Wednesday, July 31, 2013

ကံ့ေကာ္ပြင့္၏ သံမဏိဝတ္ဆံ (ဆက္ႏိုင္မင္း) - ၁၀

အပိုင္း (၂) 

ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္။ 

အခန္း - ၁၂ 

ငါရပ္ဖို႔ တေနရာသာပးစမ္းပါ။ 
ကမၻာႀကီးကို ေရႊ႕ျပမယ္။ 

(အာခိမိဒိ) 

ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၇ ဇြန္လ။ 

သုံးနာရီ ခြဲေတာ့မည္။ ညေန သုံးနာရီထြက္ရမည့္ရထားသည္ အခုထက္တိုင္ မထြက္ေသး။ ဘာေၾကာင့္ မထြက္ေသးသည္ကို မသိရ။ ဘယ္သူကမွလည္း အေရးတယူ ေၾကညာျခင္းမျပဳ။ ခရီးသည္ေတြကလည္း ေနာက္က်ေနက်မို႔သာ ေနာက္က်သည္ဟု မွတ္ယူထားၾကေလသလား မသိ။ ဘယ္အာဏာပိုင္ ဘယ္တာဝန္ရွိသူကိုမွ သြားေရာက္ေစာဒက တက္သူမရွိၾက။ ဗမာလူမ်ဳိးတို႔သည္ သည္းခံတတ္လြန္းၾကသည္။ မိမိအခြင့္အေရးကို ဆူဆူပူပူလုပ္ၿပီး အေရးဆိုတတ္ေသာ အေလ့အထ သိပ္မရွိၾက။ 

သို႔ေသာ္ ညည္းေတာ့ ညည္းညဴၾကသည္။ မညည္းညဴပဲလည္း ေနႏိုင္စရာမရွိ။ လူဆိုတာ ေသြးနဲ႔ကိုယ္ သားနဲ႔ကိုယ္ မဟုတ္ပါလား။ ဒီေလာက္ျပင္းသည့္ အပူဒဏ္ကို မညည္းမညဴခံႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ ပါရမီမ်ဳိးႏွင့္ေတာ့ လြယ္အံ့မထင္။ 

သံမဏိျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ရထားတြဲဝါဝါႀကီးသည္ မီးလို ျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူေလာင္ေသာ ေနေရာင္ က်ဲေတာက္ေတာက္ေအာက္တြင္ ကိုယ္လုံးတီး စင္းစင္းႀကီး ရပ္ေနေလသည္။ သည္ရထားတြဲထဲမွာ နာရီဝက္ၾကာေအာင္ ငုတ္တုတ္ထိုင္ေစာင့္ဆိုင္းေနရေသာ ခရီးသည္တို႔အျဖစ္မွာ ေရေႏြးအိုးထဲ ထည့္ျပဳတ္ခံထားရသည့္ပမာ ရွိေလသည္။ 


နီမင္းထြန္းေဘးက ထိုင္ခုံမွာ လစ္လပ္ေနသည္။ သုံးနာရီခြဲကာနီးအထိ ေရာက္မလာပုံေထာက္လွ်င္ သည္ထိုင္ခုံကလူသည္ သူ႔ခရီးစဥ္ကို အေၾကာင္းတစုံတရာေၾကာင့္ ဖ်က္လိုက္ၿပီဟု ထင္ရသည္။ သို႔မဟုတ္ လမ္းဘူတာ တခုခုကေနစီးမည့္သူလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု သူတြးမိသည္။ 

သုံးနာရီခြဲတိတိတြင္ ရထားဥၾသဆြဲသံကို ၾကားရေလသည္။ ထို႔ေနာက္ တမိနစ္အၾကာတြင္ ရထားဘီးေတြ စတင္လိမ့္ေလသည္။ ရထားဘီးေတြလိမ့္သည္ႏွင့္ ေလေျပေလး တိုးဝင္လာသည္။ နည္းနည္း အပူသက္သာသြားသည္။ 

ထိုအခိုက္တြင္ ျပဴတင္းေပါက္မွ ပစၥည္းတခု ဝုန္းခနဲ က်လာေလသည္။ ႐ုတ္တရက္ နီမင္းထြန္း လန္႔သြားသည္။ ငုံ႔ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးကိုင္ စလင္းဘက္အိတ္တလုံး။ 

“ေဆာရီး၊ ေဆာရီး” 

အမ်ဳိးသမီးတဦး၏ အသံ။ ေနကာမ်က္မွန္ အညိဳတစ္လက္ကို တပ္ထားသည္။ ရထားေဘး ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ ရထားႏွင့္အမီ ေျပးလိုက္ရင္း အလြန္အမင္း ပ်ာယာခတ္ေနသည့္ၾကားကပင္ နီမင္းထြန္းကို လက္ျပ ေတာင္းပန္ေနေသးသည္။ ျပဴတင္းတံခါးမွ နီမင္းထြန္း ေခါင္းထြက္ၾကည့္လိုက္သည့္အခါ အမ်ဳိးသမီးမွာ ေနာက္တြင္ က်န္ရစ္ေလၿပီ။ 

သို႔ေသာ္ အမ်ဳိးသမီးသည္ အရွိန္ရေနၿပီျဖစ္ေသာ ရထားႏွင့္အတူယွဥ္ၿပီး ေျပးလိုက္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ရထားတြဲ ေနာက္ေပါက္အနားသို႔အေရာက္တြင္ တံခါးလက္ကိုင္ကို လွမ္းဆြဲသည္။ 

“မလုပ္နဲ႔။ မလုပ္နဲ႔” 

နီမင္းထြန္း ေအာ္ဟစ္တားျမစ္လိုက္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ သူအသံမဆုံးခင္မွာပင္ အမ်ဳိးသမီးသည္ ရထားတြဲေပၚသို႔ သြက္လက္စြာ ခုန္တက္လိုက္ၿပီ ျဖစ္ေလသည္။ ေတာ္ေသးသည္။ ရထားေပၚသို႔ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေရာက္သြားေလသည္။ 

ရထားေနာက္ေပါက္မွ ေလွ်ာက္လာေသာ အမ်ဳိးသမီးကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူ႔အရြယ္သည္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ မဟုတ္ေတာ့။ အနည္းဆုံး အသက္ငါးဆယ္ေလာက္ေတာ့ ရွိေပေရာ့မည္။ ကိုယ္လုံးကိုယ္ထည္ကလည္း ေသးေသးေကြးေကြး မဟုတ္၊ ဝသည္ဟု မဆိုသာေသာ္လည္း ခပ္ဖိုင့္ဖိုင့္ပင္။ သည္အရြယ္ သည္ခႏၶာကိုယ္မ်ဳိးႏွင့္ပင္ ေမ်ာက္လြဲေက်ာ္တေကာင္လို ျဖတ္ျဖတ္လတ္လတ္ လႈပ္ရွားႏိုင္ေသာသူမို႔ နီမင္းထြန္း တအံ့တၾသေငးေမာမိသည္။ 

“ဟူး… ေမာလိုက္တာ။ မီမွမီပါ့မလားလို႔… ေတာ္ပါေသးရဲ႕” 

အမ်ဳိးသမီးႀကီးသည္ ေနကာမ်က္မွန္ ခပ္ညိဳညိဳကိုျဖဳတ္ၿပီး လက္ကကိုင္ထားရင္း သူ႔ေဘးကထိုင္ခုံတြင္ ဝင္ထိုင္ေလသည္။ ထိုအမ်ဳိးသမီးႀကီးသည္ သူႏွင့္တခရီးထဲသြားမည့္ ခရီးေဖာ္ပါတကား။ 

“အန္တီကလည္းဗ်ာ။ ဘာလို႔ခုန္တက္လိုက္ရတာလဲ။ ရထားက အရွိန္ရေနၿပီဗ်။ မေတာ္တဆမ်ား ျပဳတ္မ်ားက်လိုက္ရင္ျဖင့္။ က်ေနာ္ေတာ့ လန္႔ေတာင္ လန္႔သြားတာပဲ” 

“ဟဲ… ဟဲ… ဟဲ… ဒီေလာက္ေတာ့ အန္တီက အေပ်ာ့ပါကြ။ ဂ်ိမ္းစဘြန္းကား ၂၂ ကားတြဲ ဒီဗြီဒီကို ၾကည့္ထားတာ သိပ္မၾကာေသးပါဘူး” 

အေမာမေျပေသးသည့္ၾကားက ရယ္ရႊန္းပတ္ရႊန္းႏွင့္ ဟာသလုပ္ေနေသာ အမ်ဳိးသမီးႀကီးကို သူ ေငးၾကည့္မိေလသည္။ အမ်ဳိးသမီးႀကီးပုံစံမွာ အေၾကာက္အလန္႔မရွိသလိုပါတကား။ 

“အင္း… ဂ်ိမ္းစဘြန္းကား ၾကည့္ထားေပလို႔သာပဲဗ်ာ။ တာဇံကားမ်ားၾကည့္ထားရင္ တံခါးေပါက္ကေန ႏြယ္ႀကိဳးနဲ႔မ်ား ခုန္ဝင္မလား မသိဘူး” 

သူ ရြဲ႕ေျပာလုိက္သည္ကို သေဘာက်ဟန္ျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးက တဟီးဟီး ရယ္ေနေလသည္။ 

အမ်ဳိးသမီးႀကီးသည္ အင္ဒိုနီးရွားပါတိတ္ကို အထက္ေအာက္ ဝမ္းဆက္ဝတ္ဆင္ထားသည္။ မ်က္ႏွာတြင္လည္း မိတ္ကပ္ပါးပါး လူးထားသည္။ ဒါတြင္ မကေသး။ အေရာင္ခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ႏႈတ္ခမ္းနီကိုလည္း ဆိုးထားလိုက္ျပန္ေသးသည္။ သူ႔အသက္အရြယ္ႏွင့္စာလွ်င္ ေတာ္ေတာ္ ေခတ္ဆန္သလိုရွိသည္။ သို႔ေသာ္ သိပ္သတိထားမိေလာက္ေအာင္ ထူးထူးျခားျခား ေပၚေပၚလြင္လြင္ႀကီးေတာ့ မဟုတ္လွ။ အမ်ဳိးသမီးႀကီးေတြ ထုံးစံျဖစ္ေသာ ခရီးေဆာင္အိတ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ျခင္းေတြ၊ ခ်ဳိင့္ေတြလည္း ပါမလာ။ ေစာေစာက ရထားစထြက္စဥ္ ေအာက္မွပစ္တင္လိုက္ေသာ စလင္းဘက္အိတ္ ခပ္ႀကီးႀကီးတအိတ္သာ ပါေလသည္။ 

“ဒါနဲ႔ မင္းက ရန္ကုန္အထိသြားမွာလား” 

အမ်ဳိးသမီးႀကီးသည္ မိန္းမပီပီ စပ္စုေလသည္။ 

“ဟုတ္ကဲ့ဗ်။ ရန္ကုန္အထိပါ။ က်ေနာ္က ရန္ကုန္မွာ ေက်ာင္းသြားတက္မွာပါ” 

“ေအာ္ ေအာ္ … မင္းက တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားကိုး” 

“မဟုတ္ဘူးဗ်။ က်ေနာ္က ခုမွ ဆယ္တန္းေအာင္တာပါ။ ရန္ကုန္မွာ ကြန္ျပဴတာသင္တန္းေလး ဘာေလး သြားတက္မလို႔ပါ။ တကၠသိုလ္ကေတာ့ … အင္း… တက္ျဖစ္ခ်င္မွ တက္ျဖစ္မွာပါေလ” 

“ေအာ္… ေအာ္” 

အမ်ဳိးသမီးႀကီးသည္ ေခတၱၿငိမ္သြားေလသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္မွ တစုံတခုကို ေတြးမိသလို ဟန္ပန္မ်ိဳးျဖင့္… 

“ဘာျဖစ္လို႔လဲကြ။ တကၠသိုလ္တက္တာ မေကာင္းဘူးလား” 

“က်ေနာ္က ႏိုင္ငံျခား သြားခ်င္တာဗ်။ အဲဒါ ရန္ကုန္မွာ အဂၤလိပ္စာသင္တန္းေလး၊ ကြန္ျပဴတာသင္တန္းေလးတက္ရင္း လမ္းစ ရွာၾကည့္မလားလို႔…” 

“အင္း… ဒါလည္း ေကာင္းတာပါပဲေလ။ ႏိုင္ငံျခားသြားေတာ့လည္း အျမင္က်ယ္တာေပါ့။ ဟုတ္ဖူးလား” 

“ဟုတ္တယ္ဗ်။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ က်ေနာ္က ကမၻာေတာင္ ပတ္လိုက္ခ်င္တာဗ်” 

“အင္း… အင္း… အင္း ေကာင္းတာေပါ့။ ေကာင္းတာေပါ့။ သြားႏိုင္ေလ အျမင္က်ယ္ေလေပါ့။ ႏို႔မို႔ဆိုရင္ ကိုယ့္ ႏြားေျခရာခြက္ေလးကိုပဲ ကမၻာႀကီးထင္ေနမွာ” 

အမ်ဳိးသမီးႀကီးက ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ႏွင့္ မွတ္ခ်က္ေပးေလသည္။ သူ႔ကို ေလွာင္ေနသလားဟု အမ်ဳိးသမီးႀကီးမ်က္ႏွာကို စူးစမ္းမိသည္။ ေလွာင္ေျပာင္ေသာ အရိပ္အေယာင္မ်ဳိးေတာ့ မေတြ႔ရ။ သို႔ေသာ္ အေလးအနက္ စဥ္းစားေနပုံရေသာ အမ်ဳိးသမီးႀကီး၏ ဟန္ပန္ကိုလည္း သူ နားမလည္။ 

နီမင္းထြန္းသည္ လူငယ္တေယာက္ျဖစ္သည္။ ကမၻာေလာကႀကီးထဲသို႔ ေတာင္ပံစုံခတ္ ပ်ံသန္းလာေသာ အပ်ံသင္စ ငွက္တေကာင္ျဖစ္သည္။ ေလာကႀကီးသည္ သူ႔အတြက္ က်ဥ္းေျမာင္းလြန္းေသးသည္ဟုပင္ သူ ထင္သည္။ သူသည္ ကမၻာႀကီးကို ေရႊ႕ပစ္ခ်င္ေနသူလည္း ျဖစ္သည္။ သ ူေျခခ်စရာ တေနရာရွိလွ်င္ ကမၻာႀကီးကိုပင္ ေရႊ႕ပစ္ႏိုင္မည္ဟုလည္း သူ ထင္သည္။ 

“အန္တီကေရာ ရန္ကုန္ထိပဲလား” 

“အင္း… ဆိုပါေတာ့ေလ။ ဆိုပါေတာ့” 

“အန္တီက ရန္ကုန္သူ ထင္တယ္” 

“ဟားဟားဟား… အန္တီက ျမန္မာႏိုင္ငံသူကြ။ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ ေလွ်ာက္သြားေနေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘယ္ၿမိဳ႕သူလို႔ ေခၚရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူး။ ဟဲ… ဟဲ… ဟဲ” 

အမ်ဳိးသမီးႀကီးေျပာပုံက တမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း မဟုတ္။ သူ႔ဆီက အကူအညီေတာင္းမွာစိုးလို႔ ဆင္ေဝွ႔ရန္ေရွာင္စကားကို ဆိုေလသလားဟု နီမင္းထြန္း စဥ္းစားမိသည္။ ေအာက္သူေအာက္သားေတြ၊ ရန္ကုန္သူ ရန္ကုန္သားေတြမ်ား ဒီအတိုင္းခ်ည္းဟု သူ ေတြးလိုက္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘာစကားမွမဆက္ဘဲ ၿငိမ္ေနလိုက္သည္။ 

အမ်ဳိးသမီးႀကီးကလည္း စကားမဆက္ေတာ့။ စာအုပ္တအုပ္ကို ထုတ္ဖတ္ေနေလသည္။ သူ႔စာအုပ္က ခပ္ပါးပါးသာ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုခပ္ပါးပါးစာအုပ္ကိုပင္ ကတ္ထူအဖုံးအစိမ္းေရာင္ႏွင့္ ဖုံးထားသည္။ ကတ္ထူဖုံးေပၚတြင္ စာအုပ္နာမည္ကို ေရးထိုးထားသည္။ စာအုပ္နာမည္က အနာဂတ္အတြက္ ကဗ်ာ။ နာမည္ေအာက္တြင္ ဘားေတာ့ဗရက္ ဟု ေရးထားသည္။ ႏိုင္ငံျခားကဗ်ာဆရာ၏အမည္ ျဖစ္ပုံရသည္။ ဘာသာျပန္သူက တင္ေမာင္ေအး ပခုကၠဴျဖစ္သည္။ 

“အန္တီ့နာမည္က ဘယ္လိုေခၚတုန္းဗ်” 

“ေဟ” 

ဒီတခါ စပ္စုလိုက္သူက နီမင္းထြန္းျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသမီးႀကီးက ေကာင္းေကာင္းၾကားလိုက္ပုံမရ။ စာအုပ္ကို မ်က္ႏွာကခြာၿပီး အာလုတ္သံ ျပဳသည္။ 

“ေအာ္… အန္တီ့နာမည္ေမးတာပါ။ ဟို… ခရီးသြားခ်င္းဆိုေတာ့…” 

ဘာဆက္ေျပာရမွန္းမသိဘဲ သူ႔စကားက တို႔လို႔တန္းလန္းႏွင့္ ရပ္သြားသည္။ သူစပ္စုရျခင္းအေၾကာင္းကို ဆင္ေျခ ခိုင္ခိုင္မာမာေပးဖို႔ရာ သူ႔မွာ စကားရွာမရ။ တကယ္ေတာ့ နီမင္းထြန္းသည္ အေျပာအဆို မက်င္လည္လွေသး။ သူသည္ လူေတာမတိုးဘူးေသးေသာ လူငယ္ေလးျဖစ္သည္။ သူသည္ သိုက္ျမံဳမွ ထြက္လာခါစသာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးက နားလည္မႈရွိရွိႏွင့္ ျပံဳးလိုက္သည္။ 

“အန္တီ့နာမည္က ေဒၚသက္ထားတဲ့ကြ။ မင္းနာမည္ကေရာ” 

“နီမင္းထြန္းပါ” 

“မႏၱေလးကပဲလား” 

“မဟုတ္ဘူးဗ်။ ျမင္းျခံက” 

“အင္း… ထင္ေတာ့ ထင္သား။ မင့္ေလသံက နည္းနည္းကြဲပါတယ္လို႔။ ျမင္းျခံကေန ရန္ကုန္ကို ရထားမရွိဘူးလား” 

“ရွိေတာ့ရွိတယ္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ စာပို႔ရထားဆိုေတာ့ သိပ္ၾကာလို႔…” 

“ေတာ္ေတာ္ၾကာလား” 

“အင္း၊ ၾကာတယ္။ စိတ္ေပါက္မွ လိပ္ေလာက္သြားတယ္ဆိုတာမ်ဳိး” 

“အင္း… အင္း” 

အင္းလိုက္ရင္းႏွင့္ ေဒၚသက္ထားက ျပံဳးေလသည္။ 

“ဒါတင္မကေသးဘူး။ သစ္ပင္ရိပ္ေကာင္းေကာင္းေတြ႔ရင္ နားခ်င္ေသးတယ္။ တခါတေလမ်ား တေရးတေမာေတာင္ အိပ္လိုက္ေသးတယ္” 

ဒၚသက္ထားသည္ တခြိခြိႏွင့္ရယ္ေလသည္။ ခဏေနေတာ့ သူတို႔ စကားစျပတ္သြားျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေဒၚသက္ထားသည္ အသက္ျပင္းျပင္း႐ွဴၿပီး အိပ္ေမာက်သြားေလသည္။ 

******** 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။ 


 

No comments: