၁၉၈၈ ခု စက္တင္ဘာလ အာဏာသိမ္းၿပီးခ်ိန္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ညကလပ္ေတြ ဖြင့္ၾက၊ ကာရာအိုေကေတြ ဆိုၾက၊ လူျမင္ကြင္းမွာ အတြဲေတြ ေသာင္းက်န္းၾက၊ အရက္အမ်ဳိးမ်ဳိး လိုင္စင္ယူၿပီး ထုတ္လုပ္ၾက၊ ေသာက္ၾက မူးၾကတာကို ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႔ရတယ္။ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မေလ်ာ္ညီတဲ့ အျပဳအမူေတြကို ဟန္႔တားႏွိပ္ကြပ္ရမယ့္အစား ေဒသတာဝန္ရွိသူတခ်ဳိ႕က “လိုခ်င္ဦးေလ ဒီမိုကေရစီ၊ ေတြ႔တယ္ မဟုတ္လား၊ ဒီမိုကေရစီရရင္ ဒီလို ျဖစ္ကုန္မွာပဲဆိုတာ အေၾကာင္းသိေအာင္ က်ဳပ္တို႔ကေတာ့ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနလိုက္တယ္” လို႔ ေျပာတာကို ကၽြန္ေတာ့္နားနဲ႔ ဆတ္ဆတ္ ၾကားဖူးလိုက္ရပါသဗ်။
ေဟာခုလည္း ဟိုေနရာ ဒီေနရာေတြမွာ ဆႏၵျပၾက၊ ပိုစတာေထာင္ၾက လုပ္ၾကတာကို အဲသလို စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္ၿပီး ေျပာသူေတြ ရွိလာျပန္ၿပီ။ ဒါတင္မက ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ေပါေပါေလာေလာ သုံးလာၾကတာ သတိထားမိတယ္ဗ်ာ။ တမင္တကာမ်ား ဒီမိုကေရစီကို ေစ်းေပါေအာင္ လုပ္ေနေရာ့သလားလို႔ စိုးရိမ္မိတယ္ဗ်။
စစ္အာဏာရွင္ ခိုင္ျမဲေရးလား
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ရွစ္ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံႀကီးလို႔ ကမၸည္းထိုးခဲ့ရတဲ့ ဒီမိုကေရစီေတာင္းဆိုေသာ ျပည္သူ႔လႈပ္ရွားမႈႀကီး ၿဖိဳခြင္းခံလိုက္ရၿပီး ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ေဝးရာဆီသို႔ ေရြ႕ေမ်ာေနခဲ့ရာက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ တက္မလာခင္အထိ အစိုးရနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အထင္ရွား အေပၚလြင္ဆံုး ႐ႈျမင္သံုးသပ္ခ်က္တစ္ခုပဲ ရွိခဲ့တယ္ဗ်။
အဲဒါကေတာ့ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြကတစ္ဆင့္ ေပၚထြက္လာမယ့္အစိုးရဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ကတည္းက တည္ရွိလာခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ရာသက္ပန္ တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရးကို (ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ အစိုးရတုန္းကလိုပဲ) ခါေတာ္မီ ပံုသဏၭာန္သစ္တစ္ခုခုနဲ႔ ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္သြားမယ့္ အစိုးရမ်ဳိးပဲျဖစ္မွာပါဆိုတဲ့ ႐ႈျမင္ သံုးသပ္ခ်က္ ျဖစ္တယ္ဗ်။
စဥ္းစားပုံ စဥ္းစားနည္း
၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပဲြအၿပီး မၾကာမီ ေပၚထြက္လာခဲ့တဲ့ နဝတရဲ႕ ၁/၉၀ ေၾကညာခ်က္ အစ ၁၉၉၃ မွာ စတင္က်င္းပခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားညီလာခံနဲ႔ ၂၀၀၈ ေမလမွာ အတည္ျပဳခဲ့တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အလယ္၊ ၂၀၁၀ ႏိုဝင္ဘာလမွာ ေရြးေကာက္ပဲြ က်င္းပခဲ့ပံုအဆံုး အမွန္တကယ္ တည္ရွိ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ သမိုင္းဆိုင္ရာ ေပးထားခ်က္ေတြကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားၿပီး အဲသလို ႐ႈျမင္သံုးသပ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။ အဆိုးျမင္ဝါဒီေတြရဲ႕ ေလာကအျမင္လို႔ ဆိုခ်င္လည္း ဆိုေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အခုလို အတန္အသင့္ လင္းပြင့္လာေနတဲ့ကာလမွာ အစိုးရနဲ႔ သေဘာထား ကဲြျပားခဲ့သူေတြရဲ႕ စဥ္းစားပံု စဥ္းစားနည္း ဘယ္လို ရွိတတ္တယ္ဆိုတာ လက္ရွိ အစိုးရတာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္ေတြ အပါအဝင္ စိတ္ဝင္စားသူေတြ ေလ့လာအကဲခတ္ႏိုင္ေအာင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မႁခြင္းမခ်န္ တင္ျပေနတာပဲ ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။
သမၼတရာထူး လက္ခံမိန္႔ခြန္းနဲ႔ အဲဒီေနာက္ ဆက္တိုက္လိုလို လိုက္ပါလာတဲ့ ျမန္မာျပည္သူေတြကိုေရာ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းကိုပါ အံ့ၾသတႀကီး ေစာင့္ၾကည့္ေစခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ ေပၚထြက္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရး တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြ အသိုင္းအဝိုင္းအၾကား အစိုးရနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ႐ႈျမင္သံုးသပ္ပံု ေနာက္ထပ္ ၃ မ်ဳိး ေပၚထြက္လာခဲ့ျပန္တယ္ဗ်။
မဟာ ေသနဂၤဗ်ဴဟာလား
ပထမတစ္မ်ဳိးက စစ္အစိုးရဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ရာသက္ပန္ တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရးအတြက္ မွန္ကန္႐ိုးေျဖာင့္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ မဟုတ္ေပမယ့္ အေတာ္ကေလးႀကီးမားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ေပးၿပီး ႀကိဳးပမ္းတဲ့ ‘မဟာ ေသနဂၤဗ်ဴဟာ’ (Grand Strategy) တစ္ခုကို ခ်မွတ္က်င့္သံုးေနတာလားဆိုတဲ့ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ပံု ျဖစ္တယ္ဗ်။
ေႏြဦးကို ေရွာင္ဖို႔လား
ဒုတိယတစ္ခုက အစိုးရသစ္ရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ရပ္ေတြကို ‘အာရပ္ေႏြဦး’ နဲ႔ ဆက္စပ္ စဥ္းစားတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။ အာရပ္ကမၻာမွာ တိုက္ခတ္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ေလျပင္းလိုမ်ဳိး ဒီမွာလည္း ျဖစ္ေပၚလာေလမလားဆိုတဲ့ စိုးရိမ္ပူပန္မႈအေပၚ အေျခခံၿပီး ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လက္ဦးေအာင္ျပဳလုပ္ခဲ့ေလသလားဆိုတဲ့ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ပံု ျဖစ္တယ္ဗ်။
ျမန္ျမန္လား ေႏွးေႏွးလား
တတိယ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ပံုကေတာ့ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြနဲ႔တက္လာတဲ့ အစိုးရရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္အားလံုးလိုလိုဟာ သူ႔အရင္ကရွိခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းေတြျဖစ္ၾကေပမယ့္ သူတို႔အားလံုး သို႔မဟုတ္ အားလံုးနီးပါး သို႔မဟုတ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အရွိဆံုးေနရာေတြမွာ ေရာက္ရွိေနၾကသူေတြဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ပကတိအေျခအေနကို သေဘာေပါက္ နားလည္ လက္ခံၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။ ကမၻာႀကီး တူ႐ူျပဳေနတဲ့့လမ္းေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး ဆဝါးမိၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခု အဲဒီေခါင္းေဆာင္ေတြ ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲေတြဟာ စစ္မွန္တဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီကေန႔ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္တြရဲ႕ ေခါင္းထဲမွာရွိေနတာ ‘ဒီမိုကေရစီသို႔ ဦးတည္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္မလား၊ မလုပ္ဘူးလား’ ဆိုတဲ့ ျပႆနာ မဟုတ္ဘူး။ ‘ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ျမန္ျမန္ လုပ္မလား၊ ေႏွးေႏွးလုပ္မလား’ ဆိုတဲ့ ျပႆနာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ခ်က္ ျဖစ္တယ္ဗ်။
ေရွာ့သုံးခုနဲ႔ ဖ်ံေၾကာင္ငါး
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ သမၼတရာထူး လက္ခံမိန္႔ခြန္းထြက္ေပၚလာခဲ့အၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ သမၼတႀကီးတို႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့အၿပီး၊ ယံုၾကည္ခ်က္ အက်ဥ္းသားတခ်ဳိ႕ လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ၾကအၿပီး၊ ဧရာဝတီ ျမစ္ဆုံစီမံကိန္း ရပ္ဆိုင္းခဲ့အၿပီးမွာေတာင္မွ အစိုးရရဲ႕ ေျပာဆို ျပဳမူပံုတခ်ဳိ႕က အဲဒီ႐ႈျမင္စဥ္းစားပံု သုံးမ်ဳိးစလံုးကို ဆက္ၿပီး ေလာင္စာျဖည့္ေပးေနခဲ့ေသးတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။
အဲဒီ အေျခအေနေတြေၾကာင့္လည္း ကၽြန္ေတာ္ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရး ေဝဖန္သူ အမ်ားအျပားကေရာ လႊတ္ေတာ္တြင္း လႊြတ္ေတာ္ပက ႏိုင္ငံေရးသမား အမ်ားအျပားကပါ အစိုးရနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ‘ေရွာ့ခ္သံုးခုနဲ႔ ဖ်ံေၾကာင္ငါး’ အေတြးေတြ ဝင္ေနမိခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။ (ေရွာ့သုံးခုနဲ႔ ဖ်ံေၾကာင္ငါး - Messenger ဂ်ာနယ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ပါ။ ေရထဲက ဖ်ံတစ္ေကာင္ ပိုက္ထဲပါလာေတာ့ ဖ်ံကို မျမင္ဖူးတဲ့ တံငါသည္က ေၾကာင္လည္း မဟုတ္၊ ငါးလည္း မဟုတ္၊ နင္ ဘာေကာင္လဲေဝ့လို႔ ေမးတာနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး အစိုးရကို ေဝခြဲမရ အကဲျဖတ္လို႔မရ ျဖစ္ေနပုံေရးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္)
အားလုံး အံ့ၾသဝမ္းသာ
ဒါေပမယ့္ တိတိက်က်ေျပာရရင္ ၁၃ ဇန္န၀ါရီ ၂၀၁၂ ေန႔က စတုတ အႀကိမ္အျဖစ္ ယံုၾကည္ခ်က္ အက်ဥ္းသားေတြ လြတ္လာတဲ့ျဖစ္ရပ္အၿပီးမွာေတာ့ အစိုးရနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပထမနဲ႔ ဒုတိယ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ပံုေတြဟာ အေတာ္ႀကီးကို ေမွးမွိန္ အားနည္းသြားခဲ့ၿပီး တတိယ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ပံုက ခိုင္မာပီျပင္ အားေကာင္းလာခဲ့ၿပီ ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ‘အိုင္းအနာ’ လိုျဖစ္ခဲ့တဲ့ ျပည္တြင္းၿငိိမ္းခ်မ္းေရး ျပႆနာဘက္ကိုၾကည့္ရင္လည္း ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ကာလအတြင္း မျမင္ေတြ႔ခဲ့ရဖူးတဲ့ အားတက္စရာ ျမင္ကြင္းေတြကို အားလံုး ျမင္ေတြ႔ေနၾကရတာ အထင္အရွား ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ျပႆနာနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျပႆနာဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံရဲ႕ ေသာ့ခ်က္က် အေၾကာင္းျခင္းရာႏွစ္ခုမွာ ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ သိသာထင္ရွားတဲ့ တိုးတက္မႈေတြေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ လိုလားသူအားလံုး အံ့ၾသဝမ္းသာ ျဖစ္ေနၾကတယ္ဗ်ာ။ ဒီအခ်က္က ႏိုင္ငံတကာရဲ႕ တံု႔ျပန္မႈနဲ႔ ျပည္တြင္း နယ္ပယ္ေပါင္းစံုက ဦးစီးဦးေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ေျပာစကားေတြမွာ ထင္ဟပ္ေနတယ္ဗ်။
ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ
ဒီေတာ့ ဒီမိုကေရစီ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွၿပီးဆံုးသြားမယ့္ လုပ္ငန္းမ်ဳိးမဟုတ္တာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီလားလို႔ ေမးရင္မျဖစ္ေသးဘူးလို႔ ေျဖရမွာျဖစ္ေပမယ့္ “ဒီမိုကေရစီ ရၿပီလား” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကိုေတာ့ “ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာေတာ့ ေရာက္ေနပါၿပီ” လို႔ ေျဖႏိုင္လိမ့္မယ္ ထင္တယ္ဗ်။
အပုပ္ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတုန္း
ဒီလိုအခ်ိန္မ်ဳိးအထိ ဒီမိုကေရစီကို မလိုလား မ႐ႈဆိတ္ႏိုင္သူေတြကေတာ့ အခြင့္သာတာနဲ႔ ဒီမုိကေရစီကို အပုပ္ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတုန္းပဲဗ်ာ။
ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ညီၫြတ္မႈမရွိဘူး။ တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္၊ အင္မတန္ စကားမ်ားတယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ လူမ်ားစုနဲ႔ အႏိုင္က်င့္တာ၊ ဒီမိုကေရစီက်င့္သုံးရင္ အလုပ္မတြင္ဘူးစတဲ့ ေလသံေတြ ပစ္ပစ္လာၿပီး ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့မွ တိုင္းျပည္ကို တကယ္တမ္း ဇိကုပ္ၿပီး နတ္ျပည္ပို႔ႏိုင္တာ တစ္မိန္႔ တစ္အာဏာစနစ္ပဲ၊ တစ္ေသြး တစ္သံစနစ္ပဲလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ် ဆြဲေခၚသြားခ်င္ေနၾကတာကိုး။
၅၊ ၉၊ ၂၀၁၂
(ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ-၃၊ အမွတ္-၁၁၁၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ ၁၃)
No comments:
Post a Comment