ နယ္ၿမိဳ႕ေလးတၿမိဳ႕။
စိုးေအာင္ႏွင့္ ယဥ္ပါးေနေသာ လူထုလႈပ္ရွားမႈမွာ သူ႔ေနာက္သို႔ လိုက္လာျပန္ေလသည္။
ၾသဂုတ္လ ၈ ရက္ေန႔တြင္ သူတို႔နယ္ၿမိဳ႕ကေလးသည္ လႈပ္လႈပ္ရြရြျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္သူက စမည္ကို မသိေသး။ သူ႔အရိပ္အေျခအေန ကိုယ္ကၾကည့္၊ ကိုယ့္အရိပ္အေျခအေန သူကၾကည့္ႏွင့္ ၾသဂုတ္လ ၈ ရက္ေန႔မွာ ဘာမွျဖစ္မလာဘဲ ကုန္လြန္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ ၿမိဳ႕တခ်ဳိ႕တြင္မေတာ့ အေရးအခင္းေတြ စတင္ေပၚေပါက္လာေပၿပီ။ သည္နယ္ၿမိဳ႕ကေလးတြင္ လႈပ္ရွားဆႏၵျပမႈ ျဖစ္မလာေသးသည့္အတြက္ သူ အားမလိုအားမရ ျဖစ္ေနမိသည္။ ေပၚလာႏိုး၊ ေပၚလာႏိုးႏွင့္လည္း ရင္ခုန္လႈပ္ရွားေနမိသည္။ သူကိုယ္တိုင္ပင္ အစပ်ဳိးလႈပ္ရွားလုိက္ခ်င္စိတ္မ်ဳိး ျဖစ္ေပၚမိသည္။ သို႔ေသာ္ သည္ၿမိဳ႕မွာ သူသည္ သူစိမ္းျဖစ္သည္။ သည္ၿမိဳ႕က ေခါင္းေဆာင္ေတြကို သူ အကၽြမ္းမဝင္။ သည္ၿမိဳ႕က လူထုသေဘာကို သူ နားမလည္။ သို႔ႏွင့္ အရိပ္အေျခကိုသာ ၾကည့္ေနရသည္။
တကယ္တန္း စမည့္စေတာ့ အထက္တန္းေက်ာင္းသားေတြက စတင္ေဖာက္ခြဲလိုက္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသား အနည္းငယ္ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပရာကေန ၿမိဳ႕ေနလူထုအားလုံး ေနာက္ကေန စု႐ုံးလုိက္ပါလာၾကေလသည္။ ဘယ္အာဏာပိုင္မွ တားဆီးကန္႔ကြက္ မလုပ္ရဲၾကေခ်။
ေနာက္ေန႔ေတြတြင္ ရြာကလူေတြပါ အိုးစည္ဗုံေမာင္းေတြႏွင့္ ၿမိဳ႕ေပၚသို႔ခ်ီတက္လာၾကသည္။
အလံ မလွဲစတမ္းေဟ့… ရဲတဲ့ သတၱိေတြ၊ တပ္ဦးကို ၾကည့္လိုက္စမ္း၊ ခြပ္ေဒါင္းနဲ႔ သာသနာ့အလံေတြ၊ တလြင့္လြင့္ထူေန တလြင့္လြင့္ထူေန၊ ေအာင္ပြဲရတဲ့ သူရဲေကာင္း၊ အေပါင္းဇာနည္ေတြ၊ အမ်ားဆႏၵနဲ႔ ကိုက္ညီၾကမယ့္၊ တို႔ေခတ္ကိုေတာ့ ေရာက္ၿပီေလ၊ ဘာမ်ားလြန္ဆန္ႏိုင္မွာေလ၊ ဘာမ်ားလြန္ဆန္ႏိုင္မွာေလ။ တိုက္ပြဲ တိုက္ပြဲ တုိက္ပြဲေခၚသံေတြ။
ျမင္းျခံသပိတ္ေကာ္မတီမွ ဦးေစာတင္ေအး စပ္ဆိုေသာ တိုက္ပြဲေခၚသံသီခ်င္းသည္ အထက္ဗမာျပည္တခုလုံးကို လႈပ္သြားေစေလသည္။ ထိုသီခ်င္းဖြင့္ေသာ ေနရာတိုင္းတြင္ ေလထုသည္ လႈပ္ခါသြားေလသည္။ ေတာေတာင္ေရေျမတို႔ လႈပ္ခါသြားၾကေလသည္။ လူတို႔၏ စိတ္ႏွလုံးကို သိမ္းက်ဳံးေခၚယူသြားေလသည္။ တိုက္ပြဲေခၚသံကို ၾကားရေလၿပီ။ လူတိုင္းလူတိုင္း ၾကက္သီးေမြးညႇင္း ျဖန္းျဖန္းထၾကသည္။ စိုးေအာင္၏ ေသြးတို႔သည္လည္း ဆူေဝလည္ပတ္လာျပန္ေလသည္။
ၿမိဳ႕ေတြသာမက ေတာေတြပါ ဆႏၵျပခ်ီတက္ၾကေလသည္။ တိုင္းျပည္တခုလုံး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပ်က္ျပားေလၿပီတည္း။
နယ္ၿမိဳ႕ကေလး၏ သပိတ္ေကာ္မတီႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢတြင္ စိုးေအာင္ ပါဝင္လႈပ္ရွားျဖစ္ျပန္သည္။ သန္လ်င္က အေဖတို႔ အေမတို႔သည္လည္း စိုးေအာင္ကို မတားၾကေတာ့။ အေဖတို႔ အေမတို႔သည္ပင္ ဝန္ထမ္းသမဂၢတြင္ တတပ္တအား ပါဝင္ေနၾကၿပီ မဟုတ္ပါလား။ ဆရာမ နီလာသည္ ဆရာမ်ားသမဂၢတြင္ တက္တက္ႂကြႂကြ ဦးေဆာင္ ပါဝင္သူတေယာက္ျဖစ္လာသည္။ ဆရာမ်ားသမဂၢ၏ ေႂကြးေၾကာ္သံျဖစ္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဂ်ာနယ္ကို ဦးဘေမာင္၊ စိုးေအာင္ႏွင့္ နီလာတို႔ ဦးစီး စီစဥ္ၾကသည္။
ျဖစ္စဥ္တို႔သည္ အလြန္ပင္ လ်င္ျမန္လွသည္။ သမၼတေတြ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ ျပဳတ္က်သြားသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပ်က္ျပားသြားေသာေနရာတြင္ သပိတ္ေကာ္မတီႏွင့္ သံဃာေတြက အစားထိုးဝင္ေရာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ၾကသည္။ သပိတ္ေကာ္မတီႏွင့္ သံဃာေတြမွာ တကယ္ေတာ့ အရင္ကလည္း ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖေတြသာ ျဖစ္ၾကေလသည္။ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားမရွိဘဲ တႏိုင္ငံလုံးကို တလေက်ာ္ၾကာေအာင္ ျပည္သူေတြႏွင့္ သံဃာေတြက သူတို႔ဖာသာ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ခဲ့သည့္အျဖစ္မွာ အံ့ၾသစရာေကာင္းလွသည္။
သို႔ေသာ္ ႐ုံးေတြပိတ္၊ အလုပ္ေတြပိတ္၊ ေစ်းေတြပိတ္ေသာေၾကာင့္ စီးပြားေရးပ်က္ျပားေသာဒဏ္ကိုေတာ့ ျပည္သူေတြ ခံစားလာၾကရသည္။ ေအာက္ဗမာျပည္က ဆန္ေတြ အထက္ဗမာျပည္ မပို႔ႏိုင္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ ဆန္ ျပတ္လပ္လာသည္။ ထိုစဥ္က အထက္ဗမာျပည္သည္ သူ႔ေဒသအတြင္းမွာ ဆန္အလုံအေလာက္ မထြက္ေသး။ ဧရာဝတီတိုင္းႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္းကလာေသာ ဆန္ကို မီွခိုေနရဆဲကာလ ျဖစ္သည္။ သပိတ္မတိုင္ခင္က ဆန္တၿပီ ၅ က်ပ္ေစ်းသာရွိရာမွ အေရးအခင္းအတြင္းတြင္ ဆန္တၿပီ ၈ က်ပ္အထိ ေစ်းတက္လာသည္။ ထို႔ေနာက္ ၁၀၊ ၁၅ က်ပ္ျဖစ္လာသည္။ လူေတြ ဆန္ကိုမွန္မွန္ ဝယ္မစားႏိုင္ၾကေတာ့။ သပိတ္ေကာ္မတီေတြက ဆန္ျပဳတ္ ေဝေပးရသည္။ တခ်ဳိ႕လူေတြသည္ ေျပာင္းဖူးႏွင့္ စြန္တာနီပဲကို အတူေရာျပဳတ္ၿပီး ထမင္းအစား အစားထိုး စားၾကရသည္။
“ေဟ့… ဒီေန႔ မင္းတို႔ ဘာဟင္းခ်က္လဲ”
“အို… တို႔ကေတာ့ ဝါဝါဝင္းေရႊပဲေဟ့”
“ေအာင္မာ… ငါတို႔က တင္နီလာဝင္းပါေတာင္ ပါေသး”
သူတို႔ေျပာေနၾကေသာ ဝါဝါဝင္းေရႊႏွင့္ တင္နီလာဝင္းမွာ ေျပာင္းဖူးႏွင့္ ပဲနီျပဳတ္ကို ေျပာေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အမ်ားစုက ဆန္ဖိုးမတတ္ႏိုင္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ ေျပာင္းဖူးႏွင့္ပဲကို ခ်က္စားၾကသည္။ တခ်ဳိ႕လည္း ေျပာင္းဆန္ႏွင့္ ထမင္းကို ေရာခ်က္စားၾကသည္။ (ေျပာင္းဆန္ဆိုသည္မွာ ႏွံစားေျပာင္းျဖစ္သည္။) တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ဆန္ဖိုးတတ္ႏိုင္ေသးေသာ္လည္း ေနာင္ေရးကိုေမွ်ာ္ေတြးၿပီး ဆန္ကိုေခၽြတာသည့္အေနႏွင့္ ေျပာင္းဖူးႏွင့္ ပဲနီျပဳတ္ ေရာစားၾကသည္။
အေျခအေနသိပ္ဆိုးသူမ်ားမွာ စားစရာရွာမရေတာ့ေသာေၾကာင့္ ေတာထဲသို႔ထြက္၍ ဟင္းရြက္ ခူးစားၾကရသည္။ ျမင္းခြာရြက္၊ မိုးနံရြက္လို၊ ကင္းမုံရြက္၊ မန္က်ည္းရြက္လို အခမဲ့ ရွာေဖြခူးဆြတ္၍ရေသာ အရြက္မ်ားကို ထမင္းမပါ သူ႔ခ်ည္းသာ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကရသည္။ အဆိုးဆုံးလူတခ်ဳိ႕မွာ တိရစၦာန္ေကြ်းေသာ ပဲဘတ္၊ ႏွမ္းဘတ္ကို ေရစိမ္စားၾကရေလသည္။
စိုးေအာင္အေဒၚ ေက်ာင္းဆရာမႀကီးကေတာ့ ရန္ကုန္ကလာေသာ တူကို ေျပာင္းဖူးႏွင့္ ပဲနီ မေကၽြးရက္ေသာေၾကာင့္ ဆန္သန္႔သန္႔ ခ်က္ေကြ်းသည္။ အိမ္နီးခ်င္းေတြက သူတို႔ထမင္းဝိုင္းကို ျမင္ေသာအခါ… …
“ဟယ္… သူတို႔ထမင္းပြဲက ထမင္းအျဖဴေလးေတြ သန္႔သန္႔ေလးေတာ့္”
ဟု တအံ့တၾသဆိုၾကသည္။ စိုးေအာင္အေဒၚက အိမ္နီးခ်င္းေတြကို ဆန္ေဝငွေပးပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စိုးေအာင္ ရွက္လာသည္။
“ႀကီးႀကီးရာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ေျပာင္းဖူးေစ့ ေရာစားၾကရေအာင္ဗ်ာ။ သူမ်ားေတြငတ္ေနၾကခ်ိန္မွာ ထမင္းသန္႔သန္႔စားရတာ ကၽြန္ေတာ္ ၿမိဳမက်ဘူး”
သို႔ေသာ္ လူေတြ၏ ခံႏိုင္ရည္အင္အားမွာ အံ့ၾသစရာေကာင္းလွသည္။ ေန႔ခင္းတြင္ မွန္မွန္ ဆႏၵျပၾကသည္။ ညေန ဆႏၵျပရာကျပန္ေရာက္လွ်င္ မွန္မွန္ ခ်ဲတြက္ၾကေလသည္။ အားလုံး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ရယ္ရယ္ျပံဳးျပံဳးသာ ျဖစ္သည္။
ၿမိဳ႕တိုင္းၿမိဳ႕တုိင္းတြင္ စာေစာင္ေတြ ထုတ္ေဝၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရး စာရြက္စာတမ္းေတြ ပလူပ်ံေနေလသည္။ စာရြက္စာတမ္းေတြသာမက ေရဒီယုိ အသံလႊင့္ဌာနေတြပင္ ၿမိဳ႕နယ္တခ်ဳိ႕တြင္ ေပၚေပါက္လာသည္။
ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ေသြးထြက္သံယို သိပ္မျဖစ္ေအာင္ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖတို႔က ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ အစိုးရပေယာဂ မပါဘဲ လူထုသက္သက္ေၾကာင့္ ဘယ္ေနရာတြင္မွ ေသြးထြက္သံယိုမႈ အမ်ားအျပား မျဖစ္ပြားခဲ့ေပ။
ထူးထူးျခားျခား အထိနာဆုံးမွာ စစ္ကိုင္းျဖစ္သည္။ စစ္ကိုင္းအျဖစ္အပ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ယေန႔တိုင္ လြတ္လပ္ေသာ စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈဟူ၍လည္း မေပၚေပါက္ေသး။ နယ္ၿမိဳ႕ကေလး၏ ညေနေစာင္းအခ်ိန္တြင္ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္း၌ သြားေရာက္ ေငးေမာတတ္ေသာ စိုးေအာင္အဖို႔မွာမူ အလွတရားႏွင့္ ႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္မႈတို႔ကို ဧရာဝတီကမ္းေဘးမွာပင္ ယွဥ္တြဲ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရေလသည္။
ေန႔စဥ္ ညေနဘက္ သပိတ္ေကာ္မတီမွ စိုးေအာင္ျပန္လာေသာအခါ ဆရာမ နီလာကို ဆရာမ်ားသမဂၢ႐ုံးတြင္ ဝင္ေခၚတတ္သည္။ စိုးေအာင္ႏွင့္နီလာတို႔သည္ စက္ဘီးအတူစီးၿပီး အိမ္ကိုျပန္လာရင္း ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းေဘးက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးမွာ ထိုင္ၾကသည္။ တႏိုင္ငံလုံးက သတင္းေတြကို ၾကားသမွ် အျပန္အလွန္ ဖလွယ္ၾကသည္။
ျမစ္ျပင္ကို လွ်ပ္ေျပးနမ္း႐ႈိက္သြားေသာ ေလေျပဝယ္ သူတို႔ စီးေမ်ာပါဝင္ၾကေလသည္။ ဧရာဝတီ၏ ဆည္းဆာ ပန္းခ်ီကားေပၚတြင္ သူတို႔အရိပ္ေတြ ထင္ဟပ္ခဲ့ေလသည္။ နီလာႏွင့္အတူ ဧရာဝတီေဘးတြင္ထိုင္ရေသာ ဆည္းဆာသည္ အစစအရာရာ ျပစ္မ်ဳိးမွည့္မတင္ေသာ စင္းလုံးေခ်ာ ဆည္းဆာဟု စိုးေအာင္ မွတ္ထင္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ရက္မၾကာမီအတြင္းမွာပင္ ဆည္းဆာအလွ စြန္းကြက္ခဲ့ရသည္။ ျမစ္အထက္ဘက္မွလာေသာ လူေသအေလာင္းမ်ားမွာ ဧရာဝတီျမစ္ထဲတြင္ အမ်ားအျပားေမ်ာပါလာၾကသည္။ စိုးေအာင္သည္ စစ္ကိုင္းတြင္ ကိုယ္တိုင္ မေရာက္ရေသာ္လည္း သည္အေလာင္းေတြကိုၾကည့္ၿပီး စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ ၾကမၼာဆိုး၏အတိုင္းအတာကို ခန္႔မွန္းတြက္ဆမိေလသည္။
သို႔ေသာ္ သည္အေလာင္းေတြေၾကာင့္ စိုးေအာင္ႏွင့္နီလာတို႔ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ မပ်က္ခဲ့ၾကသလို ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈေတြလည္း မတု႔ံဆိုင္းခဲ့ၾက။ စိုးေအာင္သည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၊ သပိတ္ေကာ္မတီႏွင့္ ဆရာမ်ားသမဂၢ႐ုံးခန္းတို႔တြင္ ေန႔စဥ္ ကူးသန္းလႈပ္ရွားခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ၈၈ အေရးအခင္းႀကီးသည္ ကာလရွည္ၾကာသည္ႏွင့္အမွ် တိုးတက္မႈ ေႏွးေကြးလာေသာအခါ စိုးေအာင္ စိုးရိမ္လာသည္။ ရန္ကုန္တြင္ ရာဇဝတ္သားေတြကို ေထာင္ခါလိုက္ေသာ သတင္းေတြ ထြက္လာသည္။ လုယက္မႈေတြ ၾကားလာရသည္။ မီးကြင္းပစ္သူမ်ားကို ဖမ္းဆီးမိေသာ သတင္းေတြထြက္ေပၚလာသည္။ အဆိပ္ခပ္သည္ဟူေသာ သတင္းေတြ ထြက္ေပၚလာသည္။ သူလွ်ဳိသူလန္ေတြ လုပ္ၾကံဖန္တီးသူေတြ၊ အေျခအေန႐ႈပ္ေထြးေအာင္ ေျခထိုးေႏွာင့္ယွက္မႈေတြကို သိသိသာသာ ေတြ႔ျမင္လာရသည္။
သို႔ေသာ္ အျဖဴအမည္း ခြဲျခားဖို႔ခက္လွသည္။ ရန္သူ မိတ္ေဆြသိဖို႔ ခက္လွသည္။ ပို၍ဆိုးသည္မွာ ေခါင္းျဖတ္သတ္ျဖတ္မႈသတင္းေတြ ၾကားလာရျခင္းျဖစ္သည္။ ေရကန္ေတြ ေရပိုက္ေတြကို အဆိပ္ခတ္လုပ္ၾကံမႈရွိသည္ဟူေသာ စြပ္စြဲခ်က္ေတြ ထြက္ေပၚလာၿပီးေနာက္တြင္ ေခါင္းျဖတ္သတ္ေသာ အမႈေတြကို ၾကားလာရျခင္းျဖစ္သည္။ ေထာက္လွမ္းေရး၏ ခိုင္းေစခ်က္ေၾကာင့္ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္ဟူေသာ စြပ္စြဲခ်က္ေတြ သံသယေတြလည္း အမ်ားအျပား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။ အမွန္တကယ္ ေထာက္လွမ္းေရး၏ ပေယာဂ ပါမပါဆိုသည္ကိုကား သိရန္ခက္လွသည္။ သို႔ေသာ္ ေထာက္လွမ္းေရး ဗဟိုခ်က္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္မွတပါး က်န္ေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ အလားတူ ပဋိပကၡမ်ဳိးျဖစ္ပြားသည္ကိုေတာ့ မေတြ႔ရေခ်။
တကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္သည္ ေထာက္လွမ္းေရး ဗဟိုခ်က္သာျဖစ္သည္ မဟုတ္။ အတိုက္အခံ ဗဟိုခ်က္လည္းျဖစ္သလို ပဋိပကၡ၏ ဗဟိုခ်က္လည္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဆိုးဝါးဆုံး ေပါက္ကြဲမႈေတြ ရန္ကုန္တြင္ ေပၚထြက္ခဲ့ဟန္ရွိသည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစ၊ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ျပည္သူလူထုႀကီး၏ အခ်ိန္အားျဖင့္ လခ်ီၾကာေသာ တႏိုင္ငံလုံး အတိုင္းအတာ လႈပ္ရွားမႈႀကီးႏွင့္ ႏိႈင္းစာတြက္ခ်က္ပါမူ ထိုအၾကမ္းဖက္မႈသည္ သိပ္မမ်ားလွဟု ဆိုရေပမည္။ ပါဝင္လႈပ္ရွားၾကေသာ လူထုပမာဏႏွင့္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ကာလအတုိင္းအတာ၊ ၾကံဳေတြ႔ရေသာ စီးပြားေရး အက်ပ္အတည္း၊ ၾကားဝင္ သပ္လွ်ိဳခံရေသာ အေမွာင့္ပေယာဂတို႔ကို ခ်င့္ခ်ိန္တြက္ခ်က္ၾကည့္လွ်င္ ၈ ေလးလုံး လူထုလႈပ္ရွားမႈႀကီးသည္ ကမၻာတြင္ စည္းကမ္းအရွိဆုံး လူထုလႈပ္ရွားမႈႀကီးျဖစ္ခဲ့သည္။ ကမၻာမွာပင္ သည္ေလာက္ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔ေသာ လႈပ္ရွားမႈႀကီးတခုအေနႏွင့္ သည္ေလာက္ စည္းကမ္းႏွင့္ စိတ္ဓာတ္ ေကာင္းမြန္တာမ်ဳိး ႏႈိင္းယွဥ္စရာ မရွိဖူးခဲ့ေခ်။
သည္လိုႏွင့္ တေန႔ေသာ ညေနေစာင္းတြင္ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းေဘး၌ နီလာႏွင့္စိုးေအာင္တို႔ အတူထိုင္ျဖစ္ၾက ျပန္ေလသည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္၏ သံေယာဇဥ္မွာ ရင့္က်က္ခိုင္မာလာၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း သူတို႔သည္ သံေယာဇဥ္စကားကို မဆို၊ ဒီမိုကေရစီအေရးကို မေမာတမ္းေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ေနၾကေလသည္။ ထိုအခ်ိန္က သူတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ ဆရာမ်ားသမဂၢအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစာေစာင္ ေနာက္တအုပ္ထုတ္ေဝဖို႔ တိုင္ပင္ေနၾကခ်ိန္ျဖစ္သည္။ သူတို႔ တိုင္ပင္ေနၾကစဥ္တြင္ ေရဒီယိုမွ စစ္ခ်ီသီခ်င္းသံမ်ား တပုဒ္ၿပီးတပုဒ္ ေပၚထြက္လာေလသည္။
စိုးေအာင္၏ခႏၶာကိုယ္သည္ ဆတ္ခနဲ ေတာင့္တင္းသြားေလသည္။
“ဘာလဲဟင္၊ ဘာလဲ”
နီလာသည္ စိုးေအာင္၏ အမူအယာကိုၾကည့္ၿပီး လန္႔သြားသည္။ ျပာျပာသလဲပင္ ေမးလုိက္သည္။
“ေရဒီယိုက သီခ်င္းေတြေလ၊ နားေထာင္ၾကည့္စမ္း”
စစ္ခ်ီသီခ်င္းေတြႏွင့္အတူ တပ္မေတာ္က ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကို ရယူလိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကျငာခ်က္ ထြက္ေပၚလာခဲ့ေလသည္။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လုံး ငိုင္သြားၾကသည္။ သည္လိုအေျခအေနမ်ဳိးျဖစ္လာႏိုင္သည္ကို မွန္းဆထားခဲ့ေသာ္လည္း ျဖစ္လာလွ်င္ ဘာလုပ္မည္ဆိုသည္ကို သူတို႔ ဆုံးျဖတ္မထားၾကရေသး။ ျဖစ္လာေသာ အေျခအေနကို ရင္ဆိုင္ဖို႔ရာ သူတို႔ဘက္က အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးေခ်။
စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းေၾကာင္း ေၾကညာၿပီး ညဘက္ေရာက္သည္ႏွင့္ ၿမိဳ႕တိုင္းၿမိဳ႕တိုင္းကို စစ္ကားေတြ ဝင္ေရာက္လာၾကကာ သပိတ္ေကာ္မတီေတြကို ဝိုင္းၾကဖ်က္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြကို ဖ်က္ၾက ဖမ္းၾကသည္။ ရပ္မိရပ္ဖႏွင့္ ရဟန္းသံဃာတို႔ ထူေထာင္ထားၾကေသာ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလည္း ပ်က္ျပားေလသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က တိမ္းေရွာင္ထြက္ေျပးလာေသာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ စိုးေအာင္သည္လည္း သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ စိုးေအာင္အျဖစ္ႏွင့္ သည္ၿမိဳ႕ကေလးမွ ထပ္မံ တိမ္းေရွာင္ရျပန္ေတာ့သည္။
လူေပါင္းမ်ားစြာ ထပ္မံေသဆုံးခဲ့ၾကေသာ ပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းမႈမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတဝန္းတြင္ ထပ္မံျဖစ္ပြားခဲ့ေလၿပီ။
ရန္ကုန္တြင္ ေဆး႐ုံႀကီးေရွ႕ ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ မဝင္းေမာ္ဦး အပါအဝင္ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေလးမ်ား ေသဆုံးခဲ့ၾကေလသည္။ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးသည္ အေလာင္းေတြ လူနာေတြႏွင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ျပည့္ႏွက္သြားျပန္ေလသည္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment