ဒဂုန္တာရာ၏ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္၊ မန္းဒါဝိတ္ႏွင့္ ဗိုလ္ေနဝင္း
ဆရာ၏ လၻက္ရည္ၾကမ္းကား ခဏကေလးႏွင့္ပင္ က်ဳိၿပီးသြားသည္။ က်ေနာ္တို႔မွာ ထိုင္ရမလို၊ ထရမလို၊ ဝိုင္းကူရမလိုႏွင့္ ခ်ီတံုခ်တံု။ အျမင္အားနည္းသူ အဖိုးႀကီးတဦး၏ အႏၱရာယ္မ်ားလွေသာ လၻက္ရည္ၾကမ္းကို ေသာက္ရသည္မွာ ရင္တထိတ္ထိတ္၊ ရင္တခုန္ခုန္ျဖင့္ ေသာက္ေနရသည္ကို ...။
"ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ ေထာင္ထဲမွာ က်ဆံုးသြားခဲ့ၿပီ ဆရာ"
"ေၾသာ္ ... ဟုတ္လား"
စကားဝိုင္းကား ေခတၱတိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္သြားသည္။
"မွတ္မိေနေသးတယ္ဗ်။ ဗိုလ္ေနဝင္း တိုင္းျပည္အာဏာသိမ္းလိုက္တုန္းက၊ ၁၉၆၂ ကေပါ့။ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ က်ေနာ့္ဆီ အမွတ္မထင္ ေရာက္လာတယ္။ အေပၚက ဟာေဝယံ ရွပ္အက်ႌနဲ႔၊ ေအာက္က ေဘာင္းဘီရွည္နဲ႔ဗ်။ ႐ုပ္ဖ်က္ထားတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္က သူ႔ကို ျမင္ျမင္ခ်င္း မွတ္မိေနတယ္"
ဆရာသည္ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ က်ဆံုးသြားေသာ သတင္းကို မသိရေသး။ ဆရာ့ မိတ္ေဆြမ်ား၊ ရဲေဘာ္မ်ားက တမင္မေျပာဘဲ ထားေလသလား။ က်ေနာ္တို႔မွာ ေျပာလက္စႏွင့္ မထူးေတာ့ၿပီ။ ဆရာသည္ သူ႔ဟန္အတိုင္း ေငးေငးဆဆ အေတြးမ်ားျဖင့္ သူ႔မိတ္ေဆြ ရဲေဘာ္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ (အဆိုေတာ္ ကိုသန္းလႈိင္၏ အကို၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္ႀကီး၊ ပမညတ၏ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္တဦး၊ ျပည္သူ႔တိုးတက္ေရး ပါတီ PPP ၏ ဥကၠ႒၊ ထိုစဥ္က နဝတ စစ္အစိုးရ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ဗိုလ္ေနဝင္း ရွိေန၊ ႀကိဳးကိုင္ေနေၾကာင္း အစည္းအေဝးတြင္ ရဲရဲေတာက္ ဖြင့္ခ်ခဲ့သူ) အေၾကာင္းကုိ စဥ္းစားေနပံုရသည္။
"က်ေနာ့္ရဲ႕ ဆိတ္ဖလူးရနံ႔တြင္ မိမိကိုယ္ကုိယ္ ရွိေဖြေတြ႕ရွိျခင္း ..."
"ဟုတ္ကဲ့ ဖတ္ဖူးတယ္ ဆရာ"
"အင္း အဲဒီထဲမွာ က်ေနာ္က အေတြးစက္ဝိုင္းကို က်ဳံ႕လိုက္တယ္လို႔ ေရးခဲ့တယ္။ အဲဒါကို သူတို႔က က်ေနာ္ တရားလိုင္းဘက္ ေရာက္သြားၿပီလို႔ ထင္သြားပံု ရတယ္ဗ်"
ဆရာသည္ ေျပာရင္းက အျပံဳးျဖင့္ ေငးရီေနသည္။
"တခုက ... က်ေနာ္က အဲဒီထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးမွဴးလို႔ သံုးထားတယ္ ... ဟုတ္တယ္။ အဲဒီအသံုးကို သူတို႔က မႀကိဳက္ၾကဘူး။ ျပင္ေပးပါတဲ့။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္က စည္း႐ံုးေရးမွဴးလို႔ ျပင္ေပးလိုက္တယ္။ အဲ ... အဲဒါ သူတုိ႔ လက္ခံသြားတယ္။ အဲဒီအတုိင္း ပံုႏွိပ္ခြင့္ေပးလုိက္တယ္။ ရယ္ရတယ္ဗ်ာ ... ခင္ဗ်ားတို႔ စဥ္းစားၾကည့္ ႏိုင္ငံေရးမွဴးနဲ႔ စည္း႐ံုးေရးမွဴး ...."
ထိုစဥ္ ေစာေစာက ေျပးထြက္သြားေသာ ေဒဝီကေလး အိမ္ထဲ ျပန္ဝင္လာသည္။ လက္ထဲတြင္ ပန္းကန္ကေလးတခ်ပ္ႏွင့္။ ပန္းကန္ထဲတြင္ လက္မလံုးခန္႔ ၾကံအေသးမ်ဳိး ၾကံေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို လက္ႏွစ္ဆစ္ခန္႔ ျဖတ္ေတာက္ထားကာ ယူလာပါသည္။ ဆရာႏွင့္ က်ေနာ္တို႔အၾကား စားပြဲခံု နိမ့္နိမ့္ကေလး တခုခ်၍ ၾကံပန္းကန္ကေလးကို တင္လိုက္သည္။
"ဖိုးဖိုး ... စား။ ဧည့္သည္ေတြ စားေနာ္"
"ဟုတ္ကဲ့ပါဗ်ာ" ေဒ၀ီသူမသည္ ထိုသို႔ ဧည့္ဝတ္ျပဳရင္း သူ႔သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေဆာ့ကစားရန္ ျပန္လည္ ေျပးထြက္သြားပါသည္။
"က်ေနာ့္ရဲ႕ မာယာ ကဗ်ာစာအုပ္ ဖတ္ဖူးၾကလား"
"ဖတ္ဖူးတယ္ ဆရာ"
"အဲ ... အဲဒီထဲမွာ ... ခဝဲပြင့္၏ ဆံုးမခန္း ကဗ်ာ ပါတယ္ဗ်။ က်ေနာ္ေရးတာက မန္းက ရယ္ေမာ လို႔ ေရးတာ။ အဲဒါကို စာ႐ိုက္တဲ့သူက ပန္းက ရယ္ေမာလို႔ ႐ိုက္လုိက္တယ္။ အဲဒီအတိုင္း ပံုႏွိပ္မွာပါလာတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း မ်က္လံုးက အားမေကာင္းေတာ့ အရင္လို မစစ္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ က်ေနာ္ေျပာတဲ့ မန္း က က်ေနာ္နဲ႔အတူ အင္းစိန္ေထာင္မွာ ေထာင္က်ဖက္ မန္းဒါဝိတ္ ကုိ ေရးတာ။ အဲဒါ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ဗ်´
ဆရာ့ကုိ သူ၏ အတိုက္အခံစာေရးဆရာမ်ားက စကားလံုးအသစ္ထြင္ရာတြင္ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္သည္ဟု ေရးသားေျပာဆို တုိက္ခိုက္ခဲ့ၾကသည္။ ဆရာ၏ ေဝါလ္ဒစၥေန အျပာ၊ ဝတ္လစ္စလစ္ လမ္းမႀကီး ဆိုသည့္ စကားလံုးသစ္မ်ား။ ေလႏုေအးသည္ကား ယေန႔ထိ ကဗ်ာေရးသူ၊ သီခ်င္းေရးသူ၊ ရသစာတမ္း ေရးသူမ်ား၏ ႏွလံုးသားလက္စြဲ စကားလံုးအျဖစ္ ထင္က်န္ေနပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈ၊ ႐ုပ္ပံုလႊာ ... စသည္ျဖင့္။
ဆရာႏွင့္ စာေပေရးရာတြင္ အတုိက္အခံ ျဖစ္ခဲ့သူမ်ား ရွိပါသည္။ ထိုအတိုက္အခံျဖစ္ခဲ့သူမ်ားသည္ ဆရာ့ကုိ ေနာက္ဆံုးတြင္ နားလည္ လက္ခံသြားခဲ့သည္။ တေလာေလး ႏွစ္မ်ားဆီက စာေရးဆရာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္သည္ ေဆာင္းပါးျဖင့္ ဆရာ့အေပၚ သူ႔အျမင္မွားခဲ့သည္ကို ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ခဲ့သည္။ ငယ္ရြယ္စဥ္ ဂိုဏ္းဂဏ စိတ္အစြဲျဖင့္ တိုက္ခိုက္ခဲ့မိျခင္း ျဖစ္ပါသည္ဟု ေဆာင္းပါးျဖင့္ တရားဝင္ ေတာင္းပန္ခဲ့သည္။
ေဒဝီကေလး အိမ္ထဲျပန္ဝင္လာပါသည္။ ဆရာသည္ ေျမးျဖစ္သူ၏ ၾကံေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို လက္ျဖင့္ စမ္းကာ စားေနသည္။ ေဒဝီကေလးက သူ႔ႀကံေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို သူ႔အဖိုး စားေနသည္ကို ၾကည့္၍ ၾကည္ႏူးေနသည္။ က်ေနာ္ထို႔မွာ ထိုျမင္ကြင္းကုိၾကည့္ရင္း အံ့ၾသရသည္။ ဒါဟာ လူတေယာက္ရဲ႕ မွန္ကန္သည့္ ေစတနာကို လက္ေတြ႔က်က် အသိအမွတ္ျပဳလိုက္တာပဲ။ ယခု ထိုလူတေယာက္သည္ကား သံုးႏွစ္ ေလးႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္မေလး။ ဆရာက သူ႔ေျမးကေလးႏွင့္ စကားေျပာရာတြင္လည္း က်ေနာ္ႏွင့္၊ ခင္ဗ်ားႏွင့္သာ သံုးႏႈံးေျပာဆိုေနသည္။ စကားဝိုင္းက ဗိုလ္ေနဝင္းဆီ ေရာက္သြားသည္။ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္အေၾကာင္းေျပာရာမွ ဆက္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။
"ဗိုလ္ေနဝင္းမွာ ဉာဥ္တခု ရွိတယ္ဗ်။ စကားလံုးအရ ဘယ္လိုေျပာမလဲ .... ဖဲသမားဉာဥ္ ..."
"ကလိန္ကက်စ္ဉာဥ္မ်ဳိးလားဆရာ"
"မဟုတ္ေသးဘူးဗ်။ ဖဲသမားဉာဥ္ .... ဒီလိုေလဗ်ာ သူနဲ႔အတူ ကစားေနတဲ့ ဖဲဝိုင္းထဲက လူေတြမွာ ဘာဖဲကိုင္ထားတယ္ဆိုတာ သိသလိုမ်ဳိး .... ဆိုေတာ့ ဖဲသမားဉာဥ္ပါ့ဗ်ာ။ ၿပီး သူက လူေတာ္တေယာက္ဗ် ... ဒါေပမဲ့ ..."
"မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာ ေတာ္တဲ့သူေပါ့ဆရာ"
"ဟုတ္တယ္ ... ခင္ဗ်ားတုိ႔ေျပာတာ ဟုတ္တယ္ ... သူက မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာ ေတာ္ေနတာ"
အခ်ိန္ကား ညေနေစာင္းခဲ့ၿပီ။ ဆရာႏွင့္ ေတြ႔ဆံုရသည္မွာ အေတာ့္ကို ရင္ခုန္လႈပ္ရွားဖြယ္ ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ပန္းခ်ီကုိ ခံစားရသည္။ ကိုယ္မမီလိုက္သည့္ သမိုင္းကို ကိုယ္တိုင္ ျဖတ္သန္းေနရသလိုလို ....
၁၉၁၉ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ က်ဳိက္လတ္ၿမိဳ႕ ထိုင္ကူျမစ္တန္း ေက်းရြာကေလးတြင္ ဖြားျမင္ခဲ့ေသာ၊ ၁၉၃၆ ေက်ာင္းသားသပိတ္၌ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဂ်ဴဗလီေဟာတြင္ က်င္းပေသာ ပထမဆံုး ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား ညီလာခံသို႔ က်ဳိက္လတ္ၿမိဳ႕ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလည္အျဖစ္ တက္ေရာက္ခဲ့ေသာ၊ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္သို႔ ကုိယ္ပုိင္ စႏၵယားျဖင့္ စစ္ကိုင္းေဆာင္တြင္ အေဆာင္ေန တက္ေရာက္ခဲ့ေသာ၊ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္တြင္ (ဝန္ႀကီးမ်ား႐ံုး) သို႔ ေက်ာင္းသားမ်ား ဝိုင္းပတ္ခ်ီတက္ ဆႏၵျပရာတြင္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္တို႔ႏွင့္အတူ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲခဲ့ေသာ၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုဘဟိန္း၏ အရင္းႏွီးဆံုး မိတ္ေဆြ ရဲေဘာ္ျဖစ္သူ၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ စာေပရဲေဘာ္ႀကီး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတုိ႔တြင္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားခဲ့သူ .... ကုိေဌးၿမိဳင္ (ေခၚ) ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ....။
ဆရာသည္ ယေန႔အထိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေပၚ ယံုၾကည္ ရပ္တည္ေနခဲ့၊ ရပ္တည္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ သူ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရပ္တည္ခ်က္မွာ လူၾကားေကာင္းေအာင္၊ ခါေတာ္မီ ရပ္တည္ခ်က္မ်ဳိး မဟုတ္။ သူ႔၏ သမိုင္းျဖတ္သန္းမႈ၊ သူ၏ သမိုင္းအေတြ႔အၾကံဳအရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ယံုၾကည္ရပ္တည္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရပ္တည္ခ်က္တြင္ ဘက္ ရွိသည္ကို ေတြ႔ရွိ ခံစားရသည္။ အမွန္တရားဘက္၊ ေမတၱာတရားဘက္၊ အဖိႏွိပ္ခံတို႔ဘက္မွ ျဖစ္သည္ဟု ခံစားရသည္။ ဆရာသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ ရန္သူစစ္ကို ဆန္႔က်င္သူျဖစ္သည္။ စစ္ကို ဆန္႔က်င္သျဖင့္ တကမၻာလံုးရွိ စစ္အုပ္စု၊ စစ္အာဏာရွင္၊ စစ္အစိုးရကိုလည္း လက္မခံ။ ဆန္႔က်င္သည္။ စစ္ျဖင့္ အက်ဳိးစီးပြားရွာေဖြ ျဖစ္ထြန္းေနမႈမ်ားကို မည္သို႔ လက္ခံႏိုင္ပါမည္နည္း ...။ ဆရာသည္ အီေဗာ္လူးရွင္း အင္ ရီေဗာ္လူးရွင္း ကို လက္ခံယံုၾကည္သူ ျဖစ္သည္ဟု သူ႔စာမ်ားတြင္ ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါသည္။ ဆရာသည္ ေတာ္လွန္ေရးကို လက္ခံယံုၾကည္သူ ျဖစ္သည္။ လက္မခံ၊ ပစ္ပယ္ေနသူ မဟုတ္ ....။ တဆက္တည္းတြင္ သူသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရပ္တည္ခ်က္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမား ...။
"က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္လိုက္ပါဦးမယ္ ဆရာ"
"ေၾသာ္ .... ဟုတ္ၿပီ"
ျခံဝေရာက္ေတာ့ ဆရာ့ မဲဇာေက်းလက္ အိမ္ကေလးကို ျပန္လွည့္ၾကည့္မိသည္။ အိမ္အဝင္ တံခါးဝတြင္ အျပံဳးျဖင့္ ေငးရီေနေသာ ဆရာ့ကို ေတြ႔ရသည္။ အျပန္လမ္းတြင္ က်ေနာ္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ႏွစ္ဦးသည္ ကိုယ္စီ အေတြးမ်ားျဖင့္ ...။ ။
+ (ဖထီးမန္းဒါဝိတ္သည္ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံုေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေရးမႈျဖင့္ ႏွစ္ရွည္ ေထာင္က် အက်ဥ္းသားအျဖစ္ ေထာင္ထပ္က်ကာ အက်ဥ္းေထာင္ထဲတြင္ပင္ က်ဆံုးခဲ့သူ ျဖစ္သည္)
ကမာပုလဲ
၁၃၊ ၁၁၊ ၂၀၁၁။
ေနာက္ဆံုးရ ျမန္မာသတင္းမ်ား
4 years ago
No comments:
Post a Comment