Monday, March 11, 2013

NLD (LA) အနာဂတ္ ႏိုင္ငံေရး

ဒီတပတ္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးရာ ေဆြးေႏြးခန္းမွာ ျမန္မာျပည္ကို ေခတၱသြားေရာက္ေလ့လာ၊ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈေတြ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ျပည္ပအေျခစိုက္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးျမင့္သိန္း ကို ဗီြအိုေအဝိုင္းေတာ္သူ ေဒၚခင္စိုးဝင္း က ရန္ကုန္ၿမိဳမွာ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းၿပီး NLD လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမအဖြဲ႔ရဲအနာဂတ္ ႏိုင္ငံေရး ရပ္တည္လႈပ္ရွားမႈကို ေဆြးေႏြးတင္ျပထားပါတယ္။ 

 ေဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။ ျပည္ေတာ္ျပန္အဖြဲ႔အစည္းေတြ အမ်ားႀကီးေတြထဲမွာ NLD-LA လည္း ပါလာၿပီေပါ့။ NLD-LA အဖြဲ႔ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ ဒီကိုလာခဲ့ရတာက ျမန္မာအစိုးရရဲဖိတ္ၾကားခ်က္အရ လာခဲ့တာပါလားရွင့္။ 

ဦးျမင့္သိန္း ။ ။ ပထမဦးဆံုးအခ်က္အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ျပည္ေတာ္ျပန္မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ခဏလာၿပီးေတာ့ ေလ့လာဖုိ႔။ သူတုိ႔ ဖိတ္ၾကားခ်က္လို႔ ေျပာရင္လည္း မွန္တယ္လို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရေသးဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ကိုယ္တုိင္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔နဲ႔ ႏွစ္ႀကိမ္ေတြ႔ၿပီးတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ပါတီရဲရပ္တည္ခ်က္သေဘာထားကို ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ၂၀၁၅ အထိ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေနအံုးမယ္။ ထင္သာျမင္သာရွိတဲ့ အေျခအေနေတြ မျဖစ္မခ်င္း က်ေနာ္တို႔ အဲဒီအခ်ိန္အထိ ဆက္ရွိမယ္။ 


က်ေနာ္တို႔က အႏွစ္ (၂၂) ႏွစ္တာကာလ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြ႔ဲ (လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ) ကို ဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ လက္တြဲလုပ္ကိုင္လာတဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ဒီေန႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးုလုပ္ငန္းစဥ္အေပၚမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီးစဥ္မွာ သူတုိ႔ျဖတ္သန္းေနတဲ့ အေနအထားေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ သိရတဲ့အေျခအေနအရဆုိလို႔ရွိရင္ ေအာင္ျမင္မႈအဆင့္အထိကို ေရာက္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ကြာလွမ္းေနေသးတာကို ေတြ႔ရတဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔အတူ အားလံုးစစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိဖို႔၊ ခိုင္မာတဲ့ ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုရေအာင္ အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရး အေျခခံကေန က်ေနာ္တို႔ဟာ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔အတူ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ဆိုတဲ့ အေျခခံေတြကိုခ်ၿပီးေတာ့ အဲဒီလုပ္ငန္းစဥ္၊ အဲဒီသေဘာထားေအာက္ကေနၿပီးေတာ့ ဒီေန႔ျဖစ္ေပၚတုိးတက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ထြန္းမႈေတြကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ကလည္း ေျပာတယ္။ ဗမာျပည္မွာ လာၾကည့္ပါ။ ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္လည္း လာေလ့လာပါ။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က အဲဒီအေပၚမွာ ေလ့လာခ်င္တယ္၊ လာၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ဒီသေဘာထားကို က်ေနာ္တုိ႔ တင္ျပတာပါ။ 

ေဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။ အခု တိုက္တိုက္ဆုိင္ဆုိင္ ဒီခရီးစဥ္နဲ႔ တုိက္ဆိုင္ၿပီးေတာ့ မိခင္ဌာနျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကလည္း တခါမွ မက်င္းပါဘူးတဲ့ ျပည္လံုးကၽြတ္ညီလာခံႀကီးကို က်င္းပေနပါတယ္။ အဲဒီ ညီလာခံႀကီးမွာ အကဲခတ္အဖြဲ႔အေနနဲ႔ တက္ေရာက္ဖို႔ ဖိတ္ၾကားထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အကဲခတ္အဖြဲ႔အေနနဲ႔ ဒီညီလာခံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၾကားေနရတဲ့ သတင္းေတြ၊ သေဘာထား ကြဲလြဲတာေတြ၊ ပါတီထဲမွာ အဆင္မေျပတာေတြ - အဲဒီအေျခအေနေတြအေပၚ ဘယ္လို သံုးသပ္ပါသလဲရွင့္။ 

ဦးျမင့္သိန္း ။ ။ ပထမအခ်က္အေနနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီေရာက္ၿပီးတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တုိ႔ EC အမႈေဆာင္အဖြဲ႔နဲ႔ ေတြ႔ပါတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ တင္ျပတယ္။ အခုလို အႏွစ္ (၂၀) ေက်ာ္မွာ ထူးျခားတဲ့ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ျပည္လံုးကၽြတ္ညီလာခံႀကီး က်င္းပတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔လည္း NLD အဖြဲ႔ဝင္ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တက္ေရာက္ၿပီးေတာ့ ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္နဲ႔ မဟုတ္ဘဲ ေလ့လာသူ observer အျဖစ္ တက္ခ်င္ပါတယ္လို႔ေျပာေတာ့ အဲဒါကို အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ရဲ ႔ အစီအစဥ္အရ ေနာက္ဆံုး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဥကၠ႒နဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါမွာ ထပ္ဆင့္တင္ျပမႈအေပၚမွာ သူက ခြင့္ျပဳၿပီးေတာ့ တက္ခြင့္ရတာပါ။ 

ဆုိေတာ့ ဒီေရာက္ၿပီးေတာ့ တက္ခြင့္ရတဲ့အခ်ိန္မွာနဲ႔ တက္ခြင့္မရေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ တခ်ဳိ ျပႆနာေလးေတြ ရွိတယ္ဆိုတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ၾကားပါတယ္။ ဒါေတြက က်ေနာ္တို႔ အႏွစ္ (၂၀) ေက်ာ္ ျဖတ္သန္းမႈ ႏုိင္ငံေရးအေတြ႔အႀကံဳအေပၚမွာ အေျခခံၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမဆုိလို႔ရွိရင္ (၆) ႀကိမ္တိတိ ညီလာခံေတြ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ အဲဒီအေတြ႔အႀကံဳေတြ အေျခခံေတြအရ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမအတြင္းမွာရွိတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းအသီးသီးနဲ႔ အတူလက္တြဲၿပီး လုပ္ကိုင္လာရတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳ အေျခခံေတြအရၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒီေန႔ ဒီမွာျဖစ္တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြဟာ အင္မတန္နည္းေသးတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီအတိုင္း သံုးသပ္ပါတယ္။ 

ဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။ ပါတီဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ေတာ့ ေတြ႔ၿပီးၿပီလို႔ သိရပါတယ္။ တျခား အစိုးရပိုင္းက တာဝန္ရွိပုဂိၢဳလ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ျဖစ္ပါသလားရွင့္။ 

