Thursday, March 8, 2012

သံခ်ပ္အလြမ္း (ေမာင္ဝံသ)

‘သစ္ရြက္ေရာ္ရီ၊ ဣႏၵနီဝယ္၊ သိဂႌတစ္ဝက္၊ ဖက္၍ေဆးစံု၊ ျခယ္ေသာပံုသို႔၊ ရဂံုၿမိဳင္တြင္း၊ ေတာလံုးလင္းသား’
 
ႏိုင္ငံေရးသတင္းစာဆရာအျဖစ္ ဂုဏ္ယူေနတဲ့ ေမာင္ဝံသတစ္ေယာက္ ႐ုပ္/သံလႊင့္တဲ့ ေဘာလံုးပဲြၾကည့္တယ္ ေျပာလိုက္၊ အၿငိမ့္ေခြၾကည့္တယ္ ေျပာလိုက္နဲ႔ ေဟာ ... ခုတစ္ခါ လာျပန္ၿပီ။ အႏုအလွ သမုဒယသံပါတဲ့ ကဗ်ာေတြ ဘာေတြ ရြတ္လို႔။ တစ္ခ်ိန္က ဆရာမင္းလူ ေရးခဲ့တဲ့ နာမည္ႀကီးကဗ်ာတစ္ပုဒ္ရဲ႕ ေခါင္းစဥ္လို ‘ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ’ လို႔ ဇေဝဇဝါေတြ မျဖစ္ၾကပါနဲ႔ဗ်ာ။

ေဆာင္းအကုန္ ေႏြအကူး ေလ႐ူးေတြ တသုန္သုန္တိုက္ခတ္လာေနၿပီး ဥၾသငွက္ေလးေတြလည္း တစာစာ တြန္က်ဴးေနခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲ ဘယ္ဆီဘယ္ဝယ္မွန္းမသိ လြမ္းသလိုလို ေဆြးသလိုလုိ ျဖစ္လာတာနဲ႔ ပါးစပ္ထဲေရာက္လာတဲ့ ေႏြဖဲြ႔ကဗ်ာေလးတစ္စကို ရြတ္လိုက္မိတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာမွျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။

ကမၻာတစ္လႊားက ေႏြဦးေတြ

အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ကမၻာတစ္လႊားမွာ ‘ေႏြဦး’ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကလည္း အေတာ္ကေလး ေခတ္စားေနတာကိုးဗ်။ အာရပ္ေႏြဦး တဲ့။ အာဖရိကေႏြဦး တဲ့။ ႐ုရွေႏြဦး တဲ့။ ဟိုတစ္ေလာေလးက အစၥေရးမွာ ဆႏၵျပပဲြေတြ ရက္သတၱပတ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ျဖစ္လာေတာ့ အစၥေရးမွာေရာ ေႏြဦးျဖစ္လာဦးမွာလားဆိုၿပီး ဂ်ာနယ္လစ္ေတြက ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ၾကဖူးတယ္ဗ်။ အဲသလိုပဲ မေလးရွားမွာ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္ အန္၀ါအီဗရာဟင္ကို တရား႐ံုးက တရားေသလႊတ္လိုက္ေတာ့ မေလးရွားမွာ ေႏြဦးေပါက္လာေတာ့မွာလား။

ေနာက္ေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္က လယ္သမားဆႏၵျပပဲြေတြ အေတာ္မ်ားလာတာကိုၾကည့္ၿပီး နဂါးတို႔ျပည္ႀကီးေရာ ေႏြဦးကိုေရွာင္လို႔ လြတ္ႏိုင္ပါေတာ့မလားဆိုၿပီး သတင္းေထာက္ေတြ၊ အယ္ဒီတာေတြ၊ ပင္တိုင္ ေဆာင္းပါးရွင္ေတြ ေျပာခဲ့၊ ဆိုခဲ့၊ ေရးခဲ့၊ သားခဲ့ၾကေသးတယ္ဗ်။ မဟုတ္မွလြဲေရာဆိုၿပီး အနာဂတၴိေဟာကိန္းထုတ္သူအျဖစ္ လက္မ ေထာင္ခ်င္လို႔ပဲလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဆရာတင့္တယ္ (ေအာင္ျမင္) ေရးခဲ့ဖူးသလို ‘ခါနာတစ္လုတ္အတြက္ ဝါစာကမာလုပ္’ ၾကတာပဲလားေတာ့ မေျပာႏိုင္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာကေတာ့ အခုမွ တကယ့္ေႏြဦးအစစ္က စတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။ တင္စားခ်က္ေႏြဦး မဟုတ္ဘူး။ တကယ့္ အစစ္အမွန္ ေႏြဦးဗ်။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ဇာတိဌာနီ ကပၸိလဝတ္ျပည္ ျပန္ခ်င္တဲ့ စိတ္ခံစားမႈ ေပၚေပါက္လာေအာင္ ကာဠဳဒါယီ အမတ္က စကားအလကၤာ တန္ဆာအမ်ဳိးမ်ဳိးဆင္ၿပီး တဖဲြ႔တႏြဲ႔ စီကာပတ္ကံုး စကားေတြနဲ႔ ျခယ္သ အမႊန္းတင္ခဲ့တဲ့ တကယ္ကို လွပတဲ့ေႏြဦးကို ေရာက္ေနတာျဖစ္တယ္ဗ်။

အႏွစ္သာရရွိတဲ့ ေႏြဦး

ေျပာရရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံအတြက္ ဒီေႏြဦးဟာ ရာစုတစ္ဝက္ကာလအတြင္း အလွပဆံုးေႏြဦး အဓိပၸာယ္အႏွစ္သာရ အျပည့္ဝဆံုး ေႏြဦးျဖစ္တယ္ဗ်။ သဘာဝအရ လွပတဲ့ ေႏြဦးျဖစ္သလို ႏိုင္ငံေရးအရ အႏွစ္သာရျပည့္ဝတဲ့ ေႏြဦး ျဖစ္တယ္ဗ်။ အေၾကာင္းကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ကာလအတြင္း ပါဝင္သင့္ပါဝင္ထိုက္သူ အမ်ားဆံုး ပါဝင္ခြင့္ရရွိေနၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေရးဝန္းက်င္ အေနအထားတစ္ရပ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ထင္ဟပ္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္လာမယ့္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပဲြတစ္ခု ဆင္ႏႊဲဖို႔ရွိေနတဲ့ ေႏြဦးျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပဲဗ်။ 

၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပဲြ မက်င္းပမီနဲ႔ က်င္းပၿပီးစ ေႏြဦးဟာလည္း အခုေႏြဦးလိုပဲ လွပခဲ့တာပါပဲလို႔ ေစာဒကတက္ခ်င္သူေတြ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္မွာျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီတုန္းက ရွစ္ဆယ့္ရွစ္မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ မင္းကိုႏိုင္က ေထာင္ထဲမွာ၊ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္က အိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က်ခံေနရတဲ့အျပင္ အဲဒီအေျခအေနေတြရဲ႕ အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံအေပၚ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္းရဲ႕အျမင္ကလည္း မၾကည္မလင္ျဖစ္ေနတဲ့ အေနအထားေတြနဲ႔ တဲြစပ္ထားတဲ့ ေႏြဦးျဖစ္တာေၾကာင့္ အဲဒီအျပစ္ အနာအဆာေတြ ကင္းရွင္းေနတဲ့ ဒီကေန႔ ေႏြဦးကိုသာ ႏွစ္ငါးဆယ္အတြင္း အလွစံုေႏြဦးလို႔ ကြၽန္ေတာ္ဆိုျခင္း ျဖစ္တယ္ဗ်။

သဘာဝ ဧကရာဇ္ေႏြဦး

တျခားႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ေႏြဦးေတြမွာ ဘယ္လိုအဂၤါရပ္ေတြ ပါဝင္တယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္္ မသိေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ေႏြဦးကေတာ့ တပ္ေတာင္တာ ဗိုလ္ထု အေႁခြအရံအသင္းအပင္းမ်ားစြာ ဝန္းရံခေနတဲ့ သဘာဝဧကရာဇ္တစ္ပါးပဲဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားအားလံုး သိပါတယ္ဗ်ာ။

အဲဒီထဲမွာ အထင္ရွားဆံုးေသာ အေႁခြအရံေတြထဲကတစ္ခုကေတာ့ ေလ႐ူးနဲ႔အတူ လြင့္ေမ်ာၿပီး မွန္မွန္လြင့္ပ်ံေနတဲ့ ဥၾသတြန္သံ ျဖစ္တယ္ဗ်။ ေနာက္ အေႁခြအရံကေတာ့ အစြမ္းကုန္ဖူးပြင့္လာၾကတဲ့ ပန္းေပါင္းစံုျဖစ္တယ္ဗ်။ အဲဒီပန္းေတြထဲမွာ အေခါင္အခ်ဳပ္ကေတာ့ ‘တစ္ႏွစ္တြင္ သည္တစ္လ၊ တစ္လတြင္ တစ္ရက္တည္း၊ ခက္ခဲတဲ့ ရက္ဗုဒၶါ၊ ပြင့္ရွာၾက စံုၿမိဳင္တြင္း’ ဆိုသလို ေႏြဦးရဲ႕အလွဆံုး အထူးဆံုး တစ္ရက္ကို ေရြးၿပီး အစြမ္းကုန္ပြင့္အာေလ့ရွိတဲ့ ပန္းပိေတာက္မင္း ျဖစ္တယ္ဗ်။ အဲဒါေတြၿပီးတဲ့ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ေႏြဦးရဲ႕ အထူးျခားဆံုး အေႁခြအရံႀကီးကေတာ့ ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္းကို အမွတ္အသားျပဳတဲ့ သႀကၤန္ပဲြေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္ဗ်။

သႀကၤန္နဲ႔သံခ်ပ္

အခုအခ်ိန္မွာ အဲဒီသႀကၤန္ပဲြေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေရွ႕ေတာ္ေျပး ‘တူးပို႔ တူးပို႔’ ေတးသံေတြကိုလည္း ဟိုနား ဒီနားေတြက ခပ္စိပ္စိပ္ ၾကားလာေနရၿပီဗ်ာ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ့္ေဆာင္းပါးအစမွာ ေရးခဲ့သလို ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲ ဘယ္ဆီ ဘယ္ဝယ္ ဘာကိုမ်ား လြမ္းသလိုလို ေဆြးသလိုလို ျဖစ္ေနပါလိမ့္ဆိုတာကို နက္နက္ေတြးၾကည့္လိုက္မိေတာ့ တျခားဟုတ္ပါ႐ိုးလား။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိးေတြရင္ထဲ ‘ႏွစ္လႊာေပါင္းမွ တစ္ရြက္မည္တဲ့’ စြယ္ေတာ္ရြက္ကို ျမင္ေနၾကသလို သူပါမွ သႀကၤန္အစစ္မည္သလို ျမင္ေနၾကတဲ့ ‘သံခ်ပ္’ေတြပဲ ျဖစ္တယ္ဗ်။

အလံတံခြန္ မပါေသာ ရထား၊ ခင္ပြန္းေယာက္်ားမရွိေသာ မိန္းမတို႔ဟာ ေလာကအလယ္မွာ မတင့္တယ္သလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက ျပည္သူေတြအတြက္လည္း သႀကၤန္နဲ႔သံခ်ပ္ဆိုတာ ႏွစ္လႊာေပါင္းမွ တစ္ရြက္မည္တဲ့ စြယ္ေတာ္ရြက္လို တင့္တယ္ၿပီး က်က္သေရ မဂၤလာရွိတဲ့ အရာတစ္ခုျဖစ္ခဲ့တာ အားလံုးအသိျဖစ္တယ္ဗ်။ သႀကၤန္နဲ႔သံခ်ပ္ ေပါင္းဖက္မႈ သမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တိတိက်က်မသိေပမယ့္ သမိုင္းေခတ္ အေတာ္ေစာေစာကတည္းက သူတို႔ႏွစ္ခု အတဲြအဖက္ျဖစ္ခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္ဆိုတာေလာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ သိတယ္ဗ်။ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း သံခ်ပ္ဆိုတဲ့ ကဗ်ာလကၤာကလည္း လူ႔အဖဲြ႔အစည္း အသိုင္းအဝိုင္းအတြင္း ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြထဲက အျမင္မေတာ္တာေတြကို အျပဳသေဘာနဲ႔ ေထာက္ျပဖို႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေပ်ာ္ရႊင္ရယ္ေမာရင္း ျပဳျပင္သြားေစႏိုင္မယ့္စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းမ်ဳိးေတြနဲ႔ ေရးစပ္သီဆိုရတာျဖစ္တာမို႔ ျမန္မာျပည္သူအားလံုးေလာက္က ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ၾကတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။

ေျဖသိမ့္စရာ ျဖစ္ခဲ့တယ္

၁၉၆၂ မွ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္ တစ္ခန္းရပ္သြားေပမယ့္ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အခက္အလက္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ သံခ်ပ္ေတြကေတာ့ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ႏိုင္ငံေရးအလွည့္အေျပာင္းျဖစ္တဲ့ ၁၉၈၈ နားေရာက္တဲ့အထိ အံ့ဖြယ္သရဲ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနခဲ့ၿပီ။ အဲဒီကာလေနာက္ပိုင္းက်မွသာ ‘မ်ဳိးတံုးေပ်ာက္ကြယ္’ သြားခဲ့တာ အားလံုးအသိျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ ဒီမိုကေရစီ ဆိတ္သုဥ္းေနတယ္လို႔ အမ်ားသိထားခဲ့ၾကတဲ့ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြဟာ အေျခခံျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီးအတြက္ ေျဖသိမ့္စရာျဖစ္ခဲ့တယ္ဗ်ာ။ 

ဂႏၴဝင္ေမာင္ဝိုင္းတို႔၊ ေမာင္ေၾကးမံုတို႔ စတဲ့ သံခ်ပ္ဆရာေတြ၊ ‘ဆိတ္ပါးစပ္ နတ္မ်က္စိ’ ‘အနႏၲစြမ္းအားရွင္’ စတဲ့ သံခ်ပ္အဖဲြ႔ေတြဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသည္းေက်ာ္ေတြေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ ၾကာဖူးသေလာက္ အခု လူထုေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ မင္းကိုႏိုင္တို႔၊ နာမည္ေက်ာ္ ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္ ေဗလုဝတို႔ဆိုရင္လည္း တစ္ခ်ိန္က သံခ်ပ္အဖြဲ႔သားေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္လို႔ သိရတယ္ဗ်။

သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြကို သတိရလိုက္တာနဲ႔ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ဒီခ်ဳပ္ရဲ႕ သႀကၤန္သံခ်ပ္ၿပိဳင္ပြဲေတြကို ေျပးျမင္လိုက္တယ္ဗ်ာ။ ၄၄ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္း၊ ဒီခ်ဳပ္ရဲ႕ ထိုစဥ္က ဌာနခ်ဳပ္ေရွ႕မွာ စင္ႀကီးထိုးၿပီး တိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္ အဖြဲ႔ေပါင္းစုံက အကအလွေတြ အျပင္ သဘာဝက်က် သံခ်ပ္ထိုး ၿပိဳင္ပြဲဝင္ၾကတာကိုး။ ၿပိဳင္ပြဲ ႀကီးၾကပ္သူလူႀကီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပြဲဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ေနာက္ဆုံး သႀကၤန္သံခ်ပ္သံေတြ ေဝစည္ခဲ့တဲ့ပြဲျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ သႀကၤန္လည္းၿပီးေရာ၊ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ သံခ်ပ္ေမာင္ေတြလည္း အင္းစိန္ေထာင္ထဲ ေရာက္ကုန္ၾကတာပါပဲဗ်ာ။

လမ္းမေပ်ာက္ေအာင္ သတိေပးႏိုင္ 

မည္သို႔ရွိေစ၊ သံခ်ပ္ အထူးသျဖင့္ သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြဟာ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္ရင္း ကိုယ့္ရဲ႕ ခြၽတ္ယြင္းအားနည္းခ်က္ေတြကို မသိမသာျပဳျပင္သြားေစႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရး ရေစတဲ့အရာေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြက္ ဘယ္ဘက္က ၾကည့္ၾကည့္ သိပ္ကို အေရးပါတဲ့ အျခင္းအရာ တစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ ယံုၾကည္ထားတယ္ဗ်ာ။ အထူးသျဖင့္ အခုလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ အိမ္နီးနားခ်င္းႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ယွဥ္ရင္ေတာင္ အေတာ္ကေလး ေနာက္က်ေနၿပီျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလံုး ဒီမိုကေရစီပန္းတိုင္ဆီသို႔ ခ်ီတက္ေနၾကရင္း လမ္းေပ်ာက္မသြားေစဖို႔၊ လမ္းေဖာက္မမွားေစဖို႔၊ လမ္းေကာက္မသြားမိေစဖို႔ သတိေပးတဲ့ေနရာမွာ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမွာျဖစ္တယ္ဗ်။

ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္အတြင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အလွဆံုးေႏြဦးကို ျဖတ္သန္းေနခ်ိန္မွာ အဲဒီေႏြဦးရဲ႕ သႀကၤန္ဟာ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲသဲ သံခ်ပ္ၿပိဳင္ပဲြႀကီးေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ သႀကၤန္သာျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေႏြဦးဟာ တကယ့္ကို အလွထူးတဲ့ ျမန္မာ့ေႏြဦးျဖစ္လာမွာ ဧကန္ မုခ်ပါပဲဗ်ာ။

၂၈၊ ၀၂၊ ၂၀၁၂
ေမာင္ဝံသ

ယခုအပတ္ထုတ္ TRUE NEWS ဂ်ာနယ္ပါ ေမာင္ဝံသ မွန္တာေျပာသစၥာ ေဆာင္းပါး။


 

No comments: