ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ႏိုင္ငံေတြအတြင္းမွာ ေနထိုင္သူေတြရဲ႕ နိစၥဓူဝ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြနဲ႔ ဒီလူေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့အရာက ျပည္သူေတြၾကားမွာပဲရွိေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ တိုင္းျပည္တိုင္းရဲ႕ ပကတိအေျခအေနေတြ၊ ျဖစ္ရပ္မွန္ေတြက ျပည္သူလူထုရဲ႕ ရပ္တည္ရွင္သန္ေနရတဲ့ အေျခအေနေတြနဲ႔ ထပ္တူျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူထဲက အေၾကာင္းအရာ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ အုပ္စိုးခဲ့သူအဆက္ဆက္က သူတို႔အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ တုိင္းျပည္ တိုးတက္သည္ျဖစ္ေစ ဆုတ္ယုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ဒါမွမဟုတ္ ျပည္သူလူထု ခ်မ္းသာသည္ျဖစ္ေစ ဆင္းရဲသည္ျဖစ္ေစ သူတို႔ကေတာ့ တိုင္းျပည္ႀကီးကို သူတို႔ ထူေထာင္ေနတယ္၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ကို သူတို႔ကာကြယ္ေနတယ္၊ ျပည္သူလူထု ေကာင္းစားေရးကို ေရွး႐ႈၿပီး ဦးေဆာင္ေနတယ္လို႔ ေျပာၾကတာပါပဲ။ ဒီလိုပဲ ေနာက္အစိုးရတရပ္က ေျပာင္းလဲအုပ္ခ်ဳပ္လိုက္ၿပီ၊ အရင္အစိုးရရဲ႕ အာဏာပိုင္မႈ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္လည္း လက္ရွိအစိုးရကသာ တိုင္းျပည္ ေကာင္းစားေရးကို လုပ္ေဆာင္ေနတယ္၊ ဘယ္ေခတ္ ဘယ္အခါကမွ မရွိဖူးတဲ့ တိုးတက္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚေနၿပီ စသျဖင့္ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။
ဒီလိုပဲ ဘယ္လက္ထက္မွာ ျပည္သူေတြ ဘယ္လို ျပည့္စံုမႈရွိတယ္၊ ဘယ္လက္ထက္မွာေတာ့ ဘယ္လို ခ်ဳိ႕ငဲ့ရတယ္ ဆိုတာေတြကို ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ရင္လည္း ဘယ္အစိုးရလက္ထက္က အေကာင္းဆံုးျဖစ္ၿပီး ဘယ္အစိုးရလက္ထက္မွာ အဆိုးဆံုးျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေတြ႔ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ႔ ေဖာ္ျပေနစရာမလိုဘဲ အလြယ္တကူသိႏိုင္တဲ့ တြက္နည္းလည္းျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕အေရးကိစၥျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့အတိုင္း ျပည္သူေတြကို ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ ေခတ္စနစ္ရဲ႕ သ႐ုပ္သကန္နဲ႔ ျပည္စံုမႈ လုိအပ္မႈေတြကို သိရွိႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္း စဥ္းစားမိတဲ့အခါ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ စာေရးဆရာ သိန္းေဖျမင့္ရဲ႕ ‘ျပည္သူ႔ၾကားမွာ အမွန္ရွာ’ ဆိုတဲ့ ခရီးသြားေဆာင္းပါးေတြကို သတိရမိပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ ခရီးသြားေဆာင္းပါး ၆ ပုဒ္ စုစည္းထားၿပီး ၁၉၆၄ ခုႏွစ္မွာ ပထမအႀကိမ္ ထုတ္ေဝခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးဆိုေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ေဆာင္းပါးေတြက မဂၢဇင္းမွာ ၈ လ ကေန ၁ဝ အထိ ခြဲၿပီး ေဖာ္ျပရေလာက္ေအာင္ ရွည္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးေတြထဲမွာ ေနရာေဒသ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို သြားေရာက္ရင္း အဲဒီေဒသေတြက လူေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုခဲ့ပံုေတြ၊ ေတြ႔ဆံုခဲ့သူေတြရဲ႕ ေနမႈထိုင္မႈေတြကို သမိုင္းျဖစ္ရပ္တခ်ဳိ႕နဲ႔အတူ ေရာေႏွာေရးသားထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
‘ျပည္သူ႔ၾကားမွာ အမွန္ရွာ’ ေဆာင္းပါးမ်ားဟာ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္နဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ ေခတ္ဦးမွာ ေရးသားခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီေခတ္အခါက ေက်းလက္လူတန္းစား ပံုရိပ္ေတြ၊ အဲဒီေခတ္အခါက ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနေတြနဲ႔အတူ စာေရးသူရဲ႕ အယူအဆေတြကိုပါ ထင္ဟပ္ေစတဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
ဖဆပလေခတ္မွာ အမတ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဆရာသိန္းေဖျမင့္က သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက လူထုရဲ႕ အေနအထားေတြနဲ႔ ေအာင္ျမင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းကို ‘အ႐ႈံးထဲမွ အျပံဳး’ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာ အခုလိုေရးသားခဲ့ပါတယ္။
“ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြထဲတြင္ က်ေနာ္တစ္ေယာက္ ထြန္းထြန္းေပါက္ေပါက္ ပညာတတ္ေျမာက္ခဲ့ရသည္။ က်ေနာ္ကား ဆင္းရဲေသာ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ားအား မေထာက္ပံ့ မကူညီႏိုင္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ရင္ဖိုျခင္း ျဖစ္ရေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ဆင္းရဲက်ပ္တည္းျခင္းမွာ က်ေနာ့္ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ား၏ ထူးျခားခ်က္ ကြက္ကြက္မဟုတ္ပါ။ သူတို႔သည္ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူထုႏွင့္အတူ ေက်းရြာေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာတြင္ ဆင္းရဲျခင္း၊ ေရာဂါထူျခင္း၊ အသိပညာကင္းမဲ့ျခင္းတို႔၌ တဝဲလည္လည္ ေနၾကရ၏။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ျခင္းသည္ တႏိုင္ငံလံုးရွိ ထုိလူထုအား ထိုဝဲၾသဃထဲမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္မေပးႏိုင္သမွ် ေအာင္ျမင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးဟု မေခၚႏိုင္ေခ်။ တစ္ေယာက္တည္း ဝန္ႀကီးျဖစ္႐ံု သို႔မဟုတ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္႐ံုျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးဟု မေခၚႏိုင္။ မိတ္ေဆြတစု၊ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းတစု ႀကီးပြားေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္ကာမွ်ျဖင့္လည္း ေအာင္ျမင္ေသာႏိုင္ငံေရးဟု မေခၚႏိုင္ပါေခ်။”
ဆင္းရဲတဲ့ျပည္သူေတြ ဒီလိုရွိေနေပမယ့္ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေတာ့ တိုးတက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဆရာသိန္းေဖျမင့္က
“လူထုသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြင္း တံုးေအာက္က ဖားလို ပိျပားစြာေနခဲ့ရသည္။ ဘာသာေရး ပြဲလမ္းသဘင္မ်ား ရံဖန္ရံခါ ရွိလွ်င္သာ ျမဴးထူးခုန္ေပါက္ႏိုင္ၾက၏။ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈကား အီေနေသာ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေအာက္မွ ေရစီးသလိုသာ ေနခဲ့ရသည္။ ယခုမူ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈသည္ မ်က္ႏွာျပင္သို႔ တက္လာခဲ့ေပၿပီ။ ယခင္ကမူ ႏိုင္ငံေရးတရားကို ေန႔ခင္းနာဖို႔ပင္ တထိတ္ထိတ္ တလန္႔လန္႔ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ယခုမူ ညတရားပြဲမ်ားပင္ လုပ္လာၾကေလၿပီ။ လူထုရင္တြင္းမွာ ငုပ္လွ်ဳိးခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဓာတ္သည္ ယခုအခါ ပြင့္လင္းစြာ ျမဴးထူးခုန္ေပါက္လာေပသည္။” လို႔ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။
ဆင္းရဲသားဆိုတာ ေခတ္တိုင္း စနစ္တုိင္းမွာ ရွိေနႏိုင္ေပမယ့္ ေခတ္စနစ္ေတြ ဘယ္လိုေျပာင္းေျပာင္း တိုးတက္မႈမရွိတဲ့ သေဘာကေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ဥပမာအားျဖင့္ ‘ေတာ္လွန္ေရးအစိုးရလက္ထက္ ဘုတလင္ကို ဤသို႔ ေတြ႔ခဲ့ရ၏’ ဆိုတဲ့ေဆာင္းပါးမွာ ဆရာသိန္းေဖျမင့္က ဦးသူေတာ္ဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေရးထားပါတယ္။ ဦးသူေတာ္ဟာ လြန္းပ်ံ ရက္ကန္းသမဝါယမရဲ႕ ဥကၠ႒အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ရွင္းျပၿပီးတဲ့ေနာက္
“ဦးသူေတာ္ကား ယခင္ကလည္း ဥကၠ႒၊ ယခုလည္း ဥကၠ႒။ ထို႔အတူ ယခင္ကလည္း ဆင္းရဲခ်ည့္နဲ႔ေသာ အိမ္ကုပ္ကေလးျဖင့္ ေနရ၍ ယခုလည္း ထုိအိမ္ကုပ္ကေလးျဖင့္ပင္ ေနရေလသည္။” လို႔ သူ႔ရဲ႕သံုးသပ္ခ်က္ကို ေရးသားထားပါတယ္။ ဒါက ဥပမာတစ္ခုပါ။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ယာလုပ္ငန္းေတြမွာ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ခ်ဳိ႕တဲ့လွတဲ့ ထမင္းဝိုင္းပါ။ အလုပ္နားခ်ိန္မွာ ထမင္းဝိုင္းဖြဲ႔စားဖို႔ေတာင္ ဘာဟင္းမွ မပါလို႔ ထမင္းထုပ္ ေျဖမျပရဲတဲ့ ျဖစ္ရပ္ကေလးပါ။ အဲဒါနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး ဆရာသိန္းေဖျမင့္က သူ႔အေတြ႔အၾကံဳတခ်ဳိ႕ကို အခုလို ေရးျပပါတယ္။
“သူတို႔စားရပံု ေသာက္ရပံုကိုၾကည့္ရင္း ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး မျဖစ္မီက ကိစၥတစ္ခု သြားသတိရေလသည္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္အေနာက္ဘက္ ဆားလင္းႀကီးရြာမွာ ျဖစ္ေလသည္။ ရြာတြင္းေလွ်ာက္လည္ရာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးလွေသာ အမယ္အိုတစ္ဦး ထမင္းခ်က္ေနသည္ကို ေတြ႔ရ၍ ဝင္ၾကည့္သည္။ ထမင္းအိုးကို လွန္လိုက္ရာ ဆန္ကြဲေတြ က်ဳိေနသည္ကို ေတြ႔ရသျဖင့္ က်ေနာ္က ‘ဘာလုပ္ဖို႔လဲ’ ဟု ေမးလိုက္၏။ အမယ္ႀကီးက ‘ေခြးေကြၽးဖို႔ပါ’ ဟု ေျဖခဲ့၏။ ေနာက္အမွန္သိရသည္မွာ အမယ္ႀကီးသည္ ေခြးေကြၽးဖို႔မဟုတ္ဘဲ၊ သူေသာက္ဖို႔ က်ဳိေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းတည္း။ ျမန္မာ့အလင္းမွာ ဆားလင္းႀကီးသြား ေဆာင္းပါးေရးရာ စာမူၾကမ္းတြင္ ကိုႏု (ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု)က ဤကိစၥအေၾကာင္း ေရးထားေသာ စာပိုဒ္ကို မ်ဥ္းသားကာ လက္ဝဲေဘးမွ စာေရးဆရာ ခ်ဲ႕ကားသည္ဟု မွတ္ခ်က္ ေရးသားလိုက္ေလသည္။
ယခုလည္း က်ေနာ္က ခ်ဲ႕ကားသည္ဟု ထင္သူ ရွိေကာင္းရွိေပလိမ့္မည္။ ထင္သူအား အျပစ္မတင္ပါ။ လူေတြ၏ ဆင္းရဲမႈမွာ ယံုႏိုင္ဖြယ္ရာ မရွိပါေခ်။”
ဒီကေန႔မွာလည္း ဒီလို ယံုႏိုင္ဖြယ္မရွိတဲ့အရာေတြက က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ ရွိေနပါတယ္။ ျပည္သူၾကားက ႏိုင္ငံေရး ဘယ္လိုရွိေနတယ္ဆိုတာ အုပ္စိုးသူေတြ သိရွိ စာနာႏိုင္မွ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္မွ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ေကာင္းစားမွာျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္သူမ်ား ေအးခ်မ္းတဲ့အရိပ္ေအာက္မွာ ေနထိုင္ခြင့္ ရရွိပါေစ။ ။
ထိန္လင္း
၂၇၊ ၇၊ ၂ဝဝ၉
No comments:
Post a Comment