Wednesday, May 2, 2012

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဝန္ထမ္းက ဒီမိုကေရစီကို လႊမ္းမိုးေနသလား (ေမာင္ဝံသ)

ကြၽန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ရွိတယ္။ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရေတြ ရွိတယ္။ သူတို႔ေတြ အာဏာခြဲေဝမႈ ဘယ္လိုအေျခအေနရွိသလဲ။ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ သက္တမ္းတစ္ႏွစ္ျပည့္ၿပီးခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေလ့လာၾကည့္ပါတယ္။ ျပည္နယ္နဲ႔တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရေတြဟာ (စာရြက္ေပၚက အေျခအေနမဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႔မွာ) ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာအထိ ကိုယ္ပိုင္ ဆုံးျဖတ္ျပဌာန္းခြင့္ရွိသလဲ။ ဘယ္ေလာက္ သီးျခားအာဏာရွိသလဲ။ အေတာ္စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္ဗ်။

ျမန္မာမ်ားက လႊမ္းမိုးအုပ္ခ်ဳပ္လို၍ မဟုတ္ 

အထူးသျဖင့္ ျပည္နယ္ေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအေနအထားမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္မိတယ္ဗ်ာ။ ပင္လုံစာခ်ဳပ္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႕ ေတာင္တန္းေဒသ ေခါင္းေဆာင္ေတြ သေဘာတူခဲ့ၾကသလို၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က “ေတာင္တန္းနယ္မ်ား မလြတ္လပ္သေရြ႕ ဗမာျပည္လြတ္လပ္ၿပီဟု မဆိုႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဗမာမ်ားသည္ ေတာင္တန္းလူမ်ဳိးမ်ားကို ၄င္းတို႔ဘာသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေစလိုေၾကာင္း၊ ဗမာမ်ားသည္ ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္းတို႔၏ ျပည္တြင္းေရးကို စြက္ဖက္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း” ေျပာၾကားခဲ့သလို၊


“ဤကဲ့သို႔ လြတ္လပ္ေရးကို တစ္ေပါင္းတည္း ရယူလိုျခင္းမွာလည္း ေတာင္တန္းေဒသမ်ားကို ျမန္မာမ်ားက လႊမ္းမိုးအုပ္ခ်ဳပ္လို၍ မဟုတ္မူဘဲ ျမန္မာမ်ားနည္းတူ ေတာင္တန္းသားမ်ားကိုပါ တစ္ၿပိဳင္တည္း တစ္ပါတည္း လြတ္လပ္ေစခ်င္၍သာ ျဖစ္ေပသည္” လို႔ အာမခံခဲ့သလို တကယ္ အေကာင္အထည္ေပၚခဲ့ရဲ႕လားဆိုတာ ဆန္းစစ္ဖို႔လိုမယ္ဗ်။

ဆက္ဆံပုံ ေလးေလးစားစား မရွိ

ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီးတခ်ဳိ႕ကို သတင္းတာဝန္နဲ႔ သြားေရာက္ခဲ့တဲ့ သတင္းစာဆရာမိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕က သူတို႔စိတ္ထဲ ဘဝင္မက်တဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ကို ေျပာတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း (ဝန္ထမ္း) တခ်ဳိ႕ဟာ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားက အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ေတြကို ပညာျပေနသလိုလို၊ သူတို႔ကပဲ အေပၚစီးက ျပန္ခိုင္းေနသလိုလို ျမင္ေတြ႔ခံစားမိတယ္လို႔ ဆိုတယ္ဗ်။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာေတာင္ အာဏာရပါတီဘက္က မဟုတ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြကို အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ ဝန္ထမ္းႀကီးမ်ားက ဆက္ဆံပုံဟာ ေလးေလးစားစား မရွိလွသလို ျမင္ေတြ႔ခံစားမိသတဲ့ဗ်ာ။

သတိဆြဲ အေလးျပဳသူ 

အဲဒီစကားၾကားရေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ျပံဳးမိရင္း ၁၉၉၀ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲရလာဒ္ေတြထြက္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔ ျမင္ကြင္းတစ္ခုကို သတိရလိုက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ႏိုင္တယ္ ဆိုတာသိရၿပီးတဲ့ ေနာက္ေန႔မနက္မွာ မနက္ေစာစာ စားဖို႔ ကြၽန္ေတာ့္အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သြားတယ္။ လမ္းမွာ ၿမိဳ႕နယ္က အဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီးတစ္ေယာက္ကို သူ႔ေနာက္လိုက္ ေနာက္ပါေတြနဲ႔အတူ တည့္တည့္တိုးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က စည္း႐ုံးေရးအျပံဳးနဲ႔ သူ႔ကို လွမ္းၾကည့္တယ္။ သူက ႐ုတ္တရက္ သတိဆြဲလိုက္ၿပီး အေလးျပဳပါေလေရာလား။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္နဲ႔ ျပန္ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အဖြဲ႔ေတြကေတာ့ သေဘာအက်ႀကီး က်ေနၾကတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္က လမ္းမွာ ေျပာျပရတယ္။ “ေစာင့္ၾကည့္ၾကပါဦး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေျခအေန တစ္မ်ဳိးေျပာင္းသြားရင္ ဒီဆရာ အခ်ဳိး တစ္မ်ဳိးေျပာင္းဦးမွာပဲ” လို႔ ေျပာလိုက္တာပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ပါးစပ္ပုပ္နဲ႔ေျပာမိတာ ဒက္ထိ မွန္ခဲ့တာပဲ။

အမတ္တစ္ေယာက္ ေလ့လာသင့္တာေတြ 

သည္ၾကားထဲ ကြၽန္ေတာ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အမတ္အျဖစ္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံထားရသူအေနနဲ႔ လုပ္သင့္တာေတြ လုပ္ထားရမယ္ဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ့္မဲဆႏၵနယ္အတြင္း ေအာက္ပါတို႔ကို ေလ့လာဖို႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။

(၁) တစ္ရြာနဲ႔တစ္ရြာ ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေတြ ပ်က္စီးေနတာ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ။ လမ္းေတြ ပ်က္ေနျခင္းေၾကာင့္ ျပည္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ အတိဒုကၡေရာက္ေနသလဲ။

(၂) စာသင္ေက်ာင္း မရွိတဲ့ရြာ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ။ ေက်ာင္းမရွိတဲ့ ရြာက ကေလးေတြ ပညာေရး ဘယ္လို စခန္းသြားေနရသလဲ။

(၃) ေက်းရြာ က်န္းမာေရးေဆးေပးခန္း မရွိတဲ့ရြာ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ။ ေဆးေပးခန္းရွိရင္ ဆရာဝန္ေကာ ရွိရဲ႕လား၊ ရွိတဲ့ဆရာဝန္က ရြာမွာေနရဲ႕လား။ လစ္လစ္ေနသလား။ သားဖြားဆရာမေတြ ရွိရဲ႕လား။

(၄) မဲဆႏၵနယ္ထဲက ရြာေတြမွာ စာၾကည့္တိုက္ မရွိတဲ့ရြာ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ။ စာၾကည့္တိုက္ဖြင့္ရင္ စာဖတ္ခ်င္တဲ့ လူႀကီးလူငယ္ အင္အား ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။

(၅) ရြာထဲမွာ အလုပ္မရွိ တစ္ရာ့ကိုး တစ္ရာ့တစ္ဆယ္လုပ္ေနတဲ့ ဘြဲ႔ရ အလုပ္လက္မဲ့လူငယ္ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ။ သူတို႔အတြက္ မဲဆႏၵနယ္ထဲမွာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ဘာေတြရွိသလဲ။

(၆) ေျမလြတ္ေျမ႐ိုင္း ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။ လယ္မဲ့ယာမဲ့ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ။ လယ္ယာေျမေတြ မတရားအသိမ္းခံရတာ ရွိသလား။

(၇) ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ ေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာဝန္ရွိသူေတြအေပၚ လူထုက ေက်နပ္မႈရွိရဲ႕လား။ မေက်နပ္ဘူးဆိုရင္ ဘယ္လို က႑ေတြမွာ မေက်နပ္တာလဲ။

(၈) ၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ ေလာင္းကစားမႈေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ။ ဘယ္လို ထိန္းကြပ္သလဲ။

စတဲ့ စတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ကြၽန္ေတာ္ကေရးၿပီး မိတၱဴေတြပြားကာ ရြာေတြက စုံစမ္းေဖာ္ထုတ္ေပးမယ့္ ရဲေဘာ္ေတြဆီ ပို႔ေပးတယ္။ အမတ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္မဲဆႏၵနယ္ထဲက သိသင့္သိအပ္တဲ့ အေျခအေနေတြကို မွတ္တမ္းတင္ဖို႔ စီစဥ္တာပါ။ အေျခအေနမွန္ေတြသိရင္ ကိုယ္တိုင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္တာ ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္။ မေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္တာကို အကူအညီရွာမယ္။ အဲဒီေစတနာနဲ႔ လုပ္ခဲ့တာပါ။

ရန္သူလို သေဘာထားလိုက္ၿပီ 

သို႔ေပမယ့္ ေစာေစာက ကြၽန္ေတာ့္ကို သတိဆြဲ အေလးျပဳတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕အမိန္႔နဲ႔ပဲ ဘာတစ္ခုမွ ေရွ႕ဆက္ေလ့လာလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ အခု သူက ကြၽန္ေတာ့္ကို ရန္သူလို သေဘာထားလိုက္ၿပီေလ။ အေလးျပဳတဲ့ေန႔ကေန ေရတြက္ရင္ ၂ လခြဲပဲ ၾကာပါတယ္ဗ်ာ။ ခုေတာ့ သူ႔အမိန္႔မပါဘဲ အဲသလို စုံစမ္းေမးျမန္းမႈေတြ လုံးဝ မလုပ္ရဘူးလို႔ အာဏာျပပါေလေရာလား။ သူတြက္တာလည္း အေတာ္နီးစပ္ပါတယ္။ အဲဒီကေန ေနာက္္ သုံးလေလာက္ပဲ ၾကာတယ္။ အမတ္မင္းခမ်ာ ေရၾကည္အိုင္ကတစ္ဆင့္ အင္းစိန္ကို ေရာက္သြားတာပါပဲ။

ဝန္ထမ္းကို ျပန္ေၾကာက္ရမယ့္ကိန္း 

အဲသလို အေျမာ္အျမင္ႀကီးတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဝန္ထမ္းမ်ဳိးဆက္ဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ၾကာၿပီးတဲ့တိုင္ အားေကာင္းေနတုန္းပဲဗ်။ တိုင္းေဒသႀကီးအခ်ဳိ႕နဲ႔ ျပည္နယ္အခ်ဳိ႕က အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္အခ်ဳိ႕ဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဝန္ထမ္း လက္ေထာက္ျပတဲ့ေနရာမွာ လက္မွတ္ထိုးေပးေနရတယ္။ အမတ္မင္းအခ်ဳိ႕နဲ႔ ဝန္ႀကီးအခ်ဳိ႕ဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဝန္ထမ္းကို ျပန္ေၾကာက္ရမယ့္ကိန္း ဆိုက္ေနသလိုလို၊ သူတို႔နဲ႔ဖက္ၿပီး နင္ဘဲငဆ ရန္ျဖစ္ရမလိုလို ၾကံဳေနရသတဲ့ဗ်ာ။ (ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ ဝါးလုံးရွည္နဲ႔ သိမ္းရမ္းတယ္ အေျပာခံရမွာစိုးလို႔ အခ်ဳိ႕ အခ်ဳိ႕လို႔ ထည့္ေရးေနတာပါ။ တကယ္ကေတာ့ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အဲသလို ျဖစ္ေနတာလို႔ သိရတယ္ဗ်။)

ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီကို က်ဳံ႕ပစ္ရမွာဗ်။ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီကို ႀကီးထြားေအာင္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ အားမေပးသင့္ဘူး။ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီကို လိုအပ္သေလာက္ပဲ အသုံးခ်ရမွာျဖစ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီနယ္ပယ္ကိုသာ ပို၍ က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ ခ်ဲ႕ထြင္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းပါဗ်ာ။

၂၇၊ ၀၄၊ ၁၂
maungwuntha@gmail.com

ယေန႔ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ပါ ေမာင္ဝံသ ေျပာခ်င္လြန္းလို႔ ေဆာင္းပါး။ 


 

No comments: