ေရဆိုတာ ျမင့္ရာကေန နိမ့္ရာကို စီးတယ္လို႔ပဲ ၾကားဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သည္ေနရာမွာေတာ့ငါလည္း မေရမရာ ျဖစ္ေနတာနဲ႔ မင္းကိုပဲ အားကုိးတႀကီးနဲ႔ ျပန္ေမးရဦးမယ္။
၅၅ ႏွစ္ဆိုတဲ့အရြယ္ဟာ သူငယ္ျပန္ၿပီလား၊ ျပန္ႏိုင္ၿပီလား၊ ျပန္တတ္ၿပီလား။
ေအးပါ ... ၅၅ ႏွစ္နဲ႔ သူငယ္ျပန္တယ္လို႔ေတာ့ ငါလည္း မၾကားဖူးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မင္းသိတဲ့အတိုင္း ငါ့အသက္က အခုလာမယ့္ ေအာက္တိုဘာလက်မွ ၅၅ ႏွစ္ ျပည့္မယ္။ သူငယ္ျပန္တတ္တဲ့အရြယ္ ခုနစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ မဟုတ္ေသးဘူး။ ၿပီးေတာ့လည္း အထူးသန္တုန္း၊ ျမန္တုန္း။
ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ငါ သူငယ္ျပန္စျပဳေနၿပီ။ သူငယ္ျပန္ခ်င္ေနၿပီ။ တစ္ခါတေလ ငါ့စိတ္ကို ငါမနည္းထိန္းရတယ္။ ဒါေတာင္ မရခ်င္တဲ့အခါ မရဘူး။ လြတ္ခ်င္တဲ့အခါ လြတ္သြားတယ္။ မင္းက မိန္းမငယ္ငယ္ကေလးေတြကို ယူခ်င္တဲ့စိတ္ ေပါက္ရမွာလား။ ေတာ္ေလာက္ပါၿပီ ေမာင္ရာ၊ ေၾကာက္လွပါၿပီ။ သည္မယ္ေဟ့ေကာင္၊ မေနာက္နဲ႔။ ငါ အတည္ေျပာတာ၊ အဲဒါ ငါေျပာျပမယ္၊ မင္းေရး။ ေရးတတ္ရင္ ဝတၳဳျဖစ္တယ္၊ ကဗ်ာလည္း ျဖစ္တယ္။ စာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္တယ္ေပါ့ကြာ။
မင္းကေတာ့ စာေရးတဲ့လူခ်င္းတူေပမယ့္ စာေရးတဲ့ မူခ်င္းမတူဘူး။ ၿပီးေတာ့ လူငယ္လည္း လူငယ္၊ ဘာအေရာင္အဆင္းမွလည္း မရွိ။ လမ္းမေပၚမွာ ပုဆိုးကြင္းသိုင္းၿပီး ေခြလွိမ့္လည္း မင္းအေနနဲ႔ကေတာ့ တင့္တယ္တယ္။ ဘာကိစၥမွ မရွိႏိုင္ဘူး။
မင္း သိပါတယ္ေလ။ တတ္ႏိုင္ရင္ ငါ စာမေရးခ်င္ေတာ့ဘူးဆိုတာကို။ အသက္ႀကီးလာၿပီ ဟေကာင္ရ၊ မ်က္စိေတြမႈန္၊ လက္ေတြတုန္နဲ႔။ မ်က္စိမႈန္တာက မ်က္မွန္တပ္လို႔ရေသးတယ္။ လက္တုန္တာက ဘာမွကူလို႔ ေထာက္လို႔ မရဘူး။
ေျပာရတာလည္း ရွက္ပါတယ္ကြာ၊ မေရးျပန္ေတာ့လည္း ထမင္းစားစရာက မရွိျပန္ဘူးဟ။ ထမင္းစားစရာမရွိလို႔မ်ား သိသိ တတ္တတ္နဲ႔ လာေပးၾက ကမ္းၾကလိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္နဲ႔၊ ေႂကြးရွင္က လူေရွ႕မေရွာင္ သူေရွ႕မေရွာင္ ေႂကြးလိုက္ မေတာင္းရင္ဘဲ ကံေကာင္း။
ခက္သားပဲကြ။ သည္အသက္ သည္အရြယ္ ေရာက္လာမွေတာ့ ငါလည္း တျခားအလုပ္ လုပ္မစားတတ္ေတာ့ဘူး။ ျပင္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ ေခါက္႐ိုးက်ဳိးေနၿပီ ဆိုပါေတာ့ကြာ။ မင္းမ်က္ျမင္ပဲ။ ငတ္ေတာ့လည္း ေတြ႔ကရာ ေလွ်ာက္ေရးေတာ့တာေပါ့။ ေဖေတာ့ ေမာင္ေတာ့ေတြ ေရးလားေရးရဲ႕။ ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္ျပန္ေရးရလားေရးရဲ႕။ ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္က အေၾကာင္းေတြ၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က အေၾကာင္းေတြ၊ လမ္းေဘးကအေၾကာင္းေတြ၊ ဘာမွလဲ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေတာင္ေလွ်ာက္ေရး၊ ေျမာက္ေလွ်ာက္ေရး။
ေဟာ ... အခုေတာ့ မေရးခ်င္ေတာ့ဘူး။ မေရးေတာ့ဘူး။ မင္းတို႔ပဲ ေရးၾကေတာ့။ အခု ငါ ေျပာျပမယ္ဆိုတာကလည္း ေရးတတ္ရင္ေတာ့ စာေကာင္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္တယ္ကြ။ လွတယ္။ လွေအာင္လည္း ေရးတတ္ရမွာေပါ့ကြာ။ ေအး ... သည္ဝတၳဳမွာေတာ့ ငါ့ကို အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ေနရာမွာ ထားေရးရမယ္။ နာမည္ေတာ့ လႊဲထည့္လိုက္ေပါ့။ လြယ္ပါတယ္။ အဲ- ဝတၳဳ အစမွာ ေစာေစာက ေျပာတဲ့အတိုင္း ငါက ၅၅ ႏွစ္နဲ႔ သူငယ္ျပန္စျပဳေနၿပီေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔ သူငယ္ျပန္ၿပီလို႔ ေျပာရသလဲဆိုေတာ့ မင္းသိတဲ့အတိုင္း ငါကအခု ကမာရြတ္က အေဆာင္တစ္ေဆာင္မွာ ေနေနတယ္။ အေဆာင္ဆိုတာက ေက်ာင္းသားေတြ၊ ဘြဲ႔ရၿပီးစ အလုပ္လက္မဲ့ လူငယ္ေတြ၊ အလုပ္ဈင္စ လူငယ္ေတြ စုေပါင္း ငွားရမ္းေနထိုင္ၾကရတဲ့ေနရာ။ အားလံုး အသက္ႏွစ္ဆယ္၊ အစိတ္ ပတ္ဝန္းက်င္ အရြယ္ေတြ၊ လူပ်ဳိ ကိုယ္လြတ္ေတြ၊ ငါလိုလူမ်ဳိး ငါကလြဲလို႔ တစ္ေယာက္မွ မရွိ။
စဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ အဲဒီလိုအရြယ္ လူငယ္ကေလးေတြနဲ႔ခ်ည္း ႏွစ္ရွည္လမ်ား အေနၾကာလာေတာ့ ငါကလည္း လြတ္ေန၊ စိတ္ေတြလည္း ျပန္ငယ္လာတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ အေတြးအေခၚေတြလည္း ေျပာင္းကုန္သလား မေျပာတတ္ဘူး။ အင္အားခ်င္းကလည္း ငါက တစ္ေယာက္တည္း၊ သူတုိ႔က အမ်ား။ လႊမ္းမုိးလာတယ္ ေအာက္ေမ့ရတာပဲ။
ဟင့္အင္း ... မဟုတ္ဘူး၊ မင္းေျပာသလို တဲြခ်င္တဲ့စိတ္၊ ႏႊဲခ်င္တဲ့ဆႏၵမ်ဳိးေတာ့ ျဖစ္မလာဘူး။ ဒါကေတာ့ ေသခ်ာတယ္။
ေနာက္တာ ေျပာင္တာ၊ ရယ္စရာ ေျပာတာက ေျပာတာတျခား။ မိန္းမနဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ငါေတာ္ေတာ္ စိတ္ဓာတ္က်သြားၿပီ။ ဘယ္လုိမွ စဥ္းစားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ ဒါအမွန္။ ဒါေပမဲ့ ငါကဘာလဲ မသိဘူး၊ သတင္းစာဖတ္ရင္ ခါတိုင္းလို မဖတ္ဘူး၊ ခါတိုင္းဆိုရင္ စာအုပ္ေၾကာ္ျငာေတြ ပထမဆံုး လွန္ဖတ္လို႔၊ ေနာက္ နာေရးေၾကာ္ျငာေတြ ဖတ္လို႔။ ေဟာဗ် ... အခုေတာ့ “အလိုရွိသည္” ဆိုတဲ့ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာေခၚတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြကိုပါ အေရးတႀကီး ဖတ္ေနၿပီ။
ဘာလုပ္မွာလဲ။ ငါ့အသက္အရြယ္၊ ငါ့ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔ ဘာဆိုင္သလဲ။ စဥ္းစားလို႔ မရဘူး။ ဘာေၾကာင့္ စိတ္ဝင္တစား ဖတ္မိေနတယ္ ဆိုတာကို။ အလကား ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ တစ္ခါတေလ အဲဒီ ေၾကာ္ျငာတဲ့အလုပ္ကုိ စိတ္ကူးနဲ႔ ေလွ်ာက္ၾကည့္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ လူငယ္ေတြ အလြတ္က်က္ၾကတဲ့ “ျပည္ျမန္မာ” စာအုပ္ ဆိုရင္လည္း ေကာက္ဖတ္ၾကည့္။ မွတ္၊ ၿပီးေတာ့ စာေမးပြဲ ဝင္ေျဖၾကည့္။
တကယ္ ရယ္ရတယ္။ ငါ မေအာင္ဘူး။ ငါ့ကိုယ္ငါသာ အျပင္ဘက္မွာ အထင္ႀကီးေနတာ။ လူေတြ႔ေမးခံရတဲ့အဆင့္ေတာင္ မေရာက္လိုက္ဘူး။ ဖြတ္က်ား၊ စိတ္ကူးထဲမွာေတာင္ ေအာက္တန္းက်။ ဟဲ့ေကာင္- ဘာေတြ လိုက္ေရးမွတ္ေနတာလဲ။ မဟုတ္တာေတြလည္း ေလွ်ာက္မထည့္နဲ႔။ ငါေျပာသမွ် အကုန္လံုးလည္း ထည့္ေရးဖို႔ မလိုဘူး။ ဝတၳဳတို ဆိုတာ တိုရမယ္။ တိုႏုိင္သမွ် တိုရမယ္။ လွ်ာမရွည္နဲ႔။ မလိုအပ္ရင္ ထည့္မေရးနဲ႔။ စာဖတ္တဲ့ လူေတြမွာလည္း အခ်ိန္အား သိပ္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာခ်င္တဲ့စကားကုိ ျမန္ျမန္ေျပာ၊ တိုတိုေျပာ။ ေရွးေခတ္က ေရးပံုေရးနည္းေတြကို အတုခိုး မမွားနဲ႔။ စာအုပ္ေဟာင္းပံုထဲက ပညာေဟာင္းရွိေတြရဲ႕ စကားေတြကိုလည္း နားေယာင္မေနနဲ႔။ မင္းရဲ႕အလုပ္က ေရး၊ ဆက္ေရး။ စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္တယ္ မဟုတ္လား။ ေရး၊ ေျပာေန၊ ျငင္းေနလို႔ စာေရးဆရာ မျဖစ္ဘူး။
ဟုတ္ပါ့၊ လွ်ာရွည္တာက ငါ။ ေျပာလက္စ စကားေတာင္ ဘယ္ေရာက္သြား ပါလိမ့္။ ေအး-လူငယ္ေတြနဲ႔ အတူေနတယ္။ လူငယ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း လူငယ္လို႔ ထင္လာတယ္။ အခုမွ ဘြဲ႔ရခါစေပါ့ေလ။ အလုပ္ မရွိေသးေတာ့ အလုပ္ေလွ်ာက္မယ္ေပါ့။ “အလိုရွိသည္” ေတြကို အေသအခ်ာ လိုက္ဖတ္။
ဆိုလိုတာက “ဘဝ”ကို အခုမွ စမယ္ေပါ့။ “စာေရးဆရာ ဘဝ” ကို ေမ့လိုက္။ “ေမာင္သာရ” ကို ေမ့လိုက္။ လူငယ္တစ္ေယာက္။ ေမာင္သိန္းလြင္ ေနာက္အသစ္ တစ္ေယာက္။ ေမာင္သိန္းလြင္ ဘာျဖစ္ခ်င္သလဲ။ အနာဂတ္ဘဝအတြက္ ဘယ္လို စိတ္ကူးၾကံစည္ထားသလဲ။ အလုပ္ေရြးၿပီးၿပီလား၊ လမ္းေရြးၿပီးၿပီလား။ ဒါမွမဟုတ္ ရရာအလုပ္ လုပ္မွာလား၊ ေလွၾကံဳလိုက္မွာလား၊ လြယ္တဲ့လမ္း သြားမွာလား၊ ပန္းတိုင္သတ္မွတ္ ေလွ်ာက္မွာလား။
ဟိုက္- ဘယ္ဆိုးလို႔တံုး။ ေမာင္သိန္းလြင္အသစ္လည္း စိတ္မေက်ပြဲ ႏႊဲခ်င္ေသးတယ္ထင္ပါရဲ႕။ ဘဝမွာ ေနာက္တစ္ေက်ာ့ ထပ္ငယ္ခ်င္ေသးတယ္ထင္ပါရဲ႕။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္တယ္။ ကိုယ္ပိုင္ အလုပ္လုပ္မယ္ တဲ့။ မင္းသိတယ္ မဟုတ္လား။
ဝပ္ခါနီး ၾကက္မ တစ္ေကာင္ကိုဝယ္ၿပီး ၾကက္ဥဆယ္လံုး ထည့္ဝပ္ခိုင္းလိုက္တာ အခုေပါက္ေနၿပီ ဆယ္ေကာင္။ တစ္ဥမွ မပ်က္ဘူး။ အဝပ္ေကာင္းလိုက္တဲ့ ၾကက္မ။ သားထိန္းလည္း ေကာင္းလိုက္တဲ့ ၾကက္မ။ ေဟ့ေကာင္- ေငးမေနနဲ႔။ အဲဒါ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္။ တစ္ႏိုင္ေမြးျမဴေရး ေခၚတယ္။ မပါပါေအာင္ ထည့္ေရး။
ေအး- ၾကက္ကေလးေတြ အေၾကာင္းၾကံဳလို႔ ေျပာဦးမယ္။ မင္းလည္း တိရစၧာန္ခ်စ္တတ္တဲ့ အေကာင္ပဲ။ အေဆာင္ပိုင္ရွင္ အပ်ဳိႀကီးအိုကလည္း တိရစၧာန္ ခ်စ္တတ္တယ္။ ေတာ္ေသးတာေပါ့။ မဟုတ္ရင္ ၾကက္ဆိုတာ တံျမက္စည္းလွည္းထားတဲ့ အမႈိက္ပံုကို ျပန္ဖြပစ္လို ဖြပစ္၊ ေပါင္းသင္ ေျမဖို႔ထားတဲ့ ပန္းပင္ေျခရင္းေတြ ယက္လိုယက္နဲ႔ ေကာင္းေကာင္း ျပႆနာ တက္ႏိုင္တယ္။
အင္း- ငါလည္း ဒီၾကက္ကေလးေတြေပါက္လာမွ အေတာ့္ကို အိမ္ျမဲေနတယ္။ အဲ- အေဆာင္ ျမဲေနတယ္။ ဟန္ေတာ့က်တယ္။ ၿမိဳ႕ထဲကိုလည္း ေန႔စဥ္ မထြက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ခရီးစရိတ္ အကုန္အက် သက္သာတာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြမွာလည္း သိပ္ၾကာၾကာ မထိုင္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အခ်ိန္ပုပ္ သက္သာတာေပါ့။ အလကားေနရင္း ငါ့ၾကက္ကေလးေတြပဲ ငါထိုင္ၾကည့္ ေနတယ္။ ၾကက္ေက်ာင္းတယ္ ဆိုပါေတာ့။ မင္း မသိဘူး။ လႊတ္စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္။ အစာေတြ႔ရင္ ၾကက္မႀကီးက အသံျပဳၿပီး လွမ္းေခၚတယ္။ ၾကက္ကေလးေတြ ေျပးလာၿပီး စားၾကတယ္။ ၾကက္မႀကီးက သူ မစားဘူး။ အစာ သိပ္ေပါမ်ားေနမွ ဝင္စားတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ က်ီးကန္းလာတယ္။ ရန္သူလာတယ္။ ၾကက္မႀကီးက အသံျပဳလိုက္တယ္။ အေတာင္ ႏွစ္ဖက္ကို ဖြေပးတယ္။ ၾကက္ကေလးေတြက အေမ့နား ေျပးလာၾကၿပီး ပုန္းၾကတယ္။
မိဘေမတၱာ ေျပာပါတယ္။ တိရစၧာန္ေတာင္ ကိုယ့္သားသမီး ကိုယ္ခ်စ္တယ္။ ဒါလည္း ဖြဲ႔ႏဲြ႔ၿပီး ေရးလို႔ရတာပဲ။ ငါ ေျပာမယ္။ မနက္ကပဲ ျမင္ခဲ့ရေသးတယ္။ ၾကက္မႀကီးက ပန္းအိုးေအာက္ အုတ္ခဲၾကားက တီေကာင္တစ္ေကာင္ကို မိလိုက္တယ္။ ဆြဲထုတ္လိုက္တယ္။ ျပတ္ပါလာတယ္။ မစားဘူး။ တလင္းေျပာင္မွာခ်ၿပီး ကေတာ့ ကေတာ့နဲ႔ ၾကက္ကေလးေတြကို လွမ္းေခၚတယ္။ အသံျပဳလိုက္တယ္။ ဒီေတာ့ ၾကက္ကေလးေတြ ေျပးလာၾကတယ္။ ဝိုင္းလုၾကတယ္။
ၾကက္ကေလးက ဆယ္ေကာင္၊ အစာက တစ္ခုတည္း။ ပထမဆံုးရတဲ့အေကာင္က အစာကိုစားမယ္လို႔အျပင္မွာ ေနာက္တစ္ေကာင္က ေကာက္ယူေျပးတယ္။ ႏႈတ္သီးမွာ အစာတန္းလန္းနဲ႔။ တစ္ေကာင္က ေျပးတယ္။ ကိုးေကာင္က လိုက္တယ္။ ခ်နားခ်ိန္ မရဘူး။ ခ်စားခ်ိန္ မရဘူး။ အခ်င္းခ်င္း အတင္းလိုက္လုတယ္။
ေျပးတယ္။ လိုက္လုၾကတယ္။ နားတယ္။ ေနာက္တစ္ေကာင့္ ပါးစပ္ထဲ ပါသြားတယ္။ ေနာက္တစ္ေကာင္က ေျပးရျပန္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဆယ္ေကာင္မွာ ဘယ္အေကာင္မွ ဟုတိၱပတိၱ မစားလိုက္ရဘူး။ လုရင္းနဲ႔ ျပတ္ကုန္တယ္။ ခ်ီေျပးရင္းနဲ႔ နည္းနည္း စားရတဲ့အေကာင္ စားရမယ္။ အစာကေလး အနည္းအပါး စားရပါမယ့္အေရး ေျပးၾကရ၊ လႊားၾကရ၊ လုၾကရ၊ ယက္ၾကရ။
ဒါလည္း ေရးတတ္ရင္ ေရးလို႔ရတာပဲ။ ေဟာ- နည္းနည္းကေလး အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ၾကက္မႀကီးက သားမခြဲ ေသးဘူး။ သူတို႔အေခၚ “အေမြလု” သတဲ့။ အခ်င္းခ်င္း ခြပ္ကုန္ၿပီ။ ဒါလည္း ေရးလို႔ ရတာပဲ။ ဟဲ့ေကာင္- အိပ္ငိုက္ မေနနဲ႔။ စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ မ်က္စိကုိ ဖြင့္ထား။
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ ေအာက္တိုဘာလ ၂၀၁၁)
No comments:
Post a Comment