က်ေနာ့္ဘဝဟာ အာဇာနည္ေန႔မွာ အစျပဳခဲ့သလို အာဇာနည္ေန႔မွာ လူျဖစ္လာတာပါ။ က်ေနာ့္ကို ေမြးဖြားေပးခဲ့တဲ့ ကရင္သူနာျပဳဆရာမႀကီးက ေမြးေမြးခ်င္း ‘အာဇာနည္ေမာင္’ လို႔ နာမည္ေပးခဲ့တယ္။ သူေပးတဲ့နာမည္ကို မိသားစု ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြကေရာ၊ ရပ္ကြက္ထဲက သူငယ္ခ်င္းေတြကေရာ ဘယ္သူမွမေခၚသလို အသိအမွတ္လည္း မျပဳဘူး။
ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ကိုေမြးေပးခဲ့တဲ့ ကရင္သားဖြားဆရာမႀကီးကေတာ့ က်ေနာ္အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အထိ ေဆး႐ံုမွာျဖစ္ေစ၊ လမ္းမွာျဖစ္ေစ ေတြ႔တိုင္း ‘အာဇာနည္ေမာင္’ လို႔ အားရပါးရေခၚၿပီး ႏႈတ္ဆက္တတ္တယ္။ သူအဲလို လူၾကားသူၾကားထဲေခၚရင္ က်ေနာ္ နည္းနည္းရွက္တတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ႀကိတ္ၿပီးသေဘာက်ေနသလို၊ အာဇာနည္လို႔ အေျပာခံရတာကို ဂုဏ္ယူေနတယ္။ ကိုယ့္ေမြးေန႔မို႔ အာဇာနည္ေန႔ကိုလည္း ေမ့စရာမလိုေတာ့ဘူး။ ငယ္သူငယ္ခ်င္းအမ်ားစုကေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ တိုင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္ေတြ က်ဆံုးတဲ့ေန႔၊ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတဲ့ေန႔မွာေမြးလို႔ က်ေနာ္ဟာ ကံမေကာင္းဘူး၊ လာဘ္လည္း မေကာင္းဘူးလို႔ စကားနာထိုးတတ္ၾကတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ဟာ ဒီေန႔အထိ အေမွာင္က်ၿပီး ကံမေကာင္းတဲ့မ်ဳိးဆက္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ပညာေရးမွာလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ စမ္းသပ္မႈေတြ၊ စနစ္အေျပာင္းအလဲေတြနဲ႔ A B C D ကိုေတာင္ ၅ တန္းေရာက္မွ သင္ခဲ့ရတယ္။ ႏိုင္ငံေရးမွာလည္း ျပည္တြင္းစစ္ကိုပဲ တေလွ်ာက္လံုးၾကံဳခဲ့ရၿပီး၊ တဘဝလံုး အာဏာရွင္ရဲ႕ တြင္းနက္ႀကီးထဲ လဲက်ခဲ့ရတယ္။ က်ေနာ္ဆို ဒီအသက္အရြယ္ထဲေရာက္ေနေပမယ့္ တႀကိမ္တခါမွ မဲမေပးခဲ့ဖူးဘူး။
ငယ္ငယ္တုန္းက အာဇာနည္ေန႔ေတြ …
ငယ္ငယ္က အာဇာနည္ေန႔မနက္တိုင္း အကိုလတ္က အိမ္ေရွ႕မွာ ဝါးလံုးရွည္ႀကီးစိုက္ၿပီး ၾကယ္ငါးပြင့္ ျပည္ေထာင္စုအလံကို တဝက္ထူေလ့ရိွတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရပ္ကြက္က အိမ္အေတာ္မ်ားမ်ား အလံထက္ဝက္ထူေလ့ရိွတယ္။ အဲဒီေန႔မနက္ဆို ျမန္မာ့အသံက အာဇာနည္ေန႔ ဂုဏ္ျပဳေတးေတြခ်ည္း တေနကုန္ထုတ္လႊင့္တယ္။ တကယ္ေတာ့ အာဇာနည္ေန႔မတိုင္ခင္ တရက္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ကတည္းက အာဇာနည္ေန႔နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သီခ်င္းေတြ၊ အစီအစဥ္ေလးေတြပါ ထုတ္လႊင့္ေပးတယ္။ အဲဒီေန႔မွာေတာ့ ေက်ာင္းေတြ၊ ႐ံုးေတြလည္းပိတ္တာမို႔ ေရဒီယိုက အာဇာနည္ေန႔ ကေလးမ်ားအတြက္ အထူးအစီအစဥ္ေတြ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း ဇာတ္လမ္းပမာေတြလာသလို မနက္ပိုင္းနဲ႔ ညပိုင္းေတြမွာလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမိန္႔ခြန္းေတြ လႊင့္ထုတ္ေပးတယ္။
အေဖက ဗိုလ္ခ်ဳပ္မိန္႔ခြန္းဆို သိပ္သေဘာက်တာ၊ က်ေနာ္တို႔ေမာင္ႏွမေတြ အေဖနဲ႔အတူ ေရဒီယိုနားကကပ္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္မိန္႔ခြန္းကို နားေထာင္ေလ့ရိွတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕မာန္ပါပါနဲ႔ ေဟာေျပာခ်က္ေတြကို ပရိႆတ္က လက္ခုပ္တီးတဲ့အခ်ိန္ အေဖကလည္း ... အင္း ... ဟုတ္တယ္ ... မွန္တယ္ လို႔ အသံထြက္ေထာက္ခံၿပီး ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔ပါ …။
အာဇာနည္ေန႔နီးၿပီးဆို က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းေတြမွာ စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပဲြေတြ လုပ္တတ္သလို ေက်ာင္းတြင္းနံရံကပ္ စာေစာင္ေတြလည္း လုပ္ေလ့ရိွတယ္။ ၿပီးေတာ့ အာဇာနည္ေန႔အႀကိဳ ေဟာေျပာပဲြ၊ စကားရည္လုပဲြေတြလည္း က်င္းပေလ့ရိွတယ္။ ၿပီးေတာ့ အာဇာနည္ေန႔မနက္ပိုင္းမွာ ေက်ာင္းကို ေစာေစာသြားရတယ္၊ အဲဒီေန႔မွာ စာမသင္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားဘဝတေလွ်ာက္လံုး ကိုယ့္အတန္းအလိုက္ တန္းစီၿပီး ၿမိဳ႕ထဲက အာဇာနည္ေက်ာက္တိုင္ရိွရာကိုသြားၿပီး အေလးျပဳၾကတယ္။ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြခ်ၾကတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔လုပ္ၾကံခံရတဲ့အခ်ိန္ ၁၀ နာရီ ၃၇ မိနစ္ဆို ေရဒီယိုထဲကေရာ ... က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕က စက္႐ံုကေရာ ဥၾသဆဲြေလ့ရိွတယ္။ အဲလိုဥၾသဆဲြသံၾကားရင္ လမ္းေပၚမွာ ေဆာ့ေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ကေလးေတြလည္း သတိဆဲြၿပီး ရပ္တတ္ၾကတယ္။ လမ္းသြားလမ္းလာေတြလည္း ဥၾသသံၾကားရင္ ရပ္ေလ့ရိွတာကို အခုထိ မ်က္ေစ့ထဲျမင္ေနေသးတယ္။
မူလတန္းေက်ာင္းသားအရြယ္ အဲဒီကာလေတြက ဘာမွေလးေလးနက္နက္ မသိေပမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဲ႔ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကို ရက္ရက္စက္စက္ အသတ္ခံရတာကိုေတာ့ ဝမ္းနည္းစိတ္၊ သနားစိတ္ေတြ ခံစားခဲ့ရတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကို စိတ္ထဲက ၾကည္ညိဳေနတယ္။ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ အာဇာနည္ေန႔အႀကိဳ ေဟာေျပာမႈေတြ အက်ဳိးေက်းဇူးနဲ႔ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕႐ိုးသားမႈ၊ အမွန္အတိုင္းေျပာတဲ့စ႐ိုက္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း မေဖာက္မျပန္ လုပ္တတ္တဲ့အက်င့္၊ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ၿပီး အမ်ားအက်ဳိးကို ဦးစားေပးတတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို အားက်ေစခဲ့တယ္။
ငယ္ငယ္က သင္ရတဲ့ ျပည္သူ႔နီတိက ယဥ္ေက်းလိမၼာဖို႔နဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ေစတယ္ဆို၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အပါအဝင္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြရဲ႕ အထၳဳပၸတၳိေတြကို သင္ၾကားခဲ႔ရတာကလည္း ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္အရည္အေသြးနဲ႔ စြမ္းေဆာင္အားေတြကို အတုယူဖို႔ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သက္ရိွထင္ရွားစဥ္ကာလကို မသိမမီခဲ့ရေပမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဝိဉာဥ္စိတ္ကို သြတ္သြင္းေပးတဲ့ ဆရာ ဆရာမေကာင္းေတြနဲ႔ သိမီလိုက္ရတာကိုေတာ့ အခုထိ ဂုဏ္ယူေနရတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အျမင္
က်ေနာ္တို႔ စတုတၳတန္း ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္ေနာက္ဆံုးနားက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဂ်ပန္စစ္ဝတ္စံုနဲ႔ ျမင္းစီးပန္းခ်ီေလးနဲ႔အတူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသီခ်င္းကို သင္ရ ဆိုရတယ္။ မွတ္မိေသးတယ္၊ ဆရာမ ေနာ္ေအးခ်စ္ေက်ာ္က အသံႀကီးၿပီး အာျပဲတဲ့က်ေနာ့္ကို အတန္းေရွ႕ရပ္ၿပီး ဦးေဆာင္ ဆိုခိုင္းတတ္တယ္ ...။
×× ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ×× တပ္မေတာ္ဖဲြ႔ဖို႔ ဂ်ပန္ျပည္မွာကြယ္ ... အစခ်ီၿပီး ငါတို႔ဗမာျပည္ဝယ္ ××× မိဘတိုင္းကရယ္ ××× ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းလို ×× သူရဲေကာင္းေတြ ေမြးရမယ္ ××× လို႔ ဆိုရတဲ့ သီခ်င္းေလးပါ …။
က်ေနာ္က မာန္ပါပါနဲ႔ဆိုတာကို ဆရာမက သိပ္သေဘာက်တယ္။
ရာဇဝင္ အထၳဳပၸတိၳလည္း ရိွရမယ္ ×× ေမာ္ကြန္းလည္းထိုးေလာက္တဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းရယ္ ×× လို႔ ေဘးဝဲယာက အတန္းေဖာ္ေတြ လက္ကေလးပိုက္ သံၿပိဳင္ဆိုၾကတာပါ ...။
မွတ္မိေနတာတခုက အဲဒီတုန္းက ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္မွာ ျပဌာန္းပံုႏွိပ္တဲ့ သီခ်င္းစာသားမူရင္းနဲ႔ အခုေနာက္ပိုင္းဆိုေနတဲ့ စကားလံုးႏွစ္လံုး ကဲြျပားသြားတာပဲျဖစ္တယ္။ အခုအမ်ားဆိုေနၾကတဲ႔ သီခ်င္းရဲ႕ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္က ...
×× ျမန္မာႏိုင္ငံ ×× ထူေထာင္ရန္နဲ႔ ×× မ်ဳိး႐ိုးမတိမ္ေအာင္ ×× ၾကံေဆာင္ေလတယ္ ×× ျဖစ္တယ္။
အရင္က က်ေနာ္တို႔ဆိုခဲ့တာက ×× အာရွႏိုင္ငံ ×× ထူေထာင္ရန္နဲ႔ ×× မ်ဳိး႐ိုးမတိမ္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ေလတယ္ ×× လို႔ မွတ္သားမိပါတယ္။
အဲဒီတုန္းက ဂ်ပန္ေတြရဲ႕ ‘အာရွတိုက္ သာတူညီမွ်ေကာင္းစားေရး’ ဆိုတဲ့ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိမႈကိုပဲ ေတးျပဳဆရာ သဟာရဆရာတင္က ရည္ရြယ္သလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ အဲဒီတုန္းက အာရွယူနီယံႀကီး (ယခု အာစီယံလို အသင္းအဖဲြ႔ႀကီး) ဖဲြ႔စည္းလိုတဲ့ စိတ္ကူးရည္မွန္းခ်က္ကို ဆိုလိုတာလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ စစ္မီးေတာက္ေနတဲ့ ဟိုတခ်ိန္ကတည္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ ေခတ္မီၿပီး ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရးေျခလွမ္းသစ္ေတြကို မ်က္ေျခမျပတ္ အာ႐ံုေရာက္ေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဘယ္အဆင့္ၿပီးရင္ ဘယ္အဆင့္ကို ဆက္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ လက္ေတြ႔က်က် စနစ္တက် စိတ္ကူးစီမံခ်က္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ဖခင္ဆီမွာ ရိွခဲ့ပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေပတံ
၁၉၈၈ ဒီမိုကေရစီေတာ္လွန္ေရးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ျပင္ပမွာေနထိုင္ခဲ့ရစဥ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို စံျပေတာ္လွန္ေရးသမားအရာထားၿပီး က်င့္ၾကံေနထိုင္ၾကတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔တယ္၊ ေစတနာပါၿပီး အနစ္နာခံတယ္၊ ေက်ာသားရင္သား မခဲြျခားဘူး၊ ဆင္ျခင္ေတြးေခၚမႈနဲ႔ ေရွ႕ကို ႀကိဳျမင္ႏိုင္တဲ့ ဉာဏ္အေမွ်ာ္အျမင္လည္းရိွတယ္ဆိုေတာ့ ကိုယ္က အဲလို မက်င့္ၾကံႏိုင္ေတာင္ အဲလိုဂုဏ္အင္နဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ဳိးကို လိုလားေနတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း အဆိုးေတြမၾကားဖူးဘဲ အေကာင္းစားစိတ္ဓာတ္ေတြခ်ည္းပဲ ဖတ္ခဲ့ ၾကားခဲ့ရေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ က်ေနာ္တို႔အတြက္ ေျခာက္ျပစ္ကင္း သဲလဲစင္ ဒ႑ာရီထဲက တန္ခိုးရွင္မင္းသားတေယာက္လို မသိစိတ္မွာ စဲြၿငိေနတယ္။
ဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ေခါင္းေဆာင္တဲ့လူကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေပတံနဲ႔ တိုင္းထြာၿပီး အမွတ္ေတြ ေပးေနမိတယ္။ စၿပီးတိုငး္ကတည္းက စံမီကိုက္မီ အရည္အခ်င္းျပည့္မီတဲ့ ေပတံဆိုေတာ့ အဲဒီစံႏႈန္းနဲ႔မကိုက္ရင္ အမွတ္ေတြ ေလွ်ာ့၊ ေပမမီ ဂိုက္မမီစာရင္းသြင္းလိုက္ၾကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းကို ဘယ္ေတာ့မွ ရွာမေတြ႔ေတာ့ဘူး။ ျဖစ္သင့္တာက လူဆိုတာ ႁခြင္းခ်က္ရိွတတ္တာကို အရင္ဆံုး လက္ခံေပးၿပီး သူ႔ရဲ႕အရည္အေသြးကို ျမႇင္႔တင္ေပးဖို႔သာျဖစ္တယ္။ အားေပးေထာက္ပံ့ ကူညီဝန္းရံေပးဖို႔ျဖစ္တယ္။
မုန္တိုင္းၾကားမွာ ေခါင္းေဆာင္အားနည္းခ်က္ကို မရွာနဲ႔
တခါတုန္းက က်ေနာ္ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ တယ္လီဖုန္းကေန လွမ္းၿပီး အင္တာဗ်ဴးလုပ္ရင္း ေမးခြန္းတခု ေမးဖူးတယ္။ အဲဒါက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ကိုယ္ရံေတာ္ စာေရးဆရာ တကၠသိုလ္ေနဝင္းကလည္း က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕က စာေပေဟာေျပာပဲြမွာ “လူတိုင္းမွာ ႁခြင္းခ်က္ဆိုတာရိွတယ္ဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ ႁခြင္းခ်က္နဲ႔လူတေယာက္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္၊ အဲလိုပဲ က်ေနာ္ ယံုၾကည္တယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ ကင္းကြာသူမဟုတ္သလို အမ်ားေကာင္းက်ဳိးအေပၚအေျခခံတဲ့ စိတ္ေစတနာနဲ႔ အလုပ္လုပ္သူ ျဖစ္လို႔ပဲ” လို႔ ေျပာဖူးပါတယ္။ ဆရာကေရာ ဘယ္လိုျမင္သလဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးမွာ ႁခြင္းခ်က္မရိွသူတေယာက္လား၊ သူဟာ လူမႈေရးတခုသာ အားနည္းသူလား၊ ႏိုင္ငံေရးမွာေရာ အားနည္းခ်က္ေတြ မရိွဘူးလား၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ အားသာခ်က္ေတြႀကီး က်ေနာ္တို႔ ဖတ္ခဲ့ရတယ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕အားနည္းခ်က္က ဘာေတြလဲလို႔ ေမးၾကည့္ခဲ့ဖူးတယ္။
ဆရာ ဒဂန္ုတာရာက ခ်က္ခ်င္း အေျဖမေပးဘူး၊ တေအာင့္ေနမွ “က်ေနာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို အားနည္းတဲ့ ခ်ဳိ႕ယြင္းတဲ့ဘက္က တခါမွ မၾကည့္ဖူးဘူး၊ မစဥ္းစားဖူးဘူးဗ်ာ၊ အဲဒီအျမင္ဘက္ကလည္း ၾကည့္ရေကာင္းတယ္လို႔ ဟိုတုန္းက မစဥ္းစားမိခဲ့ဘူး၊ အခု ခင္ဗ်ားေျပာမွ က်ေနာ္ စဥ္းစားမိတယ္” လို႔ ျပန္ေျဖပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာရဲ႕အေျဖက က်ေနာ္တို႔ လူငယ္မ်ဳိးဆက္ေတြကို တိုင္းျပည္အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့အခ်ိန္ မိမိ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္အေပၚ ဘယ္လိုသေဘာထားမ်ဳိးနဲ႔ ႐ႈျမင္သင့္တယ္ဆိုတာကို ေထာက္ျပလိုက္တာပါပဲ။ အဲဒီကာလက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ ျပည္သူခ်စ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္၊ ျပည္သူေလးစားတဲ့၊ ယံုၾကည္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ပါ။ လြတ္လပ္ေရးအရယူဖို႔သာ အေရးႀကီးေနတဲ့ အခ်ိန္ကာလမ်ဳိးမွာ မိမိယံုၾကည္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြ တကူးတက ရွာမၾကည့့္ျဖစ္ခဲ့ဘူး လို႔ က်ေနာ့္ကို အေျဖေပးခဲ့တာျဖစ္တယ္။
မိမိေခါင္းေဆာင္ကိုသာ ဝန္းရံပါ
က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ ကိုယ့္တိုင္းျပည္အတြက္ အေရးႀကီးေနတဲ့ကာလမ်ဳိးမွာ အမ်ားျပည္သူ ယံုၾကည္ေလးစားၿပီး အားကိုးေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ကို ဝိုင္းဝန္းပံ့ပိုး ဝန္းရံေစာင္႔ေရွာက္ဖို႔ သိပ္ကိုလိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ့္လူထုေခါင္းေဆာင္ကို ကိုယ္ကမွ မယံုၾကည္ဘဲ အျပစ္ေတြခ်ည္း လိုက္ရွာမယ္ဆိုရင္ အျပစ္ေသးေသးမႊားမႊားေလးေတြကအစ မွန္ဘီလူးမလိုဘဲ ရွာေတြ႔ေနမွာျဖစ္တယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕သမီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ စင္ေပၚတင္ၿပီး အ႐ူးအမူးျဖစ္ခဲ့ၾကတာလည္း က်ေနာ္တို႔ပဲျဖစ္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဒီေခါင္းေဆာင္ကိုပဲ ကိုယ့္စိတ္အလိုနဲ႔မကိုက္လို႔ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာျဖစ္တယ္နဲ႔ အေၾကာင္းအက်ဳိး ကင္းမဲ့တဲ့အျပစ္ေတြ ျမင္ၾကတာလည္း က်ေနာ္တို႔ မ်ဳိးဆက္ေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔တင္ခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ကိုမွ က်ေနာ္တို႔မယံုၾကည္ေတာ့ရင္ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ေအာင္ပဲြရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မိုးထဲေလထဲက ရွားရွားပါးပါးရထားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ကို က်ေနာ္တို႔ နားလည္စာနာမႈအျပည့္နဲ႔ ဝန္းရံသင့္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ရွားပါးသလို ေနာက္လိုက္ေကာင္းလည္း နည္းလြန္းတာကို သတိျပဳသင့္တယ္။ တိုးတက္ဖံြ႔ၿဖိဳးတဲ့ ဥေရာပႏိုင္ငံေတြကိုၾကည့္လိုက္ရင္ ျပည္သူနဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးနဲ႔ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈရိွၿပီး ျပည္သူဘက္ကလည္း မိမိတို႔လိုအပ္ခ်က္ေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္တင္ျပၾကသလို အစိုးရနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြကလည္း အမ်ားျပည္သူသိလိုတဲ့ အရာေတြကိုဖံုးကြယ္မထားဘဲ အမွန္အတိုင္း အ႐ိုးသားဆံုး ရွင္းလင္းေျပာဆိုတတ္တယ္။ မီဒီယာေတြကလည္း မိမိတို႔အခြင့္အလမ္းရဖို႔၊ ႀကီးပြားခ်မ္းသာဖို႔ထက္ အမ်ားအက်ဳိးနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာျမင့္မားဖို႔ကို ပိုၿပီး အာ႐ံုစိုက္တတ္တယ္။
အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး
ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔က်ဆံုးတာ ၆၆ ႏွစ္ရိွခဲ့သလို တိုင္းျပည္ရဲ႕ ညီညြတ္မႈၿပိဳကဲြေနတာလည္း အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ပါၿပီ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ ယခင္ေခတ္အဆက္ဆက္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ထူေထာင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ပေဒသရာဇ္မင္းေတြနဲ႔ေတာ့ လံုးဝ ျခားနားပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈမွာ ေခ်မႈန္းေရး၊ သိမ္းပိုက္ေရး၊ သုတ္သင္ေရးကို ဦးစားမေပးဘဲ စည္း႐ံုးေရး၊ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး၊ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ေရးေတြသာ ေတြ႔ရမွာပါ။ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လန္ဒန္သြား ေဆြးေႏြးၿပီး တႏွစ္အတြင္း လြတ္လပ္ေရး သေဘာတူညီခ်က္အရယူခဲ့တာ၊ ေျမျပန္႔ေတာင္ေပၚ ညီညြတ္မႈတည္ေဆာက္ခဲ့တာေတြဟာ ေဆြးေႏြးအေျဖရွာ ညႇိႏိႈင္းမႈသက္သက္ကေန ရခဲ့တာျဖစ္တယ္။
တနည္းေျပာရရင္ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္တယ္။ မိမိနဲ႔ တခ်ိန္က ဆန္႔က်င္သူ၊ အယူအဆမတူသူေတြကိုလည္း ညီညြတ္ေရးနဲ႔ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးဗ်ဴဟာအရ ရာထူးေနရာ ျပန္လည္ခ်ေပးတာကိုလည္း ေတြ႔ရမွာပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ႏိုင္ငံေရး စြမ္းေဆာင္ခ်က္ေတြထဲက ဒီေန႔အထိ လြမ္းေမာစရာေကာင္းေအာင္ တသသျဖစ္ေနရတဲ့အရာကေတာ့ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုအေရးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က်ဆံုးသြားတာနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုႀကီးၿပိဳလဲဖို႔ အစ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ဒီကေန႔အထိ ျပည္ေထာင္စု ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို လွလွပပ မွ်မွ်တတ အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏိုင္ေသးတာ ဘာေၾကာင့္လဲ... ဘာေတြလိုအပ္ေနလဲ… ဘာေတြအားနည္းေနေသးလဲဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ကာယကံရွင္ အစိုးရနဲ႔ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြက တိုင္းျပည္ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အစီရင္ခံသင့္တယ္။
အ႐ံႈးထဲက ထပ္မ႐ံႈးဖို႔
ဗိုလ္ခ်ဳပ္က်ဆံုးခဲ့တဲ့ အ႐ံႈးထဲကေန အႀကိမ္ႀကိမ္ ထပ္႐ံႈးခဲ့တာေတြ သတိျပဳမိတယ္။ အဲဒါေတြကို အခုထိ အဖတ္ဆည္လို႔ မရေသးဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က်႐ံႈးၿပီးတာနဲ႔ ပင္လံု ေသြးစည္းညီညြတ္မႈပါ က်ဆံုးခဲ့တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုဆိုတာ ေငြဒဂၤါးတခုရဲ႕ ေခါင္းနဲ႔ပန္း ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ထပ္အ႐ံႈးတခုက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဝိဉာဥ္ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ခံရတာျဖစ္တယ္။ အဲဒါ တိုင္းျပည္ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္တဆက္ က်ဆံုးသြားတာျဖစ္တယ္။ တပ္မေတာ္မ်ဳိးဆက္ကပါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေက်းဇူးရွင္လို႔ မေတြးေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔မ်ဳိးဆက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို သိမီခဲ့ေသးတယ္။
တခါက ဘီဘီစီကလႊင့္ေပးတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မိန္႔ခြန္းကို တပ္ေျပးရဲေဘာ္တေယာက္က “အဲဒါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအသံလား” လို႔ တအံ့တၾသနဲ႔ ေမးတာေတြ႔ဖူးတယ္။ သိပ္ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတယ္။ က်ဆံုးသြားတဲ့ တိုင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ကို ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ေနရာမေပးတာဟာ မိမိတို႔ႏိုင္ငံနဲ႔လူမ်ိဳးဂုဏ္သိကၡာကို က်ဆင္းေစတယ္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ ေအာက္က်ေနာက္က် အေတြးအေခၚေတြနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာညႇိဳးခဲ့ရတယ္။ အခုျပည္သူလူထုရဲ႕ ညီညြတ္မႈနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ပဓာနက်တဲ့အဆင့္မွာ ေရာက္ေနပါၿပီ ...။ က်ေနာ္တို႔ ထပ္ၿပီးအ႐ံႈးေပၚလို႔ မျဖစ္ပါ။ အ႐ံႈးထဲက အျမတ္ထုတ္ယူဖို႔ အခ်ိန္က်ေနပါၿပီ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဝိဉာဥ္ကို ျပန္ေမြးျမဴၾကရေအာင္။
ကိုယ့္ေခါင္းေဆာင္ကို ဝန္းရံံၾကရေအာင္။
ကိုညိဳ (ေအာ္စလို)
၁၆ ဇူလိုင္ ၂၀၁၃။
၆၆ ႏွစ္ေျမာက္ အာဇာနည္ေန႔ ဂုဏ္ျပဳေဆာင္းပါး
No comments:
Post a Comment