Wednesday, March 6, 2013

သူတို႔ေခၚေတာ့ ဒုကၡသည္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးသမား - ၁၃ (ကိုညိဳ)

ေဆာင္းပါးရဲ႕ ဒီအပိုင္းေလးေရးေနတဲ့ အခုမတ္လဟာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ က်ေနာ္တို႔ကို မဏိပူရ အာဏာပိုင္ေတြက ဒုကၡသည္စခန္းကေန ျမန္မာျပည္နယ္စပ္ကို တိတ္တဆိတ္ ေမာင္းႏွင္တဲ့လနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနတယ္။ မတ္လဟာ ေတာ္လွန္ေရးလ ျဖစ္တယ္။ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႕သေကၤတလည္း ျဖစ္တယ္။ အပင္တိုင္း ရြက္ေဟာင္းေတြ ေႂကြေနတယ္။ တခ်ဳိ႕အပင္ေတြက ရြက္ႏုအသစ္ေတြနဲ႔ ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္၊ အပင္တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ပုရစ္ဖူးေတြငံုလို႔။ “တေပါင္းေရာက္ၿပီ၊ လက္ပံ ေပါက္လဲ ၿမိဳင္ထဲနီရဲနဲ႔ အစခ်ီၿပီး … … နီစြေမာင္းေမာင္း လတေပါင္း ...” နဲ႔ အဆံုးသပ္ထားတဲ့ ဆရာထူးရဲ႕ 'တေပါင္းနီ' ကဗ်ာေလးကို သြားသတိရတယ္။ 

အေဟာင္းေတြကို ၿဖိဳခ်ၿပီး အသစ္ထူေထာင္မယ့္ က်ေနာ္တို႔ဟာ မေရမရာခရီးၾကမ္းႀကီးတခုကို ေလွ်ာက္ေနရေပမယ့္ မာန္ေတြကေတာ့ က်မသြားေသးဘူး။ မဏိပူရ အာဏာပိုင္ေတြကိုေတာ့ စိတ္ထဲ ကမၻာမေၾကျဖစ္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ျဖတ္ေနတဲ့ မဏိပူရသစ္ေတာဟာ အရြက္ေတြျပဳန္းစျပဳေနၿပီ။ွ်ဳိေျမာင္ေတြေအာက္က ဝါးေတာကီးေတြဟာ သကၤန္းဝါဝါႀကီး ျခံဳထားသလိုပဲ။ ေႂကြက်ေနတဲရြက္ဝါေတြကို နင္းေျခသြားလိုထြက္္လာတဲ တရွဲရွဲ တရွပ္ရွပ္နဲ႔ အသံေတြကပဲ လႊမ္းမိုးေနတယ္။ 


အားလံုး ကိုယ္အေတြးေတြနဲ႔ကိုယ္ ငိုက္ဆိုက္ငိုက္ဆိုက္ ေလွ်ာက္ေနၾကတာ။ ေနကလည္းျပင္းမွျပင္း က်ေနာ္တိုတေတာင္ပီးတေတာင္ ျဖတ္ေက်ာ္ေနတဲ မဏိပူရနယ္စပ္ ေတာင္တန္းကီးေတြဟာ သိပ္ၿပီး မတ္ေစာက္တယ္လိုလည္းမဆိုသာပမယ့္ ခက္ခက္ခဲခဲေတာ့ ေက်ာ္ရတယ္။ ေတာက္ခါးပတ္ရံကိုပတ္ပီး လူသြားလမ္းေသးေသးေလးကေန သြားရသလို ေတာင္ထိပ္လမ္းေတြအတိုင္း ျဖတ္ရတာလည္း ရိွတယ္။ က်ေနာ္တိုကို ေခၚေဆာင္လာတဲမီဇိုလမ္းျပတေယာက္က ရြာျပင္ သခ်ဳႋင္းကုန္းတခုက်ာ္တာနဲ႔ အရိပ္ေကာင္းတဲသစ္ပင္ေအာက္မွာ ဝိုင္းထိုင္စုေဝးေပီး သူတိုဘာသာစကားနဲ႔ ဆုေတာင္းေပးတယ္။ အႏၱရာယ္ေဘးကင္းပီး လိုရာခရီးခ်ာေခ်ာေမာေမာေရာက္ဖို႔ေပါ့။ 

က်ေနာ္တို႔အမ်ားစုက ခရစ္ယာန္ဘာသာင္ေတြမဟုတ္ၾကေပမယ့္ သူဆုေတာင္းေပးတာကိုေတာ့ ေက်နပ္ၾကတယ္။ ဆုေတာင္းလိုအဆံုးသပ္ရင္ “အာမင္” လိုရြတ္ဖို႔ မစန္းပြီးကမွာတဲအတိုင္း “အာမင္”လိုက္ၾကတယ္။ တရြာေရာက္ပီဆို ပထမလမ္းျပက အဲဒီရြာက လမ္းျပတေယာက္လက္ထဲ က်ေနာ္တိုကို လဲႊအပ္တယ္။ လမ္းျပေျပာင္းတယ္။ ေတာင္ေပၚရြာေတြကလည္း သိတဲအတိုင္း တရြာနဲ႔တရြာ လွမ္းသာမင္ရတယ္၊ ေတာင္ေလး ငါးလံုးက်ာ္လည္း မေရာက္ႏိုင္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ေတာင္ေပၚ ခ်င္းမ်ဳိးႏြယ္ ဇုိမီး၊ မွာ၊ မီဇို စတဲတိုင္းရင္းသားေတြ ရြာသးေသးတခ်ဳိ႕ကို ျဖတ္ေက်ာ္သြားၾကတယ္။ 

ရြာတရြာေရာက္ရင္ က်ေနာ္တိုထဲက ေဆးမွဴးတာန္ယူတဲ ကိုမိုးေဇာ္ (ယခု VOA သတင္းေထာက္- ခ်င္းမိုင္) ကပါလာတဲထိုးေဆး၊ စားေဆးေတြနဲ႔ ရြာထဲပတ္ေတာ့တာပဲ။ ရြာထဲက လူကီး၊ ကေလး လူမမာေတြကို တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္စမ္းသပ္ပီး ေဆးကုပါေလေရာ။ ရြာသားေတြကလည္း သူတိုကို အလကားကုေပးတယ္ဆိုေပမယ့္ ေစတနာတု႔ံျပန္ရွာတယ္။ ေက်ာက္ဖ႐ံုသီးေတြနဲ႔ ၾကက္ဥေတြ ျပန္ေပးတယ္။ ဒုကၡဆင္းရဲေတြ၊ ပင္ပမ္းႏြမ္းနယ္မႈေတြၾကားက ေပ်ာ္ရႊင္တက္ကြတယ္။ 

တခါေတာ့ ... မိုးခ်ဳပ္ကီး ရြာတရြာင္နားတယ္။ ဇရပ္လိုလို သစ္လံုးအိမ္ကီးတလံုးမွာ က်ေနာ္တို႔႔ စုျပံဳေနၾကတယ္။ ကိုမိုးေဇာ္ကိုလည္း ရြာထဲက ကေလးတေယာက္အသဲအသန္ဖစ္လိုဆိုပီး လာပင္သြားတယ္။ တညလံုးလည္း ဘုရားရွစ္ခိုးသံ၊ ဗံုတိုတီးခတ္သံေတြ ၾကားေနရတယ္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာင္ေတြပါပဲ။ ည ၂ ခ်က္တီးေလာက္ကီး ရြာထဲက စူးစူးဝါးဝါး ေအာ္ဟစ္သံေတြ ဆူညံေနေအာင္ကားလိုက္ရတယ္။ ဝူးဝူးဝါးဝါးနဲ႔ ဘာမွ မသဲကဲြဘူး။ က်ေနာ္တိုလန္႔ႏိုကုန္တယ္။ 

ဒီၾကားထဲ ဦးအာေလာကကလည္း တေယာက္ခ်င္းစီကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ႏိႈးၿပီး ကိုယ္အထုတ္ကိုယ္ပင္ခိုင္းတယ္။ အားလံုး ငုတ္တုတ္ေလးေတြ။ ဖေယာင္းတိုင္မီး မႈတ္ထားလိုက္တယ္။ အေမွာင္ထဲမွာ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔ေနၾကတယ္။ ဘာသာျပန္တဲမစန္းပြီး၊ မိုးေဇာ္ တို႔အပါအင္ လူ ၄ယာက္ ျပန္မလာေသးဘူး

တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တိုအားလံုးမွာ စိတ္ဒဏ္ရာေတြ သင့္ေနတယ္။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မယံုသကၤာမႈနဲ႔ ေသြးကဲြမႈေတြ၊ ဒုကၡသည္စခန္းက ခါးသီးခ်က္ေတြ၊ ခဲြျခားဆက္ဆံခံရတာေတြ၊ ညသန္းေခါင္ေက်ာ္ကီး လူအစုလိုက္အျပံဳလိုက္ကီးကို သားရဲတြင္းထဲ တြန္းပိုလိုက္တာေတြက က်ေနာ္တို စိတ္ေတြကို ေျခာက္ျခားေစတယ္။ အခုလို ေအာ္သံ ငိုသံ စူးစူးဝါးဝါးေတြက က်ေနာ္တိုကို ထိတ္လန္႔ေစတယ္။ ပဋိပကၡကီးတခုခုျဖစ္ေနသလိုပဲ။ က်ေနာ္တို ဒီရြာမွာ တစကၠန္႔မွ မေနခ်င္ဘူး။ ျမန္ျမန္ေျပးခ်င္ပီ။

ေနာက္ေတာ့ အိမ္နားကပ္လာတဲ ေျခသံေတြၾကားတယ္။ သူမ်ားေတာ့ ဘယ္လိုေနမယ္မသိဘူး။ က်ေနာ္ စိတ္ကို တင္းလိုက္တယ္။ လာမယ့္ေဘး ေျပးေတြ႔မယ္ဆိုပီး မာန္တင္လိုက္တယ္။ ေၾကာက္ပီးတင္တဲမာန္။ “လာလာ ျမန္ျမန္လာ ... ခင္ဗ်ားတို႔ကိုေစာင့္ေနတာ” လိုဦးအာေလာေျပာတဲအသံနဲ႔ တံခါးတြန္းဖြင့္ဝင္လာတဲ မိုးေဇာ္တိုကို ျမင္ရမွ စိတ္သက္သာသြားတယ္။ မနက္စာေစာ အလင္းမထြက္ခင္ က်ေနာ္တိုရြာက အျမန္ထြက္သြားၾကတယ္။ 

အေျခအေနမွန္ကို မိုးေဇာ္တို႔ေျပာမွ သိရတယ္။ သူကုေပးတဲ့ကေလးက အပူကီးပီး အသဲအသန္၊ ေဆးကုမရဘူး၊ အေျခအေနက လြန္ေနပီ၊ မိဘေတြက အတင္းေဆးထိုးခိုင္းလို မိုးေရ ထိုးေပးလိုက္တယ္။ ဝူးဝူးဝါးဝါး ေအာ္သံေတြက ရြာကလူေတြ ဝိုင္းဝန္းဆုေတာင္းေပးတာတဲ။ ေတာင္ေပၚ ခရစ္ယာန္ တိုင္းရင္းသားေတြ ဆရာန္မရိွ ေဆးမရိွ အသဲအသန္ျဖစ္ပေဟ့ဆို ဆုေတာင္းေပးပီး ဘုရားကု ကုံုကလဲြလိုဘာမွ မတတ္နိုင္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကလးငယ္ေလး ဆံုးပါးသြားတယ္။ 

က်ေနာ္တိုတေတာင္ပီးတေတာင္ တေတာပီးတေတာ မိုးေရး (တမူးနယ္စပ္ကို) ခ်ီတက္ေနတယ္။ လမ္းျပ မရိွေတာ့ဘူး။ ရြာလူကီးညႊန္းတဲလမ္းအတိုင္း ခရီးဆက္ေနၾကတာပါ။ မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီေန႔က ေတာ္လွန္ေရးေန႔ မတ္လ ၂၇ ရက္။ က်ေနာ့္မွာ ေတာ္လွန္ေရး ဘာနာေတြ ပြားပီး၊ ဟိုေခတ္က ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ဘဝတြကို ထင္ဟတ္ၾကည္ရင္း တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေတာင္ေပၚတက္ေနတယ္။ ေနက အရမ္းပူတယ္။ ေတာင္ေတြက ေျပေျပေလးနဲ႔ တက္ေနရတာရိွသလို ခပ္မတ္မတ္ တက္ရတာလည္းရိွတယ္။ 

က်ေနာ္ အပါအဝင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေျခေတာက္ေတြ ေပါက္ျပဲေနပီ။ မႏၱေလးက က်ေနာ္နဲ႔ ေက်ာင္းေနက္ ေမာင္ေမာင္ျမင့္ (႐ုတ္မ) ဆို လူတဲြေလွ်ာက္ေနရပီ။ ေရကလည္း ငတ္တယ္။ တေနရာမွာ ေတာငွက္ေပ်ာပင္ေတြတြတယ္။ ကေလးနယ္က ေတာကၽြမ္းတဲ ရဲေဘာ္တေယာက္က ေရေသာက္ႏိုင္တဲ့နည္းကို သင္ေပးတယ္။ ငွက္ေပ်ာပင္စည္ကို တုတ္ခၽြန္ေလးနဲ႔ ထိုးလိုက္တယ္။ တုတ္တေလွ်ာက္ ေရေအးေအးေတြ စီးက်လာတယ္။ အဲဒါကို လွ်ာဖ်ားေလးနဲ႔ခံ ေသာက္ၾကတာ။ ခ်ဳိပီး ေအးေနတာပဲ။ ငွက္ေပ်ာပင္အေခါက္ေတြမွာ ကပ္ညပ္ေနတဲ ေရေတြေပါ့။ 

ေနမြန္းလဲြေတာ့ ေတာင္ထိပ္တခုကိုရာက္လာတယ္။ ဝါးတဲေလးတခုလည္း ေတြ႔တယ္။ ေတာင္ထိပ္ကၾကည္ရင္ သြပ္မိုးလဲလဲနဲ႔ ရြာေလးတရြာတြ႔ရတယ္။ အဲဒီရြာက်ာ္သြားရင္ ေနာက္ထပ္ ရြာကီးတရြာေရာက္မယ္ ဘံုရမ္ လို႔ ေခၚတဲ ရြာပဲ။ အဲဒီကိုေရာက္ရင္ နားလို႔ရၿပီ “ဒီမွာ ေရေတြ႔ပီေဟ ပြတာပဲ” စပ္စုတတ္တဲ့ ဝင္းကိုက က်ေနာ္တိုနားေနတဲ လယ္ေစာင္တဲလိုလို ဝါးတဲ ေအာက္ေျခေတြကို ငံု႔ၾကည့္ရင္း ဝါးပိုးဝါးက်ည္ေတာက္တခုကို လွမ္းယူလိုက္တယ္။ ပါးရြက္ဆိတ္အမဲေတြက ဝါးပိုးဝါးမွာ အမ်ားကီး။ ဝါးက်ည္ေတာက္ေရရဲ အေအးဓာတ္ကို ခိုနၾကတာလား မသိ။ ပုရြက္မဲေတြကိုဖယ္ပီး ေရ တေယာက္နည္းနည္း ေမွ်ေသာက္ၾကတယ္။ အာတ္႐ံုပါ့။ 

ဒီလို ေတာင္ထိပ္မွာ ေရျပတ္တတ္လို ေတာင္သူေတြ ဝါးက်ည္ထဲရထည့္ၿပီး ထားေပးထားတာပါ။ ပိုင္ရွင္ မသိေပမယ့္ ခရီးသြားေတြ ေသာက္လည္း ဘာမွမျဖစ္ဘူးလို သိရတယ္။ ေတာင္ေပၚခ်င္းေတြဟာ သိပ္႐ိုးသားၿပီး မိသားစုစိတ္ရိွတယ္။ ဧည္သည္တို ခရီးသြားတိုကို ေနရာေပး ဦးစားေပးတတ္တယ္ဆိုတာ ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္ ခ်င္းရြာေတြကိုေရာက္ေတာ့ ပိုသေဘာေပါက္တယ္။ 

တခါတုန္းက (၂၀၀၂ ခုနွစ္)ေလာက္က CAN ခ်င္းအမ်ဳိးသားတပ္က ေဆးမွဴး ေဒါဝ္မန္းနဲ႔က်ေနာ္ ခ်င္းသူပုန္ေတြနဲ႔အတူ နယ္စပ္စည္း႐ံုးေရး ခရီးလွည္ရင္း ရြာတရြာေရာက္တယ္။ တေနကုန္ ေတာင္ေတြ တေတာင္ပီးတေတာင္ ေက်ာ္လာတာဆိုေတာ့ ပင္ပမ္းၿပီး ဗိုက္လည္းဆာေနပီ။ အိႏိၵယနယ္စပ္ဘက္က ခ်င္းရြာတရြာေရာက္ေတာ့ မိုးခ်ဳပ္ခါနီးပီ။ ေဒါဝ္မန္းက အနီးဆံုးအိမ္တအိမ္ တက္သြားတယ္။ လူ မရိွဘူး။ တံခါး မရိွဘူးဝါးတလံုးနဲ႔ တံခါးကို ကန္လန္႔ကာထားတာ။ 

ၾကံဳကိဳက္တုန္း ေျပာရအံုးမယ္။ ခ်င္းလူမ်ဳိးေတြမွာ “ေသာ့” ဆိုတဲ ေဝါဟာရ မရိွဘူး။ ျမန္မာလို ေသာ့ လိုလည္း ေခၚတတ္တယ္။ အိႏိၵယဘက္က မီဇိုခ်င္းေတြက အိႏိၵယလို “က်ာဗီး” လို ေခၚတယ္။ မူပိုင္စကားမွာ ေသာ့ ဆိုတာ မရိွဘူး။ အခုထိ နယ္စပ္ရြာေတြမွာ အိမ္တံခါး ေသာ့မခတ္ဘူး၊ သူခိုးလည္း မရိွဘူး။ ဒါနဲ႔ အိမ္ထဲင္လိုက္ေတာ့ မီးခိုးေငြတလူလူနဲ႔ မီးဖိုေပၚက ေျမအိုးမွာ အခံြခၽြတ္ ေျပာင္းဆန္ ျဖဴလြလြေတြက အဖံုးကိုအာပီးျပဴထြက္ေနတယ္။ ေမႊးေနတာပဲ။ ေဒါဝ္မန္းက တဇြန္းမီးလိုက္ပီး လတ္တည္တည္ပဲ ပန္းကန္ ၂ ခ်ပ္ေကာက္ဆဲြၿပီး ေျပာင္းဆန္ေတြ ခူးခ္ေနတယ္။ က်ေနာ္က မစားရဲဘူး။ စိုးရိမ္ေနတယ္။ ပိုင္ရွင္မသိဘဲ ခိုးစားတာဆိုေတာ့။ ေဒါဝ္မန္းက ရွင္းျပတယ္။ စိတ္ပူစရာမလိုဘူး။ က်ေနာ္တို ခရီးသြားေတြပဲလို႔ ေျပာတယ္။ တေယာက္ ၂ ပန္းကန္စီ ဆာဆာနဲ႔ အုပ္ထည္လိုက္တာ ကုန္ေရာ။ က်ေနာ္က ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ရြာထဲက အိမ္ဆိုင္ေလးတခုက ၾကက္ဥနဲ႔ ယိုးဒယား မာမားထုတ္ေတြဝယ္ၿပီး အဲဒီအိမ္မွာ ထားေပးခဲ့တယ္။ အိမ္ရွင္ အဖိုးႀကီးက ေတာင္ယာသြားေနတာလို႔ သိရတယ္။ 

သြားဖန္မ်ား ခရီးေရာက္ဆိုသလို က်ေနာ္တို႔နားမယ့္ရြာ မေရာက္ခင္ ရြာတရြာကို က်ေနာ္တို႔ ေရာက္တယ္။ ခဏ နားတယ္။ ရြာျပင္ေခ်ာင္းမွာ ေျခလက္ေဆးေၾကာ၊ ေရခ်ိဳးၾကတယ္။ ဟင္းခတ္အေမႊးအႀကိဳင္ ကရေဝးပင္ေတြတာထဲမွာ အမ်ားကီးပဲ။ အရြက္ေတြက တေတာလံုး သင္းပ်ံ႕ေနတယ္။ ရြာကေနထြက္မယ္လုပ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔အုပ္စုမွာပါတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ၃ေယာက္ထဲက နီနီသိန္း ေပ်ာက္သြားတယ္။ သူလည္း စိုးရိမ္ေၾကာက္လန္႔မႈေတြရိွမွာေပါ့။ ေတာထဲပုန္းေနတာ။ ရွာမရဘူး။ ရြာမွာေနခဲခ်င္ပံုရတယ္။ ေနာက္ဆံုး မေတြလိုအားလံုး လက္ေလွ်ာ့ၿပီး ခရီးဆက္တယ္။ ေနာက္မွသိရတာ နီနီသိန္းက ရြာမွာေနခဲ့ၿပီး ရြာက လူတေယာက္က မိုးေရးကို ပို႔ေပးတဲအေၾကာင္း၊ ေနာက္ေတာ့ မိုးေရး ရဲစခန္းကဖမ္းပီး အင္ဖားေထာင္ကို ပိုလိုက္တယ္လို သိရတယ္။ 

ဘံုရမ္ ရြာအဝင္ အသံခ်ဲ႕စက္က သီခ်င္းသံေတြၾကားရတယ္။ ရြာျပင္ကြင္းထဲမွာ ဘာသာေရးပဲြေတာ္တခု လုပ္ေနၾကတာပါ။ အဲဒီေန႔က ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ဂြတ္ဖ႐ိုင္းေဒး (Good Friday) ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔လာတာျမင္တာနဲ႔ ရြာသူရြာသားေတြက ဟိုဘက္ဒီဘက္ တန္းစီေနရာယူလိုက္တယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း စီတန္းၿပီး ရြာထဲဝင္လာတာ။ တန္းစီေနသူေတြ က်ေနာ္တို႔ တေယာက္ခ်င္းစီကို လက္ဆဲြႏႈတ္ဆက္ၿပီး ႀကိဳဆိုတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔ကို ႏြားေနာက္သားတတဲြ လက္ေဆာင္ေပးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အရမ္းေပ်ာ္သြားတယ္။ ရြာကလူေတြ ႀကိဳဆိုပံုက ေႏြးေထြးတယ္။ 

အမွန္ေတာ့ ရြာသားေတြက က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္ကေန အခုပဲထြက္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြလို႔ ထင္ေနၾကတာ။ က်ေနာ္တို႔ ဒုကၡသည္စခန္းက ထြက္လာသူေတြမွန္း မသိၾကဘူး။ ေနာက္တရက္မွ က်ေနာ္တို႔သိရတာက မဏိပူရ စစ္တပ္က က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္ထဲမဝင္ဘူးဆိုတာ သတင္းရၿပီး က်ေနာ္တို႔ကို စစ္ေၾကာင္းထိုးၿပီးလိုက္ရွာေနသလို တမူးခ႐ိုင္က ျမန္မာစစ္တပ္ကလည္း က်ေနာ္တို႔ ဗမာေက်ာင္းသားေတြ ေတာလမ္းေတြကတဆင့္ တမူးၿမိဳ႕ထဲဝင္လာေနၿပီဆိုတဲ့ သတင္းေၾကာင့္ တပ္လွန္႔ထားတဲ့ သတင္းပါ။ 

က်ေနာ္တို႔ဟာ ၂ ႏိုင္ငံစစ္တပ္ ၾကားမွာညႇပ္ေနတယ္။ အေျခအေနမေကာင္းဘူး။ အဲဒီသတင္းေတြမရခင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အရမ္းလြတ္လပ္လပ္သြားၿပီလို႔ထင္ၿပီး အိႏိၵယပိုင္ ခ်င္းရြာေလးမွာ ႏြားေနာက္သားခ်က္ အတံုးေသးေသးေလးေတြကို ေဝပံုက်နဲ႔ မဝတဝ ညစာစားၿပီး ကုလားဘီဒီ ေဆးလိပ္ေလးနဲ႔ အရမ္းကို ဇိမ္ယူေနလိုက္တယ္။ သိပ္ကို စိတ္ေပါ့ပါးလြတ္လပ္ၿပီး ၾကည္ႏူးေနၾကတယ္။ တည္းခိုရာ အိမ္ေရွ႕က ေက်ာက္တံုးႀကီးေပၚမွာ ကဗ်ာ႐ူး စာ႐ူး ကာတြန္းဂ်ဳိကာနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ ဖတ္ဖူးတဲ့ စာတို ကဗ်ာတိုေလးေတြေတာင္ရြတ္ၿပီး ဘံုရမ္ ဆည္းဆာခ်ိန္ေလးကို အရသာခံေနေသးတာ။ 

တခါတခါ လူ႔ဘဝဟာ အိုင္စတိုင္း အဓိပၸာယ္ဖြင့္သလို ေရမရိွတဲ့ တြင္းပ်က္ႀကီးထဲက ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းဆိုတဲ့ သစ္ကိုင္းႀကီးကို တဲြလဲြခိုေနရင္း မရဏဆိုတဲ့ ေရတြင္းထဲက ပါးစပ္ျဖဲေစာင့္ေနတဲ့ သတၱဝါႀကီးကိုလည္း ေမ့ထားလိုက္၊ ရွင္သန္ျခင္းသစ္ကိုင္းကို ကိုက္ဖ်က္ေနတဲ့ ေန႔နဲ႔ ညလို႔ နာမည္ေပးထားတဲ့ ႂကြက္ျဖဴနဲ႔ ႂကြက္မဲကိုလည္း ေမ့ထားလိုက္ သစ္ကိုင္းထက္က ယိုစီးက်ေနတဲ့ ပ်ားရည္စက္ေလးေတြဆိုတဲ့ ဘဝရဲ႕အရသာကိုပဲ လွ်ာနဲ႔ယက္ၿပီး မ်က္စိစံုမွိတ္ေနလိုက္တာ ေသာကၿငိမ္းပါတယ္။ 

က်ေနာ္နဲ႔ ဂ်ဳိကာတို႔ႏွစ္ေယာက္ အလြတ္ရတဲ့ ေတာ္လွန္ကဗ်ာနဲ႔ ဒႆနအဆိုအမိန္႔ေတြ အ႐ူးေတြလို ရြတ္ေနလိုက္တယ္။ မၾကာခင္ ရက္ပိုင္းအတြင္း က်ေနာ္တို႔ ေတာႀကီးမ်က္မဲထဲ တလနီးပါး ခိုလႈံေနရမယ္၊ ကိုယ့္ရဲေဘာ္ရဲေမတခ်ဳိ႕ မဏိပူစစ္တပ္နဲ႔ ျမန္မာစစ္တပ္ရဲ႕ ညႇပ္ပိတ္ အဖမ္းခံရမယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳမသိခဲ့ၾကဘူး။ ဓားသြားထက္က ပ်ားရည္စက္ေတြနဲ႔တူတဲ့ ဒုကၡရဲ႕ညေနခင္းထဲက ကဗ်ာအလွ စာအလွေတြနဲ႔ ဒႆနေလးေတြကို တမက္တေမာ ရြတ္ဆိုေနၾကေတာ့တယ္။ 

ကိုညိဳ
၀၆ မတ္လ ၂၀၁၃။


 

No comments: