က်ဳပ္မွာ က်ဳပ္တို႔ တူ တူမေတြအားလံုးက ‘ေမေမႀကီးႀကီး’ လို႔ေခၚရတဲ့ ႀကီးေဒၚႀကီးတေယာက္ ရွိတယ္။ က်ဳပ္ရဲ႕အေမ့မွာ ေမြးခ်င္းညီအမ ငါးေယာက္ႀကီးမ်ားေတာင္ရွိခဲ့ေပမယ့္ က်ဳပ္အေမ အပါအဝင္ အိမ္ေထာင္ရွိတဲ့ ညီအမ သံုးေယာက္လံုးကက်ေတာ့ ရွားရွားပါးပါး သားသမီးတေယာက္စီပဲ ေမြးခဲ့တယ္။ အေမ့ေအာက္က က်န္ႏွစ္ေယာက္ဆိုရင္ တေယာက္က အိမ္ေထာင္ရွိရက္နဲ႔ သားသမီးလံုးဝ မထြန္းကားဘူး။ အေမ့ညီမအငယ္ဆံုးက်ေတာ့ သက္ဆံုးတိုင္ အပ်ဳိႀကီးဘဝနဲ႔ အ႐ိုးထုတ္တယ္။ မ်ဳိးဆက္ကို ျပတ္ကေရာ။
ဆိုေတာ့ကာ က်ဳပ္မွာ တဝမ္းကဲြဆိုပါေတာ့။ ညီမႏွစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ ၾကံဳရပံုက က်ဳပ္တုိ႔ ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္ကိုလဲ အေမေတြက ခ်ိန္းဆိုတိုင္ပင္ၿပီး ေမြးၾကေလေရာ့သလား ေအာက္ေမ့ရတယ္၊ တေယာက္နဲ႔တေယာက္က မီးဝင္မီးထြက္ေတြခ်ည့္ပဲ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီေခတ္က အခုေခတ္လို မဟုတ္ဘူး။ ေဆြသံေယာဇဥ္ မ်ဳိးသံေယာဇဥ္ အင္မတန္ႀကီးၾကေတာ့၊ က်ဳပ္တို႔ အဖိုးအဖြား မိဘအရိပ္ေအာက္မွာ သည္တျပံဳတမႀကီးက ဥမကဲြ သိုက္မပ်က္ေနၾကတယ္။ အေတာင္အလက္ေတြ စံု၊ ပညာေတြ တတ္၊ အလုပ္အကိုင္ေတြ ရ၊ အိမ္ေထာင္ေတြက်ၾကလဲ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ ခဲြခြာမသြားၾကဘူး။ ဘိုးဘြားပိုင္ အုတ္တံတိုင္းကာ ဧရာမျခံဝန္းက်ယ္ႀကီးတကြက္ထဲမွာပဲ ကိုယ့္သီးသန္႔ အိမ္ကေလးေတြနဲ႔ ကိုယ္ေနၾကတယ္။ က်ဳပ္အေဒၚေတြနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ၾကတဲ့ က်ဳပ္ဦးဦးေတြကလဲ က်ဳပ္အထင္ ေျပာရရင္ေတာ့ နဖားႀကိဳးအထိုးခံ ထမ္းပိုးအက်င့္ သူေတာ္ေကာင္းေတြခ်ည့္ပါပဲ။ အဲ … ကုသိုလ္ကံညံတဲ့ က်ဳပ္တေယာက္ပဲ … က်ဳပ္ မေမြးခင္ က်ဳပ္အေမနဲ႔ က်ဳပ္အေဖ ကေတာက္ကဆျဖစ္ၾကၿပီး၊ က်ဳပ္အေဖ ဖ်ာလိပ္ထြက္သြားရတယ္။ က်န္ တေဆြတမ်ဳိးလံုးကေတာ့ တစည္းတလံုးတည္းပဲ။
ဆိုေတာ့ကာ က်ဳပ္တို႔ ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရပံုကို ခန္႔မွန္းၾကည့္လို႔ ရႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ က်ဳပ္တို႔ကို ၾကံဳရာအိမ္မွာ ၾကံဳရာအေမက ႏို႔လွန္တိုက္တာပဲ။ ဘယ္အေဒၚ ဘယ္အေမကမွလဲ သူ႔ကေလး ကိုယ့္ကေလး ခဲြျခားမေနဘူး။ က်ဳပ္တို႔ကလဲ အေတာ္သိတတ္တဲ့အရြယ္အထိ ၾကံဳရာအေမ့ ႏို႔ကိုစို႔တာပဲ။ က်ဳပ္က ေမာင္ႏွမေတြထဲမွာ အႀကီးဆံုးဆိုေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့။ က်ဳပ္အေမက စနစ္ႀကီးေတာ့ က်ဳပ္အခါလည္တာနဲ႔ ႏို႔ျဖတ္ၿပီ။ ပ႐ုပ္ဆီေတြလူးထားၿပီး လံုးဝ မတိုက္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ … သူမ်ား ႏို႔စို႔တာကိုေငးၾကည့္ၿပီး က်ဳပ္ႏႈတ္ခမ္းလိုက္လႈပ္တာျမင္ၾကေတာ့ က်န္တဲ့ အေဒၚေတြက အေမ့ကြယ္ရာမွာ ခိုးတုိက္ၾကတယ္။ ၿပီးျခံထဲမွာပဲ၊ ႐ိုက္ျဖတ္စင္ေအာက္မွာ ႏြားစားက်င္းနဲ႔ ႏိုးစားႏြားမ ႏွစ္ေကာင္ကလဲ ေမြးထားလိုက္ေသးတယ္။ လူႀကီးေတြအတြက္ေရာ က်ဳပ္တို႔အတြက္ေရာ ႏို႔ကေတာ့ အလွ်ံပယ္ပဲ။
ဆိုေတာ့ကာ က်ဳပ္တို႔က အေမေတြ အေဒၚေတြအားလံုးကို ေမေမ တပ္ေခၚၾကရတယ္၊ ‘ႀကီးႀကီး’ ‘ေဒၚေဒၚ’ မေခၚရဘူး။ မႀကိဳက္ၾကဘူး၊ ကြပ္ညတ္တယ္။ အေမ မခဲြျခားရဘူး တဲ့။ သည္ေတာ့ … ဗဟိုအုတ္ခံအိမ္မႀကီးရဲ႕ ဘယ္ဘက္ မ်က္ေစာင္းထိုးျခံရဲ႕ တနဂၤေႏြေထာင့္ကအိမ္မွာေနတဲ့ က်ဳပ္ညီမဝမ္းကဲြ အႀကီးမရဲ႕အေမကို … အေမတို႔ ညီအမ ငါးေယာက္ထဲမွာလဲ အႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့အတြက္ ‘ေမေမႀကီးႀကီး’ လို႔ က်ဳပ္တို႔က ေခၚၾကရတယ္။ ေနာက္ ညာဘက္မ်က္ေစာင္းထိုး ျခံရဲ႕အဂၤါေထာင့္က အိမ္မွာေနတဲ့ ညီမအငယ္မရဲ႕ အေမကိုက်ေတာ့ ‘အိမ္ေရွ႕ေမေမ’ ေခၚရတယ္။ အိမ္ရဲ႕ညာေတာင္ပံ ေတာင္ဘက္က အိမ္မွာေနတဲ့ သားသမီးမထြန္းကားတဲ့ အေဒၚငယ္ကိုက်ေတာ့ ေရႊဘိုသားနဲ႔ညားတဲ့အတြက္ ‘ဘိုေမေမ’ ေခၚၾကရတယ္။ အိမ္မႀကီးရဲ႕ေျမာက္ဘက္ ဘယ္ေတာင္ပံအိမ္မွာေနတဲ့ က်ဳပ္အေမကိုေတာ့ က်ဳပ္က က်ဳပ္ညီမေတြေခၚသလို ‘ေလးေမေမ’ လို႔ မေခၚရဘဲ ‘အမ’ လို႔ပဲ ေခၚရတယ္။ က်ဳပ္တို႔အညာမွာ၊ ေတာဘက္မွာေပါ့ေနာ္ … မ်ားေသာအားျဖင့္ အေမကို ‘အမ’ လို႔ ေခၚတတ္ၾကတာပါပဲ။ က်ဳပ္က ေျမးထဲမွာလည္း အႀကီးဆံုး၊ အေမကလဲ အပ်ဳိတပိုင္းျပန္ျဖစ္ေနၿပီဆိုေတာ့ ‘အေမ’ အေခၚမခံခ်င္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ဳပ္အဖြားကိုယ္တိုင္က သူ႔ကိုလဲ ေျမးအားလံုးက ‘အေမ’ ေခၚမွ ႀကိဳက္တာကို။ က်န္တဲ့ ေျမးမႏွစ္ေယာက္က တခါတရံေယာင္ေယာင္ၿပီး ‘အဖြား’ ေခၚမိရင္ နည္နည္းေလာက္ မ်က္ႏွာထားတင္းျပၿပီး ‘ဟင္း’ ႐ံုပဲ ‘ဟင္း’ တယ္။ က်ဳပ္ကိုက်ေတာ့ တအိမ္ထဲအတူေနမို႔ လံုးဝ ေယာင္ခြင့္မျပဳဘူး၊ ခ်က္ခ်င္းျပင္ေခၚခိုင္းတယ္ေနာ့ … က်ဳပ္ကိုလဲ အခ်စ္ဆံုးကို။ သူ႔မွာက ေမြးခဲ့တာသမီးခ်ည့္ ငါးေယာက္။ ေျမးက်ေတာ့လဲ ေယာက္်ားကေလးက က်ဳပ္တေယာက္တည္း။ ေျပာလို႔သာ ေျမးလို႔ေျပာရတာကို။ လက္ေတြ႔က က်ဳပ္ကအဖြားလက္ေပၚမွာပဲ ႀကီးရတာရယ္။ အားလံုးကလဲ ‘မနာလိုစြာ’ အသိအမွတ္ျပဳၾကပါတယ္။ က်ဳပ္က အဖြားရဲ႕ ‘အသည္း’ တဲ့။
ဆိုေတာ့ကာ က်ဳပ္တို႔က အေမေတြ အေဒၚေတြအားလံုးကို ေမေမ တပ္ေခၚၾကရတယ္၊ ‘ႀကီးႀကီး’ ‘ေဒၚေဒၚ’ မေခၚရဘူး။ မႀကိဳက္ၾကဘူး၊ ကြပ္ညတ္တယ္။ အေမ မခဲြျခားရဘူး တဲ့။ သည္ေတာ့ … ဗဟိုအုတ္ခံအိမ္မႀကီးရဲ႕ ဘယ္ဘက္ မ်က္ေစာင္းထိုးျခံရဲ႕ တနဂၤေႏြေထာင့္ကအိမ္မွာေနတဲ့ က်ဳပ္ညီမဝမ္းကဲြ အႀကီးမရဲ႕အေမကို … အေမတို႔ ညီအမ ငါးေယာက္ထဲမွာလဲ အႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့အတြက္ ‘ေမေမႀကီးႀကီး’ လို႔ က်ဳပ္တို႔က ေခၚၾကရတယ္။ ေနာက္ ညာဘက္မ်က္ေစာင္းထိုး ျခံရဲ႕အဂၤါေထာင့္က အိမ္မွာေနတဲ့ ညီမအငယ္မရဲ႕ အေမကိုက်ေတာ့ ‘အိမ္ေရွ႕ေမေမ’ ေခၚရတယ္။ အိမ္ရဲ႕ညာေတာင္ပံ ေတာင္ဘက္က အိမ္မွာေနတဲ့ သားသမီးမထြန္းကားတဲ့ အေဒၚငယ္ကိုက်ေတာ့ ေရႊဘိုသားနဲ႔ညားတဲ့အတြက္ ‘ဘိုေမေမ’ ေခၚၾကရတယ္။ အိမ္မႀကီးရဲ႕ေျမာက္ဘက္ ဘယ္ေတာင္ပံအိမ္မွာေနတဲ့ က်ဳပ္အေမကိုေတာ့ က်ဳပ္က က်ဳပ္ညီမေတြေခၚသလို ‘ေလးေမေမ’ လို႔ မေခၚရဘဲ ‘အမ’ လို႔ပဲ ေခၚရတယ္။ က်ဳပ္တို႔အညာမွာ၊ ေတာဘက္မွာေပါ့ေနာ္ … မ်ားေသာအားျဖင့္ အေမကို ‘အမ’ လို႔ ေခၚတတ္ၾကတာပါပဲ။ က်ဳပ္က ေျမးထဲမွာလည္း အႀကီးဆံုး၊ အေမကလဲ အပ်ဳိတပိုင္းျပန္ျဖစ္ေနၿပီဆိုေတာ့ ‘အေမ’ အေခၚမခံခ်င္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ဳပ္အဖြားကိုယ္တိုင္က သူ႔ကိုလဲ ေျမးအားလံုးက ‘အေမ’ ေခၚမွ ႀကိဳက္တာကို။ က်န္တဲ့ ေျမးမႏွစ္ေယာက္က တခါတရံေယာင္ေယာင္ၿပီး ‘အဖြား’ ေခၚမိရင္ နည္နည္းေလာက္ မ်က္ႏွာထားတင္းျပၿပီး ‘ဟင္း’ ႐ံုပဲ ‘ဟင္း’ တယ္။ က်ဳပ္ကိုက်ေတာ့ တအိမ္ထဲအတူေနမို႔ လံုးဝ ေယာင္ခြင့္မျပဳဘူး၊ ခ်က္ခ်င္းျပင္ေခၚခိုင္းတယ္ေနာ့ … က်ဳပ္ကိုလဲ အခ်စ္ဆံုးကို။ သူ႔မွာက ေမြးခဲ့တာသမီးခ်ည့္ ငါးေယာက္။ ေျမးက်ေတာ့လဲ ေယာက္်ားကေလးက က်ဳပ္တေယာက္တည္း။ ေျပာလို႔သာ ေျမးလို႔ေျပာရတာကို။ လက္ေတြ႔က က်ဳပ္ကအဖြားလက္ေပၚမွာပဲ ႀကီးရတာရယ္။ အားလံုးကလဲ ‘မနာလိုစြာ’ အသိအမွတ္ျပဳၾကပါတယ္။ က်ဳပ္က အဖြားရဲ႕ ‘အသည္း’ တဲ့။
ဆိုေတာ့ကာ က်ဳပ္မွာ အေမေတြက ေဖာျခင္းေသာျခင္း။ အဖြားနဲ႔အတူေန … လိုတာမရ ရတာမလိုလို႔ အပ်ဳိႀကီးျဖစ္ေနရတဲ့ ‘ေမေမေထြး’ ကလဲ က်ဳပ္ စာမက်က္ခ်င္ရင္ လူမျမင္ေအာင္ ေပါင္တြင္းေၾကာလိမ္ဆဲြတတ္တဲ့အတြက္ က်ဳပ္ကက်ိတ္ၿပီး မုန္းေနေပမယ့္ .. အေမတေယာက္ပါပဲ။ လက္ခ်ဳိးေရၾကည့္ရင္ က်ဳပ္မွာ အေမ ေျခာက္ေယာက္ ရွိတယ္။ အဲသည္အထဲမွာ အေမ သံုးေယာက္၊ က်ဳပ္ အေမရင္း အပါအဝင္က ေက်ာင္းဆရာမေတြခ်ည့္ပဲ။ ေမေမႀကီးႀကီးနဲ႔ ရတာ၊ ဘိုေမေမနဲ႔ ရတာေတြကလဲ ေက်ာင္းဆရာေတြပဲ။ အိမ္ေရွ႕ ေမေမကသာ ကုန္သည္ပဲြစားနဲ႔ရၿပီး၊ က်ဳပ္အေဖကလဲ ေက်ာင္းဆရာ မဟုတ္၊ သာမန္ ေအာက္တန္းစာေရးကေလးသာျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဆိုေတာ့ကာ … အစကိုျပန္ေကာက္ရရင္ ေမေမႀကီးႀကီးအေၾကာင္းကို ေျပာမလို႔…။ ေမေမႀကီးႀကီးနဲ႔ရတဲ့ ေယာက္်ားက ေက်ာင္းဆရာဆိုေပမယ့္ မႏၱေလးဇာတိ မဟုတ္ဘူး။ ေျမလတ္ပိုင္း ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတၿမိဳ႕က အလယ္တန္းေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းအုပ္။ ရာထူးတက္ၿပီး မႏၱေလးေျပာင္းလာတာတဲ့။ ရပံုရနည္းကေတာ့ က်ဳပ္တို႔လဲ ဘယ္သိပါ့မလဲ။ ဒါေပမယ့္ ေမေမႀကီးႀကီးက ကိုယ့္ေယာက္်ားကိုယ္ ဆရာၾကင္ ဆရာၾကင္နဲ႔ ဆရာတပ္ေခၚတတ္တာကိုေထာက္လို႔ရယ္၊ အသက္ခ်င္းကလဲ တျပန္ေလာက္ ကြာပံုရတာကိုေထာက္လို႔ရယ္ … က်ဳပ္တို႔ေမေမႀကီးႀကီး ခဏခဏ စိတ္ေကာက္ၿပီး ထမင္းဟင္းမခ်က္ဘဲ မစားဘဲေနရင္ လိုက္လိုက္လာၿပီး ေခ်ာ့ေမာ့ ႏွစ္သိမ့္ေနရတတ္တာရယ္ကို ေထာက္ခ်င့္ၾကည့္ရင္ေတာ့ ေက်ာင္းမွာ ဆရာတပည့္မ်ားျဖစ္ခဲ့ဖူးမလား မေျပာတတ္ဘူး၊ ထားပါေလ…။ ဒါက အေရးမႀကီးပါဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ မိန္းမငယ္ငယ္ကေလး ယူထားတာရယ္၊ မႏၱေလးဇာတိ မဟုတ္တာရယ္ေၾကာင့္ ဘယ္မွာ အိုးခဲြအိမ္ခဲြေနလို႔ရမလဲ။ က်ဳပ္တို႔ ‘ခ်မ္းဧသာစံ’ ျခံထဲမွာပဲ ေပါင္းေနရမွာေပါ့။ ေနာက္ က်ဳပ္ နည္းနည္း ႀကီးလာေတာ့မွ အေၾကာင္းသိရတယ္။ ေမေမႀကီးႀကီး မၾကာခဏ စိတ္ေကာက္တတ္တာ၊ အေမ့အိမ္ဆင္းလာၿပီး ငိုတာ အိပ္တာေတြက ေနာက္ေၾကာင္း မရွင္းမရွင္း ဇာတ္ထုပ္အ႐ႈပ္ရွိလို႔ကိုး…။ ဆရာၾကင္က သူတို႔ၿမိဳ႕ကေလးမွာ သားႀကီး မယားႀကီးရွိသတဲ့။ သားႀကီး ႏွစ္ေယာက္ကဆိုရင္ အလုပ္အကိုင္ေတြနဲ႔ဆိုပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေပါင္းလဲ မေပါင္းေတာ့ပါဘူး၊ အဆက္အသြယ္လဲ မရွိေတာ့ပါဘူး ေျပာတာပဲ။ က်ဳပ္အျမင္မွာေတာ့ ဟုတ္သားပဲ။ ဆရာၾကင္ မႏၱေလးက တဖဝါးမွခြာတာ မေတြ႔ပါဘူး။ တနဂၤေႏြနဲ႔ ဥပုသ္ေန႔ေက်ာင္းပိတ္တဲ့ ရက္ေတြမွာေရာ၊ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းရက္ရွည္ ပိတ္ရက္ေတြမွာေရာ ႏွစ္အိမ္ၾကားက မန္က်ည္းအခ်ဳိပင္ရိပ္ ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ စာအုပ္တပံု ေက်ာက္သင္ပုန္းတခ်ပ္နဲ႔ ထိုင္ေဗဒင္ တြက္ေနေတာ ျမင္တာပဲ၊ အဲ ... တခုေတာ့ရွိတယ္။ ဘိုေမေမ့ ေယာက္်ား ေက်ာင္းဆရာလို၊ အိမ္ေရွ႕ေနေမေမရဲ႕ ေယာက္်ား ေက်ာက္ပဲြစားလိုေတာ့ က်ဳပ္တို႔ကေလးေတြနဲ႔ လက္ပြန္းတတီး ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေနေလ့ မရွိဘူး။ က်ဳပ္တုိ႔တေတြကလဲ သူ႔သမီးအရင္းကိုယ္တိုင္ရဲ႕ ေဖာက္သယ္ခ်ထားခ်က္အရ ဟို႔ေမြးကင္းစလြန္လာခဲ့ကတည္းက သည္ဘႀကီးၾကင္ ေကာက္တည့္ၿပီး ေပြ႔ခ်ီလိုက္မွာ ဖက္ရမ္းနမ္း႐ႈံ႕လိုက္မွာကို … သူ႔ ဗႏၶဳလႏႈတ္ခမ္းေမြးႀကီးေၾကာင့္ တအားေၾကာက္ၿပီး ေျပးတတ္ၾကတာ။
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment