ေဆာင္းပါးရဲ႕ ဒီအပိုင္းေလးေရးေနတဲ့ အခုမတ္လဟာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ က်ေနာ္တို႔ကို မဏိပူရ အာဏာပိုင္ေတြက ဒုကၡသည္စခန္းကေန ျမန္မာျပည္နယ္စပ္ကို တိတ္တဆိတ္ ေမာင္းႏွင္တဲ့လနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနတယ္။ မတ္လဟာ ေတာ္လွန္ေရးလ ျဖစ္တယ္။ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႕သေကၤတလည္း ျဖစ္တယ္။ အပင္တိုင္း ရြက္ေဟာင္းေတြ ေႂကြေနတယ္။ တခ်ဳိ႕အပင္ေတြက ရြက္ႏုအသစ္ေတြနဲ႔ ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္၊ အပင္တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ပုရစ္ဖူးေတြငံုလို႔။ “တေပါင္းေရာက္ၿပီ၊ လက္ပံ ေပါက္လဲ ၿမိဳင္ထဲနီရဲနဲ႔ အစခ်ီၿပီး … … နီစြေမာင္းေမာင္း လတေပါင္း ...” နဲ႔ အဆံုးသပ္ထားတဲ့ ဆရာထူးရဲ႕ 'တေပါင္းနီ' ကဗ်ာေလးကို သြားသတိရတယ္။
အေဟာင္းေတြကို ၿဖိဳခ်ၿပီး အသစ္ထူေထာင္မယ့္ က်ေနာ္တို႔ဟာ မေရမရာခရီးၾကမ္းႀကီးတခုကို ေလွ်ာက္ေနရေပမယ့္ မာန္ေတြကေတာ့ က်မသြားေသးဘူး။ မဏိပူရ အာဏာပိုင္ေတြကိုေတာ့ စိတ္ထဲ ကမၻာမေၾကျဖစ္ေနၾကတယ္။
က်ေနာ္တို႔ျဖတ္ေနတဲ့ မဏိပူရသစ္ေတာဟာ အရြက္ေတြျပဳန္းစျပဳေနၿပီ။ လွ်ဳိေျမာင္ေတြေအာက္က ဝါးေတာႀကီးေတြဟာ သကၤန္းဝါဝါႀကီး ျခံဳထားသလိုပဲ။ ေႂကြက်ေနတဲ့ ရြက္ဝါေတြကို နင္းေျခသြားလို႔ထြက္္လာတဲ့ တရွဲရွဲ တရွပ္ရွပ္နဲ႔ အသံေတြကပဲ လႊမ္းမိုးေနတယ္။
အားလံုး ကိုယ့္အေတြးေတြနဲ႔ကိုယ္ ငိုက္ဆိုက္ငိုက္ဆိုက္ ေလွ်ာက္ေနၾကတာ။ ေနကလည္းျပင္းမွျပင္း က်ေနာ္တို႔ တေတာင္ၿပီးတေတာင္ ျဖတ္ေက်ာ္ေနတဲ့ မဏိပူရနယ္စပ္ ေတာင္တန္းႀကီးေတြဟာ သိပ္ၿပီး မတ္ေစာက္တယ္လို႔လည္းမဆိုသာေပမယ့္ ခက္ခက္ခဲခဲေတာ့ ေက်ာ္ရတယ္။ ေတာက္ခါးပတ္ရံကိုပတ္ၿပီး လူသြားလမ္းေသးေသးေလးကေန သြားရသလို ေတာင္ထိပ္လမ္းေတြအတိုင္း ျဖတ္ရတာလည္း ရိွတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို ေခၚေဆာင္လာတဲ့ မီဇိုလမ္းျပတေယာက္က ရြာျပင္ သခ်ဳႋင္းကုန္းတခုေက်ာ္တာနဲ႔ အရိပ္ေကာင္းတဲ့သစ္ပင္ေအာက္မွာ ဝိုင္းထိုင္စုေဝးေစၿပီး သူတို႔ဘာသာစကားနဲ႔ ဆုေတာင္းေပးတယ္။ အႏၱရာယ္ေဘးကင္းၿပီး လိုရာခရီး ေခ်ာေခ်ာေမာေမာေရာက္ဖို႔ေပါ့။
က်ေနာ္တို႔႔အမ်ားစုက ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြမဟုတ္ၾကေပမယ့္ သူဆုေတာင္းေပးတာကိုေတာ့ ေက်နပ္ၾကတယ္။ ဆုေတာင္းလို႔ အဆံုးသပ္ရင္ “အာမင္” လို႔ ရြတ္ဖို႔႔ မစန္းပြီးကမွာတဲ့အတိုင္း “အာမင္”လိုက္ၾကတယ္။ တရြာေရာက္ၿပီဆို ပထမလမ္းျပက အဲဒီရြာက လမ္းျပတေယာက္လက္ထဲ က်ေနာ္တို႔ကို လဲႊအပ္တယ္။ လမ္းျပေျပာင္းတယ္။ ေတာင္ေပၚရြာေတြကလည္း သိတဲ့အတိုင္း တရြာနဲ႔တရြာ လွမ္းသာျမင္ရတယ္၊ ေတာင္ေလး ငါးလံုးေက်ာ္လည္း မေရာက္ႏိုင္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔႔ဟာ ေတာင္ေပၚ ခ်င္းမ်ဳိးႏြယ္ ဇုိမီး၊ မွာ၊ မီဇို စတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြ ရြာေသးေသးတခ်ဳိ႕ကို ျဖတ္ေက်ာ္သြားၾကတယ္။
ရြာတရြာေရာက္ရင္ က်ေနာ္တို႔ထဲက ေဆးမွဴးတာဝန္ယူတဲ့ ကိုမိုးေဇာ္ (ယခု VOA သတင္းေထာက္- ခ်င္းမိုင္) ကပါလာတဲ့ ထိုးေဆး၊ စားေဆးေတြနဲ႔ ရြာထဲပတ္ေတာ့တာပဲ။ ရြာထဲက လူႀကီး၊ ကေလး လူမမာေတြကို တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္စမ္းသပ္ၿပီး ေဆးကုပါေလေရာ။ ရြာသားေတြကလည္း သူတို႔ကို အလကားကုေပးတယ္ဆိုေပမယ့္ ေစတနာတု႔ံျပန္ရွာတယ္။ ေက်ာက္ဖ႐ံုသီးေတြနဲ႔ ၾကက္ဥေတြ ျပန္ေပးတယ္။ ဒုကၡဆင္းရဲေတြ၊ ပင္ပမ္းႏြမ္းနယ္မႈေတြၾကားက ေပ်ာ္ရႊင္တက္ႂကြတယ္။
တခါေတာ့ ... မိုးခ်ဳပ္ႀကီး ရြာတရြာဝင္နားတယ္။ ဇရပ္လိုလို သစ္လံုးအိမ္ႀကီးတလံုးမွာ က်ေနာ္တို႔႔ စုျပံဳေနၾကတယ္။ ကိုမိုးေဇာ္ကိုလည္း ရြာထဲက ကေလးတေယာက္အသဲအသန္ျဖစ္လို႔ဆိုၿပီး လာပင့္သြားတယ္။ တညလံုးလည္း ဘုရားရွစ္ခိုးသံ၊ ဗံုတိုတီးခတ္သံေတြ ၾကားေနရတယ္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြပါပဲ။ ည ၂ ခ်က္တီးေလာက္ႀကီး ရြာထဲက စူးစူးဝါးဝါး ေအာ္ဟစ္သံေတြ ဆူညံေနေအာင္ ၾကားလိုက္ရတယ္။ ဝူးဝူးဝါးဝါးနဲ႔ ဘာမွ မသဲကဲြဘူး။ က်ေနာ္တို႔ လန္႔ႏိုးကုန္တယ္။
ဒီၾကားထဲ ဦးအာေလာကကလည္း တေယာက္ခ်င္းစီကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ႏိႈးၿပီး ကိုယ့္အထုတ္ကိုယ္ ျပင္ခိုင္းတယ္။ အားလံုး ငုတ္တုတ္ေလးေတြ။ ဖေယာင္းတိုင္မီး မႈတ္ထားလိုက္တယ္။ အေမွာင္ထဲမွာ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔ေနၾကတယ္။ ဘာသာျပန္တဲ့ မစန္းပြီး၊ မိုးေဇာ္ တို႔အပါအဝင္ လူ ၄ ေယာက္ ျပန္မလာေသးဘူး။
တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔အားလံုးမွာ စိတ္ဒဏ္ရာေတြ သင့္ေနတယ္။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မယံုသကၤာမႈနဲ႔ ေသြးကဲြမႈေတြ၊ ဒုကၡသည္စခန္းက ခါးသီးခ်က္ေတြ၊ ခဲြျခားဆက္ဆံခံရတာေတြ၊ ညသန္းေခါင္ေက်ာ္ႀကီး လူအစုလိုက္အျပံဳလိုက္ႀကီးကို သားရဲတြင္းထဲ တြန္းပို႔လိုက္တာေတြက က်ေနာ္တို႔ စိတ္ေတြကို ေျခာက္ျခားေစတယ္။ အခုလို ေအာ္သံ ငိုသံ စူးစူးဝါးဝါးေတြက က်ေနာ္တို႔ကို ထိတ္လန္႔ေစတယ္။ ပဋိပကၡႀကီးတခုခုျဖစ္ေနသလိုပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ဒီရြာမွာ တစကၠန္႔မွ မေနခ်င္ဘူး။ ျမန္ျမန္ေျပးခ်င္ၿပီ။
ေနာက္ေတာ့ အိမ္နားကပ္လာတဲ့ ေျခသံေတြၾကားတယ္။ သူမ်ားေတာ့ ဘယ္လိုေနမယ္မသိဘူး။ က်ေနာ္ စိတ္ကို တင္းလိုက္တယ္။ လာမယ့္ေဘး ေျပးေတြ႔မယ္ဆိုၿပီး မာန္တင္လိုက္တယ္။ ေၾကာက္ၿပီးတင္တဲ့မာန္။ “လာလာ ျမန္ျမန္လာ ... ခင္ဗ်ားတို႔ကိုေစာင့္ေနတာ” လို႔ ဦးအာေလာေျပာတဲ့အသံနဲ႔ တံခါးတြန္းဖြင့္ဝင္လာတဲ့ မိုးေဇာ္တို႔ကို ျမင္ရမွ စိတ္သက္သာသြားတယ္။ မနက္ေစာေစာ အလင္းမထြက္ခင္ က်ေနာ္တို႔ ရြာက အျမန္ထြက္သြားၾကတယ္။
အေျခအေနမွန္ကို မိုးေဇာ္တို႔ေျပာမွ သိရတယ္။ သူကုေပးတဲ့ကေလးက အပူႀကီးၿပီး အသဲအသန္၊ ေဆးကုမရဘူး၊ အေျခအေနက လြန္ေနၿပီ၊ မိဘေတြက အတင္းေဆးထိုးခိုင္းလို႔ မိုးေရ ထိုးေပးလိုက္တယ္။ ဝူးဝူးဝါးဝါး ေအာ္သံေတြက ရြာကလူေတြ ဝိုင္းဝန္းဆုေတာင္းေပးတာတဲ့။ ေတာင္ေပၚ ခရစ္ယာန္ တိုင္းရင္းသားေတြ ဆရာဝန္မရိွ ေဆးမရိွ အသဲအသန္ျဖစ္ပေဟ့ဆို ဆုေတာင္းေပးၿပီး ဘုရားကု ကု႐ံုကလဲြလို႔ ဘာမွ မတတ္နိုင္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကလးငယ္ေလး ဆံုးပါးသြားတယ္။
က်ေနာ္တို႔ တေတာင္ၿပီးတေတာင္ တေတာၿပီးတေတာ မိုးေရး (တမူးနယ္စပ္ကို) ခ်ီတက္ေနတယ္။ လမ္းျပ မရိွေတာ့ဘူး။ ရြာလူႀကီးညႊန္းတဲ့လမ္းအတိုင္း ခရီးဆက္ေနၾကတာပါ။ မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီေန႔က ေတာ္လွန္ေရးေန႔ မတ္လ ၂၇ ရက္။ က်ေနာ့္မွာ ေတာ္လွန္ေရး ဘာဝနာေတြ ပြားၿပီး၊ ဟိုေခတ္က ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ဘဝေတြကို ထင္ဟတ္ၾကည့္ရင္း တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေတာင္ေပၚတက္ေနတယ္။ ေနက အရမ္းပူတယ္။ ေတာင္ေတြက ေျပေျပေလးနဲ႔ တက္ေနရတာရိွသလို ခပ္မတ္မတ္ တက္ရတာလည္းရိွတယ္။
က်ေနာ္ အပါအဝင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေျခေတာက္ေတြ ေပါက္ျပဲေနၿပီ။ မႏၱေလးက က်ေနာ္နဲ႔ ေက်ာင္းေနဖက္ ေမာင္ေမာင္ျမင့္ (တ႐ုတ္မ) ဆို လူတဲြေလွ်ာက္ေနရၿပီ။ ေရကလည္း ငတ္တယ္။ တေနရာမွာ ေတာငွက္ေပ်ာပင္ေတြ ေတြ႔တယ္။ ကေလးနယ္က ေတာကၽြမ္းတဲ့ ရဲေဘာ္တေယာက္က ေရေသာက္ႏိုင္တဲ့နည္းကို သင္ေပးတယ္။ ငွက္ေပ်ာပင္စည္ကို တုတ္ခၽြန္ေလးနဲ႔ ထိုးလိုက္တယ္။ တုတ္တေလွ်ာက္ ေရေအးေအးေတြ စီးက်လာတယ္။ အဲဒါကို လွ်ာဖ်ားေလးနဲ႔ခံ ေသာက္ၾကတာ။ ခ်ဳိျမၿပီး ေအးေနတာပဲ။ ငွက္ေပ်ာပင္အေခါက္ေတြမွာ ကပ္ညႇပ္ေနတဲ့ ေရေတြေပါ့။
ေနမြန္းလဲြေတာ့ ေတာင္ထိပ္တခုကို ေရာက္လာတယ္။ ဝါးတဲေလးတခုလည္း ေတြ႔တယ္။ ေတာင္ထိပ္ကၾကည့္ရင္ သြပ္မိုးလဲ့လဲ့နဲ႔ ရြာေလးတရြာ ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီရြာေက်ာ္သြားရင္ ေနာက္ထပ္ ရြာႀကီးတရြာေရာက္မယ္ ဘံုရမ္ လို႔ ေခၚတဲ့ ရြာပဲ။ အဲဒီကိုေရာက္ရင္ နားလို႔ရၿပီ။ “ဒီမွာ ေရေတြ႔ၿပီေဟ့ ပြတာပဲ” စပ္စုတတ္တဲ့ ဝင္းကိုက က်ေနာ္တို႔နားေနတဲ့ လယ္ေစာင့္တဲလိုလို ဝါးတဲ ေအာက္ေျခေတြကို ငံု႔ၾကည့္ရင္း ဝါးပိုးဝါးက်ည္ေတာက္တခုကို လွမ္းယူလိုက္တယ္။ ပါးရြက္ဆိတ္အမဲေတြက ဝါးပိုးဝါးမွာ အမ်ားႀကီး။ ဝါးက်ည္ေတာက္ေရရဲ႕ အေအးဓာတ္ကို ခိုေနၾကတာလား မသိ။ ပုရြက္မဲေတြကိုဖယ္ၿပီး ေရ တေယာက္နည္းနည္း ေဝမွ်ေသာက္ၾကတယ္။ အာဆြတ္႐ံုေပါ့။
ဒီလို ေတာင္ထိပ္မွာ ေရျပတ္တတ္လို႔ ေတာင္သူေတြ ဝါးက်ည္ထဲ ေရထည့္ၿပီး ထားေပးထားတာပါ။ ပိုင္ရွင္ မသိေပမယ့္ ခရီးသြားေတြ ေသာက္လည္း ဘာမွမျဖစ္ဘူးလို႔ သိရတယ္။ ေတာင္ေပၚခ်င္းေတြဟာ သိပ္႐ိုးသားၿပီး မိသားစုစိတ္ရိွတယ္။ ဧည့္သည္တို႔ ခရီးသြားတို႔ကို ေနရာေပး ဦးစားေပးတတ္တယ္ဆိုတာ ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္ ခ်င္းရြာေတြကိုေရာက္ေတာ့ ပိုသေဘာေပါက္တယ္။
တခါတုန္းက (၂၀၀၂ ခုနွစ္)ေလာက္က CAN ခ်င္းအမ်ဳိးသားတပ္က ေဆးမွဴး ေဒါဝ္မန္းနဲ႔က်ေနာ္ ခ်င္းသူပုန္ေတြနဲ႔အတူ နယ္စပ္စည္း႐ံုးေရး ခရီးလွည့္ရင္း ရြာတရြာေရာက္တယ္။ တေနကုန္ ေတာင္ေတြ တေတာင္ၿပီးတေတာင္ ေက်ာ္လာတာဆိုေတာ့ ပင္ပမ္းၿပီး ဗိုက္လည္းဆာေနၿပီ။ အိႏိၵယနယ္စပ္ဘက္က ခ်င္းရြာတရြာေရာက္ေတာ့ မိုးခ်ဳပ္ခါနီးၿပီ။ ေဒါဝ္မန္းက အနီးဆံုးအိမ္တအိမ္ တက္သြားတယ္။ လူ မရိွဘူး။ တံခါး မရိွဘူး။ ဝါးတလံုးနဲ႔ တံခါးကို ကန္႔လန္႔ကာထားတာ။
ၾကံဳႀကိဳက္တုန္း ေျပာရအံုးမယ္။ ခ်င္းလူမ်ဳိးေတြမွာ “ေသာ့” ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရ မရိွဘူး။ ျမန္မာလို ေသာ့ လို႔လည္း ေခၚတတ္တယ္။ အိႏိၵယဘက္က မီဇိုခ်င္းေတြက အိႏိၵယလို “က်ာဗီး” လို႔ ေခၚတယ္။ မူပိုင္စကားမွာ ေသာ့ ဆိုတာ မရိွဘူး။ အခုထိ နယ္စပ္ရြာေတြမွာ အိမ္တံခါး ေသာ့မခတ္ဘူး၊ သူခိုးလည္း မရိွဘူး။ ဒါနဲ႔ အိမ္ထဲဝင္လိုက္ေတာ့ မီးခိုးေငြ႔တလူလူနဲ႔ မီးဖိုေပၚက ေျမအိုးမွာ အခံြခၽြတ္ ေျပာင္းဆန္ ျဖဴလြလြေတြက အဖံုးကိုအာၿပီးျပဴထြက္ေနတယ္။ ေမႊးေနတာပဲ။ ေဒါဝ္မန္းက တဇြန္းၿမီးလိုက္ၿပီး လတ္တည္တည္ပဲ ပန္းကန္ ၂ ခ်ပ္ေကာက္ဆဲြၿပီး ေျပာင္းဆန္ေတြ ခူးခပ္ေနတယ္။ က်ေနာ္က မစားရဲဘူး။ စိုးရိမ္ေနတယ္။ ပိုင္ရွင္မသိဘဲ ခိုးစားတာဆိုေတာ့။ ေဒါဝ္မန္းက ရွင္းျပတယ္။ စိတ္ပူစရာမလိုဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ခရီးသြားေတြပဲလို႔ ေျပာတယ္။ တေယာက္ ၂ ပန္းကန္စီ ဆာဆာနဲ႔ အုပ္ထည့္လိုက္တာ ကုန္ေရာ။ က်ေနာ္က ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ရြာထဲက အိမ္ဆိုင္ေလးတခုက ၾကက္ဥနဲ႔ ယိုးဒယား မာမားထုတ္ေတြဝယ္ၿပီး အဲဒီအိမ္မွာ ထားေပးခဲ့တယ္။ အိမ္ရွင္ အဖိုးႀကီးက ေတာင္ယာသြားေနတာလို႔ သိရတယ္။
သြားဖန္မ်ား ခရီးေရာက္ဆိုသလို က်ေနာ္တို႔နားမယ့္ရြာ မေရာက္ခင္ ရြာတရြာကို က်ေနာ္တို႔ ေရာက္တယ္။ ခဏ နားတယ္။ ရြာျပင္ေခ်ာင္းမွာ ေျခလက္ေဆးေၾကာ၊ ေရခ်ိဳးၾကတယ္။ ဟင္းခတ္အေမႊးအႀကိဳင္ ကရေဝးပင္ေတြ ေတာထဲမွာ အမ်ားႀကီးပဲ။ အရြက္ေတြက တေတာလံုး သင္းပ်ံ႕ေနတယ္။ ရြာကေနထြက္မယ္လုပ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔အုပ္စုမွာပါတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ၃ေယာက္ထဲက နီနီသိန္း ေပ်ာက္သြားတယ္။ သူလည္း စိုးရိမ္ေၾကာက္လန္႔မႈေတြရိွမွာေပါ့။ ေတာထဲပုန္းေနတာ။ ရွာမရဘူး။ ရြာမွာေနခဲ့ခ်င္ပံုရတယ္။ ေနာက္ဆံုး မေတြ႔လို႔ အားလံုး လက္ေလွ်ာ့ၿပီး ခရီးဆက္တယ္။ ေနာက္မွသိရတာ နီနီသိန္းက ရြာမွာေနခဲ့ၿပီး ရြာက လူတေယာက္က မိုးေရးကို ပို႔ေပးတဲ့အေၾကာင္း၊ ေနာက္ေတာ့ မိုးေရး ရဲစခန္းကဖမ္းၿပီး အင္ဖားေထာင္ကို ပို႔လိုက္တယ္လို႔ သိရတယ္။
ဘံုရမ္ ရြာအဝင္ အသံခ်ဲ႕စက္က သီခ်င္းသံေတြၾကားရတယ္။ ရြာျပင္ကြင္းထဲမွာ ဘာသာေရးပဲြေတာ္တခု လုပ္ေနၾကတာပါ။ အဲဒီေန႔က ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ဂြတ္ဖ႐ိုင္းေဒး (Good Friday) ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔လာတာျမင္တာနဲ႔ ရြာသူရြာသားေတြက ဟိုဘက္ဒီဘက္ တန္းစီေနရာယူလိုက္တယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း စီတန္းၿပီး ရြာထဲဝင္လာတာ။ တန္းစီေနသူေတြ က်ေနာ္တို႔ တေယာက္ခ်င္းစီကို လက္ဆဲြႏႈတ္ဆက္ၿပီး ႀကိဳဆိုတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔ကို ႏြားေနာက္သားတတဲြ လက္ေဆာင္ေပးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အရမ္းေပ်ာ္သြားတယ္။ ရြာကလူေတြ ႀကိဳဆိုပံုက ေႏြးေထြးတယ္။
အမွန္ေတာ့ ရြာသားေတြက က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္ကေန အခုပဲထြက္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြလို႔ ထင္ေနၾကတာ။ က်ေနာ္တို႔ ဒုကၡသည္စခန္းက ထြက္လာသူေတြမွန္း မသိၾကဘူး။ ေနာက္တရက္မွ က်ေနာ္တို႔သိရတာက မဏိပူရ စစ္တပ္က က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္ထဲမဝင္ဘူးဆိုတာ သတင္းရၿပီး က်ေနာ္တို႔ကို စစ္ေၾကာင္းထိုးၿပီးလိုက္ရွာေနသလို တမူးခ႐ိုင္က ျမန္မာစစ္တပ္ကလည္း က်ေနာ္တို႔ ဗမာေက်ာင္းသားေတြ ေတာလမ္းေတြကတဆင့္ တမူးၿမိဳ႕ထဲဝင္လာေနၿပီဆိုတဲ့ သတင္းေၾကာင့္ တပ္လွန္႔ထားတဲ့ သတင္းပါ။
က်ေနာ္တို႔ဟာ ၂ ႏိုင္ငံစစ္တပ္ ၾကားမွာညႇပ္ေနတယ္။ အေျခအေနမေကာင္းဘူး။ အဲဒီသတင္းေတြမရခင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အရမ္းလြတ္လပ္လပ္သြားၿပီလို႔ထင္ၿပီး အိႏိၵယပိုင္ ခ်င္းရြာေလးမွာ ႏြားေနာက္သားခ်က္ အတံုးေသးေသးေလးေတြကို ေဝပံုက်နဲ႔ မဝတဝ ညစာစားၿပီး ကုလားဘီဒီ ေဆးလိပ္ေလးနဲ႔ အရမ္းကို ဇိမ္ယူေနလိုက္တယ္။ သိပ္ကို စိတ္ေပါ့ပါးလြတ္လပ္ၿပီး ၾကည္ႏူးေနၾကတယ္။ တည္းခိုရာ အိမ္ေရွ႕က ေက်ာက္တံုးႀကီးေပၚမွာ ကဗ်ာ႐ူး စာ႐ူး ကာတြန္းဂ်ဳိကာနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ ဖတ္ဖူးတဲ့ စာတို ကဗ်ာတိုေလးေတြေတာင္ရြတ္ၿပီး ဘံုရမ္ ဆည္းဆာခ်ိန္ေလးကို အရသာခံေနေသးတာ။
တခါတခါ လူ႔ဘဝဟာ အိုင္စတိုင္း အဓိပၸာယ္ဖြင့္သလို ေရမရိွတဲ့ တြင္းပ်က္ႀကီးထဲက ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းဆိုတဲ့ သစ္ကိုင္းႀကီးကို တဲြလဲြခိုေနရင္း မရဏဆိုတဲ့ ေရတြင္းထဲက ပါးစပ္ျဖဲေစာင့္ေနတဲ့ သတၱဝါႀကီးကိုလည္း ေမ့ထားလိုက္၊ ရွင္သန္ျခင္းသစ္ကိုင္းကို ကိုက္ဖ်က္ေနတဲ့ ေန႔နဲ႔ ညလို႔ နာမည္ေပးထားတဲ့ ႂကြက္ျဖဴနဲ႔ ႂကြက္မဲကိုလည္း ေမ့ထားလိုက္ သစ္ကိုင္းထက္က ယိုစီးက်ေနတဲ့ ပ်ားရည္စက္ေလးေတြဆိုတဲ့ ဘဝရဲ႕အရသာကိုပဲ လွ်ာနဲ႔ယက္ၿပီး မ်က္စိစံုမွိတ္ေနလိုက္တာ ေသာကၿငိမ္းပါတယ္။
က်ေနာ္နဲ႔ ဂ်ဳိကာတို႔ႏွစ္ေယာက္ အလြတ္ရတဲ့ ေတာ္လွန္ကဗ်ာနဲ႔ ဒႆနအဆိုအမိန္႔ေတြ အ႐ူးေတြလို ရြတ္ေနလိုက္တယ္။ မၾကာခင္ ရက္ပိုင္းအတြင္း က်ေနာ္တို႔ ေတာႀကီးမ်က္မဲထဲ တလနီးပါး ခိုလႈံေနရမယ္၊ ကိုယ့္ရဲေဘာ္ရဲေမတခ်ဳိ႕ မဏိပူစစ္တပ္နဲ႔ ျမန္မာစစ္တပ္ရဲ႕ ညႇပ္ပိတ္ အဖမ္းခံရမယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳမသိခဲ့ၾကဘူး။ ဓားသြားထက္က ပ်ားရည္စက္ေတြနဲ႔တူတဲ့ ဒုကၡရဲ႕ညေနခင္းထဲက ကဗ်ာအလွ စာအလွေတြနဲ႔ ဒႆနေလးေတြကို တမက္တေမာ ရြတ္ဆိုေနၾကေတာ့တယ္။
ကိုညိဳ
၀၆ မတ္လ ၂၀၁၃။
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
2 months ago
No comments:
Post a Comment