"အခ်ဳိ႕မီဒီယာသမားမ်ားကား မာန္ႀကီးလြန္းလွသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး၊
တရားစီရင္ေရး ႀကိဳက္တဲ့က႑က မွားရဲလွ်င္ မွားၾကည့္ၾကစမ္း၊ တို႔နဲ႔
ေတြ႔သြားမယ္၊ ဘာမွတ္လို႔လဲ ဆိုေသာ မာန္မ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။ ၎စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးသည္
မိမိကိုယ္ကို မ႑ိဳင္ႀကီးသံုးရပ္ရဲ႕ အထက္ကပဲ ရွိေနသလိုလို၊ အားလံုးက
ကိုယ့္လက္ခုတ္ထဲက ေရလိုလို စဥ္းစားမႈမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ မီဒီယာသည္ ..."
လြန္ခဲ့ဲတဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က အိုဘယ့္ တို႔မီဒီယာ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ကို ေရးခဲ့ဖူးသည္။ အဲ့ဒီတုန္းက ဖိႏွိပ္သူနဲ႔ အဖိႏွိပ္ခံတို႔ရဲ႕တုိက္ပြဲမွာ မီဒီယာသမားအခ်ဳိ႕ကို အဖိႏွိပ္ခံတို႔ဘက္က ရပ္တည္ေပးၾကဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့ဖူးသည္။ ဒါကလည္း အေျခအေန အခ်ိန္အခါရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။
တကယ္က မီဒီယာဆိုတာဘာလဲ၊ မီဒီယာ၏ သေဘာသဘာဝကဘာလဲ၊ အဘယ္ကဲ့သို႔ျဖစ္သင့္သည္ စသည့္ သီအိုရီလာ သေဘာတရားမ်ားကို က်ေနာ္တို႔ ေလ့လာတီးေခါက္မိၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းေသာ ဝန္းက်င္တခုေအာက္တြင္ မီဒီယာ၏အခန္းက႑က မည္သို႔ျဖစ္သင့္သည္ ဆိုသည္ကိုလည္း အခြင့္သင့္တုိင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကဖူးပါသည္။
က်ေနာ့္မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကေတာ့ မီဒီယာရဲ႕အသက္ဟာ ၾကားေနေရးဟု ခိုင္ခိုင္မာမာ ေႂကြးေၾကာ္ေလ့ရွိပါသည္။ သူ႔ဌာနရဲ႕အေရးအႀကီးဆံုးမူက ၾကားေနေရးျဖစ္သည္ဟုလည္း မၾကာခဏ ဆိုေလ့ရွိပါသည္။ ဘက္မလိုက္တာဟာ တကယ္ပဲ ဘက္မလိုက္ၾကဘူးလား၊ ဒါက က်ေနာ္ မၾကာခဏေတြးမိခဲ့ေသာ အေတြးျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ ကမၻာေပၚမွာ ဘက္မလိုက္ေသာ မီဒီယာမ်ဳိးရွိေနသည္ဟု ခုခ်ိန္ထိ မသတ္မွတ္ဝ့ံေသးပါ။ က်ေနာ္ညံ့တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
အရင္ကေတာ့ မီဒီယာဟုဆိုလွ်င္ သတင္းစာႏွင့္ စာနယ္ဇင္းမ်ား၊ ေရဒီယို၊ တီဗီ အစရွိသည္တို ့ကိုသာ လြယ္လင့္တကူ မ်က္စိထဲေျပးၿပီး ျမင္မိတတ္ၾကသည္။ ခုေတာ့ ဆိုရွယ္မီဒီယာဆုိတာေတြလည္း ေပၚလာခဲ့ၿပီ။ မိသားစုတစ္စုခ်င္း၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္း ကိုယ္စီက ကိုယ့္ရဲ႕ ေန႔တဓူ၀ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္ေပါင္းစံုကို ကမၻာႀကီးသိေအာင္ စကၠန္႔ပိုင္းနဲ႔အမွ် တင္ျပေနၾကၿပီ။ ဆုိၾကပါစို ့လူတုိင္းနီးပါးက မီဒီယာသမားေတြျဖစ္လာဖို႔အေရးကား မေဝးေတာ့ၿပီဟု ဆိုႏိုင္သည္။
အခ်ိန္အခါကလည္း ဒီမိုကေရစီဆိုသည္ကို တဖြဖြေရရြတ္၍ ေကာင္းေနေသာ အခ်ိန္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာႏုိင္ဆိုႏိုင္ ေတြးႏိုင္ေရးႏုိင္သည္ဆိုေသာ ေကာင္းကင္က်ယ္ႀကီးေအာက္တြင္ ဒါမွငါကြ ဟု လက္ေသြးလိုက္ရတာကိုမွ ဂုဏ္ယူစရာတစ္ခုလို ျဖစ္ေနေသာ အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္သည္။
ေလာကဓမၼတာအတုိင္းပင္ဟု ဆုိရမည္။ အေကာင္းေတြေရာ၊ အဆိုးေတြေရာ ဒြန္တြဲကာ ပါလာစျမဲျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း ကြန္ျပဴတာတစ္လံုးရွိလွ်င္ ရမ္းခ်င္တိုင္း ရမ္း၍ရသည္ဟု ထင္လာၾကသည္။ ဒါကိုပင္ ဒီမိုကေရစီဟု လြဲလြဲမွားမွားဆိုသူက ဆိုေသးသည္။
က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ဘေလာ့ဂ္ကေလးတစ္ခု သူလုပ္ထားသည့္အေၾကာင္း၊ အားရင္ ဝင္ၾကည့္ေပါ့ဟုဆုိကာ သူ႔ဘေလာ့ဂ္၏လိပ္စာကေလးကို ေပးသည္။ က်ေနာ္က သူ႔ကိုယ္ပိုင္ မီဒီယာေလးအတြက္ ကြန္ဂရက္က်ဴးေလးရွင္း လုပ္လိုက္ပါသည္။ မင္းဘေလာ့ဂ္မွာ ဘာေတြေရးမွာမို႔လဲဟု က်ေနာ္က ထပ္ေမးမိပါသည္။ သူက ငါ့ဘေလာ့ဂ္မွာ ငါ ေရးခ်င္တာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရးမယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေစာ္ကားမိေစရဘူး၊ ဒါ ငါ့ဘေလာ့ဂ္ရဲ႕မူပဲဟု ျပံဳးၿပီး ေျပာပါသည္။
သူက စာေရးေကာင္းသူျဖစ္ေသာ္လည္း မီဒီယာသမားတစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါ။ ခုေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ မီဒီယာေလးတစ္ခုကို ေျမစမ္းခရမ္းပ်ဳိးလိုက္စဥ္မွာပင္ ဒီမိုကေရစီကို ႐ိုေသေၾကာင္း သူ ျပသလိုက္ပါသည္။ သူ႔ဘေလာ့ဂ္ကေလးကို ဝင္မဖတ္မီကပင္ က်ေနာ္က ႀကိဳတင္ၿပီး ေက်နပ္သြားပါသည္။ လူတိုင္း ဒီလိုမူမ်ဳိးေလးေတြ သတ္မွတ္ထားလိုက္လွ်င္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ။
လူေတြက ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္းကို ေျပာၾကလွ်င္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္ ေတြးေတာခြင့္ ေရးသားေဖာ္ျပခြင့္ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ခြင့္စသျဖင့္ အေျခခံဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးေတြအေၾကာင္းကိုသာ ေရပက္မဝင္ ေျပာၾကေလ့ရွိသည္။ ႏုိင္ငံေရးအရဆုိလွ်င္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီနည္းက် ေရြးေကာက္ပြဲမ်ဳိးအေၾကာင္းေတြ ျဖစ္သည္။
တကယ္ေတာ့ ဒီမုိကေရစီဟုဆိုလွ်င္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ၊ တာဝန္ယူမႈႏွင့္ တာယန္ခံမႈ၊ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ စသည့္ အေရးတႀကီး တန္ဖိုးမ်ားကို လစ္လွ်ဴ႐ႈထား၍ မရ။ ဒီအခ်က္မ်ားကို လစ္လ်ဴ႐ႈၿပီး အေျခခံဒီမုိကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ားကို လက္လြတ္စပယ္က်င့္သံုးပါက အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ ဆားမပါေသာဟင္းကဲ့သို႔ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ႏိုင္လိမ့္မည္။ အျမင့္ဆံုးအျဖစ္ ဒီမိုကေရစီ အဆိပ္သင့္မႈမ်ားဆီအထိ ဦးတည္သြားႏိုင္သည္။
ဥပမာဆိုပါစို႔၊ က်ေနာ္က လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚသည္၊ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားသည္၊ လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္သည္၊ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆုိခ်င္ရာကို ေျပာဆိုမည္။ သို႔ေပမင့္ က်ေနာ့္စကားကို က်ေနာ္တာဝန္မခံ၊ ခိုင္လံုမႈနဲ႔ပတ္သက္၍လည္း ေပါ့ေပါ့တန္တန္၊ အျခားသူမ်ားကိုလည္း မေလးစား၊ ကိုယ္ကသာ ေဝဖန္မည္။ ကိုယ့္ကို ျပန္လွန္ေဝဖန္လာလွ်င္ ကဲကဲဆတ္မွ် အထိမခံ၊ အျခားသူ၏ ယံုၾကည္မႈကို နည္းနည္းမွ အသိအမွတ္ျပဳ ေလးစားမျပႏုိင္။ ဒါေတာင္ က်ေနာ္ဟာ ဒီမိုကေရစီသမားတစ္ေယာက္အျဖစ္ လူထူတိုင္း လက္မေထာင္ျပေနသည္ဆုိလွ်င္ သင့္ေတာ္ပါ၏ေလာ။
လမ္းမေပၚမွာ ေဆး႐ိုးေတြလွမ္းတာကို လြတ္လပ္ေရး မဟုတ္ဘူးဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက သမိုင္းမွာ ေထာက္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ စံနစ္တုိင္းမွာ မူေဘာင္ရွိသလို ဒီမိုကေရစီစံနစ္မွာလည္း သူ႔နယ္နမိတ္ႏွင့္သူ ရွိပါသည္။ လူတိုင္းမွာ ေျပာေရးဆိုခြင့္ေတြ ပိုရွိလာတာ၊ ဝမ္းသာစရာေကာင္းပါသည္။ ဆိုရွယ္မီဒီယာ အေသးေလးေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာတာကိုလည္း အေကာင္းဘက္ကေန ႐ႈျမင္ႏုိင္ပါသည္။ အကူးအေျပာင္းကာလေတြ စပ္ကူးမတ္ကူးကာလေတြမွာ လိုအပ္သေလာက္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ား မျပည့္မီႏိုင္ေသးသည္ကိုလည္း နားလည္မႈေပးႏုိင္ၾကပါသည္။
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီခရီးကား ခရီးမေပါက္လွေသးပါ။ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြၾကားထဲက ႐ုန္းထဖို႔ ႀကိဳးစားေနရတုန္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မီဒီယာအေသးကေလးေတြ မဆိုထားႏွင့္ မီဒီယာအႀကီးႀကီးမ်ားပင္လွ်င္ ယေန႔ အကူးအေျပာင္းကာလတြင္ လႈိင္းဒဏ္ေလဒဏ္ကို ခံေနၾကရပါသည္။
မီဒီယာအက္တစ္ဗစ္ဆိုေသာ စကားလံုးေဝါဟာရ အသစ္မ်ားလည္း ေပၚလာပါသည္။ မီဒီယာသမားဆိုေတသာ အဓိပၸာယ္ႏွင့္ အက္တစ္ဗစ္ဆိုေသာ အဓိပၸာယ္က မ်ားစြာကြာျခားပါသည္။ မီဒီယာသမားစစ္စစ္ဟုခံယူလွ်င္ ဘက္မလုိက္ရပါ။ အက္တစ္ဗစ္ေတြမွာေတာ့ ဘက္ရပ္တည္မႈ တစ္ခုခုကို ကိုယ္စားျပဳၾကတာ မ်ားပါသည္။ အက္တစ္ဗစ္တစ္ေယာက္ဟာ မိုက္က႐ိုဖုန္း သို႔မဟုတ္ ကင္မရာတို႔ကို သူ ့အေထက္အကူျပဳပစၥည္း သို႔မဟုတ္ လက္နက္အျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္ အသံုးခ်ႏုိင္ပါသည္။ ထုိမွ်ေလာက္ျဖင့္ သူဟာ မီဒီယာသမားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ခံယူဖို႔ ထိုက္တန္ပါၿပီလား။
သတင္းေထာက္သည္ သတင္းရွိရာကို ေရာက္ေအာင္သြားဖို႔ ႀကိဳးစားၾကရပါသည္။ သည္အခ်က္က ႐ိုးရွင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ သတင္းေတြ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ သတင္းေထာက္မ်ားက ဖန္တီးေနၾကသည္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ႀကိဳတင္လႈံ႔ေဆာ္ ဝါဒျဖန္႔ေနၾကၿပီဟုဆုိလွ်င္ေတာ့ ဒါဟာ က်င့္ဝတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္ေနၿပီဟု လက္ခံရေတာ့မွာပဲ ျဖစ္ပါသည္။ အက္တစ္ဗစ္မ်ားက မီဒီယာယႏၱယားကို အသံုးခ်ၾကေသာအခါ ထိုေဝါဟာရက ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ေခတ္စားလာပါသည္။ မီဒီယာအက္တစ္ဗစ္ဟု ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳိ႕သူမ်ားသည္ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ားကသာ အက္တစ္ဗစ္ သေဘာေဆာင္ေနေသာ္လည္း တဖက္ကလည္း မီဒီယာသမားစစ္စစ္ဟု ဂုဏ္ခံေနခ်င္ၾကေသးျပန္ပါသည္။
က်ေနာ္က မီဒီယာ သို႔မဟုတ္ မီဒီယာသမား ဆန္႔က်င္သူမဟုတ္ပါ။ မီဒီယား၏ အေရးပါမႈ၊ အေရးႀကီးမႈႏွင့္ တန္ဖိုးရွိမႈတို႔ကို ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္သူတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကရက္တစ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ မီဒီယာ၏အခန္းႏွင့္ ေနရာကို ေလးေလးစားစား အသိအမွတ္ျပဳႏုိင္သူ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီစံနစ္တြင္ အျပန္အလွန္ ထိန္းညႇိေရး ယႏၱယားကလည္း အေရးပါလွပါသည္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးတို႔မွာ အေရးႀကီးလွသလို မီဒီယာ၏ စတုတၳမ႑ိဳင္ေနရာမွာလည္း ဒီမိုကေရစံနစ္အတြက္ လွပေသာ လက္ေဆာင္တစ္ခုအျဖစ္ ခုိင္ခန္႔စြာ တည္ရွိေနၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳိ႕မီဒီယာသမားမ်ားကား မာန္ႀကီးလြန္းလွသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ တရားစီရင္ေရး ႀကိဳက္တဲ့က႑က မွားရဲလွ်င္ မွားၾကည့္ၾကစမ္း၊ တို႔နဲ႔ ေတြ႔သြားမယ္၊ ဘာမွတ္လို႔လဲ ဆိုေသာ မာန္မ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။ ၎စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးသည္ မိမိကိုယ္ကို မ႑ိဳင္ႀကီးသံုးရပ္ရဲ႕ အထက္ကပဲ ရွိေနသလိုလို၊ အားလံုးက ကိုယ့္လက္ခုတ္ထဲက ေရလိုလို စဥ္းစားမႈမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ မီဒီယာသည္ အုပ္စုိးသူႏွင့္ အုပ္စိုးခံတို႔အၾကား အျပန္အလွန္ ေပါင္းကူးေပး၊ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေပး၊ ထိန္းေက်ာင္းေပးေသာ သိကၡာလည္းရွိ ၾသဇာလည္းရွိရမည့္ အဖိုးတန္ယႏၱရားတစ္ခုသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။
ဒီမုိကေရစီစံနစ္တြင္ မီဒီယာမ်ားကိုယ္တုိင္က သိကၡာလည္းရွိ ၾသဇာလည္းရွိမွသာ မိမိလူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါသည္။ မၾကာေသးခင္က ျမန္မာျပည္တြင္းတြင္ မီဒီယာအုပ္စုတစ္ခုႏွင့္ အျခားမီဒီယာသမား အုပ္စုမ်ားအၾကား အျငင္းပြားမႈ၊ အျပန္အလွန္ စြပ္စြဲမႈ၊ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္မႈမ်ား စသျဖင့္ အက်ယ္အက်ယ္ မၿငိမ္းဖြယ္ရာမ်ားျဖစ္ပြားခဲ့ရာ မီဒီယာသမားမ်ား မွားေနလွ်င္ေကာ ဘယ္သူက ေထာက္ျပၾကမွာလဲ၊ တည့္မတ္ေပးၾကမွာလဲ၊ အျခားမီဒီယာသမားေတြ အခ်င္းခ်င္းကေရာ ႏွာေစးေနၾကသလားဆိုၿပီး ေမးခြန္းမ်ား ထြက္ေပၚလာၾကပါသည္။ မီဒီယာသမားမ်ားအေနႏွင့္ အႏိုင္ရလိုမႈတစ္ခုတည္းကိုသာ ေရွ႕႐ႈရင္း ၎တို႔ျပႆနာအတြင္းသို႔ အျခားေသာ ရဟန္းရွင္လူမ်ားကိုပါ စည္း႐ံုးဆြဲသြင္းမႈမ်ဳိးကို ေတြ႔လာရသျဖင့္ အားလံုးက စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ခဲ့ၾကရေသာ အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာျပည္တြင္ စတုတၳမ႑ိဳင္ ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔ဆိုလွ်င္ အားလံုးမွာ တာဝန္ရွိသည္ဟု ဆုိရပါမည္။ အားလံုး၏အထက္မွာ ဥပေဒ ရွိပါသည္။ ဥပေဒ၏အထက္မွာ မည္သူမွ် မရွိရပါ။ မီဒီယာသမားမ်ား ဥပေဒခ်ဳိးေဖာက္လွ်င္ ဥပေဒက အေရးယူပါလိမ့္မည္။
တႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း မီဒီယာသမားေတြ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္း ေပၚလာၾကသည္။ အၿပိဳင္အဆုိင္ ဖူးၾကပြင့္ၾကသည္။
ရင့္က်က္လာဖို႔အတြက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အခ်ိန္ေပးၾကရပါမည္။ သီအိုရီေရာ လက္ေတြ႔ပါ ေပါင္းစပ္ရင္းျဖင့္ မၾကာမီ တိုးတက္လာၾကမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရပါသည္။ ဝမ္းစာမျပည့္စံုၾကေသးလွ်င္ ျဖည့္ၾကရပါမည္။ အျခားျဖတ္လမ္း မရွိပါ။
အုပ္စိုးႏုိင္
No comments:
Post a Comment