ဦးျမင့္သိန္း ။ ။ က်ေနာ္တို႔ ဒီကိုေရာက္ၿပီးေတာ့ ၂၈ ရက္ေန႔မွာပဲ ဒီ Peace Center မွာ ျမန္မာၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ဳိးေဆာင္အဖြဲ႔ ဦးလွေမာင္ေရႊ ဦးေဆာင္တဲ့အဖြဲ႔နဲ႔ ပမာဏအဆင့္ ေတြ႔ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီေရာက္ရွိၿပီးေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ သူတုိ႔ရဲကူညီေစာင့္ေရွာက္မႈေတြနဲ႔ အဆင္ေျပတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥကို သူတုိ႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့။ ဒီရက္ပိုင္းအတြင္း ျမန္မာျပည္ထဲကို ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လိုျမင္သလဲဆိုတဲ့အခ်က္ေလးေတြလည္း ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါ ပထမအႀကိမ္ပါ။ ဒုတိယအႀကိမ္အျဖစ္နဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ မတ္လ (၂) ရက္ေန႔မွာ ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းက ေနျပည္ေတာ္က ျပန္လာၿပီး က်ေနာ္တို႔ကို ဖိတ္ၾကားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ဆံုဖို႔။ မနက္ (၁၁) နာရီေလာက္မွာ ေတြ႔ျဖစ္ပါတယ္။ 

အဲဒီလို ေတြ႔တဲ့အခါမွာေတာ့ ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း ဒု-ဥကၠ႒ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ဳိးေဆာင္အဖြဲ႔၊ အဖြဲ႔ဝင္ ဝန္ႀကီးဦးအုန္းျမင့္အပါအဝင္ က်ေနာ္တုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ဳိးေဆာင္အဖြဲ႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အားလံုးေပါင္း (၁၀) ဦးေလာက္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီက ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ၿပီးေတာ့ တစ္နာရီၾကာေလာက္ ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီကိုေရာက္လာတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တုိ႔အျမင္သေဘာထားေတြ၊ အစီအစဥ္ေတြ။ သူတုိ႔ကေတာ့ ေျပာပါတယ္ ဒီမွာ ျပန္လာၿပီးေတာ့ ႀကိဳဆိုတဲ့သေဘာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ ဒီမွာေနခ်င္ရင္ ဒါမွမဟုတ္ ျပန္မလာေသးခ်င္ဘူးအၿပီးဆိုရင္လည္း ဒီမွာ PR အၿမဲတမ္းေနထိုင္ခြင့္ကို သူတုိ႔ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေနတယ့္အေၾကာင္း အဲဒါလည္း မၾကာခင္ မတ္လကုန္ေလာက္မွာ အဆံုးသတ္ႏိုင္မယ္။ 

ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီမွာဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ဖို႔ဆိုတဲ့သေဘာထားေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔ကိုလည္း အေျခအေနေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ေမးပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က တခ်ဳိ ႔တစိတ္တေဒသ - အႏွစ္ (၂၀) ေက်ာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ ႔ကေန ကင္းကြာသြားတဲ့အခါၾကေတာ့ ျပန္ေတြ႔ေတာ့ တခ်ဳိ ႔လည္း ပံုစံေတြမေျပာင္းလဲတာေတြ ရွိေသးတယ္။ တခ်ဳိ ႔လည္းပဲ ထူးျခားတဲ့ ေျပာင္းလဲတုိးတက္မႈေတြ ရွိေနတယ္။ ေနာက္တခုက အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ လူေတြရဲ ႔ စိတ္သေဘာထားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ေတာ့ တခ်ဳိ ႔အပိုင္းေတြက လံုေလာက္တဲ့အဆင့္အထိ စိတ္ေက်နပ္မႈေတြေတာ့ ရွိေသးတာေတာ့ မေတြ႔ရေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကေတာ့ ေကာင္းလာတယ္ဆုိတဲ့ အျမင္သေဘာရွိတယ္ဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္း အေတြ႔အႀကံဳအရ။ ဒါကေတာ့ သူတုိ႔နဲ႔ ေတြ႔ၿပီးေတာ့မွ ေဆြးေႏြးျဖစ္တဲ့ကိစၥေတြပါ။ 

ေဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။ တျခား တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ ေနာက္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားလိုမ်ဳိး အထင္ကရ အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔လည္း ေတြ႔ျဖစ္ပါသလား။ 

ဦးျမင့္သိန္း ။ ။ က်ေနာ္တို႔ ကိုမင္းကိုႏိုင္၊ ကိုကိုႀကီး၊ ကိုၿပံဳးခ်ဳိ တို႔ ဦးေဆာင္တဲ့ ရွစ္ေလးလံုး မ်ဳိးဆက္အဖြဲ႔နဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ မတ္လ (၃) ရက္ေန႔မွာ ေတြ႔ပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔ ေတြ႔ေတာ့လည္း တစ္နာရီခြဲေလာက္ၾကာေအာင္ ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္။ အေျခအေနေတြကို ျပန္သံုးသပ္ၾကတယ္။ ၿပီးရင္ ဒီေန႔အေနအထားေတြ၊ ဒီေန႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ တုိးတက္ေျပာင္းလဲလာမႈေအာက္မွာ အေကာင္းဆံုးလက္တြဲၿပီးေတာ့ ေရွ ႔ဆက္လုပ္ႏိုင္ၾကမလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြကိုလည္း ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ 

ဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ေတြ႔ျဖစ္ပါသလား။ 

ဦးျမင့္သိန္း ။ ။ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ေတာ့ မတ္လ (၆) ရက္ေန႔မွာ ေတြ႔ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကေတာ့ SNLD ဦးခြန္ထြန္းဦးတို႔ ဌာနခ်ဳပ္ရံုးမွာ သြားေတြ႔ဆံုတယ္။ အဲဒီလို ေတြ႔ဆံုတဲ့အခါမွာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အပိုင္းေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေဆြးေႏြးျဖစ္တယ္။ ေရွဆက္ၿပီးသြားမယ့္ ေရွလုပ္ငန္းစဥ္အပိုင္းေတြအေပၚမွာလည္း ဘယ္လိုအေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကမလဲဆိုတဲ့အခ်က္ေတြ ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။ အခုေလာေလာဆယ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အရပ္သားအစိုးရ ေျပာရမယ့္ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ကာလမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ႏိုင္ငံတကာကလည္း ဝိုင္းၿပီးေတာ့ တြန္းအားေပးေနပါတယ္။ ဖိအားေပးေနပါတယ္။ အဲဒီလို ေရွ ႔ဆက္ၿပီးေတာ့ မသြားဘဲနဲ႔ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္သြားမယ့္ အေျခအေန မျဖစ္ေအာင္လို႔ ဘယ္လိုမ်ား ကာကြယ္မႈေတြ လုပ္ရင္ေကာင္းမလဲဆုိတာကို ဘယ္လို အႀကံေပးခ်င္ပါသလဲ။ 

ဦးျမင့္သိန္း ။ ။ ပထမအခ်က္ကေတာ့ ဒီေန႔အေနအထားမွာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ႏိုင္ဖို႔ အေျခအေနဟာ ရာခိုင္ႏႈန္း အင္မတန္ နည္းသြားတယ္၊ နည္းေနၿပီလို႔ သံုးသပ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ႏိုင္ငံတကာကလည္း အဲဒီအေပၚမွာ စိုးရိမ္တႀကီးနဲ႔ ဒီေန႔ သြားေနတဲ့ျဖစ္စဥ္ကို အေကာင္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဝန္းရံပံ့ပိုးမႈေတြရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းအသီးသီးကလည္း ဒီေန႔ျဖစ္ေနတဲ့ နုိင္ငံေရးျဖစ္ထြန္းမႈေတြကို ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ျခင္း၊ မလွည့္ျခင္းဆုိတာထက္ ဒီထက္ပိုၿပီးေတာ့ ရုတ္ေလ်ာ့မသြားဘဲနဲ႔ ဒီထက္ပိုၿပီး ေကာင္းမြန္တိုးတက္မႈေတြ ရွိလာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနတာကို က်ေနာ္တို႔ျမင္တယ္။ 

အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီလုိမ်ဳိး က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုးက ဝိုင္းဝန္ၿပီးေတာ့ ဒီအေျခအေနေတြေပၚမွာ ဒီကေန႔ ရွိေနတဲ့ ပကတိအေနအထားေပၚမွာ ဒီထက္ဆုတ္ယုတ္မႈေတြ ျဖစ္မသြားဘဲနဲ႔ ဒီထက္အဆင့္လိုက္ တိုးတက္မႈေတြျဖစ္ေအာင္ လုပ္သြားဖို႔က အင္မတန္အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥျဖစ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္။ ဒီေန႔ အရပ္သားအစိုးရ၊ ဦးေဆာင္ေနတဲ့ အစိုးရက ႏိုင္ငံတကာမွာ ရွိေနတဲ့ ပါလီမန္ေတြအေပၚၾကည့္ၾကည့္၊ လႊတ္ေတာ္ရဲ ႔ အေတြ႔အႀကံဳပိုင္းကိုၾကည့္ၾကည့္။ ဒါေတြက ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံႏႈန္းေတြနဲ႔ တထပ္တည္းက်တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးေတြ ရွိေနတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တုိင္ လက္ခံထားေသးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ 

ဒါေပမဲ့လည္း တခ်ိန္တည္းမွာ ဒီေန႔ ပါလီမန္၊ အစိုးရရဲ ႔ ဒီေန႔ လႈပ္ရွားေနတဲ့ အပိုင္းေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အေကာင္းဖက္ကိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဦးတည္ေနတဲ့ အေနအထားကို က်ေနာ္တုိ႔ ေတြ႔ရတယ္လို႔ သံုးသပ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အဲဒီသံုးသပ္ခ်က္ေတြအေပၚ အေျခခံၿပီး က်ေနာ္တုိ႔အားလံုးဟာ ဒီအေနအထားကို မထိခိုက္ မယိုးယြင္းရဘဲနဲ႔ ဒီထက္ တိုးတက္လာေအာင္ အားလံုးဝိုင္းၿပီးေတာ့ လုပ္ႏုိင္မယ့္၊ လုပ္ၾကဖို႔ အေျခအေနမ်ဳိးကိုေတာ့ ဒီကေန အေနအထားေတြက ေတာင္းဆိုေနတာ ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီလုိ ယံုၾကည္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အားလံုး ပူးေပါင္းပါဝင္ၿပီးေတာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္သြားဖို႔။ 

က်ေနာ္တုိ႔ဆုိရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ ႔ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈေတြကို ယံုၾကည္တယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ ႔ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈနဲ႔ သမၼတႀကီးနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အေျခအေနေတြေပၚမွာလည္း က်ေနာ္တို႔ အေလးထားၿပီးေတာ့၊ အထူးဂရုစိုက္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနေတြက ဘယ္လိုျဖစ္စဥ္ေတြမွာမဆို အဆိုးအေကာင္းဆိုတာ ရွိတတ္ေပမယ့္ ဒီေန႔လို ႏုိင္ငံေရးအရ ဒီမွာေတာ့ ေျပာၾကတာေပါ့ … Transition အသြင္ကူးေျပာင္းတဲ့ကာလတခုကို ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ေနရာမွာ သေဘာမတူႏိုင္တာေတြ ရွိႏုိင္တယ္။ သေဘာမေတြ႔ႏုိင္တာေတြ ရွိႏုိင္တယ္။ သေဘာက်ႏုိင္တာေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈ မရွိေသးတာေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ လက္ခံႏိုင္မယ့္အပိုင္းေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ 

အဲဒီအေျခအေနေတြကို ဘာလုိပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႔က ေကာင္းတာေတြကို ေကာင္းသထက္ ေကာင္းေအာင္၊ မေကာင္းဘူးလုိ႔ျမင္တဲ့ အခ်က္ေတြကိုလည္း ေကာင္းလာေအာင္ လုပ္ဖို႔တာဝန္ဟာ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းအားလံုးအသီးသီးအပါအဝင္၊ ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံသူႏုိင္ငံသားအားလံုးရဲ ႔ တာဝန္ျဖစ္တယ္။ အားလံုးကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၿပီး ေရရွည္အေကာင္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္သြားေစခ်င္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ဒီသေဘာထားရွိတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ 

ဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။ NLD လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမဆိုတာက ျပည္တြင္းမွာ လႈပ္ရွားလို႔မရတဲ့ အေျခအေနမွာ ျပည္ပမွာ လြတ္ေျမာက္တဲ့နယ္ေျမမွာ သြားၿပီးေတာ့ လႈပ္ရွားၾကတယ္။ အခု ျပည္တြင္းမွာ လႈပ္ရွားလို႔ရၿပီဆိုေတာ့ NLD လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမဆိုတာကို ဆက္ၿပီးရပ္တည္ဖို႔ ေကာင္းပါေသးလား။ ရပ္တည္သင့္ပါသလား။ 

ဦးျမင့္သိန္း ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔ ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က LA ဆိုတဲ့ wording ကို ဆက္သံုးမယ္ဆုိရင္၊ အခုနလိုမ်ဳိး နားလည္းမႈအရ တစံုတရာ ရႈပ္ေထြးႏိုင္တဲ့အေနအထား ရွိတဲ့အတြက္၊ အဲဒီကိစၥကိုေတာ့ ျပည္ၿပီးသံုးသပ္ၿပီးေတာ့ လုိအပ္သလို ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္မယ္ဆုိရင္ ေကာင္းမယ္ဆိုတဲ့ အႀကံျပဳခ်က္၊ လမ္းညႊန္းခ်က္ကိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကို ေပးပါတယ္။ 

အဲဒီအခါမွာ က်ေနာ္တို႔ကလည္း အဲဒီ LA ႀကီးကို ေျပာင္းျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတဲ့ လမ္းညႊန္းခ်က္ကို အေစာတလင္မလုပ္ဖို႔ တင္ျပပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အခုနလိုမ်ဳိး အေျခအေနနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ေျပာင္းလဲတဲ့အခါမွာ အားလံုးကလည္း တဖတ္က နားလည္းမႈ မလြဲဘဲနဲ႔ လက္ခံႏိုင္တဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေအာင္ အခုန သမုိင္းေပးတာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ရင္နဲ႔ … ဒီအေျခအေနေတြကို တင္ျပတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ေခါင္းေဆာင္ကလည္း ဒါကို လက္ခံပါတယ္။ အဲဒါကိုက NLD-LA ရဲသေဘာပါ။ NLD-LA ကို ဘာလုပ္သင့္သလဲဆိုတဲ့ အျမင္ကို သူအႀကံျပဳတာျဖစ္တယ္။ ဒါကေတာ့ NLD-LA အေနနဲ႔ လိုအပ္သလို ဆံုးျဖတ္သြားပါလို႔ သူက အဲဒီလို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းပဲ သူ႔သေဘာထားကို ေပးပါတယ္။ 

ဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။ အခု (၂၂) ႏွစ္ၾကာ ျပည္ပမွာ ရပ္တည္လာၾကတဲ့ NLD-LA လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမအေနနဲ႔ ကိုယ္လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ ရွိသမွ် movement ေတြ အကုန္လံုး၊ အဲဒါေတြက အတိုင္းအတာတခုအထိ ေအာင္ျမင္မႈ ရတယ္လို႔ ယူဆပါသလား။ 

ဦးျမင့္သိန္း ။ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ အခိုင္အမာ ယံုၾကည္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔မွာ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရင္ဆိုင္ရတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေရာက္ၿပီးလို႔ ေလးႏွစ္ငါးႏွစ္ အတြင္းမွာ မယ္လ္နပေလာ က်သြားတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ ေနာက္ထပ္ (၂) ႏွစ္ ၉၇ အထိ ထိခတ္ဖလယ္ ဆိုတဲ့ ဒုတိယဌာနခ်ုပ္ က်ခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ ထုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကို ေရာက္ခဲ့တယ္။ အဖြဲ႔ဝင္ေတြက ထိုင္းဘက္အျခမ္းကို ေရာက္ၿပီးေတာ့ အဖြဲ႔ဝင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ လံုၿခံဳေရးဆုိင္ရာ ျပႆနာေတြ ရင္ဆုိင္ရတယ္။ ပါတီဗဟိုအေနနဲ႔လည္း သူတုိ႔ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔မွာ အင္အားေတြ အလံုအေလာက္ မရွိခဲ့ဘူး။ 

အဲဒီ အခက္အခဲေတြ မ်ားေနေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ သြားေနတဲ့ အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရးဆုိင္ရာကိစၥ။ ဒါက က်ေနာ္တို႔ ပါတီရဲ ႔ အဓိက တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေျခခံအခ်က္ပါ။ ဒီအခ်က္ကို တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ စုစုစည္းစည္း ခုိင္ခုိင္မာမာနဲ႔ ဒီေနအထိ ရပ္တည္ျဖတ္သန္းႏိုင္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာရွိတဲ့ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားေကာင္စီ တပ္ေပါင္းစုႀကီးမွာ အဓိကက်တဲ့ ေဒါက္တုိင္တခုအျဖစ္နဲ႔ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ ႔ အေလးအနက္ထားၿပီးေတာ့ လက္ခံယံုၾကည္မႈရေအာင္။ ဒီထဲမွာ ႀကံဳလို႔ေျပာရလုိ႔ရွိရင္ အရင္တုန္းကဆုိရင္ ဗမာဆုိရင္ မဟာဗမာလို႔ ျမင္ခဲ့ၾကတဲ့ တုိင္းရင္းသားအမ်ားအျပားစု။ ဒီ တိုင္းရင္းသားေတြ၊ လက္နက္ကိုင္အင္အားစုေတြအသီးသီး။ 

ေနာက္တခုက သူတုိ႔ရဲ ႔ ဒီေန႔ တန္တူေရးနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခံခြင္ဆုိင္ရာ ေတာင္းဆုိတုိက္ပြဲဝင္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း က်ေနာ္တို႔က သူတုိ႔ကို နားလည္းလက္ခံႏုိင္ခဲ့တယ္။ ဆိုေတာ့ အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈကို တည္ေဆာက္လာခဲ့တဲ့ အႏွစ္သာရက ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္အတြင္းမွာ အဓိကအက်ဆံုး လုိအပ္ခ်က္တခုျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က အခုိင္အမာ ကိုင္စြဲပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔က ေအာင္ျမင္ေအာင္ စနစ္တက် လုပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီးေတာ့ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္အထိ (၂၂) ႏွစ္ေက်ာ္ က်ေနာ္တို႔ပါတီကို မယုတ္ယြင္းမပ်က္စီးေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီကေန႔ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြ လက္ထဲကို က်ေနာ္တို႔ (၂၂) ႏွစ္ေက်ာ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြကို ျပန္တင္ျပ အစီရင္ခံၿပီးေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ ႔ လမ္းညႊန္းမႈကို က်ေနာ္တုိ႔ ခံယူႏိုင္တဲ့အဆင့္အထိ ေရာက္လာတယ္ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ လံုးဝရာႏႈန္းျပည့္ က်ေနာ္တုိ႔ အဖြဲ႔အစည္းရဲ ႔ လုပ္ေဆာင္မႈအေပၚမွာ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရွိတယ္လို႔ အေလးအနက္ ခံယူပါတယ္။ 

ဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီး တင္ပါတယ္ရွင္။ 

 ဗြီအိုေအ (ျမန္မာပိုင္း) အစီအစဥ္မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။


 

No comments: