“အခ်ဳပ္အျခာအာဏာဟာ ျပည္သူ႔လက္ဝယ္မွာရွိတဲ့အတြက္ ဒါကို တေန႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ လူထုက ေရြးခ်ယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြခ်ည္းပဲ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕အခြင့္အာဏာကို သံုးႏိုင္ေအာင္ NLD ပါ ပါဝင္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီတာဝန္ကို ေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာ မူလခန္႔မွန္းတဲ့ ႏွစ္ေတြထက္ကို ပိုၿပီးေတာ့ ျမန္ဆန္လာလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒီအတိုင္း ယူဆပါတယ္။”
“၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အတည္ျပဳတဲ့ကာလအေတာအတြင္းမွာ အလံနီ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက သခင္စိုးႀကီး လက္နက္ခ်လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကဘာလဲဆိုေတာ့ အေလာင္းထမ္း ညီညြတ္ေရးလုပ္ၾကမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဝင္လာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒေအာက္မွာ အင္မတန္ ႏိုင္ငံေရးအစဥ္အလာႀကီးမားတဲ့ သခင္စိုးႀကီးကိုယ္တိုင္ ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ဘဲနဲ႔ ျမဳတ္သြားခဲ့ရတာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဟာ ၁၉၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒထက္ကို အဆ ၁၀၀ ဆိုးပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို အသက္သြင္းၿပီးေတာ့မွ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုတာဟာ လံုးဝ လက္ေတြ႔မက်ဘဲ တိုင္းျပည္ ေခ်ာက္ထဲက်ေစမယ့္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာလိုပါတယ္။”
“က်ေနာ္တို႔ တုိင္းရင္းသားေတြကလည္းပဲ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို ေတာင္းဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ NLD အေနနဲ႔ ၂၀၀၈ ေဘာင္ထဲမွာသြားၿပီးေတာ့ ျပင္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဒီမိုကေရစီအင္အားစု မဟာမိတ္တေယာက္ ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့ သေဘာမ်ဳိးလို႔ပဲခံယူတယ္လို႔ ေနာက္ဆံုးတင္ျပခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။”
ေသာတရွင္မ်ား ခင္ဗ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ဥပေဒကို သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က ျပင္ဆင္ ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့အတြက္ အတိုက္အခံအင္အားစုတခုျဖစ္တဲ့ NLD ပါတီဟာ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအရ မွတ္ပံုတင္ မတင္ ဆိုတာကို လာမယ့္ ႏိုဝင္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔က်လို႔ရွိရင္ CC ဗဟိုေကာ္မတီအဖြဲ႔ဝင္ ၁၀၀ ေက်ာ္တို႔က ဆံုးျဖတ္ၾကေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။
NLD ဟာ ေရြးေကာက္ပြဲကတဆင့္ လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးမွာပါဝင္ဖို႔ ႀကိဳဆိုေထာက္ခံမႈေတြ ရွိသလို ေဝဖန္ကန္႔ကြက္မႈေတြကိုလည္း ၾကားေနရပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ မူလ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒမွာပါရွိတဲ့ ဒီမိုကေရစီ နည္းမက်တဲ့အခ်က္ေတြကို လက္မခံႏိုင္လို႔ NLD ပါတီဟာ ေရြးေကာက္ပြဲမဝင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးအရ ခရီးဆက္မယ္ဆိုရင္ေကာ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႔ ဘယ္ေလာက္ လက္ေတြ႔ ျဖစ္ႏိုင္မလဲ။ ဘယ္လို အခြင့္အလမ္းေတြ ရွိပါသလဲ။ ဒီအေၾကာင္းေဆြးေႏြးဖို႔အတြက္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီသစ္ပါတီရဲ႕ သကၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးသိန္းညြန္႔၊ BLC ျမန္မာႏိုင္ငံေရွ႕ေနမ်ားေကာင္စီရဲ႕ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေအာင္ထူးနဲ႔ PNLO ပအို႔ဝ္အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ဦးခြန္ဥကၠာတို႔ကို က်ေနာ္ ဖိတ္ေခၚထားပါတယ္။
အဲေတာ့ ဦးေအာင္ထူးေရ ဒီလို အခုေျပာေနသံၾကားတာကေတာ့ လက္ရွိအေျခအေနအရ ညႇိႏႈိင္းအေျဖရွာရင္ေတာ့ ျပင္ဆင္လို႔ရမွာပါဆိုၿပီးေတာ့ NLD ဒုတိယ ဥကၠ႒က တေန႔က ဘီဘီစီကို ေျပာသြားတယ္၊ ဦးေအာင္ထူးေကာ ဘယ္လို သေဘာရလဲ။
“၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒရဲ႕ ျပင္ဆင္ျခင္းဆိုင္ရာ အခန္း ပုဒ္မ ၄၃၆ ပါ ျပဌာန္းခ်က္အရ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒရဲ႕ ေက်ာ႐ိုးက်တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို လံုးဝျပင္လို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ ဥပမာဆိုရင္ သမၼတ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ပံုစနစ္၊ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ တပ္မေတာ္သားေတြ ပါဝင္တဲ့ကိစၥ၊ လံုးဝ ျပင္လို႔မရႏိုင္ဘူး။ ေနာက္ အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီလုိ႔ေခၚတဲ့ (အကလက) ျပင္လို႔မရႏိုင္ဘူး။ ဆိုေတာ့ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရး ေကာင္စီမွာ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ေတြေကာ၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ေကာ အေရးႀကီးတဲ့ ဝန္ႀကီးေတြေရာပါတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီအဖြဲ႔က အာဏာႀကီး ၃ ရပ္ရဲ႕အထက္မွာ ရွိတယ္။ ဒီျပဌာန္းခ်က္ကို ျပင္လို႔မရႏိုင္ဘူး။”
ဦးေအာင္ထူးကေတာ့ ကာ/လံု လို႔ ေခၚတဲ့အဖြဲ႔နဲ႔ ေက်ာ႐ိုးက်တဲ့အခ်က္ေတြကို မျပင္ႏိုင္ေအာင္ကို ျပ႒ာန္းထားတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဦးသိန္းညြန္႔ေကာ အဲဒါကို ဘယ္လိုေျပာမလဲခင္ဗ်။
“အေျခခံဥပေဒျပင္ဖို႔ဆိုတာ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ က်ေနာ္တို႔က ၂၀% ရ ရမယ္။ သို႔ေသာ္ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပဲ ႏိုဝင္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို သပိတ္ေမွာက္႐ံုတင္မက ေရြးေကာက္ပြဲဝင္တဲ့သူေတြကို ဒို႔မပါရင္ မဲမေပးနဲ႔ဆိုတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြေၾကာင့္ လက္ေတြ႔ရလဒ္ကေတာ့ လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာ ရာႏႈန္း ၂၀ ေက်ာ္မရွိတဲ့အတြက္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ႏိုင္ခြင့္မရွိတာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အေျခခံဥပေဒစာအုပ္ကို အစြဲအလမ္းကင္းကင္းနဲ႔ ေလ့လာၾကည့္ရင္ ဒီအေျခခံဥပေဒဟာ ႏိုင္ငံတကာမွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ႏိုင္ငံတကာဥပေဒမွာပါတဲ့အတိုင္း အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဖို႔ေတာ့ ခက္ခဲတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ျဖစ္တယ္ဆိုတာလည္း အမွန္ပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ ဒီအေျခခံဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၂၀ % က ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းၿပီးေတာ့ ဘယ္အပိုဒ္ေတြကေတာ့ ၇၅ % ရလည္း ရမယ္။ ရၿပီးေတာ့ ျပည္လံုးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူၿပီးေတာ့ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူရဲ႕ ထက္ဝက္ေက်ာ္ျဖင့္ ပယ္ဖ်က္ရမယ္။ ဒါကေတာ့ ၉၀ ေက်ာ္ ရွိပါတယ္။ အခု တိုင္းျပည္ရဲ႕ျပႆနာကို ျပည္တြင္းက ဆင္းရဲေနတဲ့ ျပည္သူလူထု၊ ဆင္းရဲေနတဲ့ ႏုိင္ငံအတြက္ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ကို ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလမ္းေၾကာင္းကို ေရာက္ေစခ်င္ရင္ အဆိုးျမင္ ရပ္တည္ခ်က္တခုတည္းနဲ႔ သံုးသပ္ေနရင္ေတာ့ အေျဖရမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။”
ဒါေပမယ့္လို႔ အခု ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးအေျဖရွာတဲ့ လမ္းစေတြအရ NLD ဟာ ပါတီအျဖစ္ ဆက္လက္ရပ္တည္မလားဆိုတာကို သူတုိ႔ မဲခြဲၾကမွာေလ၊ တကယ္လို႔ အင္အားေတာင့္လာၿပီဆိုရင္ေကာ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အေျခခံက်က် လက္ေတြ႔က်က် ျပင္ႏိုင္ပါ့မလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို က်ေနာ္ ေမးတာ။ ဦးသိန္းညြန္႔ အဲဒါကို ဘယ္လိုေျပာမလဲခင္ဗ်။
“ျပင္ဆင္ရန္ခက္ခဲတဲ့ ျပဌာန္းခ်က္ရွိေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ သတ္မွတ္တဲ့အင္အားထက္ ေက်ာ္လာရင္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဖို႔အတြက္ ႀကိဳးပမ္းခြင့္ရလာမယ္။ ဒီထက္အေရးႀကီးတာကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ အမ်ဳိးသားအင္အားစုအခ်င္းခ်င္း လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးမွာ ပူးေပါင္းေနတာ။ အဲဒီလို ပူးေပါင္းေနတဲ့အခါမွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ၊ တိုင္းရင္းသားေတြပါမက တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အတူတြဲလုပ္ရင္းနဲ႔ ယံုၾကည္မႈရလာရင္ ဒီအေျခခံဥပေဒဟာ ျပင္ဆင္ရန္ ဘာမွမခက္ခဲဘူးလို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ႀကီး သူရ ဦးေရႊမန္းကိုယ္တိုင္က က်ေနာ့္ကို အလြတ္သေဘာေျပာခဲ့တာကိုလည္း ၾကံဳတုန္း ေဆြးေႏြးျပတာပါ။”
ဦးခြန္ဥကၠာ ခင္ဗ်ား၊ ခုနက ေျပာသလို အားလံုး စစ္တပ္ေကာ၊ တိုင္းရင္းသားေတြေကာ ညီညြတ္လို႔ရွိရင္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဒီမိုကေရစီမက်ဘူးလို႔ တခ်ဳိ႕ယူဆေနတဲ့အခ်က္ေတြ ျပင္ႏိုင္မွာပါ တဲ့။
“ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအဆင့္ကို မေရာက္ဘဲနဲ႔ အဲဒီလက္ေအာက္ခံ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒထဲက စာပုိဒ္တခ်ဳိ႕ကို ျပင္တဲ့ဟာက ဒါ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေလာက္ ဒီ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒေလာက္ အေပၚယံျပင္တာနဲ႔ ၂၀၀၈ ေဘာင္ထဲမွာ ဝင္ၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကေတာ့ အမ်ားႀကီး Precondition မွာ သိပ္ၿပီးေတာ့ လိုေသးတယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။
အထူးသျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒကိုလည္း ျပင္ဆင္မယ္၊ ၂၀၀၈ ထဲမွာ အေရးႀကီးတဲ့ ဒီမိုကေရစီမက်တဲ့ ဥပေဒေတြလည္းျပင္ခြင့္ရမယ္ဆိုတဲ့ အာမခံခ်က္သေဘာမ်ဳိးရွိတယ္ဆိုရင္ေတာ့ တဆင့္တိုးၿပီးလုပ္တာ မွန္တာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီလုိ အာမခံခ်က္မရွိဘဲနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒဆိုတာက ေအာက္ေျခေလာက္ ဥပေဒပါ။ အဲဒါကို ျပင္႐ံုမွ်နဲ႔ ၂၀၀၈ ေဘာင္ထဲမွာ ဝင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၂၀၀၈ ေဘာင္ရဲ႕ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္း ၂၅% ေက်ာ္မွ ျပင္လို႔ရတဲ့ ပုဒ္မနဲ႔ လံုးဝ ျပင္လို႔မရတာ ၂ မ်ဳိးရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အင္မတန္ ရိဂ်စ္ျဖစ္တဲ့ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုကို သူ႔ေအာက္ သူ႔ေဘာင္ထဲကေန ဝင္ျပင္မယ္ဆိုတာကေတာ့ က်ေနာ္ ထင္တယ္၊ ဒါကေတာ့ ကိုယ့္ဘက္ကပဲ ပါသြားၿပီးေတာ့ သူ႔ဘက္ကေတာ့ ဘာမွျပန္ထြက္လာဖို႔ အလားအလာ မရွိဘူးလို႔ က်ေနာ္ ယံုၾကည္တယ္ခင္ဗ်။”
ဦးေအာင္ထူးေကာ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာဆက္ေဆြးေႏြးခ်င္လဲ။
“က်ေနာ္ အဲဒါကို လက္ခံပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က အဆိုးျမင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အင္မတန္ကို အေကာင္း ျမင္တယ္။ အေကာင္းျမင္ႏိုင္ဖို႔ရန္အတြက္ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို ၾကည့္ရတာျဖစ္တယ္။ အေကာင္းျမင္ႏိုင္ဖို႔ရန္အတြက္ လက္ရွိလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ပကတိအေျခအေနကို ၾကည့္ရတာျဖစ္တယ္။
အဲေတာ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရဲ႕ ေက်ာ႐ိုးက်တဲ့ ပင္မက်တဲ့ ဒီမိုကေရစီအေျခခံ အုတ္ျမစ္အျဖစ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို ျပင္လို႔မရႏိုင္ေအာင္ကို ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ၄၃၆ မွာ အၿပီးအပိုင္ ျပဌာန္းထားတယ္။ ၁၉၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာေတာင္မွ ၂၅ % အထိရရင္ ျပင္လို႔ရတယ္။ အခုက ၇၅ % ေက်ာ္မွဆိုတာ ဘာကိုျပလဲဆိုေတာ့ လက္ရွိလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ဖြဲ႔စည္းပံုက ၂၅ % က လံုးဝ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြျဖစ္တာေၾကာင့္မို႔လို႔ လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာပါတဲ့ ျပည္ေထာင္စုၾကံ႕ခိုင္ေရးနဲ႔ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးအဖြဲ႔က လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ အကုန္လံုးက သေဘာတူအံုးေတာ့ က်န္တဲ့ ၂၅ % တပ္ကိုယ္စားေတြက သေဘာမတူရင္ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုက ဘယ္လို႔မွ ျပင္လို႔မရဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုဟာ ပထမအဆင့္မွာထဲကိုက လံုးဝ ျပင္လို႔မရႏိုင္ဘူး။ ဒုတိယအဆင့္ကို ဆက္သြားရေအာင္။
အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲ ေခၚရအံုးမယ္။ ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲ ေခၚတယ္ဆိုရင္လည္းပဲ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲတုန္းကလို စစ္အာဏာရွင္လက္ထဲမွာပဲ ခ်ယ္လွယ္ၿပီးလုပ္သြားအံုးမွာပဲ ျဖစ္တယ္။”
ဦးေအာင္ထူးေရ ဒါေပမယ့္ အခု သူတို႔ေျပာေနတာက အရပ္သားလို႔ နာမည္ခံထားတာေပါ့ေနာ္၊ စစ္အာဏာရွင္ေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ တဖက္ကလည္း တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ အခု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ တခ်ဳိ႕အေရးႀကီးတဲ့ အဆိုျပဳခ်က္ေတြ၊ အက်ဥ္းသားကိစၥေတြမွာ ေျပာေနတဲ့အခါမွာလည္းပဲ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ေနရာေတြမွာ သူတို႔ကန္႔ကြက္တာမေတြ႔ရဘူးေလ၊ ဦးသိန္းညြန္႔တို႔ေရာ ဒီ ၂၅ % ေသာ တပ္မေတာ္သားေတြဟာ အထက္က အမိန္႔ကိုပဲ နာခံတာလား၊ အမ်ားဆႏၵကိုေရာ နားေထာင္လား၊ ဦးသိန္းညြန္႔ အေတြ႔အၾကံဳကို နည္းနည္း ေျပာျပပါအံုး။
“ဒါကေတာ့ဗ်ာ၊ စစ္သားဆိုတာကေတာ့ အထက္အမိန္႔ နာခံရမွာေပါ့။ သို႔ေသာ္ အထက္အမိန္႔ နာခံရေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္းေတြ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ အားလံုးက ဘြဲ႔ရေတြခ်ည္းပဲ။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ရပ္တည္ခ်က္ေတြ ဘာေတြကို ေလ့လာထား႐ံုတင္ မကဘူး၊ တခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးေတြေရးခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေတြ႔အၾကံဳ စာအုပ္ေတြကို ေလ့လာၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ နားခ်ိန္ေတြမွာ လာၿပီးေဆြးေႏြးေမးျမန္းတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါက တပိုင္းထားလိုက္ပါ။
ဒီထက္အေရးႀကီးတာက အခုလို အေျခခံဥပေဒႀကီးမွာ ျပန္ရခက္တဲ့အခ်က္ေတြပါလာတာက ဘာေၾကာင့္လဲ၊ အဲဒါကို အရင္ဆံုးၾကည့္ဖို႔ လိုတယ္။ ၉၀ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတုန္းက တဖက္က ၁/၉၀ ကို ထုတ္ျပန္တယ္။ အဲဒီတုန္းက အဲဒီအတိုင္း လိုက္လိုက္ရင္ က်ေနာ္တို႔က တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ အေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲခြင့္ရမွာေပါ့။ အဲဒီအခြင့္အေရး အားလံုးေတြကိုလည္း ခုန က်ေနာ္ေျပာတဲ့ အဆိုးျမင္တဲ့၊ ရာႏႈန္း ၁၀၀ ရခ်င္တဲ့ အယူအဆေတြေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ လက္လြတ္ခဲ့ရတာ။
ဒါေတြ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔က လက္ေတြ႔လုပ္ေနတဲ့ ဘဝေတြလည္း ရင္းႏွီးေပးဆက္ခဲ့ရတာပါ။ အဲဒီလူေတြအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ အေဝးကေန သံုးသပ္ ေျပာဆိုေနတဲ့သူေတြကို ျပည္တြင္းမွာျပန္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးျပန္လုပ္ပါလို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။”
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment