Saturday, June 29, 2013

ျမန္မာျပည္မွာ Time မဂၢဇင္း ပိတ္ပင္သင့္မသင့္

ျမန္မာႏိုင္ငံအေၾကာင္း၊ ျမန္မာဗုဒၵဘာသာတို႔အေၾကာင္း ေဝဖန္ေရးသားထားတဲ့ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ကို ျမန္မာျပည္သူကို ဖတ္႐ႈခြင့္ ေပးသင့္မေပးသင့္ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သတင္းစာဆရာႀကီး ဦးဝင္းတင္၊ ျမန္မာသတင္းသမဂၢဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္တို႔နဲ႔ ဦးေက်ာ္ဇံသာ ေဆြးေႏြးသံုးသပ္ထားပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ "The Face of Buddhist Terror" Time မဂၢဇင္းမွာ ဒီေဆာင္းပါးဟာ အခုတေလာ ျမန္မာႏုိင္ငံကို အေတာေလး ဂယက္႐ိုက္ခက္ေနတဲ့ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္သူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီေဆာင္းပါးကို ျမင္ရဖတ္ၾကရဦးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီေဆာင္းပါးရဲ႕ေရးသားခ်က္ကို လက္မခံႏိုင္တဲ့အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေရးေပၚကာလ စီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟိုေကာ္မတီက ေၾကျငာခ်က္ထုတ္ၿပီးေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးကို ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ပိတ္ပင္လိုက္ပါတယ္။ ဒီပိတ္ပင္တဲ့ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဆရာဦးဝင္းတင္ရဲ႕သေဘာထားကို ပထမဦးဆံုး ၾကားခ်င္ပါတယ္။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ ကမာၻႏွင့္အဝွမ္းၾသဇာရွိတဲ့ စာနယ္ဇင္းေတြကေတာ့ ဘာဘဲေျပာေျပာ လြတ္လပ္တဲ့ စာနယ္ဇင္းေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သူတို႔ သေဘာမေပါက္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပည္တြင္းက သေဘာကေတာ့ ဘာလဲဆိုေတာ့ ျပည္တြင္းက မီဒီယာေတြကို သူတို႔ လည္ပင္းညႇစ္ခ်င္သလို ညႇစ္ရမယ္မွန္းသိသလို အျပင္ ျပည္ပမီဒီယာေတြကိုလည္း သူက လည္ပင္းညႇစ္ခ်င္တာေပါ့။ လည္ပင္းညႇစ္လို႔ မရရင္ေတာင္မွ ျပည္ပမီဒီယာေတြကို လိမ္လည္ခ်င္တယ္၊ လွည့္ဖ်ားခ်င္တယ္၊ ဟန္႔တားခ်င္တယ္ေပါ့။ အဲဒါေတြရွိေနတယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔လုပ္ရမယ့္ကိစၥဟာ ဘာလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္တိုင္ ကိုယ့္ဘက္ကေနကိုယ့္ ထိန္းသိမ္းဖို႔ ေျပာင္းလဲဖို႔ သို႔မဟုတ္လည္း မွန္ကန္စြာ တုန္႔ျပန္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ပံုမရေသးဘူးလို႔ က်ေနာ္ အဲဒီလိုပဲ ယူဆပါတယ္။


ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆိုေတာ့ ျပည္ပမီဒီယာေတြဘက္က ေစာင့္စည္းအပ္တဲ့ က်င့္ဝတ္ေကာ မရွိဘူးလား။ ျပည္ပမီဒီယာေတြဘက္က ေစာင့္စည္းအပ္တဲ့က်င့္ဝတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံလို အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျပည္ပမီဒီယာရဲ႕ ေရးသားခ်က္ဟာ တခါတခါ သူတို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းလမ္းစဥ္ကို ေႏွာက္ယွက္တာေတြ အဟန္႔အတား ျဖစ္သြားေစႏိုင္တာေတြ ရွိေကာင္းရွိလာလိမ့္မယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြက်ေတာ့ ဘယ္ဘက္က ေစာင့္စည္းရမလဲ ဆရာ။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္ကေတာ့ ထင္တာကေတာ့ ကိုယ့္ဘက္က ကုိယ္ေကာင္းဖို႔ပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္အလုပ္ကိုလုပ္ၿပီးေတာ့ မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္ရင္ ျပည္ပကေနၿပီးေတာ့ လြဲမွားတဲ့ အယူအဆေတြ ေပၚလာရင္လည္း ဒါေတြကေတာ့ ကုိယ့္ဘက္ကမွန္ေအာင္ ျပင္ဖို႔ပဲလိုတယ္။ က်ေနာ္ ဥပမာ ဒီေန႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာတဲ့ စကားေလးတခုရွိတယ္။ တိုင္း(မ္) မဂၢဇင္းကေနၿပီးေတာ့ မြတ္စလင္ကိစၥေတြကို ဦးဝီရသူ ဘာတို႔ ေရးတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဒီကမာၻ႔မဂၢဇင္းေတြ၊ ဘာေတြကေနၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ဘာသာေရးအေပၚမွာ ေဝဖန္လာတယ္ ျပစ္တင္လာတယ္ တိုက္ခိုက္လာတယ္ဆိုရင္ ကုိယ့္ဘာသာ တရားေပၚမွာ အျခားသူမ်ားကေနၿပီးေတာ့ လြဲမွားတဲ့အျမင္ေတြ ျမင္မလာေအာင္လို႔ ကိုယ့္ဘက္က ေသခ်ာျပဳျပင္ဖို႔လုိတယ္ ကုိယ့္ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ မွန္ကန္တဲ့ တုန္႔ျပန္မႈ၊ မွန္ကန္တဲ့ ရပ္တည္မႈ ရွိဖို႔လိုတယ္လို႔ ေျပာသြားတယ္။

က်ေနာ္က အဲဒါ သေဘာက်တယ္ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူမ်ားေတြက ကိုယ့္ကို အျပစ္တင္လာရင္ အျပစ္တင္တာခ်ည္းပဲ ေျပာမယ့္အစား ကိုယ့္ဘက္ကေကာ အဲ့ဒီအျပစ္တင္တာနဲ႔ ကင္းလြတ္ေအာင္ ကိုယ့္ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ အမွားကင္းစင္ေအာင္ အျပစ္ကင္းစင္ေအာင္ သို႔မဟုတ္လည္း သန္႔စင္ေအာင္ ကိုယ့္ဘက္က လုပ္ဖို႔ ရပ္တည္ဖို႔လုိတယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီဗမာျပည္ ႏိုင္္ငံေရးအေျပာင္း အလဲေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျပည္ပစာနယ္ဇင္းမ်ားကေနၿပီးေတာ့ ကုိယ္နဲ႔မႀကိဳက္တဲ့ ကိုယ္နဲ႔မလိုလားတဲ့ သို႔မဟုတ္လည္း ကုိယ္ကေနၿပီးေတာ့ အေလ့အထမရွိတဲ့ ပုံစံေတြနဲ႔ ေရးသားလာမယ္ ေျပာဆိုလာမယ္ဆိုရင္ ပထမဦးဆံုး သိသင့္တာက ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ ျပင္ေပးရမယ္ ကိုယ့္ေပၚမွာ အထင္မလြဲေအာင္ ကိုယ့္ေပၚမွာ ဒီအယူအဆေတြ မေမွာက္မွားေအာင္ လုပ္ဖို႔ပဲ။ အဲဒါ ပိုၿပီးေတာ့ အေရးႀကီးတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ သြားၿပီးေတာ့ သူမ်ားကို ျပန္လက္ညိႇဳးထိုးေနမယ့္အစား ကိုယ့္ဘက္ကေနကုိယ္ အျပစ္ကင္းေအာင္လို႔ ျပင္ရမယ္ ေျပာင္းရမယ္ အဲဒီလိုပဲ ယူဆပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆရာ ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ကေကာ ဘယ္လိုသေဘာရပါသလဲ။

ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ ။ ။ ဒီအခုလိုမ်ဳိး တိုင္းမ္ မဂၢဇင္းကေနၿပီးေတာ့ ဦးဝီရသူရဲ႕ ဓာတ္ပံုကိုေဖာ္ျပၿပီးေတာ့ ဒီဗုဒၶဘာသာနယ္ပယ္မွာ အခုျဖစ္ေနတဲ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔တိုးပြားလာတဲ့ အစြန္းေရာက္အဖြဲ႔ေတြအေၾကာင္းေရးတဲ့ကိစၥကို က်ေနာ္အေနနဲ႔ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ကို ထိခုိက္ေအာင္လုပ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ မျမင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တင္းမာမႈေတြေပၚေနတာ ဟိုးေရွးေရွးတုန္းကဟာေတြကို ခုနထားလုိ႔ ဒီ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္က ေပၚခဲ့တဲ့ဟာေတြထဲက အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အတိမ္းအေစာင္းမခံႏိုင္တဲ့ အေနအထားကို ေရာက္ခဲ့တာပါ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီေနာက္ပိုင္း မိတၳီလာမွာ ဥကၠံမွာ လား႐ႈိးမွာ ဒါေတြ ဆက္တိုက္ ဆက္တိုက္ျဖစ္လာတဲ့ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့မွ အခုက်ေတာ့မွ ဒီတိုင္းမ္ မဂၢဇင္းကေနၿပီးေတာ့ ဒီကိစၥကို ေရွ႕တန္းတင္ၿပီးေတာ့ ေဖာ္ျပလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီတုိင္းမ္ မဂၢဇင္းႀကီးကေနပဲ ဟုိတုန္းကဆိုလို႔ရွိရင္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသလို တကယ့္သာသနာ အာဇာနည္ႀကီးေတြကိုပဲ သူတို႔မဂၢဇင္းရဲ႕မ်က္ႏွက္ဖံုးမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးတယ္။ ေရႊဝါေရာင္ သာသနာ့လႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္တုန္းကလည္းပဲ ဒီေရႊဝါေရာင္သံဃာေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သတင္းေတြကို တိတိက်က် ေဖာ္ျပေပးခဲ့ဖူးတယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေဒၚေအာင္္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ပတ္သက္ရင္လည္းပဲ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးကို အားေပးတဲ့သေဘာပါတဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ဳိးေတြ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာဖံုးေတြကို သူတို႔ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေတြကို အကုန္လံုး ျပန္ျခံဳၿပီးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တုိင္းမ္မဂၢဇင္းဟာ ဒီကိစၥကို ျမန္မာျပည္ကို နာရေကာင္းတက္လို႔ နာရေကာင္းေစရဲ႕ဆိုတဲ့သေဘာမ်ဳိးနဲ႔လုပ္တယ္လို႔ေတာ့ က်ေနာ္ မျမင္ပါဘူး။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ နာရေကာင္းေစရယ္လို႔ မဟုတ္ဘူးေပါ့ ဆရာ။ ဒါေပမယ့္လည္း ျမန္မာျပည္ဘက္က တခ်ဳိ႕ရဲ႕အျမင္က ဒါဟာ အျဖစ္မွန္ မဟုတ္ဘူး။ ဦးဝီသူရ ဆရာေျပာသလို အဲ့ဒီ နမူနာကိုေျပာရင္ သူနဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ေဝဖန္ႏိုင္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဗုဒၶဘာသာတစ္ခုလံုးကို သူတို႔ေဖာ္တဲ့ပံုရိပ္ဟာ တိမ္းေစာင္းေနတယ္လို႔ တခ်ဳိ႕က ေထာက္ျပၾကပါတယ္။ အဲဒါသူတို႔က နစ္နာေစလို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္လာတာကိုေျပာတာ ဆရာ။

ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ သတင္းစာတစ္ေစာင္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ အထူးသျဖင့္ ဒီလုိမ်ဳိး အရွိန္အဝါႀကီးတဲ့ မဂၢဇင္းေတြရဲ႕ ဒီအရွိန္အဝါေၾကာင့္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကေတာ့ အနည္းနဲ႔အမ်ား ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္လုိ႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိမယ့္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ က်ေနာ္ ျပန္စဥ္စားၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းက မေဖာ္ျပခင္ကတည္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ လူမ်ဳိးေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ မုန္းတီးမႈေတြ ပြားလာတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အဓိက႐ုဏ္းေတြျဖစ္ၿပီးေတာ့ လူေတြ အမ်ားႀကီး ေသၾကတယ္။

ဒီလိုအေနအထားမ်ဳိးမွာ အစိုးရက တကယ္တမ္းေျပာမယ္ဆိုရင္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူတာမ်ဳိးေတြ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ အခုအခ်ိန္က်ေတာ့ တိုင္းမ္ မဂၢဇင္းႀကီးက ေဖာ္ျပလုိက္ၿပီဆိုတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ သမၼတ႐ံုးကေနၿပီးေတာ့ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းကို ကန္႔ကြက္ပါတယ္ဆိုတဲ့ စာပို႔တယ္။ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ ဒါကိုေတာ့ သူတို႔လုပ္ေဆာင္မယ္။ သာသနာ့/သံဃာ့ အသိုင္းအဝိုင္းထဲမွာလည္း ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေစာေစာပိုင္းတုန္းကတည္းက ဒီလူမ်ဳိးေရး အဓိက႐ုဏ္းေတြျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒုကၡသည္ေတြကို လူမ်ဳိးမေရြး ဘာသာမေရြး ကယ္တင္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တယ္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြလည္းပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ေစာေစာပိုင္းတုန္းက လူမသိေပမယ့္လို႔ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ဒီအေၾကာင္းေတြကို လူေတြက ေျပာလာၾကတယ္။ Facebook တို႔လိုမ်ဳိးေနရာေတြမွာ သံဃာေတြရဲ႕ေကာင္းမႈေတြကို ေဖာ္ျပလာၾကတယ္။

ေနာက္ၿပီး တခ်ိန္တည္းမွာလည္းပဲ အခု မေန႔တေန႔ကပဲ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးလို အေက်ာ္အေမာ္ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကေနၿပီးေတာ့ ဒီလူမ်ဳိးေရးကိုေစာင္းေပးၿပီးေတာ့ လုပ္မယ့္အစားကို အကုန္လံုး မွ်မွ်တတျဖစ္ဖို႔ စဥ္းစားသင့္တယ္ဆိုတဲ့သေဘာမ်ဳိး ဆင္ျခင္ဉာဏ္သံုးဖို႔ဆိုတာမ်ဳိး မိန္႔ၾကားလာတာမ်ဳိးေတြ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေတြကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လႈပ္ရွားမႈမျဖစ္ဘူးလား ျဖစ္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ အျပဳသေဘာကိုေဆာင္လာတဲ့ လႈပ္ရွားမႈမ်ဳိးလို႔ က်ေနာ္အေနနဲ႔ ျမင္ပါတယ္။ ေနာက္တခုကေတာ့ က်ေနာ္ ေထာက္ျပခ်င္တာတခုကေတာ့ ဒီအရင္တုန္းက မွန္ပါတယ္ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းမ္တို႔လို႔ Newsweek တို႔လို မဂၢဇင္းမ်ဳိးကို ဖတ္ခြင့္မရဘူး။

သို႔ေသာ္ အခုေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္တို႔သိရတဲ့ အေနအထားအတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီတိုင္းမ္မဂၢဇင္းဟာကို ဘာသာျပန္ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ မဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပခြင့္ေပးေပမယ့္လို႔ ဒီတိုင္းမ္မဂၢဇင္းကို သြားတဲ့ Website ကို သူတို႔ ဒီလက္ရွိ အစိုးရကေနၿပီးေတာ့ ပိတ္ထားတာကို က်ေနာ္တို႔ ၾကားရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ မဂၢဇင္းကို ဗမာျပည္ထဲ တင္ခြင့္ေပးမယ္ မေပးဘူး ဖတ္ခြင့္ ေပးမယ္မေပးဘူးဆိုတာေတာင္မွ က်ေနာ္တို႔ မသိရေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ၾကားရတဲ့သတင္းေတြအရေတာ့ ဒီမဂၢဇင္းကို ပိတ္မယ္ဆိုတဲ့သေဘာမ်ဳိး က်ေနာ္တို႔ ၾကားရပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ မီဒီယာကို အသံုးခ်ၿပီးေတာ့ အစိုးရအေနနဲ႔ တနည္းတဖံု လႈပ္ရွားေနတယ္ဆိုတဲ့သေဘာမ်ဳိးလို႔ ထင္တယ္။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ မီဒီယာေတြကလည္း ခုနကေျပာသလို က်ေနာ္ မီဒီယာတခုမွာ က်ေနာ္ ေျပာတာရွိပါတယ္။ ဥပမာဆိုရင္ေတာ့ ဦးဝီရသူတို႔ေျပာတဲ့ဟာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ဘာမွမေျပာခ်င္ဘူး။ ဦးဝီရသူ လုပ္တာေတြ ဘာေတြကိုလည္း က်ေနာ္ မွားတယ္ မွန္တယ္ မေျပာခ်င္ဘူး။ ေကာင္းတယ္ ဆိုးတယ္လည္း က်ေနာ္ သိပ္မေျပာခ်င္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒါ လူတိုင္းလည္းသိေနတဲ့ကိစၥ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တခ်ဳိ႕ဟာေတြက က်ေနာ့္ အယူအဆအရဆိုရင္ေတာ့ သိပ္ၿပီးလုိအပ္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒီ သူရဲ႕အေနအထားေတြကလည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းလွတဲ့အေနအထား မရွိတဲ့အတြက္ တျခားမီဒီယာေတြက သူ႔ကို ေဝဖန္တယ္အျပစ္တင္တယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္ ျပည္ပမီဒီယာေတြ မွားတယ္မွန္တယ္ က်ေနာ္ မေျပာခ်င္ဘူး။

သို႔ေသာ္ တဖက္ကေန က်ေနာ္ ဘာေျပာခ်င္လဲဆိုေတာ့ ျပည္ပမီဒီယာေတြကေနၿပီးေတာ့ ေဝဖန္တဲ့ေနရာမွာ ဗုဒၶဘာသာကို ေဝဖန္တဲ့ေနရာမွာ ဗုဒၶဘာသာကို အၾကမ္းဖက္ဝါဒဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ အၾကမ္းဖက္ပံုရိပ္ေတြ ရွိတယ္ဆိုတာမ်ဳိး ေရးတဲ့ဟာမ်ဳိးက်ရင္ေတာ့ က်ေနာ္က သိပ္လက္မခံခ်င္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒါ ဘာသာတခုလံုးနဲ႔ပတ္သက္ေနတဲ့ကိစၥ။ ဦဝီရသူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သူ ေဝဖန္လို႔ ရတယ္။ ဦးဝီရသူရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရးပဲ ေဝဖန္ေဝဖန္ သူရဲ႕လုပ္ေဆာင္္ခ်က္ေတြ ဘာေတြလည္း Perfect ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မယ္။ အက်ဳိးသင့္အေၾကာင္းသင့္ အကုန္လံုး ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္။ အဲဒီအတြက္ သ႔ူကို ေဝဖန္တာ က်ေနာ္ ဘာမွမေျပာခ်င္ဘူး။

သို႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာလိုဟာမ်ဳိး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္လုပ္တဲ့ ဘာသာရပ္တခုကို ဒီအၾကမ္းဖက္ဝါဒႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္တယ္ သို႔မဟုတ္လည္း ရဟန္းေတာ္တပါးကို ဘင္လာဒင္လုိဟာမ်ဳိးနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ေလာက္တဲ့အထိ ျဖစ္လာတာမ်ဳိးျဖစ္လာရင္ေတာ့ အဲဒီေလာက္ထိ ကမာၻ႔သတင္း စာနယ္ဇင္းဖက္ကလည္း ထိန္းသိမ္းဖို႔ေတာ့ နားလည္ဖို႔ေတာ့ လုိလာမယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။

ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ။ က်ေနာ္ ဒီမဂၢဇင္းကို ဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီမဂၢဇင္းဟာ ဦးဝီရသူကို မ်က္ႏွာဖံုးမွာ တင္ထားေသာ္ျငားလည္း မဂၢဇင္းထဲမွာေတာ့ ပထမပုိင္း ေလးပံုတစ္ပံုေလာက္က ဒီအာရွတိုက္နဲ႔ ဘာသာေပါင္းစံုအေၾကာင္းကို ေရးထားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဦးဝီရသူအေၾကာင္းကို ေရးပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သီရိလကၤာႏိုင္ငံက လႈပ္ရွားမႈေတြ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြအေၾကာင္း ေရးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံအေၾကာင္း ေရးပါတယ္။ ဒါေတြကို ျပန္ာကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဦးဝီရသူအေၾကာင္းက ေလးပံုတစ္ပံုေလာက္ပဲ ပါပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး ပါတဲ့အထဲမွာလည္း အဲဒီအခ်က္အလက္ေတြက က်ေနာ့္အျမင္အရေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္မသိတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ မပါပါဘူး ခင္ဗ်။ ေနာက္ၿပီး တခ်ဳိ႕အခ်က္အလက္ေတြဆိုရင္ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းက မေဖာ္ျပတဲ့အခ်က္ေတြေတာင္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒါကို ေထာက္ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းကေရးတဲ့ကိစၥဟာ က်ေနာ့္အျမင္အရ မဟုတ္တာေတြ မမွန္တာေတြ ေရးတယ္ ခ်ဲ႕ကားၿပီးေရးတယ္လို႔ က်ေနာ္ မျမင္ပါဘူး။ သူေရးတာကေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ ဦးဝီရသူနဲ႔ေျပာခဲ့တဲ့ အင္တာဗ်ဴးကိုပဲ အဓိကထားၿပီး ေရးခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဦးဝီရသူကို အၾကမ္းဖက္လုပ္ငန္းေတြမွာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးစြပ္စြဲထားတာလည္း တခုမွမပါပါဘူး။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဦးဝီရသူကို ကာကြယ္ေျပာတာမ်ဳိးေတာ့ သိပ္မရွိၾကဘူးေပါ့။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့လည္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ကေတာ့လည္းပဲ ကာကြယ္ၾကေကာင္းၾကမွာေပါ့။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အဓိကထား ေဆြးေႏြးလိုတဲ့အပိုင္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္တခုက Buddhist Terror ဆိုတဲ့အသံုးအႏႈန္းကို လူေတြက နည္းနည္း ခံျပင္းၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အၾကမ္းဖက္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြဆုိၿပီးေတာ့ သံုးတာကို သိပ္ၿပီးလက္မခံခ်င္ၾကဘူး တခ်ဳိ႕ကလည္း ဆရာ။

ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီ Buddhist Terror ဆိုတဲ့သေဘာ ဒီဗုဒၶဘာသာနဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈကိုတြဲၿပီး သံုးတဲ့ကိစၥဟာ သူတို႔မွာ သံုးစရာ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျပစရာ အေထာက္အထားေတြရွိလို႔သာ ေရးလာတာလို႔ က်ေနာ္ ျမင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတြ မြတ္စလင္ အၾကမ္းဖက္သမားေတြဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေတြ ၾကားခဲ့တာ သိခဲ့တာ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားႀကီးပါ။ မြတ္စလင္ေတြလည္း တကယ္ပဲ အၾကမ္းဖက္ခဲ့လို႔ ဒီအေမရိကားမွာဆိုရင္ အသိဆံုးပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို ဒီဘာသာတရားတခုကို ျခံဳၿပီးေျပာတာကိုေတာ့ မြတ္စလင္ကိုပဲေျပာေျပာ ဗုဒၶဘာသာကိုပဲေျပာေျပာ ခရစ္ယာန္ကိုပဲေျပာေျပာ ျခံဳၿပီးေျပာတယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံႏိုင္စရာ မရွိပါဘူး။ ဒါကိုေတာ့ က်ေနာ္ လက္ခံပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ က်ေနာ္တို႔ကို အေျပာခံထိတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔မွာ အေျပာခံထိစရာအေၾကာင္းေတြ ရွိေနလို႔တာ အေျပာခံထိတယ္လို႔ က်ေနာ္ မွတ္ယူပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေသာတရွင္မ်ား ခင္ဗ်ာ။ တကယ္ေတာ့ လူ႔သဘာဝက မဖတ္ရဘူးလို႔ ပိတ္ပင္ထားေလ ပိုဖတ္ခ်င္ေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လူေတြဟာ အလုအယက္ရွာေဖြ ဖတ္႐ႈရင္းနဲ႔ ဒီလုိဖတ္တဲ့လူေတြကို အစိုးရက အေရးယူရ ဖမ္းဆီးရ ဒါနဲ႔ ျပႆနာေတြေတာင္ ပိုၿပီးေပၚလာႏိုင္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ႐ိုးသားစြာ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ဖတ္ခ်င္တဲ့လူ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖတ္ႏိုင္တယ္လို႔ လြတ္ထားေပးလိုက္ရင္လည္းပဲ လူေတြရဲ႕ စိတ္ဝင္စားမႈ ေလ်ာ့နည္းၿပီးေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးရဲ႕ ဂယက္႐ိုက္ခက္မႈဟာ ဒီေလာက္ေတာင္မွ ျပင္းထန္လာစရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဘူးလို႔ ထင္မိပါေၾကာင္း ေျပာၾကားရင္း ဒီေန႔ အစီအစဥ္ကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။ ။

ဗြီအိုေအ (ျမန္မာပိုင္း) အစီအစဥ္မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။ 


 

No comments: