Saturday, March 16, 2013

ရင္ကို ထိမွန္ေစခဲ့ေသာ ျမားခ်က္မ်ား (ခင္မမမ်ဳိး)

ေဖ့ဘြတ္၊ ဘေလာ့၊ တြစ္တာ စတဲ့ social media ေတြရဲ႕ လူအမ်ားအေပၚ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပညာရွင္အခ်ဳိ႕က သုေတသန ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကရာမွာ မွတ္ခ်က္ (comment) ေတြေၾကာင့္ စိတ္က်ေရာဂါ ျဖစ္တာေတြ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈျဖစ္တာေတြက အစျပဳလို႔ ေနာက္ဆံုး မိမိကိုယ္ကို အဆံုးစီရင္လိုက္တဲ့အထိျဖစ္သြားတာေတြ ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီသုေတသနစာတမ္းကိုဖတ္ရေတာ့ ဒီေလာက္ေတာင္ပဲ ဆိုးဝါးသလားလို႔ သံသယဝင္ခဲ့မိပါတယ္။ အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာ အသာထားလို႔၊ ျပင္ပကမၻာမွာတင္ ေလာကဓံတရားမ်ဳိးစံုရဲ႕ဒဏ္ကို ေအးေဆးတည္ၿငိမ္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္လာခဲ့ၿပီးၿပီမို႔၊ social media က မွတ္ခ်က္ေလးေတြက ကၽြန္မရဲ႕စိတ္ကို တစံုတရာ ထိခိုက္ေစမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔လည္း ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္ထားခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အခုတေလာ ပုဂၢိဳလ္ေရးနဲ႔ လံုးဝ မဆိုင္တဲ့၊ ကၽြန္မရဲ႕ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ လာတင္ထားတာလည္း မဟုတ္ဘဲ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဖတ္မိသြားတဲ့ မွတ္ခ်က္ေလးေတြကေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ရင္ကို ျမားခ်က္ေတြလို ထိမွန္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီမွတ္ခ်က္ေလးေတြေၾကာင့္ ေမးခြန္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးေပၚခဲ့သလို၊ ေတြးစရာေတြလည္း အမ်ားအျပား ရွိသြားခဲ့ပါေသးတယ္။


အဲဒီမွတ္ခ်က္ေလးေတြရဲ႕ မူလအစကေတာ့ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္၊ ေၾကးနီစီမံကိန္းမွာ ဆႏၵျပၾကတဲ့ ရြာသူ၊ ရြာသားေတြကို အြန္လိုင္းကေနေပးထားၾကတဲ့ မွတ္ခ်က္တခ်ဳိ႕ပါ။ ေၾကးနီစီမံကိန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တရားခံေတြ၊ ဓားစာခံေတြ၊ သားေကာင္ေတြ၊ ဓားခုတ္ရာ လက္ဝင္လွ်ဳိမိသူေတြ အမ်ားအျပား ျမန္မာျပည္မွာ ရွိေနခဲ့ပါၿပီ။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သံုးသပ္မႈေတြကို ဒီစာစုေလးထဲမွာ ေရးသားတင္ျပမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မွတ္ခ်က္ေလးေတြနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ေပၚထြက္လာတဲ့ အေတြးစေလးေတြကိုသာ ေရးသားတင္ျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

(၁) သြဲ႔သြဲ႔ဝင္းက ဥပေဒစကားေျပာရေအာင္ ဘယ္တကၠသိုလ္က ဆင္းလာတာလဲ။ ေအာက္စဖို႔ဒ္၊ ကင္းဘရစ္ တကၠသိုလ္က ဆင္းလာတာမို႔လား။

ဒီမွတ္ခ်က္ကို ဖတ္လိုက္မိခ်ိန္မွာ ကိုယ့္မ်က္စိကိုေတာင္ ကိုယ္မယံုႏိုင္ဘူး ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေရးထားတဲ့ စာသြားစာလာအရ တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရ တေယာက္က ေရးထားတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ ဥပေဒစကားဆိုတာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းထြက္မွ ေျပာရတဲ့စကားလို႔ သူ႔ကို ဘယ္တကၠသိုလ္ကမ်ား သင္ေပးလိုက္ပါလိမ့္လို႔ သံသယျဖစ္မိပါတယ္။

လူတေယာက္မွာ ေမြးဖြားလာကတည္းက ေမြးရာပါ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ဒီလိုလူ႔အခြင့္အေရးေတြနဲ႔ ေမြးဖြားရွင္သန္လာတဲ့ တိုင္းျပည္မွာရွိတဲ့ အစိုးရက ဥပေဒမ်ားျပဌာန္းၿပီး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းထြက္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ လူသားမွန္ရင္ ဘယ္သူမဆို ဥပေဒစကား ေျပာခြင့္ရွိပါတယ္။ ဥပေဒကို နားလည္ေအာင္ ေလ့လာရပါတယ္။ နားမလည္သူရွိရင္လဲ အျခားႏိုင္ငံသားမ်ားက ရွင္းလင္း ေျပာၾကားေပးပါတယ္။ လူသားမဟုတ္တဲ့ တိရစာၦန္ေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြကိုေတာင္ ဥပေဒအရ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနၾကတဲ့ေခတ္မွာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းထြက္မွပဲ ဥပေဒစကားေျပာခြင့္ ရွိရမယ္တဲ့လားရွင္။ မွတ္ခ်က္ေပးသူက ေအာက္စဖို႔ဒ္၊ ကင္းဘရစ္တကၠသိုလ္ေတြကို အေတာ္လဲ အထင္ႀကီးပံုရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီမွတ္ခ်က္အေၾကာင္းကို ေအာက္စဖို႔ဒ္၊ ကင္းဘရစ္တကၠသိုလ္က ဥပေဒပါေမာကၡေတြမ်ား သိသြားရင္ေတာ့ ဂုဏ္ယူဖို႕ေနေနသာသာ၊ ဘုရားသခင္လို႔ ထေရရြတ္ၾကမွာ မလြဲမေသြပါပဲ။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေအာက္စဖို႔ဒ္၊ ကင္းဘရစ္တကၠသိုလ္ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္မ်ားက ေက်ာင္းသားေတြကို ပညာေတြ၊ ဘြဲ႔လက္မွတ္ေတြကိုတင္ေပးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူသားအခ်င္းခ်င္း တန္ဖိုးထားမႈေတြ၊ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈမရွိဘဲ တန္းတူရည္တူ ဆက္ဆံမႈေတြ၊ စာနာနားလည္မႈေတြကိုပါ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ရင္ထဲမွာ ရွင္သန္လာေစတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ေတြကို ဖန္တီးေပးထားၾကတာပါ။ ဥပေဒ အေဝးသင္ဘြဲ႔အတြက္ ကင္းဘရစ္တကၠသိုလ္က ဥပေဒရက္တို သင္တန္းေတြကို ကၽြန္မ သြားတက္ေနခဲ့တာ သံုးႏွစ္ရွိပါၿပီ။ ဥပေဒပညာကို ေလ့လာဆည္းပူးျဖစ္ခဲ့တာလဲ ေလးႏွစ္နီးပါးရွိေနပါၿပီ။ ဘယ္သင္႐ိုးမွာမွ၊ ဘယ္သင္တန္းပို႔ခ်မႈမွာမွ၊ ဘယ္စာအုပ္ထဲမွာမွ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းထြက္ကသာ ဥပေဒစကားေျပာရမယ္၊ အေျခခံလူတန္းစားက ဥပေဒစကားေျပာခြင့္မရွိဘူးလို႔ မျပဌာန္းထားပါဘူး။

(၂) ေအာက္တန္းစား လယ္သမားေတြ။

ဒီမွတ္ခ်က္ေတြ အမ်ားအျပား ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ ေရးသားသူေတြက ျမန္မာမွ ဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ သံသယ ျဖစ္မိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ လူဦးေရရဲ႕ ဘယ္ႏွစ္ရာခိုင္ႏႈန္းက လယ္သမားေတြကို ကိုယ္စားျပဳေနပါသလဲ။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ဝင္ေငြကို ဘယ္သူေတြက ရွာေပးေနတာပါတဲ့လဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တကၠသိုလ္ဆိုတာေတြ၊ ကုမၸဏီဆိုတာေတြ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းဆိုတာေတြ၊ စက္႐ံု အလုပ္႐ံုဆိုတာေတြ မရွိခင္တုန္းက ျမန္မာေတြ ဘာလုပ္ၿပီး စားဝတ္ေနေရးဖူလံုေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကပါသလဲ။

ခုလိုမွတ္ခ်က္ခ်သူေတြရဲ႕ ေဆြခုနစ္ဆက္၊ မ်ဳိးခုနစ္ဆက္မွာ လယ္သမား လံုးဝ မရွိခဲ့ပါဘူးဆိုတာကို ေသခ်ာအာမခံႏိုင္ပါသတဲ့လား။ ကမၻာေပၚမွာေကာ စားနပ္ရိကၡာထုတ္လုပ္ေရးကို ဘယ္သူေတြက လုပ္ေဆာင္ေနၾကတာပါလဲ။ ဘြဲ႔လက္မွတ္ေတြ၊ ဂုဏ္ပကာသနေတြ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရတနာေတြ၊ ရာထူးေတြကမွ အထက္တန္းက်တယ္လို႔ ယူဆၿပီး၊ ကိုယ္ကိုကိုယ္ အထက္တန္းစားလို႔ သတ္မွတ္ေနသူေတြဟာ အဲဒီ ေအာက္တန္းစား လယ္သမားဆိုသူေတြ ထုတ္လုပ္ေပးထားတဲ့ စားေသာက္ကုန္ေတြကို မစားဘဲ ဘြဲ႔လက္မွတ္ေတြ၊ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြ၊ ဂုဏ္ေတြ၊ ေငြစကၠဴေတြကို ဝါးစားၿပီး အသက္ရွင္သန္ႏိုင္ၾကပါ့မလားလို႔ ေတြးေတာမိပါတယ္။

(၃) စာမတတ္၊ ေပမတတ္ေတြ။

လူေတြရဲ႕ ဘဝေပးအေျခအေနေတြက မတူညီၾကပါဘူး။ တခ်ဳိ႕က ေမြးကတည္းက ေရႊလင္ပန္းနဲ႔ အခ်င္းေဆးခြင့္ရၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာမွာသာမက ကမၻာေပၚမွာ လူမွန္းသိတတ္စကတည္းက ဘဝအတြက္၊ ထမင္းတနပ္အတြက္၊ ေပါင္မုန္႔တဖဲ့အတြက္ ႐ုန္းကန္ေနၾကရၿပီး ပညာသင္ၾကားခြင့္မရၾကတဲ့ ကေလးေတြ အမ်ားအျပားရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒါကလည္း ဘဝေပးအေျခအေန တခုတည္းနဲ႔တင္ မဆိုင္ပါဘူး။ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းရတဲ့ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းျပည္က ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရမ်ားရဲ႕ တာဝန္ယူမႈ အရည္အေသြးေတြနဲ႔လည္း ဆိုင္ပါေသးတယ္။

အခ်ဳိ႕ေသာႏိုင္ငံေတြမွာ အေျခခံပညာေရးက အခမဲ့ျဖစ္ေပမယ့္၊ တခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ေႏွာင့္ေႏွးတာေၾကာင့္ မူလတန္းေက်ာင္းတက္ဖို႔အေရးကိုေတာင္ တေန႔ ဆယ္မိုင္ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ေက်ာင္းတက္ရတဲ့ ကေလးေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းစရိတ္ကလည္း မတတ္ႏိုင္၊ မိဘမွာလည္း ကူေဖာ္ေလာင္ဖက္မရွိလို႔ မိသားစုတံပိုးကို ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ မႏိုင့္တႏိုင္ ဝင္ေရာက္ထမ္းခဲ့ၾကရသူေတြလည္း အမ်ားအျပားပါ။

ဒီလိုလူေတြရဲ႕ဘဝကို စာနာမႈနဲ႔ ေဖးကူဖို႔ မစဥ္းစားရင္ေတာင္ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝေပးအေျခအေနကို ႏွိမ့္ခ်ေျပာဆိုဖို႔ မသင့္ပါဘူး။ ေျမနိမ့္ရာလွံစိုက္တာဟာ လွံကိုင္ထားသူရဲ႕ အရည္အခ်င္းကိုလည္း ေဖာ္ျပရာက်ပါတယ္။ ေလာကမွာ စာေတြ၊ ေပေတြ ဆိုတာက ပညာေရးအခြင္အလမ္းရွိတယ္ဆိုရင္ သင္ယူလို႔ရပါတယ္။ စာေတြေပေတြ တတ္လို႔လည္း အထင္ႀကီးစရာ မလိုသလို၊ စာေတြေပေတြ မတတ္လို႔လည္း အထင္ေသးႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံဖို႔ မလိုအပ္ပါဘူး။

စာေတြ ေပေတြဆိုတာကလည္း လူသားေတြက အဆင့္ဆင့္ တီထြင္ဆန္းသစ္လာၾကၿပီးမွ၊ အခ်င္းခ်င္းမွ်ေဝလာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာတတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈဆိုတာ စာတတ္ေပတတ္ေတြက ျပန္လည္အေကာင္အထည္ ေဖာ္လာခဲ့ၾကတာပါ။ ႏိုင္ငံတကာမွာရွိတဲ့ ကမၻာ့အသိအမွတ္ျပဳ စာတတ္ေပတတ္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကေတာင္ ကမၻာ့ျပည္သူတရပ္လံုး စာတတ္ေျမာက္ေရး၊ မူလတန္းပညာ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ေရး၊ ပညာေရး အခြင့္အလမ္းမ်ား တိုးျမႇင့္ေရးေတြကို အားတက္သေရာ လုပ္ေဆာင္ေနၾကခ်ိန္မွာ ဘဝေပးအေျခအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံ အေျခအေနေၾကာင့္ ပညာေရးအခြင့္အလမ္း ခံစားခြင့္မရခဲ့ရွာသူေတြကို စာမတတ္၊ ေပမတတ္ေတြလို႔ ႏွိမ့္ခ်သတ္မွတ္တဲ့ ျမန္မာ့စာတတ္ေပတတ္ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ႀကီးမ်ား ေပၚထြက္လာတာဟာ အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းလိုက္ပါဘိ။

(၄) သူမ်ားေျမႇာက္ေပးတိုင္း အိုဗာအိုက္တင္ေတြ လုပ္ျပေနၾကတယ္။ ေျမေလးသိမ္းခံရတာမ်ား ေလ်ာ္ေၾကးျပန္ေတာင္းလိုက္ရင္ ၿပီးတာပဲကိုး။

ဒီလိုမွတ္ခ်က္မ်ဳိးေပးသူေတြဆီမွာ အိမ္ျခံေျမေတြ၊ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြမ်ား ရွိပါသလားလို႔ ကၽြန္မ ႐ိုးသားစြာ သိခ်င္မိပါတယ္။ သူတို႔ အိမ္ျခံေျမေတြကို အစမ္းသေဘာနဲ႔ ခဏသြားသိမ္းၾကည့္ထားလိုက္ရင္ ဘယ္လိုမ်က္ႏွာမ်ဳိးျဖစ္ေနၾကမလဲဆိုတာ ျမင္ဖူးၾကည့္ခ်င္လို႔ပါ။ ေျမဆိုတာကို အသာထားလို႔ ကိုယ့္အိတ္ထဲက ပိုက္ဆံအိတ္ေလးကို ခါးပိုက္ႏႈိက္သြားရင္ေတာင္ ဘယ္လိုခံစားရပါသတဲ့လဲ။ ကုန္ကားေတြေမွာက္၊ ပြဲ႐ံုတြ မီးေလာင္လို႔ ႏွလံုးေရာဂါေဖာက္ၿပီး ေသသြားတဲ့ သူေ႒းေတြ၊ စီးပြားပ်က္သြားလို႔ စိတ္ဓာတ္က် ဘဝပ်က္သြားတဲ့လူေတြ၊ သူခိုးဓားျပဒဏ္ကို ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ေအာင္ ေၾကာက္ေနတဲ့လူေတြ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးမွာ ဒုနဲ႕ေဒးပါ။

ဒီလိုလူေတြေတာင္ ကိုယ့္ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့အခါ ခံစားၾကရေသးရင္၊ ဓားမဦးခ် လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနရတဲ့ လယ္ယာေျမေတြလည္း မတရားအသိမ္းခံရ၊ စားဝတ္ေနေရးျပႆနာေတြလည္း ၾကံဳေတြ႔ရ၊ အဆိပ္သင့္ေရေတြလည္း ေသာက္သံုးေနရတဲ့လူေတြရဲ႕ ႏွလံုးအိမ္ထဲကို ခဏေလာက္ဝင္ၿပီး ခံစားၾကည့္ၾကစမ္းပါ။ သူမ်ားေျမႇာက္ေပးလို႔ မ်က္ရည္က်ရေအာင္ ဒီလူေတြဟာ ဇာတ္ခံုေပၚက ကၽြမ္းက်င္သဘင္သည္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ ႏွလံုးအိမ္ထဲက ခံစားခ်က္ေၾကာင့္ စီးဆင္းလာတဲ့ သူတို႔မ်က္ရည္ေတြက မ်က္ရည္တုေတြ မဟုတ္ဘူး။

အထက္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြလို ကၽြန္မရဲ႕ရင္ကို ျမားခ်က္ေတြလို တိုက္႐ိုက္မထိမွန္ေပမယ့္ တစံုတရာ ထိရွေစခဲ့တဲ့ တျခားမွတ္ခ်က္ေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိပါေသးတယ္။ မွတ္ခ်က္ေတြကို ေတြ႔စမွာ ကၽြန္မ အံ့ၾသသြားမိတယ္။ ၿပီးေတာ့ စိတ္ထိခိုက္မိတယ္။ ေနာက္ေတာ့မွပဲ မ်က္ရည္ေတြ အလိုအေလ်ာက္ က်ေနခဲ့တာကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ သတိထားလိုက္မိတယ္။ ကၽြန္မဟာ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ မ်က္ရည္က်တတ္တဲ့ မိန္းမတေယာက္မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ရွင္၊ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မေတာင္ သတိမထားမိေလာက္ေအာင္ လက္သီးကို တင္းတင္းဆုပ္ရင္း မ်က္ရည္က်ခဲ့မိတာကေတာ့ ဒီတႀကိမ္ ပထမဦးဆံုးပဲ ထင္ပါရဲ႕။ အရွိန္ျပင္းတဲ့ ျမားခ်က္ေတြက ကၽြန္မရဲ႕ ရင္ထဲကို စူးဝင္သြားခဲ့တယ္။ ။

ခင္မမမ်ဳိး
(၁၆၊ ၃၊ ၂၀၁၃)


 

No comments: