Wednesday, July 24, 2013

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး… ဆိုတာ ပ်ားသကာ (ကိုညိဳ)

ဇူလိုင္ ၂၃ ရက္( အဂၤါေန႔)က ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ၄၉ ႏွစ္တိတိျပည့္ပါတယ္။ “ဆရာ မေသခင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျမင္ေတြ႔သြားခ်င္တယ္” လို႔ ေျပာသြားခဲ့ေပမယ့္ အခုအခ်ိန္ထိ ဆရာႀကီးဆႏၵက မျပည့္ႏိုင္ေသးပါ။ အဲဒီေခတ္က ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းသြားခဲ့သူေတြကိုယ္တိုင္ တျဖဳတ္ျဖဳတ္နဲ႔ ေႂကြကုန္ေပမယ့္ ျပည္တြင္းစစ္က မၿပီးျပတ္ႏိုင္၊ ျမန္မာျပည္ႀကီးက မၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္။ ၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဗိသုကာႀကီးလို႔ ကဗ်ည္းထိုးခဲ့ေပမယ့္ ဆရာႀကီးရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေပၚလစီကိုေတာ့ ဘယ္အစိုးရနဲ႔ ဘယ္သူပုန္အဖဲြ႔မွ တေလးတစား ျမည္းစမ္းရမွန္း က်င့္သံုးရမွန္းလည္း မသိခဲ့ၾက။

ႏိုင္ငံတကာ ပဋိပကၡေတြ၊ ျပည္တြင္းစစ္ေတြကို ေလ့လာက်မ္းျပဳခဲ့တဲ့ ပညာရွင္ႀကီးေတြ၊ ပေရာဟိတ္ႀကီးေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး သုခမိန္ႀကီးေတြကလည္း က်မ္းအဆူဆူ ဖြတ္ဖြတ္ေၾကလို႔၊ ပါးစပ္က အျမႇဳပ္ထြက္ေအာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကား အသြင္သြင္ ေျပာေန ေဆြးေႏြးေနေပမယ့္ ျမန္မာျပည္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ခ်ဳိးငွက္ငယ္ခမ်ာ… အနားမကပ္ႏိုင္ေသး။

သူမနာ၊ ကိုယ္မနာ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ 

ဒီကေန႔ ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသုခမိန္ေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္က ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ေဟာျပသြန္သင္ခဲ့တဲ့ ‘သူမနာ၊ ကိုယ္မနာ’ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္ကို အေျခခံလုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႕ သူမနာ၊ ကိုယ္မနာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမူ အစျပဳလာပံုကို ကြယ္လြန္သူ စာေရးဆရာႀကီး ေတာ္ဖုရားေလး ဦးေအာင္ေဇရဲ႕ ‘ဝင္းဝင္း ေပၚလစီ’ ေဆာင္းပါးမွာ ေျပာထားတာေလး မွတ္မိေနတယ္။


ဖဆပလ အစိုးရေခတ္ ျပည္တြင္းစစ္ မၿငိမ္းမသတ္ႏိုင္တဲ့ကာလက က်င္းပတဲ့ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖဲြ႔ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖဲြ႔ အစည္းအေဝးတခုမွာ ဆရာႀကီးက “ေမာင္ႏု… ဖဆပလ အစိုးရကေတာ့ တေလွ်ာက္လံုး အျပဳတ္တိုက္ေရးပဲ၊ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕နဲ႔ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ကို တိုက္တုန္းကေတာ့ အားလံုးဝိုင္းတိုက္လို႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ အခုျဖစ္ေနတာက ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းေလကြာ၊ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း အျပဳတ္တိုက္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔ေျဖရွင္းမွ ျဖစ္မွာ၊ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကေတာ့ သူမသာ၊ ကိုယ္မနာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနည္းလမ္းပဲကြ၊ အဲဒါသေဘာတူရင္ လုပ္ၾကေပါ့ကြာ” လို႔ ၾသဝါဒေပးခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီေနာက္ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို သူမသာ၊ ကိုယ္မနာ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ တန္းတူညီတူ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးမူကို ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ အမႈေဆာင္တေယာက္က “ဆရာႀကီးရဲ႕ သူမသာ၊ ကိုယ္မနာ မူအတိုင္း ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္ ဆရာႀကီး” လို႔ ဝင္ေထာက္ၿပီး… “ႏု-အက္တလီ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားတဲ့ ဖဆပလ အစိုးရက မသာ ျဖစ္မွ ျပည္သူေတြ မနာမွာေပါ့ ဆရာႀကီး” လို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ ဆရာႀကီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတယ္။ “အဲလို ျဖစ္သြားတာကိုး… ဒါဆို ခုခ်က္ခ်င္း ျပန္ျပင္မယ္၊ ေမာင္ရင္တို႔ရင္ထဲရိွတာ ေျပာလို႔ ျပင္ဆင္ႏိုင္တာျဖစ္တယ္၊ သူမသာ ကိုယ္မနာအစား သူမနာ၊ ကိုယ္မနာ လို႔ အခုပဲ ျပင္ဆင္ေရးကြာ”လို႔ မွာၾကားခဲ့တယ္။

၁၉၉၄ စက္တင္ဘာ ၂၀ မွာ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က်ေနတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေတြ႔ဆံုၿပီးေနာက္ပိုင္း ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ သူလည္း အႏိုင္၊ ကိုယ္လည္း အႏိုင္(Win- Win Policy) ကို က်င့္သံုးဖို႔ ျပည္တြင္းျပည္ပ ႏိုင္ငံေရးအဖဲြ႔အစည္းေတြ အျပင္းအထန္ တိုက္တြန္းခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ဝင္း-ဝင္း ေပၚလစီက ႏိုင္ငံေရးသမားေတြပါးစပ္ဖ်ား အေတာ္ေရပန္းစားခဲ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဝင္းဝင္း ေပၚလစီက သူ မ႐ံႈး ကိုယ္ မ႐ံႈး၊ သူ မႏိုင္ ကိုယ္ မႏိုင္ျဖစ္တယ္။ တနည္းေျပာရရင္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႕ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္က လမ္းျပခဲ့တဲ့ သူမနာ ကိုယ္မနာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေပၚလစီျဖစ္တယ္။

ရန္ငုတ္မက်န္ေစနဲ႔ 

ဆရာ ဒဂုန္တာရာကို လာမယ့္ ၾသဂုတ္လ ၁၂ မွာ ကိုးရီးယားႏိုင္ငံက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုခ်ီးျမႇင့္မယ္ သတင္းၾကားတယ္။

“ရန္သူ မရိွ မိတ္ေဆြသာ ရိွ” “ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆိုတာ ရန္သူကို မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ” ဆိုတဲ့ ဆရာ့စကားေတြကို ဒီကေန႔ ဆရာ ဒဂုန္တာရာ အိပ္ရာထဲ ဘုန္းဘုန္းလဲေနမွ တယ္မွန္ပါလားလို႔ က်ေနာ္တို႔ လက္ခံလာၾကတယ္။ ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ရန္သူ မရိွ မိတ္ေဆြသာ ရိွ မူဝါဒကို စေဖာ္ထုတ္တဲ့ကာလေတြက က်ေနာ္တို႔တေတြ စစ္အစိုးရအေပၚ ခါးခါးသီးသီးနဲ႔ အမႈန္႔ေခ်ခ်င္ေနတဲ့အခ်ိန္။ ဆရာက ရန္ကို မိတ္လုပ္ခ်င္တာ ျဖစ္တယ္၊ စိတ္ထဲမွာ ရန္မေမြးဘူး၊ ရန္သူဆိုတာကို မထားေတာ့တာျဖစ္ေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔မွာက ရန္ငုတ္ေတြ က်န္ေနခဲ့ၾကတယ္။

မဲျပာပုဆိုး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး 

က်ေနာ္တို႔ႀကီးျပင္းလာတဲ့ ေခတ္ႀကီးတေလွ်ာက္လံုး ျပည္တြင္းစစ္ကို ထမ္းပိုးခဲ့ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လူ႔ေလာကထဲေရာက္လာတဲ့ ၁၉၆၂ ဦးေနဝင္း စစ္အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ပိုင္းကေန ဒီကေန႔ထိ ေသနတ္သံေတြ၊ အေျမာက္သံေတြနဲ႔ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြရဲ႕အသံကို ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ထိ ၾကားေနရတုန္း။ တိုင္းရင္းသားေတြေနထိုင္ရာ ေဒသေတြမွာ ၾကံဳေနၾကတဲ့ စစ္ရဲ႕အနိဌာ႐ံုေတြ က်ေနာ့္မ်က္ေစ့နဲ႔ တပ္အပ္ျမင္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ေတြဟာ စစ္ကို ရံြရွာမုန္းတီးသူေတြ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဘဝ ေနမဝင္ခင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အရလိုခ်င္တယ္။

ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ က်ေနာ္တို႔ရေနတာက မဲျပာပုဆိုး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာတူညီခ်က္ မူၾကမ္းေတြ၊ လက္နက္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လဲလွယ္မႈေတြ၊ အပစ္အခတ္ရပ္စဲတာေတြ အဖန္တရာေတေအာင္ နားထဲထပ္တလဲလဲ ၾကားေနေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔သာ အသက္ေတြႀကီး၊ ေရာဂါေတြရလာတယ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရွာမေတြ႔။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရခ်င္ရင္ အာ႐ံုငါးပါးကိုခ်ဳိးႏွိမ္ၿပီး ဝိပၸႆနာ႐ႈရေတာ့မလို၊ စိတ္ပုတီးနဲ႔ ရိပ္ႀကီးခိုရေတာ့မလို၊ ဘုရားတရားလိုင္းနဲ႔ပဲ ဘဝကို အဆံုးသပ္ရေတာ့မလို ျဖစ္လာတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတဲ့ေဝါဟာရကို ေရလဲသံုးၿပီး ႏိုင္ငံေရးမွာ အသံုးခ်ေနတာေတြေတာ့ ေတြ႔ေနရတယ္။

ရြာလည္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး 

ဒီကေန႔ ျပည္တြင္းမွာေခတ္စားေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစင္တာဆိုတာလည္း စလယ္ဝင္အိုး ဖင္မမဲခင္ ကဲြမယ့္ကိန္းကို ျမင္ေနရတယ္။ “ပိုက္ဆံရွာဖို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္တာလား?” “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဒၚလာနဲ႔လိုက္ဝယ္သူေတြ” လို႔ ေဝဖန္သံေတြ လိႈင္လိႈင္ထြက္ေနတယ္။ အေစာပိုင္း ကမၻာ့ႏိုဘယ္ၿငိမ္းခ်မ္းဆုရွင္တေယာက္ရိွေနတာကို အသိအမွတ္မျပဳလိုတဲ့အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးမႈျဖစ္စဥ္မွာ အကပ္မခံခဲ့ဘူး။

ကခ်င္စစ္ျဖစ္ပြားစကတည္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ကမ္းလွမ္းခဲ့ေပမယ့္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ ဖယ္ထုတ္ခဲ့ၾကတယ္။ ကခ်င္စစ္ပဲြနဲ႔ ခပ္ခြာခြာျဖစ္ေအာင္ဖန္တီးၿပီး ကခ်င္တိုင္းရင္းသားေတြက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚ အထင္အျမင္လဲြေအာင္ ဖန္တီးခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ဘယ္ဆီဘယ္ဝယ္မသိခင္ ေထာင္ေသာင္းခ်ီတဲ့ တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြ အိုးအိမ္မဲ့ ဒုကၡသည္ဘဝက မကၽြတ္မလြတ္ျဖစ္ေနတယ္။ လက္ပံေတာင္းအေရးလိုပဲ မႏိုင္မနင္းျဖစ္ေတာ့မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစင္တာထဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို လူလံုးျပ ဆဲြေခၚလာပါတယ္။ ဘာေတြေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတာေတာ့ ျပည္သူေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အသိမေပးရဲဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ ျပည္သူေတြနဲ႔ မဆိုင္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ရြာလည္ေနတယ္။

ဆန္ျပဳတ္လား၊ စြပ္ျပဳတ္လား 

က်ေနာ္တို႔ႀကီးျပင္းခဲ့တဲ့ ေခတ္တေလွ်ာက္လံုး အစိုးရကေရာ၊ လက္နက္ကိုင္ သူပုန္ေတြကေရာ၊ ဒီမိုကေရစီေတာ္လွန္ေရး အဖဲြ႔ေတြကေရာ၊ ‘အျပဳတ္တိုက္ေရး’ ‘အျမစ္လွန္ေရး’ ‘အျပတ္ရွင္းေရး’ ‘အမ်ဳိးျဖဳတ္ေရး’ ဆိုတာေတြကိုပဲ ၾကံဳးဝါးခဲ့ၾကတာ ၾကားခဲ့ဖူးတယ္။ တကယ့္တကယ္ေတာ့ ဘယ္သူမွ အျမစ္မျပဳတ္ဘဲ ျပည္သူေတြသာ အိုးအိမ္ျပဳတ္ၿပီး တိုင္းျပည္ႀကီးက မ်ဳိးဆက္ျပတ္သြားတာပဲ အဖတ္တင္ခဲ့ၾကတယ္။

ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဗဂ်မ္းရဲ႕ ကာတြန္းတကြက္ကို မ်က္ေစ့ထဲ ေျပးျမင္မိတယ္။ စင္ေပၚကလူတေယာက္က ေသနတ္ေဝွ႔ရမ္းၿပီး “အျပဳတ္တိုက္မယ္” “အျပဳတ္တိုက္မယ္” နဲ႔ ေအာ္ဟစ္ေနလို႔ စင္ေအာက္ကလူတေယာက္က “တခ်ိန္လံုး အျပဳတ္တိုက္မယ္၊ အျပဳတ္တိုက္မယ္နဲ႔ ဒီလူ အေတာ္ ေစတနာႀကီးပံုရတယ္၊ ေမးၾကည့္အံုးမွ” လို႔ေျပာၿပီး ေနာက္ကာတြန္းအကြက္မွာေတာ့ အဲဒီလူက ထၿပီး စင္ေပၚကလူကို “ဗ်ဳိ႕... ေခါင္းေဆာင္ႀကီး… အျပဳတ္တိုက္မယ္၊ အျပဳတ္တိုက္မယ္ဆိုေတာ့ ၾကက္သားဆန္ျပဳတ္လား စြပ္ျပဳတ္လား…၊ ေခါက္ဆဲြျပဳတ္လား…၊ ၾကာဇံျပဳတ္လား…” လို႔ ေမးတဲ့ ကာတြန္းေလးပါ။

အခုေတာ့ တကယ္ပဲ လက္နက္ကိုင္ေတြ ၂ ဖက္ အျပဳတ္တိုက္ခဲ့ၾကလို႔ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ျပည္သူေတြ ဆန္ျပဳတ္ေသာက္ေနရပါၿပီ…။

နာတာရွည္ေရာဂါ 

ျမန္မာျပည္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ အာဏာပိုင္ဆိုင္တဲ့အစိုးရရဲ႕ လက္နက္တခုလို ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနတာပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ရာမွာ ႏိုင္ငံေရးကစားကြက္ေတြ၊ ပေယာဂေတြ မပါသင့္ဘူးလို႔ပဲျမင္တယ္။ ဒီေလာက္ အခ်ိန္ၾကာ ညႇိႏႈိင္းေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပဲြေတြဟာ ႐ိုးသားမႈမွ ရိွရဲ႕လား၊ ဘယ္လိုအက်ဳိးအျမတ္ေတြနဲ႔ ေဈးညႇိေနၾကသလဲဆိုတာ ေျမဇာပင္ျပည္သူေတြရဲ႕ ေမးခြန္းေတြျဖစ္တယ္။

တကယ္တမ္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ပိုင္ဆိုင္တာ အစိုးရလား၊ စစ္တပ္လား၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတြလား၊ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူတရပ္လံုးလားဆိုတာ ရဲရဲဝံ့ဝ့ံ အေျဖရွာရေတာ့မယ္။ လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔ေတြနဲ႔ စာရြက္ေပၚမွာ လက္မွတ္ထိုးၿပီး ေျပလည္သြား႐ံုနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရသြားမလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းတခု က်န္ေသးတယ္။ စစ္ပဲြေတြ၊ ဖိႏွိပ္မႈေတြေၾကာင့္ စိတၱဇလိုျဖစ္သြားတဲ့ လူမ်ဳိးတမ်ဳိးနဲ႔တမ်ဳိးအၾကား မုန္းတီး ရံြရွာမႈေတြ သံသယေတြ၊ မယံုၾကည္မႈေတြ၊ လက္စားေခ်လိုမႈေတြ၊ ေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္ မလုပ္ခ်င္တာ၊ လက္မတဲြခ်င္တာေတြကို ကုစားဖို႔ အခ်ိန္ယူရေတာ့မယ္။

ဒီကေန႔ ကခ်င္စစ္ေၾကာင့္ ကခ်င္လူမ်ဳိးစုေတြ စုစည္းညီညြတ္သြားၾကတာ အားရေက်နပ္စရာျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔အားလံုးမွာ ဘံုရန္သူရိွေနတယ္ဆိုတဲ့အသိက မ်ဳိးဆက္သစ္ ကခ်င္လူငယ္ေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ေသြးထဲ အသားထဲအထိ္ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားျခင္းဟာ က်ေနာ္တို႔အားလံုး အ႐ံႈးေပၚသြားတာျဖစ္တယ္။ ဗမာေတြဟာ မယံုရဘူးလို႔ ဒီကေန႔ တိုင္းရင္းသားလူငယ္ေတြအေတြးထဲ ဝင္သြားရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလုပ္ခဲ့တဲ့ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္တို႔၊ ျပည္ေထာင္စုစိတ္တို႔၊ တိုင္းရင္းညီေနာင္တို႔၊ တိုင္းရင္းသားညီအကိုေမာင္ႏွမတို႔ ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြကို ျမန္မာ့သမိုင္းေဝါဟာရထဲကေန က်ေနာ္တို႔ ဝမ္းနည္းစြာ ဖယ္ထုတ္လိုက္ဖို႔ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။

လက္ေတြ႔မွာ အဲလိုျဖစ္ေနတာကို က်ေနာ္တို႔ ဖံုးကြယ္ထားစရာ မလိုဘူး။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ အေတြးအေခၚ လုပ္ရပ္ေတြက က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္နဲ႔ခ်ီ ေသြးခဲြခံလိုက္ရတယ္။ တိုင္းျပည္အတြက္ နာတာရွည္ေရာဂါေတြ ေမြးဖြားေပးလိုက္တယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ ပိုင္ရွင္မွန္ 

အမွန္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ ပိုင္ရွင္အစစ္အမွန္ဟာ အစိုးရလည္း မဟုတ္ဘူး၊ လက္နက္ကိုင္သူပုန္ေတြလည္း မဟုတ္ဘူး၊ NGO ေတြလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ျပည္သူေတြသာ ျဖစ္တယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ ျပည္သူ႔ဆႏၵအတိုင္းသာ ျဖစ္သင့္တယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ေဈးကြက္တခု မဟုတ္၊ တိုင္းရင္းသားျပည္သူ အက်ဳိးစီးပြားသက္သက္ျဖစ္သင့္တယ္။ တိုင္းရင္းသားျပည္သူဆိုတာကလည္း သီးသန္႔လူတန္းစား မဟုတ္ဘူး၊ တပ္မေတာ္သား၊ ဝန္ထမ္း၊ ကုန္သည္ စီးပြားေရးသမား၊ သာမန္အရပ္သားေတြ၊ လယ္သမား အလုပ္သမားေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ အားလံုး ပါဝင္ေနတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရိွေတာ့ တကယ္တမ္းနာတာ ျပည္သူေတြသာျဖစ္တယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ကာလေတြက နယ္စြန္နယ္ဖ်ား ၿမိဳ႕တခ်ဳိ႕နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမရိွလို႔ အညိဳေရာင္နယ္ေျမလို႔ သတ္မွတ္ခံထားရတဲ့ ၿမိဳ႕ေတြကို ဆန္၊ ေလာင္စာနဲ႔ အေျခခံ စားေသာက္ကုန္ေတြ လြတ္လပ္လပ္ သယ္ေဆာင္ခြင့္မရိွဘူး။ ဆန္ေစ်းက တၿမိဳ႕နဲ႔တၿမိဳ႕ ေစ်းႏႈန္းမတူ။ ဆန္ျပတ္လို႔ ေျပာင္းနဲ႔စကဲြ ႀကိဳေသာက္တာ၊ ဆန္ျပဳတ္ေသာက္ရတာ၊ ေျမာက္ဥျပဳတ္၊ မွ်စ္ျပဳတ္စားၾကတဲ့သတင္းေတြကို ဇာတ္နာေအာင္ ေရးခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူး၊ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ေတြ။ ကုန္သည္ေတြ ေစ်းကစားတယ္လို႔ အစိုးရက ေဝဖန္တယ္။ အမွန္က အစိုးရေပၚလစီေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ အာဏာကိုင္ထားသူေတြရဲ႕ အမိန္႔ဥပေဒေၾကာင့္ ျပည္သူေတြ ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိး ေရာက္ခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျပည္သူေတြပဲ ေျမဇာပင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါ ျငင္းပယ္လို႔ မရဘူး။

ဒီေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျပည္သူေတြပိုင္ဆိုင္မွ ျဖစ္မယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျပည္သူေတြက ေဖာ္ေဆာင္ခြင့္ရိွတယ္။ အစိုးရနဲ႔ သူပုန္ေတြ စကားေျပာဖို႔သာျဖစ္တယ္လို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို သူတို႔လက္ထဲ ဝကြက္ အပ္ထားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မဟုတ္တဲ့ အစိုးရ အလိုေတာ္ရိေတြကိုခ်ည္းပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ တာဝန္ေပးလို႔ မျဖစ္ဘူး၊ ယံုစားလို႔ မရဘူး၊ သူတို႔လက္ထဲမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ… အီးေရာ အီးေရာ ေပါေတာေတာ ျဖစ္ေနတယ္။

ကမၻာႀကီးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ပါ 

တိုင္းျပည္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရတဲ့ၾကား ေႁမြပူရာ ကင္းေမွာင့္ဆိုသလို ၉၆၉ အဖဲြ႔နဲ႔ ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ေတြကလည္း ထႂကြ ေသာင္းက်န္းေနၾကျပန္တယ္။ က်ေနာ္တို႔မေမြးခင္ကတည္းက ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးစြာ ေအးအတူ ပူအမွ် အတူတူေနထိုင္လာခဲ့ၾကတဲ့ မြတ္စလင္ဘာသာဝင္ေတြ ဒီကေန႔ တိုင္းျပည္ထဲမွာ ေနာက္ေက်ာမလံု ခံစားေနရတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဆိုင္ကယ္သံ ဆူဆူညံညံၾကားရင္၊ ပူညံပူညံ ရန္ျဖစ္သံၾကားရင္ ကိုယ့္အိမ္ေခါင္မိုး မီးကြင္းနဲ႔ ပစ္သြားမလားလို႔ စိုးရိမ္ေနရတဲ့ဘဝ။ မဆလ ေခတ္တေလွ်ာက္လံုးလည္း ျပည္သူေတြက အစိုးရကို မေက်မနပ္ျဖစ္ရင္ ေအာက္လမ္းနည္းသံုး ဘာသာေရးပဋိပကၡေတြ ဖန္တီးတတ္ၾကတာ အားလံုးအသိ။

အဲဒါေတြကို သင္ခန္းစာမယူဘဲ ဒီမိုကေရစီေခတ္ဆီ ေျပာင္းလဲဖို႔ တာစူူေနမွ ၉၆၉ တို႔၊ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒတို႔နဲ႔ ဇာတိမာန္ေတြ ထျပေနၾကတယ္။ တလဲြဆံပင္ေကာင္း မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ေတြနဲ႔ အမ်ဳိးသားေရးမာန္ေတြ တက္ျပေနတယ္။ အမွန္တကယ္ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ရိွတယ္ရင္ ကိုယ့္အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈ၊ အမ်ဳိးသားဘာသာစကားနဲ႔ အမ်ဳိးသားစီးပြားေရးကို ျမႇင့္တင္ဖို႔လိုတယ္။ နန္းၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ၿမိဳ႕အႏွံ႔ တိုင္းတပါးသားေတြ ျမန္မာစကားေတာင္ မေျပာတတ္ဘဲ ျမန္မာမွတ္ပံုတင္ကိုင္ က်ဴးေက်ာ္စီးပြားရွာ ဝင္ေရာက္ေနတာကို ေသခ်ာစိစစ္ၾကဖို႔လိုတယ္။ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ျမန္မာစကား ျမန္မာစာနဲ႔ တိုင္းရင္းသားစကား၊ တိုင္းရင္းသားစာေပေတြ တျဖည္းျဖည္း တိမ္ျမဳပ္လာၿပီး စိနစကား၊ စိနစာတတ္မွ အလုပ္ရ၊ ဂုဏ္ရိွတဲ့အေျခအေနကို ကုစားၾကပါလား…။

အခုေတာ့ အနာတျခား ေဆးတလဲြ။ ကိုယ့္လူမ်ဳိးနဲ႔ ကိုယ့္ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားပဲ အထင္အျမင္ေသးခံရတယ္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ လန္ဒန္နဲ႔ ျပင္သစ္ခရီးစဥ္မွာ ကမၻာ့မီဒီယာေတြကေရာ၊ တိုင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္ေတြကပါ ဘာသာျခားေတြအေပၚ ဖိႏွိပ္မႈကို ျပစ္တင္ေဝဖန္ခဲ့တယ္။ ဦးသိန္းစိန္ကိုယ္တိုင္ ဗမာျပည္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ဒီကိစၥကို ဝန္ခံလိုက္ရတယ္။ ေနာက္မျဖစ္ေစရပါဘူးလို႔ ျပင္ပကမၻာကို ကတိေပးခဲ့ရတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ အရွက္ေျပ မႏၱေလးက ဝီရသူ တရားပဲြကို အခ်င္းခ်င္း ဗံုးခဲြျပၿပီး အလံ႐ွဴး နမူနာဇာတ္လမ္းေတြ ျပလိုက္တယ္။ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႕ ျမစ္ေတာ္စပ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာ ကိုခ်ဳိစိမ့္ေျပာတာ ရွင္းတယ္။

“၉၆၉ ဟာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးေနတယ္၊ ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေပၚ ေႏွာက္ယွက္႐ံုမက အခုဆို ကမၻာႀကီးနဲ႔ပါ ရန္ျဖစ္ေနတယ္၊ ဒီေတာ့ တခုပဲေျပာစရာရိွတာက တကမၻာလံုးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ရင္ ၉၆၉ ကို ဖ်က္သိမ္းပါ ဆိုတာပဲ”။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပ်ားသကာ 

က်ေနာ္တို႔ျပည္သူေတြက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တညီတညြတ္နဲ႔ လိုခ်င္တဲ့စိတ္ ျပင္းထန္ေနရင္ ဧကန္ရမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ၁၉၆၀ ဝန္းက်င္ေလာက္က ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းတို႔ ဦးစီးၿပီး တျပည္လံုးမွာ အရပ္ဘက္ အဖဲြ႔အစည္းေတြနဲ႔ တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြစုစည္းၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မတီေတြ ဖဲြ႔စည္းလႈပ္ရွားခဲ့ၾကတယ္။ ႏိုင္ငံတြင္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ခ်ီတက္ပဲြေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ညီလာခံႀကီးေတြက်င္းပၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မိမိတို႔ဆႏၵနဲ႔ အက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ယွဥ္ေနတဲ့ အင္အားစုေတြကို ဖိအားေပးခဲ့ၾကတယ္။ ဒီကေန႔လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဈးကြက္စီးပြားေရးတခုလို ဆဲြဆန္႔ၿပီး မွိန္းေနသူေတြရဲ႕ အိပ္မက္ဆိုးေတြကို လႈပ္ႏႈိးရေတာ့မယ္။

ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဆရာႀကီး ၿမိဳ႕မၿငိမ္း စပ္ဆိုခဲ့တဲ့ ‘ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ပ်ားသကာ” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးရဲ႕ စာသားေလးလိုပဲ ‘ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟူသည္ ×× ပ်ားရည္ကဲ့သို႔စီး ×× တမာပင္ သရက္ပင္ ×× ဘာပင္ပဲစဲြစဲြ ×× ခ်ဳိျမဲအရသာ ×× မဆိုသည္သာပင္’ ဆိုသလို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတဲ့ ပ်ားအံုဟာ တရားမွ်တမႈဆိုတဲ့ ခ်ဳိတဲ့အသီးကို သီးေစတဲ့ သရက္ပင္မွာ စဲြစဲြ၊ မတရား မမွ်တတဲ့ ခါးသက္သက္ တမာပင္မွာပဲ စဲြစဲြ သူ႔ရဲ႕ မူလခ်ဳိၿမိန္တဲ့ ဂုဏ္အင္နဲ႔ အရသာက ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။

‘×× ရံြစရာ ×× မုန္းစရာ ×× စစ္ရန္မီး တားဆီးဖို႔ပင္ ×× အိုးႀကီးနဲ႔ ×× သယ္ေဆာင္ကာယူငင္ ×× လက္ခုပ္နဲ႔ျဖစ္ေစ ×× ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ ×× ျဖန္းပက္ၾက ကိုယ္စီညီညီပင္ ×× ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ×× ေအးျမေသာေရစင္ ××’

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လူတိုင္းမွာ တာဝန္ရိွတယ္၊ ေလာင္ေနတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္မီး ၿငိမ္းေအးဖို႔ဆို မိမိတတ္စြမ္းသေလာက္ အိုးနဲ႔ႏိုင္ရင္ အိုး၊ လက္ခုပ္ေလးနဲ႔တတ္ႏိုင္ရင္ လက္ခုပ္… ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေရစင္နဲ႔ ျဖန္းပက္ဖို႔လိုတယ္လို႔ ျပည္သူတရပ္လံုး တတ္ႏိုင္သေလာက္ ပါဝင္ဖို႔ တိုက္တြန္းစပ္ဆိုထားတာပါ။

ဒီကေန႔ မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရးပဋိပကၡေတြ၊ အမုန္းတရားေတြကို ေတြးပူမိတဲ့အခါတိုင္း ဆရာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ သီခ်င္းေလးကိုပဲ အဓိပၸာယ္ရိွရိွ ညည္းဆိုေနမိပါတယ္။

××× ကမၻာလူသားေတြ ေတြးပူႀကိဳတင္ ×× ရန္သူမိတ္ေဆြ ×× မေရြးသူငါပင္ ×× ရန္စစ္မီးကို မေလာင္ေစခ်င္ ×× စုေဆာင္းခဲ့ေသာ ×× ယဥ္ေက်းမႈအဆက္ဆီ ×× အႏုအယဥ္ အမြန္အျမတ္ေတြ သုန္းဆိတ္မွာျမင္ ×× ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျမတ္ႏိုး ×× အိုးအိမ္သာယာ သူငါ ေပ်ာ္ရႊင္ ××။

ကိုညိဳ (ေအာ္စလို) 
၂၃ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၃


 

No comments: