“ေဝး ... ေဟး ... ေရႊဝါဖူး ... ေရသဘင္မ႑ပ္ႀကီးက ႀကိဳဆိုပါတယ္ … ပြမ္ ... ပြမ္ ... ေရွ႕က ကားလမ္းေတြ မပိတ္ဆို႔ပါနဲ႔”
“မီးသတ္ပိုက္နဲ႔ ပက္တာေလာက္ေတာ့ ... ရီတာေပါ့ ... ရီတာေပါ့”
“ျမနႏၵာ ... ေရညိဳညိဳ ရစ္ခတ္သမ္းတယ္ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ ... အတူတူခိုသူ ... ပ်ဳိျဖဴေတြရယ္”
“ပက္ၾကေဟ့ ... ပက္ၾကေဟ့ ... ဟိုေကာင္မေလး မလြတ္ေစနဲ႔”
ဝါးေတာႀကီးတခုလံုး က်ေနာ္တို႔အသံေတြ ဟိန္းေနတယ္။ ေခ်ာင္းေရေတြကို လက္ဝါးနဲ႔ခတ္ပက္သူေတြ၊ ေျခကန္ပက္သူေတြနဲ႔ ေရစက္ေရမႊားေတြက ဝါးကြပ္ပ်စ္ေတြကို ရဲႊရဲႊစိုလို႔ ...။
“ပြမ္ပြမ္ပြမ္ ... သႀကၤန္ကားႀကီးလာေနၿပီ ... သႀကၤန္အလွျပကားႀကီး လာေနၿပီ”
ေအာင္ဆန္းလင္းနဲ႔ ဝင္းကိုတို႔ ေခ်ာင္းအလယ္က ေက်ာက္တံုးမဲႀကီးေပၚထိုင္ၿပီး သႀကၤန္ကားပံုစံ ေမာင္းေနတယ္၊ ပါးစပ္ကလည္း သႀကၤန္သီခ်င္းေတြဆိုလို႔ ...။ အားလံုးက သႀကၤန္ထဲ ေရာက္ကုန္တယ္၊ တခဏအတြင္း အကုန္လံုး ႐ူးသြပ္ကုန္တယ္၊ စိတ္ကိုလႊတ္ထားၾကတယ္၊ ၿပီးေတာ့ လူသူကင္းမဲ့တဲ့ ေတာထဲက သႀကၤန္။ မိမိဖာသာ စိတ္ထင္ရာေအာ္ဟစ္ၿပီး သႀကၤန္အိပ္မက္ကို ကိုယ္စီမက္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေတာႀကီးမ်က္မဲ ဝါးပင္ေတြယွက္ႏြယ္ေနတဲ့ေတာထဲက သႀကၤန္ကို အခုထိ လြမ္းေနတံုး။
အဲဒီေန႔က သႀကၤန္အတက္ေန႔။ တခ်ဳိ႕ကေပ်ာ္ တခ်ဳိ႕က လြမ္း၊ တခ်ဳိ႕က ငိုနဲ႔။ အဲဒီတုန္းက သႀကၤန္ကိုလြမ္းၿပီး စိတ္မထိမ္းႏိုင္ေတာ့တဲ့ က်ေနာ္တို႔ထဲက ကိုညြန္႔ႀကိဳင္၊ လူမင္းရွိန္၊ စစ္ကိုင္း ကိုျမင့္ေအးနဲ႔ ေမာင္ေမာင္ျမင့္၊ ဝဏၰတို႔ကေတာ့ အားလံုးကိုနႈတ္ဆက္ၿပီး ‘ဟိုဘက္ကမ္းက မ႑ပ္ကို သြားလိုက္အံုးမယ္ေဟ့လို႔ လက္ကေလးျပၿပီး ျပည္ေတာ္ျပန္ဝင္သြားတာ မွတ္မိေသးတယ္။
က်ေနာ္တို႔လည္း ရင္ဘတ္ထဲက သႀကၤန္ကို အလြမ္းေတြနဲ႔ သ႐ပ္ေဖာ္ၿပီးေတာ့ ေခ်ာင္းေရကိုကန္႔ၿပီး ငါးဖမ္းၾကတယ္။ အဲဒီေန႔က ငါးခံုးမေလးေတြ၊ ေက်ာက္ငါးေသးေသးေတြအျပင္ ေက်ာက္တုန္းေအာက္က ငါးခူနဲ႔ ငါးရံ႕ ၃-၄ ေကာင္ေတာင္ ဖမ္းမိၾကေသးတယ္။ အဲဒီေန႔ ငါးျပဳတ္၊ ဂဏန္းလံုးနဲ႔ ယာခင္းထဲက ေရႊဖရံုသီး ခ်င္းျငဳတ္စပ္စပ္နဲ႔ သႀကၤန္ထမင္းဝိုင္းေလး အခုထိ လြမ္းေကာင္းတံုး ...။
က်ေနာ္တို႔ ဘံုရမ္ရြာကိုေရာက္ၿပီး ေနာက္ ၂ ရက္အၾကာ မိုးေရးကိုလႊတ္လိုက္တဲ့ ဦးအာေလာက၊ ပူစီ(မံုရြာ)နဲ႔အတူ ထိန္လင္း(ပန္းခ်ီ) နဲ႔ ဆရာမန္း( ေဒါက္တာ မန္းျမင့္ဆိုင္)တို႔ ေရာက္လာတယ္။ သူတို႔နဲ႔အတူ ကုလားပဲ၊ ငါးပိ ရိကၡာေတြ ပါလာတယ္။ ဆရာမန္းကိုျမင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေပ်ာ္သြားတယ္။ ကိုယ့္ေခါင္းေဆာင္ကို အခုမွျမင္ဖူးတာ။
ဆရာမန္းရဲ႕မ်က္နွာမွာ အထင္ရွားဆံုးက မ်က္လံုးနဲ႔ မ်က္ခံုးပဲ။ ဟသၤာတက သပိတ္ေခါင္းေဆာင္၊ ျပည္ခ်စ္ေတာ္လွန္ေရးကာလ ေႁမြေဟာက္တပ္ရင္းရဲ႕ တပ္မွဴးရဲ႕ မ်က္လံုးက နည္းနည္းျပဴးၿပီး စူးရဲတယ္၊ မ်က္ခံုးကထူၿပီး အဖ်ားေတြက အေပၚကိုေကာ့ေနတယ္။ ဇာတ္ထဲက ဘီလူးမ်က္ခံုး၊ ဘီလူးမ်က္လံုးမ်ဳိး။ ၾကမ္းတမ္းမယ့္ ရက္စက္မယ့္ပံုပဲ။
ဒါေပမယ့္ သူရဲ႕ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္တဲ့ အမူအရာနဲ႔ ေဒါသထြက္တဲ့ဟန္ကို က်ေနာ္ေတာ့ တခါမွ မေတြ႔လိုက္ဘူး။ မေတြ႔ဖူးဘူး။ သူ ေလသံေအးေအးနဲ႔ေျပာတာ၊ သေဘာက်ၿပီး က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ရယ္ေမာတာေတြပဲ ေတြ႔ဖူးတယ္။ ဆရာမန္းက က်ေနာ့္ကို ေမာင္ညိဳ လို႔ေခၚတယ္။ “မင္းက မ်က္မွန္ပုလင္းဖင္ႀကီးနဲ႔ဆိုေတာ့ ေသနတ္ကိုင္ၿပီး စစ္တိုက္နိုင္မယ့္ေကာင္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေရဒီယိုေအာ္ပေရတာပဲလုပ္ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရးပဲလုပ္” လို႔ ေျပာဖူးတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း အဟုတ္ႀကီးထင္ၿပီး အေတာ္ေက်နပ္ခဲ့တယ္။ မနွစ္က ဆရာမန္း အေမရိကားမွာ ေက်ာက္ကပ္ ၂ လံုးစလံုး မေကာင္းလို႔ ေက်ာက္ကပ္အလွဴခံတဲ့ သတင္းေတာ့ၾကားမိတယ္။ သူ႔ကို ႀကိဳးစားဆက္သြယ္ေသးတယ္၊ မရဘူး။
ဆရာမန္းက ဘံုရမ္ရြာက က်ေနာ္တို႔တည္းခိုရာ သူႀကီးအိမ္မွာပဲ အေျခအေနကိုရွင္းျပတယ္။ စခန္းကေတာ့ ပ်က္တဲ့သေဘာျဖစ္ေနၿပီ၊ လူေတြလည္း ဟိုတဖဲြ႔ ဒီတဖဲြ႔ ေကာက္သင္းေကာက္ စုေနရတဲ့အေၾကာင္း၊ တခ်ဳိ႕ ဗမာျပည္ထဲျပန္ဝင္ကုန္ၿပီ၊ စစ္တပ္ကလည္း သတင္းရလို႔ ေစာင့္ဖမ္းေနတယ္၊ စခန္းမွာ ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္ဦးတို႔နဲ႔ တျခားရဲေဘာ္ ၄-၅ ဆယ္ပဲ က်န္တယ္။ ျပည္တြင္းက ရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕လည္း ေရာက္ေနၿပီ၊ (အဲဒီအခ်ိန္ ေက်ာက္ဆည္က ကိုသံဒုတ္ (မဲေဆာက္)နဲ႔ ကိုသံခဲ (ဥကၠ႒-ABSDF) တို႔ မိုးေရးကို ေရာက္ေနတယ္) အထဲက ဒီဘက္လာခ်င္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရိွေနေပမယ့္ ေလာေလာဆယ္မလာဖို႔ အေၾကာင္းၾကားထားတယ္လို႔ ရွင္းျပတယ္။
အခုေခတ္လို ဆက္သြယ္ေရးက မေကာင္း၊ တယ္လိီဖုန္းေတာင္ ဆက္ရခက္ေတာ့ တေနရာနဲ႔ တေနရာ လူၾကံဳ ဆက္သားလႊတ္ၿပီး ဆက္သြယ္ရတာမို႔ သိပ္လည္းအႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဆရာမန္းေျပာတာကေတာ့ ဒီမွာဆက္ၿပီး ေတာ္လွန္ေရးလုပ္မယ္၊ ေနမယ္ဆို သူ ဆက္ၿပီးဦးေဆာင္မယ္၊ မေနခ်င္လို႔ ဗမာျပည္ျပန္ခ်င္တယ္ဆိုလည္း ျပန္လို႔ရတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ အဲဒါ အျမန္ဆံုး ဆံုးျဖတ္ၿပီးရင္ မိုးေရးကိုလာခဲ့ဖို႔ အဲဒီကေန ျပန္နိုင္ေအာင္ သူ စီစဥ္ေပးမယ့္အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။
ေနာက္ေန႔ ဆရာမန္းျပန္သြားတယ္။ သူ႔လက္စြပ္ေလးေရာင္းၿပီး ဝယ္လာတဲ႔ ကုလားပဲ၊ ငပိနဲ႔ လိုအပ္တဲ့ ေဆးဝါးေတြေတာ့ က်ေနာ္တို႔အတြက္ ထားခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔႔ ရြာေရာက္ၿပီး ေနာက္တရက္မွာ ဒုကၡသည္စခန္းက ဒုတိယသုတ္အေနနဲ႔ ေတာထဲပို႔ခံရတဲ့ လူ ၇၀ ေက်ာ္ အုပ္စုထဲက ကိုေက်ာ္သန္းတို႔အုပ္စု ၁၀ ေယာက္ေလာက္ က်ေနာ္တို႔ရြာ ေရာက္လာၾကတယ္။ သူတို႔ကိုလည္း နယ္စပ္တေနရာ (က်ေနာ္တို႔နဲ႔မတူတဲ့ေနရာ)ကို ပို႔လိုက္တာပဲ။
သူတို႔ထဲက ကိုသူရိန္(ဗကသ) တို႔ကေတာ့ ဗမာျပည္ျပန္ဝင္သြားၾကတယ္။ တသုတ္ၿပီးတသုတ္ အထဲျပန္ဝင္သြားတာ သူတို႔ ၁၀ ေယာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျဖတ္လာတုန္း နီနီသိန္း ခ်န္ေနခဲ့တဲ့ရြာေလးမွာ ကိုေက်ာ္သန္းတို႔အဖဲြ႔နဲ႔ နီနီသိန္းေတြ႔ၿပီး ဒီရြာမွာ က်ေနာ္တို႔ရိွတဲ့အေၾကာင္း သိရတာလို႔ ေျပာျပတယ္။ သူတို႔ေျပာျပတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳတခုက စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းတယ္။
သူတို႔ က်ေနာ္တို႔ဆီအလာ ဝါးေတာတခုက ေခ်ာင္းေလးမွာ ခဏနားေနတုန္း စစ္ဂ်ာကင္ဝတ္ လူ ၃ ေယာက္ကို ေတြ႔တဲ့အေၾကာင္း၊ အဲဒီ ၃ ေယာက္ထဲကတေယာက္က လာမိတ္ဆက္ေတာ့ ကိုယ္႔ထဲက လူငယ္ေလးေတြက ေတာခိုဖို႔ထြက္လာတဲ့ ရန္ကုန္က ေက်ာင္းသားေတြျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ စစ္အစိုးရကို လက္နက္နဲ႔ ျပန္တိုက္ဖို႔ အိႏိၵယကို လာအကူအညီေတာင္းတာျဖစ္တယ္လို႔ အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္နဲ႔ ေျပာေတာ့တာေပါ့။
လူစိမ္း ၃ ေယာက္ထဲက ျဖဴျဖဴႏြဲ႔ႏြဲ႔နဲ႔ အသက္ ၄၀ အရြယ္တေယာက္က ထလာၿပီး သူတို႔က ဝါးကုန္သည္ေတြျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းရွင္းျပၿပီး သူတို႔ကို ၉၀ က်ပ္တန္ ၂ ရြက္ေပးသြားတယ္လို႔ သိရတယ္။ ေနာက္မွျပန္သိရတာ အဲဒီလူေတြက တမူးနဲ႔ကေလး-ကေလးဝတဝိုက္ နာမည္ႀကီး ဓားျပေမာင္ေရႊ တို႔ဆိုတာပဲ။
ဓားျပက ေငြလွဴသြားတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီကာလက က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ ျပည္သူက ဘယ္ေလာက္ထိ ေမတၱာထားၿပီး ကူညီေစာင့္ေရွာက္သလဲ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကို ဘယ္ေလာက္ မုန္းတီးရံြရွာသလဲဆိုတာ သက္ေသျပေနတာေပါ့။ ဓားျပဆိုလို႔ က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔ထဲက ဂိုင္စီ(ေအာင္သန္႔မင္း-ကေနဒါ) တို႔ အေတြ႔အၾကံဳေလးကလည္း အဲဒီေခတ္ကာလအေျခအေနတခုမို႔ ဒီေနရာမွာ ေျပာျပခ်င္ေသးတယ္။
ဂိုင္စီတို႔႔က ၈၈ အာဏာသိမ္းၿပီး ၃ ပတ္ေလာက္အၾကာ လမ္းေၾကာင္းရွာရင္း ကေလးဝဘက္ ကားနဲ႔တက္အလာၾကံဳရတဲ့အျဖစ္အပ်က္ပါ။ တေနရာေရာက္ေတာ့ သူတို႔ကားကို ဓားလြတ္ေတြကိုင္ထားတဲ့ လူတစု လမ္းကျဖတ္တားတယ္။ ဓားျပေခါင္းေဆာင္က တူမီးေသနတ္နဲ႔ ကားေပၚမွာ ဆန္ပါလားလို႔ ေရးႀကီးသုတ္ျပာနဲ႔ေမးသတဲ့။ ကားေပၚမွာပါတဲ႔လူေတြက သူတို႔ပါလာတဲ့ ပိုက္ဆံေတြ လက္စြပ္၊ လက္ေကာက္ေတြကိုေပးဖို႔ ခၽြတ္ေနၿပီ။ ကားသမားက ဆန္တအိတ္ပါလာတယ္ဆိုတာနဲ႔ အဲဒီဆန္အိတ္ကို ဆဲြထုတ္ၿပီး ထမ္းသြားၾကတယ္။ ဘာပိုက္ဆံ၊ လက္ဝတ္လက္စားမွ မယူသြားဘူး။ ဓားျပေတြက ဖိနပ္ေတာင္ မပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဓားျပအစစ္ေတြ မႈတ္ဘူး၊ အနီးအနားရြာက လယ္သမားေတြ၊ စားစရာဆန္ျပတ္လို႔ ဆန္အိတ္ ဓားျပတိုက္တာျဖစ္တယ္။
ဂိုင္စီေျပာျပတာ ခုထိ စိတ္ထဲမေကာင္းတာရိွေသးတယ္။ “ဓားျပေတြက က်ေနာ္ လက္ပတ္နာရီေလးခၽြတ္ေပးတာလည္း မယူသြားဘူး၊ ေျပာသြားေသးတယ္၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ၊က်ေနာ္တို႔က ဆန္ပဲလိုတာပါ၊ ရြာမွာ ကေလးေတြနဲ႔ မိန္းမေတြ အခုထိဘာမွ မစားရေသးဘူး၊ သာဓုပါဗ်ာ ... တဲ့” က်ေနာ္ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးအေပၚ သိပခံစားရလြန္းလို႔ ေရဒီယိုဇာတ္လမ္းေလးေတာင္ ေရးျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္။
ဘံုရမ္ရြာမွာ ၃ ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ဒီမွာဆက္ေနဖို႔မေကာင္းတဲ့အေၾကာင္း၊ မဏိပူရ စစ္တပ္ကလည္း ေနာက္ကလိုက္ရွာေနတဲ့အေၾကာင္း ရြာသူႀကီးက ေျပာတယ္။ သူႀကီးက ရြာနဲ႔အလွမ္းေဝးၿပီး အႏၱရာယ္ကင္းတဲ့ လွ်ဳိႀကီးတခုမွာ ယာယီသြားခိုေနဖို႔၊ အဲဒီမွာ ေတာင္ယာခင္းေတြလည္းရိွတာမို႔ အဆင္ေျပေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးသမီး ၂ ေယာက္ကိုေတာ့ (မအိ၊ မစန္းပြီး) ရြာမွာပဲေနခဲ့ေစလိုတဲ့အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။
က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း ဂ်ဳိကာ နဲ႔ ရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕လည္း ျပည္ေတာ္ျပန္ဝင္သြားတယ္။ အခုခ်ိန္ထိ သူတို႔နဲ႔ အဆက္ျပတ္သြားတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္အနည္းငယ္ေလာက္က မႏၱေလးက က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းဂ်ဳိကာရဲ႕ ကာတြန္းလက္ရာေလးေတြ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္တခ်ဳိ႕မွာေတြ႔ရေတာ့ အေတာ္ပီတိျဖစ္မိတယ္။ ေတာ္လွန္သူဆိုတာ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ျပည္သူေတြ အက်ဳိးရိွေစဖို႔၊ ျပည္သူေတြကို မ်က္နွာမူတဲ့ ကိုယ္တတ္္နိုင္တဲ့အလုပ္ (ေသးသည္ျဖစ္ေစ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ နည္းသည္ျဖစ္ေစ) ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆက္လုပ္ေနရမယ္ မဟုတ္လား။
“ငါတို႔ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ၿပီးၿပီ၊ ေတာ္ၿပီ၊ ေနာက္လူေတြ ဆက္လုပ္လိမ့္မယ္” ဆိုၿပီး ထိုင္ေနလည္း ကိုယ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ကိုယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ေတာ္လွန္သူတိုင္းကို အဲလုိမေနေစခ်င္ဘူး။ ႐ံႈးသည္ျဖစ္ေစ ႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ ၿပီးဆံုးတဲ့အထိ၊ မေရာက္ေသးလည္း ေရာက္တဲ့အထိ ဇဲြနဲ႔ မေလွ်ာ႔တမ္း ဝိရိယနဲ႔ သြားဖို႔လိုတယ္လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလည္း ေျပာဖူးတယ္။
ေတာင္ေတြ တေတာင္ၿပီးတေတာင္၊ လွ်ဳိေတြ တေျမာင္ၿပီးတေျမာင္ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးသြားၾကတယ္။ စိတ္ထဲေတာ့ ေၾကကဲြစိတ္ေတြနဲ႔။
ထိုင္းနယ္စပ္သြားရတာမွ လက္နက္ေလး ကိုင္ရအံုးမယ္၊ အခုေတာ့ လက္နက္ မကိုင္ရယံုမက လူလည္း ေခြးေနရာမရ ဟိုေျပးဒီေျပးနဲ႔ဆိုေတာ့ ဘာကိုေဒါသထြက္ရမွန္းလည္း မသိ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီကာလေတြက မဏိပူရမွာ ခဲြထြက္ေရးလက္နက္ကိုင္ သူပုန္အဖဲြ႔ေတြ အမ်ားႀကီးရိွေနတယ္။ ဇိုမီးသူပုန္၊ နာဂသူပုန္၊ ကူကီးသူပုန္၊ ကသည္းသူပုန္ေတြေျခခ်င္းလိမ္ေနတာ။
မဏိပူရ အာဏာပိုင္ေတြက အေစာပိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔တေတြ စခန္းကိုလာတဲ့ သတင္းေထာက္ တေယာက္စ နွစ္ေယာက္စနဲ႔ ေတြ႔တိုင္း “က်ေနာ္တို႔လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ဖို႔ အျပင္ထြက္လာတာျဖစ္တယ္၊ လက္နက္အားကိုးတဲ့ အစိုးရ ေၾကာက္တဲ့အရာဟာ လက္နက္ပဲျဖစ္တယ္” ဆိုတဲ့အယူအဆကို ထုတ္ေျပာေလ့ရိွတယ္။ ဒါကို မဏိပူရအာဏာပိုင္ေတြက စိုးရိမ္တယ္။ လက္နက္ကိုင္ခ်င္ေနသူေတြ သူတို႔ဆီက သူပုန္အဖဲြ႔ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းသြားမွာ စိုးရိမ္တယ္။ ႐ႈပ္ကုန္မွာကို မလိုလားဟန္တူတယ္။
တကယ္ေတာ့ မဏိပူရက အင္အားႀကီးတဲ႔ ခဲြထြက္ေရး လက္နက္ကိုင္ေတြဆိုတာကလည္း ကခ်င္ျပည္နယ္သြားၿပီး KIA ထံက သင္တန္းသြားတက္ၾကရတာျဖစ္တယ္။ ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္နဲ႔ မဏိပူရေထာင္ထဲမွာေတြ႔ခဲ့တဲ့ ကသဲေျမေအာက္သူပုန္ေတြဟာ ျမန္မာစကားကို ေျပာတတ္လို႔ စပ္စုၾကည္႔ေတာ့ အားလံုးလိုလိုက KIA သင္တန္းဆင္းေတြ။
က်ေနာ္တို႔တေတြကို နယ္စပ္က ျမန္မာျပည္ထဲေမာင္းတာ မျပန္ဘဲ မဏိပူနယ္ေျမထဲရိွေနတာဟာ မဏိပူရ အာဏာပိုင္ေတြအတြက္ စိုးရိမ္စရာျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ မဏိပူရ႐ိုင္ဖယ္တပ္က က်ေနာ္တို႔ကို ျပန္ၿပီးေျခရာခံတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဘယ္ေရာက္ေနသလဲဆိုၿပီး လိုက္ရွာတယ္။ သူတို႔ရွာတဲ႔သတင္းကို ရြာသူႀကီးကၾကားလို႔ က်ေနာ္တို႔ကို ေတာထဲသြားခိုခိုင္းတာ ျဖစ္တယ္။
က်ေနာ္တို႔႔အားလံုး ဧၿပီလပထမပတ္ (သႀကၤန္မတိုင္ခင္ တပတ္ေက်ာ္မွာ) ေတာထဲေျပာင္းေနၾကတယ္။
ဘံုရမ္ရြာ လမ္းျပတေယာက္ အကူအညီနဲ႔ပဲ က်ေနာ္တို႔ခိုလႈံရမယ့္ လွ်ဳိတခုကို ေရာက္တယ္။ ေနရာေလးက ေကာင္းတယ္။ ေတာင္ယာေတာေလးနဲ႔လည္း နီးတယ္။ ေခ်ာင္းေလးတခုလည္းျဖတ္စီးေနတယ္။ ထူထဲတဲ့ ဝါးေတာႀကီးပဲ။ နည္းနည္းေတာ့ စိမ့္တယ္။ ေအးတယ္။ စခန္းခ်မယ့္လွ်ဳိထဲ က်ေနာ္တို႔ေရာက္ေတာ့ မိုးမခ်ဳပ္ေသးေပမယ့္ ေတာင္ေတြနဲ႔ကြယ္လို႔ ေနေရာင္မရေတာ့ဘူး။ ထမင္းအိုး မရိွဘူး၊ ဝါးဆစ္ပိတ္ခုထဲ ဆန္နဲ႔ ေရေရာထည့္ၿပီး ေကာက္ညႇင္းက်ည္ေတာက္လိုမ်ဳိး မီးၿမိဳက္တယ္။ က်ေနာ့္ဝါးကေတာ့ မီးတူး ထမင္းတပိုင္း၊ မနပ္တာ တပိုင္း၊ ဆန္တပိုင္းပဲ ရတယ္။ ကိုယ့္ဝါးက်ည္ေတာက္နဲ႔ကိုယ္ေပါ့၊ က်ေနာ္ မီးကၽြမ္းထမင္းေတြစားတာျမင္ေတာ့ ကေလးၿမိဳ႕ကရဲေဘာ္ေတြက သူတို႔႔ထမင္း မွ်ေကၽြးတယ္။
ညက်ေတာ့ အဲဒီဝါးေတာထဲမွာပဲ အိပ္ဖို႔ျပင္တယ္။ ေျမကိုယက္ၿပီး က်င္းနည္းနည္းတူးေတာ့ ေအာက္ကေျမက ေႏြးေတးေလး။ လံုျခည္အေဟာင္းတထည္ကိုခင္းၿပီး ပါလာတဲ့ ေစာင္ပါးေလးျခံဳၿပီး အိပ္လိုက္တယ္။ ပင္ပမ္းေတာ့ အိပ္လို႔လည္းေကာင္း။ ေတာထဲက ေက်းငွက္ေတြရဲ႕အသံနဲ႔အတူ ႏိုးလာတယ္။ မနက္ ၅ ခဲြေလာက္မွာ အားလံုးထၿပီး ေခ်ာင္းမွာ မ်က္နွာသစ္တယ္။
“ကိုညိဳ ခင္ဗ်ားမ်က္ႏွာတြ ေရာင္ေနတယ္၊ ဘာျဖစ္တာလဲ” လို႔ ကေလးက ကိုထြန္းၾကည္က ေမးတယ္၊ က်ေနာ္ ေရၿငိမ္ေနတဲ့ ေခ်ာင္းေရစပ္ဘက္ ကိုယ့္႐ုပ္သြင္ ကိုယ္ျပန္ၾကည့္ၿပီး အံ့ၾသသြားတယ္။ က်ေနာ့္မ်က္နွာေတြ ခပ္အမ္းအမ္းျဖစ္ေနတယ္၊ ေဖာေယာင္ေနတယ္။
“ေျမကိုင္တာေနမွာေပါ့၊ ေအာက္က ဝါးကပ္ခင္းမအိပ္ဖူးလား” လို႔ ေတာတြင္း အေတြ႔အၾကံဳရိွတဲ့ ကေလးနယ္က ကိုစိန္ေအးေျပာမွ က်ေနာ္ သေဘာေပါက္သြားတယ္။ ေျမႀကီးမွာ တညလံုး အခင္းမပါဘဲအိပ္ရင္ အခုလိုျဖစ္တတ္တာကို သတိထားမိတယ္။ ေနာက္တေန႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေခ်ာင္းတဖက္ ဝါးေတာ ခပ္စိတ္စိတ္ရိွၿပီး ေတာင္ကုန္းေတြနဲ႔ ေလကြယ္တဲ့ေနရာကို အားလံုးကို ေရႊ႕တယ္။ က်ေနာ္တို႔အားလံုးလည္း အင္အား ၃၀ ေက်ာ္ပဲရိွေတာ့တာ။
တရက္ ညမိုးခ်ဳပ္ခါနီးရြာထဲကို ရိကၡာဆန္သြားသယ္တဲ့ ကိုအဲႀကီးနဲ႔ ကိုထြန္းၾကည္တို႔ ဆန္အိတ္သယ္ၿပီး ေရးႀကီးသုတ္ျဖာနဲ႔ အားလံုး လူစုၾကေဟ့၊ ျမန္ျမန္၊ ျမန္ျမန္ လို႔ ေဆာ္ၾသတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း ဘာမ်ားအေရးသလဲဆိုၿပီး စိတ္တထင့္ထင့္နဲ႔ေပါ့။ ကိုအဲႀကီး က က်ေနာ္တို႔ ဒီကေန႔ သတိနဲ႔ ေနၾကဖို႔၊ မေန႔ညက ရြာထဲကို ကသဲစစ္သားေတြေရာက္လာၿပီး မစန္းပြီးနဲ႔ မအိတို႔ ၂ ေယာက္လံုးကို ရိုက္နွက္ၿပီး ဖမ္းဆီးသြားတဲ႔အေၾကာင္း၊ ရြာသူႀကီးက သတိနဲ႔ေနထိုင္ဖို႔ ရြာထဲျပန္မလာၾကဖို႔ သတိေပးတယ္လို႔ ျပန္ရွင္းျပတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေနတဲ့ ဝါးေတာစခန္းဟာ ရြာနဲ႔ အေတာ္ေဝးတဲ႔ လွ်ဳိႀကီးထဲမွာမို႔ စိတ္မပူရေပမယ့္ အဲဒီညက စိတ္တထင့္ထင့္နဲ႔ အိပ္ေရးပ်က္ခဲ့တယ္။
သိပ္မၾကာဘူး၊ မိုးေရးက ဆရာမန္းကလည္း အားလံုး မိုးေရးၿမိဳ႕ေပၚလာခဲ့ဖို႔ ေခၚလိုက္တယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း တလနီးပါး ခိုလံႈခဲ့တဲ့ ဝါးေတာႀကီးကို လြမ္းလြမ္းဆြတ္ဆြတ္ နႈတ္ဆက္ၿပီး မိုးေရးၿမိဳ႕ကို ျပန္ခ်ီတက္လာၾကတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိထားမိတာတခုက စိတ္ခံစားမႈက ထံုတံုတံု ျဖစ္ေနတယ္။ စက္ရုပ္တခုလိုပဲ ဘာမွလည္း ေလးေလးနက္နက္ မစဥ္းစားခ်င္ေတာ့ဘူး။
မိုးေရးကိုသြားနိုင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ေတာင္းဆိုသပိတ္ေမွာက္ခဲ့တယ္။ နယ္စပ္ကို ပို႔ၿပီးေမာင္းနွင္ခံရတယ္၊ ေတာထဲမွာ ေျပးလႊားေနထိုင္ရတယ္။ အမ်ဳိးမတူ၊ ဘာသာမတူ၊ စကားလည္းမတူတဲ့ တိုင္းတပါးက ေတာင္ေပၚတိုင္းရင္းေတြက က်ေနာ္တို႔ကို မိသားစုလို ကူညီေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တယ္။ ေမတၱာေတြျပခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ သိပ္ကိုလံုျခံဳခဲ့တယ္၊ လြတ္လပ္ခဲ့တယ္။ အခု က်ေနာ္တို႔ ကိုယ့္ဇာတိနိုင္ငံနဲ႔ ပိုၿပီးနီးတဲ့အရပ္ေဒသကို သြားရေတာ့မယ္။ စိတ္ထဲ ေလးလံေနတယ္။ မတက္ႂကြဘူး၊ မေပ်ာ္ရႊင္ဘူး။
ဘယ္ေလာက္မ်ား သဘာဝမက်လိုက္သလဲဆို ကိုယ့္နိုင္ငံနဲ႔ေဝးလံၿပီး ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲေနရတာက လြတ္လပ္တယ္၊ အႏၱရာယ္ကင္းတယ္၊ ေပ်ာ္ရႊင္တယ္လို႔ ခံစားေနရၿပီး ကိုယ့္ေမြးရပ္နိုင္ငံနဲ႔ အနီးဆံုးကို ျပန္သြားမွာကိုေတာ့ သားရဲတြင္းထဲ ခုန္ဆင္းရေတာ့မလို ေၾကာက္ရံြ႕ေနရတယ္။ မေပ်ာ္ဘူး၊ ပူပန္ စိုးရိမ္စိတ္ ရိွေနတယ္။ တခါတခါ ေလာကႀကီးဟာ ဟားတိုက္ရီေမာလိုက္ဖို႔ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ အလဲြလဲြအေခ်ာ္အေခ်ာ္ေတြနဲ႔ပါလား…။
ကိုညိဳ
၀၂ ဧၿပီ ၂၀၁၃
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
2 months ago
No comments:
Post a Comment